quote:Ik vind altijd dat je snel op taalfouten wordt gewezen hier en volgens mij worden er hier niet meer fouten gemaakt dan in een gemiddeld dictee op de middelbare school.
Een taalpurist die een bezoekje brengt aan bijvoorbeeld het forum van de bij jongeren zeer populaire website Fokzine.net, zal als snel onwel worden van de grote hoeveelheid d/t-fouten die hij daar aantreft/
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door Byte_Me op 05-06-2002 18:44]
quote:Een taalpurist wordt snel onwel van de minpunten die hij voor een verbetering krijgt.
Een taalpurist die een bezoekje brengt aan bijvoorbeeld het forum van de bij jongeren zeer populaire website Fokzine.net, zal als snel onwel worden van de grote hoeveelheid d/t-fouten die hij daar aantreft
quote:INderdaad, meestal door mensen die zonder argumenten zijn komen te zitten
Op woensdag 05 juni 2002 18:39 schreef geinig het volgende:
In het algemeen dagblad staat in het katern punt.nl op pagina 29 een artikel genaamd "Slordig schijven mag", over de invloed van internet over onze schrijf- en spreekgewoontes.
Een stukje:
[..]Ik vind altijd dat je snel op taalfouten wordt gewezen hier en volgens mij worden er hier niet meer fouten gemaakt dan in een gemiddeld dictee op de middelbare school.
quote:Nee, meestal door mensen die hopen dat er van jullie toch nog iets te maken valt.
Op woensdag 05 juni 2002 18:44 schreef stinkie het volgende:[..]
INderdaad, meestal door mensen die zonder argumenten zijn komen te zitten
quote:Als dat inderdaad zo is dan mag ik wel stellen dat het taalonderwijs op een bedroevend laag niveau is beland.
Op woensdag 05 juni 2002 18:39 schreef geinig het volgende:Ik vind altijd dat je snel op taalfouten wordt gewezen hier en volgens mij worden er hier niet meer fouten gemaakt dan in een gemiddeld dictee op de middelbare school.
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 18:41 schreef Meneer_Aart het volgende:
Vindt ik ook.
ik gebruik het dan ook te pas en te onpas
quote:het is 'schijdt'..
Op woensdag 05 juni 2002 18:49 schreef vexz het volgende:
schijd
Door het snelle typen / posten vergeet je wel eens een letter of zo, of je raakt net de verkeerde. Dat vind ik niet zo storend. Mensen die echt veel fouten, ja, ik zal er niet mee zitten maar een hoop andere mensen wel.
Wat ik wel irritant vind is dat Br33z@h taaltje, of echt te ver doorgevoerde spreektaal (en dan fonetisch opgeschreven).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |