abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4718400
Jammer dat de meeste Nederlanders Turkije in de grond boren. En ze lullen over integratie. En dat de Turken geen feest moeten vieren omdat ze volgens hun Nederlander moeten zijn. Domme posts dat zeker. Maar denk je dat de Turken zullen integreren als bijna alle Nederlanders slecht over de Turken spreken en dat ze hopen dat de Turken verliezen?
Er wonen 400.000 Turken in Nederland. Het zijn medeburgers. Jullie medeburgers. Jullie buren. Waarom vieren de Nederlanders niet samen met de Turken? Zou je geen goed signaal geven als je samen met de Turken zou zijn? Dat schept een band en zal iets zeggen tegen de Turken. Door die band te scheppen zullen de Turken sneller integreren dan hen in de grond te boren.

Huidige situatie:
Nederlander: "Ik hoop dat de Turken verliezen. Wat een arrogante sukkels. Ze moeten niet toeterend de straat op, ze moeten integreren en Nederlander zijn"
Turk: "Ik ben van Turkse afkomst en ik vier feest. Een Nederlander in Canada is ook voor Nederland. Jij bent zelf arrogant. Ik wordt toch nooit Nederlander. Jullie zijn gewoon jaloers."

Eigenlijk moet het zo:
Nederlanders: "Ik hoop dat Turkije wint. En ik zal samen met jullie feest vieren"
Turk: "Hey aardig van de Nederlanders. Dan zal ik ook feest vieren als Oranje wint."

De Turken en Duitsers vieren samen feest in Duitsland. Waarom niet in Nederland. Ik ben een Nederlander van Turkse afkomst en was de laatste 3 wk's ook voor Oranje. Ik heb ook altijd een oranje t-shirt gedragen. Heb ook altijd samen met de Nederlanders feest gevierd tijdens overwinningen. Heb ook bij belangrijke goals een gat in de lucht gesprongen. Ik voelde me Nederlander. Ik was Nederlander op dat moment.

Door al die negatieve posts van Nederlanders over Turken zit ik na te denken. Wordt het voor mij steeds moeilijker om voor Nederland te zijn. Door de reakties van Nederlanders worden de Turken (en ik) steeds verder afgestoten van de Nederlandse samenleving. Denk je dat de Turken zullen integreren bij zulke hypocriete Nederlanders?

Je hoeft niet voor Turkije te zijn. Maar als de Turken bij belangrijke overwinningen toeteren, doe dan mee. Of feliciteer hun. Want dan zul je zien dat zij ook met Oranje mee zullen doen. Als je wilt dat de Turken integreren, schep dan een band.

Want door Turken af te zeiken, zeik je je eigen volk. Want de Turken in Nederland hoort bij het Nederlandse volk. En zeg nou niet dat de Turken niet willen en dat het hun eigen schuld is. Want dat is niet zo.

Ik zeg het nogmaals. Je hoeft niet voor Turkije te zijn. Maar zulke posts is ook niet nodig. Als je wilt dat de Turken (en ik) moeten integreren, dan moet je hen niet in de grond boren.

zondag 23 juni 2002 @ 20:55:17 #2
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_4718443
Want andersom geldt het natuurlijk ook zo. Turken zijn ook altijd zo verschrikkelijk blij als Nederland wint. Laat me niet lachen.
Ik ben Nederlander, en fan van het Nederlands elftal. Niet van het Turks elftal omdat hier 400000 (zoveel ???) Turken wonen. Als ze feest willen vieren moeten ze dat vooral doen zolang ik er geen last van heb.

gezeik altijd ..

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_4718465
quote:
Op zondag 23 juni 2002 20:55 schreef Cheiron het volgende:
Want andersom geldt het natuurlijk ook zo. Turen zijn ook altijd zo verschrikkelijk blij als Nederland wint. Laat me niet lachen.
Ik ben Nederlander, en fan van het Nederlands elftal. Niet van het Turks elftal omdat hier 400000 (zoveel ???) Turken wonen. Als ze feest willen vieren moeten ze dat vooral doen zolang ik er geen last van heb.

gezeik altijd ..

Ik ben een voorbeeld. Dus generalisatie is verkeerd. Ik ken in mijn omgeving tientallen Turken die samen met de Nederlanders feest vierden. En als je steeds zegt dat het andersom ook moet komen, dan bereik je niets.
pi_4718471
ja eigenlijk heb je gelij, het was natuurlijk heel aardig van de turken dat ze de binnenstad van denhaag een klein beetje met de grond gelijk gemaak hebben, het was immers toch al zo oud... en een beetje vernieuwing is nooit weg...!
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 juni 2002 @ 20:58:03 #5
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_4718487
Cross-post uit het toeter topic.
quote:
Op zondag 23 juni 2002 20:11 schreef Doc het volgende:
Ik vond het wel gezellig voor het getoeter. Iedereen was vriendelijk tegen elkaar. Het viel me op dat ook zeer veel meisjes (voor de azijn zeikers onder u: allen zonder hoofddoek) uit de autoos hingen. Goeie sfeer! Gezellig. Heb eerlijk gezegd ook redelijk wat sympathie voor de Turken. Aardige, meestal hardwerkende personen, redelijk geintregreerd en vaak behoorlijk westers. Ik heb van het EK nog zo'n Turkse voetbal muts (het Turkse elftal had in mijn woonplaats gevoetbald) en zet die denk ik op wanneer ik woendagmiddag een uurtje vrijneem om even in Klarendal of Spijkerkwartier voetbal (tweede helft) te kijken. Opdat het dan weer zo'n groot feest wordt!
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_4718531
quote:
Op zondag 23 juni 2002 20:57 schreef mabit het volgende:
ja eigenlijk heb je gelij, het was natuurlijk heel aardig van de turken dat ze de binnenstad van denhaag een klein beetje met de grond gelijk gemaak hebben, het was immers toch al zo oud... en een beetje vernieuwing is nooit weg...!
Precies, zeker als je er woont, en dit niet de eerste keer is..
pi_4718551
quote:
Op zondag 23 juni 2002 20:57 schreef mabit het volgende:
Dat waren de Koerden (eigenlijk moeten we niet generaliseren want de Koerden hebben ook samen met de Turken feest gevierd). Het waren de PKK aanhangers. In alle andere steden in Nederland was het wel feest. Dus jou post zegt niets.
pi_4718562
dat politiek correcte gezwets ook altijd...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_4718571
quote:
Op zondag 23 juni 2002 21:00 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Precies, zeker als je er woont, en dit niet de eerste keer is..

Jah, jullie moeten het maar zelf weten. En maar klagen dat men niet integreerd. Zo scheid je een gemeenschap van je af. Je bereikt niets.
pi_4718601
quote:
Op zondag 23 juni 2002 21:01 schreef mister_popcorn het volgende:
dat politiek correcte gezwets ook altijd...
Door zulke reakties kom ik tot de conclusie dat niet de Turken de schuldigen zijn dat ze niet integreren maar de Nederlanders zelf.
pi_4718612
quote:
Op zondag 23 juni 2002 21:02 schreef delapoko het volgende:

[..]

Jah, jullie moeten het maar zelf weten. En maar klagen dat men niet integreerd. Zo scheid je een gemeenschap van je af. Je bereikt niets.

jawel , dat ze allemaal hun biezen oppakken en dit land verlaten....
pi_4718633
quote:
Op zondag 23 juni 2002 21:03 schreef mabit het volgende:

[..]

jawel , dat ze allemaal hun biezen oppakken en dit land verlaten....

Het zou handig zijn als er ontopic reakties en oplossingen komen. Als je offtopic gaat reageren open dan een ander topic.
  zondag 23 juni 2002 @ 21:05:05 #13
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_4718639
quote:
Want door Turken af te zeiken, zeik je je eigen volk. Want de Turken in Nederland hoort bij het Nederlandse volk. En zeg nou niet dat de Turken niet willen en dat het hun eigen schuld is. Want dat is niet zo.
dit vind ik een HEEL foute opmerking, verder kan ik je post begrijpen, maar ik en een turk zijn zeker niet 't zelfde volk. Als een turk zich volledig nederlands voelt, en volgens nederlandse normen en waarden leeft, dan vind ik 't een nederlander, ik wil niet vergeleken worden met de traditionele turk, daar heb ik niets mee te maken.

Verder denk ik trouwens dat de vijandigheid tussen turken en nederlanders komt door huidskleur, niet 't verschil tussen nederlanders en turken, maar de gelijkenis tussen marrokanen en turken. Men noemt iemand met een turks uiterlijk vaak snel turk, als ie crimineel is, terwijl 't vaak marrokanen zijn.

Ik bedoel, ik werk met een hoop mensen, en die zeggen dan, "Ja, gister weer met die klote turken in de kroeg die alleen maar ruzie aan 't zoeken waren.", dan weet ik dat ze 't over marrokanen hebben en niet over turken (ik ken de betreffende ruziezoekers). Vandaar dus die vijandigheid.

Verder mogen jullie van mij best feestvieren, en ik zou gezellig mee gedaan hebben als ik in een turkse buurt woonde.

somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
  zondag 23 juni 2002 @ 21:05:08 #14
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_4718641
quote:
Op zondag 23 juni 2002 21:02 schreef delapoko het volgende:

[..]

Nee, door hele buurten met alleen Turen, Marokkanen en andere allochtonen te bevolken ZO scheid je bevolkingsgroep af. en daar heb ik NIKS mee te maken !
Dus van mij mag je heel erg oprotten met je guilttrip
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_4718648
* Leatherface is normaal gesproken nooit zo voor Turkije, maar ik gun ze nu die finaleplek wel

Ik heb er op zich niet zo'n moeite mee wanneer de Turken feest vieren om hun overwinningen. Zolang er maar niks wordt vernield en er niet wordt gevochten. Maar dat geld dus voor elke supporter.

Gelukkig ging het er in de meeste steden vreedzaam aan toe.

zondag 23 juni 2002 @ 21:07:06 #16
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_4718683
Negatief over Turken?

Hm, ik vind het prima mensen hoor. Hun voetbalprestaties tijdens dit WK vind ik matig, maar dat vind ik van zo veel andere ploegen, bijv. Brazilië en Duitsland, ook.

Zelfs over mijn eigen Koreaanse ploeg durf ik te zeggen dat er genoeg dingen fout zijn gegaan. Te gehaast waardoor zinloze lange ballen worden gegeven. Laag tempo van balcirculatie. Te veel slechte schoten.

En wat betreft die feestjes: ik feest als Korea wint, dus waarom zou ik de Turkse fans hun feestjes misgunnen?

Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_4718695
Ik gun de Turken het sportieve succes, ze hebben een goed team en knokken voor elke bal. En ik gun ze ook het feest dat erbij hoort. Ik zie geen reden waarom Turken in Nederland geen feesie mogen bouwen. Ik vind het alleen maar mooi om een feestende menigte te zien. Het probleem voor de samenleving is echter dat dergelijke samenscholingen van voornamelijk jongere personen vaak ontaard in geweldadig gedrag. En dat heeft helemaal niets te maken met de afkomst van de mensen, want bij Nederlanders gebeurd het ook.
Bigheadz R.I.P.
  zondag 23 juni 2002 @ 21:09:03 #18
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_4718722
Leatherface> Inderdaad ... geen rellen. Dat geldt voor iedereen!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_4718747
ik zou het mooi vinden als turkije van brazilie wint, maar dat is dan omdat zuid korea in de finale makkelijker van die turken kan winnen dan van brazilie

voor de rest is het gajes, dat op onze kosten hier al tientallen jaren verblijfd en nu vind dat WIJ feest moeten vieren als ZIJ iets winnen kom op nou zeg... ankarra viert ook geen feest als nederland wereld kampioen wordt.... bovendien hebben ze in turkije oook geen priesters die roepen dat de vijanden van het christendom moeten worden afgemaakt...

en zo kan ik nog wel ff doorgaan...

zondag 23 juni 2002 @ 21:09:57 #20
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4718752
In de grond boren gaat natuurlijk te ver. Maar het getoeter is natuurlijk wel vrij opvallend, en ik vind het niet zo vreemd dat er ook grappen over gemaakt worden.

Ik vond de feestelijke sfeer zelf eigenlijk best wel leuk om te zien. Maar om nou mee te gaan toeteren lijkt me weer wat teveel van het goede. Ik ben zelf voor een ander team.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_4718765
quote:
Op zondag 23 juni 2002 21:09 schreef Barca het volgende:
Leatherface> Inderdaad ... geen rellen. Dat geldt voor iedereen!
Even off - topic:

Het valt mij op dat je nooit de quoteknop gebruikt.

pi_4718788
quote:
Op zondag 23 juni 2002 21:03 schreef delapoko het volgende:

[..]

Door zulke reakties kom ik tot de conclusie dat niet de Turken de schuldigen zijn dat ze niet integreren maar de Nederlanders zelf.

pleurt op joh.
genoeg gedaan, werkt alleen niet, omdat de islam achterlijk is, of in ieder geval zeer ouderwets wordt geintepreteerd.
(en kom niet aan met de islam is niet de schuldige, want leg mij dan maar 's uit waarom chinezen en jappen wel respect krijgen, EN banen.)

Ik heb er gewoon genoeg van, al dat linkse gezwets. Ik hoef met niet meer vriendelijk op te stellen, jullie zijn hier als laatste binnen gekomen, aan jullie te bewijzen dat jullie nederland waard zijn. Niet aan ons om jullie hier in de watten te leggen. Werken voor je geld.

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zondag 23 juni 2002 @ 21:11:30 #23
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4718797
quote:
Op zondag 23 juni 2002 21:09 schreef mabit het volgende:
ik zou het mooi vinden als turkije van brazilie wint, maar dat is dan omdat zuid korea in de finale makkelijker van die turken kan winnen dan van brazilie
Ware het niet dat de Koreanen er dinsdag al uit vliegen
quote:
voor de rest is het gajes, dat op onze kosten hier al tientallen jaren verblijfd en nu vind dat WIJ feest moeten vieren als ZIJ iets winnen kom op nou zeg...
Zeg, doe eens normaal. De overgrote meerderheid van de Turken hier werkt gewoon voor zijn geld hoor, en hard ook.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_4718807
Ik gun de Turken hun feest. Het zijn mijn vrienden en ze gaan hun gang maar. Ze vieren het iig leuker dan Nederlanders. Ik krijg medelijden met al die trieste Nederlandse gezinnen die 2+ maanden 'gedwongen' hun straten, huizen, auto`s etc. oranje te versieren .
pi_4718831
Delapoko, dat gezeik ook altijd op die forums. Allemaal virtuele uitspattingen, terwijl ze irl samen feest vieren zodra de turken de finale winnen
I Just Wanne Fly
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')