Nu heb ik vorig jaar tot volle tevredenheid een haartransplantatie laten doen, in het Dijkzicht ziekenhuis in Rotterdam. daar hebben ze op de slapen haar ingepland, en dat groeid goed.
Maar nu wil ik met een medicijn of ander middel de overige haaruitval stoppen. Op internet en via mijn arts heb ik al diverse middelen gevonden, maar ik wil graag weten of er gebruikers van deze middelen zijn, en wat hun ervaringen zijn.
De middelen:
Propecia (finasteride): Pillen die de omzetting van testeron in Dyhysteron (ofzo ziets) stoppen en zo de haaruitval stoppen van binnenuit
Kosten: 60 euro per maand
Aminexil: Een lotion die aangeboden wordt door Loreal, wordt op website beweerd dat het wetenschappelijk is aangetoont bla bla
http://www.haaruitval.net/
Je moet het om het half jaar gebruiken, en dna zes weken lang. Ik heb zo mijn twijfels.
Kosten: 100 euro per half jaar
Monixodil: lotion waarvan is bewezen dat deze de haaruitval stopt of minstens afremt. Te koop op doktersvoorschrift.
Kosten: 40 euro per maand.
Heeft iemand ervaring met deze middelen, of andere nuttige informatie????
Alvast bedankt, en hou de reacties graag serieus, heb langzamerhand alle grappen over kaalheid wel gehoord.
quote:Gisteren zag ik in de supermarkt iemand waarschijnlijk hetzelfde probleem heeft (gehad), die loste het op de goedkoopste manier op: het scheermes eroverheen. Het kan -echt waar- heel erg mooi staan, maar helaas niet bij iedereen. Het is altijd het proberen waard, want het is altijd gezonder dan chemicaliën.
Op maandag 10 juni 2002 22:52 schreef Thunderbird-1330 het volgende:Heeft iemand ervaring met deze middelen, of andere nuttige informatie????
Alvast bedankt, en hou de reacties graag serieus, heb langzamerhand alle grappen over kaalheid wel gehoord.
quote:Zo, en of ik daar ervaring mee heb! Eindelijk eens een lotgenoot. Ik heb ook liever haar dan dat ik kaal word op mijn 25e, netzo als alle mannen aan wie ik het vraag. Veel mannen denken dat er niets aan te doen is (dat ze geen keuze hebben- maar die is er dus wel)en laten het dus maar zo, ("want iedereen wordt kaal, zal wel normaal zijn") maar ik weet wel beter. Kaal worden is ook een huidziekte/afwijking, waarom zou je daar niets aan mogen doen?.
Op maandag 10 juni 2002 22:52 schreef Thunderbird-1330 het volgende:
Propecia (finasteride): Pillen die de omzetting van testeron in Dyhysteron (ofzo ziets) stoppen en zo de haaruitval stoppen van binnenuit
Kosten: 60 euro per maand
Heeft iemand ervaring met deze middelen, of andere nuttige informatie????
Ik zal je eens helpen. Alles wat ik er over weet heb ik door goed zoeken en veel lezen op internet gevonden
1. Koop geen Propecia (finasteride), da's veel te duur. Ga voor Proscar (= ook finasteride). Prop. zijn tabletten met 1 mg finasteride erin, Proscar zijn tabletten met 5 mg finasteride erin. De 'voorgeschreven' hoeveelheid is 1mg per dag, dus neem gewoon 1/5 tablet Proscar per dag. (gewoon klein stukje eraf bijten). Omdat Prop. en Prosc. ongeveer even duur zijn per tablet, ben je dus met Proscar ongeveer 5 keer goedkoper uit dan met Propecia.
Ik bestel altijd via www.qhi.co.uk, ga voor de 28 tabs x 5mg Proscar(=140 dagen = bijna 5 maanden), kost ongeveer 50 EUR, is 10 EUR per maand = 0.75 guldencent per dag. Is dus mooi geen 60EUR per maand.(en zeker geen 3500 EUR voor 6 maanden bij Vanessa haarkliniek - mooie oplichtster- ik kan ook nog wel een zwaar winstgevende handel beginnen voor veel minder) Zaak QHI.co.uk is overigens prima en betrouwbaar. Ik bestel meestal 4 pakjes tegelijk.
Je kunt ook een zoeken (Google bv) op de firma 'Cipla' uit India, die produceren nog goedkoper (generic finasteride), maar hier heb ik geen ervaring mee. Omdat mijn haar weer redelijk terug (de uitval is ZEKER gestopt en het groeit dus ook weer terug) is na 2 bijna jaar (het werkt dus echt wel hoor!) ga ik de volgende keer eens dat Cipla-spul bestellen (dat kost echt bijna niets- dubbeltje per dag of zo) en dan half-om-half met het 'echte' spul gebruiken en kijken of ik verschil merk (snap ie)
Wat betreft de bijwerkingen (effe zoeken, dan weet je wat ik bedoel..): te verwaarlozen in mijn geval. Tikje droge lippen, verders niets. Pas alleen wel op als je een zwangere vrouw hebt/krijgt/wil
Over de lotions etc: ben ik mee gestopt, was teveel werk en gedoe. Ik doe nu bijna 2 jaar alleen 1 mg Proscar per dag en resultaten zijn dus top...hoe sneller je begint deste beter.....
Check ook zeker even de Google-groups i.v.m. kaalheid
Goed, genoeg voor dit moment: Voor meer vragen: mail!
-- Zo, heb ik je toch weer 100den EUR bespaart met mijn gebabbel --
quote:"Finasteride may cause decreased libido, and hypersensitivity reactions such as lip swelling and rashes."
Op dinsdag 11 juni 2002 19:13 schreef Solitarias het volgende:
Wat betreft de bijwerkingen (effe zoeken, dan weet je wat ik bedoel..): te verwaarlozen in mijn geval. Tikje droge lippen, verders niets. Pas alleen wel op als je een zwangere vrouw hebt/krijgt/wil
quote:Heb jij al eens een medicijn gezien zonder bijwerkingen?
Op dinsdag 11 juni 2002 19:28 schreef DennisMoore het volgende:[..]
"Finasteride may cause decreased libido, and hypersensitivity reactions such as lip swelling and rashes."
quote:Lip swelling: een tikje
Op dinsdag 11 juni 2002 19:28 schreef DennisMoore het volgende:[..]
"Finasteride may cause decreased libido, and hypersensitivity reactions such as lip swelling and rashes."
welke van deze middel is in nederland te verkrijgen bij de apotheek
Dus: kalende man, heb je vragen, dan moet je maar mailen!! Misschien ga ik maar eens een websiteje maken binnenkort met mijn ervaringen
quote:Zo, mooi dat je voor de meesten 100den euro'tje hebt bespaard, maar laat ik er dan nog maar wat aan toe voegen:
Op dinsdag 11 juni 2002 19:13 schreef Solitarias het volgende:[..]
Zo, en of ik daar ervaring mee heb! Eindelijk eens een lotgenoot. Ik heb ook liever haar dan dat ik kaal word op mijn 25e, netzo als alle mannen aan wie ik het vraag. Veel mannen denken dat er niets aan te doen is (dat ze geen keuze hebben- maar die is er dus wel)en laten het dus maar zo, ("want iedereen wordt kaal, zal wel normaal zijn") maar ik weet wel beter. Kaal worden is ook een huidziekte/afwijking, waarom zou je daar niets aan mogen doen?.
Ik zal je eens helpen. Alles wat ik er over weet heb ik door goed zoeken en veel lezen op internet gevonden
1. Koop geen Propecia (finasteride), da's veel te duur. Ga voor Proscar (= ook finasteride). Prop. zijn tabletten met 1 mg finasteride erin, Proscar zijn tabletten met 5 mg finasteride erin. De 'voorgeschreven' hoeveelheid is 1mg per dag, dus neem gewoon 1/5 tablet Proscar per dag. (gewoon klein stukje eraf bijten). Omdat Prop. en Prosc. ongeveer even duur zijn per tablet, ben je dus met Proscar ongeveer 5 keer goedkoper uit dan met Propecia.
Ik bestel altijd via www.qhi.co.uk, ga voor de 28 tabs x 5mg Proscar(=140 dagen = bijna 5 maanden), kost ongeveer 50 EUR, is 10 EUR per maand = 0.75 guldencent per dag. Is dus mooi geen 60EUR per maand.(en zeker geen 3500 EUR voor 6 maanden bij Vanessa haarkliniek - mooie oplichtster- ik kan ook nog wel een zwaar winstgevende handel beginnen voor veel minder) Zaak QHI.co.uk is overigens prima en betrouwbaar. Ik bestel meestal 4 pakjes tegelijk.
Je kunt ook een zoeken (Google bv) op de firma 'Cipla' uit India, die produceren nog goedkoper (generic finasteride), maar hier heb ik geen ervaring mee. Omdat mijn haar weer redelijk terug (de uitval is ZEKER gestopt en het groeit dus ook weer terug) is na 2 bijna jaar (het werkt dus echt wel hoor!) ga ik de volgende keer eens dat Cipla-spul bestellen (dat kost echt bijna niets- dubbeltje per dag of zo) en dan half-om-half met het 'echte' spul gebruiken en kijken of ik verschil merk (snap ie)
Over de lotions etc: ben ik mee gestopt, was teveel werk en gedoe. Ik doe nu bijna 2 jaar alleen 1 mg Proscar per dag en resultaten zijn dus top...hoe sneller je begint deste beter.....
Check ook zeker even de Google-groups i.v.m. kaalheid
Goed, genoeg voor dit moment: Voor meer vragen: mail!
-- Zo, heb ik je toch weer 100den EUR bespaart met mijn gebabbel --
Alleen het krijgen van het recept bij de huisarts koste me toch wat moeite, hij wilde het in eerste instantie niet schrijven omdat je dan zelf dat pilletje in 4 of 5 stukken moet hakken en schijnt toch niet helemaal de bedoeling te zijn maar na enig aan dringen kreeg ik ze dus toch.
quote:In het blad arts en auto stond laatst iets. Moet je even kijken of je daar aan kan komen. Gewoon even een arts of apotheker vinden die krijgen die dingen thuis. Ik zal zelf ook nog wel even kijken of ik het blad nog heb liggen.
Op maandag 10 juni 2002 22:52 schreef Thunderbird-1330 het volgende:[...]
Kosten: 60 euro per maand[...]
quote:10 euro per maand dus.
Op zaterdag 20 september 2003 00:54 schreef clowntje het volgende:
Hahahaha, ik ga een beetje 60,-- per maand betalen omdat ik kaal wordt.
Aminexil kan je beter skippen, weinig mensen die daar succes van hebben.
Monixodil is meestal minder effectief dan fina, maar werkt dacht ik wel goed bij de slaap/temple's (engels). Terwijl fina dacht ik meestal meer op de kruin werkt.
www.haarweb.nl heeft een goed forum. Wil je nog meer info, dat zijn er ook nog veel internationale forums.
Verder heb je meestal snel meer kennis wanneer je zelf research doet ipv vragen bij een standaard huisarts.
Het enige wat ik ook gebruik is de lotion, maar ik betaal wel stukken minder dan 40 euro, ik dacht ongeveer 25. Heb er wel maar 4mg inzitten, meer lost trouwens niet op, dan krijg je enkel kristallen op de bodem en daar heb je niets aan.
Pillen worden gemaakt ahv een receptje van de dermatoloog, maar daar weet ik de kostprijs niet direct van. Maar die waren wel vrij prijzig.
Voor de rest heb ik een jaar lang een combinatie van Androcur en Diana35 geslikt en toen heb ik weldegelijk meer haar gekregen! Voller en ook gewoon meer, enorm veel babyhaar wat kwam opzetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |