Is het bezitterigheid of is het een vorm van protectie, zeg maar?
(ik denk het eerste en vind het dus ook geenszins een recht)
Ik vond het altijd wel lachen wanneer mijn vriendin versierd werd door een of andere loser die ze vervolgens met een of andere snedige opmerking loosde.
quote:Dat kunnen ze wel, maar er zijn er een deel die dat gewoon verrekken, en zoiemand maar (letterlijk) over hun heen laat komen
Op dinsdag 04 juni 2002 15:30 schreef Mini_rulez het volgende:
Kunnen vrouwen dat tegenwoordig niet meer zelf afhandelen?
1) hij zou op zijn vriendin/vrouw moeten vertrouwen
2) hij moet er zelf van genieten, zijn partner ligt immers duidelijk nog steeds goed in de 'markt'
3) hij neemt haar uiteindelijk mee naar huis alwaar hij zich zou kunnen bewijzen in een heerlijke vrijpartij
echt een afknapper voor je partner hoor.
Een bijzonder(e en) lieve openingszin.
Ze zei "Ja, ik heb namelijk een vriend: hij"..
En ik heb niet de drang gevoeld mijn mannelijkheid te moeten bewijzen, ik vond het idd een goede en leuke zaak.
Dat blijft ook in de toekomst nog een mooie anekdote.. .
Maargoed. Ik ben dan ook niet voor die bezitterigheid.. .
Het is dus typisch iets van bezitterigheid... In een goede relatie hoef je daar niet bang voor te zijn, maar ik denk dat er toch maar weinig mannen zijn, die niet een klein beetje jaloezie/twijfel voelen wanneer hun partner veel met een andere man omgaat, erover praat etc...
Het is mij opgevallen dat veel mensen (dus mannen EN vrouwen) dan zeggen dat dit de eerste symptomen van vreemdgaan zijn...
quote:Ligt eraan wat hij doet.
Op dinsdag 04 juni 2002 15:29 schreef mvdlubbe het volgende:
In hoeverre denk je dat het "een recht" van "de man" is om bezitterig op te treden wanneer zijn vrouwelijke partner avances van een andere man moet weerstaan?Is het bezitterigheid of is het een vorm van protectie, zeg maar?
quote:Absoluut, het gevoel.
Op dinsdag 04 juni 2002 15:43 schreef In_het_kippenhok het volgende:
Hoe weldenkend de mens ook van zichzelf denkt te zijn, hier komt toch weer een stukje oerinstinct naar boven... als je ziet dat een andere man overduidelijk probeert je partner te verleiden, dan zul je zeker willen stellen dat het niet gebeurd... Het is tenslotte jouw "verovering"Het is dus typisch iets van bezitterigheid... In een goede relatie hoef je daar niet bang voor te zijn, maar ik denk dat er toch maar weinig mannen zijn, die niet een klein beetje jaloezie/twijfel voelen wanneer hun partner veel met een andere man omgaat, erover praat etc...
Het is mij opgevallen dat veel mensen (dus mannen EN vrouwen) dan zeggen dat dit de eerste symptomen van vreemdgaan zijn...
Ik doelde meer op het ook echt reageren op dat gevoel. Dus bezitterig optreden.
('t komt misschien niet vaak voor, ik ben het erg met je eens). .
quote:Maar jij bent toch geen veroverbaar stuk weetikveelwat?
Op dinsdag 04 juni 2002 15:45 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Ligt eraan wat hij doet.
Bij mij zou het een vorm van protectie zijn, denk ik.
quote:Een man zal daar zelf een balans in moeten vinden.
Op dinsdag 04 juni 2002 15:29 schreef mvdlubbe het volgende:
In hoeverre denk je dat het "een recht" van "de man" is om bezitterig op te treden wanneer zijn vrouwelijke partner avances van een andere man moet weerstaan?Is het bezitterigheid of is het een vorm van protectie, zeg maar?
Ik ben een keer helemaal mad gegaan etc.
Ik heb me een keer wel op de vlakte gehouden, maar tegelijk ook laten weten dat ik het niet tof vond.
Wat een mooi leven...
Maareuh, er is een verschil tussen bezitterigheid, en met je laten sollen. So find the balance...
quote:Haha, tja, in onzin moet je niet teveel van me verlangen... maar in de overige forums ben ik wel serieus bezig hoor...
Op dinsdag 04 juni 2002 15:46 schreef mvdlubbe het volgende:[..]
('t komt misschien niet vaak voor, ik ben het erg met je eens)..
Wie weet, misschien komt het nog wel vaker voor??
quote:(net even profiel van Forau bekeken... Waar jij staat moet dus "de dame in questie" zijn...
Op dinsdag 04 juni 2002 15:47 schreef mvdlubbe het volgende:[..]
Maar jij bent toch geen veroverbaar stuk weetikveelwat?
Je hebt toch een wil, om nee te zeggen bijvoorbeeld. Of om voor die ander WEL te kiezen, in welk geval je afstand doet van je huidige partner.
Jij hebt daarin toch die keuze, of hoe?
quote:Wat voor andere dingen? Materiële zaken?
Op dinsdag 04 juni 2002 15:53 schreef dnutpops het volgende:
* dnutpops is zelden jaloersMaar als het om andere dingen gaat ben ik wel bezitterig.
quote:Op zich is het goed dat ze zo reageert, maar zo'n gozer kan dan ook denken: ze ziet me wel zitten, het is alleen dat ze een vriend heeft. Het kan (ligt er natuurlijk aan hoe het opgevat wordt) ook juist een aanmoediging zijn voor zo'n gozer. Het zit hem in de 'namenlijk'. Deze geeft een implicatie aan. Haal je de oorzaak (heb een vriend) weg, dan KAN het zijn dat het gevolg (ja) veranderd. Nogmaals, KAN, het hoeft niet. De intepretie wordt overgelaten aan die gozer. Als hij een beetje slim is zal hij wel doorhebben dat ze gewoon niks met hem wil, niet omdat ze een vriend heeft, maar omdat ze gewoon niets met hem wil. Maar je hebt er ook van die eikels bij dan om d'r heen blijven hangen en zich beter proberen voor de te doen dan de vriend.
Op dinsdag 04 juni 2002 15:41 schreef mvdlubbe het volgende:
Laatst werd mijn vriendin idd aangesproken in de bar waar ik werk terwijl ik werkte: "Vind je het erg als ik je een kusje geef".
Een bijzonder(e en) lieve openingszin.
Ze zei "Ja, ik heb namelijk een vriend: hij"..
En ik heb niet de drang gevoeld mijn mannelijkheid te moeten bewijzen, ik vond het idd een goede en leuke zaak.
Dat blijft ook in de toekomst nog een mooie anekdote...
Maargoed. Ik ben dan ook niet voor die bezitterigheid..
.
[Dit bericht is gewijzigd door FoeiJongHaai op 04-06-2002 16:05]
quote:Zeker niet, als ze van me af wil moet ze dat zeggen ik heb geen zin in dat soort zooi.
Op dinsdag 04 juni 2002 15:47 schreef mvdlubbe het volgende:[..]
Maar zij is toch geen veroverbaar stuk weetikveelwat?
Zij heeft toch een wil, om nee te zeggen bijvoorbeeld. Of om voor die ander WEL te kiezen, in welk geval je afstand doet van je huidige partner.
Jij hebt daarin toch die keuze, of hoe?
PS: ik weet niet precies meer of het op het topic aansluit.
PPS: als iemand mijn vriendin op dergelijke wijze aanspreekt om er iets mee te beginnen zal ik uiteraard eerst mijn vriendin laten beslissen.
quote:Maar dat is zowel totaal hypotethisch als niet minder waar op het moment dat je je in zo'n situatie als man bezitterig zou gedragen.
Op dinsdag 04 juni 2002 15:59 schreef FoeiJongHaai het volgende:[..]
Op zich is het goed dat ze zo reageert, maar zo'n gozer kan dan ook denken: ze ziet me wel zitten, het is alleen dat ze een vriend heeft. Het kan (ligt er natuurlijk aan hoe het opgevat wordt) ook juist een aanmoediging zijn voor zo'n gozer. Het zit hem in de 'namenlijk'. Deze geeft een implicatie aan. Haal je de oorzaak (heb een vriend) weg, dan KAN het zijn dat het gevolg (ja) veranderd. Nogmaals, KAN, het hoeft niet.
Ergo: Wanneer een persoon niet in een relatie staat is de kans groter dat deze persoon open staat voor intiem contact met minder bekende personen.
Als voorbeeld: ik ga toch ook niet met die dame naar bed, die met haar borsten staat te zwaaien aan de bar? Mocht ik geen relatie hebben, zou ik dat mogelijk wel doen.
edit:
Wat de toevoeging betreft: dat die charmeur zich beter voor wil doen, zou geen invloed moeten hebben.. ZOU moeten. In een stevige relatie dus.
[Dit bericht is gewijzigd door mvdlubbe op 04-06-2002 16:07]
quote:En precies daar gaat het om.
Op dinsdag 04 juni 2002 16:01 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Zeker niet, als ze van me af wil moet ze dat zeggen ik heb geen zin in dat soort zooi.
Maar als de man in kwestie haar op die manier charmeert dat ze zich eraan ergert(en dus er niet opin gaat) zal ik wel degelijk optreden.
Daarentegen als ze op zijn avances ingaat, denk ik dat ik daarna een woordje met haar moet spreken, ik vind het niet erg als ze voor iemand anders valt(wat lul ik, tuurlijk vind ik het erg, maar ik word er niet wild van), maar het moet niet achter mijn rug om gebeuren.PS: ik weet niet precies meer of het op het topic aansluit.
PPS: als iemand mijn vriendin op dergelijke wijze aanspreekt om er iets mee te beginnen zal ik uiteraard eerst mijn vriendin laten beslissen.
Natuurlijk treden we op wanneer onze partner belaagd wordt, of geïntimideerd.
Het gaat mij (in dit geval) om flirten, openingszinnen.
Binnen een goede relatie zou dat namelijk eigenlijk alleen maar opbouwend werken.
Voorwaarde daarbij is natuurlijk wel dat je niet alleen in de ander, maar ook in jezelf gelooft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |