abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4774909
Om de wildgroei van dit soort topics tegen te gaan, hierbij 1 groot topic waar alle tips, url's, vragen e.d. over de aanschaf van een Digitale Camera, kunnen worden verzameld.

Nieuwe topics (vanaf vandaag) over de aanschaf van een Digitale Camera (met of zonder prijs en met of zonder merk & type) zullen worden gesloten met een verwijzing naar dit topic.

Lees ook dit gedeelte van de FAQ eens door: Digital Corner - Frequently Asked Questions - alles over Digitale Camera's. (Geschreven door onze eigen JeroenH)

[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 16-09-2002 11:35]

donderdag 27 juni 2002 @ 08:54:42 #2
15275 serano
here kitty, kitty
pi_4774918
Voor alle digitale camera vergelijkingen en goede, in-depth reviews ga naar :

http://www.dpreview.com

pick a job you like and you never work a day in your life
pi_4774931
kon je niet nog 1 dagje w8en?

ik zoek een digitale fotocamera van ongeveer E 200
ik heb op sites zitten zoeken.. op fok ook maar ik zie het bos niet meer door de bomen...ik heb geen ervaring met die dingen en als ik 1 voor 1 ga informeren wat die dingen allemaal kunnen en welke het beste is voor die prijs ben ik volgend jaar nog niet klaar.
dus alvast bedankt voor de reacties.
nb: ik had deze gezien http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Digitale+camera%27s&product%5Fid=72013&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Fotocamera%27s&productlist%5Fpath%5Fsegment=Digitale+camera%27s...ziet er best cool uit, maar met de search op fok ben ik erachter gekome dat mensen er wel heeeel erg negatief over reageerde dus ik had zoiets van nee doe maar niet.

maar dr is toch wat tijd overheen dus misschien dat al meerdere mensen m nu hebben getest dus iets positiever erover zijn. thnx

donderdag 27 juni 2002 @ 09:01:14 #4
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_4774939
Meestal heb je voor het bedrag dat kwijt bent aan een slechte / minder goede digitale fotocamera, een hele goede reguliere camera.
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
pi_4774946
Canon powershot A30
Wel wat duurder als wat jij daar noemde
266.50 euro en nog iets van 16 verzendkosten.
Mooie plaatjes ,fraaie kleuren.
kijk voor review op www.stevesdigicams.com
en voor plaatjes op www.pbase.com/a30
Dat zijn een paar snel gemaakte fototjes maar toch aardig.
  donderdag 27 juni 2002 @ 09:07:56 #6
15275 serano
here kitty, kitty
pi_4774970
pick a job you like and you never work a day in your life
pi_4774974
Nou, checklistje dan maar voor alle vragen die nog komen gaan:

• Wat is je budget?
  • In welk segment zit je? Af en toe een foto? Veel vakantiekiekjes? Of loop je continue met dat ding te sjouwen en maak je van alles wat los en vast zit een foto?
  • Wil je adrukken kunnen maken van je foto's? In welk formaat?
  • Heb je nog een voorkeur qua merk of opslagmedia?
  • Andere eisen? Klein en draagbaar of groot en uitgebreid?
  • --edit: lijstje uitgebreid.

[Dit bericht is gewijzigd door Jarno op 27-06-2002 09:15]

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_4774988
    Wat is je budget?
    200
    In welk segment zit je? Af en toe een foto? Veel vakantiekiekjes? Of loop je continue met dat ding te sjouwen en maak je van alles wat los en vast zit een foto?
    af en toe wat fotos...hoeft niet al teveel kwaliteit te zijn.
    Heb je nog een voorkeur qua merk of opslagmedia?
    neh
    Andere eisen? Klein en draagbaar of groot en uitgebreid?
    neh als ie t maar doet
      donderdag 27 juni 2002 @ 09:16:24 #9
    3892 qless
    ....vraag maar....
    pi_4775002
    1)Als je fotos wil afdrukken (bij de Hema e.d.) dan moet je ongeveer rekenen
    10x15 = 2.1 Megapixel
    20x30 = 3.3 Megapixel

internet = 1.1 Megapixel eigenlijk al genoeg

Hoe meer hoe beter natuurlijk maar dit geeft mooie resultaten.

2)Batterijen of accu
    Digitale cameras vreten stroom. Accus zijn handig, maar op vakantie is een 2e accu eigenlijk al noodzaak. Met accu doe je langer dan met batterijen, maar batterijen zijn wereldwijd te koop

3)Opslag
    Je hebt cameras met alleen internet geheugen, met alleen extren en combi's. Elke camera heeft zijn eigen systeem, met eigen grenzen.
    Smartmedia max. 128 MB
    Memorystick max. 128 MB
    Compact Flash I max 256 MB
    Compact Flash II max 1 GB
    SD max 256 MB

Deze geheugenkaartjes zijn wisbaar en opnieuw schrijfbaar. Het eeuwige leven hebben ze echter niet...

4)TFT scherm
    Is iegenlijk onmisbaar. Zo zie je tenmiste of je foto gelukt is (niet bewogen/te donker etc) en heeft funfactor

5)Geef liever iets meer geld uit dan te weinig. De echte goedkope cameras zijn grappig, de iets duurder geven al echt mooie resultaten (afhankelijk van de fotograaf )

Hoop dat deze tips wat helpen.

Zelf heb ik een Fuji 6800Zoom en zeer tevreden over.

5D2+14L+17-40L+24+24-105L+50+70-300+135L+Peleng8+430EX+ST-E2
    pi_4775019
    Ja, zo'n basis-info lijstje wilde ik ook al maken. Misschien dat dat even door de mod netjes samengevat kan worden in een FAQ in de openingspost? Voorkomt een hoop vragen, denk ik.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    pi_4775163
    Oke komt ie:
    Wat is je budget?
    175 euro
    In welk segment zit je?
    beetje op vakantie wat fun kiekjes maken, voor de rest ligt ie in me la te rotten.

Wil je adrukken kunnen maken van je foto's? In welk formaat?
    Gewoon simpel op internet, maar de leuken wil ik af laten drukken bij de Hema ofzo, dus moet wel kunnen.

Heb je nog een voorkeur qua merk of opslagmedia?
    Compact Flash is denk wel handig voor mij.

Andere eisen? Klein en draagbaar of groot en uitgebreid?
    Goedkoop,simpel,geen superkwaliteit. Accu of batterij is geen probleem.

Wie heeft er advies voor een camera voor mij. Ik zoek al hele tijd alleen ik niets vinden, want ik weet er weinig vanaf. Wie kan mij eentje aanraden. Tis alleen voor op vakantie in principe en es een feestje.

pi_4775216
    sgop.....weet iemand een cam voor mij nou?Ik wil em vanmiddag nog halen als et ff kan.
      donderdag 27 juni 2002 @ 09:49:09 #13
    3892 qless
    ....vraag maar....
    pi_4775226
    quote:
    Op donderdag 27 juni 2002 09:47 schreef dagizmo het volgende:
    sgop.....weet iemand een cam voor mij nou?Ik wil em vanmiddag nog halen als et ff kan.
    rustig...binnen 15 minuten schoppen is beetje erg ongeduldig...

Ik zou eens kijken naar Fuji 2100 e.d. modellen. Wel smartmedia maar wel mooie fotos.

5D2+14L+17-40L+24+24-105L+50+70-300+135L+Peleng8+430EX+ST-E2
    pi_4775265
    Mijn budget is immers veeeeeeel lager. Ik zoek een ding voor de fun. Wat kan ik dan et beste doen??tis maar gewoon en doe em na de vakantie weer weg.
    pi_4775269
    quote:
    Op donderdag 27 juni 2002 09:55 schreef dagizmo het volgende:
    Mijn budget is immers veeeeeeel lager. Ik zoek een ding voor de fun. Wat kan ik dan et beste doen??tis maar gewoon en doe em na de vakantie weer weg.
    Koop dan een wegwerpcamera ofzo en scan die fotos in?
    Voor dat geld kun je dan wat leukers gaan doen denk ik.

Maar goed, je zou eens een willekeurige Kijkshop ofzo kunnen binnenstappen, daar hebben ze meestal wel van die ultra-goedkope dingen. Maar verwacht er dan ook he-le-maal niks van!

pi_4775283
    Is dit nou wat?? Ik wil tot 175 euro gaan en tis voor de vakantie. Ik doe er voor de rest niets mee en vind et dan zonde om duurder te gaan. Kan ik hier redelijk picz mee maken??? Merk zegt mij niets, maar als die de vakantie maar vastlegt ben ik al blij. Ik wil wel een paar laten afdrukken bij de Hema...dat kan toch wel hiermee??

Volledige specificaties:

CCD formaat : -
    Aantal pixels CCD chip : -
    Zoomlens : Nee
    Optische zoom : Nee
    Type geheugenopslag : Compact Flash
    Bijgeleverde geheugenkaart : 8 Mb
    Automatische flitser : Nee
    Display op de camera : Nee
    Zoeker op de camera : Ja
    Batterij type : AA
    Bestandsformaat fotobestand : JPEG
    Resoluties : 640x480
    Interface naar de PC : USB
    Bijgeleverde kabels : USB kabel
    Meegeleverde software : Foto- en PM3-bewerkingssoftware
    Overige USP's : Compact, trendy, multi-functioneel
    Aantal opn op bijgel geheugen : -
    Autofocus / Fixed Focus : FixedFocus
    Bewegende beeldopname : Ja
    Continue opname : Nee
    Diafragma : 2.3
    Digitale zoom : -
    Flitsfuncties : -
    Focus vanaf : 58 Cm
    Formaat LCD-scherm : -
    Gewicht : -
    Ingebouwde flitser : Nee
    Kleurdiepte : 24 Bits
    Lichtsterkte objectief : -
    Maximum geheugen : 128 Mb
    Maximum resolutie : 640x480 Dpi
    Rode-ogen reductie : Nee
    Sluitertijd : -
    Verhoudingen van de foto : 4:3
    Video uitgang : Ja
    Voorgepro grammeerde standen : Foto, video, MP3

Iemand advies???Dit is wel mijn prijsklasse zeg maar.of kan ik nog iets beters vinden voor dit geld. In december krijg ik een hele goede van me buren, dus dan komt er wel kwaliteit. Et gaat nu om de lol en ff paar foto's van de vakantie!!

donderdag 27 juni 2002 @ 10:01:11 #17
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_4775290
    Ik heb een Canon Powershot S20; kostte me afgelopen augustus bijna 2000 piek met reserve accu + 128 Mb CF... Sindsdien al zo'n 5000 foto's gemaakt (waarvan 1200 goed-genoeg-om-te-bewaren in Australie en Nieuw Zeeland, de reden dat ik hem kocht), en ik ben errug tevreden! Afgezien van de anti-reflectielaag op het display, die er langzaam af krast (en daaronder is-ie weer helder, maar 't ziet er niet uit)... Foto's zijn erg mooi, 13x18 heeft m'n voorkeur, maar gisteren ook 20x30 laten afdrukken, wat er goed uit ziet.
    my 2 cents...
    censuur :O
    pi_4775298
    Hm, op zich een geinig ding. Maar 640x480... ik weet niet of je daar wel van die gigantische afdrukken van krijgt. Ikzelf laat altijd afdrukken van van 3mp JPEGs, dus ik zou het je niet kunnen zeggen. Maar goed, wel een CompactFlash slot enzo, da's wel lekker.
    pi_4775320
    De HEMA geeft als advies:

10x15 afdrukken minimaal 600x900 pixels, gewenst 1200x1800
    9x13 afdrukken minimaal 500x750, gewenst 1050x1575

Lijkt me dus dat 640x480 wat aan de lage kant is. Daarnaast is de kwaliteit van de JPEG dan ook nog eens van invloed. Bijv, veel ruis, artifacten, etc.

pi_4775327
    quote:
    Op donderdag 27 juni 2002 10:01 schreef Jarno het volgende:
    Hm, op zich een geinig ding. Maar 640x480... ik weet niet of je daar wel van die gigantische afdrukken van krijgt. Ikzelf laat altijd afdrukken van van 3mp JPEGs, dus ik zou het je niet kunnen zeggen. Maar goed, wel een CompactFlash slot enzo, da's wel lekker.
    dus op zich zou ik em kunnen aanschaffen denk je?? IK wil wel beetje redelijk kunnen afdrukken. Iemand een idee of het hier nog mee kan??En ik koop extra flas geheugen erbij dan. Maar die resolutie is dat beetje redelijk voor afdrukken?? Ik wil wel normale foto's zeg maar. maar zoveel duurder wil ik ook weer niet. In dezelfde prijsklasse heb je ook die trust dingen....maar daar hoor ik ook weinig goeds over. Some one advise me.....ik wil em vanmiddag kopen als et kan.
    pi_4775361
    quote:
    Op donderdag 27 juni 2002 08:58 schreef Aardige_Jongen het volgende:
    kon je niet nog 1 dagje w8en?

ik zoek een digitale fotocamera van ongeveer E 200
    ik heb op sites zitten zoeken.. op fok ook maar ik zie het bos niet meer door de bomen...ik heb geen ervaring met die dingen en als ik 1 voor 1 ga informeren wat die dingen allemaal kunnen en welke het beste is voor die prijs ben ik volgend jaar nog niet klaar.
    dus alvast bedankt voor de reacties.
    nb: ik had deze gezien http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Digitale+camera%27s&product%5Fid=72013&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Fotocamera%27s&productlist%5Fpath%5Fsegment=Digitale+camera%27s...ziet er best cool uit, maar met de search op fok ben ik erachter gekome dat mensen er wel heeeel erg negatief over reageerde dus ik had zoiets van nee doe maar niet.

maar dr is toch wat tijd overheen dus misschien dat al meerdere mensen m nu hebben getest dus iets positiever erover zijn. thnx

Of is deze dan toch beter??? Ik weet et niet...iemand advies?? Ik zoek toch neit duurder dan dit eigenlijks, omdat k in december een hele goede krijg. Zijn de foto'smet deze beter??
    pi_4775387
    dagizmo is net als mij haastig op zoek
    ja ik ook want ik MOET er vandaag 1 kopen want ik moet het gekocht hebben voor 16:00 want dan heb ik t nodig.

o jee... wie weet bij welke winkel je zo een ding het beste kan kope? ik d8 meer aan megapool ofzo
    of bcc. een winkel in amsterdam (incl. adresgegevens aub)
    zoveel mogelijk winkels bijelkaar (winkelcentrum? )

pi_4775391
    De resolutie van dat Trust ding is iig al een stuk beter, daar kun je waarschijnlijk wel afdrukken mee laten maken. Verder een beetje weinig info eigenlijk: vast geheugen of uitbreidbaar? Geen display?? Etc.
    pi_4775396
    Voor alle haasters: stap eens een Mediamarkt binnen.
    pi_4775421
    quote:
    Op donderdag 27 juni 2002 10:12 schreef Jarno het volgende:
    De resolutie van dat Trust ding is iig al een stuk beter, daar kun je waarschijnlijk wel afdrukken mee laten maken. Verder een beetje weinig info eigenlijk: vast geheugen of uitbreidbaar? Geen display?? Etc.
    en hier zijn de specs van de trust.

Trust multimedia camera FamilyC@m 500
    Artikelnr. 72013
    3,3 Megapixel. Laagste resolutie 640x480, 180 foto's. Hoogste resolutie 1248x960, 40 foto's. Geheugen 16 MB. Zelfontspanner, LCD-display en automatische flitser. Besturingssysteem Windows 98/2000/ME/XP. Incl. USB-aansluiting en software. Webcam- en videofunctie. Werkt op 2 penlite batterijen incl.
    Adviesprijs: ¤ 203,75

is toch de zelfde resolutie als die andere??

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')