abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5492183
Die gro-te, wil-de ster-ke jongens doen erg akelig.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_5492327
Zo gaat het nu altijd met gro-te, wil-de jong-ens. Ik weet de angst voor de jongens van de 'grote school' mij nog levendig voor de geest te halen; ik moest als pakweg achtjarige elke dag op weg naar school langs de plaatselijke LTS. Doodsangsten.

De rol van die schip-per vertrouw ik overigens niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Gellius op 22-08-2002 16:02]

Admin donderdag 22 augustus 2002 @ 16:02:11 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5492382
Ik vind de spanning ondragelijk worden,
lieve OllieA, laat ons niet zo lang wachten.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_5492789
Ik heb eens even wat navraag gedaan over die Bruun, maar die schijnt later een tamelijk dubieuze positie als boodschappenjongen van Koning Leeuw verworven te hebben:

Sitten over sinen staert,
Ende sprac: 'Sidi in huus, Reynaert?
Ic bem Bruun, des coninx bode.
Die hevet ghezworen bi sinen gode:
Ne comdi niet ten ghedinghe,
Ende ic u niet voer mi bringhe,
Recht te nemene ende te ghevene
Ende in vreden voert te levene,
Hi doet u breken ende raden.

Dus hij zal de derby tussen de wil-de, gro-te jongens wel overleefd hebben. Maar goed, ik geloof het pas als ik het zwart op wit voor me zie. Ollie?

pi_5494036
Eén klein lichtpuntje in deze duistere poel der treurnis en onverdraaglijke onrechtvaardigheid is dat Kees & Ko zich plotseling van hun betere en manmoedige kant laten zien.

Het beeld van een Bruun die zo onverdiend wordt mishandeld heeft mij de gehele dag al onrustig gemaakt en doet mij bijna de ogen ten hemel slaan. Misschien wordt het tijd dat Hij eens ingrijpt?

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_5497768
Zou Hij daar wel toe bereid zijn?
pi_5507914
Wie niet bereid is Bruun te helpen moet wel heel wreed en gemeen zijn. Daarbij denk ik dat de gebeden van ons allerliefste en vrome Rie-tje wel gehoor moeten vinden bij Hem.
pi_5511948
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 15:56 schreef Gellius het volgende:
Zo gaat het nu altijd met gro-te, wil-de jong-ens. Ik weet de angst voor de jongens van de 'grote school' mij nog levendig voor de geest te halen; ik moest als pakweg achtjarige elke dag op weg naar school langs de plaatselijke LTS. Doodsangsten.
Onze jeugdervaringen stemmen overeen, goede Gellius.
En nog steeds heb ik angst voor gro-te wil-de jongens.

Nou ja, niets aan te doen.

quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 16:27 schreef Gellius het volgende:
Ik heb eens even wat navraag gedaan over die Bruun, maar die schijnt later een tamelijk dubieuze positie als boodschappenjongen van Koning Leeuw verworven te hebben:

[...]

Deze aantijging aan het adres van ar-me Bruun moet ik toch echt weerspreken.
De Bruun waar U aan refereert, waarde Gellius, betreft een verre, nog niet gekerstende voorvader van onze held. Het zegenrijke werk van Bonifatius heeft de familie Bruun op het rechte - doch helaas smalle - pad geholpen, het pad dat onze ar-me Bruun nu zo pijnlijk moet bewandelen om tot het goede te komen.
Maar Bruun is zoals gezegd een flinke beer, en ik denk dat hij niet zal afwijken van zijn goede levenswandel, hoezeer hij ook geschopt en anderszins gemaltraiteerd wordt.

Neemt daar allen een voorbeeld aan.

quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 17:58 schreef RaisinGirl het volgende:
Wie niet bereid is Bruun te helpen moet wel heel wreed en gemeen zijn. Daarbij denk ik dat de gebeden van ons allerliefste en vrome Rie-tje wel gehoor moeten vinden bij Hem.
Het is allemaal in de hand van de groote WG, en daar dienen we ons deemoedig naar te schikken, Mevrouw RaisinGirl.

[Dit bericht is gewijzigd door OllieA op 23-08-2002 23:51]

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_5512010

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_5512037
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 16:02 schreef yvonne het volgende:
Ik vind de spanning ondragelijk worden,
lieve OllieA, laat ons niet zo lang wachten.
Helaas blijft het spannend, geachte Mevrouw yvonne.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_5512090
Ik vind het al-le-maal een bee-tje zie-lig wor-den Ze trap-pen hem zó-maar o-ve-ral *sniff*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_5513340
O, wat jam-mer

Meneer WG heeft wel een geweldig gevoel voor understatement.

pi_5534462
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 01:41 schreef RaisinGirl het volgende:
O, wat jam-mer

Meneer WG heeft wel een geweldig gevoel voor understatement.

Eigenlijk is de groote WG een sadist, zie volgende pagina.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_5534538

Ar-me Bruun, z'n kop is eraf...

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_5539847
Ko!
pi_5542223
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_5542413
Een agent die 's ochtends nog weet wat hij de avond ervoor gezien heeft - waar vind je zoiets nog vandaag aan de dag...
  maandag 26 augustus 2002 @ 20:00:36 #68
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_5546032
Ik vind het jammer dat hier niet zo'n wijkagent woont.

Zo'n brommende grote man met een snor en een pet. Zo'n veldwachter.

.

pi_5547056
Ik denk dat meneer de agent door God gezonden is om Bruun van de totale ondergang te redden. Zo zorgt de Heer toch altijd weer voor zijn dolende schaapjes (ook als ze vermomd gaan als beer).
pi_5560577
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 21:18 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik denk dat meneer de agent door God gezonden is om Bruun van de totale ondergang te redden. Zo zorgt de Heer toch altijd weer voor zijn dolende schaapjes (ook als ze vermomd gaan als beer).
Dat zeg je nu wel, maar die agent stond toch maar mooi te schuddebuiken van de lach toen hij ar-me Bruun daar met die spij-ker in zijn bips zag zitten. Dat klinkt nu niet bepaald als een barmhartige Samaritaan.
pi_5561088
Zo zie je maar weer, waarde RaisinGirl en waarde Gellius hoe de groote WG in staat is om een duivels complex personage met enkele krachtige pennenstreken neer te zetten: de agent personifieert natuurlijk het goede én het kwade, zoals ieder schepsel Gods, zoals zelfs onze Bruun.

Want ook de ar-me Bruun is in deze niet geheel vrij van zonden: zit hij niet midden in de nacht aan de wallenkant met een spijker in z'n achterste te lonken en te knipogen naar een geüniformeerd persoon?
De orgie van geweld door de wil-de jongens is misschien niet geheel onverdiend?
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk...

Chapeau, WG!

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_5561170
Ja-ja, dat is allemaal mooi en aardig, maar wie denkt er nog aan de ar-me zie-ke Rie-tje? Hè?
pi_5562680
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 21:03 schreef Gellius het volgende:
Ja-ja, dat is allemaal mooi en aardig, maar wie denkt er nog aan de ar-me zie-ke Rie-tje? Hè?
Ja, arme Rietje. Ik maak mij zorgen dat zieke Rie-tje straks ge-con-fron-teerd wordt met een aan stuk-ken ge-re-ten Bruun. En ik ben bang dat Rie-tje dan alleen maar ver-drie-tiger wordt. En dat zou jam-mer zijn. Mis-schien is het beter als Kees en Ko hun spaarcentjes bij-een rapen en een nieuwe beeer kopen.

Ja - dan zal Rie-tje blij zijn en op-knap-pen

pi_5570775
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 20:57 schreef OllieA het volgende:
Want ook de ar-me Bruun is in deze niet geheel vrij van zonden: zit hij niet midden in de nacht aan de wallenkant met een spijker in z'n achterste te lonken en te knipogen naar een geüniformeerd persoon?
De orgie van geweld door de wil-de jongens is misschien niet geheel onverdiend?
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk...

Chapeau, WG!

Bruun zou ook nog, gelet op die paal en die spijker, door kunnen gaan voor de symbolisering van Christus zelve. Werd hij immers ook niet in al Zijn smartelijk lijden bespot en gehoond? En komt de mensheid door Zijn lijden niet tot genade, zoals ook Kees & Ko door Bruun tot inkeer en vergeving zullen komen?

Wie weet komt Bruun ook nog tot een wonderbaarlijke wederopstanding, waarbij zijn kop op onnavolgbare wijze weer aan zijn lijfje gehecht zal worden. Ik wacht in spanning af.

pi_5589011
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 14:39 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Bruun zou ook nog, gelet op die paal en die spijker, door kunnen gaan voor de symbolisering van Christus zelve. Werd hij immers ook niet in al Zijn smartelijk lijden bespot en gehoond? En komt de mensheid door Zijn lijden niet tot genade, zoals ook Kees & Ko door Bruun tot inkeer en vergeving zullen komen?

Wie weet komt Bruun ook nog tot een wonderbaarlijke wederopstanding

Ach Mevrouw! Een dergelijke analyse had ik klaar staan ter afsluiting van de in dit topic aangesneden, complexe thematiek.
Ik vrees dat ik nu mijn hoofd moet gaan breken, net als de ar-me Bruun.

Hoe schoon is het om te lijden.

And it's only the giving
That makes you
What you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')