De rol van die schip-per vertrouw ik overigens niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Gellius op 22-08-2002 16:02]
Sitten over sinen staert,
Ende sprac: 'Sidi in huus, Reynaert?
Ic bem Bruun, des coninx bode.
Die hevet ghezworen bi sinen gode:
Ne comdi niet ten ghedinghe,
Ende ic u niet voer mi bringhe,
Recht te nemene ende te ghevene
Ende in vreden voert te levene,
Hi doet u breken ende raden.
Dus hij zal de derby tussen de wil-de, gro-te jongens wel overleefd hebben. Maar goed, ik geloof het pas als ik het zwart op wit voor me zie. Ollie?
Het beeld van een Bruun die zo onverdiend wordt mishandeld heeft mij de gehele dag al onrustig gemaakt en doet mij bijna de ogen ten hemel slaan. Misschien wordt het tijd dat Hij eens ingrijpt?
quote:Onze jeugdervaringen stemmen overeen, goede Gellius.
Op donderdag 22 augustus 2002 15:56 schreef Gellius het volgende:
Zo gaat het nu altijd met gro-te, wil-de jong-ens. Ik weet de angst voor de jongens van de 'grote school' mij nog levendig voor de geest te halen; ik moest als pakweg achtjarige elke dag op weg naar school langs de plaatselijke LTS. Doodsangsten.
Nou ja, niets aan te doen.
quote:Deze aantijging aan het adres van ar-me Bruun moet ik toch echt weerspreken.
Op donderdag 22 augustus 2002 16:27 schreef Gellius het volgende:
Ik heb eens even wat navraag gedaan over die Bruun, maar die schijnt later een tamelijk dubieuze positie als boodschappenjongen van Koning Leeuw verworven te hebben:[...]
Neemt daar allen een voorbeeld aan.
quote:Het is allemaal in de hand van de groote WG, en daar dienen we ons deemoedig naar te schikken, Mevrouw RaisinGirl.
Op vrijdag 23 augustus 2002 17:58 schreef RaisinGirl het volgende:
Wie niet bereid is Bruun te helpen moet wel heel wreed en gemeen zijn. Daarbij denk ik dat de gebeden van ons allerliefste en vrome Rie-tje wel gehoor moeten vinden bij Hem.
[Dit bericht is gewijzigd door OllieA op 23-08-2002 23:51]
quote:Helaas blijft het spannend, geachte Mevrouw yvonne.
Op donderdag 22 augustus 2002 16:02 schreef yvonne het volgende:
Ik vind de spanning ondragelijk worden,
lieve OllieA, laat ons niet zo lang wachten.
Meneer WG heeft wel een geweldig gevoel voor understatement.
quote:Eigenlijk is de groote WG een sadist, zie volgende pagina.
Op zaterdag 24 augustus 2002 01:41 schreef RaisinGirl het volgende:
O, wat jam-merMeneer WG heeft wel een geweldig gevoel voor understatement.
Zo'n brommende grote man met een snor en een pet. Zo'n veldwachter.
.
quote:Dat zeg je nu wel, maar die agent stond toch maar mooi te schuddebuiken van de lach toen hij ar-me Bruun daar met die spij-ker in zijn bips zag zitten. Dat klinkt nu niet bepaald als een barmhartige Samaritaan.
Op maandag 26 augustus 2002 21:18 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik denk dat meneer de agent door God gezonden is om Bruun van de totale ondergang te redden. Zo zorgt de Heer toch altijd weer voor zijn dolende schaapjes (ook als ze vermomd gaan als beer).
Want ook de ar-me Bruun is in deze niet geheel vrij van zonden: zit hij niet midden in de nacht aan de wallenkant met een spijker in z'n achterste te lonken en te knipogen naar een geüniformeerd persoon?
De orgie van geweld door de wil-de jongens is misschien niet geheel onverdiend?
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk...
Chapeau, WG!
quote:Ja, arme Rietje. Ik maak mij zorgen dat zieke Rie-tje straks ge-con-fron-teerd wordt met een aan stuk-ken ge-re-ten Bruun. En ik ben bang dat Rie-tje dan alleen maar ver-drie-tiger wordt. En dat zou jam-mer zijn. Mis-schien is het beter als Kees en Ko hun spaarcentjes bij-een rapen en een nieuwe beeer kopen.
Op dinsdag 27 augustus 2002 21:03 schreef Gellius het volgende:
Ja-ja, dat is allemaal mooi en aardig, maar wie denkt er nog aan de ar-me zie-ke Rie-tje? Hè?
Ja - dan zal Rie-tje blij zijn en op-knap-pen
quote:Bruun zou ook nog, gelet op die paal en die spijker, door kunnen gaan voor de symbolisering van Christus zelve. Werd hij immers ook niet in al Zijn smartelijk lijden bespot en gehoond? En komt de mensheid door Zijn lijden niet tot genade, zoals ook Kees & Ko door Bruun tot inkeer en vergeving zullen komen?
Op dinsdag 27 augustus 2002 20:57 schreef OllieA het volgende:
Want ook de ar-me Bruun is in deze niet geheel vrij van zonden: zit hij niet midden in de nacht aan de wallenkant met een spijker in z'n achterste te lonken en te knipogen naar een geüniformeerd persoon?
De orgie van geweld door de wil-de jongens is misschien niet geheel onverdiend?
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk...Chapeau, WG!
Wie weet komt Bruun ook nog tot een wonderbaarlijke wederopstanding, waarbij zijn kop op onnavolgbare wijze weer aan zijn lijfje gehecht zal worden. Ik wacht in spanning af.
quote:Ach Mevrouw! Een dergelijke analyse had ik klaar staan ter afsluiting van de in dit topic aangesneden, complexe thematiek.
Op woensdag 28 augustus 2002 14:39 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Bruun zou ook nog, gelet op die paal en die spijker, door kunnen gaan voor de symbolisering van Christus zelve. Werd hij immers ook niet in al Zijn smartelijk lijden bespot en gehoond? En komt de mensheid door Zijn lijden niet tot genade, zoals ook Kees & Ko door Bruun tot inkeer en vergeving zullen komen?
Wie weet komt Bruun ook nog tot een wonderbaarlijke wederopstanding
Hoe schoon is het om te lijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |