Hoe is het mogelijk...
Bron: Mart Smeets
quote:waar gaat het heen in dit land...ik d8 dat men zich aan het bezinnen was..
Op woensdag 08 mei 2002 19:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Bij Tilburg, geen gewonden gelukkig...
Hoe is het mogelijk...Bron: Mart Smeets
quote:Mart Smeets..
Op woensdag 08 mei 2002 19:57 schreef Raven het volgende:
Bron??
quote:Staat er toch?
Bron??
quote:Net op studio sport! ...
Bron??
quote:Ik doelde op een url. Heb geen TV hier staan
Op woensdag 08 mei 2002 19:58 schreef keeper het volgende:[..]
Mart Smeets..
Je schaamt je werkelijk de ogen uit de kop voor dit land.
quote:dit land
Op woensdag 08 mei 2002 20:02 schreef miss_bleu het volgende:
mensen waar moet het heen met deze wereld
quote:owkay waar moet het met dit land heen
Op woensdag 08 mei 2002 20:03 schreef waspman het volgende:[..]
dit land
quote:Ja daar heb je wel een punt...
Op woensdag 08 mei 2002 20:04 schreef Armageddon het volgende:
Maar laten we het nog even afwachten he , die Smeets is namelijk ook zo'n sensatiemongool.
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 20:04 schreef Armageddon het volgende:
Maar laten we het nog even afwachten he , die Smeets is namelijk ook zo'n sensatiemongool.
Dit is een van de vele problemen in dit land.
quote:Jezus
Op woensdag 08 mei 2002 19:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Bij Tilburg, geen gewonden gelukkig...
Hoe is het mogelijk...Bron: Mart Smeets
quote:voetbal is oorlog.
Op woensdag 08 mei 2002 20:13 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Jezus
Het lijkt wel oorlog
Uitgegeven: 8-5-2002 20:10
DRIEBERGEN - Een onbekende man heeft woensdag in de omgeving van Tilburg op een trein met supporters van Borussia Dortmund geschoten. Geen van de inzittenden van de trein is gewond geraakt, zegt een woordvoerster van de spoorwegpolitie.
Agenten die met de supporters meereisden, zagen en hoorden dat iemand met een op een vuurwapen gelijkend voorwerp op de treinstellen schoot. De trein wordt momenteel onderzocht door de politie op eventuele kogelinslagen.
Bron:Nu.nl
quote:wat is er mis mee dat pim in elk topic voorkomt. dat is toch niet slecht van ons land of wel dan?
Op woensdag 08 mei 2002 20:16 schreef Youssef het volgende:
Tering wat een onzin. Pim Fortuyn is dood en gelijk is het overal en in elk topic: Waar gata het heen met dit land, er is iets geknapt etc. etc. Doe toch normaal man. [afbeelding]
quote:Ooit gehoord van ONTOPIC?
Op woensdag 08 mei 2002 20:18 schreef daburnd88 het volgende:[..]
wat is er mis mee dat pim in elk topic voorkomt. dat is toch niet slecht van ons land of wel dan?
quote:We moeten maar eens zien wat er na de wedstrijd gebeurd. Hopelijk helemaal niets dan blije Feyenoorders.
Tering wat een onzin. Pim Fortuyn is dood en gelijk is het overal en in elk topic: Waar gata het heen met dit land, er is iets geknapt etc. etc. Doe toch normaal man. [afbeelding]
quote:En weer eens wordt een topic naar PF toe getrokken. Hoe doet die man dat toch
Op woensdag 08 mei 2002 20:18 schreef daburnd88 het volgende:[..]
wat is er mis mee dat pim in elk topic voorkomt. dat is toch niet slecht van ons land of wel dan?
Let maar op!
quote:Waar zouden ze blij mee moeten zijn dan??
Op woensdag 08 mei 2002 20:20 schreef Leatherface het volgende:[..]
We moeten maar eens zien wat er na de wedstrijd gebeurd. Hopelijk helemaal niets dan blije Feyenoorders.
quote:Onzin. Voetbal was voorheen een spelletje, nu is 't zinloos geweld geworden
Op woensdag 08 mei 2002 20:14 schreef Armageddon het volgende:[..]
voetbal is oorlog.
quote:Jij hebt er blijkbaar geen verstand van.
Op woensdag 08 mei 2002 20:22 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Onzin. Voetbal was voorheen een spelletje, nu is 't zinloos geweld geworden
quote:ooit gehoord van vragen waarom iemand een mening heeft?
Op woensdag 08 mei 2002 20:19 schreef eetomit het volgende:[..]
Ooit gehoord van ONTOPIC?
quote:Ik snap ook niet wat die 'fans' er leuk aan vinden om herrie te schoppen rondom een potje voetbal...
Op woensdag 08 mei 2002 20:22 schreef SEMTEX het volgende:Onzin. Voetbal was voorheen een spelletje, nu is 't zinloos geweld geworden
quote:Jij ook niet. Jij roept dat feyenoord gaat winnen en dat de hele wedstrijd één ode is aan een bepaald persoon...
Op woensdag 08 mei 2002 20:23 schreef Armageddon het volgende:
Jij hebt er blijkbaar geen verstand van.
quote:Oh my god, here we go again.
Op woensdag 08 mei 2002 20:24 schreef daburnd88 het volgende:
ooit gehoord van vragen waarom iemand een mening heeft?
Kunnen we niet een nieuw forum, het PF-forum maken ofzo?
quote:Wat heeft dit nu met voetbal-'fans' te maken?
Op woensdag 08 mei 2002 20:25 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ik snap ook niet wat die 'fans' er leuk aan vinden om herrie te schoppen rondom een potje voetbal...
Wat heeft dit überhaupt met voetbal te maken? Een gek schiet op een trein. In die trein zitten dan toevallig voetbalsupporters, maar goed..
quote:tja ga dan eerst eens die persoon aanpakken die er over begint. en niet mij.
Op woensdag 08 mei 2002 20:25 schreef keeper het volgende:[..]
Jij ook niet. Jij roept dat feyenoord gaat winnen en dat de hele wedstrijd één ode is aan een bepaald persoon...
[..]Oh my god, here we go again.
Kunnen we niet een nieuw forum, het PF-forum maken ofzo?
quote:Je leest niet goed keeper
Op woensdag 08 mei 2002 20:25 schreef keeper het volgende:[..]
Jij ook niet. Jij roept dat feyenoord gaat winnen en dat de hele wedstrijd één ode is aan een bepaald persoon...
[..]
quote:Nope, voetbal is nog steeds dat spelletje alleen die rotzooi eromheen komt de spuigaten uit, kotsmisselijk zou je ervan worden.
Op woensdag 08 mei 2002 20:22 schreef SEMTEX het volgende:Onzin. Voetbal was voorheen een spelletje, nu is 't zinloos geweld geworden
quote:Dus jij vindt dit soort geweld, bedreigingne, hooliganisme, racisme, e.d. normaal?
Op woensdag 08 mei 2002 20:23 schreef Armageddon het volgende:[..]
Jij hebt er blijkbaar geen verstand van.
quote:Daar ben ik 't volledig mee eens !
Op woensdag 08 mei 2002 20:27 schreef popolon het volgende:[..]
Nope, voetbal is nog steeds dat spelletje alleen die rotzooi eromheen komt de spuigaten uit, kotsmisselijk zou je ervan worden.
quote:Het was niet persoonlijk aan jou gericht. Het was gericht aan iedereen die er over begon, en jij was toevallig degene die ik quote.
Op woensdag 08 mei 2002 20:27 schreef daburnd88 het volgende:[..]
tja ga dan eerst eens die persoon aanpakken die er over begint. en niet mij.
quote:Owh ik sprak effe in z'n algemeenheid. Zoals over de rellen in A'dam afgelopen zondag.
Op woensdag 08 mei 2002 20:26 schreef keeper het volgende:Wat heeft dit nu met voetbal-'fans' te maken?
Wat heeft dit überhaupt met voetbal te maken? Een gek schiet op een trein. In die trein zitten dan toevallig voetbalsupporters, maar goed..
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 20:30 schreef calvobbes het volgende:[..]
Owh ik sprak effe in z'n algemeenheid. Zoals over de rellen in A'dam afgelopen zondag.
quote:Please don't get me started on that one...
Op woensdag 08 mei 2002 20:30 schreef calvobbes het volgende:
Zoals over de rellen in A'dam afgelopen zondag.
quote:Kunnen mensen misschien ook ff stoppen om verbanden te zoeken tussen elke komende gebeurtenis en dat wat er maandag is gebeurd?
Op woensdag 08 mei 2002 20:32 schreef erikh het volgende:
Hoe kunnen mensen dat nou doen? Zeker na afgelopen maandag maar dat mag uiteraard geen vrijbrief zij om wel te schieten als pim niet was vermoord.
quote:Ja... ik wel
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 20:34 schreef PsyClone het volgende:
Ook op nu.nl.. bron spoorwegpolitie
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 20:15 schreef shmoopy het volgende:
Trein met Duitse Dortmund-fans beschotenUitgegeven: 8-5-2002 20:10
[knip]
Bron:Nu.nl
quote:Dus jij denkt dat die man dat ''voor de grap'' deed of om stoer te zijn?? En ALTIJD?? Gebeurt dit zo vaak dan?? ik mag toch hopen van niet
Op woensdag 08 mei 2002 20:03 schreef cptmarco het volgende:
triest dat er altijd van die "lolbroeken" rondlopen die denken stoer te wezen door op een trein te schieten...
quote:Ja.. maar wel met een klapperpistool.. uh klappergeweer!
Op woensdag 08 mei 2002 20:13 schreef eetomit het volgende:
Mensen... Waarom nou gelijk weer die dramatische conclusies?!
Herman Brood schoot ook ooit uit de trein? Resultaat: NUL KOMMA NUL
quote:Heb jij dat boek van Bart Chabot wel eens gelezen, Broodje Halfom?
Op woensdag 08 mei 2002 20:40 schreef Goof het volgende:[..]
Ja.. maar wel met een klapperpistool.. uh klappergeweer!
Stond Herman ook met een pistool en live-ammo in de trein.
maar die gaf hij netjes aan de stations-chef
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 20:45 schreef keeper het volgende:[..]
Heb jij dat boek van Bart Chabot wel eens gelezen, Broodje Halfom?
Stond Herman ook met een pistool en live-ammo in de trein.
maar die gaf hij netjes aan de stations-chef
quote:
quote:We waren ondertussen al zover van het topic heen...
Op woensdag 08 mei 2002 20:47 schreef Ez3 het volgende:[..]
[..]
quote:Het is nooit te laat om ontopic te gaan.
Op woensdag 08 mei 2002 20:52 schreef keeper het volgende:[..]
We waren ondertussen al zover van het topic heen...
quote:Sodemeiter op idioot.
Onze tradite was , we praten het uit, we bereiken consensus, we komen overeen dat we het met elkaar oneens zijn. Daar is een einde aan gemaakt en het was een wezenlijk onderdeel van onze cultuur, iets waar we trots op mochten zijn.
Je snapt er echt niks van en hou verder je mond.
[Dit bericht is gewijzigd door otaku-san op 08-05-2002 21:10]
quote:Ok
Op woensdag 08 mei 2002 20:52 schreef shmoopy het volgende:[..]
Het is nooit te laat om ontopic te gaan.
Bij deze graag.
Vertel je dat ook ff aan die meneer of mevrouw boven me
quote:... dicht? Heb je snel getypt ofzo, barst van de typfouten
Op woensdag 08 mei 2002 20:54 schreef otaku-san het volgende:Je snapt er echt niks van en verder je mond...
En wat loop je nou stom te zeveren over Willem van Oranje?
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 20:57 schreef shmoopy het volgende:
Ik snap dat de gemoederen hoog oplaaien na wat er gebeurd is,
maar laten we nu Pim Fortuyn even niet overal bij betrekken svp.
quote:Hier is al een reactie op gegeven,lees even wat beter.
Op woensdag 08 mei 2002 21:00 schreef Ez3 het volgende:[..]
... dicht? Heb je snel getypt ofzo, barst van de typfouten
quote:wat dachtje van op content reageren, of ben je een gesjeesde meester die niet langer in het onderwijs werkzaam is, wegens verrregaande onbekwaamheid?
Op woensdag 08 mei 2002 21:00 schreef Ez3 het volgende:[..]
... dicht? Heb je snel getypt ofzo, barst van de typfouten
quote:Prima, maar je moet wel accepteren dat als een debiel als Youssef op een domme en vooral kwetsende maniet off topic gaat dat dat even het topic wordt.
Op woensdag 08 mei 2002 21:09 schreef Ez3 het volgende:
Nee...EN NOU ALS DE DONDER ON-TOPIC
Leer ermee te leven, dat is de werkelijheid, soms worden er dingen gepost die je gewoon niet over je kant kan laten gaan, ook al is het off topic.
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 21:14 schreef otaku-san het volgende:[..]
Prima, maar je moet wel accepteren dat als een debiel als Youssef op een domme en vooral kwetsende maniet off topic gaat dat dat even het topic wordt.
Leer ermee te leven, dat is de werkelijheid, soms worden er dingen gepost die je gewoon niet over je kant kan laten gaan, ook al is het off topic.
quote:Rustig Otaku denk om je bloeddruk
Op woensdag 08 mei 2002 20:54 schreef otaku-san het volgende:
goed verhaal
Neway wat blijkbaar niet bij Youssef kan doordringen is dat de meerderheid van dit land gewoon geschokt is door de gebreurtenissen, ze zijn bang, ze zijn boos, ze voelen onmacht. Ze hebben hier niet om gevraagd en zien hun land naar de kloten gaan. Nooit hebben we dit meegemaakt en het is een zwarte dag in de geschiedenis van dit land.
De gemoederen laaien op door bovengenoemde zaken. Ze zijn gewoon niet gewend met dit soort dingen om te gaan. En als er dan ook maar iets gebeurd laaien de woede en onmacht weer op waardoor ze zich echt afvragen wat er met dit land gebeurt is en wat er gaat gebeuren. Hun veiligheid is van hun afgenomen en velen zullen niet meer de persoon zijn als voorheen.
Ook ik heb serieus gedacht van, ik ga hier weg, dit is niet het land waar ik in wil leven als dit soort dingen gebeuren. Maar ik hou vast aan mijn hoop, mijn hoop dat dit nooit meer gebeurt. Maar zeker weten, nee natuurlijk niet. Een gek is er 1 teveel. Als er daarna ook nog eens kleiduivenschieten op een trein wordt gebezigd, net na de gebeurtenis die het hele land heeft geschokt, dan kan ik me zeer zeker voorstellen dat mensen het niet meer zien zitten en hun emoties de overhand laten voeren.
Op dit moment is er geen respect meer naar elkaar toe, iedereen verwijt elkaar voor wat er gebeurd is. We moeten elkaar niet verwijten voor iets wat niet onze schuld is. Niemand van ons heeft die trekker overgehaald, zowel op Pim als op de trein.
quote:Omdat jij het op een normale manier kan zeggen reageer ik even op je.
Op woensdag 08 mei 2002 21:48 schreef Havoc het volgende:
[nog een verhaal]
Het probleem is dat niet iedereen om Pim rouwt, maar dat in elk topic en elk verhaal en alles wat er maar gebeurd erbij wordt gehaald dat 'Nederland aan het doordraaien' is en 'dat er iets is geknapt'. Het gebeurde voorheen ook, maar nu is het allemaal anders .
Wat er dus gebeurd is dat elke gebeurtenis nu verband houdt met de gebeurtenis van Fortuyn.
quote:er is een belangrijk politiek figuur vermoord. voor jou betekent het misschien niets, maar voor de meeste Nederlanders komt het als een hele grote schok, vandaar dat er zo gereageerd word.
Op woensdag 08 mei 2002 21:52 schreef Youssef het volgende:[..]
Omdat jij het op een normale manier kan zeggen reageer ik even op je.
Het probleem is dat niet iedereen om Pim rouwt, maar dat in elk topic en elk verhaal en alles wat er maar gebeurd erbij wordt gehaald dat 'Nederland aan het doordraaien' is en 'dat er iets is geknapt'. Het gebeurde voorheen ook, maar nu is het allemaal anders
.
quote:Massahysterie, men is boos en wenst volgens mij gewoon vergelding op dit moment. Er wordt op dit moment niet meer goed nagedacht, men laat zijn emoties stromen. Niet iedereen heeft op dit moment zin om rationeel na te denken. Ze zijn geschokt, verbijsterd en boos. Dan krijg je inderdaad dit soort gevolgen waarbij een heleboel mensen gewoon nog steeds in een roes leven waarin alleen vergelding het hoogste goed is.
Op woensdag 08 mei 2002 21:52 schreef Youssef het volgende:
Omdat jij het op een normale manier kan zeggen reageer ik even op je.Het probleem is dat niet iedereen om Pim rouwt, maar dat in elk topic en elk verhaal en alles wat er maar gebeurd erbij wordt gehaald dat 'Nederland aan het doordraaien' is en 'dat er iets is geknapt'. Het gebeurde voorheen ook, maar nu is het allemaal anders
.
Wat er dus gebeurd is dat elke gebeurtenis nu verband houdt met de gebeurtenis van Fortuyn.
Kijk maar wat er de laatste paar dagen op Fok gebeurd, Links verwijt rechts, rechts verwijt links, iedereen verwijt elkaar voor iets wat gebeurd is. Normaal een heel tolerant iets, maar ik denk inderdaad dat bij een heleboel mensen iets geknapt is, en daardoor niet meer rationeel reageren. Een mening is door een kogel de mond gesnoerd en dat is hier nog nooit gebeurd. Dat is denk ik wat er aan de hand is.
Ik hoop alleen dat de rust snel terugkomt en dat we weer met respect naar elkaar kunnen kijken en op elkaar reageren. Maar ik ben bang dat alles wat er nu ook maar iets uit de toon valt, zal zorgen voor meer olie op het vuur.
Helaas kunnen jij en ik daar niets aan veranderen, de mensen moeten zelf eerst maar eens tot rust komen alvorens er weer een goede discussie over gevoerd kan worden. Voorloopig zie ik dat nog niet gebeuren omdat elk mens zijn eigen moment kiest en zijn eigen tijd nodig heeft om alles te verwerken wat er plaats gevonden heeft.
Misschien duurt het een week, misschien een jaar. Maar we moeten ergens beginnen....
Dat dit nu hier gebeurd is de grootste schok, niet dat het met Pim Fortuin gebeurd, maasr dat het uberhaupt gebeurd.
dat is onze cultuur niet en nu moeten we accepteren dat een idioot onze culturele achtergrond heeft verandert, in iets wat we afwijzen, waar het eerst iets was waar we trots op waren. Nml verdraagzaamheidm het kunnen omgaan met menigsverschillen.
Hier is iemand die een meningverschil niet kon acepteren en daarin een vrijbrief zag om iemand te vermoorden.
Dat is eeuwen lang niet meer voorgekomen, vandaar dat ik Prins willem van Oranje en de gebroeders de Witt ter herinnering heb geroepen. Zolang is het geleden dat ons volk geweldadig een politiek meningsverschil meende te moeten oplossen.
We heben onze onschuld verloren en onze naiviteit.
Maar dat laatste geld vooral onze veiligheids diensten.
quote:Helemaal mee eens, maar de laatste jaren zijn we flink meer gaan lijken op Amerika dan we daadwerkelijk durven toegeven. Kijk maar eens naar de werkdruk, de dagelijkse agressie en natuurlijk de criminaliteit
Op woensdag 08 mei 2002 22:10 schreef otaku-san het volgende:
Ik herhaal dit past niet in onze cultuur, iets waar we trots op waren. we vermoorden elkaar niet om politieke meningsgverschillen, dast is iets voor Amerika.
quote:Ik denk juist dat deze gebeurtenis de doorslag heeft gegeven voor veel mensen dat eigenlijk niemand meer veilig is en dat we blijkbaar geen eigen mening meer mogen hebben. Dat kan resulteren in een kogel door je kop. Dat is inderdaad nog nooit eerder hier gebeurd, maar het schudt de mensen zeker wakker. Helaas voor ons leven wij niet in Utopia.
Dat dit nu hier gebeurd is de grootste schok, niet dat het met Pim Fortuin gebeurd, maasr dat het uberhaupt gebeurd.
dat is onze cultuur niet en nu moeten we accepteren dat een idioot onze culturele achtergrond heeft verandert, in iets wat we afwijzen, waar het eerst iets was waar we trots op waren. Nml verdraagzaamheidm het kunnen omgaan met menigsverschillen.
quote:Nee maar je moet wel toegeven dat de tekenen van een agressievere maatschappij al langer een probleem was en dat de criminaliteit en het terugkeren van barbaarse gevoelens, namelijk het recht in eigen hand nemen al veel langer speelt.
Hier is iemand die een meningverschil niet kon acepteren en daarin een vrijbrief zag om iemand te vermoorden.Dat is eeuwen lang niet meer voorgekomen, vandaar dat ik Prins willem van Oranje en de gebroeders de Witt ter herinnering heb geroepen. Zolang is het geleden dat ons volk geweldadig een politiek meningsverschil meende te moeten oplossen.
quote:De schuld ligt in deze niet bij iemand, zelfs al was er een veiligheidsdienst aanwezig geweest, dan had een slim iemand nog steeds mogelijkheden genoeg gehad. Dat hebben we gezien bij Kennedy, Reagan en Rabin. Als je geobserdeerd bent iemand te vermoorden dan vind je een weg.
We heben onze onschuld verloren en onze naiviteit.
Maar dat laatste geld vooral onze veiligheids diensten.
quote:Im getting there
Op woensdag 08 mei 2002 22:17 schreef keeper het volgende:
*kijkt naar topic*kijkt naar laatste paar replies
![]()
![]()
quote:Je snapt er dus echt niks van.
Op woensdag 08 mei 2002 21:47 schreef Youssef het volgende:[..]
dit kun je niet bagatelliseren of off topic verklaren.
Hou op met je gaap smileys en je andere geestige reacties,. je snapt niet wat er aan de hand is, rot op of ga gebanned wordden.
De moord op Pim Fortuin is veel erger dan de moord op Pim Fortuin, het gaat er niet om dat hij is vermoord, het erom dat een policicus om zijn mening is vermoord.
Dat is strijdig met de cultuur van Nederland, iedere Nederlander voelt zich nu aangevallen, iemand heeft gemeend een ongeschreven regel te moeten overtreden, een regel die ons heilig was en waarvan we ons niet konden voorstellen dat er een idioot bestaanbaar was dat die die regel zou overtreden.
Dat is de schok voor deze maatschappij, iets waar jij duidelijk nog geen deel van uitmaakt.
vertrek, je hoort hier niet thuis, je geeft blijk niet ingeburgerd te zijn.
quote:Jij moet ffies heel snel een koude douche gaan nemen kerel. Het heeft geen zin weer olie op het vuur te gooien. Begin net zoals ik met het opbouwen van je tolerante vermogen en ga niet zo emotioneel reageren..
Op woensdag 08 mei 2002 22:22 schreef otaku-san het volgende:
verhaaltje
quote:Jongen, het ging mij alleen om het idee dat nu in elk topic en bij elke gebeurtenis weer iets opkwam in de zin van het verotte Nederland na Pim Fortuyn. Je verzint nu allerlei dingen op iets wat ik nooit heb gezegd.
Hou op met je gaap smileys en je andere geestige reacties,. je snapt niet wat er aan de hand is, rot op of ga gebanned wordden.
De moord op Pim Fortuin is veel erger dan de moord op Pim Fortuin, het gaat er niet om dat hij is vermoord, het erom dat een policicus om zijn mening is vermoord.
Dat is strijdig met de cultuur van Nederland, iedere Nederlander voelt zich nu aangevallen, iemand heeft gemeend een ongeschreven regel te moeten overtreden, een regel die ons heilig was en waarvan we ons niet konden voorstellen dat er een idioot bestaanbaar was dat die die regel zou overtreden.
Dat is de schok voor deze maatschappij, iets waar jij duidelijk nog geen deel van uitmaakt.
quote:Havoc is liev
[Dit bericht is gewijzigd door Youssef op 08-05-2002 22:35]
Ga elkaar niet de zwarte piet toespelen aub. Ik post hier niet voor jan met de korte achternaam. Het wordt tijd dat we elkaar wat meer ruimte geven zonder gelijk weer op elkaar in te hakken.
Alsjeblieft
quote:elkaar wat meer ruimte geven zou wel van pas komen
Op woensdag 08 mei 2002 22:34 schreef Havoc het volgende:
Ok zowel Otaku en Youssef.Ga elkaar niet de zwarte piet toespelen aub. Ik post hier niet voor jan met de korte achternaam. Het wordt tijd dat we elkaar wat meer ruimte geven zonder gelijk weer op elkaar in te hakken.
Alsjeblieft
quote:Ik ga ervan uit dat de mensen die iedere maatregel goedkeuren tegen iemand waarmee ze het niet eens zijn lijden aan een bepaalde geestes ziekte die tot nu toe niet is onderkent als een gezamenlijke verklaring.
Op woensdag 08 mei 2002 22:28 schreef Havoc het volgende:[..]
Jij moet ffies heel snel een koude douche gaan nemen kerel. Het heeft geen zin weer olie op het vuur te gooien. Begin net zoals ik met het opbouwen van je tolerante vermogen en ga niet zo emotioneel reageren..
Dit was de daad van een fundamentalist.
[Dit bericht is gewijzigd door otaku-san op 08-05-2002 22:45]
quote:Dit is 1 van de beste analyses die ik gezien heb, en waar ik mij echt totaal in kan vinden.
Heel jammer dat je dat met:
quote:compleet teniet moet doen.
quote:Eigenlijk zeg je dus dat je niet om kan gaan met extremisten. Kee ik ook niet.
Op woensdag 08 mei 2002 22:41 schreef otaku-san het volgende:
Ik ga ervan uit dat de mensen die iedere maatregel goedkeuren tegen iemand waarmee ze het niet eens zijn lijden aan een bepaalde geestes ziekte die tot nu toe niet is onderkent als een gezamenlijke verklaring.
Of het nu grssilijk fundamentalisme betreft die abortus artsen vermoorden of eco fundamentalisten die boeren aan de de afgrond brengen of Pim's vermoorden er is geen wezenlijk verschil.
Het gaat om het zoeken naar medestanders met wie gezamenlijk de haat beleeft kan worden en waarmee de vrijbrief kan worden gevonden om een geweldadige oplossing te vinden. Politiek fundamentalisme is iets wat bestaat, de afwijking is het fundamentalisme op zichzelf. Of het nou links fundamenlisme is of grisselijk fuinfdamentalisme of moslim fundamentalisme maakt niets uit.
Geloof is een ding, fundamentalisme is een geestelijke afwijking die tot geweld lijdt en niets heeft de te maken met de geloofs achtergronden/politieke overtuigingen zelf.
quote:De moord op Fortuyn ?? als je dit bedoelt dan heb ik eigenlijk maar 1 ding te zeggen: We weten niet wat de motieven van de dader zijn. Een fundamentalist of een Extremist had zich niet laten pakken en had zichzelf een kogel door de kop gejaagd.
Dit was de daad van een fundamentalist.
Maar goed laat me ffies weten wat je met dat laatste bedoelde en op wie je doelt
Maar neemt nog niet weg dat we allemaal zeer opgefokt aan het reageren zijn en geen tijd nemen om emotie tov logica af te wegen.
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 22:41 schreef otaku-san het volgende:[..]
Ik ga ervan uit dat de mensen die iedere maatregel goedkeuren tegen iemand waarmee ze het niet eens zijn lijden aan een bepaalde geestes ziekte die tot nu toe niet is onderkent als een gezamenlijke verklaring.
Tenzij je het niet meer over mij hebt.
quote:Ok.
Op woensdag 08 mei 2002 23:12 schreef Youssef het volgende:[..]
Tenzij je het niet meer over mij hebt.
Politici moeten vrij zijn om hun ideeen ten tonele te brengren zonder vrees, zonder dat is er geen democratie.
Deze moord was een aanslag op de democratie, daarom zijn ook de tegenstanders van Pim Fortuin zo geschokt en verontwaardigd.
Dit past niet in onze cultuur, Pim stelde ter discusie wat ons verdeelde, daarom kreeg hij aanhang.
Het was een signaal voor de ander partijen, die er niet goed mee om wisten te gaan.
er was een gek, die dacht gerectichd te zijn een oplossing te bieden.
Hij vuurde 5 kogels af.
Dat is voor het eerst sinds eeuwen van scherpe politieke tegenstellingen.
Er is hier in onze maatschappij iets ernstig mis.
Dat dit kan is iets wat we niet hebben kunnen voorzien, maar hoe gaan we hier verder mee om?
quote:Gelijk heb je, alleen ik zou het niet zo verwoord hebben.
quote:helemaal mee eens
Op woensdag 08 mei 2002 22:00 schreef Havoc het volgende:[..]
....Helaas kunnen jij en ik daar niets aan veranderen, de mensen moeten zelf eerst maar eens tot rust komen alvorens er weer een goede discussie over gevoerd kan worden. Voorloopig zie ik dat nog niet gebeuren omdat elk mens zijn eigen moment kiest en zijn eigen tijd nodig heeft om alles te verwerken wat er plaats gevonden heeft.
Misschien duurt het een week, misschien een jaar. Maar we moeten ergens beginnen....
quote:Tja, normaal is een erg relatief woord.
Op woensdag 08 mei 2002 20:54 schreef otaku-san het volgende:[..]
Sodemeiter op idioot.
dit is NIET NORMAAAL IN DIT LAND.
quote:Sorrie voor de hardhijd, maar eens moet er een eerste keer komen, dit bedoel ik niet dat het goet is, maar het zal vroeg of laat wel eens gaan gebeuren...
WE HEBBEN EEN LANGE GESCHIEDENIS VAN HOOGOPLOPENDE MENINGSVERSCHILLEN , MAAR ER IS NOOIT IEMAND VOOR VERMOORD.
quote:Je hebt overal gekken met pistolen rondlopen met rare ideeen in hun hooft, nederlant heeft iet haar onsgult verloren, als ze die al had.
Nederland heeft maandag haar onschuld verloren. Niemand die hier rekening mee heeft gehouden, zeker niet Pim Fortuin, want zoiets gebeurt niet in Nederland.
quote:Het motief is nog niet bekend, dus die uitspraak si ongegront
Als iemand van buitenlandse afkomst snap je zoiets misscien niet vandaar je voor mij domme reactie.
jij snapt gewoon niet waarom we geschokt zijn, het is niet omdat Pim Fortuin is vermoord, maar het feit dat iemand dacht een controversiele policitus moest te vermoorden om een statement te maken.
quote:Nu spreek je jezelf tegen, zie begin van je post
Dat is iets van de 17e eeuw toen Prins Willem van Oranje werd vermoord en later de gebroeders de Witt door een volks lynch partij.
quote:Idd, maar dat is onze (menselijke) naiviteit
Nadien is dat nooit meer voorgekomen, we dachten, zoiets gebeurd hier niet.
quote:Dat is egt wel vaker gebeurd in Nederland, en danog life goes on, niet dat ik het goet vint (nogmaals)
Helaas, dat is niet langer waar, dat is de reden waarom ook tegenstanders van Pim rouwen. Het gaat er niet om wie er vermoord is, noch door wie, maar om het feit dat er uberhaupt iemand vermoord is om zijn mening.
quote:Tradities blijven ook neit voor altijt bestaan, en dannog dit is heir helemaal neit van toepassing, 1 enkele gek heeft iemant vermoord, dat betekent neit direct dat heel nederland naar de verdoemenis gaat.
Onze tradite was , we praten het uit, we bereiken consensus, we komen overeen dat we het met elkaar oneens zijn. Daar is een einde aan gemaakt en het was een wezenlijk onderdeel van onze cultuur, iets waar we trots op mochten zijn.
quote:Jij bent de gene die er niets van snapt.
Je snapt er echt niks van en hou verder je mond.
Nb. ik zat in het begin nog te denken of ik hier nou wel op zou reageren of niet, ik heb intussen tientallen soortgelijke posts gezien. Maar het leek me toch beter deze man of vrouww uit zijn of haar dromen te helpen, het lijkt of het nuchtere nederlandse volk haar nuchterhijt verliest...
quote:Reageer er dan ook niet. Want je opmerking slaat nu als een druif op een afwasmachine ([c] Vork)
Op woensdag 08 mei 2002 23:47 schreef LenL het volgende:
Tja, ik heb het topic niet egt gevolgt, maar ik weet wel dat het gemiddelde IQ van een voetbalfan meeloper gabber bier drinkent figuur een eintje onder de hondret ligt... sorrie voor mn generaliserende opmerking, maar er staat generaliserent en dat meeloper en bierdrinken is een voorbeeldf van hoe ik voetbalsuppoerters/hooligans voor me zie.
En mensen die onzin blaten over de hoogte van anderman's IQ en verder geen fatsoenlijk Nederlandse zin kunnen typen moeten zichzelf sowieso eens afvragen wat ze nou allemaal roepen
quote:Volgens jouw maak ik geen deel uit van de maatschappij, volgens mij ben ik gewoon realistisch.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 09-05-2002 00:06]
quote:Ik heb eerst mijn eerste reactie op de eerste post in dit topic gegeven, daarna ben ik er dieper ingegaan.
Op donderdag 09 mei 2002 00:01 schreef keeper het volgende:[..]
Reageer er dan ook niet. Want je opmerking slaat nu als een druif op een afwasmachine ([c] Vork)
quote:Hmmm, ik heb niet veel zin om te reageren op mensen die mijn spelling nog niet kennen. Het is nutteloos om met mij daarover te discusseren, ik ben er inmiddels al door minstens 100 andere fokkers op gewezen, heb er al 1 topic over geopent maar nog zijn er mensen...
En mensen die onzin blaten over de hoogte van anderman's IQ en verder geen fatsoenlijk Nederlandse zin kunnen typen moeten zichzelf sowieso eens afvragen wat ze nou allemaal roepen
quote:En dat is waar jij de fout in gaat, de analyse kan best nog wel correct zijn, maar waar jij bezwaar tegen maakt is de conclusie.
Op woensdag 08 mei 2002 22:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Dit is 1 van de beste analyses die ik gezien heb, en waar ik mij echt totaal in kan vinden.
Heel jammer dat je dat met:
[..]compleet teniet moet doen.
* reem is zelf ook tilburger *schaamt*
quote:Hmm ok, maar die stond er nog niet toen ik reageerde
Op donderdag 09 mei 2002 00:05 schreef LenL het volgende:
Ik heb eerst mijn eerste reactie op de eerste post in dit topic gegeven, daarna ben ik er dieper ingegaan.
quote:Ik ken je spelling, want ik ken je wel van GoT enzo. Maar goed. Je zal zeker wel dyslectisch zijn
Hmmm, ik heb niet veel zin om te reageren op mensen die mijn spelling nog niet kennen. Het is nutteloos om met mij daarover te discusseren, ik ben er inmiddels al door minstens 100 andere fokkers op gewezen, heb er al 1 topic over geopent maar nog zijn er mensen...
quote:Tot die conclusie was ik ook alg ekomen
Op donderdag 09 mei 2002 00:15 schreef keeper het volgende:[..]
Hmm ok, maar die stond er nog niet toen ik reageerde
quote:Als je me van GoT kent ben je al lichtelijk bevooroordeeld, maar dat mag de pret niet drukken, ik ben trouwens niet dyslectisch en heb mijn post gedrag de aatste tijt enigzins aangepast. De HK is al zo lang geleden
Ik ken je spelling, want ik ken je wel van GoT enzo. Maar goed. Je zal zeker wel dyslectisch zijn
quote:Ik kom ook niet veel meer op GoT, dit terzijde. Ik ben verder ook niet bevooroordeeld over je, want ik weet wel wat er toen in de HK heeft afgespeeld, maar dat boeide me niet echt. Zeker nu je hier je wat serieuzer laat zien.
Op donderdag 09 mei 2002 00:19 schreef LenL het volgende:
Als je me van GoT kent ben je al lichtelijk bevooroordeeld, maar dat mag de pret niet drukken, ik ben trouwens niet dyslectisch en heb mijn post gedrag de aatste tijt enigzins aangepast. De HK is al zo lang geledenik mis er niets aan trouwens.
quote:Dankjewel ook niet erg on-topic, maar op de hk was ik alles behalve serieus wat ik de l;aatste dagen en een tijtje terug in de pim fortuyn topics wel ben/was
Op donderdag 09 mei 2002 00:21 schreef keeper het volgende:[..]
Ik kom ook niet veel meer op GoT, dit terzijde. Ik ben verder ook niet bevooroordeeld over je, want ik weet wel wat er toen in de HK heeft afgespeeld, maar dat boeide me niet echt. Zeker nu je hier je wat serieuzer laat zien.
mja, niet echt ontopic...
quote:[Iemand moet toch on-topic gaan ?]
Op woensdag 08 mei 2002 21:17 schreef mouzzer het volgende:
Volgens NOS teletekst zijn er 2 mannen in Tilburg aangehouden die met een luchtbuks op de trein hebben geschoten.
mongolen zijn er altijd geweest en dat zal wel zo blijven.. maar een trein met voetbalsupporters beschieten is wel erg debiel..
doe maar tbs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |