De discussie wordt steeds afgekapt omdat de crew het (terecht, onterecht, wie zal het zeggen) interpreteert als stoken, maar het interesseert mij wel degelijk.
Grappen over pedofilie (en ook over pedosexuele handelingen), gaat dat te ver of moet dat nog kunnen?
Zijn mensen te snel snel op hun teentjes getrapt als het hierover gaat, of kan men hier niet serieus genoeg over zijn?
Wordt er eenzijdig naar het onderwerp gekeken of kent de zaak maar één kant?
Ik heb zelf ook een mening, maar daarover later meer.
Humor is vaak leedvermaak, maar om het misbruiken van kinderen als humor te zien, vind ik best wel ziek.
quote:Ja.
Op vrijdag 10 mei 2002 01:47 schreef risk one het volgende:
Zijn mensen te snel snel op hun teentjes getrapt
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 01:51 schreef Xenia het volgende:
Als je dit humor vindt, is het triest met je gesteld:
"rekt het niet dan scheurt het wel"
"twee keer negen is ook achttien"
"Jong geleerd oud gedaan"
"een beetje strak maar wel lekker"
Het wordt moeilijk om te doorzien of iemand een grap maakt of dat hij het serieus bedoelt.
Anderen kunnen zich gekwetst voelen, enkel en alleen al door het aanhalen van het onderwerp.
Wat is wijsheid bij het modereren van zulke topics?
En nu ben ik geband. Terwijl ik deze problemen in alle ernst aan de kaak wilde stellen. Ik vind het werkelijk belachelijk.
quote:Wijsheid is dergelijke zaken niet tot vermaak laten dienen in een Onzinforum.
Op vrijdag 10 mei 2002 01:53 schreef Pjederdy het volgende:
Er zijn blijkbaar onderwerpen die gevoelig liggen. Het hebben van een afwijkende mening wordt je schijnbaar niet in dank afgenomen. (dit commentaar hoor je vaker).Het wordt moeilijk om te doorzien of iemand een grap maakt of dat hij het serieus bedoelt.
Anderen kunnen zich gekwetst voelen, enkel en alleen al door het aanhalen van het onderwerp.
Wat is wijsheid bij het modereren van zulke topics?
quote:Grappen over pedofilie moeten kunnen. Grappen over pedosexuele handelingen vind ik meestal niet kunnen en ook niet grappig.
Op vrijdag 10 mei 2002 01:47 schreef risk one het volgende:
Grappen over pedofilie (en ook over pedosexuele handelingen), gaat dat te ver of moet dat nog kunnen?
Zoiets is wel okay:.
quote:Sommige zaken vallen gewoon onder fatsoensnormen. Als jij je wilt vermaken om het leed dat kinderen wordt aangedaan en niet snapt dat je daarmee een grens overschreidt (en ik geloof eerlijk gezegd niet dat je dat niet snapt) vind ik dat echt triest.
Op vrijdag 10 mei 2002 01:56 schreef LQ_Jones het volgende:
Ach, grappen over Bin Laden mogen ook en ontken je daarmee dat je de bombardementen in Afghanistan erg vindt? Nee. Het is dus een kwestie van waar je je grenzen legt en ik vind het erg hypocriet om af te keuren dat anderen de grenzen gewoon anders leggen.
quote:
En nu ben ik geband. Terwijl ik deze problemen in alle ernst aan de kaak wilde stellen. Ik vind het werkelijk belachelijk.
quote:*boos*
Op vrijdag 10 mei 2002 01:57 schreef shmoopy het volgende:[..]
Wijsheid is dergelijke zaken niet tot vermaak laten dienen in een Onzinforum.
Je hebt geen idee waar je het over hebt,
en ik wordt kotsmisselijk van de ongelooflijk misselijke grappen die jullie hierover denken te kunnen maken.
Stelletje pubers!
*geirriteerd*
kun je ook even wat van mijn misselijke grappen aanhalen?
L-E-Z-E-N !! Dus!
En als je te gestressed bent om hier vanavond te modereren, dan is dat heel vervelend voor je, maar ga dan gewoon naar bed of buiten een wandeling maken. En scheer niet iedereen over een kam en sluit geen topics die bedoelt zijn voor discussie.
quote:Ik denk dat KP de ernst van pedofilie wel degelijk onderkent.
en ik wordt kotsmisselijk van de ongelooflijk misselijke grappen die jullie hierover denken te kunnen maken.
Stelletje pubers!
quote:Mee eens.
Op vrijdag 10 mei 2002 01:58 schreef Bazyx het volgende:
Grappen over pedofilie moeten kunnen. Grappen over pedosexuele handelingen vind ik meestal niet kunnen en ook niet grappig.Zoiets is wel okay:
.
quote:Grappen over hongerende Ethiopieers, mensen die uit het WTC springen en Afghanistan mogen wel. Dat lijkt mij ook leed.
Op vrijdag 10 mei 2002 02:01 schreef Xenia het volgende:
Als jij je wilt vermaken om het leed dat kinderen wordt aangedaan en niet snapt dat je daarmee een grens overschreidt
Misschien hebben we met pedoseksualiteit een van de laatste taboes te pakken.
Ik heb trouwens ook nog geen Srebrenica-moppen gehoord
Maar wat mij waarschijnlijker lijkt, is dat een grap wel mag, zolang ie niet te 'aanschouwelijk' wordt. Dus wel lachen om Ethiopiers die niet douchen omdat ze anders door het putje vallen, maar geen grappen over mensen die na een granaataanval hun eigen ingewanden binnen proberen te houden. Wel een stripje zoals dat van Gummbah over pedofielen, maar geen letterlijke verwijzingen naar het openscheuren. Dat wordt te aanschouwelijk.
Zoiets?
quote:Ik lig aan uw voeten voor dit briljant onderbouwde stukje werk.
Stelletje pubers!
quote:"over kalfjes koetjes en kindjes praten?"
Op vrijdag 10 mei 2002 02:01 schreef Pjederdy het volgende:[..]
*boos*
Hoe weet jij of ik wel of niet weet waar ik het over heb?*geirriteerd*
kun je ook even wat van mijn misselijke grappen aanhalen?
quote:Doe je mee dan?
L-E-Z-E-N !! Dus!
quote:Je moest eens weten hoe eng kalm ik nu ben...
En als je te gestressed bent om hier vanavond te modereren, dan is dat heel vervelend voor je, maar ga dan gewoon naar bed of buiten een wandeling maken. En scheer niet iedereen over een kam en sluit geen topics die bedoelt zijn voor discussie.
quote:Geef het voorbeeld GVD De bovenstaande quote is NIET van mij!!!
Op vrijdag 10 mei 2002 02:07 schreef shmoopy het volgende:[..]
"over kalfjes koetjes en kindjes praten?"
[..]Doe je mee dan?
[..]
En ik lees heel goed voor ik reageer.
quote:Eens, maar hoort het onderwerp pedofilie ook niet in onzin thuis?
Op vrijdag 10 mei 2002 02:07 schreef shmoopy het volgende:Discussies over pedofilie horen niet in Onzin thuis.
quote:Klopt,ik heb me vergist en je voor Berserker aangezien,waarvoor mijn excuses.
Op vrijdag 10 mei 2002 02:09 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Geef het voorbeeld GVD De bovenstaande quote is NIET van mij!!!
En ik lees heel goed voor ik reageer.
quote:Het is voor jou misschien een nuance-verschil,maar voor mij een 'goede smaak'-verschil.
Op vrijdag 10 mei 2002 02:11 schreef zodiaque het volgende:[..]
Eens, maar hoort het onderwerp pedofilie ook niet in onzin thuis?
quote:accepted.
Op vrijdag 10 mei 2002 02:13 schreef shmoopy het volgende:[..]
Klopt,ik heb me vergist en je voor Berserker aangezien,waarvoor mijn excuses.
Waarschijnlijk door dat gekloot met de icoontjes die uitstaan.
Ik neem mijn woorden over het puberschap wat jou betreft dan ook terug.
Sorry dus.
Ik wilde eigenlijk mn icoontje enige tijd uit laten, maar voor de herkenbarheid, heb ik m'n webicon toch maar geactiveerd.
Blijft de discussie over humor en de diverse onderwerpen die daar wel of niet geschikt voor zouden zijn.
Als iets in Onzin wordt gepost, dan moet dat bij voorbaat al met een stevige korrel zout worden genomen. Er moet dan ook meer ruimte zijn. Iedereen houdt van een ander soort humor.
Dhr. Fortuyn hield bijvoorbeeld van 'sick jokes' ik vind dat die dan ook gemaakt moeten kunnen worden over hem. Zolang er maar respect naar de persoon blijft.
En dat geldt ook voor andere onderwerpen.
Bovendien helpt het om bepaalde onderwerpen bespreekbaar te maken als we er humor bij gebruiken.
quote:Als je de hoogte van die normen vastlegt, worden ze toch altijd weer overschreden. Daar ligt de oplossing niet. Ik vind dat je die topics terecht gesloten hebt, echter dit is een hele andere discussie. Dit is een lastige kwestie. In het algemeen gezien: wanneer zijn grappen over onderwerpen onacceptabel (en dan in het oog houdend met welk doel worden ze gemaakt). En voor hier specifiek op het forum: mag een moderator als motivatie aanvoeren dat ze het 'geen goede smaak vind' omdat het indruist tegen haar fatsoensnormen?
Op vrijdag 10 mei 2002 02:15 schreef shmoopy het volgende:[..]
Het is voor jou misschien een nuance-verschil, maar voor mij een 'goede smaak'-verschil.
Ik kan ook niet lachen om grappen over hongerende Afrikanen oid, dat druist in tegen mijn fatsoensnormen,
En die normen, of de hoogte daarvan moeten op een publieke plaats als Fok wel enigszins vastgelegd worden, dat blijkt maar weer.
Daar gaat het om.
[Dit bericht is gewijzigd door zodiaque op 10-05-2002 02:25]
Ik zie pedifilie en pedosexualiteit als een geaardheid. Pedofielen en Pedosexuelen voelen zich aangetrokken tot kinderen. Waar dat vandaan komt, daar kun je over discussieren, maar feit blijft dat zij die drang voelen. Dat maakt de Pedofiel nog niet tot een slecht mens. Zo is de Pedofiel wellicht geboren, of geworden, maar zo is de Pedofiel. Een geaardheid, net als homesexualiteit, heterosexualiteit en bisexualiteit. Pas in de daden ligt het verschil.
Let op! De passieve Pedofiel treft dus geen enkele blaam. Niks dan lof voor de Passieve Pedofiel.
Is de Pedofiel dan een slecht mens als hij een meisje van 10 verkracht en haar vervolgens de ogen uitsteekt? Ja, daar ontkom je niet aan natuurlijk. Maar laten we wel naar de achtergrond kijken. Hoe leeft de Pedofiel? Hij ontdekt rond zijn 16e zijn geaardheid en kijkt geschrokken om zich heen. Wat vind men van Pedofielen. Wat moet hij, als pedofiel, van zichzelf vinden? Dat er weinig sympathie bestaat voor zijn geaardheid mag een understatement genoemd worden. Zou hij er openlijk voor uitkomen, dan zou hij door overbezorgde moeders de wijk uitgejaagd worden. En zo midden in zijn pubertijd is de Pedofiel niet bepaald een stabiel type. Hij vindt van zichzelf wat anderen van hem vinden. Hij vindt zichzelf vies. Maar zijn driften stopt hij niet. Een gedwongen celibaat lijdt tot bijzonder verwrongen psyches. Hij raakt in isolement, vervreemdt van alles en iedereen. Trekt zich iedere avond af en stort zich daarna dieper in een wild schuldcomplex.
Ik geloof niet dat ik een plaatje hoef te schetsen hoe het er twintig jaar later uit ziet.
Wat moeten wij dus doen opm het probleem van de Pedofiel op te lossen? Bij ieder krantenbericht over kindermoorden dat wij lezen schreeuwen dat de gore hufters gecastreerd moeten worden om vervolgens de buurman (van wie ooit eens iemand gezegd heeft dat hij gehoord had dat hij wellicht pedofiel was) de stad uit te jagen?
Of moeten we misschien Pedofilie accepteren en niet onze kop in het zand steken. Want ook iemand die geen ongenuanceerde leuzen uitslaat bij het lezen van een verhaal over kindermoord is niet onschuldig. Iedereen die niet de moeite neemt het van de andere kant te zien is schuldig aan het delict zelf (En dat geldt in het algemeen).
Tot zover mijn mening over Pedofilie.
Wat heeft dit alles te maken met humor over Pedofilie? Ik denk dat het feit dat dit alles zo rap de grond in werd geramd voortkomt uit de hierboven beschreven ongenuanceerde walging van Pedofilie. Dat het eerste topic dicht werd gegooid, tuurlijk, kan. Maar vervolgens was shmoopy zo razend dat ze alles wat KP daarna opende (met redelijk goede bedoelingen, in ieder geval niet puur om te stoken, maar ook om te uiten dat hij het niet met de slotjes eens was.) ook stantepede dichtkukelde. Vanwaar die woede? Omdat op Pedofilie een taboe rust. En ik weet zeker dat als er ook maar een fractie rustiger op gereageerd zou worden, dat het bij 1 slotje had kunnen blijven.
Over de grappen in het eerste topic wil ik nog dit zeggen; natuurlijk zijn opmerkingen als "rekt het niet dan scheurt het wel" smakeloos, maar in dit topic werd er gevraagd (door IR geloof ik) of dat het soort opmerkingen was dat men mocht verwachten. Waarmee IR zich dus duidelijk distantieerde van de mensen die zulke opmerkingen plaatsen.
Verder betreft het hier humor, wat het nog een specialer geval maakt, want humor lijdt tot acceptatie en is tevens de spil van het universum. (Maar dat ga ik niet meer uitleggen, want het is goddomme 2:25).
quote:Je hebt gelijk, overigens denk ik dat de mods niet veel anders hebben dan hun smaak om mee te modereren. Of hun eigen fatsoen. Dat is ook goed. Maar ze moeten wel accepteren dat hun norm niet DE norm hoeft te zijn.
Op vrijdag 10 mei 2002 02:24 schreef risk one het volgende:
Goed, dan toch maar mijn mening.
[we hebben het allemaal gelezen, toch?]
En door over een onderwerp te praten, te discussieren, grappen en grollen te maken wordt het bespreekbaarder en komt het meer in de samenleving.
Woorden, woorden en woorden, dat is waar we mee moeten strijden en bestrijden.
quote:Ik vond ze ook smakeloos. Ik heb er ook een neergegooid. Ik weet dat ze erg smakeloos zijn. Ze zijn zo enorm fout, dat ze juist gepost moeten worden, omdat het dan toch ergens toch weer humor is. Het is zo fout dat de humor juist ligt in de onvoorstelbaarheid dat je zo'n 'grap' post. Tenminste, met die motivatie deed ik het.
Op vrijdag 10 mei 2002 02:24 schreef risk one het volgende:
Over de grappen in het eerste topic wil ik nog dit zeggen; natuurlijk zijn opmerkingen als "rekt het niet dan scheurt het wel" smakeloos, maar in dit topic werd er gevraagd (door IR geloof ik) of dat het soort opmerkingen was dat men mocht verwachten. Waarmee IR zich dus duidelijk distantieerde van de mensen die zulke opmerkingen plaatsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |