quote:Ik ga voor de A203!!
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:15 schreef flat_erik het volgende:
Dagizmo, ben je er nou al uit![]()
Prijs Van te voren wist ik dat ik er niet meer dan 300 euro voor wilde uitgeven. Het hangt natuurlijk af van wat je ermee gaat doen! Als je professioneel fotograaf bent kan ik me voorstellen dat je er weetikveel hoeveel euro voor uitgeeft, maar voor af en toe wat foto's op vakantie of een feestje ga ik geen 1000 gulden of meer neerleggen. Mijn oude (analoge) camera kostte ook zo'n 500 gulden, en dat vond ik dus een goede richtlijn.
Kwaliteit Ten tweede was kwaliteit ook wel een belangrijk punt voor mij, waarbij ik heb gemerkt dat het aantal megapixels niet representatief is voor de kwaliteit. Mijn eerste proef cameraatje was een Trust 2,1 MP van de Kijkshop, maar die heb ik direct weer teruggebracht. Uiteindelijk via pcphotoreview.com, cnet.com en imaging-resource.com diverse plaatjes en reviews doorgelezen, waarbij ik mij voornamelijk richtte op camera's van Sony, Canon, Kodak en Olympus. Zeker de resultaten van de analoge Canons liegen er niet om, ik was benieuwd of ze dat digitaal ook konden. Uiteindelijk bleek dat alle camera's in mijn prijsklasse (<300 euro) wel goed waren van kwaliteit, maar ook allemaal wat kleine negatieve puntjes hadden. Richt je daar niet teveel op, er is geen één camera die 100% perfect is.
Grootte Dan kwam de grootte van het apperaatje ter sprake. Ik wilde absoluut niet zo'n bakbeest, maar gewoon een klein handzaam apparaatje dat je zo in je jaszak stopt of aan je riem hangt. Die supermooie (en kleine) digital Ixus viel buiten mijn budget, maar de Canon A serie, viel dus af op de grootte, in vergelijking met de Sony PSC-serie, hoewel Canon beter scoorde dan Sony in kwaliteit.
Geluk Maar...toen kwam Sanshine met haar nieuwste aanwinst tevoorschijn, de Nikon Coolpix 2000. Omdat het nog een redelijk nieuwe cam was, had ik daar weinig over gelezen en gezien. Op imaging-resource was de prototypetest echter zeer verwachtingsvol en de plaatjes van Sanshine spreken voor zich! Ik dus kijken naar de winkel, een relatief kleine camera (niet de allerkleinste, maar ook geen groot log ding), binnen mijn budget, goeie prijs...dus maar gedaan.
Ik heb er 4 superoplaadbare batterijen bij (1900mAh) en ik weet niet eens hoeveel foto's ik ermee kan maken, aangezien hij nog nooit low battery heeft gezegd. Meer dan 50 lukt zowieso! Verder CF kaartje van 64 MB, maar ik wil alweer een 128 erbij, want dat is het leuke van digicams, je blijft foto's maken, zonder dat je bent gebonden aan die limiet van ong 40 foto's per rolletje!
Ik ben er heel tevreden mee. Het apparaatje maakt prima foto's, ook in het donker (heel weinig ruis). En als ik niet volledig tevreden ben kan ik altijd met diverse fotobewerkingsprogramma's een beetje sleutelen. Ik ook wel eens als proef wat foto's professioneel laten afdrukken, en dat zag er heel prima uit.
Mijn tip is dus, ga niet belachelijk veel geld uitgeven voor een camera die je alleen gebruikt voor vakanties, uitjes en feestjes. Bedenk ook dat een dure of professionele camera je nog geen professionele fotograaf maakt. Er zijn prima 'goedkope' modellen op de markt, waar je uitstekend mee uit de voeten kunt.
quote:Ah, de 3MP variant. Een tip: Koop er gelijk extra XD kaartjes bij, want de bijgeleverde 16MB heb je in no-time vol. Een 128MB XD kaartje heb je voor rond de 100 euro.
Op zondag 13 oktober 2002 00:24 schreef dagizmo het volgende:
Ik heb de A303 gekocht 2day!!!
zodra die binnen is zal ik ff een oordeel geven!!
quote:Gedaan 100 mb binnekort oordeel ik of ik nog meer wil. De resolutie is 2048*1536
Op zondag 13 oktober 2002 00:41 schreef MSXUser het volgende:[..]
Ah, de 3MP variant. Een tip: Koop er gelijk extra XD kaartjes bij, want de bijgeleverde 16MB heb je in no-time vol. Een 128MB XD kaartje heb je voor rond de 100 euro.
Ik geef binnenkort wel ff een oordeel hier op Fok met pics.
quote:Even mezelf quoten want editen gaat niet meer.
Op vrijdag 11 oktober 2002 17:01 schreef -F- het volgende:[..]
Hoe bevalt ie,
Ik heb vandaag de Kodak DX4330 besteld en als het mee zit heb ik hem morgen.
Verdere specs: 3.3 Mpixels, standaard 16MB CF, 3x optische en 3,3x digitale zoom
Voor 409,- Euro
Er gaat helemaal geen CF in maar SD.
Ik hoor die gast van de Dixons het nog zeggen: Ja meneer in dit toestel gaat een Compact Flash kaartje. NIET DUS. Gelukkig kon ik em nog ruilen in een ander filiaal anders had ik weer naar Rotterdam gemoeten.
2,0 Megapixels
4x digitale zoom
USB aan te sluiten
Movie/sound functie
de prijs is E 249,97
Ik dacht dat het wel een mooi prijsje was maar kan iemand me er meer over vertellen??? bv ervaringen??
quote:Hai hai drientjuh
Op woensdag 16 oktober 2002 11:22 schreef Drientjuh het volgende:
hmmzmzz hallo allemaal ik wil graag een digitale camera kopen kan iemand me vertellen of dit een geschikte is ???
CANON PSA200 Digitale camera2,0 Megapixels
4x digitale zoom
USB aan te sluiten
Movie/sound functie
de prijs is E 249,97
Ik dacht dat het wel een mooi prijsje was maar kan iemand me er meer over vertellen??? bv ervaringen??
quote:krijg toch wel weer loon
Op woensdag 16 oktober 2002 11:49 schreef flat_erik het volgende:[..]
Hai hai drientjuh
Wat moet jij nou zo met een digiheb je nie eens geld voor
Hmmzz na goed er staan wel leuke op www.koopdigitaal.nl + gebruikerservaringen...
quote:Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? Mediamarkt is nu niet bepaald goedkoop met digicams.
Op dinsdag 15 oktober 2002 14:26 schreef flat_erik het volgende:
Ik hebe r vandaag ook een gehaald
JAja een HP Photosmart 320 bij de Mediamarkt
quote:Hij zal niet slecht zijn, maar houd er rekening mee dat je alleen maar digitale zoom hebt. Wil je eens wat leukers, dan kun je beter een camera nemen die ook optische zoom heeft. In die prijsklasse (tussen 240 en 300 euro) moet je een beetje denken aan de Olympus C220 en de Canon Powershot A30. Enige voordeel van die Canon is dat hij een AF indicator heeft, waardoor foto's bij weinig licht vaak ook scherp kunnen worden (zonder indicator hebben de meeste camera's wat moeite met scherpstellen).
Door Drientjuh - woensdag 16 oktober 2002 11:22
hmmzmzz hallo allemaal ik wil graag een digitale camera kopen kan iemand me vertellen of dit een geschikte is ???
CANON PSA200 Digitale camera
Trouwens die prijs die jij moet betalen voor die camera is veel te hoog. Bij Koop Digitaal is hij verkrijgbaar voor 194 euro.
quote:bedankt !!!
Op woensdag 16 oktober 2002 12:13 schreef MSXUser het volgende:
Hij zal niet slecht zijn, maar houd er rekening mee dat je alleen maar digitale zoom hebt. Wil je eens wat leukers, dan kun je beter een camera nemen die ook optische zoom heeft. In die prijsklasse (tussen 240 en 300 euro) moet je een beetje denken aan de Olympus C220 en de Canon Powershot A30. Enige voordeel van die Canon is dat hij een AF indicator heeft, waardoor foto's bij weinig licht vaak ook scherp kunnen worden (zonder indicator hebben de meeste camera's wat moeite met scherpstellen).Trouwens die prijs die jij moet betalen voor die camera is veel te hoog. Bij Koop Digitaal is hij verkrijgbaar voor 194 euro.
quote:239,-
Op woensdag 16 oktober 2002 12:13 schreef MSXUser het volgende:[..]
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? Mediamarkt is nu niet bepaald goedkoop met digicams.
[..]Hij zal niet slecht zijn, maar houd er rekening mee dat je alleen maar digitale zoom hebt. Wil je eens wat leukers, dan kun je beter een camera nemen die ook optische zoom heeft. In die prijsklasse (tussen 240 en 300 euro) moet je een beetje denken aan de Olympus C220 en de Canon Powershot A30. Enige voordeel van die Canon is dat hij een AF indicator heeft, waardoor foto's bij weinig licht vaak ook scherp kunnen worden (zonder indicator hebben de meeste camera's wat moeite met scherpstellen).
Trouwens die prijs die jij moet betalen voor die camera is veel te hoog. Bij Koop Digitaal is hij verkrijgbaar voor 194 euro.
quote:bron: KoopDigitaal
Op woensdag 16 oktober 2002 12:28 schreef flat_erik het volgende:239,-
Canon Powershot A-200 12 194.00
Canon PowerShot A-30 12 293.00
... of zit de proxy op m'n werk weer te mieren???
quote:Hmzz tjah en
Op woensdag 16 oktober 2002 12:31 schreef MSXUser het volgende:[..]
bron: KoopDigitaal
Canon Powershot A-200 12 194.00
Canon PowerShot A-30 12 293.00... of zit de proxy op m'n werk weer te mieren???
Die A-30 is al weer 60 euro duurder en die andere had idd ook wel goed geweest! Ben hier iig erg blij mee en komen mooie plaatjes vanaf
quote:Memory Stick zit alleen in Sony camera's. Jouw HP PS320 gebruikt Secure Digital Memory cards (maximaal 128MB).
Op woensdag 16 oktober 2002 15:00 schreef flat_erik het volgende:
Weet iemand trouwens wat voor memory-stick er in een HP Photosmart 320 zit
Alle accesoires: http://www.hp.com/cposupport/nl/docs/bdy60407.html
Btw: 128MB SDMC kost ¤119 bij Norrod
quote:*piep* wat duur
Op woensdag 16 oktober 2002 15:19 schreef MSXUser het volgende:[..]
Memory Stick zit alleen in Sony camera's. Jouw HP PS320 gebruikt Secure Digital Memory cards (maximaal 128MB).
Alle accesoires: http://www.hp.com/cposupport/nl/docs/bdy60407.html
Btw: 128MB SDMC kost ¤119 bij Norrod
quote:Zo te zien niet nee... helaas. Je kan natuurlijk ook gewoon een 64MB kaartje nemen. Dat is in veel gevallen ook al ruim voldoende. Goed, dat kost ook nog steeds ¤57.50, maar dat is in ieder geval niet direct zo'n zware slag voor je bankrekening.
Op woensdag 16 oktober 2002 15:20 schreef flat_erik het volgende:*piep* wat duur
Kan er nikz anders in
quote:Er zit best nogal wat verschil in die prijzen
Op woensdag 16 oktober 2002 15:36 schreef MSXUser het volgende:[..]
Zo te zien niet nee... helaas. Je kan natuurlijk ook gewoon een 64MB kaartje nemen. Dat is in veel gevallen ook al ruim voldoende. Goed, dat kost ook nog steeds ¤57.50, maar dat is in ieder geval niet direct zo'n zware slag voor je bankrekening.
Kijk vooral niet naar de prijzen van bijvoorbeeld CompactFlash, want anders heb je helemaal geen nachtrust meer
Is dit duur?? Ik las eerder in dit topic dat hij deze vanuit amerika voor ruim 200 Euro kon kopen.. is dat werkelijkheid of een fabel?
quote:Ja dit is duur, op www.alternate.nl staat ie voor 579 Euro. Er zijn ook nog andere merken met en vergelijkbare kwaliteit voor veel minder geld.
Op maandag 21 oktober 2002 01:22 schreef FokSpy het volgende:
Fujifilm Finepix F601 voor ongeveer 680 Euro.Is dit duur?? Ik las eerder in dit topic dat hij deze vanuit amerika voor ruim 200 Euro kon kopen.. is dat werkelijkheid of een fabel?
Fujifilm Finepix F601
3.1 Megapixels
3x optische zoom 4,4x digitaal
Prijs: 579,-
Kodak DX4330 (die ik pas geleden gekocht heb)
3.1 Megapixels
3x optische zoom 3,3x digitaal
Prijs 409,-
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik de kwaliteit van mijn Kodak tegen vind vallen. Voor een 3.1 Megapixel mag de kwaliteit van mij wel iets beter. Ik denk dan ook dat de Fuji een betere kwaliteit foto's zal maken.
Ik heb last van een soort korreligheid als ik 1x1 (100%) zoom. Bij 100% zoom hoort de foto juist de beste kwaliteit te geven bij mijn Kodak is dat niet het geval, ik moet zeker tot 90% uit zoomen wil ik de korrels niet meer zien. Heeft iemand anders hier ook ervaringen met de Kodak DX4330?
Ik wil een digitaal fotocameraatje. Om af en toe een snapshot te maken en op internet te plaatsen (bijvoorbeeld nu, een snel fotootje van de boom in onze tuin die bijna omwaait, dat soort dingetjes). Ik ben niet eens van plan om die foto's te laten afdrukken. Gewoon een klik-klak-klaar-toestelletje, geen fratsen (dat scheelt ). We houden onze goede spiegelreflex voor de echte foto's.
Ik zit er daarom over te denken om een van de goedkoopste camera's aan te schaffen. Tussen de 40 en 70 euro of zo. Is dat echt weggegooid geld? Ik bedoel, kan je daar helemaal geen 'aardige' foto's mee maken?
Nogmaals, het is niet de bedoeling dat het fantastische foto's worden. Ik heb geen zin om 500 euro of meer aan een digitale camera te besteden.
Iemand ervaring met die goedkope dingetjes?
quote:Ik heb hem enkele maanden geleden bij Alternate gekocht voor 599 euro.... Ik zie hierboven dat hij inmiddels 579 euro kost.
Op maandag 21 oktober 2002 01:22 schreef FokSpy het volgende:
Fujifilm Finepix F601 voor ongeveer 680 Euro.Is dit duur?? Ik las eerder in dit topic dat hij deze vanuit amerika voor ruim 200 Euro kon kopen.. is dat werkelijkheid of een fabel?
Het is echt een prachtige camera, in tegenstelling tot hierboven vind ik niet dat je dezelfde kwaliteit voor minder geld kunt krijgen....
3 Megapixel
Zeer klein formaat
Zeer goede foto's op 20x30 (eventueel mbv 6 megapixel output)
Eigenlijk vind ik alleen de Canon s-30 een serieuze concurrent, maar die is (was) dan ook flink duurder. Die 6 megapixel wordt een beetje de grond in gepraat, maar als je een 6 MP foto download en door AH laat afdrukken (kost je 1,40... dat is dus niks op de aankoopprijs) zul je zien dat het echt wel zeer goede opnames zijn....
Het enige minpunt is voor mij dat je geen foto's kan maken op 1600x1200... Die zijn namelijk goed om op 10x15 af te drukken... de 960x640 is dat niet... Hiervoor moet je dus de 3 mp gebruiken... niet echt een nadeel, maar kost relatief veel geheugen...
quote:Vergelijkbaar met web-cams...
Op zondag 27 oktober 2002 14:00 schreef Nausicaa het volgende:
Even een nieuwe vraag tussendoorIk wil een digitaal fotocameraatje. Om af en toe een snapshot te maken en op internet te plaatsen (bijvoorbeeld nu, een snel fotootje van de boom in onze tuin die bijna omwaait, dat soort dingetjes). Ik ben niet eens van plan om die foto's te laten afdrukken. Gewoon een klik-klak-klaar-toestelletje, geen fratsen (dat scheelt
). We houden onze goede spiegelreflex voor de echte foto's.
Ik zit er daarom over te denken om een van de goedkoopste camera's aan te schaffen. Tussen de 40 en 70 euro of zo. Is dat echt weggegooid geld? Ik bedoel, kan je daar helemaal geen 'aardige' foto's mee maken?
Nogmaals, het is niet de bedoeling dat het fantastische foto's worden. Ik heb geen zin om 500 euro of meer aan een digitale camera te besteden.Iemand ervaring met die goedkope dingetjes?
Samsung digimax 410
te kopen, maar kan nergens preview pictures hiervan vinden. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik ga namelijk niet een camera kopen voordat ik gezien heb wat het kan doen. Wat voor foto's maakt hij binnenshuis/ in het donker etc.
PLEASE HELP ME OUT!!!
graag ook jullie mening over deze camera.... Ik zit nu in Zweden en moet er hier 530 Euro voor betalen, ongeveer hetzelfde als in Nederland.
Vol verwachting gisteren de usb aangesloten....
Wat een rukke foto's!!! Ik had ze wel slecht verwacht, maar dit is gewoon ECHT slecht. Ik heb me nog even afgevraagd of het nou aan mij lag, verkeerde instelling ofzo, maar wat ik ook doe, die foto's worden dus never nooit niet scherp. Of minder vaag. Of minder korrelig. Ze zijn zo korrelig dat je er een muur mee kan schuren !!
Ik heb er eentje buiten gemaakt, die ging nog wel, maar ik maak dus altijd de meeste foto's binnen.
DUS, morgen fijn terug naar de Megapool met dat ding. Ik hoop wel dat ze 'm nog terugpakken.
/sub anders ga ik heeeeeeel hard huilen /sub
Mocht er iemand toch nog tips hebben voor verbetering van de kwaliteit, mail me dan ff op zomerpeer@hotmail.com
Ik hoef geen gescheld over Trust te horen want zo ver was ik zelf al.
* Zomerpeer gaat netjes aan haar scriptie werken en hoopt dat paps dan wil bijleggen aan een Canon Digital Ixus (dat is ff andere koek)
ik zit te denken aan een canon digital ixus v2
iemand daar ervaring mee?
quote:Hele mooie kleine camera in een sjieke behuizing. Maakt ook mooie foto's. Bereik van de flits is wel erg klein (2m of zo), maar dat is logisch. En je hebt maar 2x zoom.
Op donderdag 14 november 2002 18:07 schreef LeT0W het volgende:
ik ben van plan om deze maand een digicam te gaan kopen.
alleen nu vraag ik me af of ik beter ff kan wachten op de hcc dagen?
iemand enig idee of ze daar mooie aanbiedingen hebben voor een digicam?ik zit te denken aan een canon digital ixus v2
iemand daar ervaring mee?
Ter informatie: naar mijn mening heb je met een camera als de Canon A40 meer waar voor je geld. OK, hij is wat groter maar hij kost veel minder dan een Ixus en heeft een betere lens (lichtsterker en met 3x zoom) en een meer krachtige flits. Ik heb diverse vrienden en kennissen de A40 geadviseerd en ze zijn er allemaal erg blij mee.
Je kunt uiteraard altijd kijken op de HCC-dagen of het veel scheelt. Maar pas op met het kopen bij 'vage zaakjes' i.v.m. met garantie-afhandeling etc. Het is toch een flink bedrag wat je neerlegt.
quote:Ik kon ook geen review of voorbeeldfoto's vinden dus het wordt een gok. Maar in mijn ervaring is dit typisch zo'n 'generic' 4MP camera met een, laten we zeggen, minder-dan-optimale-lens en andere componenten waarvan de kwaliteit de vraag is. Er zit bijvoorbeeld maar een 1.6" LCD-schermpje op met maar 60k pixels.... dat zijn er echt heel weinig en zeker niet genoeg om de scherpte van je foto te kunnen beoordelen.
Op woensdag 6 november 2002 14:31 schreef FokSpy het volgende:
Ik zit er nu aan te denken om deSamsung digimax 410
te kopen, maar kan nergens preview pictures hiervan vinden. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik ga namelijk niet een camera kopen voordat ik gezien heb wat het kan doen. Wat voor foto's maakt hij binnenshuis/ in het donker etc.
PLEASE HELP ME OUT!!!
graag ook jullie mening over deze camera.... Ik zit nu in Zweden en moet er hier 530 Euro voor betalen, ongeveer hetzelfde als in Nederland.
Naar mijn mening en ervaring is deze camera van veel slechtere kwaliteit dan van een 3MP-camera van een 'echt foto-merk'. De Canon S30 bijvoorbeeld staat voor ¤ 550 in de pricewatch. Die heeft een hele scherpe lens, en ik weet uit ervaring dat daar hele mooie foto's uitkomen die technisch gezien beter zijn dan uit een 'Aldi-klasse' 4MP-camera.
Maar, nogmaals: ik heb van die Samsung geen voorbeeldfoto's gezien dus het blijft speculatie van mijn kant, maar de prijs is te laag voor een goede 4MP-camera.
Oud gezegde: If it seems to good to be true, it usually is.
Zal binnenkort wel ff wat plaatjes laten zien, wat ik gezien heb was gewoon goed genoeg. Meer heb ik iig niet nodig.
Ik zat zelf te denken aan de HP Photosmart 320 voor 230 euro bij mycom:
*resolutie 2,14 Mp (totaal aantal pixels 1704 x 1257)
*geheugen capaciteit voor niet-bewegende beelden bij 8 Mb geheugen:
*100 foto's (80 Kb / 640 x 480 pixels) = één ster resolutie
*14 foto's (500 Kb / 1650 x 1250 pixels) = twee sterren resolutie (**) = standaard
*7 foto's (900 Kb / 1650 x 1250 pixels) = drie sterren resolutie (***)
*interface standaard: USB-kabel; dockingconnector naar HP ®
* 4x digitale zoom
Is Optische Zoom echt heel belangrijk of voldoet geen(/digitale)zoom al.
Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de Olympus omdat ie 3 typen cards ondersteunt, 1MPixel meer is en standaard penlites kan gebruiken in tegenstelling tot de accu in de G3 (dit omdat je dan nooit zonder peut zit als de accu leeg is en je geen stroom bij de hand hebt. Batterijen zijn immers altijd te krijgen)
Zijn er mensen met ervaringen met deze cam?
quote:Hoewel ik zelf Canon-fan ben kan ik de Olympus toch wel lichtelijk aanraden boven de G3. Wat jij zegt over de accu's is maar half waar, de BP-511 die in de Canon G3 zit gaat echt een eeuwigheid mee, dus je zult zelden met een lege accu staan.
Op dinsdag 7 januari 2003 09:21 schreef TheMarco het volgende:
Ik zit nu te twijfelen tussen de Canon Powershot G3 of de Olympus C5050 Zoom....Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de Olympus omdat ie 3 typen cards ondersteunt, 1MPixel meer is en standaard penlites kan gebruiken in tegenstelling tot de accu in de G3 (dit omdat je dan nooit zonder peut zit als de accu leeg is en je geen stroom bij de hand hebt. Batterijen zijn immers altijd te krijgen)
Zijn er mensen met ervaringen met deze cam?
Dus: het verschil is niet groot, maar die lens is erg mooi.
Ik heb er een aantal foto's meegenomen op de nieuwjaarsborrel van mijn werkgever (een fotozaak) en de camera voelde goed aan.
Adives: ga naar een goede fotozaak en houd daar beide camera's vast zodat je ook verschil in bediening zelf ervaart. Een camera moet je ook 'liggen'.
Minolta Dimage 7Hi
Nikon Coolpix 5700
Of een Olympus E-20 P
wat zou jij doen?
quote:Dit zou mijn voorkeursvolgorde zijn:
Op vrijdag 10 januari 2003 23:48 schreef misswollie het volgende:
Ik wil een digitale camara kopen maar welke?Minolta Dimage 7Hi
Nikon Coolpix 5700
Of een Olympus E-20 Pwat zou jij doen?
1: E-20
2: 7hi
3: 5700
De E-20 is simpelweg het meest professioneel van de drie. De camera heeft een ontzettend mooie, lichtsterke lens. De camera heeft wel de minste zoom van de drie, maar mijn ervaring is dat je dat in de praktijk niet echt mist (ik ben van een 8x zoom Sony naar een 3x zoom Canon gegaan). Een ander voordeel is de directe bediening van de zoomring, dit voelt vele malen lekkerder aan dan de +/- knopjes die je op veel andere digicams vind. Ook maakt de E-20 gebruik van een optisch zoekersysteem, je kijkt dus echt door de lens. Bij de 7hi en de 5700 kijk je naar een klein LCD-schermpje met een lens ervoor, dit werkt zeker bij weinig licht gewoon minder lekker.
De 7hi heeft ook het voordeel van de directe zoomring. De beeldkwaliteit is prima, maar de camera als geheel is niet zo snel en voelt ook een beetje 'speelgoed-achtig' aan. Komt waarschijnlik door het lage gewicht en het gebruik van veel plastic.
De 5700 ben ik persoonlijk niet zo tevreden over. De lens is niet fantastisch (wel jammer, Nikon staat toch bekend om hun uitstekende glaswerk) en hij is vaak erg traag met scherpstellen.
Zoals je ziet een boel subjectieve redenen, maar dit is mijn mening hierover.
Dus voor een 2mp cam onder de 350 euro, met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel instellingen: Canon Powershot A40
quote:De E20 is honderden euro's duurder dan die andere twee dus dat is niet helemaal een eerlijke vergelijking.
Op vrijdag 10 januari 2003 23:48 schreef misswollie het volgende:
Ik wil een digitale camara kopen maar welke?Minolta Dimage 7Hi
Nikon Coolpix 5700
Of een Olympus E-20 Pwat zou jij doen?
Ik heb zelf nu net die Olympus C5050z besteld, ik zal hem dit weekend hebben als ik geluk heb! Die is overigens fotografisch beter dan de Nikon en de Minolta die jij noemt en bovendien goedkoper. Zou ik ook even overwegen! Het enige dat ie tegen heeft op die twee is dat ie maar 3x zoom heeft en geen 7x/8x wat de Minolta en de Nikon hebben. Qua foto's is ie absoluut beter.
Trouwens let ook op: die Minolta heeft echt RUK battery-life dus als je vaak wat langer achter elkaar wil schieten dan zou ik die sowieso niet nemen hoor! Pak dan de Nikon. Dat is ook een erg fijn ding! Ik heb nog flink zitten twijfelen moet ik zeggen. Maar goed voor mij is de kogel door de kerk!
quote:Helemaal waar, maar daar werd niet om gevraagd dus die eis heb ik buiten beschouwing gelaten. De E-20 is zeer zeker duurder, maar daar krijg je ook wel veel voor terug.
Op dinsdag 14 januari 2003 15:11 schreef TheMarco het volgende:
De E20 is honderden euro's duurder dan die andere twee dus dat is niet helemaal een eerlijke vergelijking.
quote:Dat valt wel mee, jij bent in de war met de originele Dimage 5/7, die deden inderdaad erg kort met hun akku's. Dat is met de 7i en 7hi zeer sterk verbeterd:
Trouwens let ook op: die Minolta heeft echt RUK battery-life dus als je vaak wat langer achter elkaar wil schieten dan zou ik die sowieso niet nemen hoor! Pak dan de Nikon. Dat is ook een erg fijn ding! Ik heb nog flink zitten twijfelen moet ik zeggen. Maar goed voor mij is de kogel door de kerk!
code:(Deze tijden zijn gemeten tijdens een test waarbij de camera bijna continu foto's maakt, dus in de praktijk doet je camera het veel langer, ze dienen alleen ter onderling vergelijk omdat alle camera's op dezelfde manier getest zijn.)Camera tijd foto's
Dimage 7 1h14m 125
Dimage 7hi 2h33m 260
5700 2h08m 215
Olympus E-20 2h48m 285
Zoals je ziet doet de 7hi het helemaal niet slecht (de 7 dus wel). De akku-levensduur van de 5700 valt me erg tegen (ik had gedacht dat dat beter zou zijn, maar helaas weer een minpunt voor de Nikon).
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 14-01-2003 18:39]
Mijn oog is gevallen op de Canon IXUS V2 en de V3 maar zit te twijfelen wat er dan beter zou zijn aan die V3 wat de moeite waard is om door te sparen.
Wie heeft 1 van deze camera's en wat zijn jullie ervaringen, als het helemaal niks is graag vertellen waarom. Of leuke suggestisch.
Thanx,
V2 http://www.digicamshop.nl/product/1598
V3 http://www.digicamshop.nl/product/1795
Dwan
quote:Canon is gewoon een topmerk dus je zult sowieso perfecte foto's maken met beide cams. Dat is punt 1.
Op dinsdag 14 januari 2003 20:32 schreef Dwan het volgende:
Hee Allemaal,
Ik wil graag een digicam kopen die erg klein is om leuke goede foto's mee te maken.Mijn oog is gevallen op de Canon IXUS V2 en de V3 maar zit te twijfelen wat er dan beter zou zijn aan die V3 wat de moeite waard is om door te sparen.
Overigens denk ik wel dat je bij deze camera's gedeeltelijk betaalt voor de stoere en kleine behuizing enzo. Het zou me niet verbazen als een S30 of S40 meer camera voor zijn geld is dan de Ixus V3 bijvoorbeeld.
Als het formaat van groot belang is dan is dit natuurlijk een killer camera waarbij de V3 beter is dan de V2 maar beiden goede apparaten zijn. Simpel maar waar.
quote:Ik zou niet lager gaan dan ongeveer € 300, anders kom je echt bij de speelgoedcamera's terecht (plastic lenzen etc.) en dat wil je echt niet. Hou er ook rekening mee dat bij de prijs van de camera ook nog de prijs van een groter geheugenkaartje komt, en meestal ook nog de prijs van een set oplaadbatterijen + lader (als de camera op penlites werkt).
Op donderdag 16 januari 2003 09:33 schreef Blex het volgende:
Wat is je budget?
¤ 200 - 300 Liefst minder...
quote:Overweeg voor jezelf of je een zoomlens wilt of niet. Ik voel mezelf altijd zeer beperkt als ik geen zoomlens heb, maar dat is persoonlijk. Uiteraard is een goede zoomlens wel duurder.
In welk segment zit je? Af en toe een foto? Veel vakantiekiekjes? Of loop je continue met dat ding te sjouwen en maak je van alles wat los en vast zit een foto?
Ben ik nog niet helemaal over uit. Redelijk wat gebruik iig.
quote:Dan is 1.3MP in principe voldoende, maar met 2MP heb je wat meer speelruimte voor iets grotere afdrukken.
Wil je adrukken kunnen maken van je foto's? In welk formaat?
Ja, 10x15 lijkt me ok
quote:Maakt in de praktijk niet zoveel uit, maar ik heb zelf ook liever CF omdat die het goedkoopst zijn en er de meeste hardware voor is.
Heb je nog een voorkeur qua merk of opslagmedia?
Het liefst Compact flash .
Maar is geen verreiste.
quote:Handzaam: dat zijn de meeste camera's in de klasse wel.
Andere eisen? Klein en draagbaar of groot en uitgebreid?
Lekker handzaam, en moet ook in het donker redelijke foto's produceren!
Camera's om te overwegen:
Canon A100 1.3MP, vaste lens, prijs
Canon A200 2MP, vaste lens, prijs
Canon A30 1.3MP 3x zoomlens, prijs
Voor meer info en reviews van camera's kun je hier, hier en hier kijken. Ga absoluut ook zelf naar een fotozaak en speel met de camera's die je overweegt. Pas dan weet je of een camera je ook 'ligt'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |