Ben jij ooit ergens wezen winkelen waar je liever nooit meer terugwilt? En welk winkelcentrum was dat dan, en waarom vond je dat dan zo erg?
Op de een of andere manier trekt Tilburg mij niet zo heel erg. Redelijk veel winkels, maar toch. Beetje saaie sfeer. Maar echte ramp-winkelcentra ben ik nog niet tegengekomen.
quote:Klopt, ik woon er...
Op vrijdag 21 juni 2002 08:53 schreef apestaartje het volgende:Op de een of andere manier trekt Tilburg mij niet zo heel erg. Redelijk veel winkels, maar toch. Beetje saaie sfeer. Maar echte ramp-winkelcentra ben ik nog niet tegengekomen.
quote:Arnhem, o jee.....Daar verdwaal ik altijd. Weer een zijstraatje, nog een zijstraatje, nog een passage, dan weer een binnenplaatsje, dan weer iets overdekts....Veel en mooie winkels maar na een tijdje lopen heb ik geen flauw idee meer waar ik zit. Ik kom er dan ook bijna nooit.
Op vrijdag 21 juni 2002 09:10 schreef mad26 het volgende:
In Arnhem is het goed winkelen in het centrum, maar vermijd aardig aandoende winkelcentra Presikhaaf en Kronenburg! Wat een trieste bedoening...
Eindhoven biedt qua winkels ongeveer hetzelfde maar daar kan ik tenminste overzicht houden.
quote:Om uitgebreid te shoppen zijn deze winkelcentra inderdaad een trieste bedoeling. Maar om ff snel wat dingentjes te halen bij de HEMA, Blokker of Xenos zijn ze ideaal (Presikhaaf althans). En Kronenburg heeft de XL AH!
Op vrijdag 21 juni 2002 09:10 schreef mad26 het volgende:
In Arnhem is het goed winkelen in het centrum, maar vermijd aardig aandoende winkelcentra Presikhaaf en Kronenburg! Wat een trieste bedoening...
quote:Nog nooit geweest. Is dat zo erg, dan?
Op vrijdag 21 juni 2002 14:50 schreef QyRoZ het volgende:
Ben benieuwd wat de mensen hier van Enschede als winkelstad vinden...
quote:Haarlem heeft een prima winkelstraat. Dat wil zeggen: een winkelstraat die mensen willen. Mij kan die niet bekoren. Er zijn teveel kledingzaken waar hetzelfde hangt voor dezelfde hoge prijs. Als je eens op zoek bent naar een netwerkstekkertje moet je nota bene je toevlucht zoeken in Ede.
Op vrijdag 21 juni 2002 14:47 schreef postinggirl het volgende:
Haarlem is me trouwens ook niet enorm goed bevallen.
Dat laatste kan er ook mee te maken hebben dat ik Haarlem nog niet zo goed ken. Nu ik bij het centrum woon is dat aan het veranderen. Haarlem is een heerlijke stad, hoor! Misschien moet je de bijzondere plekjes kennen.
quote:Is dat zo? Zo lang is hij ook weer niet.
Tenzij ik een straat heb gemist, ik las hier op Fok dat er de langste winkelstraat van Nederland schijnt te liggen.
Update: Ik ging uit van de Grote Houtstraat (die begint bij de Grote Markt en eindigt in het Houtplein). Dat is toch dé winkelstraat van Haarlem. Ik heb ergens online gevonden dat de Generaal Cronjéstraat (boven het station geloof ik, terwijl het centrum eronder ligt) de (op één na?) langste winkelstraat van Nederland is. Ik ben daar 1 keer wezen winkelen op een koopzondag. Er werd teveel André Hazes gedraaid.
[Dit bericht is gewijzigd door Claudia_x op 21-06-2002 16:08]
quote:Maar in Hoorn zit wel 1 van de beste en grootste windsurfshops van 't land. Maar ja, daar moet je van houden natuurlijk
Op vrijdag 21 juni 2002 16:03 schreef Vork het volgende:
Laat ik danmaar Hoorn afraden als winkelstad. Niet al te groot, weinig interessants, aparts of origineels. Alleen de zaterdagmarkt is nog wel leuk, voorderest vind ik er iig nooit wat ik zoek.
quote:Jah ok, wat watersport betreft kun je hier nog wel redelijk terecht, maar dat is ook niet zo verwonderlijk natuurlijk.
Op vrijdag 21 juni 2002 16:07 schreef T_R_I_P het volgende:
Maar in Hoorn zit wel 1 van de beste en grootste windsurfshops van 't land. Maar ja, daar moet je van houden natuurlijk
quote:Ik heb er (helaas) zeven jaar gewoond. De shops zijn wel aardig, maar de mensen zijn zo onvriendelijk als je zelf geen tukker bent... Er heerst daar een collectieve haat tegen alles wat er maar een beetje als student uitziet of zo... Twee jaar nadat ik afgestudeerd was werd ik nog uitgemaakt voor "kloot'nstudent"
Op vrijdag 21 juni 2002 14:50 schreef QyRoZ het volgende:
Ben benieuwd wat de mensen hier van Enschede als winkelstad vinden...
..
quote:Nog nooit in Maastricht geweest zeker
Op vrijdag 21 juni 2002 16:11 schreef mad26 het volgende:[..]
Ik heb er (helaas) zeven jaar gewoond. De shops zijn wel aardig, maar de mensen zijn zo onvriendelijk als je zelf geen tukker bent... Er heerst daar een collectieve haat tegen alles wat er maar een beetje als student uitziet of zo... (...)
voor mensen die zich vervelen NIET heengaan!!!!
de 3hoek (winkelcentrum) is paar jaar geleden gekozen tot mooiste winkelcentrum van nederland,
het is zoooo duur om te huren dat er al 7 winkels uit zijn gegaan in 3 jaar tijd...
verder is er géén winkel plezier daar en alleen maar slechte winkels!!!!
AFRADER
Alle winkelcentra in kleine gemeenten zijn afraders! Tenzij je er voor normale boodschappen moet zijn.
En in de grotere gemeenten naar mijn beperkte referentiekader:
Hoofddorp centrum heeft veel bekende ketens, maar heeft nog steeds het dorpssfeer in zich en de winkels zijn klein. Parkeertarief valt mee.
Amstelveen Plein 60/Rembrandtshof valt best tegen vanwege het redelijk beperkte aanbod en/of kleinere winkels van bekende kledingketens. Alleen haar V&D schijnt de grootste filiaal te zijn van Nederland.
Amsterdam Kalverstraat is derde omdat ik het afstraf vanwege het hoge eenheidsworstgehalte (3 H&M's, Stings, 2 Pearle's en 3 FRS'en) en de schandalige bereikbaarheid met de auto (opstoppingen) en parkeertarrieven. Als ik uitgebreid wil shoppen, dan wil ik de tassen in de tussentijd in de auto stoppen en niet het hele eind gaan meesjouwen en dan met de bus mee. Ik ben lui. Toch kom ik er vaak omdat het toch dichterbij is en er enkele unieke winkels zijn (American Book Center, America Today).
Heerlen.
Waarom?
* Omdat je er je nek breekt over de junks en zwervers
* Omdat het er totaal niet gezellig is
* Omdat je je er hartstikke onveilig voelt
* Omdat de meeste verkoopsters/verkopers je enkel in het limburgs te woord willen staan en dit ook stug blijven volhouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |