Ik wil dus aankomend weekend erheen, rond de 4 dagen blijven en op eigen houtje een hotel uitzoeken...voor 2 personen...
Kom maar op met alle adviezen
Thalys nr : 9316 Uur Datum
Station van vertrek : Amsterdam CS 06:56 06/07/2002
Station van aankomst : Paris-Nord 11:05 06/07/2002
tarief voor reizigers van 12 tot 26 jaar: € 72.20
tarief voor reizigers vanaf 26 jaar : € 146.60
ik vraag te veel
(ik wil denk ik nog steeds een alternatief voor ALS ie dus vol zit... zijn er nog meer treinen die diezelfde kant opgaan?)
[Dit bericht is gewijzigd door Howdy_Doody op 02-07-2002 01:20]
Amsterdam Centraal 22:23
Schiphol (Airport) 22:40
Den Haag HS 23:05
Rotterdam Centraal 23:24
Roosendaal 0:18
Antwerpen-Berchem 0:47
Bruxelles-Midi 1:30
Aulnoye Aymeries 4:30
Paris-Nord 6:29
Maar je komt er wel !
Succes
Mijn dank aan allen
(Kunnen die [3 of 4-sterren] hotelletjes daar eigenlijk een beetje door de beugel? of is het een zooitje? )
EdiT
Die foto die je erbij hebt gedaan ehh...ik heb toevallig vandaag in zo'n rijtuig gezeten.. wel luxe (ALS je het vergelijkt met treinen in India )
thx
[Dit bericht is gewijzigd door D_Who op 02-07-2002 01:54]
quote:Je kan ook het formuliertje invullen om je tickets te bestellen en dan belt de ns je terug op de tijd die je opgeeft volgens de site (ben benieuwd of dat werkt
Op dinsdag 02 juli 2002 01:27 schreef D_Who het volgende:
6 per dag,..dan zou je denken dat er wel wat te reserveren valt.... ik ga morgen wel effe bellen![]()
quote:Hotels in Parijs zijn duuuuur. Ik kan je wel aanraden om een kamer met eigen douche en wc te vragen, dat was vroeger niet overal standaard, misschien tegenwoordig wel, kweenie.
(Kunnen die [3 of 4-sterren] hotelletjes daar eigenlijk een beetje door de beugel? of is het een zooitje?)
quote:Ik ga ook over drie weken per Thalys naar Parijs. Ik heb al een tijd geleden gereserveerd en toen zat (op de tijd dat ik wilde) de heenreis al vol, maar de terugreis nog niet. Dus nu reis ik heen 1e klas en terug 2e klas.
Op dinsdag 02 juli 2002 01:27 schreef D_Who het volgende:
6 per dag,..dan zou je denken dat er wel wat te reserveren valt.... ik ga morgen wel effe bellen
De Eurolines bus is lekker goedkoop en ik moet zeggen toch
wel een unieke ervaring. Het is net aapjes kijken in de dierentuin. Wat een volk. De beenruimte is niet eens zo gek. En het cruisen over de franse snelweg bij nacht heeft
wel wat.
Vliegtuig. Veels te veel gedoe. En met inchecken en alles er bij ben je nog langer onderweg ook dan met de Thalys. Dus als je een ticket kan krijgen is dat de manier.
Toevallig kwam ik gisterenmiddag terug van vier daagjes Parijs. Fantastische stad!
Ik wilde oorspronkelijk ook met de Thalys gaan, maar zou nogal duur uitkomen omdat ik minder een week van te voren zou boeken (als je gebruik wil maken van het jongerentarief t/m 26 jaar, dan moet je een aantal maanden van te voren reserveren). Tja, dat heb je met die plannetjes die je op korte termijn uitbroedt...
Wonderbovenwonder heb ik met die airmiles die ik tot dan toe maar nooit gebruikte voor een redelijke prijs (flink goedkoper dan Thalys bij het normale volle tarief) op korte termijn nog een vlucht kunnen boeken. Dus ik heb gewoon gevlogen.
Tja, niet echt milieuvriendelijk nee...
En een vlucht van Schiphol naar Paris Charles de Gaulle duurt weliswaar minder dan een uur, maar als je het inchecken, eventuele vertragingen e.d. meerekent, alsmede het feit dat de Thalys je binnen vier uur tot in Parijs zelf brengt, ben je waarschijnlijk toch nog sneller met dat laatste...
De volgende keer ga ik ook met de Thalys, want dat wil ik ook weleens een keertje meemaken.
quote:De trein is ook niet milieu vriendelijk hoor..
[b]Op woensdag 07 augustus 2002 22:44 schreef motown
Dus ik heb gewoon gevlogen.Tja, niet echt milieuvriendelijk nee...
quote:Tja.... ik heb Parijs dus maar ge-canceled omdat ik dus veeeeeelste laat was met de Thalys... dus Parijs ging niet door...
Op woensdag 07 augustus 2002 22:44 schreef motown het volgende:
Hallo allemaal!Toevallig kwam ik gisterenmiddag terug van vier daagjes Parijs. Fantastische stad!
Ik wilde oorspronkelijk ook met de Thalys gaan, maar zou nogal duur uitkomen omdat ik minder een week van te voren zou boeken (als je gebruik wil maken van het jongerentarief t/m 26 jaar, dan moet je een aantal maanden van te voren reserveren). Tja, dat heb je met die plannetjes die je op korte termijn uitbroedt...
quote:je kan ze bij www.sncf.com gewoon on-line boeken net zo makkelijk als je in India zit.
Op woensdag 07 augustus 2002 23:21 schreef D_Who het volgende:[..]
Tja.... ik heb Parijs dus maar ge-canceled omdat ik dus veeeeeelste laat was met de Thalys... dus Parijs ging niet door...
Inmiddels zit ik alweer in mn huisje in Delhi,... maar wachten tot volgend jaar augstus tot ik weer op vakantie ga naar nederland... zal het nut hebben om nu alvast te boeken? :-p dan kom ik wel in aanmerking voor een laag tariefje denk ik zo..
quote:Electrisch... Dus afhankelijk van de milieuvriendelijkheid van de centrale(s) waar de benodigde energie vandaan komt. Uiteindelijk nog altijd milieuvriendelijker dan met het vliegtuig. De trein zelf heeft in elk geval totaal geen uitstoot.
Op woensdag 07 augustus 2002 22:47 schreef vicz het volgende:[..]
De trein is ook niet milieu vriendelijk hoor..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |