quote:Met alle respect maar: Dream on to you...
Dream on. tuurlijk heeft een groot deel met marketing te maken, maar als die slecht was had ik hem alsnog aangeschaft. vanwege de spellen,looks en overall. de spellen die er zijn en gaan uitkomen zijn allemaal stukken beter kwa gameplay en "orginaliteit". zoals de Final Fantasy reeks en de Medal Of Honor spellen. en dat zijn spellen alleen maar voor de PS2, en zo er nog veel meer.
en wat betreft de graphics heeft nix met sony te maken maar met de producenten van de spellen die nog niet het volledige uit de machine weten te halen. want ze zijn er nog lang niet.
De PS2 is er al 2 jaar en als ze nu nog geen anti-aliasing enzo eruit krijgen dan gaat dat ook echt niet meer komen. Forget it.
Verder denk ik dat het fenomeen "exclusive" steeds meer zal verdwijnen zoals ik ook al in een eerder posting zei. Het is gewoon stom om als ontwikkelaar maar voor 1 console te ontwikkelen als je koopgrage gamers op 3 platforms KAN bedienen. Wat dat betreft doen ze het goed met games als SSX Tricky, Tony Hawk 3 etc. etc.
En welke versie is steeds het mooist? De XBOX versie natuurlijk.
quote:Yep. En dan heeft Nintendo nog een paar leuke second party ontwikkelaars, en zichzelf natuurlijk, dus dat is hun voordeel.
Op zondag 05 mei 2002 00:20 schreef TheMarco het volgende:[..]
Met alle respect maar: Dream on to you...
De PS2 is er al 2 jaar en als ze nu nog geen anti-aliasing enzo eruit krijgen dan gaat dat ook echt niet meer komen. Forget it.
Verder denk ik dat het fenomeen "exclusive" steeds meer zal verdwijnen zoals ik ook al in een eerder posting zei. Het is gewoon stom om als ontwikkelaar maar voor 1 console te ontwikkelen als je koopgrage gamers op 3 platforms KAN bedienen. Wat dat betreft doen ze het goed met games als SSX Tricky, Tony Hawk 3 etc. etc.En welke versie is steeds het mooist? De XBOX versie natuurlijk.
Maar ik denk dat veel gamers toch geen Xbox zullen kopen als ze een PSX hebben die precies dezelfde spellen heeft.
quote:Precies.En omdat playstation toch al een gevestigde naam is, zullen ze niet snel een nieuwe console kopen, alleen omdat de graphics mooier zijn. Het zou om die reden dus een tijdje kunnen duren voordat de X-Box sony inhaalt en daarom is het weer beter voor X-Box als ze wel "exclusive" spellen hebben. ( waarvan Halo een hele goede is
Maar ik denk dat veel gamers toch geen Xbox zullen kopen als ze een PSX hebben die precies dezelfde spellen heeft.
de mZzl
quote:heb zelf dus een PS2 en ga er zeker een Gamecube bijhalen maar inderdaad geen X-Box. om de doodsimpele reden "games".
Op zondag 05 mei 2002 00:25 schreef Krazy het volgende:[..]
Precies.En omdat playstation toch al een gevestigde naam is, zullen ze niet snel een nieuwe console kopen, alleen omdat de graphics mooier zijn. Het zou om die reden dus een tijdje kunnen duren voordat de X-Box sony inhaalt en daarom is het weer beter voor X-Box als ze wel "exclusive" spellen hebben. ( waarvan Halo een hele goede is
)
quote:Sowieso geldt denk ik in het algemeen dat heel veel mensen die al een console hebben niet zo staan te popelen om er een bij te kopen. Dat heeft weinig te maken met de PS2 an sich of de games.
Op zondag 05 mei 2002 00:22 schreef I.R.Baboon het volgende:Maar ik denk dat veel gamers toch geen Xbox zullen kopen als ze een PSX hebben die precies dezelfde spellen heeft.
Ik denk dat de ECHT interessante vraag niet zo zeer is hoeveel XBOXen en GC's er verkocht worden maar hoe de verkoop van nieuwe XBOXen en GC's zich verhoudt ten opzichte van nieuw verkochte PS2's. Ik kan me haast niet voorstellen dat er nu nog echt veel mensen die een nieuwe console willen kiezen voor de PS2...
quote:Ik weet alleen dat in Japan de PS2 nu nog steeds veel beter wordt verkocht dan de GC. En de XBox zal ik het maar helemaal niet over hebben...
Op zondag 05 mei 2002 00:28 schreef TheMarco het volgende:[..]
Sowieso geldt denk ik in het algemeen dat heel veel mensen die al een console hebben niet zo staan te popelen om er een bij te kopen. Dat heeft weinig te maken met de PS2 an sich of de games.
Als ik naar mezelf kijk: Ik heb een Dreamcast en als daar nog steeds nieuwe games voor uitkwamen dan was ik denk ik niet "in de markt" geweest voor een nieuwe console. Nu wel dus en ik koos voor het nieuwste en krachtigste: de X-BOX.Ik denk dat de ECHT interessante vraag niet zo zeer is hoeveel XBOXen en GC's er verkocht worden maar hoe de verkoop van nieuwe XBOXen en GC's zich verhoudt ten opzichte van nieuw verkochte PS2's. Ik kan me haast niet voorstellen dat er nu nog echt veel mensen die een nieuwe console willen kiezen voor de PS2...
-Ik koop een console en heb meteen een DVD speler ( ja X-box ook )
-De mensen die nog een psx hebben en die hun oude spellen nog willen spelen.
- vrienden hebben een ps2 dus wil ik er ook een ( domme reden maar ok )
-Toch ook het image wat playstation heeft ( nintendo is meer "kiddy" ( ja ik weet dat RE etc erop uitkomt ) en de X-box is nog niet echt gevestigd.
-En ook (weer) voor de exclusive games zoals FF X, Tekken, MGS, Kingdom hearts ( thanks chocobo )
quote:Dat vind ik altijd een vreemde reden. Je hebt toch ook nog een PSX.
Op zondag 05 mei 2002 00:34 schreef Krazy het volgende:
Redenen om alsnog een ps2 te kopen:
-De mensen die nog een psx hebben en die hun oude spellen nog willen spelen.
quote:maar als die dus kapot gaat dan ga ik geen xbox kopen ofzo. nee dan koop ik de psx 2 natuurlijk. je hebt immers al veel spellen dus je hoeft er niet meteen een spel van ¤ 69.95 bij te kopen
Op zondag 05 mei 2002 00:35 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Dat vind ik altijd een vreemde reden. Je hebt toch ook nog een PSX.
(kheb ps2 allang natuurlijk maargoed)
quote:Ja, dat snap ik. Maar een PSX hoort niet kapot te gaan. Mijn oude NES en SNES hebben het ook altijd perfect gedaan. En mijn N64 is ook nog heel nu.
Op zondag 05 mei 2002 00:37 schreef nikky het volgende:[..]
maar als die dus kapot gaat dan ga ik geen xbox kopen ofzo. nee dan koop ik de psx 2 natuurlijk. je hebt immers al veel spellen dus je hoeft er niet meteen een spel van ¤ 69.95 bij te kopen
(kheb ps2 allang natuurlijk maargoed)
quote:anti Aliasing is een techniek die er voor zorgt dat randen niet kartelig zijn zoals vaak op de PS2 het geval is maar netjes "smooth" zijn. Je ziet dit effect ook met fonts op je computer bijvoorbeeld.
Op zondag 05 mei 2002 00:26 schreef jacco het volgende:
tsja met anti alisnogwat. ga je mij voorbij.
Als je bijvoorbeeld op de Dreamcast kijkt en het spel Sonic Adventure 2 erin stopt dan zie je een spel dat volledig anti-aliased is en graphics heeft waar zelfs de Gamecube zich niet voor zou hoeven schamen (in fact: dat spel is er ook op de GC in nagenoeg dezelfde vorm). Hetzelfde geldt voor Shenmue II. Zulke graphics ga je dus NOOIT zien op de PS2.
quote:In het begin misschien. Maar hoe lang duurt dat?
maar als je de graphics nu bekijkt van Final Fantasy X is dat toch echt wel top. En zo zij er nog wel een paar spellen. En denk zelf dat je je in dat "exclusive" lelijk kan vergissen. want er komen een hele horde van spellen aan die alleen op de PS2 uitkomen.
quote:Doe jezelf dan een lol en koop Shenmue II!
Op zondag 05 mei 2002 01:03 schreef dapluiz het volgende:
Owja, als ik naar bovenstaande pics kijk krijg ik wel de neiging om ffies weer me oude trouwe DC aan te sluiten die idd zeer zeker niet slechter is als ps2 oid, alleen jammer dat die geflopt was
quote:Goed idee, zit net ffies rond te kijken, Rez voor 40 pleuro
Op zondag 05 mei 2002 01:08 schreef TheMarco het volgende:[..]
Doe jezelf dan een lol en koop Shenmue II!
Er zijn nog diverse shops die hem nog hebben. Dan heb je voor minder dan een PS2/GC/XBOX game (namelijk 55 EUR heb ik ervoor betaald) een episch avontuur dat over 4 discs gaat met de meest waanzinnige graphics en gameplay.
quote:die roeleert ook de pan uit. Als je een DC hebt moet je ZEKER die versie nemen en niet de PS2 versie!
Op zondag 05 mei 2002 01:11 schreef dapluiz het volgende:[..]
Goed idee, zit net ffies rond te kijken, Rez voor 40 pleuro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |