Op termijn is dit een perfect oplossing, Het capaciteits probleem van de NS kan dan worden opgelost door extra bussen in te zetten. En op termijn verdubbeling van het spoorwegennet en veel extra materieel. Bovendien gratis treintaxi's als een treinkaartje/ovkaart getoond kan worden. Ik weet zeker dat velen hun auto dan van de hand zullen doen.
quote:Op zich een goed idee. Jammer dat de NS inmiddels geprivatiseerd is (dan was het wat gemakkelijker geweest).
Op zaterdag 08 juni 2002 20:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[...]
Maar veel mensen maken gebruik van de auto van hun partner. Die hebben dan dubbel voordeel?
quote:Wat denk je dat dat kost?!
Mensen die GEEN (lease)auto hebben zouden een gratis OV-jaarkaart moeten krijgen. Dit gecombineerd met een enorm, financiële impuls voor het OV en een flinke lastenverzwaring voor automobilisten zal de druk op de weg enorm verminderen.
En wil je nou echt heel autorijdend Nederland in de trein of bus stoppen?!
quote:In Vlaanderen ja. Dat is hier makkelijk want het kenteken is persoonsgebonden. Lever je kenteken in en je kunt geen auto meer kopen.
Op zaterdag 08 juni 2002 20:34 schreef Nerd het volgende:
las ik niet iets in deze richting op teletekst vanmiddag?Dat Belgie dat wil gaan doen?
quote:Als je je auto kentenbewijs inlevert ja..
Op zaterdag 08 juni 2002 20:34 schreef Nerd het volgende:
las ik niet iets in deze richting op teletekst vanmiddag?Dat Belgie dat wil gaan doen?
quote:Nee, dat zou toevallig zijn, ik heb het niet gelezen iig...... Het is natuurlijk niet een nieuw idee waarschijnlijk, maar het lijkt me een ideaal plan voor Nederland. Gewoon gratis OV lijkt me nog beter eigenlijk, maar de prikkel om uit de auto te stappen> geen auto=OV jaarkaart lijkt me een prima oplossing om tevens het autoverbruik terug te dringen. De combinatie met een GRATIS treintaxi is wel erg belangrijk voor het vervoer van deur tot deur.
Op zaterdag 08 juni 2002 20:34 schreef Nerd het volgende:
las ik niet iets in deze richting op teletekst vanmiddag?Dat Belgie dat wil gaan doen?
Ook belangrijk is natuurlijk dat het autorijden een stuk duurder wordt. De kosten van autorijden zijn naar verhouding sinds 1980 niet meer gestegen. Per direct zouden om de kosten van het gratis OV en taxi's te bekostigen de prijs van het autogebruik minstens moeten verdubbelen.
quote:Waarom onrealistisch?? Soms moet je bepaalde vastgeroeste aannames doorbreken om te verbeteren. Gratis OV in Nederland is ideaal. Iedereen kan reizen waarnaar hij wil, rijk en arm. De NS moet gewoon weer een 100% overheidsinstantie worden die deze dienst levert.
Op zaterdag 08 juni 2002 20:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik kan me herrinneren dat voor dat dit plan er was het al toegepast werd in een stad in België. Alleen was het verschil dat daar voor iedereen het openbaar vervoer gratis was. Mag van mij ook wel... maar ja, beetje onrealistisch natuurlijk.
Autovervoer moet gewoon niet meer vanzelfsprekend zijn en dus zo duur dat niet veel mensen het zich meer kunnen veroorloven.
Probeer dat bijvoorbeeld met behulp van bv. fiscale maatregelen zoveel mogelijk te voorkomen.
Voorbeeld: schaf de overdrachtsbelasting af.
quote:In Hasselt was dat inderdaad en daar werkte het perfect. Zeker niet onrealistisch dus.
Op zaterdag 08 juni 2002 20:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik kan me herrinneren dat voor dat dit plan er was het al toegepast werd in een stad in België. Alleen was het verschil dat daar voor iedereen het openbaar vervoer gratis was. Mag van mij ook wel... maar ja, beetje onrealistisch natuurlijk.
quote:En: zoveel mogelijk vrijheid van bebouwing voor de periferie.
Op zaterdag 08 juni 2002 20:49 schreef Flauwe_Ben het volgende:
Als je het file-probleem echt zou willen oplossen moet je trachten de oorzaak weg te nemen. De oorzaak mijns inziens is dat mensen zich te veel verplaatsen.Probeer dat bijvoorbeeld met behulp van bv. fiscale maatregelen zoveel mogelijk te voorkomen.
Voorbeeld: schaf de overdrachtsbelasting af.
quote:en stimuleer verhuizing richting werkgever. Tevens werkgevers stimuleren zich niet in de randstad te concentreren. Bovendien de aftrekpost-auto reiskosten helemaal schrappen.
Op zaterdag 08 juni 2002 20:51 schreef Heerlijkheid het volgende:[..]
En: zoveel mogelijk vrijheid van bebouwing voor de periferie.
Slechts ov kosten beperkt laten aftrekken.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 08-06-2002 20:54]
Mensen zeuren zo dat er een fileprobleem is maar dat is gewoon een direct gevolg van de economische voorspoed die Paars ons heeft gebracht.
Openbaar vervoer aantrekkelijker maken (lees optijd rijden en geen sardientjes effect)
Strafpunten systeem invoeren voor ASO rijders (3x in de fout in 1 jaar, dan ga maar lopen)
Carpool stroken maken waar je op mag rijden met meer dan 1 persoon in de auto (werkt perfect in de US)
quote:Ja, en hier dus niet!
Op zaterdag 08 juni 2002 20:58 schreef Vampier het volgende:Carpool stroken maken waar je op mag rijden met meer dan 1 persoon in de auto (werkt perfect in de US)
in de bus is meestal plek zat, maar die staat ook in de file...
quote:Neem dan gewoon de 151.
Op zaterdag 08 juni 2002 21:01 schreef Jordy-B het volgende:
kan me niet herinneren wanneer de laatste keer was dat ik in de trein Asse-Groningen kon zitten...
quote:Dat lijkt me erg saai. Een van de bijkomsten van werk is sociaal worden. Collega's hebben enzo. Ik zou niet graag geïsoleerd worden in me huis.
Op zaterdag 08 juni 2002 20:53 schreef Lithion het volgende:
Vergeet tele/thuiswerken niet.
Alhoewel een kantoorbaantje me zo en zo niet zou bevallen. En daar zou telewerken geschikt voor zijn.
Denk dan ook aan de vele werkplekken die BUITEN een stad gesitueerd zijn, nieteens per openbaar vervoer te bereiken zijn, en vergeet niet dat er veel mensen zijn die allerlei apparatuur mee moeten slepen.
quote:'k neem meestal de 51 vanaf Achilles, want die's ongeveer even snel als de 151, maar in de 51 kan je wel ruim zitten...
Op zaterdag 08 juni 2002 21:02 schreef Heerlijkheid het volgende:[..]
Neem dan gewoon de 151.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |