abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4135980
Ja...ik reageer op de achterkant van de Spits! afgelopen maandag. "Ajax kampioen met toekomst".

Nederlands voetbal is nog steeds op dezelfde belachelijk lage niveau als vorig jaar. Toen werd er veel geklaagd en nu doet iedereen alsof het zo vooruit gegaan is. Niet dus.

Ajax werd kampioen omdat PSV zeer slecht begon en omdat Feyenoord zich toerichte op de UEFA cup finale.

Feyenoord heeft zeer goed gedaan om de UEFA cup te winnen, prachtig. Ik denk dat het 95% komt door Pierre van Hooijdonk, zonder hem waren ze allang uitgeschakeld.

Volgend jaar zullen we weer zien dat Ajax er niks van zal bakken in de Champions League.
Van PSV weet ik het niet...maar 1/4 finale halen ze niet gewoon omdat ze niet goed genoeg zijn. Hofland is niet goed genoeg, en Arjan Robben helemaal niet omdat ik niet vind dat deze man goed onder druk kan spelen.
De prestatie van Feyenoord hangt puur af van de prestaties van Pierre.

En de rest van de ploegen bakken er niks van. (ik heb het op europees niveau)

Mijn conclusie dus....NL voetbal is op dezelfde nivuea vergeleken met vorig jaar.

Graag meningen.

...
pi_4136047
Ben het wel met je eens wat betrefd de nederlanse clubs in de CL. Maar ik vind het verder wel meevallen.

[Dit bericht is gewijzigd door richardc op 10-05-2002 12:25]

"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
pi_4136056
Ik zie wel dat jij er echt verstand van hebt.
Your mother sucks c*ck in hell!
  vrijdag 10 mei 2002 @ 12:30:10 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_4136141
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 12:17 schreef Choller het volgende:
Ja...ik reageer op de achterkant van de Spits! afgelopen maandag. "Ajax kampioen met toekomst".

Nederlands voetbal is nog steeds op dezelfde belachelijk lage niveau als vorig jaar. Toen werd er veel geklaagd en nu doet iedereen alsof het zo vooruit gegaan is. Niet dus.

Ajax werd kampioen omdat PSV zeer slecht begon en omdat Feyenoord zich toerichte op de UEFA cup finale.

Feyenoord heeft zeer goed gedaan om de UEFA cup te winnen, prachtig. Ik denk dat het 95% komt door Pierre van Hooijdonk, zonder hem waren ze allang uitgeschakeld.

Volgend jaar zullen we weer zien dat Ajax er niks van zal bakken in de Champions League.
Van PSV weet ik het niet...maar 1/4 finale halen ze niet gewoon omdat ze niet goed genoeg zijn. Hofland is niet goed genoeg, en Arjan Robben helemaal niet omdat ik niet vind dat deze man goed onder druk kan spelen.
De prestatie van Feyenoord hangt puur af van de prestaties van Pierre.

En de rest van de ploegen bakken er niks van. (ik heb het op europees niveau)

Mijn conclusie dus....NL voetbal is op dezelfde nivuea vergeleken met vorig jaar.

Graag meningen.

Zoveel onzin heb ik nog nooit gehoord. Het nederlandsse voetbal is juist weer in de lift. Dit jaar en vorig jaar zijn er veel talenten doorgebroken met veel potentie, dus dat belooft wat voor de toekomst.

Ajax is weer eens kampioen geworden omdat ze de beste waren van alle ploegen, ze hebben de minste steken laten vallen en zijn dus de terechte kampioen, daarover dus geen gezeur.

Feijnoord heeft Inter verslagen, die stonden tot de laatste speeldag bovenaan in Italie, ze hebben Glasgow Rangers eruit gekickt, die staan 2de in Schotland onder de eeuwige rivaal Celtic. Ze hebben Borussia Dordtmund verslagen, en dat is de kampioen van Duitsland. Ga mij dus niet vertellen, want dat klinkt heel erg simpel dat dat alleen door Pi-Air van Hooydonk komt. Hij heeft zelf te kennen gegeven dat het een team prestatie was.

PSV heeft leeds verslagen in Engeland geloof ik en dat is ook niet de minste club. Van Bommel was heer en meester op het middenveld.

Het nederlandse voetbal zit gewoon weer in de lift, alleen moet jij denk ik eerst je "Johan Cruijf"-bril afzetten.

Groeten,

Bansheeboy

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 10 mei 2002 @ 12:41:41 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_4136282

Put your hands up for Pi-Air,
Put your hands up for Pi-Air
So we just called him Fred
pi_4136298
tot voor kort was Johan Cruijf ook heer en meester in het maken van voetbal statements zoals:
Zorg altijd dat je meer scoort dan je tegenstander
tijdens Inter -Feyenoord werd bewezen dat deze regel niet opging.....
de bal is rond, dit seizoen staat Rotterdam/Nederland weer internationaal op de kaart,
de club waar geen geld zit, maar wel de grootste en duurste clubs uit europa uitschakeld... ( Inter,Dortmund,Glasgow)
[b]100% hetero autochtoon, die een hekel heeft aan de rest[/b]
pi_4136314
Nuh,.. vergeleken bij het Belgisch voetbal of het Hongaars voetbal vind ik het wel meevallen eigenlijk.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_4136329
Ik sluit mij geheel aan bij 'kamagurka' & 'BansheeBoy'.
[url=http://www.verdieneuro.tk/]..::: VerdienEuro.TK :::..[/url]
  vrijdag 10 mei 2002 @ 12:48:45 #9
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4136365
Mijn mening is dat het helemaal niet zo slech gaat met het Nederlandse voetbal.. weliswaar tellen we in de CL nog niet mee.. maar dat heeft ook een beetje met pecht te maken.
Het feit dat Feijenoord de UEFA cup gewonnen heeft geeft aan dat we wel degelijk op het allerhoogste nivo mee kunnen draaien!

Komt wel goed...
En volgend jaar gaat Utreg WEER Europa in en dan komen ze misschien nog wl een ronde verder!!!!

vrijdag 10 mei 2002 @ 12:56:57 #10
545 dop
:copyright: dop
pi_4136478
ik wist niet dat van je met alleen een goede spits een goed elftal kan maken

weer wat geleerd

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 11 mei 2002 @ 19:56:15 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_4151822
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 12:17 schreef Choller een beetje onzin:
Ik ben het totaal niet met je eens.

1. Ajax is idd kampioen geworden omdat de rest steken liet vallen maar dat hebben zij minder gedaan en daardoor waren ze gewoon het beste.
Het is een grote kwaliteit (die onderschat wordt) als je weinig steken laat vallen.
Daarnaast hebben ze een team voor de toekomst. Die kunnen echt nog veel progressie boeken met de goeie trainer (Koeman) en een beetje geluk. Nu kan Koeman nog een aantal aankopen doen om het team te verbeteren. Ik denk dat Ajax nog een leuk team heeft volgend jaar. Als ze de gewenste aankopen kunnen doen (Sikora en Landzaat bijv)

2. Hoe kan een team nou om 1 spits draaien iemand moet ook de pass aan die spits geven of de vrije trap veroorzaken waaruit Pierre kan scoren.
Feyenoord is een collectief dat in de competitie te veel steken heeft laten vallen en een te dunne selectie heeft maar met een paar goeie aankopen kunnen ze voor leuke dingen gaan zorgen.

3. PSV viel mij eigenlijk nog het meeste tegen omdat ze niet al te sterke verdediging hebben. Het middenveld kan nog wel 1 of 2 aankopen gebruiken maar is redelijk stabiel. Maar de verdediging kan wel 4 aankopen gebruiken.
PSV heeft een aantal goeie spelers maar te weinig om kampioen te worden of om mee te draaien en de champions league. Als hier aan gewerkt wordt, worden ze wel beter.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_4151865
nou ben ik niet met je eens, als je als Feyenoord zijnde Freiburg, Rangers, PSV, Inter Milan en Dortmund verslaat is er wel kwaliteit want dat bereik je niet alleen met een portie geluk. Maarja ieder team kan in mijn mening goed zijn zolang het team maar als een collectief opereert. Zie bijvoorbeeld in Italie daar zitten clubs met spelers die in hun eentje net zo duur zijn als heel Feyenoord bij elkaar en deze spelen vaak voor zichzelf en is het teamverband ver te zoeken.
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_4151885
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 12:41 schreef FredvZ het volgende:

Put your hands up for Pi-Air

* -roys- handen naar beneden doet
pi_6799996
Tja, ik heb er lang moeten wachten maar na de eerste ronde van de CL ik vind het tijd om ff te schoppen en evualeren.

PSV: SLECHT, dit zag je al van tevoren komen. Spelers zijn goed voor Nederland, maar tot daar. Waar ga je heen met Bouma, Robben, Vennegoor of Hesselink, Lucius, matig spelende Vogel etc etc ? (En ja, ik ben een PSV fan !!)

Feyenoord: Zoals ik al eerder zei het draait om Pi van Hooy. Sommige mensen namen het te letterlijk (alsof hij alleen speelt op het veld) maar toch zag ik deze mening ohh zo vaak langskomen in verschillende topics. Tja, ze liggen eruit, wat kan je zeggen. En ja natuurlijk had Van Marwijk moeten wisselen.

Ajax: Ik had al zo'n beetje een gevoel dat ze de UEFA cup zouden halen maar dat ze de 2e ronde hebben gehaald kan ik niks meer dan complimenten geven. Al heeft Andersson het verzuimd om die kopbal in de laatste minuut in te koppen, gelukkig voor de ajaxieden.

Stond 2 dagen geleden in de metro een mooi artikel (geen link sorry), conclusie was dat mensen blijven zeggen dat NL voetbal in de top zit maar dat we nu alle aandacht richten aan het overleven van het eerste ronde.

En mijn conclusie: NL voetbal is slecht. Mijn argument: Er lopen talenten rond maar er heerst geen killersmentaliteit. Als je voorstaat MOET je voor de "dagger" gaan, je moet nog aanvallend spelen en nog een doelpunt maken voor een beetje ruimte.
Typisch voorbeeld is de voorlaatste wedstrijd van Ajax tegen (AC milaan??) toen ging witsche en litmanen allemaal de publiek entertainen...oops. En natuurlijk ook Bert van Marwijk die Bombarda niet eens opstelt, en erger nog alleen de laatste 10 minuten laat spelen. En maar niet te spreken over NL 11tal
En maar klagen dat de Italianen dit en dat zijn, ze winnen wedstrijden. Ze hoeven geen balbezit te hebben en mooi voetbal te spelen ze moeten scoren (Crespo).

Zolang er geen killersmentaliteit heerst kom je met talenten nergens behalve de achterkant van de Spits!.

(Ik sta open voor een gezonde discussie).

...
  donderdag 14 november 2002 @ 15:09:22 #15
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_6800137
Ik vind dat een aantal ajacied wel de killersmentaliteit heeft moet ik zeggen. Ik basseer deze uitspraak op de wedstrijd Lyon - Ajax (dat was gewoon de wedstrijd waar het er het meeste om ging vind ik, daar viel de beslissing voor Ajax).

Van der Vaart, Chivu en Trabelsi hebben die killermentaliteit dus echt wel in zich en met name van der vaart is een echte vechter (topspeler in mijn ogen).

Way the go, lekker overwinteren in de Champions league wat wil je nog meer

pi_6800365
In je eerste post stel je dat Ajax waarschijnlijk te licht is voor de CL.

Ajax is gewogen en dus niet te licht bevonden. Ajax zit morgen in de pot van de UEFA met alle topploegen van Europa behoudens Bayern Munchen en Liverpool. En je kunt niet zeggen dat Ajax een makkelijke poule heeft gehad, die hadden ze in Barcelona. Het jonge, talentvolle Ajax heeft laten zien dat het uitstekend kan voetballen en dat het o.l.v. Kiwoe en Van der Vaart kan knokken. Ajax bouwt aan een team zoals dat een aantal jaren geleden ook gebeurde. En dat recent ook in rotterdam gebeurde.

Wat ik er mee wil zeggen is dat het Nederlandse voetbal nooit structureel aan de Europese top kan staan. We willen het zo graag, maar dat gaat niet!!! 1987, 1992, 1995/1996 en 2002 waren uitschieters. Dus kun je niet stellen dat het Nederlandse voetbal slecht is omdat er maar 1 club in de 2e ronde CL zit, en eentje in de UEFA Cup... Wie weet verbaast Ajax vriend en vijand dit jaar en wint het de CL...

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_6824063
Het gaat erom dat de goede spelers behouden blijven...Wat heb je eraan om 1 of 2 topjaren te draaien en dan weer 10 jaar niks..Zolang Nederlandse clubs er niet in slagen hun topspelers te behouden blijft het hetzelfde liedje..
Jonge toppers komen naar nederland om zich in de kijker te spelen in de hoop snel weggekocht te worden. Ronaldo en Romario kwamen echt niet naar nederland om daar ook hun carriere af te sluiten
FROM ALL THE THINGS I HAVE LOST I MISS MY MIND THE MOST
  vrijdag 15 november 2002 @ 19:15:29 #18
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_6824414
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 18:52 schreef SLASH het volgende:
Jonge toppers komen naar nederland om zich in de kijker te spelen in de hoop snel weggekocht te worden. Ronaldo en Romario kwamen echt niet naar nederland om daar ook hun carriere af te sluiten
Jonge toppers gaan nooit naar een land om hun carriere af te sluiten. Ze gaan naar een land met de beste ploegen/spelers/clubs. Natuurlijk kan Nederland daar niet in meegaan, aangezien er maar 2 echte clubs van naam zijn in Nederland.

Dit is altijd zo geweest, en zal ook altijd zo blijven. Zolang er maar Europese uitschieters blijven zoals in 95 en vorig jaar met Feyenoord is er toch niets aan de hand.

Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
pi_6824600
nee tuurlijk is daar niks mis mee. Als je daar gewoon als club en knvb genoegen mee neemt is er niks aan de hand. Maar wordt wel een beetje moe van dat geklaag dat het zo oneerlijk is..De regering doet er ook geen fluit aan..bijv gunstige belastingregelingen en zo
Toen die braziliaanse verdediger ben zn naam ff vergeten in ajax ging spelen schrok ie zich de tering aan wat ie af moest staan..Sterker nog hij tekende bijna niet
  vrijdag 15 november 2002 @ 19:30:54 #20
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_6824684
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 19:26 schreef SLASH het volgende:
nee tuurlijk is daar niks mis mee. Als je daar gewoon als club en knvb genoegen mee neemt is er niks aan de hand. Maar wordt wel een beetje moe van dat geklaag dat het zo oneerlijk is..De regering doet er ook geen fluit aan..bijv gunstige belastingregelingen en zo
Toen die braziliaanse verdediger ben zn naam ff vergeten in ajax ging spelen schrok ie zich de tering aan wat ie af moest staan..Sterker nog hij tekende bijna niet
Das juist de charme van het Nederlandse voetbal, met middelmatige spelers toch kunenn winnen. Ik zou het niet leuk vinden als ajax zomaar elke speler kan kopen die ze willen hebben. Daarom heb ik ook totaal geen respect voor ploegen als AC milan en Real, die gewoon hun team bij elkaar kopen.

Het probleem is dat ajax ook steeds meer koopt, omdat door dat bosmanarrest alle goeie nederlanders massaal het land uitrennen, maar de jeugdopleiding blijft zwaar belangrijk. Vooral nu er weer meer talenten doorbreken krijg ik het ajax-gevoel steeds meer terug.

Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
pi_6824865
De jeugd van real is ook niet mis hoor
Jammer dat ze nooit echt kunnen doorbreken. Zidane of figo speel je niet zomaar uit de basis
Trouwens bij ajax staat ook een hele waslijst aan buitenlanders in de basis echt niet alleen maar eigen kweek
  vrijdag 15 november 2002 @ 19:57:37 #22
497 Maja
Ja denk!?!
pi_6825199
quote:
Op donderdag 14 november 2002 15:04 schreef Choller het volgende:

Al heeft Andersson het verzuimd om die kopbal in de laatste minuut in te koppen, gelukkig voor de ajaxieden.

Je bent niet echt consequent met je argumenten. Je gebruikt ze alleen als ze je jouw mening versterken.

Dan kun je ook zeggen: Als Bosvelt die bal er in schiet vlak voor tijd, dan gaat Feyenoord naar de 2e ronde. Of:

Als PSV iets meer geluk heeft vlak voor tijd bij de scrimmage voor de goal, speelt PSV toch nog UEFA cup.

Nederland is maar een klein landje en heeft incidenteel succes in Europa. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Wij hebben het geld niet, dat andere landen door de hogere TV-inkomsten wel hebben.

Dat levert wel eens ergenissen op bij Nederlandse clubs in Europa, maar ook genoeg leuke momenten bij ploegen die toch weer doorgaan met jonge spelers

pi_6833549
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 19:39 schreef SLASH het volgende:
De jeugd van real is ook niet mis hoor
Jammer dat ze nooit echt kunnen doorbreken. Zidane of figo speel je niet zomaar uit de basis
Trouwens bij ajax staat ook een hele waslijst aan buitenlanders in de basis echt niet alleen maar eigen kweek
Een hele waslijst? Kiwoe, Trabelsi, Galasek en Mido/Zlatan...Jari rekenen we niet mee, speelt te weinig en bescouw ik niet meer als een buitenlander... Ik ben allang blij dat de ploeg nu gebouwd wordt rond eigen jeugd spelers, rond Stekelenburg, De Jong, vd Vaart, vd Meyde, Pienaar... Kijk, nu kun je Pienaar ook wel een buitenlander noemen, maar is wel eigen kweek...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_6835381
Ik moet zeggen dat het juist GOED gaat, de top3 heeft weinig geld, vergeleken met de clubs uit Italie,Spanje en Engeland.

En toch wint Feyenoord vorig jaar de Uefa Cup, en staat Ajax dit jaar in de 2e ronde. En binnen nu en tien jaar wint een Nederlands club heus de Uefa Cup of mischien de CL wel.

No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
pi_6835597
Ik moet nog zien of we ons hoofd boven water kunnen houden hoor..

Toppers bij (vooral Ajax lijkt wel) blijven nooit echt lang, terwijl de top spelers van bv psv (v bommel) niet zo snel een transfer regelen, v Nistelrooy uitgezonderd dan, die is HEEL goed

Maar over het algemeen is het scouten en opleiden, 1-2 seizoenen plezier en voor te weinig verkopen. Wurg contracten hebben geen zin meer, NL kan niet op qua salaris en uitstraling tegen IT/SP/EN.

Je kan inderdaad eens een seizoen mazzel hebben, dat je een goed jong team op kan bouwen, en daar kan je dan misschien redelijk ver mee komen, maar die ben je het seizoen erna dus meteen weer kwijt

Die grote buitenlandse clubs hebben het nu misschien iets zwaarder dan voorheen, maar nog steeds kunnen ze iemand kopen, omdat ie " dan iig niet bij een ander speelt"

Het zal voor Nederland erg moeilijk worden om dit tegen te gaan. Een structureel terugkeren aan de top zie ik dus helaas niet zo snel gebeuren. Het is jammer, maar het is niet anders.

Incidenteel succes zal best nog wel kunnen, maar elk jaar meerdere clubs die iets presteren in de CL? Ik vrees van niet...

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')