Nieuwe topics (vanaf vandaag) over de aanschaf van een Digitale Camera (met of zonder prijs en met of zonder merk & type) zullen worden gesloten met een verwijzing naar dit topic.
Lees ook dit gedeelte van de FAQ eens door: Digital Corner - Frequently Asked Questions - alles over Digitale Camera's. (Geschreven door onze eigen JeroenH)
[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 16-09-2002 11:35]
ik zoek een digitale fotocamera van ongeveer E 200
ik heb op sites zitten zoeken.. op fok ook maar ik zie het bos niet meer door de bomen...ik heb geen ervaring met die dingen en als ik 1 voor 1 ga informeren wat die dingen allemaal kunnen en welke het beste is voor die prijs ben ik volgend jaar nog niet klaar.
dus alvast bedankt voor de reacties.
nb: ik had deze gezien http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Digitale+camera%27s&product%5Fid=72013&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Fotocamera%27s&productlist%5Fpath%5Fsegment=Digitale+camera%27s...ziet er best cool uit, maar met de search op fok ben ik erachter gekome dat mensen er wel heeeel erg negatief over reageerde dus ik had zoiets van nee doe maar niet.
maar dr is toch wat tijd overheen dus misschien dat al meerdere mensen m nu hebben getest dus iets positiever erover zijn. thnx
--edit: lijstje uitgebreid.
[Dit bericht is gewijzigd door Jarno op 27-06-2002 09:15]
internet = 1.1 Megapixel eigenlijk al genoeg
Hoe meer hoe beter natuurlijk maar dit geeft mooie resultaten.
2)Batterijen of accu
Digitale cameras vreten stroom. Accus zijn handig, maar op vakantie is een 2e accu eigenlijk al noodzaak. Met accu doe je langer dan met batterijen, maar batterijen zijn wereldwijd te koop
3)Opslag
Je hebt cameras met alleen internet geheugen, met alleen extren en combi's. Elke camera heeft zijn eigen systeem, met eigen grenzen.
Smartmedia max. 128 MB
Memorystick max. 128 MB
Compact Flash I max 256 MB
Compact Flash II max 1 GB
SD max 256 MB
Deze geheugenkaartjes zijn wisbaar en opnieuw schrijfbaar. Het eeuwige leven hebben ze echter niet...
4)TFT scherm
Is iegenlijk onmisbaar. Zo zie je tenmiste of je foto gelukt is (niet bewogen/te donker etc) en heeft funfactor
5)Geef liever iets meer geld uit dan te weinig. De echte goedkope cameras zijn grappig, de iets duurder geven al echt mooie resultaten (afhankelijk van de fotograaf )
Hoop dat deze tips wat helpen.
Zelf heb ik een Fuji 6800Zoom en zeer tevreden over.
Wil je adrukken kunnen maken van je foto's? In welk formaat?
Gewoon simpel op internet, maar de leuken wil ik af laten drukken bij de Hema ofzo, dus moet wel kunnen.
Heb je nog een voorkeur qua merk of opslagmedia?
Compact Flash is denk wel handig voor mij.
Andere eisen? Klein en draagbaar of groot en uitgebreid?
Goedkoop,simpel,geen superkwaliteit. Accu of batterij is geen probleem.
Wie heeft er advies voor een camera voor mij. Ik zoek al hele tijd alleen ik niets vinden, want ik weet er weinig vanaf. Wie kan mij eentje aanraden. Tis alleen voor op vakantie in principe en es een feestje.
quote:rustig...binnen 15 minuten schoppen is beetje erg ongeduldig...
Op donderdag 27 juni 2002 09:47 schreef dagizmo het volgende:
sgop.....weet iemand een cam voor mij nou?Ik wil em vanmiddag nog halen als et ff kan.
Ik zou eens kijken naar Fuji 2100 e.d. modellen. Wel smartmedia maar wel mooie fotos.
quote:Koop dan een wegwerpcamera ofzo en scan die fotos in?
Op donderdag 27 juni 2002 09:55 schreef dagizmo het volgende:
Mijn budget is immers veeeeeeel lager. Ik zoek een ding voor de fun. Wat kan ik dan et beste doen??tis maar gewoon en doe em na de vakantie weer weg.
Maar goed, je zou eens een willekeurige Kijkshop ofzo kunnen binnenstappen, daar hebben ze meestal wel van die ultra-goedkope dingen. Maar verwacht er dan ook he-le-maal niks van!
Iemand advies???Dit is wel mijn prijsklasse zeg maar.of kan ik nog iets beters vinden voor dit geld. In december krijg ik een hele goede van me buren, dus dan komt er wel kwaliteit. Et gaat nu om de lol en ff paar foto's van de vakantie!!
10x15 afdrukken minimaal 600x900 pixels, gewenst 1200x1800
9x13 afdrukken minimaal 500x750, gewenst 1050x1575
Lijkt me dus dat 640x480 wat aan de lage kant is. Daarnaast is de kwaliteit van de JPEG dan ook nog eens van invloed. Bijv, veel ruis, artifacten, etc.
quote:dus op zich zou ik em kunnen aanschaffen denk je?? IK wil wel beetje redelijk kunnen afdrukken. Iemand een idee of het hier nog mee kan??En ik koop extra flas geheugen erbij dan. Maar die resolutie is dat beetje redelijk voor afdrukken?? Ik wil wel normale foto's zeg maar. maar zoveel duurder wil ik ook weer niet. In dezelfde prijsklasse heb je ook die trust dingen....maar daar hoor ik ook weinig goeds over. Some one advise me.....ik wil em vanmiddag kopen als et kan.
Op donderdag 27 juni 2002 10:01 schreef Jarno het volgende:
Hm, op zich een geinig ding. Maar 640x480... ik weet niet of je daar wel van die gigantische afdrukken van krijgt. Ikzelf laat altijd afdrukken van van 3mp JPEGs, dus ik zou het je niet kunnen zeggen. Maar goed, wel een CompactFlash slot enzo, da's wel lekker.
quote:Of is deze dan toch beter??? Ik weet et niet...iemand advies?? Ik zoek toch neit duurder dan dit eigenlijks, omdat k in december een hele goede krijg. Zijn de foto'smet deze beter??
Op donderdag 27 juni 2002 08:58 schreef Aardige_Jongen het volgende:
kon je niet nog 1 dagje w8en?ik zoek een digitale fotocamera van ongeveer E 200
ik heb op sites zitten zoeken.. op fok ook maar ik zie het bos niet meer door de bomen...ik heb geen ervaring met die dingen en als ik 1 voor 1 ga informeren wat die dingen allemaal kunnen en welke het beste is voor die prijs ben ik volgend jaar nog niet klaar.
dus alvast bedankt voor de reacties.
nb: ik had deze gezien http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Digitale+camera%27s&product%5Fid=72013&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Fotocamera%27s&productlist%5Fpath%5Fsegment=Digitale+camera%27s...ziet er best cool uit, maar met de search op fok ben ik erachter gekome dat mensen er wel heeeel erg negatief over reageerde dus ik had zoiets van nee doe maar niet.maar dr is toch wat tijd overheen dus misschien dat al meerdere mensen m nu hebben getest dus iets positiever erover zijn. thnx
o jee... wie weet bij welke winkel je zo een ding het beste kan kope? ik d8 meer aan megapool ofzo
of bcc. een winkel in amsterdam (incl. adresgegevens aub)
zoveel mogelijk winkels bijelkaar (winkelcentrum? )
quote:en hier zijn de specs van de trust.
Op donderdag 27 juni 2002 10:12 schreef Jarno het volgende:
De resolutie van dat Trust ding is iig al een stuk beter, daar kun je waarschijnlijk wel afdrukken mee laten maken. Verder een beetje weinig info eigenlijk: vast geheugen of uitbreidbaar? Geen display?? Etc.
Trust multimedia camera FamilyC@m 500
Artikelnr. 72013
3,3 Megapixel. Laagste resolutie 640x480, 180 foto's. Hoogste resolutie 1248x960, 40 foto's. Geheugen 16 MB. Zelfontspanner, LCD-display en automatische flitser. Besturingssysteem Windows 98/2000/ME/XP. Incl. USB-aansluiting en software. Webcam- en videofunctie. Werkt op 2 penlite batterijen incl.
Adviesprijs: ¤ 203,75
is toch de zelfde resolutie als die andere??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |