abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 mei 2002 @ 00:07:02 #1
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4273768
Op mijn ballkon in een hoekje liggen wat takjes en tot mijn verbazing vloog er vanmiddag een paniekerige duif uit die hoek. Op de takjes lag een ei.

Weet iemand hier op fok misschien hoelang het duurt voordat er een babyduifje uit dat ei komt?

(kreeg net een alleraardigst advies van een andere fokker om van dat eitje maar een uitsmijter te gaan bakken en mamma duif aan een saté stokje te prikken maar dat gaat mij nu ietsje tever.. )

Ook vraag ik me eigenlijk af of mamma duif niet continu op d'r ei moet gaan zitten..

Iemand?

pi_4273908
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 00:07 schreef Quenda het volgende:
Op mijn ballkon in een hoekje liggen wat takjes en tot mijn verbazing vloog er vanmiddag een paniekerige duif uit die hoek. Op de takjes lag een ei.

Weet iemand hier op fok misschien hoelang het duurt voordat er een babyduifje uit dat ei komt?

(kreeg net een alleraardigst advies van een andere fokker om van dat eitje maar een uitsmijter te gaan bakken en mamma duif aan een saté stokje te prikken maar dat gaat mij nu ietsje tever.. )

Ook vraag ik me eigenlijk af of mamma duif niet continu op d'r ei moet gaan zitten..

Iemand?

In principe duurt het 17-19 dagen voordat het ei uitkomt maar als er niet constant gebroed wordt gaat het niet gebeuren. Als het goed is behoren zowel het vrouwtje als het mannetje -snif emancipatie- in ploegendienst te broeden.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_4273916
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 00:07 schreef Quenda het volgende:

Iemand?

Als ma nit binnen een kwartier terug is moet je zelf even op het ei gaan zitten, ander wordt het te koud.
  woensdag 22 mei 2002 @ 00:22:54 #4
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4274009
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 00:15 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

In principe duurt het 17-19 dagen

maar als er niet constant gebroed

Ah, eigenlijk heb ik nu gewoon een balkonverbod voor de komende 2 weken
  woensdag 22 mei 2002 @ 00:34:19 #5
18818 Beurlap
Harde Kak! Ohnee, hallucinatie
pi_4274143
heheheee, duiven komen heel vaak terug naar de plaats van het nest om opnieuw een ei uit te kakken Dus...volgens jaar hebbie 3 duivennesten op je balkon
De hallucinatie vliegt uit den aars. Nadeel is dat verderf na verloop van tijd om zich heenslaat, waardoor de hallucinatie niet meer de kracht behelst om de bittere, wrange waarheid te verbloemen, waarna men ziet wat het eigenlijk is: pure stront
pi_4274200
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 00:22 schreef Quenda het volgende:

[..]

Ah, eigenlijk heb ik nu gewoon een balkonverbod voor de komende 2 weken

Tenzij je lak hebt aan het welzijn van de gevleugelde ouders in spé op je balkon.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  woensdag 22 mei 2002 @ 01:30:17 #7
20223 Carterman
Is een Tilburger!
pi_4274578
Is het ei wel bevrucht, dus is er wel een mannetje in de buurt?
Time is what keeps everything from happening at once.
pi_4274580
Waarschijnlijk ligt er over een dag of 1-2 nog een ei...
Duiven leggen normaal gesproken 2 eieren als ik het goed heb. Ze komen niet tegelijk uit, dus straks heb je een groot en een klein kuiken
...
  Redactie Frontpage woensdag 22 mei 2002 @ 01:54:43 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4274710
Eenmaal duiven, kom je er nooit meer vanaf

Heeft iemand bezwaar als ik wat duiven doodschiet?

woensdag 22 mei 2002 @ 08:35:15 #10
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4275207
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 01:30 schreef Carterman het volgende:
Yep er is een mannetje in de buurt (hoor ze nu lief koeren en heb wat brood voor hen op het balkon gegooid)

maar staat er net een flatbeheerder voor mijn deur "de buren hebben gezien dat je waarschijnlijk een duivennest op je balkon hebt , mag ik even kijken en het nest verwijderen? "

IDIOOT!~!

*1 mijn zoon slaapt en die stelt het absoluut niet op prijs als u nu door zijn kamer heen baggert, daarbij Mogen er geen vreemden in zijn kamer komen.
*2Die duiven blijven op m'n balkon . [punt]

Hij: "ja maar je hebt laatst toch ook die brief van ons gekregen neem ik aan? Daarin stond toch dat wij het advies geven om een doorzichtig visdraadje te spannen vlak boven de reling v/h balkon? Er zijn veel mensen die klagen over overlast van duiven .

Ik:"Ja en??"

Hij: "volgens mij valt er met jou niet te praten

Ik: "klopt". bam deur dicht.

pi_4275215
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 08:35 schreef Quenda het volgende:

[..]

Yep er is een mannetje in de buurt (hoor ze nu lief koeren en heb wat brood voor hen op het balkon gegooid)

maar staat er net een flatbeheerder voor mijn deur "de buren hebben gezien dat je waarschijnlijk een duivennest op je balkon hebt , mag ik even kijken en het nest verwijderen? "

IDIOOT!~!

*1 mijn zoon slaapt en die stelt het absoluut niet op prijs als u nu door zijn kamer heen baggert, daarbij Mogen er geen vreemden in zijn kamer komen.
*2Die duiven blijven op m'n balkon . [punt]

Hij: "ja maar je hebt laatst toch ook die brief van ons gekregen neem ik aan? Daarin stond toch dat wij het advies geven om een doorzichtig visdraadje te spannen vlak boven de reling v/h balkon? Er zijn veel mensen die klagen over overlast van duiven .

Ik:"Ja en??"

Hij: "volgens mij valt er met jou niet te praten

Ik: "klopt". bam deur dicht.

you go girl
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  donderdag 23 mei 2002 @ 10:57:07 #12
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4290117
quote:
Groninger Dierenbescherming wil diervriendelijker duivenbeleid

De Dierenbescherming wil dat de gemeente Groningen haar beleid met betrekking tot stadsduiven herziet. De voorkeur gaat uit naar het beleid dat in een aantal Duitse steden op de duivenpopulatie wordt toegepast.

De Duitse methode kenmerkt zich door een uiterst diervriendelijk manier van omgang met de duiven. De methode draagt sterk bij aan de vermindering van de overlast door deze dieren. De Dierenbescherming heeft een ter verduidelijking van haar standpunt een beleidsvisie ontwikkeld en deze aangeboden aan B en W en de gemeente.

De "Duitse methode"
  donderdag 23 mei 2002 @ 19:50:42 #13
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_4298419
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 01:30 schreef Carterman het volgende:

btw als het ei niet regelmatig bebroed wordt kun je het beter weghalen. scheelt een hoop duivenstress.

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_4298544
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 08:35 schreef Quenda het volgende:
Je kan de beste man vertellen dat de aanleg van rijksweg N11 (Leiden - Bodegraven) enkele weken stil heeft gelegen wegens een broedende koet. Volgens de Nederlandse Flora- en Faunawet mag je broedende vogels niet storen, en zeker hun nest niet verwijderen.
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 23 mei 2002 @ 21:24:20 #15
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4299696
Dwerg! Top! (dat zal ik zeker doen)

Inmiddels liggen er 2 eitjes! (en idd, pappie en mammie lossen elkaar regelmatig af)

donderdag 23 mei 2002 @ 21:31:03 #16
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_4299790
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 19:59 schreef dwerg het volgende:

[..]

Je kan de beste man vertellen dat de aanleg van rijksweg N11 (Leiden - Bodegraven) enkele weken stil heeft gelegen wegens een broedende koet. Volgens de Nederlandse Flora- en Faunawet mag je broedende vogels niet storen, en zeker hun nest niet verwijderen.

Idd dat vond ik vaag is naast mijn oma. Maar er vlakbij zit een gebied waar en veel van die beesten zijn, dat ene beest boeit dan toch niet.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_4301395
Prijs jezelf gelukkig met dit wonder dat zo dicht nabij plaats vindt.

Je zal nu een gelukkig leven hebben, nu er een duivenleven ontstaat in je nabijzijn.

donderdag 30 mei 2002 @ 15:56:01 #18
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4385007
Stel, je verplaatst zo'n nest een metertje, komen de ouders dan weer terug?
pi_4386655
pas nadat het 2de ei gelegd is gaan duiven broeden. daarvoor zorgen de duiven er alleen maar voor dat het eerste ei niet te koud wordt. als het goed is komen de eieren dus ongeveer tegelijk uit aangezien op het eerste ei niet echt gebroed wordt.
de duivin broedt van 's-avonds tot 's-morgens, de doffer 's-middags. ze wisselen elkaar dus af.
het duurt ongeveer 18 dagen voordat het eerste ei uitkomt, niet veel later komt het 2de ei uit.
het voeden doen de duiven ook samen en tegen de tijd dat het jongje duifje (pieper heet dat trouens in het duiven jargon) tegen de 25 dagen is begint het een beetje te leren vliegen. jonge duiven zijn in het begin harige monstertjes met een hele grote neus! je moet maar eens kijken als de beestjes een paar dagen oud zijn en het niet te koud is buiten. ouders keren toch wel terug, dus een keertje nieuwsgierig zijn is niet erg.
Opgeven doe je zelf, doorgaan ook. Jij moet kiezen...
  donderdag 30 mei 2002 @ 18:05:25 #20
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4386888
Hm, het probleem is namelijk dat de duiven een nogal onhandige plek hebben uitgekozen op het balkon.
Namelijk, op het waterafvoerputje
Op dit moment staat er dus ruim 2 cm regenwater op het gehele balkon en in het hoekje ligt dus dat nestje met een vreselijk zielig kijkende duif erop.
Heb gisteren granen gekocht en voer hen af en toe een beetje maar vraag me af hoelang die duiven bestand zijn tegen dat water. (gistermiddag lag er dus ook een plas en we hebben als het ware staan hozen om het balkon weer enigzins droog te krijgen)
Ondertussen regende het vandaag wederom flink met als gevolg een bijna drijvend nest.
  donderdag 30 mei 2002 @ 18:10:11 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_4386933
Ik vraag me af of je het over een paar jaar nog zo leuk vindt...

1 paartje -> 2 jonkies
2 jonkies met beide een "partner", plus het oude paar:
3 paartjes -> 6 jonkies
Zie boven:
9 paartjes -> 18 jonkies

En ga zo maar door. En ze komen allemaal op/om jouw balkon broeden, zo gaat dat met die beesten.

Het zal natuurlijk niet zo'n vaart lopen, maar het gaat hard hoor

Ik voorspel een KLB topic van een heel andere aard

vrijdag 31 mei 2002 @ 12:16:06 #22
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4394796
Even ter aanvulling, de duiven hebben een ringetje om hun pootje en zijn erg tam.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 20:59:04 #23
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_4401586
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 12:16 schreef Quenda het volgende:
Even ter aanvulling, de duiven hebben een ringetje om hun pootje en zijn erg tam worden erg brutaal.
Ik weet het, ik zeur, maar ik moet je dit echt afraden. "Schop" de duifjes je balkon af en zorg dat ze niet terug komen.
pi_4411179
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 20:59 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ik weet het, ik zeur, maar ik moet je dit echt afraden. "Schop" de duifjes je balkon af en zorg dat ze niet terug komen.

Hoezo, duiven die nestelen zijn heel leuk om naar te kijken.

Ik heb zelf al jaren duiven. Het zijn leuke grappige dieren.

Quenda als je vragen hebt je mag altijd een icq sturen.

zaterdag 1 juni 2002 @ 22:56:42 #25
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4411193
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 22:55 schreef VerlegenVentje het volgende:

[..]

Quenda als je vragen hebt je mag altijd een icq sturen.

Thnx!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')