Praat hier verder over deze schitterende film, die ik zelf een van de allermooiste films ooit gemaakt vind.
Vooral de nummers van Broder Daniel zijn de moeite zeker waard
En ook een hele mooie, leuke film ja
quote:'k heb 'm wel 20 x gezien, prachtige film
Op zaterdag 20 juli 2002 14:58 schreef Arcee het volgende:
Vervolg van dit prachtige topic: Fucking ÅmålPraat hier verder over deze schitterende film, die ik zelf een van de allermooiste films ooit gemaakt vind.
oh en die foto die je postte is
Door die film ben ik dat nr behoorlijk gaan waarderen
quote:Niet toevallig Show Me Love (is namelijk ook de alternatieve titel voor deze film)
Op zaterdag 20 juli 2002 22:56 schreef DaafAzuil het volgende:
Vooral dat liedje uit de film, van 't moment dat ze saampjes in de auto zitten (liftend). Ik geloof dat 't nr I want to know what love is heet?Door die film ben ik dat nr behoorlijk gaan waarderen
quote:Klopt, van Foreigner.
Vooral dat liedje uit de film, van 't moment dat ze saampjes in de auto zitten (liftend). Ik geloof dat 't nr I want to know what love is heet?Door die film ben ik dat nr behoorlijk gaan waarderen
quote:Nope, net wat Mike net zegt, het nr is van Foreigner.
Op zaterdag 20 juli 2002 22:57 schreef keeper het volgende:[..]
Niet toevallig Show Me Love (is namelijk ook de alternatieve titel voor deze film)
quote:Ja, same here! Vond 't nooit zo'n geweldig nummer, maar nu moet ik dan altijd aan die prachtige scène denken.
quote:Idd
quote:Show Me Love van Robyn is 't nummer dat je tijdens de aftiteling hoort.
Op zaterdag 20 juli 2002 23:01 schreef DaafAzuil het volgende:
Nope, net wat Mike net zegt, het nr is van Foreigner.
Absoluut niet Robyn - Show me love
En ook de alternatieve Engelse titel idd.
quote:Niet zo zeer erg eenvoudig, maar heerlijk rustig gemonteerd en niet op de 3-seconden-per-scène manier van veel Hollywood films.
Op zaterdag 20 juli 2002 23:03 schreef cptmarco het volgende:
Ik heb deze film nu één keer gezien, en ik vond hem erg mooi. Over het algemeen zijn Scandinavische films altijd wel mooi, ze zijn vaak erg eenvoudig en herkenbaar.
Geldt in 't algemeen voor Europese films, dat ze veel rustiger aandoen. Of voor filmhuis films, ook wel de Amerikaanse. Maar vooral voor Europese.
[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 20-07-2002 23:13]
quote:ben ik met je eens, die films zijn gewoon simpel, maar toch zit er altijd een goeie clue in.
Op zaterdag 20 juli 2002 23:03 schreef cptmarco het volgende:
Ik heb deze film nu één keer gezien, en ik vond hem erg mooi. Over het algemeen zijn Scandinavische films altijd wel mooi, ze zijn vaak erg eenvoudig en herkenbaar.
[offtopic]
vind iemand 't waard om een topic te openen over de zweedze film van 15 jaar geleden genaamd: Hunden Sum Løg(ofzo), Nederlandse titel was: Onze Hond. Ging over een groep vrienden in zo'n typische zweedse industriestad, en die gasten hadden een hond, en die hond ging dood op 't eind
Ook zo'n fantastische film, kent iemand 'm? dan open ik ff een nieuw topic
[/offtopic]
quote:Waarom simpel? Ze zien er minder gelikt uit dan Hollywood films, maar ik vind ze juist diepgaander.
Op zaterdag 20 juli 2002 23:13 schreef DaafAzuil het volgende:
ben ik met je eens, die films zijn gewoon simpel, maar toch zit er altijd een goeie clue in.
quote:ik denk dat we allemaal hetzelfde bedoelen, alleen net iets anders omschrijven.
Op zaterdag 20 juli 2002 23:15 schreef Arcee het volgende:[..]
Waarom simpel? Ze zien er minder gelikt uit dan Hollywood films, maar ik vind ze juist diepgaander.
Scandinavische films gaan meer over gevoel en daar ligt de nadruk op, ze weten dat ook altijd erg mooi in beeld te brengen. (Ik kan me nog een film herinneren met de (engelse titel) My life as a dog).
Amerikaanse films zijn, zo als jij ook schrijft sneller (en oppervlakkiger). Deze zijn vaak gericht op de actie ipv de emotie.
quote:Kan jij een amerikaanse film noemen die enigsinds te vergelijken is met Fucking Åmål?
Op zaterdag 20 juli 2002 23:19 schreef cptmarco het volgende:[..]
ik denk dat we allemaal hetzelfde bedoelen, alleen net iets anders omschrijven.
Scandinavische films gaan meer over gevoel en daar ligt de nadruk op, ze weten dat ook altijd erg mooi in beeld te brengen. (Ik kan me nog een film herinneren met de (engelse titel) My life as a dog).
Amerikaanse films zijn, zo als jij ook schrijft sneller (en oppervlakkiger). Deze zijn vaak gericht op de actie ipv de emotie.
quote:Exact.
Op zaterdag 20 juli 2002 23:19 schreef cptmarco het volgende:
ik denk dat we allemaal hetzelfde bedoelen, alleen net iets anders omschrijven.Scandinavische films gaan meer over gevoel en daar ligt de nadruk op, ze weten dat ook altijd erg mooi in beeld te brengen. (Ik kan me nog een film herinneren met de (engelse titel) My life as a dog).
quote:Ordinary People vond ik daar een mooie uitzondering op.
Op zaterdag 20 juli 2002 23:43 schreef Arcee het volgende:[..]
Exact.
Klopt helemaal.
quote:Tuurlijk, er zijn zat uitzonderingen.
Op zaterdag 20 juli 2002 23:44 schreef Mike het volgende:
Ordinary People vond ik daar een mooie uitzondering op.
Overigens vond ik die wat dunnetjes. Typisch jaren 80. Niet te vergelijken met de hardere drama's van tegenwoordig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |