Euro blijkt wel sterke munt zijn
nog naar hetzelfde niveau van 1999
(2.14)
quote:Nee, je ziet het verkeerd de dollar is gewoon erg zwak op het moment...
Op vrijdag 21 juni 2002 22:10 schreef Dovenwereld het volgende:
Eindelijk is euro wel sterk genoeghet blijkt dat dollar daalt.
Euro blijkt wel sterke munt zijn
![]()
nog naar hetzelfde niveau van 1999
(2.14)
quote:Dat is waar.
Op vrijdag 21 juni 2002 22:13 schreef Fliepke het volgende:[..]
Nee, je ziet het verkeerd de dollar is gewoon erg zwak op het moment...
Nu kost een dollar slechts 1.03 euro.
[Dit bericht is gewijzigd door Dovenwereld op 21-06-2002 22:15]
AMSTERDAM (DFT) - Het hek leek vrijdag van de dam, beleggers stappen uit de Amerikaanse dollar. De euro kwam voor het eerst sinds maart 2000 boven de 97 dollarcent uit.
Donderdag was de grens van 96 dollarcent overschreden toen bleek dat het Amerikaanse handelstekort in april sterk was opgelopen. Analisten voorzagen donderdagavond al dat de 97 dollarcent spoedig zou volgen.
De ogen werden gericht op het Japanse ministerie van financiën, die in het verleden intervenieerde en dollars aanbood om de yen te drukken en de Japanse export te stimuleren. Bij monde van de hoogste man zelf, minister Masajuro Shiokawa, verklaarde het ministerie echter vandaag dat het "niet bij machte is de valutamarkt te beïnvloeden".
De dollar daalde naar laagste koers van 120,83 yen in New York, een verlies van zo'n 2%. De euro sloot vrijdag in Europa op $0,9710, tegen $0,9635 de voorgaande dag.
bron: telegraaf
quote:officiele koers: 0,9713 $ (zie teletekst, 502 )
Op vrijdag 21 juni 2002 22:16 schreef -ScuL- het volgende:
Euro stond vanochtend op 0.9645 $... da's echt gruwelijk hoog!
rekent idd lekker makkelijk
toen kon je dus tanken voor €0,99
quote:of betreuren.
Op vrijdag 21 juni 2002 22:30 schreef dinsdagavond het volgende:
Het zal niet lang meer duren tot we de pariteit vieren.
Nederland is een exportland. Export is momenteel steeds duurder aan het worden dus is dat slecht voor onze economie
quote:Pcies, voor de korte termijn zal iedereen het leuk vinden (vakantie, bezineprijzen e.d.)maar als dit blijft aanhouden dan wordt het idd betreuren als straks de balans opgemaakt wordt en bedrijven moeten gaan saneren.
Op vrijdag 21 juni 2002 22:33 schreef MahRain het volgende:[..]
of betreuren.
Nederland is een exportland. Export is momenteel steeds duurder aan het worden dus is dat slecht voor onze economie
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 22:34 schreef speknek het volgende:
Alles wordt duurder sinds de komst van de euro, nu zelfs de euro zelf verdomme.
quote:Ik heb 1000 dollar nodig voor mijn vakantie, ik bied je 500 euro...
Op vrijdag 21 juni 2002 22:56 schreef Aernout het volgende:
Hmm, ik heb hier nog 1000 dollar ofzo in een la liggen. misschien binnenkort eens uitgeven voordat het niks meer waard is
quote:En waar zit het grappige hem in. Heb het nog nooit kunnen vergelijken.
Op vrijdag 21 juni 2002 22:15 schreef vicz het volgende:
Nog grappiger word het als je prijzen en lonen dan met elkaar gaat vergelijken...
quote:hangt ervan af of de prijselastisiteit van onze import + export samengevoegd groter of lager is dan 1
Op vrijdag 21 juni 2002 22:33 schreef MahRain het volgende:[..]
of betreuren.
quote:Geef eens wat voorbeelden dan..
Op vrijdag 21 juni 2002 22:15 schreef vicz het volgende:
Nog grappiger word het als je prijzen en lonen dan met elkaar gaat vergelijken...
Want over 1 week ga ik naar chicago en vorige zomer heb ik hem helemaal blauw betaald aan de dollars, zelfs in de out-lets was alles nog duur...
Maar dat gaat deze keer dus helemaal goed komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |