Nog steeds zijn er mensen die vinden dat in dit kleine landje nog plaats genoeg is voor iedereen die hier om welke reden dan ook aanklopt......
Ze gaan daarbij volledig voorbij aan het feit, dat deze stip op de aardbol het dichtsbevolkte stukje is in het dichtsbevolkte werelddeel. De gevolgen daarvan merken we dagelijks, vooral op de wegen.
Naast welvaart heeft een mens ook welzijn nodig om zich een beetje happy te voelen. Een van de factoren die bijdragen aan dat welzijn is ruimte. Ruimte om te recreëren, te ontspannen.
Die ruimte is reeds heel krap in Nederland en dient dan ook beschermd te worden. Deze moet niet gebruikt gaan worden om er bij wijze van spreken hele flat-steden te gaan neerzetten. Dit valt echter alleen te realiseren indien men de bevolkingsgrootte in de hand houdt. Bij autochtonen lukt dit vrij aardig aangezien dat aantal ook de komende decennia vrij stabiel blijft op zo'n 13 miljoen. Heel anders ziet dit plaatje er echter uit bij de allochtonen, waar nog steeds de groei er stevig in zit. En dat niet alleen door een hoger geboortecijfer maar ook door een ongeremde toestroom. Zie ook de grafieken elders op deze site.
Wat is nu eigenlijk "vol" ?
In de economie spreekt men over de Wet van de afnemende meeropbrengsten. Deze wet houdt in, dat je niet eeuwig door kunt gaan met het toevoegen van iets aan een geheel hopende dat dat geheel op die manier beter, mooier, groter etc. wordt. Er bestaat een zekere grens, die bereikt wordt indien het toevoegen van één eenheid meer kosten oplevert dan de gehoopte mééropbrengst.
Dát nu is het geval met de na-oorlogse immigratie in Nederland. De binnenkomst van elke nieuwkomer brengt steeds hogere kosten met zich mee dan de binnenkomst van zijn voorganger terwijl de baten voor de samenleving praktisch nihil of zelfs negaties zijn. Hiermee wordt in feite de economische definitie van overbevolking gegeven. Met ander woorden:
Nederland is inderdaad overbevolkt.
heb even gezocht, maar kon ze nergens vinden.
Dus.... jep even tijdelijk vol.
quote:Ga weg dan...
Op dinsdag 30 april 2002 13:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nederland is inderdaad overbevolkt.
V.
quote:Op de site van Democrates staan ze!
Op dinsdag 30 april 2002 13:18 schreef GizartFRL het volgende:
Zie ook de grafieken elders op deze site.heb even gezocht, maar kon ze nergens vinden.
quote:www.democrates.nl ???
Op dinsdag 30 april 2002 13:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Op de site van Democrates staan ze!
quote:Discussieren onmogelijk?
Op dinsdag 30 april 2002 13:19 schreef Verbal het volgende:[..]
Ga weg dan...
V.
Hou het even normaal wil je.
Ik doe m'n best om me normaal te gedragen, maar met dit soort provocaties maak je het er echt zelf naar.
quote:Waar slaat DAT nou weer op? Kun je best je naam in 't blauw hebben staan, maar dit is niet nodig lijkt me. Beetje creatief over de term vol=vol nadenken kan geen kwaad lijkt me. Reageer dan niet.
Ga weg dan...
V.
quote:Discussieren onmogelijk?
Ga weg dan...
V.
Als een topic je niet bevalt, en je hebt toch niks zinnigs te melden blijf dan weg, ook al staat je naampie int blauw...
En dat noemt zich moderator *zucht*
daarom is je stelling, hoeveel er verder wellicht ook voor te zeggen valt, nu op drijfzand gebaseerd.
Kijk liever naar menselijke dan economische motieven...!
quote:.net
Op dinsdag 30 april 2002 13:20 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Nederland is natuurlijk maar een pisvlek op de aardbol, en het is niet de bedoeling dat elke vierkante centimeter geasfalteerd wordt!
quote:Refrag, jij lijkt mij niet een van de personen die die url naar mij toe moet quoten.
Op dinsdag 30 april 2002 13:21 schreef Refragmental het volgende:[..]
Hou het even normaal wil je.
Ik doe m'n best om me normaal te gedragen, maar met dit soort provocaties maak je het er echt zelf naar.
V.
quote:En ook jij niet.
Op dinsdag 30 april 2002 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Als een topic je niet bevalt, en je hebt toch niks zinnigs te melden blijf dan weg, ook al staat je naampie int blauw...
En dat noemt zich moderator *zucht*
V.
quote:Heil Verbal, de oppermachtige. Enige wat je doet is flames uitlokken en topics verzieken!
Op dinsdag 30 april 2002 13:24 schreef Verbal het volgende:[..]
Refrag, jij lijkt mij niet een van de personen die die url naar mij toe moet quoten.
V.
quote:Heb ik mij de laatste paar dagen misdragen?
Op dinsdag 30 april 2002 13:24 schreef Verbal het volgende:[..]
Refrag, jij lijkt mij niet een van de personen die die url naar mij toe moet quoten.
V.
Edit:
Je hebt nu trouwens al 3 totaal offtopic posts geplaatst.
[Dit bericht is gewijzigd door Refragmental op 30-04-2002 13:27]
En het is zo dat nog steeds meer dan de helft van de grond in Nederland voor (overgesubsidieerde) landbouw wordt gebruikt. Ruimte genoeg dus.
quote:Voor mensen die echt in nood zitten moet er altijd tijdelijk plaats zijn, zodat hun leven niet in gevaar komt. Maar we zijn veel te tolerant voor economische vluchtelingen, een hoop asielzoekers/vluchtelingen/etc die hier nu zitten hebben hier niets te zoeken en kunnen best terug.
Op dinsdag 30 april 2002 13:31 schreef Heerlijkheid het volgende:
Nederland zou vol zijn als we onoverkomelijke problemen zouden krijgen die in direct verband staan met het aantal mensen wat zich hier bevind. Vanuit deze visie vind ik niet dat Nederland vol is. Het fileprobleem bijvoorbeeld is niet het probleem van te veel mensen op een stukje, maar meer het probleem van ruimtelijke ordening. Of er meer mensen bij moeten en of dat wenselijk is, is een andere vraag. Met die vraag wil ik me niet bezighouden omdat ik niet bij voorbaat mensen wil uitsluiten.
quote:Dus jij wilt alle landbouwgrond maar eventjes volbouwen? Lijkt me niet zo slim!
En het is zo dat nog steeds meer dan de helft van de grond in Nederland voor (overgesubsidieerde) landbouw wordt gebruikt. Ruimte genoeg dus.
quote:Daar zit jíj vol mee.
Op dinsdag 30 april 2002 13:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Voor mensen die echt in nood zitten moet er altijd tijdelijk plaats zijn, zodat hun leven niet in gevaar komt. Maar we zijn veel te tolerant voor economische vluchtelingen, een hoop asielzoekers/vluchtelingen/etc die hier nu zitten hebben hier niets te zoeken en kunnen best terug.
quote:Niet alleen ik, Nederland ook!
Op dinsdag 30 april 2002 13:34 schreef Heerlijkheid het volgende:[..]
Daar zit jíj vol mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |