abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 mei 2002 @ 11:29:03 #1
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_4276849
Ik studeer nu bedrijfskudne in Rotterdam, en hoewel ik nu bendenkelijk traag vorder is het niet echt moeilijk. Naar verwachting ga ik volgend jaar gewoon verder maar ik wil er igenlijk wel iets naast doen. Als soort van hobby heb ik tekenen en nogzomeer, soms zijn mijn creaties best aardig soms gewoon 'kut'. Toch zou ik er graag wat meer aan doen, al is het maar om bezig te zijn en wat meer technieken te leren. Misschien dat ik uiteindelijk zelfs nog een beroep als grafisch weetikveel kies.

Vandaar mijn vraag; is er iemand die mij meer kan vertellen over het eventueel bestaan van deeltijdopleidingen in deze richting? En is dat dan 's avonds ofzo, want overdag studeer en werk ik meestal dus. Of zijn er cursussen of specifieke opleidingen/trainingen in de richting van grafisch ontwerp of striptekenen en illustratiewerk (waar ik de laatste tijd erg mee bezig ben.)?

Misschien doe je zelf zoiets, of misschien weet je er 'toevallig' meer van...

[KNE]-Mod
  woensdag 22 mei 2002 @ 11:33:29 #2
24544 stormkind
het toeval tekent
pi_4276908
Het Grafisch Media Instituut in Amsterdam biedt deeltijd-opleidingen en cursussen rond grafische vormgeving en dat soort dingen.
"Let your life dance like dew on the tip of a leaf"
pi_4277212
Alle academies bieden deeltijdopleidingen, meestal zijn die inderdaad s avonds, kijk eerst wel goed welke richting je iets zoekt, grafische vormgeving, illustratie of iets dergelijks en op welke academie, die verschillen namelijk nogal qua sfeer en methodiek. Hou er wel rekening mee dat een academiestudie niet echt bedoelt is om 'technieken te leren etc.' maar meer om je creatief te vormen. Ook kom je er niet zo maar op, de toelatingscriteria verschillen per academie en zijn vaak zeer streng, niet alleen naar je creatieve kunnen maar ook over hoe je bv tegen dingen aankijkt, of je een duidelijke mening etc hebt. Met een opmerking als 'tekenen als hobby' kan je het echt wel vergeten. Vraag bij enkele academie (als je in Rdam woont bv die van R'dam, Den Haag, Utrecht en Breda) voorlichtingsmateriaal aan en ga absoluut eerst kijken op een open dag voordat je een eventuele keuze maakt
  woensdag 22 mei 2002 @ 12:02:51 #4
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_4277297
Misschien moet ik ook eens wat meer dingen bewaren om te laten zien, veel gooi ik direct weg, ook omdat het meestal op lijntjes papier is getekend als ik weer eens niets te doen heb. Het klinkt allemaal wel erg hobby-istisch, dat geef ik toen, maar in mijn ervaring valt dat toch best mee. Ik weet een beetje wat je 'moet kunnen' en ik denk dat ik dat ook wel kan.

Het handigste is misschien wel in R'dam natuurlijk, ik heb op de site van de de Kooning academie gekeken maar daar staat alleen de opendag van begin dit jaar, handig is dat weer, morgen ben ik toch in de stad, misschien eens langsgaan...

[KNE]-Mod
pi_4277470
R'dam heeft wel een goede en brede illustratie opleiding, qua grafische vormgeving vind ik ze niet zo sterk, dan zijn Den Haag en Utrecht beter. Vooral die kladjes waar je het over hebt moet je bewaren en meenemen, tip: koop een schetsdummy en maak daar al je kladjes in, dan krijg je een goed overzicht waar je zoal mee bezig bent

suc6

woensdag 22 mei 2002 @ 15:41:00 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_4280159
Ik ken geen enkele deeltijd kunstopleiding. Je zou hier evne kunnen kijken, though.
http://www.ahk.nl
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')