dus, ben het met je eens
[Dit bericht is gewijzigd door Cat-Active op 12-06-2002 15:12]
Oh en ik vind dat NIEMAND een kind mag vermoorden omdat het gehandicapt is, dus abortus om die reden vind ik een hitlerachtige praktijk. Gehandicapte kinderen kunnen enorm veel lol hebben in hun leven.
[Dit bericht is gewijzigd door DimDim op 12-06-2002 15:15]
Aan de ene kant vind ik het problematisch dat iedereen zonder enig bewijs van bekwaamheid opvoeder mag zijn. Aan de andere kant vraag ik me af op welke grond je het kunt maken om iemand iets te ontzeggen wat zo dicht bij ons wezen staat.
[Dit bericht is gewijzigd door budha op 12-06-2002 15:21]
Abortus om een andere reden is ook een hitlerachtige praktijk. Het blijft moord op een al levend schepsel..
Het is het recht voor iedereen om kinderen te krijgen, maar in dit geval vind ik van niet.
Kinderen van "normale" ouders komen soms ook wel in een internaat / fasehuis maar dat is nog te voorkomen in de meeste gevallen.
[Dit bericht is gewijzigd door Ballebek op 12-06-2002 15:22]
quote:misschien op het idee dat het niet goed voor het kind zou zijn?
Op woensdag 12 juni 2002 15:20 schreef budha het volgende:
Iemand verbieden om kinderen te krijgen is een inbreuk op iemands fundamentele rechten. Je moet dus wel met een heel sterk argument komen om mensen op dit put te mogen discrimineren.Aan de ene kant vind ik het problematisch dat iedereen zonder enig bewijs van bekwaamheid opvoeder mag zijn. Aan de andere kant vraag ik me af op welke grond je het kunt maken om iemand iets te ontzeggen wat zo dicht bij ons wezen hoort.
quote:Jij bent ook veganist?
Op woensdag 12 juni 2002 15:20 schreef Johnny_Walker het volgende:
Abortus om een andere reden is ook een hitlerachtige praktijk. Het blijft moord op een al levend schepsel..
quote:Een dubbele goodwin's law in de 8e post...jij bent erg snel
Op woensdag 12 juni 2002 15:20 schreef Johnny_Walker het volgende:
Oh en ik vind dat NIEMAND een kind mag vermoorden omdat het gehandicapt is, dus abortus om die reden vind ik een hitlerachtige praktijk. Gehandicapte kinderen kunnen enorm veel lol hebben in hun leven.
quote:laten we ze mentaal uitgedaagd noemen..
even een kleine verbetering. Geestelijk gehandicapt is een wat ouderwets en een niet toepasselijk woord.
Verstandelijk gehandicapt is het juiste woord. Die mensen hebben een handicap met hun verstand, niet direct met de geest.
heb je toevallig politieke aspiraties?
quote:Fundamentele rechten van de mens, goed punt. Maar een kind op de wereld zetten dat een grote kans heeft verstandelijk gehandicapt te zijn en niet zonder hulp van derder opgevoed kan worden is de realiteit.
Op woensdag 12 juni 2002 15:20 schreef budha het volgende:
Iemand verbieden om kinderen te krijgen is een inbreuk op iemands fundamentele rechten. Je moet dus wel met een heel sterk argument komen om mensen op dit put te mogen discrimineren.Aan de ene kant vind ik het problematisch dat iedereen zonder enig bewijs van bekwaamheid opvoeder mag zijn. Aan de andere kant vraag ik me af op welke grond je het kunt maken om iemand iets te ontzeggen wat zo dicht bij ons wezen hoort.
Hebben wij ook niet het fundenmentele recht om er voor te kiezen dergelijke mensen niet te helpen? Als wij daar voor kiezen hebben verstandelijk gehandicapten geen leven (voor zichzelf zorgen is immers vaak onmogelijk). Maar wij helpen dergelijke mensen wel, omdat wij dat als menselijk zien.
Doordat wij hun die hulp bieden is het dan ook niet ons recht om bepaalde keuzes te maken, bv dat het onverstandig is dat ze kinderen krijgen?
Ik zag een hele tijd terug ook een documentaire over 2 zwakzinnige mensen die al 8(!) kinderen de wereld hadden opgezet en allemaal warne ze uit huis geplaatst, omdat de moeder niet voor ze kon zorgen. EN voorbehoedsmiddelen: tja, dat begrepen ze niet helemaal. Dan lijkt het me toch in het belang van die kinderen en toekomstige kinderen dat zo'n moeder gesteriliseerd wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 12-06-2002 15:29]
quote:Sommige verstandelijk gehandicapten zijn prima in staat om een kind op te voeden en doen dit misschien wel met veel meer liefde en overgave dan anderen.
Op woensdag 12 juni 2002 15:22 schreef Cat-Active het volgende:[..]
misschien op het idee dat het niet goed voor het kind zou zijn?
Sanppen jou ouders jou altijd?
hoe denk je dat een verstandelijk gehandicapt persoon iemand anders kan opvoeden?
Het punt is dat je niet een willekeurige groep kunt discrimineren op basis van hun medische situatie.
Als je al zo ver wilt gaan om van het recht op kinderen een voorrecht te maken, dan zul je op objectieve basis moeten (be)oordelen.
Ik kan je verzekeren dat in dat geval heel veel verstandige mensen dit voorrecht niet zullen krijgen. Als ik zie hoe sommige hooggeschoolden hun kinderen opvoeden krijg ik af en toe rillingen.
quote:LOL
Op woensdag 12 juni 2002 15:27 schreef Upright.Citizens.Brigade het volgende:
laten we ze mentaal uitgedaagd noemen..
quote:Mensen op de wereld zetten in een situatie die dat niet toelaat is pas onmenselijk. Maar goed, dit is een hele andere discussie!
quote:Niemand heeft het eeuwig leven. Ook met jou kan het morgen afgelopen zijn. Ik vind dit dus wel een heel kromme reden.
Een gehandicapte leeft over 't algemeen korter. Hij heeft bep. zwakke organen of zijn/haar bouw is meestal zo dat hem/haar geen lang leven is beschoren. Om dan kinderen te nemen vind ik dan vrij unfair. Ze zullen nl. niet hun hele leven voor die kinderen kunnen zorgen en de kans is groot dat die kinderen wees worden. Bovendien: als hun kinderen dezelfde aandoeningen hebben als zij, zullen ze juist een betere en langere verzorging nodig hebben en dat is nu juist wat gehandicapten hun kind niet kunnen geven.
Het zou ook betekenen dat je een ondergrens moeten stellen aan iemands leeftijd en dat als je kinderen hebt niets mag doen wat mogelijk je leven zou verkorten.
Het valt me op dat men hier wel heel erg luchtig over denkt.
Dergelijke taal werd ook gebruikt toen men negers als slaven gebruikte.
[Dit bericht is gewijzigd door budha op 12-06-2002 15:39]
quote:Ik vind een medische situatie vrij objectief.
Op woensdag 12 juni 2002 15:28 schreef budha het volgende:
Het punt is dat je niet een willekeurige groep kunt discrimineren op basis van hun medische situatie.Als je al zo ver wilt gaan om van het recht op kinderen een voorrecht te maken, dan zul je op objectieve basis moeten (be)oordelen.
quote:Precies.
Op woensdag 12 juni 2002 15:33 schreef weerdo het volgende:[..]
Ik vind een medische situatie vrij objectief.
quote:Wat een vreemd argument. Er is nu eenmaal een VEEL grotere kans dat een geestelijk gehandicapt persoon niet voor haar kinderen kan zorgen. Dat is gewoon een feit!
Op woensdag 12 juni 2002 15:33 schreef budha het volgende:[..]
Niemand heeft het eeuwig leven. Ook met jou kan het morgen afgelopen zijn. Ik vind dit dus wel een heel kromme reden.
quote:Een mens heeft dus meer of minder rechten op basis van zijn of haar gezondheid
Op woensdag 12 juni 2002 15:33 schreef weerdo het volgende:[..]
Ik vind een medische situatie vrij objectief.
quote:Dat is toch gewoon zo? Probeer maar eens een levensverzekering af te sluiten.
Op woensdag 12 juni 2002 15:37 schreef budha het volgende:[..]
Een mens heeft dus meer of minder rechten op basis van zijn of haar gezondheid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |