Ik denk dat je partner dat niet mag eisen. Je kunt wel rekening houden met, maar helemaal stoppen, omdat de ander er niks mee heeft vind ik wel wat cru.
Als je het doet moet je hem geen verwijten gaan maken dat je het gedaan hebt.
Als je het niet doet moet je zorgen zijn mening te respecteren en waarderen dat hij je wel vrij laat te doen en laten wat je wilt. Als hij dat doet.
Ik denk wel dat het bij SOTT vooral met hormonen te maken heeft.
Mooi icoontje trouwens
Da's mijn mening
Vanuit dat gezichtspunt kan ik me namelijk wel voortstellen dat je stopt met je hobbie (vooral omdat minderen in sommige gevallen geen blijvende oplossing is en toch weer zal leiden tot dagelijks hobbieen)
quote:Je weet het antwoord dus zelf al.
Op woensdag 29 mei 2002 23:49 schreef SunChaser het volgende:
Maar Fok is toch gewoon een hobbie? Als je er teveel tijd insteekt kun je toch gewoon wat minderen? Stoppen is toch wel wat overdreven vind ik.
quote:Precies.
Op woensdag 29 mei 2002 23:49 schreef Quenda het volgende:
Eisen is iets anders dan begrip hebben voor het feit dat weet dat je partner er niet gelukkiger van gaat worden als jij elke avond uitsluitend met je hobbie bezig bent Sunchaser.Vanuit dat gezichtspunt kan ik me namelijk wel voortstellen dat je stopt met je hobbie (vooral omdat minderen in sommige gevallen geen blijvende oplossing is en toch weer zal leiden tot dagelijks hobbieen)
quote:Ze zou ook kunnen vragen of je wat meer tijd voor haar kunt vrijmaken, dat je je hobbie wat minder uitvoert zeg maar. Dat is een stuk redelijker.
Op woensdag 29 mei 2002 23:47 schreef golfer het volgende:
Als ik de keuze voorgelegd krijg tussen mijn partner/geliefde of Fok!, is die keuze gauw gemaakt.
Dan is het heel snel daaaaaaaaaaaag Fok!.
quote:Niet helemaal mee eens. Een mens kan voor veel dingen een passie hebben. Of veel dromen. Alles wat jou daarbij in de weg zal liggen zul je uiteindelijk verwijten. En dat heeft niets of niemand verdiend, want je hebt het zelf in de hand.
Op woensdag 29 mei 2002 23:51 schreef golfer het volgende:[..]
Precies.
Ik denk dat een levenspartner/relatie wel iets hoger in aanzien staat dan een hobby.
Je kunt altijd nog proberen een andere hobby te vinden.
quote:Heb het topic gezien idd.
Op woensdag 29 mei 2002 23:45 schreef SunChaser het volgende:
Naar aanleiding van Mijn allerlaatste topic, mijn allerlaatste post een discussietopic. Is het wenselijk dat je stopt met een hobby als forummen omdat je partner het niet snapt?Ik denk dat je partner dat niet mag eisen. Je kunt wel rekening houden met, maar helemaal stoppen, omdat de ander er niks mee heeft vind ik wel wat cru.
Maar in het topic waar jij het over hebt, gaat het geloof ik wel over een stel dat net kinderen heeft. Bovendien lijkt het erop alsof SoTT zelf eigenlijk ook vindt dat het uit de hand loopt! (ook zijn werk lijdt eronder)
Het ligt m.i. toch iets gecompliceerder dan jij het doet voorkomen!
quote:Waarom zou je dat doen? Een hobby is iets dat jou pleziert, waar jij je lekker bij voelt. Een partner hoeft toch niet al jouw tijd op te eisen? En als ze zich onzeker voelt bij jouw hobby, in het geval van het voorbeeld andere mensen ontmoeten, dan ga je toch voorbij aan het feit dat je ook mensen bij de bakker, op het werk of in de sportschool ontmoet? Of krijg je van je partner een tijdschema mee, dat je een half uur hebt om van werk naar huis te gaan?
Op woensdag 29 mei 2002 23:51 schreef golfer het volgende:
Je kunt altijd nog proberen een andere hobby te vinden.
quote:Past prima in dit topic, want zal ongetwijfeld wel bij meerdere stellen spelen, Quenda.
Op woensdag 29 mei 2002 23:51 schreef Quenda het volgende:
sunnyzie nu pas in welk subforum dit staat
quote:En als het om roken gaat?
Op woensdag 29 mei 2002 23:47 schreef golfer het volgende:
Als ik de keuze voorgelegd krijg tussen mijn partner/geliefde of Fok!, is die keuze gauw gemaakt.
Dan is het heel snel daaaaaaaaaaaag Fok!.
De eisen van de partner moeten wel redelijk blijven, dus
Maar als een hobby te erg op de voorgrond komt (in plaats van een wekelijke, een dagelijkse stapavond met de jongens ) dan lijkt het me logisch dat je dat voor je partner wel een beetje mindert
quote:Ik ken uit de echte praktijk (en nee, het gaat nu niet over mij) dit soort voorbeelden waar relaties aan het fanatieke gedrag van een hobby/verslaving aan onderdoor zijn gegaan.
Op woensdag 29 mei 2002 23:56 schreef weerdo het volgende:
Als een hobby in een een verslaving doorslaat en daardoor andere zaken in het gedrang komen mag de partner daar zeker op ingrijpen. Vind ik.
Dat je geen dingen van je partner mag eisen vind ik enerzijds onzin, aangezien een relatie geven en nemen is. Als een partner grote opofferingen moet maken/heeft gemaakt is dit weliswaar eigen keuze geweest, maar nog steeds mag ge-eist worden dat er iets tegenover staat. Als dan het fokgedrag het slachtoffer moet worden van meer tijd, meer aandacht voor elkaar is het toch simpel?
</blaat verhaal dat niet realistisch is>
Owja anderzijds moet van beide partners verwacht worden dat ze elkaar in hun waarde laten en elkaar accepteren zoals ze zijn.. Dat sluit niet uit dat er niet geprobeerd mag worden om elkaar te verbeteren of de relatie te verbeteren.
quote:Uhuh.. En je gaat er niet vanuit dat SoTT op deze manier zijn voormalig-zwangere vrouw (om te voorkomen dat voormalig aan vrouw wordt gekoppeld) iets tegemoet komt in haar gevoelens? Post-nataledepressies schijnen niet zeldzaam te zijn en ik vind het een des te grotere betekenis hebben dat hij zijn posten opgeeft dan dat hij hiervan op dit moment een discussiepunt zou maken.
Op woensdag 29 mei 2002 23:57 schreef SunChaser het volgende:
In het geval van SOTT is er idd ook het werkaspect. Maar zoals hij zelf al aangeeft, zal hij nog wel blijven lezen. Maar uit respect voor zijn partner, die niks van het fenomeen internetforum begrijpt post hij niet meer. Want dat kan wel eens een band met mensen opleveren. En dat is nou net wat er zo verkeerd is. Want SOTT kan overal mensen ontmoeten. En daarbij, dit is de keer dat ze iets liever niet heeft, wat is het de volgende keer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |