Over de line-up (van een nieuwsgroep geript):
quote:Ik ken eigenlijk het mix-team niet, maar toentertijd kende ik Babu en J-Rocc ook niet eigenlijk, en die draaiden toch een zeer lekker tape-je aan elkaar.
The third part in the "Soundbombing" series, which will be mixed by DJ Cipha Sounds
and Mr. Chocc, will contain tracks featuring Styles & Pharoahe Monch ("The
life"), Talib Kweli & DJ Quik ("Put it in the air"), The Beatnuts, Skillz
("Crew deep"), Missy Elliot, The Roots, Rise & Shine, Mos Def's rock band Black
Jack Johnson, Smif-N-Wessun, Kool G. Rap, Jonell, Q-Tip and many others.
Styles ft. Pharaohe Monch - The Life
Over het leven in 'da hood' ofcourse. Met een beetje dramatisch-chille beat als Ms. Fat Booty (ook zo'n gesampled hookje van een of andere seventies-klinkende zangeres namelijk )
Pharaohe Monch doet de chorus, helaas niet echt de rest van de lines. Verder wel dope nummertje.
Talib Kweli ft. DJ Quick - Put It In The Air
DJ Quick begint lekker met een beat-juggle-tje en Talib klinkt weer erg chill. Heeft ook een heel aparte stem, dus dat is dan wel weer verklaarbaar
Wel een beetje eentonige beat, met een gitaar-rifje erover heen, wat wel een beetje kort duurt, en niet echt spannend of enigszins gevarieerd is.
Skillz - Crew Deep
Dope brazil-style beat. Lijkt wel een beetje op het begin van Rapper's Delight though. Alleen volgens mij heb ik alleen de remix met Missy Elliot kunnen vinden, want die hoor ik er nu ook opeens doorheen blehren. Duurt ook maar erg kort (1.29) dus dat klopt vast niet helemaal.
Conclusion:
Tsja, wat kan je er over zeggen? 3 singletjes gecheckt, en het klinkt dope, maar nog niet echt die vette shit van een SB2. Daarbij, je mist ook het mix-werk van de twee dj's nu erbij. Ik ben iig erg benieuwd als hij uitkomt. Is 2 dagen voor ik naar Italië ga, dus dan heb ik weer wat uit te checken in het vliegtuig
Want Soundbombing 1 en 2 heb ik ook....
Dope! Kben benieuwd....
quote:Ik ben niet zo'n grote fan van the Lox
Op maandag 27 mei 2002 22:26 schreef keeper het volgende:
Pharaohe Monch doet de chorus, helaas niet echt de rest van de lines.
Ik dacht dat Dunniecash hem al gehoort had, enlighten us met een review! .
Ik heb nog niet alles gedownload, ik heb ook gehoord dat ie een beetje tegenvalt. Maarja ik moet eerst zelf ff luisteren, voordat ik me mening ken geven. Talib Kweli feat. DJ Quik- Put It In The Air is btw wel erg tof
quote:Als SBIII een graadje minder is dan SBII is hij het nog waard om te kopen. SBII was namelijk geniaal
Op dinsdag 28 mei 2002 13:19 schreef Zander het volgende:
Ik heb Soundbombing II, daar staan wel lekkere nummers op, maar de hele cd draai ik eigenlijk ook maar zelden... denk niet dat ik deel III aanschaf, als die nog een graad minder is.
Dat nummer van The Roots en Talib Kweli is wel leuk, maar komt zeker niet in de buurt van de beste nummers die ze beide gemaakt hebben. Beetje jammer, aangezien die combo wel leuke nummers op zou kunnen leveren.
Wat ik voor de rest er van gehoord heb viel eigenlijk bar tegen. Mos Def kan beter niet verder gaan met die rock zooi en RA The Rugged Man kan beter weer gaan flowen over lekker rauwe beats want dit lijkt nergens op
Intro
Chille beat.. Cipha Sounds belt Choc op en zegt dattie naar New York moet komen om het album te finishen.. hij noemt wat leuke liedjes op die erop staan en Choc zegt dat ie de volgende vlucht naar NYC pakt.. okee dan..
Styles P & P. Monch - The Life
De link met Ms. Fat Booty is goed gelegd, productie is namelijk óók door Ayatollah gedaan.. (check van die boy trouwens ook zeker het zwaar lekkere nummer All Massive met Tek..) de lyrics zijn niks nieuws en zelfs irriterend.. ze zijn rugged niggas en fucken niggaz met guns en hebben lawyers, maar geen vrienden nl. alleen maar vijanden.. okee dat liedje kennen we wel.. Monch op de uitgekauwde hook is nog wel okee, maar dit liedje is niks nieuws..
Mos Def - Freak Daddy
Hm.. electrische gitaren hoor je in het vrij rustige begin om daarna wat meer opzwepend te worden.. Mos Def probeert rugged te komen ("I'm in the streets getting my grown ass plans on") Duidelijk bedoelt als een partynummer.. de zoete vrouwenstemmetjes in de hook vind ik persoonlijk echt afgrijselijk.. in de 2de verse rhymet ie met een Jamaicaans accent ofzo, klinkt wel geinig maar dit nummer is ook geen 'classic' waar Next Universe dat wel was..
Skit
Eén van de hinderlijkste skits ooit gehoord. Zwaar irriterend, waarom gooien ze deze troep erop? Eén of andere nerd belt op en vraagt of SB3 dope/hot gaat worden en wie erop komen, blabllllllllllaaaaaaaa
Crew Deep - Skillz ft. Missy and Kandi
Begin is dope met wat geskratch en shit van Cipha Sounds.. de beat is duidelijk Rapper's Delight related.. persoonlijk heb ik altijd wel een voorliefde gehad voor (Mad) Skillz die niet meer Mad is, zoals ie zegt.. dat hoor je ook wel in z'n raps; ze klinken erg rustig en niet meer zo rugged als op Ghostwriter of Conceited Bastard.. toch flowt ie wel lekker.. de hook is erg droog "y'all don't really wanna fuck with me/my click d-double e-to the p, whoaaaa, i put two in your side, fo' in ya do' and ya motherfucking ride"
Wel een lekkere summer-vibe, zeker geen slecht nummer
My Life - Kool G Rap ft. G-Wise & CNN
Tsjah, wat kan ik zeggen? ZONDE dat Capone-N-Noreaga zonodig deze track moesten verneuken want het origineel zonder die twee schreeuwlelijkers is 10x zo dope.. hook is dope met G-Wise stem die door de computer heen is gegooid ofzo.. de beat is echt heel lekker met een mooi fluitje en een lekkere bas.. maar Capone-N-Noreaga hadden er niet op gehoeven wat mij betreft.. wie hindert zich nou niet aan dat piepstemmetje (die gast lijkt wel gecastreerd..)
Round and Round (Remix) ft. Meth, Monch, G Rap, Jonell
Lekkere rustige beat van Hi-Tek, ik weet niet hoeveel nummers er nou alweer van dit nummer zijn; ik heb een remix met alleen G. Rap, een def jam remix met alleen method en nu deze met meth, g. rap én monch.. voegt niet veel toe aan het nummer maar het is niet, zoals bij 'my life', een verslechtering.. Jonell zingt erg lekker trouwens
Yelling Away - Zap Mamma ft. Common and Kweli
Nog nooit gehoord van die Zap Mamma.. ze zingt een beetje hoog hysterisch.. Kweli's 1e verse is lekker op deze rustige beat, daarna zingt Zap Mamma een stukkie om dat weer af te sluiten met een beetje hoog hysterisch 'and flyyyyyyyyyyyyyyyyy away' okee dan.. Common komt ook nog langs met een stndrd-ok rhyme.. Zap Mamma mag 'm afsluiten.. wel een chill nummertje, maar je vraagt je zeker af, WAAR ZIJN DIE KLASSIEKERS ala 1-9-9-9? Misschien moet ik je het antwoord wel schuldig blijven..
Skit
Weer een skit die niks toevoegt (alhoewel het 'cocksuckers at Rawkus, FUCK EM' op het einde wel grappig is), op de beat van het volgende nummer waar Q-Tip z'n ding op doet:
Q-Tip - What Lies Beneath
Beetje sinister-sounding beat in de stijl van z'n album Amplified vind ik, hij rapt in ieder geval wel weer lekker op z'n Tips, jammer is alleen dattie weer LEIP moet zingen in de hook "you're dead wrong.. you're wrong.. you kno-how you're wro-hoooong" .. past op zich wel bij het nummer maar ik hou er meer van als ie gewoon rapt
The Trouble is... - the Beatnuts
Lekkere party beat vind ik persoonlijk, Beatnuts flowen net als op 'Duck Season' wel lekker.. het 'the trouble is.. he's crazy' met de lage computer-stem klinkt iets minder goed, maar dit nummer is dope met natuurlijk lyrics over zuipen en chicks ala Beatnuts Vraag is af dit op een album als 'Soundbombing' thuis hoort..
Put it in the Air - Talib Kweli F Dj Quik
Zwaar chillende beat, met een gitaar sample'tje ofzo dat het 'm voor mij doet.. geeft me ook zeker weer een summer-feeling.. 'Now if you got a spliff then put it in the air' is de hook met een soort van 2Pac/Westcoast sample'tje eronder, DJ Quik of wie het dan ook is komt ook nog rhymen.. minder dan Kweli maar da's logisch natuurlijk.. op het eind komt er nog een of andere synthesizer sound in die ze er wat mij betreft uit hadden mogen laten; al met al toch een chill nummer..
They Don't Flow - Novel F Skillz
WTF zijn/is die Novel? RnB gezeik 'They don't flooooow, they don't flooooow, like they used to do' wtf? Gejammer ala Sisqo eronder en de beat is té rustig voor een MC als Skillz.. dit nummer had er echt niet op gehoeven van mij..
Rhymes and Ammo - the Roots ft. Kweli
Black Thought blijft een chille emcee, de beat is alleen best wel leip met een of andere orgel-sampletje af en toe d'r onder door.. 'When I say pump that, y'all say shit up' PUMP THAT shit up.. leuk geprobeerd maar deze shit werkt niet echt met meer van dat soort feedback-zinnen het klinkt niet echt dope ofzo.. behalve Black Thought en Kweli zit er nog een andere MC op waarvan ik ff niet op de naam kan komen.. van The Roots en Kweli had ik toch wel iets beters verwacht eigenlijk.. what's up with the beats?!?!
Spit Again - Cocoa Brovaz ft. Dawn Penn
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer om nog verder te gaan reviewen, de beat is niet echt super maar ook niet heel wack, wat ongeveer het geval is met de meeste tracks hierzo, de hook is leip gezongen het lijkt wel door een stel jochies uit Afrika ofzo
On the Block - R.A. the Rugged Man
Hahha het begin/de hook is erg grappig met een sampletje van kindertjes die zingen "Every day, them niggas from my block, be pushin cars and trucks, when is it ever gon' stop?" De beat is een beetje humoristisch droog met Rugged Man die rapt over hoe het vroeger was met Slick Rick, Juice Crew, Run DMC, Biggie en 2Pac etc. je kent het wel Eén van de betere tracks op dit album vind ik! Heb je Rugged Man nog nooit gehoord dan moet je misschien ff aan z'n stem wennen =]
Outro - Cipha Sounds and Mr Choc
Op de beat van 'Crew Deep' wordt er geoutro't, ze gaan naar hun meisje's huis want die zitten hun te stressen omdat het album maken te lang duurt? [?] ok funn stuff.. vervolgens: What happened to peace? PEAAAAAAACE! ok dat kennen we..
Conclusie
Het kopen niet waard, het downloaden niet waard als je geen kabel hebt, en het luisteren niet waard als je Soundbombing II nog hebt.. jammer jammer jammer maar Rawkus is duidelijk de verkeerde kant opgegaan met Soundbombing.. 2 was rauw en rugged, underground, street, wat je het ook wilt noemen.. het lijkt een beetje op het Lyricist Lounge syndroom.. 1 = dope, 2 = stuk wacker.. helaas pindakaas.. ik zet nog ff WWIII op, peace out..
quote:Hmm ja, die summer-vibe zit er wel in, maar vind je die beat niet een beetje flauw? Erg simpel geloopt dingetje. Zitten helemaal geen "spannende" elementen in oid. Dat vond ik een beetje jammer.
Op dinsdag 28 mei 2002 16:24 schreef dunniecash het volgende:
Put it in the Air - Talib Kweli F Dj Quik
Zwaar chillende beat, met een gitaar sample'tje ofzo dat het 'm voor mij doet.. geeft me ook zeker weer een summer-feeling.. 'Now if you got a spliff then put it in the air' is de hook met een soort van 2Pac/Westcoast sample'tje eronder, DJ Quik of wie het dan ook is komt ook nog rhymen.. minder dan Kweli maar da's logisch natuurlijk.. op het eind komt er nog een of andere synthesizer sound in die ze er wat mij betreft uit hadden mogen laten; al met al toch een chill nummer..
Everybody get up, everybody get up.. we blazin' we blazin'
Chillende beat vind ik het, echt zo eentje waarop je met wat vrienden een joint rookt in het Vondelpark.. de beat is echter inderdaad niet spannend ofzo, 't nummer is ook geen classic, maar in vergelijking met de andere nummers op SB3 vind ik 'm toch wel lekker
quote:true..true..
Op dinsdag 28 mei 2002 19:47 schreef dunniecash het volgende:
* dunniecash luistert tog nog een keer 'Put It In The Air'Everybody get up, everybody get up.. we blazin' we blazin'
Chillende beat vind ik het, echt zo eentje waarop je met wat vrienden een joint rookt in het Vondelpark.. de beat is echter inderdaad niet spannend ofzo, 't nummer is ook geen classic, maar in vergelijking met de andere nummers op SB3 vind ik 'm toch wel lekker
* keeper luistert in dat kader nog eens naar de I Got 5 On It (Bay Are Ballers Remix)
Kijk maar naar de datum van het eerste bericht.
Later!
AA
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |