quote:Ik snap je wel hoor.
Op vrijdag 10 mei 2002 14:52 schreef ilsepielse het volgende:
Hij is dood. Het is zonde. Maar maak er alsjeblieft geen 2e Diana van!!!!
quote:idem
Op vrijdag 10 mei 2002 14:55 schreef Ramonkey het volgende:
Helemaal mee eens.
quote:Hier ben ik het dus helemaal mee eens!
Ik heb net de radio uitgeknald omdat het WEER over Pim Fortuijn ging.
(knip)
Hij is dood. Het is zonde. Maar maak er alsjeblieft geen 2e Diana van!!!!
Maar de bijna-heiligverklaring die nu plaatsvindt is wel erg schokkend. Volks-premier, 'de Nederlandse JFK', 'onze Martin Luther King'... Volkomen misplaatst, dat soort vergelijkingen.
De media aandacht zal nog wel even zo blijven, zeker tot na 15 mei.
quote:Ach dream on, die was al lang gestorven
Op vrijdag 10 mei 2002 14:57 schreef Dragon1976 het volgende:
Het is denk niet alleen de man zelf, maar ook het idee dat speelt dat de democratie is gestorven.
Er worden al jaren, dan wel niet decennia, danwel eeuwen mensen vermoord om hun mening
quote:In de eerste emotie kan je zoiets wellicht zeggen, maar als je er over nadenkt is het gelul. Was de democratie gestorven in de USA toen Robert Kennedy overleed?
Het is denk niet alleen de man zelf, maar ook het idee dat speelt dat de democratie is gestorven.
Wat wel zo is dat enige onschuld verloren is. Het is niet meer zo dat politici geen gevaarmeer lopen en dat meer bewaking noodzakelijk blijkt te zijn. Maar de democratie is NIET gestorven.
Het gaat niet meer om de man pi fortuyn het gaat om de hele democratie en iemand die zijn mond opentrekt en zegt wat heel veel mensen al heel lang denken wordt vermoord, daar gaat het over, dat het pim fortuyn is maakt het alleen bekender.
JFK, Marten Luther King....lame nie lachen!
Tjonge...heb ik toch nog in een Fortuyn-topic gereageerd...
Het spijtm maar ik wordt van dergelijke masale persoonsverheerlijkingen alleen maar heel cynisch (als alternatief voor heel misselijk worden).
quote:Ik denk dat jij ook moet toegeven dat niet luisteren op het ogenblik een beetje lastig is....tenzij je de hele dag TMF wil luisteren natuurlijk...
Op vrijdag 10 mei 2002 15:03 schreef erikh het volgende:
Dan luister je toch lekker niet.Het gaat niet meer om de man pi fortuyn het gaat om de hele democratie en iemand die zijn mond opentrekt en zegt wat heel veel mensen al heel lang denken wordt vermoord, daar gaat het over, dat het pim fortuyn is maakt het alleen bekender.
Ik snap wel dat mensen moeten rouwen, maar vind je het zelf ook niet een héél klein beetje overdone allemaal?!
quote:Kul. Het stikt van de mensen die hun eigen mening geven zonder vermoord te worden hier in NL.
Op vrijdag 10 mei 2002 15:03 schreef erikh het volgende:
Dan luister je toch lekker niet.Het gaat niet meer om de man pi fortuyn het gaat om de hele democratie en iemand die zijn mond opentrekt en zegt wat heel veel mensen al heel lang denken wordt vermoord, daar gaat het over, dat het pim fortuyn is maakt het alleen bekender.
Neem bijvoorbeeld zijn asielbelied. Niet veel anders dan VdKamp (VVD). Die wordt ook niet vermoord of zo.
quote:Inderdaad.
Op vrijdag 10 mei 2002 15:02 schreef Doc het volgende:
Wat wel zo is dat enige onschuld verloren is. Het is niet meer zo dat politici geen gevaarmeer lopen en dat meer bewaking noodzakelijk blijkt te zijn. Maar de democratie is NIET gestorven.
We leven nog steeds in een vrij land. Daar kan een of andere idioot niks aan veranderen. Als je vindt dat de democratie gestorven is, dan moet je maar eens goed kijken naar de rest van de wereld en beseffen dat we het hier juist goed voor elkaar hebben qua democratie.
quote:Overdrijven is ook een kunst. Natuurlijk is het neerschieten van iemand die op het punt staat een grote slag te slaan bij de verkiezingen puur ondemocraties. Maar om nou te zeggen dat de democratie is gestorven dat vind ik wel heel melodramatisch
quote:En zoals het er nu naar uitziet werd hij vermoord om een uitspraak over nerts-fokkerijen. Niet echt iets waar hij en zijn partij bekend om stond.
Op vrijdag 10 mei 2002 15:12 schreef Doc het volgende:Neem bijvoorbeeld zijn asielbelied. Niet veel anders dan VdKamp (VVD). Die wordt ook niet vermoord of zo.
Mensen die dus roepen dat hij vermoord is "omdat hij zegt waar het op staat" en daarmee doelen op zijn uitspraken over buitenlanders, paars en weet ik veel wat zitten er dus (nogmaals, zoals de zaken er nu voor staan) gewoon naast.
quote:
Maar maak er alsjeblieft geen 2e Diana van!!!!
quote:Overigens vind ik dat MINSTENS zo beangstigend.
Op vrijdag 10 mei 2002 15:14 schreef Jarno het volgende:[..]
En zoals het er nu naar uitziet werd hij vermoord om een uitspraak over nerts-fokkerijen. Niet echt iets waar hij en zijn partij bekend om stond.
Dat betekent namelijk dat elke willekeurige CDA-er morgen omgelegd kan worden door een geflipte, pas failliette middenstander, omdat hij of zij het niet eens is met hun standpunten over de koopzondag. Om maar iets te noemen. *Dat* is de willekeur waar je hiermee te maken hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |