quote:"Hoe warm is het in Griekenland" vraagt een stem in de ranke stilte van de nacht. De stem draagt ver en kletst als een opgesloten waterelement tegen de muren en kozijnen van het huis, om uiteindelijk tot rust te komen in een los vacuum van duisternis. Het gedachte vraagteken openbaart zich als een brandmerking die zich niet laat zalven. De stem vraagt nogmaals. De uiting van de gedachte vangt ditmaal wel een aanhoorder en als een penetrant dringt het de oorschelp binnen.
Op donderdag 18 juli 2002 02:02 schreef zodiaque het volgende:
"Hoe warm is het in Griekenland" vraagt een stem in de ranke stilte van de nacht. De stem draagt ver en kletst als een opgesloten waterelement tegen de muren en kozijnen van het huis, om uiteindelijk tot rust te komen in een los vacuum van duisternis. Het gedachte vraagteken openbaart zich als een brandmerking die zich niet laat zalven. De stem vraagt nogmaals. De uiting van de gedachte vangt ditmaal wel een aanhoorder en als een penetrant dringt het de oorschelp binnen.
Hoe warm is het in Griekenland?
"Hoe warm is het in Griekenland?"
En welk een gevoel van opluchting maakt zich hierbij meester van de vraag. Zo lang onderweg, en zo lang zonder antwoord. Lange nachten van hellepijn en hartezeer voorgoed tot de annalen der historie gedegradeerd. Want nu, o nu, is daar eindelijk het onbeschrijfelijke gevoel van een eeuwig onbeantwoorde verliefdheid die onaangekondigd getransformeerd werd tot een wederzijdse passie.
"Het is 25,1 graden Celsius in Griekenland," fluisterde het antwoord de vraag toe. De vraag en het antwoord keken elkaar een kortstondig maar ultiem gelukkig moment aan. Dronken van geluk merkte de vraag nauwelijks hoe zij in een zachte roes weggleed, en stierf.
quote:Ach en wee! De treurniswekkende waarheid van ons menselijk bestaan. Slechts zelden zijn wij waar we willen zijn, en evenzo zelden weten wij de dingen die we weten willen. Gelukkig kan ik je enige troost aanbieden, dwerg. De temperatuur in Griekenland is 25,2 graden Celsius.
Op donderdag 18 juli 2002 12:42 schreef dwerg het volgende:
Op de locatie waar ik me bevind, is de temperatuur 17,3 graden, en staat er een straffe noordenwind van 6,8 meter per seconde. Maar wat ik eigenlijk wil weten: hoe warm is het nu in Griekenland?
quote:Vrees niet, ABC-tje. Ik ben nog immer in het land der levenden. De met eeuwige sneeuw bedekte toppen van de Olympus vallen mijn netvlies nog steeds ten deel.
Op donderdag 18 juli 2002 22:31 schreef ABC-tje het volgende:
Ik maak me erg ongerust. Het laatste bericht wat we van Vlens hebben gehad is van meer dan 24 uur geleden.Zou Vlens bezweken zijn onder de enorme hitte, zou hij getroffen zijn door een enorme regen en/of onweersbui, of is er zoals gebruikelijk weer een staking aan de gang bij de OTÉ (dit is de griekse KPN)?
Vlens hou ons niet langer in spanning en verlos ons van de ondragelijke spanning. Hoe warm is het nu in de buurt van Saloniki?
Nee, het waren verbindingsproblemen bij de OTE die mij enige dagen het geven van actuele weersinformatie onmogelijk gemaakt hebben. Ik zal je dan ook niet langer in spanning houden nadat je zoveel geduld hebt moeten betrachten.
De temperatuur in Griekenland is 25,1 graden Celius.
quote:Dat is toch juist leuk, Yvonne. Onze poes heeft ook een 'mannen'-naam: Giorgos. De VDV pleit dan ook voor het afschaffen van de gender-specificiteit van voornamen. Het moest maar eens afgelopen zijn met die oliebollenkraam.
Op zaterdag 20 juli 2002 01:26 schreef yvonne het volgende:
Ow k*t, OllieA was me voor, trouwens ik dacht altijd dat Ollie een vrouw was, nu heb ik een jong poesje Ollie genoemd
De temperatuur in Griekenland is overigens 25 graden Celsius.
quote:Mijn dromen van vannacht met angst en beven tegemoet ziend, kan ik je melden dat de temperatuur in Griekenland rond de 25 graden Celsius ligt.
Op zaterdag 20 juli 2002 02:18 schreef Koekepan het volgende:
Het is tijd om te vragen hoe warm het is in Griekenland.
quote:De luchtvochtigheid is op het moment 73 procent. De temperatuur is weer iets gezakt. Die is nu slechts 23 graden Celsius. Behoorlijk fris.
Op zaterdag 20 juli 2002 03:18 schreef Rebelle het volgende:
Hoe is het met de luchtvochtigheid?
quote:Geachte Mevrouw,
Op zaterdag 20 juli 2002 01:26 schreef yvonne het volgende:
nu heb ik een jong poesje Ollie genoemd
ik ben geneigd zit als een zeer goede daad te beschouwen, en wil u ook graag verwijzen naar
Mijn babes en hunks [katten]
voor zowel het aanschouwen van mijn hunk, als ter opwekking om een photografie te plaatsen van uw jongste poezenspruit.
Rest mij slechts de vraag:
Hoe warm is het in Griekenland, Heer Vos.
quote:Dus ik had weer gelijk, het was weer die OTE. Maar fijn te horen dat je nog in goede gezondheid bent.
Op zaterdag 20 juli 2002 02:41 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Nee, het waren verbindingsproblemen bij de OTE die mij enige dagen het geven van actuele weersinformatie onmogelijk gemaakt hebben.
Hoe warm is het trouwens in Griekenland?
quote:Vraag? Vraag? Het is een levensomvattend statement, een 'do'-mentaliteit, een mindset voor de future, een action-powered filosofie, een IT-geintegreerde beleidskwestie, een puzzel van monolithische proporties, een soulsearchende realisatie!!!
Op zaterdag 20 juli 2002 18:45 schreef OllieA het volgende:
Rest mij slechts de vraag:
How warm is it in Griekenland, Vlens_de_Vos?
Ik stel een andere vraag,
welk boek heb je al gelezen?
quote:Heer Ollie,
Op zaterdag 20 juli 2002 18:45 schreef OllieA het volgende:Rest mij slechts de vraag:
Een zeer goede vraag! En goede vragen verdienen natuurlijk een goed antwoord. En dat is 23 graden Celsius. Brrr.
quote:Als de OTE een bouwkavel was, ABC-tje, dan zou ik er geen huis op bouwen.
Op zondag 21 juli 2002 00:27 schreef ABC-tje het volgende:[..]
Dus ik had weer gelijk, het was weer die OTE. Maar fijn te horen dat je nog in goede gezondheid bent.
Hoe warm is het trouwens in Griekenland?
Het is overigens 23,1 graden Celsius in Griekenland.
quote:Een indrukwekkende analyse, zodiaque. Slechts zelden heb ik iemand zo eloquent zien verwoorden hoe enorm belangrijk kennis van de temperatuur in Griekenland is. Het verbaast mij nog altijd dat het niet een verplicht vak op de Middelbare School is. Nee, eigenlijk zou het op de basisschool al aan de orde moeten komen (en de nodige basis moet natuurlijk al gelegd worden in de kleuterscholen).
Op zondag 21 juli 2002 03:03 schreef zodiaque het volgende:[..]
Vraag? Vraag? Het is een levensomvattend statement, een 'do'-mentaliteit, een mindset voor de future, een action-powered filosofie, een IT-geintegreerde beleidskwestie, een puzzel van monolithische proporties, een soulsearchende realisatie!!!
How warm is it in Griekenland, Vlens_de_Vos?
De temperatuur is overigens op het moment 23,0 graden Celsius.
quote:Het valt me een beetje van je tegen dat je zo weinig interesse toont in een van de grote levensvragen, Yvonne. Zonder kennis van de temperatuur in Griekenland zou ons leven er radicaal anders uit zien. Televisies, radios, computers? Vergeet het maar! Zonder enige kennis op dit vlak was zelfs de Ontdekking van de Hemel nooit geschreven en had onze grote vriend Harry Mulisch nimmer de kosmos kunnen ontsluiten.
Op zondag 21 juli 2002 18:58 schreef yvonne het volgende:
Zal ik het vragen?
Nah lamaarIk stel een andere vraag,
welk boek heb je al gelezen?
Maar ik vergeef het je, en geef je zelfs een zetje in de goede richting: de temperatuur in Griekenland is op dit moment 22,9 graden Celsius.
Ik ben overigens op het moment Paddy Clarke van Roddy Doyle aan het lezen. Erg leuk.
quote:De temperatuur in Griekenland is op dit moment 23,0 graden Celsius, dwerg. Aangezien ik weet dat deze vraag je bijzonder aan het hart ligt, zal ik je verblijden met wat additionele informatie.
Op woensdag 24 juli 2002 11:49 schreef dwerg het volgende:
De temperatuur is hier inmiddels opgelopen tot een comfortabele 17,5 graden Celsius. Daarbij staat een matige wind uit het noord-oosten, die langzaam krimpt naar het noord-westen. Maar vooral wil ik weten hoe warm het nu in Griekenland is.
De vochtigheidsgraad is een behoorlijk vochtige 83 procent. Het dauwpunt ligt vandaag op 20 graden en de zon zal morgenochtend om 6:26 opkomen.
quote:Het gaat nog steeds goed met de VDV in Griekenland. Wel moet ik zeggen dat jij nog steeds node gemist wordt. De Griekse equivalenten van die welbekende parlementaire verslaggever zijn veelal niet bereid vriendelijk naar mij te knikken. Ik ben er vast van overtuigd dat jouw verschijning hier het tij zou kunnen laten keren, en we de hoeveelheid knikkende Grieken tot een historisch hoogtepunt kunnen brengen.
Op zondag 21 juli 2002 20:52 schreef RaisinGirl het volgende:
Terwijl Balkenende met een ludieke actie op het Binnenhof een nieuw kabinet heeft ingeluid, ik al fietsend aldaar nog een knikje en een glimlach heb kunnen uitwisselen met die ene welbekende parlementaire verslaggever, er enige onweersbuien zijn losgebarsten boven het Haagse en de zon met veel moeite vandaag toch wat heeft kunnen schijnen, vraag ik me af hoe het politieke klimaat in Griekenland nu is voor een partij als de VDV en hoe hoog de temperatuur daarbij precies oploopt?
Zou je trouwens eens voorzichtig willen nadenken over het premierschap hier in Griekenland?
De temperatuur hier is 23,2 graden Celsius.
Jahaa, ik weet hoe je met een filosoof moet converseren.
quote:Ik neem aan dat je hier aan een van mijn favoriete schapen ooit - Wollie - refereert. Die is idd al versleten. Het was een fraai dier. Moge hij in vrede rusten.
Op donderdag 25 juli 2002 01:56 schreef CartWOman het volgende:
Héee, ouwe Harense rukker!
Heb je 'm al versleten?Jahaa, ik weet hoe je met een filosoof moet converseren.
De temperatuur is overigens 23,1 graden Celsius.
quote:Ga je dit topic straks afsluiten met een mooie grafiek?
Op donderdag 25 juli 2002 02:19 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Ik neem aan dat je hier aan een van mijn favoriete schapen ooit - Wollie - refereert. Die is idd al versleten. Het was een fraai dier. Moge hij in vrede rusten.
De temperatuur is overigens 23,1 graden Celsius.
quote:Ik weet het niet, grex. Als ik dat zou doen zou dat impliceren dat ik de wanstaltige arrogantie bezit te denken dat ik de temperatuur in Griekenland kan doorgronden. Ik denk dat ik me beter eerst op iets eenvoudigers kan richten. De big bang bijvoorbeeld.
Op donderdag 25 juli 2002 02:30 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
Ga je dit topic straks afsluiten met een mooie grafiek?
De temperatuur in Griekenland is overigens 26,8 graden Celsius.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |