abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4841190
...ik ben op dit moment op vakantie in Nederland (ik woon in India)en ik ben van plan om op korte termijn een bezoekje te brengen aan Parijs maar ik ben er dus nog niet helemaal uit HOE ik er naar toe wil gaan... misschien dat iemand (uit eigen ervaring) me iets kan aanraden wat het beste,prettigste is... ik heb al zitten neuzen op het net en heel wat mogenlijkheden gevonden maar ja,... toch maar effe kijken of een FOK!ker me een duwtje in de juiste richting kan geven,..nooit geschoten is immers altijd mis

Ik wil dus aankomend weekend erheen, rond de 4 dagen blijven en op eigen houtje een hotel uitzoeken...voor 2 personen...

Kom maar op met alle adviezen

pi_4841303
Trein is misschien niet het goedkoopste, maar wel heel comfortabel en makkelijk...dus al ik jou was, gewoon de trein nemen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_4841322
www.ns.nl??

Er rijd een hele mooie hst heen

You only live once
  dinsdag 2 juli 2002 @ 01:03:41 #4
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_4841407
Trein dus,..
* Peewee moet er niet aan denken om weer eens 7 uur opgevouwen in een bus te moeten zitten!
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  dinsdag 2 juli 2002 @ 01:05:56 #5
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_4841424
Trein lijkt me het beste in de vakantietijd, iig geen files. Zelf ook wel eens met de Thalys gereist, 4 uurtjes en je bent in Parijs.

Thalys nr : 9316 Uur Datum
Station van vertrek : Amsterdam CS 06:56 06/07/2002
Station van aankomst : Paris-Nord 11:05 06/07/2002

tarief voor reizigers van 12 tot 26 jaar: € 72.20

tarief voor reizigers vanaf 26 jaar : € 146.60

Wat zijn we aan het doen ???
pi_4841454
ns.nl ja...ik ben daar al geweest,... dan kom ik al snel bij de Thalys... is "redelijk" goedkoop, 65 piek voor een retourtje als het goed is...maar aangezien ik nog maar 3 weken in Nederland ben wil ik Z.S.M vertrekken,...dus ik ben un beetje bang dat ie al volgeboekt zit...
Wat is er nog meer handig dan?als alternatief? Bus?welke organisatie? of ehhhh... een andere trein dan de HSL?

ik vraag te veel

pi_4841487
Thx Oom_agent! nu maar hopen dat ie niet volgeboekt zit.. morgen maar effe bellen denk ik...

(ik wil denk ik nog steeds een alternatief voor ALS ie dus vol zit... zijn er nog meer treinen die diezelfde kant opgaan?)

pi_4841527
Er gaan er een stuk of zes per dag, je kan het beste even op site van de NS kijken.

[Dit bericht is gewijzigd door Howdy_Doody op 02-07-2002 01:20]

Houten kop? Wat nou houten kop?
  dinsdag 2 juli 2002 @ 01:19:54 #9
12646 Oom_Agent
pi_4841545
Als de Thalys al vol zit zou ik gewoon de D-(nacht)trein nemen vanuit Amsterdam CS,Den Haag HS, Rotterdam of Roosendaal naar Parijs. In die trein is er altijd wel een plaats vrij, alleen is deze niet zo comfortabel als de Thalys. Bovendien rijdt deze maar 1x per dag, nl.
Trein : D288

Amsterdam Centraal 22:23
Schiphol (Airport) 22:40
Den Haag HS 23:05
Rotterdam Centraal 23:24
Roosendaal 0:18
Antwerpen-Berchem 0:47
Bruxelles-Midi 1:30
Aulnoye Aymeries 4:30
Paris-Nord 6:29

Maar je komt er wel !

Succes

pi_4841597
6 per dag,..dan zou je denken dat er wel wat te reserveren valt.... ik ga morgen wel effe bellen

Mijn dank aan allen

(Kunnen die [3 of 4-sterren] hotelletjes daar eigenlijk een beetje door de beugel? of is het een zooitje? )

pi_4841623
Uhmm... Mr Agent, heb je soms ook een site van die D-trein?
  dinsdag 2 juli 2002 @ 01:37:41 #12
12646 Oom_Agent
pi_4841693
Nee helaas geen site. Maar het betreft een gewone trein die in de dienstregeling zit. Deze trein wordt vaak door jongeren cq. Interrailers gebruikt ivm de kosten. De trein bestaat uit rijtuigen met bed (aparte hokjes met ieder 6 bedden) en rijtuigen met gewoon stoelen.
Ik heb er een fotootje van gevonden.

pi_4841741
Thx Agent!!!
Dus mocht de HSL niet luken dan is dat een mooi alternatief... hij rijdt alleen in de nacht? enig idee wat een (open)retour-icket kost?waar vraag ik naar als ik bel voor meer info? ik duik onder de dekens,ik kijk morgen wel naar een eventuele reactie..
Pit-ze!

EdiT
Die foto die je erbij hebt gedaan ehh...ik heb toevallig vandaag in zo'n rijtuig gezeten.. wel luxe (ALS je het vergelijkt met treinen in India )

thx

[Dit bericht is gewijzigd door D_Who op 02-07-2002 01:54]

pi_4841775
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 01:27 schreef D_Who het volgende:
6 per dag,..dan zou je denken dat er wel wat te reserveren valt.... ik ga morgen wel effe bellen
Je kan ook het formuliertje invullen om je tickets te bestellen en dan belt de ns je terug op de tijd die je opgeeft volgens de site (ben benieuwd of dat werkt )
quote:
(Kunnen die [3 of 4-sterren] hotelletjes daar eigenlijk een beetje door de beugel? of is het een zooitje? )
Hotels in Parijs zijn duuuuur. Ik kan je wel aanraden om een kamer met eigen douche en wc te vragen, dat was vroeger niet overal standaard, misschien tegenwoordig wel, kweenie.
Houten kop? Wat nou houten kop?
pi_4849370
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 01:27 schreef D_Who het volgende:
Ik ga ook over drie weken per Thalys naar Parijs. Ik heb al een tijd geleden gereserveerd en toen zat (op de tijd dat ik wilde) de heenreis al vol, maar de terugreis nog niet. Dus nu reis ik heen 1e klas en terug 2e klas.
pi_4850529
De thalys is heerlijk snel en comfortabel. Tenzij je vanaf Brussel allemaal van die EU mensen naast je krijgt te zitten die allemaal zonodig met laptops en papieren moeten gaan strooien.

De Eurolines bus is lekker goedkoop en ik moet zeggen toch
wel een unieke ervaring. Het is net aapjes kijken in de dierentuin. Wat een volk. De beenruimte is niet eens zo gek. En het cruisen over de franse snelweg bij nacht heeft
wel wat.

Vliegtuig. Veels te veel gedoe. En met inchecken en alles er bij ben je nog langer onderweg ook dan met de Thalys. Dus als je een ticket kan krijgen is dat de manier.

Quis, quod, ui, quibus auxiliis, cur, quomodo, quando?
  dinsdag 2 juli 2002 @ 18:47:31 #17
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_4852822
Lekker met de Thalys gaan. Soms hebben ze ook een beperkt aantal extra goedkope studenten kaartjes. Dus zorg dat je er op tijd bij bent.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  woensdag 3 juli 2002 @ 16:54:54 #18
16715 Mylene
*schatje*
pi_4868107
Ik zou met de trein gaan!!
Thalys is lekker snel!!
pi_5298599
Hallo allemaal!

Toevallig kwam ik gisterenmiddag terug van vier daagjes Parijs. Fantastische stad!

Ik wilde oorspronkelijk ook met de Thalys gaan, maar zou nogal duur uitkomen omdat ik minder een week van te voren zou boeken (als je gebruik wil maken van het jongerentarief t/m 26 jaar, dan moet je een aantal maanden van te voren reserveren). Tja, dat heb je met die plannetjes die je op korte termijn uitbroedt...

Wonderbovenwonder heb ik met die airmiles die ik tot dan toe maar nooit gebruikte voor een redelijke prijs (flink goedkoper dan Thalys bij het normale volle tarief) op korte termijn nog een vlucht kunnen boeken. Dus ik heb gewoon gevlogen.

Tja, niet echt milieuvriendelijk nee...

En een vlucht van Schiphol naar Paris Charles de Gaulle duurt weliswaar minder dan een uur, maar als je het inchecken, eventuele vertragingen e.d. meerekent, alsmede het feit dat de Thalys je binnen vier uur tot in Parijs zelf brengt, ben je waarschijnlijk toch nog sneller met dat laatste...

De volgende keer ga ik ook met de Thalys, want dat wil ik ook weleens een keertje meemaken.

Ars longa, vita brevis
pi_5298676
quote:
[b]Op woensdag 07 augustus 2002 22:44 schreef motown
Dus ik heb gewoon gevlogen.

Tja, niet echt milieuvriendelijk nee...

De trein is ook niet milieu vriendelijk hoor..
pi_5299210
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 22:44 schreef motown het volgende:
Hallo allemaal!

Toevallig kwam ik gisterenmiddag terug van vier daagjes Parijs. Fantastische stad!

Ik wilde oorspronkelijk ook met de Thalys gaan, maar zou nogal duur uitkomen omdat ik minder een week van te voren zou boeken (als je gebruik wil maken van het jongerentarief t/m 26 jaar, dan moet je een aantal maanden van te voren reserveren). Tja, dat heb je met die plannetjes die je op korte termijn uitbroedt...

Tja.... ik heb Parijs dus maar ge-canceled omdat ik dus veeeeeelste laat was met de Thalys... dus Parijs ging niet door...
Inmiddels zit ik alweer in mn huisje in Delhi,... maar wachten tot volgend jaar augstus tot ik weer op vakantie ga naar nederland... zal het nut hebben om nu alvast te boeken? :-p dan kom ik wel in aanmerking voor een laag tariefje denk ik zo..
  donderdag 8 augustus 2002 @ 00:38:24 #22
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_5300142
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 23:21 schreef D_Who het volgende:

[..]

Tja.... ik heb Parijs dus maar ge-canceled omdat ik dus veeeeeelste laat was met de Thalys... dus Parijs ging niet door...
Inmiddels zit ik alweer in mn huisje in Delhi,... maar wachten tot volgend jaar augstus tot ik weer op vakantie ga naar nederland... zal het nut hebben om nu alvast te boeken? :-p dan kom ik wel in aanmerking voor een laag tariefje denk ik zo..

je kan ze bij www.sncf.com gewoon on-line boeken net zo makkelijk als je in India zit.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_5303845
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 22:47 schreef vicz het volgende:

[..]

De trein is ook niet milieu vriendelijk hoor..

Electrisch... Dus afhankelijk van de milieuvriendelijkheid van de centrale(s) waar de benodigde energie vandaan komt. Uiteindelijk nog altijd milieuvriendelijker dan met het vliegtuig. De trein zelf heeft in elk geval totaal geen uitstoot.
Ars longa, vita brevis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')