abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4137785
Ik heb net de radio uitgeknald omdat het WEER over Pim Fortuijn ging. Die man wordt opgehemeld sinds ie dood is, terwijl voor zijn dood er maar weinigen op tv waren die echt een goed woord voor hem over hadden. VOOR zijn dood had men het over zijn enge ideeën, nu is ie ineens 'the man'. Begrijp me goed, ik heb nix tegen Pim, het is een schande dat er iemand zo gek was om hem dood te schieten, maar ik heb WEL wat tegen de hype die er nu rond hem ontstaat. Die hype was er eigenlijk al wel, maar die hype was wel handig om de saaie politiek in Den Haag wakker te schudden. Maar ik word er niet goed van als ik die bloemenzeeën zie (bijv. op de Dam in Amsterdam). Hij is dood. Het is zonde. Maar maak er alsjeblieft geen 2e Diana van!!!!
Kleur buiten de lijntjes.
pi_4137812
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 14:54:32 #3
25348 Eriksie
Fatale uitzondering...
pi_4137813
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 14:52 schreef ilsepielse het volgende:
Hij is dood. Het is zonde. Maar maak er alsjeblieft geen 2e Diana van!!!!
Ik snap je wel hoor.
Of het handig is, is een tweede...
pi_4137819
kuch. die bloemenzeeen vind ik terecht

het is fortuyn niet fortuijn

doei.

pi_4137822
Helemaal mee eens.
pi_4137840
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 14:55 schreef Ramonkey het volgende:
Helemaal mee eens.
idem
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 10 mei 2002 @ 14:57:51 #7
14766 Dragon1976
Spiritual Seeker, Reiki Worker
pi_4137850
Het is denk niet alleen de man zelf, maar ook het idee dat speelt dat de democratie is gestorven.
Als E=mc2 dan is H20+I=Hooi :P
  vrijdag 10 mei 2002 @ 14:58:03 #8
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_4137853
er wordt idd net gedaan of het een heilige is
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
  vrijdag 10 mei 2002 @ 14:59:53 #9
26887 Drs.Tikkertje
zonder terugtik
pi_4137873
quote:
Ik heb net de radio uitgeknald omdat het WEER over Pim Fortuijn ging.
(knip)
Hij is dood. Het is zonde. Maar maak er alsjeblieft geen 2e Diana van!!!!
Hier ben ik het dus helemaal mee eens!
Gods are fragile things; they may be killed by a whiff of science or a dose of common sense. (heb nu ook fotoboek)
pi_4137881
Tsja, ik wil niemand vertellen hoe hij of zij wil rouwen natuurlijk, ieder doet dat op z'n eigen manier. En het is vreselijk, wat er gebeurd is, heel erg verschrikkelijk.

Maar de bijna-heiligverklaring die nu plaatsvindt is wel erg schokkend. Volks-premier, 'de Nederlandse JFK', 'onze Martin Luther King'... Volkomen misplaatst, dat soort vergelijkingen.

De media aandacht zal nog wel even zo blijven, zeker tot na 15 mei.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_4137894
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 14:57 schreef Dragon1976 het volgende:
Het is denk niet alleen de man zelf, maar ook het idee dat speelt dat de democratie is gestorven.
Ach dream on, die was al lang gestorven
Omdat het een politicus is gestorven om zijn uiterst slechte uitspraken (althans, sommige dan...) zit iedereen te roepen om een gestorven democratie, Nederland die in het hart is geraakt, blah blah blah

Er worden al jaren, dan wel niet decennia, danwel eeuwen mensen vermoord om hun mening

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 mei 2002 @ 15:02:33 #12
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_4137901
quote:
In de eerste emotie kan je zoiets wellicht zeggen, maar als je er over nadenkt is het gelul. Was de democratie gestorven in de USA toen Robert Kennedy overleed?

Wat wel zo is dat enige onschuld verloren is. Het is niet meer zo dat politici geen gevaarmeer lopen en dat meer bewaking noodzakelijk blijkt te zijn. Maar de democratie is NIET gestorven.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_4137911
Dan luister je toch lekker niet.

Het gaat niet meer om de man pi fortuyn het gaat om de hele democratie en iemand die zijn mond opentrekt en zegt wat heel veel mensen al heel lang denken wordt vermoord, daar gaat het over, dat het pim fortuyn is maakt het alleen bekender.

vrijdag 10 mei 2002 @ 15:07:38 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_4137950
Yup! He-le-maal mee eens...
Ik snap dat ieder z'n eigen manier van rouwen heeft, maar wat er op dit moment gebeurt is echt too much!
Blijkbaar hebben er nogal wat mensen zitten springen om een idool...iets anders kan ik er niet van maken. Ik word er iig ook moe (en een beetje misselijk) van.

JFK, Marten Luther King....lame nie lachen!

Tjonge...heb ik toch nog in een Fortuyn-topic gereageerd...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 mei 2002 @ 15:08:30 #15
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_4137961
Ik heb het ook wel gehad met die persoonsverheerlijking. Het is krankzinnig dat die man neergeschoten is. Had NOOIT mogen gebeuren. Maar nu doen als of hij heilig is? Onzin. Persoonlijk was ik wel nieuwsgierig naar wat het effect zou zijn na de verkiezingen. Hoe zou-ie het doen? Zou hj werkelijk een groot effect maken. Ik kan m goed voorstellen dat mensen hun hoop op hem hadden gevestigd. Maar als ik mensen hoor zeggen dat het "voelt alsof je een kind van je verloren bent" dan vraag ik me af waar het verstand van mensen zit.

Het spijtm maar ik wordt van dergelijke masale persoonsverheerlijkingen alleen maar heel cynisch (als alternatief voor heel misselijk worden).

vrijdag 10 mei 2002 @ 15:10:17 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_4137979
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 15:03 schreef erikh het volgende:

Het gaat niet meer om de man pi fortuyn het gaat om de hele democratie en iemand die zijn mond opentrekt en zegt wat heel veel mensen al heel lang denken wordt vermoord, daar gaat het over, dat het pim fortuyn is maakt het alleen bekender.

Ik denk dat jij ook moet toegeven dat niet luisteren op het ogenblik een beetje lastig is....tenzij je de hele dag TMF wil luisteren natuurlijk...

Ik snap wel dat mensen moeten rouwen, maar vind je het zelf ook niet een héél klein beetje overdone allemaal?!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 15:11:29 #17
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_4137992
ilsepielse, het is niet zo gek dat je dat vandaag op de radio hoorde aangezien vandaag die uitvaart is. Na de verkiezingen zul je een stuk minder over Fortuyn horen denk ik.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 15:12:07 #18
22658 scollon
Met fiets
pi_4138006
Helemaal met je eens topicstarter helemaal mee eens.
Vanaf nu weer zonder auto
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 mei 2002 @ 15:12:17 #19
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_4138008
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 15:03 schreef erikh het volgende:

Kul. Het stikt van de mensen die hun eigen mening geven zonder vermoord te worden hier in NL.

Neem bijvoorbeeld zijn asielbelied. Niet veel anders dan VdKamp (VVD). Die wordt ook niet vermoord of zo.

Moderator vrijdag 10 mei 2002 @ 15:13:39 #20
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_4138022
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 15:02 schreef Doc het volgende:
Wat wel zo is dat enige onschuld verloren is. Het is niet meer zo dat politici geen gevaarmeer lopen en dat meer bewaking noodzakelijk blijkt te zijn. Maar de democratie is NIET gestorven.
Inderdaad.

We leven nog steeds in een vrij land. Daar kan een of andere idioot niks aan veranderen. Als je vindt dat de democratie gestorven is, dan moet je maar eens goed kijken naar de rest van de wereld en beseffen dat we het hier juist goed voor elkaar hebben qua democratie.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 15:14:06 #21
22658 scollon
Met fiets
pi_4138026
quote:
Overdrijven is ook een kunst. Natuurlijk is het neerschieten van iemand die op het punt staat een grote slag te slaan bij de verkiezingen puur ondemocraties. Maar om nou te zeggen dat de democratie is gestorven dat vind ik wel heel melodramatisch
Vanaf nu weer zonder auto
pi_4138027
Hij is niet vermoord vanwege zijn asielbeleid.
pi_4138029
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 15:12 schreef Doc het volgende:

Neem bijvoorbeeld zijn asielbelied. Niet veel anders dan VdKamp (VVD). Die wordt ook niet vermoord of zo.

En zoals het er nu naar uitziet werd hij vermoord om een uitspraak over nerts-fokkerijen. Niet echt iets waar hij en zijn partij bekend om stond.

Mensen die dus roepen dat hij vermoord is "omdat hij zegt waar het op staat" en daarmee doelen op zijn uitspraken over buitenlanders, paars en weet ik veel wat zitten er dus (nogmaals, zoals de zaken er nu voor staan) gewoon naast.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 mei 2002 @ 15:15:24 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4138043
quote:
Maar maak er alsjeblieft geen 2e Diana van!!!!
pi_4138072
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 15:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

En zoals het er nu naar uitziet werd hij vermoord om een uitspraak over nerts-fokkerijen. Niet echt iets waar hij en zijn partij bekend om stond.

Overigens vind ik dat MINSTENS zo beangstigend.

Dat betekent namelijk dat elke willekeurige CDA-er morgen omgelegd kan worden door een geflipte, pas failliette middenstander, omdat hij of zij het niet eens is met hun standpunten over de koopzondag. Om maar iets te noemen. *Dat* is de willekeur waar je hiermee te maken hebt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')