abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4683106
Ik vond hier ergens een topic over waar je beste kunt winkelen. Ik wilde hem eigenlijk zelf gaan openen, maar ik was dus te laat. Dus laat ik het topic maar eens gaan omdraaien.

Ben jij ooit ergens wezen winkelen waar je liever nooit meer terugwilt? En welk winkelcentrum was dat dan, en waarom vond je dat dan zo erg?

Op de een of andere manier trekt Tilburg mij niet zo heel erg. Redelijk veel winkels, maar toch. Beetje saaie sfeer. Maar echte ramp-winkelcentra ben ik nog niet tegengekomen.

vrijdag 21 juni 2002 @ 09:10:33 #2
11782 mad26
--==geen==--
pi_4683208
In Arnhem is het goed winkelen in het centrum, maar vermijd aardig aandoende winkelcentra Presikhaaf en Kronenburg! Wat een trieste bedoening...
Vu ja dé, the odd feeling nothing has ever happened before...
  vrijdag 21 juni 2002 @ 09:13:14 #3
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_4683225
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 08:53 schreef apestaartje het volgende:

Op de een of andere manier trekt Tilburg mij niet zo heel erg. Redelijk veel winkels, maar toch. Beetje saaie sfeer. Maar echte ramp-winkelcentra ben ik nog niet tegengekomen.

Klopt, ik woon er...
Vind het idd ook gewoon geen gezellige sfeer om te winkelen enzo, maar een ramp is het ook niet nee...
To infinity…and beyond!
pi_4683241
hehe ik woon in Arnhem, ben in beide winkelcentra EEN keer geweest. Terinnnggggggggggggg, wat is dat kut zeg. In de binnenstad is het wel goed te doen, maar die winkelcentra...:'(
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_4683251
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 09:10 schreef mad26 het volgende:
In Arnhem is het goed winkelen in het centrum, maar vermijd aardig aandoende winkelcentra Presikhaaf en Kronenburg! Wat een trieste bedoening...
Arnhem, o jee.....Daar verdwaal ik altijd. Weer een zijstraatje, nog een zijstraatje, nog een passage, dan weer een binnenplaatsje, dan weer iets overdekts....Veel en mooie winkels maar na een tijdje lopen heb ik geen flauw idee meer waar ik zit. Ik kom er dan ook bijna nooit.

Eindhoven biedt qua winkels ongeveer hetzelfde maar daar kan ik tenminste overzicht houden.

vrijdag 21 juni 2002 @ 12:28:37 #6
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_4685636
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 09:10 schreef mad26 het volgende:
Om uitgebreid te shoppen zijn deze winkelcentra inderdaad een trieste bedoeling. Maar om ff snel wat dingentjes te halen bij de HEMA, Blokker of Xenos zijn ze ideaal (Presikhaaf althans). En Kronenburg heeft de XL AH!
  vrijdag 21 juni 2002 @ 12:30:23 #7
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_4685654
Ik slaag overigens bijna nooit in Nijmegen.
Alleen voor schoenen.
pi_4687208
Degenen die ooit in Roermond zijn geweest weten wel welke stad het slechtste winkelcentrum heeft, ondanks het pas geopende outlet centre. Even snel een paar cdr's of iets dergelijks halen, ok, maar als je toch om kleding moet gaan kun je lang zoeken. Zowel naar winkels waar ze kleding verkopen als in de winkel! Roermond is dus zwaar
It's easy to be miserable. Being happy is tougher - and cooler.
pi_4688231
Haarlem is me trouwens ook niet enorm goed bevallen. Tenzij ik een straat heb gemist, ik las hier op Fok dat er de langste winkelstraat van Nederland schijnt te liggen. Ik moest een paar dagen geleden toch naar Haarlem en ben naast Amsterdam ook dáár even wezen kijken na mijn 'verplichtingen' die ik in Haarlem had. Maar ik was er snel weer weg. Weinig sfeer en niks bijzonders, ondanks de oude gevels en dergelijke.
  vrijdag 21 juni 2002 @ 14:50:19 #10
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_4688285
Ben benieuwd wat de mensen hier van Enschede als winkelstad vinden...
For great justice!
pi_4688441
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 14:50 schreef QyRoZ het volgende:
Nog nooit geweest. Is dat zo erg, dan?
pi_4689797
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 14:47 schreef postinggirl het volgende:
Haarlem is me trouwens ook niet enorm goed bevallen.
Haarlem heeft een prima winkelstraat. Dat wil zeggen: een winkelstraat die mensen willen. Mij kan die niet bekoren. Er zijn teveel kledingzaken waar hetzelfde hangt voor dezelfde hoge prijs. Als je eens op zoek bent naar een netwerkstekkertje moet je nota bene je toevlucht zoeken in Ede.

Dat laatste kan er ook mee te maken hebben dat ik Haarlem nog niet zo goed ken. Nu ik bij het centrum woon is dat aan het veranderen. Haarlem is een heerlijke stad, hoor! Misschien moet je de bijzondere plekjes kennen.

quote:
Tenzij ik een straat heb gemist, ik las hier op Fok dat er de langste winkelstraat van Nederland schijnt te liggen.
Is dat zo? Zo lang is hij ook weer niet.

Update: Ik ging uit van de Grote Houtstraat (die begint bij de Grote Markt en eindigt in het Houtplein). Dat is toch dé winkelstraat van Haarlem. Ik heb ergens online gevonden dat de Generaal Cronjéstraat (boven het station geloof ik, terwijl het centrum eronder ligt) de (op één na?) langste winkelstraat van Nederland is. Ik ben daar 1 keer wezen winkelen op een koopzondag. Er werd teveel André Hazes gedraaid.

[Dit bericht is gewijzigd door Claudia_x op 21-06-2002 16:08]

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 21 juni 2002 @ 16:03:25 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_4689863
Laat ik danmaar Hoorn afraden als winkelstad. Niet al te groot, weinig interessants, aparts of origineels. Alleen de zaterdagmarkt is nog wel leuk, voorderest vind ik er iig nooit wat ik zoek.
  vrijdag 21 juni 2002 @ 16:07:50 #14
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_4689931
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 16:03 schreef Vork het volgende:
Laat ik danmaar Hoorn afraden als winkelstad. Niet al te groot, weinig interessants, aparts of origineels. Alleen de zaterdagmarkt is nog wel leuk, voorderest vind ik er iig nooit wat ik zoek.
Maar in Hoorn zit wel 1 van de beste en grootste windsurfshops van 't land. Maar ja, daar moet je van houden natuurlijk
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
  vrijdag 21 juni 2002 @ 16:08:42 #15
3878 Vork
Manisch creatief
pi_4689947
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 16:07 schreef T_R_I_P het volgende:
Maar in Hoorn zit wel 1 van de beste en grootste windsurfshops van 't land. Maar ja, daar moet je van houden natuurlijk
Jah ok, wat watersport betreft kun je hier nog wel redelijk terecht, maar dat is ook niet zo verwonderlijk natuurlijk.
  vrijdag 21 juni 2002 @ 16:11:15 #16
11782 mad26
--==geen==--
pi_4689987
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 14:50 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb er (helaas) zeven jaar gewoond. De shops zijn wel aardig, maar de mensen zijn zo onvriendelijk als je zelf geen tukker bent... Er heerst daar een collectieve haat tegen alles wat er maar een beetje als student uitziet of zo... Twee jaar nadat ik afgestudeerd was werd ik nog uitgemaakt voor "kloot'nstudent" Blij dat ik nu in Arnhem woon
Vu ja dé, the odd feeling nothing has ever happened before...
pi_4691162
Almere = geen sfeer
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
pi_4692992
Nou niets kan überhaupt erger zijn als Lelystad. Wat een klote zooi daaro, het leek geeneens op een plaats waar je kon winkelen. Verder viel Bataviastad ook tegen, zal wel met het feit te maken hebben dat het dicht bij Lelystad ligt (of zelfs erin)

..

pi_4693120
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 16:11 schreef mad26 het volgende:

[..]

Ik heb er (helaas) zeven jaar gewoond. De shops zijn wel aardig, maar de mensen zijn zo onvriendelijk als je zelf geen tukker bent... Er heerst daar een collectieve haat tegen alles wat er maar een beetje als student uitziet of zo... (...)

Nog nooit in Maastricht geweest zeker Ongelofelijk, daar word je soms gewoon niet eens geholpen als je "hollender" bent (let wel, holland is alles boven Roermond). Of blijven ze je in het Maastrichts te woord staan, lekker sociaal als je het niet verstaat (ik toevallig wel, maar ja, als je er zeven jaar hebt gewoond...).
  vrijdag 21 juni 2002 @ 20:23:43 #20
30149 Iesie
Im not dead! I feel happy!
pi_4693379
Het winkelcentrum op de Archipelstraat in Nijmegen, erg triest. Al zit er wel een slijter...
<Sonium> someone speak python here?
<lucky> HHHHHSSSSSHSSS
<lucky> SSSSS
<Sonium> the programming language
pi_4693537
quote:
Almere = geen sfeer
Idd, helemaal geen sfeer, maar het is niet erger dan Roosendaal.
pi_4693875
Heerenveen!
Sjongejonge wat een kale bedoeling!
  zaterdag 22 juni 2002 @ 02:07:41 #23
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_4697754
Oldenzaal...

voor mensen die zich vervelen NIET heengaan!!!!
de 3hoek (winkelcentrum) is paar jaar geleden gekozen tot mooiste winkelcentrum van nederland,

het is zoooo duur om te huren dat er al 7 winkels uit zijn gegaan in 3 jaar tijd...
verder is er géén winkel plezier daar en alleen maar slechte winkels!!!!

AFRADER

Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zaterdag 22 juni 2002 @ 02:42:54 #24
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_4698078
Ik lees dat de meesten de winkelcentra in hun(?) relatief kleine gemeenten afwijzen. Maar dat is toch haast logisch? In kleinere gemeenten heb je geen toplocaties en zijn de meesten gevestigd in van die saaie standaard winkelgallerijen met glazen dak boven met hier en daar de standaard groep hangjongeren en een plantenbak+bankje+prullenbak, met een boom die al niet van plastic is. En de winkels zijn van die standaard Blokkers, Bruna/AKO en Albert Heijn of andere supermarktketens, een Chinees, aangevuld met lokale ondernemers. Als er een Hema staat, dan mag je al spreken van een hogere niveau in de winkelcentrumwereld. Poeh poeh...

Alle winkelcentra in kleine gemeenten zijn afraders! Tenzij je er voor normale boodschappen moet zijn.

En in de grotere gemeenten naar mijn beperkte referentiekader:
Hoofddorp centrum heeft veel bekende ketens, maar heeft nog steeds het dorpssfeer in zich en de winkels zijn klein. Parkeertarief valt mee.

Amstelveen Plein 60/Rembrandtshof valt best tegen vanwege het redelijk beperkte aanbod en/of kleinere winkels van bekende kledingketens. Alleen haar V&D schijnt de grootste filiaal te zijn van Nederland.

Amsterdam Kalverstraat is derde omdat ik het afstraf vanwege het hoge eenheidsworstgehalte (3 H&M's, Stings, 2 Pearle's en 3 FRS'en) en de schandalige bereikbaarheid met de auto (opstoppingen) en parkeertarrieven. Als ik uitgebreid wil shoppen, dan wil ik de tassen in de tussentijd in de auto stoppen en niet het hele eind gaan meesjouwen en dan met de bus mee. Ik ben lui. Toch kom ik er vaak omdat het toch dichterbij is en er enkele unieke winkels zijn (American Book Center, America Today).

The Internets, I needs it..
pi_4715557
AFRADER:

Heerlen.

Waarom?

* Omdat je er je nek breekt over de junks en zwervers
* Omdat het er totaal niet gezellig is
* Omdat je je er hartstikke onveilig voelt
* Omdat de meeste verkoopsters/verkopers je enkel in het limburgs te woord willen staan en dit ook stug blijven volhouden

#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')