Sorry, even bijkomen, dan reageer ik wel serieus.
*proest*
quote:
Op maandag 08 juli 2002 09:29 schreef shmoopy het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry, even bijkomen, dan reageer ik wel serieus.
*proest*
Tja... iedereen moet natuurlijk helemaal zelf weten of en wanneer er aan kinderen begonnen wordt.
Er kelven zowel voor- als nadelen aan beginnen op altere leeftijd lijkt me. Een paar potentiële nadelen heb je al genoemd... maar als voordeel heb je tegen die tijd wel meer levenservaring en kun je (hopelijk) het kind een stabielere toekomst bieden dan toen je net twintig was.
[Dit bericht is gewijzigd door deGVR op 08-07-2002 09:43]
quote:Heb je het hier alleen over de chronologische volgorde... of ook de prioriteit?
Op maandag 08 juli 2002 09:46 schreef Emel het volgende:
eerst carriere daarna kids
quote:prioriteit
Op maandag 08 juli 2002 09:47 schreef deGVR het volgende:[..]
Heb je het hier alleen over de chronologische volgorde... of ook de prioriteit?
ik ben nu 26, volgend jaar klaar met mn studie aan de universiteit, dan begint pas mn carriere.En waarschijnlijk ben ik van plan om te promoveren, dan ben ik 30
quote:Omdat ze nog even van hun vrije leven willen genieten?
Op maandag 08 juli 2002 09:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je ziet het steeds meer van die 30+ moeders met een net geboren dreumes in de kinderwagen... Waarom zijn ze er niet eerder aan begonnen vraag je je dan af.
quote:Kuch.
De kans op een succesvolle zwangerschap wordt immers snel kleiner na je 25e. Hoe jonger, hoe beter voor je lichaam.
quote:Alsof je na die leeftijd bejaard met een rollator achter een baby aan loopt, zeg.
Ook voor kinderen zelf lijkt een jongere energieke ouder het beste,
quote:Als je het zo ziet moet je niet eens aan kinderen denken.
bovendien ben je er dan ook jong vanaf ook, waarna het leven pas echt begint.
quote:Wat een raar idee van kinderen hebben heb jij,
Je levenstaak is immers vervuld en je kan gaan genieten als de kinders het huis uit zijn.
quote:Klaar?
Als je op je 35e pas begint met kinderen, dan ben je er met je 55e pas vanaf, begin je met je 20e, ben je met 40 al klaar.
quote:En hier moet ik echt vreselijk om lachen.
Voor vrouwen zie ik alleen maar nadelen. Voor mannen ligt het iets anders, omdat het lichamelijke prbleem niet speelt en zij toch de financiële basis moeten leggen voor een gezin meestal.
Ik wil eerst zelf leven, wat zien van de wereld, sparen e.d. Heb niet voor niets ongeveer 11 jaar op school gezeten om dan na een half jaar werken er weer mee op te houden omdat ik zonodig jong kinderen moeten krijgen!!
En trouwens met 30+ kun je nog heel goed gezonde kinderen ter wereld brengen......
own choice..own life
Bovendien ontmoet niet iedereen voor zijn 30ste de partner van zijn leven, waarbij kinderen voor hen een logisch gevolg zijn van hun liefde.
En het is niet een ieder gegeven dat in het geval er een kinderwens is, dat het ook meteen raak is.
Sommige paren moeten jaren wachten voor dat het "lukt".
Het laatste in acht genomen vind ik het ronduit BOT om te stellen dat er altijd een keuze zou zijn in het besluiten wanneer een kind te krijgen en je dan dus onverstandig zou handelen wanneer er pas laat aan kinderen "begonnen" wordt.
Mijn vriendin blijft ook nog 2 a 3 dagen werken in de week, maar we zorgen wel dat er (bijna) altijd iemand is voor het kind. als ik 1 dag minder ga werken en zij avond diensten draait, is er altijd iemand voor het kind!
Vergis je niet in de moeilijkheid van kinderen... het lijkt misschien makkelijk, maar na 18 jaar zie pas echt wat je er vanaf hebt gebracht. ik ken moeders die niet snappen waarom hun kind zo moeilijk is... misschien door het gebrek aan aanwezigheid van de ouders... dat als ze uit school komen ze alles moeten vertellen over school onder het genot van een kopje thee en een lekker koekje!? dat is toch veel beter dan ELKE DAG spelen met andere kinderen, omdat mama en papa er nooit zijn voor je... ze hebben wel lol... maar vinden niet de liefde en vooral aandacht die de ouder geeft in dit soort dingen. in plaats daarvan gaan ze negatieve aandacht zoeken... beter negatief dan helemaal geen...
(een ouder gezinnen hebben weinig keus natuurlijk)
quote:Met prioriteit bedoel je dus nú carrière eerst. Kinderen krijgen is nog niet aan de orde.
Op maandag 08 juli 2002 09:49 schreef Emel het volgende:[..]
prioriteit
ik ben nu 26, volgend jaar klaar met mn studie aan de universiteit, dan begint pas mn carriere.En waarschijnlijk ben ik van plan om te promoveren, dan ben ik 30
Niet dat als een kind er is, dat ook dan de carrière op de eerste plaats komt, neem ik aan...?
Overigens moet ik mijn eigen stelling hierboven nu ook een klein beetje ontkrachten. Ik heb namelijk een vriendin die heeft voor haar 26e twee kinderen gehad en is tegelijkertijd bezig met een universitaire studie. Ze studeert dit jaar af en gaat dan werken. Haar vriend zal dan waarschijnlijk voor de kinderen gaan zorgen. Jong kinderen krijgen hoeft dus niet te betekenen dat je jezelf niet meer kunt ontwikkelen (al heb je daar met een man als Bloodhound volgens mij weinig kans toe )
quote:Oei, mijn vriendin wordt in oktober 26, dus dan mogen we wel snel opschieten...
Op maandag 08 juli 2002 09:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je ziet het steeds meer van die 30+ moeders met een net geboren dreumes in de kinderwagen... Waarom zijn ze er niet eerder aan begonnen vraag je je dan af. De kans op een succesvolle zwangerschap wordt immers snel kleiner na je 25e.
Nee wacht, we zijn verdomme al te laat!
Je lult sowieso een beetje gemakzuchtig, want wat zegt het nou helemaal als jij een -in jouw ogen dan- 'oudere vrouw' achter een kinderwagen ziet lopen..? Ik ken bijvoorbeeld wel vrouwen die op vrij jonge leeftijd getrouwd zijn en een paar kinderen hebben gehad, die daarna gescheiden zijn en met hun nieuwe partner inmiddels ook weer kinderen hebben. Bij een van die vrouwen zit er zelfs 13 jaar tussen de jongste en de op een na jongste.
Dus...
Maarre, woar komde gij eik vandoan, a'k vroagen mag?
quote:Ho even,
Op maandag 08 juli 2002 10:01 schreef BigBlueScreenOfDeath het volgende:
In deze egocentrische wereld, waarin vrouwen bijna wel MOETEN werken om de man te helpen de kost te verdienen,
quote:Amen.....je slaat de spijker op zijn kop.....
Op maandag 08 juli 2002 09:50 schreef shmoopy het volgende:[..]
Omdat ze nog even van hun vrije leven willen genieten?
Omdat ze hun studie af willen maken en daarna zorgen voor een vaste baan?
[..]Kuch.
Na je 30-e neemt de kans af,
en dan nog zeer geleidelijk.
[..]Alsof je na die leeftijd bejaard met een rollator achter een baby aan loopt, zeg.
[..]Als je het zo ziet moet je niet eens aan kinderen denken.
[..]Wat een raar idee van kinderen hebben heb jij,
zie je het als een last ofzo?
[..]Klaar?
Zo van, opgeruimd staat netjes?
[..]En hier moet ik echt vreselijk om lachen.
Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft,
maar alle vrouwen die ik ken zijn financieel zelfstandig,
en het overgrote deel daarvan blijft gewoon werken na de komst van hun kind(eren).
De zorg van het kind wordt eerlijk verdeeld,
zoals dat hoort.
Ach er was eens een wijs iemand die verkondigde:
Lichamelijk gezien is 17 jaar de ideale leeftijd voor een vrouw om kinderen te nemen. Geestelijk 37.
Ik heb jarenlang gestudeerd en het was voor mij altijd heel erg belangrijk om carriere te maken. Ook mijn man vind het erg belangrijk dat ik iets doe waar ik voldoening uit haal en mezelf blijf ontwikkelen. Mijn daadkracht en ambitie zijn nou juist zaken waar hij zo op valt in mij.
Als je bovenstaande leest lijkt het dan ook paradoxaal dat ik dan toch stop met werken. Toch is het naar mijn idee de beste oplossing op dit moment. We hebben namelijk een optelsommetje gemaakt:
* ik ben zwanger
* ik ben niet meer gelukkig op mijn huidige werkplek
* mijn man heeft een baan waar hij het heel erg naar zijn zin heeft
* als we allebei (fulltime of parttime) blijven werken, zal het kind naar de kinderopvang moeten (gezien het hoge salaris van mijn man gaat ons dit heel erg veel geld kosten)
* we kunnen leven van mijn man's salaris alleen, al gaan we er wel flink op achteruit en zullen we een stuk rustiger moeten leven
* ik werk al sinds mijn 15e fulltime (naast de studies die ik gevolgd heb) en ben het eigenlijk wel een beetje beu op het moment
* ik zou graag nog een andere universitaire studie willen volgen
* we vinden het erg belangrijk dat zeker in het eerste jaar het kind (bijna) altijd één van de ouders om zich heen heeft
Na dit optelsommetje gemaakt te hebben is het voor ons niet meer dan logisch dat ik (tijdelijk!!!!!) stop met werken en weer ga studeren (wat toch een droom van me is). Over een paar jaar is mijn man aan de beurt om zijn droom (het maken van een wereldreis) te laten uitkomen.
Ik ben er erg gelukkig mee dat wij het zo hebben kunnen oplossen.
quote:Natuurlijk KAN het, maar veel vrouwen tarten het lot door het steeds maar weer uit te stellen, waardoor het op een gegeven moment niet of bijna niet meer kan. en dan MOET het ineens gebeuren, waardoor het vaak een ontaard in een groot psycholochisch drama als het niet lukt, bespaar jezelf dit drama denk ik dan en begin vroeg. Kinderen krijgen is voor de meesten een vervulling van je levenswens. Als je beiden werkt moet gewoon één van beiden stoppen met werken en full time voor het kind zorgen. Dat had ik al gezegd in dat andere topic. Wil de vrouw persé dan toch een carriére kan dat dus ook, mits de man of vrouw stopt met werken in die eerste 16 belangrijke jaren in de ontwikkeling van het kind. Daarna kan de carriére voortgezet worden als je dat persé wilt. Het vrouwlijk lichaam is op z'n prime van 18-25 en daarna kan het ook nog redelijk, maar als je na je 30e wordt de kans op complicatie echt al een stuk groter. Na je 35e zijn de risico's echt al behoorlijk groot. En bovendien, wil jij inderdaad nog wel op die leeftijd je kinderen nog naar alle pretparken en dierentuinen slepen?
Op maandag 08 juli 2002 09:55 schreef Blueman het volgende:
als je dan 1 kind vroeg neemt
en 1 laat..
hmmm ohnee..want dan is kind jong als je werken bent..
tsjah
tis gewoon eigen keuze he...
ene wil eerst carierre maken voor het kind komt, dan zit je al in de welvaart en dan komt kind
andere wil eerst kind dan carierre, dan begin je dus met een 1 verdiener en naderhand word steeds alles beter..own choice..own life
Veel vrouwen denken, kinderen ,ach dat kan later wel...maar beseffen niet de impact van de roep van de biologische klok en trekken zich de haren uit het hoofd als ze te laat zijn begonnen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |