1. 2 Millenium Falcon's links in beeld op de landingsplaats op Naboo (als Ani en Amidala met de vluchtelingen meereizen)
2. Achmed Best (Jar Jar) 2x in de kroeg, eerst als Anakin voorbij loopt, daarna als Obi-Wan Zam neersabert...
3. Imperial Guard in kantoor van Palpatine, als ze discussieren over het inzetten van de clones..
4. Bijna identieke Rebel-logo op deur van Palpatine... op het moment dat Mace Windu (Jackson) zegt dat ze geen soldaten zijn
5. George Lucas in het senaat rechtsbovenaan, als Jar Jar net heeft het voorstel heeft ingediend, en het voorstel aangenomen werd...
6. Star Wars Episode 1 racer op een beeldscherm links in het cafe
7. Net nadat Anakin begonnen is met afslachten van de Tuskens, zie je Yoda op zn stoeltje. Je hoort allerlei mensen angstig schreeuwen... ook hoor je 2x 'Anakin'. Dit is Qui-Gon die het zegt... op het moment in Episode 1 dat Darth Maul op zn speeder aankomt racen ("Anakin, duck!")
dat was het tot nu toe wel zo'n beetje...
Ook schijn je Anthony Daniels (C3PO) nog te kunnen zien in de bar, en de kinderen van Lucas ook. Die heb ik (nog) niet gevonden...
[Dit bericht is gewijzigd door Retarded op 20-05-2002 01:00]
ik vond de film zeer goed
'k wou alleen dat ik al naar ep3 kon kijken
persoonlijk denk ik dat in ep3 veel moet gebeuren, langere film misschien?
quote:Persoonlijk denk ik dat Lucas niet echt volwassen genoeg is voor dit soort liefdesscenes... Hij brengt de aktie en avontuur beregoed, maar de liefde komt niet echt over... de bankscene met Ani en Ami was toch wel heel erg klote geacteerd hoor..
Op maandag 20 mei 2002 00:52 schreef MeneerTim het volgende:
- Slechte liefdesscenes.
die zie je echt superduidelijk in dat 'cafe'
verder schijnt ET er ook weer in te zitten volges een vriend van mij
quote:zoals ik al eerder zei: ik vraag me af hoe Lucas Ep3 aan gaat pakken, er zit teveel tijd tussen 2 en 4
Op maandag 20 mei 2002 00:59 schreef catfish het volgende:
ik ben nu wel een rasechte sw fan, maar die "liefdesscenes" vond ik niet slecht hoor, kon misschien beter, pasten ook wel in het verhaal
je mag niet vergeten dat Lucas een verhaal wil vertellen en echt wel niet doelt op oscars of zoik vond de film zeer goed
'k wou alleen dat ik al naar ep3 kon kijkenpersoonlijk denk ik dat in ep3 veel moet gebeuren, langere film misschien?
als hij helemaal de wording van darth vader wil laten zien zal er een stuk van de clone wars weggelaten moeten worden
simpelweg door het grote tijdsverschil, volges mij zouden er nog wel 2 films tussen passen.......jammer dat ze nu eenmaal al genummerd zijn (4,5 en 6)
Verder. Veel eye-candy, teveel naar mijn smaak. Het was te gestyleerd, onwerkelijk soms. De actiescenes waren wel goed, maar de taxisequence kwam uit 5th Element en heel veel decors kwamen rechtstreeks uit de Kronieken van Pandarve, getekend door Don Lawrence.
Toch heb ik me erg vermaakt. De liefdesscenes waren kort, stoorde me niet. Het viel me alleen op hoeveel kleren Amadila steeds bij zich heeft.
Wat me ook op viel was dat dit, niet echt diepgravene verhaal zich afspeelde 10 jaar na TPM. Ik was eigenlijk erg benieuwd naar de verhalen in deze tien jaar.
Anakin vond ik houterig, maar dat was David Prowse ook, dus dat klopt wel. R2D2 en C3PO waren ook erg op dreef, de sequence in de robotfabriek waren adembenedemd (deed me denken aan het spelletje Lemmings) en het Arenagevecht was ook leuk.
Natalie Portman is natuurlijk altijd prima om naar te kijken, Ewan M. en Samuel L.J. waren degenen die volgens mij de meeste lol hadden. En Yoda, die stal de show.
Wat ik alleen niet begreep, faket hij dat mank lopen nu?
En die klonen, zijn dat dezelfde als de klonen van Dart Vader?
Al met al toch een 8, gewoon omdat het een film is die je moet zien als een lekkere achtbaanrit.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 20-05-2002 01:34]
quote:niet gezien. Morgen 's opletten dan.
Op maandag 20 mei 2002 00:59 schreef Retarded het volgende:
Ben net trug van de 3e keeren ik heb nog een aantal easter-eggs gevonden... IK hoorde dat ze erin zaten, dus heb er ff op gelet:
1. 2 Millenium Falcon's links in beeld op de landingsplaats op Naboo (als Ani en Amidala met de vluchtelingen meereizen)
quote:Rebel logo, zoals ie later is? hmm, interessant.
4. Bijna identieke Rebel-logo op deur van Palpatine... op het moment dat Mace Windu (Jackson) zegt dat ze geen soldaten zijn
Wel staat heel duidelijk het logo wat later door the Empire gebruikt wordt op het schip van Obi-Wan, maar goed dat is niet zo vreemd want the Empire vloeit voort uit the Republic, die dus zo te zien hetzelfde logo hebben.
quote:die zag ik gelijk al staan. je ziet 'm 2x, heel even, zo na elkaar.
Ook schijn je Anthony Daniels (C3PO) nog te kunnen zien in de bar, en de kinderen van Lucas ook. Die heb ik (nog) niet gevonden...
De easter egg die je vergeten bent is de schaduw van Anakin op Tatooine, die nogal erg veel op Darth Vader lijkt.
Al met al een overweldigende film, echt een spektakel en dan heb ik hem ook nog eens gezien in een spiksplinternieuwe bioscoop met een scherm van 17 meter breed. Misschien too much Geweldig!
quote:dat is inderdaad overduidelijk een homage aan the Sound of Music.
Op maandag 20 mei 2002 01:36 schreef SunChaser het volgende:
Trouwens, in die weiland in de bergen-scene kwam Padme precies zo aanrennen als Julie Andrews in Sound of Music.
Moet wel zeggen dat ik in een stuip heb gelegen om die Teenage Mutant Ninja Yoda. Ach, ben ook niet zo'n star wars fan en vond The Phantom Menace ook 3 keer niks Dit trouwens in tegenstelling tot de originele star wars-en.
Zo, dat was mijn wat minder lovende mening.
quote:Yoda walks around with a walking stick, so how on Earth does he fight Dooku like he does?
Op maandag 20 mei 2002 01:33 schreef SunChaser het volgende:
En Yoda, die stal de show.
Wat ik alleen niet begreep, faket hij dat mank lopen nu?
GLG
quote:Dat viel mij ook op. Wel een leuk detail.
Op maandag 20 mei 2002 05:10 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Niemand die ik hier hoor praten overgens dat men had opgemerkt dat in sommige scenes de schaduw van Anakin de vorm van Darth Vader had. Het valt niet direct op maar dat is mij nog wel bijgebleven.GLG
Verder vond ik dat Anakin bijzonder dom overkwam met zijn geoveracteer in de liefdesscenes, maar wel aardig 'evil' wist te spelen.
Ik hoop dan ook dat ze dat in ep 3 uit weten te buiten en hem snel en veel als snoodaard ten tonele brengen.
quote:Ten eerste zei ik dat hierboven ook al, ten tweede is dit ook in het vorige topic besproken. Het is dus wel degelijk opgemerkt.
Op maandag 20 mei 2002 05:10 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Niemand die ik hier hoor praten overgens dat men had opgemerkt dat in sommige scenes de schaduw van Anakin de vorm van Darth Vader had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |