een luisersessie is eigenlijk een soort van discussie over een album dat op dat moment door alle deelnemende users wordt gedraaid. Doordat eenieder de cd (of mp3's ) tegelijk afspeelt en iedereen dus dezelfde muziek hoort geeft dit de discussie in veel gevallen een hele andere impuls. Het discussieren over overleggen gebeurd via het muziek chatkanaal, op de fokzine irc server. Een luistersessie is moeilijk te omschrijven, eigenlijk moet je er gewoon een meemaken. Vaak komen er leuke en grappige feiten boven water over een bepaalde band of nummer die je nog niet wist.
Ik ben geintresseeerd, maar wanneer is het?
Zoals het topic titel al vermeldde: Maandag 3 juni. De tijd zal rond 21:00 's avonds liggen.
En waar?
Dat is niet zo moeilijk. Het chatten gebeurd via IRC (Internet Relay Chat). Hiervoor heb je een programma nodig, bekenden zijn borgirc of mirc (deze zijn gratis en overal wel te downloaden). Als je het programa open hebt zorg je ervoor dat je via de volgende server verbinding maakt:
server: irc.fokzine.net port: 6667
Indien je dit gedaan hebt, en de verbinding is gemaakt typ je /join #muziek en je belandt vanzelf in het muziek-chatkanaal. Voor meer informatie en uitleg hierover kun je altijd iemand uit de crew aanspreken, of mij even mailen: vork@fokzine.net.
Naast luistersessie's kun je hier uiteraard ook gewoon chatten
Of zie de mooie IRC FAQ! Welke CD wordt er beluisterd?
De CD die geluisterd zal worden is "Megadeth - Countdown to Extinction".
Ik heb de CD niet, maar ik wil graag meedoen. Wat nu?
Via de welbekende wegen zou je nummers kunnen verkrijgen. Daarom post ik hier de playlist:
1. Skin O' My Teeth
2. Symphony Of Destruction
3. Architecture Of Aggression
4. Foreclosure Of A Dream
5. Sweating Bullets
6. This Was My Life
7. Countdown To Extinction
8. High Speed Dirt
9. Psychotron
10. Captive Honor
11. Ashes In Your Mouth
Waar kan ik verder terecht?
quote:WAT ZEG JE. IK HOOR NIET MEER ZO GOED
Op maandag 10 juni 2002 22:07 schreef Seborik het volgende:Jammer dat er weinig mensen meededen, het was het zeker waard.
quote:Megadeth, niet Megadeaf
Op maandag 10 juni 2002 23:59 schreef calvobbes het volgende:[..]
WAT ZEG JE. IK HOOR NIET MEER ZO GOED
quote:Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor.
Op maandag 10 juni 2002 23:59 schreef calvobbes het volgende:[..]
WAT ZEG JE. IK HOOR NIET MEER ZO GOED
quote:volgende keer Youthanasia?, die vind ik persoonlijk een paar klasses beter
Op dinsdag 11 juni 2002 00:26 schreef Seborik het volgende:[..]
Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor.
quote:Nee, er komen nog een heleboel cd's voor in ieder geval en het is de bedoeling om zoveel mogelijk muziek te leren kennen, dus niet echt nuttig om weer een Megadeth luistersessie te doen. Het is trouwens ook wel handig als cd's voorgesteld worden door mensen die er ook echt bij zullen zijn.
Op dinsdag 11 juni 2002 00:29 schreef Wisp het volgende:[..]
volgende keer Youthanasia?, die vind ik persoonlijk een paar klasses beter
quote:Goed punt. Ik zal voorlopig niet mee kunnen doen helaas.
Op dinsdag 11 juni 2002 00:57 schreef Seborik het volgende:
Het is trouwens ook wel handig als cd's voorgesteld worden door mensen die er ook echt bij zullen zijn.
quote:wie zegt dat ik er niet bij zal zijn? vorige keer bij Iron Maiden was ik er wel
Op dinsdag 11 juni 2002 00:57 schreef Seborik het volgende:[..]
Nee, er komen nog een heleboel cd's voor in ieder geval en het is de bedoeling om zoveel mogelijk muziek te leren kennen, dus niet echt nuttig om weer een Megadeth luistersessie te doen. Het is trouwens ook wel handig als cd's voorgesteld worden door mensen die er ook echt bij zullen zijn.
quote:Wie zegt dat Seborik het specifiek tegen jou heeft? Lijkt mij meer een opmerkingn in het algemeen die die toevallig plaatst bij een reactie op jou
Op dinsdag 11 juni 2002 09:47 schreef Wisp het volgende:wie zegt dat ik er niet bij zal zijn?
quote:Het is zoals Calvobbes ook al aangeeft een opmerking in z'n algemeenheid.
Op dinsdag 11 juni 2002 09:47 schreef Wisp het volgende:[..]
wie zegt dat ik er niet bij zal zijn? vorige keer bij Iron Maiden was ik er wel
quote:Jammer.
Op dinsdag 11 juni 2002 07:05 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Goed punt. Ik zal voorlopig niet mee kunnen doen helaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |