abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4013155
Is vol nog niet vol genoeg ?

Nog steeds zijn er mensen die vinden dat in dit kleine landje nog plaats genoeg is voor iedereen die hier om welke reden dan ook aanklopt......

Ze gaan daarbij volledig voorbij aan het feit, dat deze stip op de aardbol het dichtsbevolkte stukje is in het dichtsbevolkte werelddeel. De gevolgen daarvan merken we dagelijks, vooral op de wegen.
Naast welvaart heeft een mens ook welzijn nodig om zich een beetje happy te voelen. Een van de factoren die bijdragen aan dat welzijn is ruimte. Ruimte om te recreëren, te ontspannen.
Die ruimte is reeds heel krap in Nederland en dient dan ook beschermd te worden. Deze moet niet gebruikt gaan worden om er bij wijze van spreken hele flat-steden te gaan neerzetten. Dit valt echter alleen te realiseren indien men de bevolkingsgrootte in de hand houdt. Bij autochtonen lukt dit vrij aardig aangezien dat aantal ook de komende decennia vrij stabiel blijft op zo'n 13 miljoen. Heel anders ziet dit plaatje er echter uit bij de allochtonen, waar nog steeds de groei er stevig in zit. En dat niet alleen door een hoger geboortecijfer maar ook door een ongeremde toestroom. Zie ook de grafieken elders op deze site.
Wat is nu eigenlijk "vol" ?

In de economie spreekt men over de Wet van de afnemende meeropbrengsten. Deze wet houdt in, dat je niet eeuwig door kunt gaan met het toevoegen van iets aan een geheel hopende dat dat geheel op die manier beter, mooier, groter etc. wordt. Er bestaat een zekere grens, die bereikt wordt indien het toevoegen van één eenheid meer kosten oplevert dan de gehoopte mééropbrengst.
Dát nu is het geval met de na-oorlogse immigratie in Nederland. De binnenkomst van elke nieuwkomer brengt steeds hogere kosten met zich mee dan de binnenkomst van zijn voorganger terwijl de baten voor de samenleving praktisch nihil of zelfs negaties zijn. Hiermee wordt in feite de economische definitie van overbevolking gegeven. Met ander woorden:

Nederland is inderdaad overbevolkt.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 30 april 2002 @ 13:18:56 #2
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_4013169
Zie ook de grafieken elders op deze site.

heb even gezocht, maar kon ze nergens vinden.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_4013174
Nederland is 1 van de dichtbevolkste landen ter wereld.
Weet niet precies de top 5 ofzo, maar we staan er zeeeeeeer zeker in.

Dus.... jep even tijdelijk vol.

dinsdag 30 april 2002 @ 13:19:15 #4
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_4013178
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 13:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nederland is inderdaad overbevolkt.
Ga weg dan...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4013184
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 13:18 schreef GizartFRL het volgende:
Zie ook de grafieken elders op deze site.

heb even gezocht, maar kon ze nergens vinden.

Op de site van Democrates staan ze!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 30 april 2002 @ 13:20:29 #6
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_4013190
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 13:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Op de site van Democrates staan ze!

www.democrates.nl ???
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_4013197
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 13:19 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ga weg dan...

V.

Discussieren onmogelijk?

Hou het even normaal wil je.
Ik doe m'n best om me normaal te gedragen, maar met dit soort provocaties maak je het er echt zelf naar.

dinsdag 30 april 2002 @ 13:21:56 #8
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_4013205
quote:

[..]

Ga weg dan...

V.

Waar slaat DAT nou weer op? Kun je best je naam in 't blauw hebben staan, maar dit is niet nodig lijkt me. Beetje creatief over de term vol=vol nadenken kan geen kwaad lijkt me. Reageer dan niet.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_4013206
quote:

[..]

Ga weg dan...

V.

Discussieren onmogelijk?

Als een topic je niet bevalt, en je hebt toch niks zinnigs te melden blijf dan weg, ook al staat je naampie int blauw...

En dat noemt zich moderator *zucht*

dinsdag 30 april 2002 @ 13:23:21 #10
5097 Mass
Back in town
pi_4013217
het doel van de maatschappij is niet het streven naar de meest kosten-efficiente indeling van inwoners...

daarom is je stelling, hoeveel er verder wellicht ook voor te zeggen valt, nu op drijfzand gebaseerd.

Kijk liever naar menselijke dan economische motieven...!

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_4013220
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 13:20 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

www.democrates.nl ???

.net

Nederland is natuurlijk maar een pisvlek op de aardbol, en het is niet de bedoeling dat elke vierkante centimeter geasfalteerd wordt!

dinsdag 30 april 2002 @ 13:24:34 #12
136 V.
pi_4013227
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 13:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Discussieren onmogelijk?

Hou het even normaal wil je.
Ik doe m'n best om me normaal te gedragen, maar met dit soort provocaties maak je het er echt zelf naar.

Refrag, jij lijkt mij niet een van de personen die die url naar mij toe moet quoten.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 30 april 2002 @ 13:25:38 #13
136 V.
pi_4013239
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Discussieren onmogelijk?

Als een topic je niet bevalt, en je hebt toch niks zinnigs te melden blijf dan weg, ook al staat je naampie int blauw...

En dat noemt zich moderator *zucht*

En ook jij niet.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4013241
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 13:24 schreef Verbal het volgende:

[..]

Refrag, jij lijkt mij niet een van de personen die die url naar mij toe moet quoten.

V.

Heil Verbal, de oppermachtige. Enige wat je doet is flames uitlokken en topics verzieken!
Heb je inhoudelijks nog wat te melden, of ben je het gewoon eens met de stelling?
  dinsdag 30 april 2002 @ 13:26:32 #15
3415 Webby
1 omhoog!
pi_4013249
quote:
Nederland is vol

Met tolerante mensen,
er kan niemand meer bij

Loesje

Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_4013250
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 13:24 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.

Heb ik mij de laatste paar dagen misdragen?
NEE!
Dus hou aub op met dat provocerend gedrag en gedraag je eens normaal.

Zelfs nu ik me normaal gedraag is het nog niet goed.

Edit:
Je hebt nu trouwens al 3 totaal offtopic posts geplaatst.

[Dit bericht is gewijzigd door Refragmental op 30-04-2002 13:27]

pi_4013257
Nederland was de dichtbevolkste land van de wereld, maar nu is het Japan.
pi_4013263
Er was toch al een topic hierover? Waarom ga je daar niet verder en knip en plak je daar je je zielige stukjes?
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  dinsdag 30 april 2002 @ 13:31:35 #19
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4013292
Nederland zou vol zijn als we onoverkomelijke problemen zouden krijgen die in direct verband staan met het aantal mensen wat zich hier bevind. Vanuit deze visie vind ik niet dat Nederland vol is. Het fileprobleem bijvoorbeeld is niet het probleem van te veel mensen op een stukje, maar meer het probleem van ruimtelijke ordening. Of er meer mensen bij moeten en of dat wenselijk is, is een andere vraag. Met die vraag wil ik me niet bezighouden omdat ik niet bij voorbaat mensen wil uitsluiten.
  dinsdag 30 april 2002 @ 13:32:09 #20
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_4013300
Zo te zien op TV is Meppel op dit moment vol
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  dinsdag 30 april 2002 @ 13:32:47 #21
2391 Jimmy
Door het bot
pi_4013309
Nederland is misschien een van de dichtsbevolkte landen van de wereld, maar we hebben dan ook vrijwel alleen maar bewoonbare grond.
Vind je het gek dat andere landen minder dicht bevolkt zijn als er bijv. bergen zijn.
Als je naar Korea of Japan kijkt zijn die veel dichtbevolkter dan wij, er zijn maar een paar stukken land waar iedereen kan wonen, de rest is berg. (70% van Korea is berg).

En het is zo dat nog steeds meer dan de helft van de grond in Nederland voor (overgesubsidieerde) landbouw wordt gebruikt. Ruimte genoeg dus.

Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_4013312
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 13:31 schreef Heerlijkheid het volgende:
Nederland zou vol zijn als we onoverkomelijke problemen zouden krijgen die in direct verband staan met het aantal mensen wat zich hier bevind. Vanuit deze visie vind ik niet dat Nederland vol is. Het fileprobleem bijvoorbeeld is niet het probleem van te veel mensen op een stukje, maar meer het probleem van ruimtelijke ordening. Of er meer mensen bij moeten en of dat wenselijk is, is een andere vraag. Met die vraag wil ik me niet bezighouden omdat ik niet bij voorbaat mensen wil uitsluiten.
Voor mensen die echt in nood zitten moet er altijd tijdelijk plaats zijn, zodat hun leven niet in gevaar komt. Maar we zijn veel te tolerant voor economische vluchtelingen, een hoop asielzoekers/vluchtelingen/etc die hier nu zitten hebben hier niets te zoeken en kunnen best terug.
pi_4013315
quote:
En het is zo dat nog steeds meer dan de helft van de grond in Nederland voor (overgesubsidieerde) landbouw wordt gebruikt. Ruimte genoeg dus.
Dus jij wilt alle landbouwgrond maar eventjes volbouwen? Lijkt me niet zo slim!
  dinsdag 30 april 2002 @ 13:34:09 #24
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4013317
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 13:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Voor mensen die echt in nood zitten moet er altijd tijdelijk plaats zijn, zodat hun leven niet in gevaar komt. Maar we zijn veel te tolerant voor economische vluchtelingen, een hoop asielzoekers/vluchtelingen/etc die hier nu zitten hebben hier niets te zoeken en kunnen best terug.

Daar zit jíj vol mee.
pi_4013324
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 13:34 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Daar zit jíj vol mee.

Niet alleen ik, Nederland ook!
Jij vind dus dat er hier nog volop plaats is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')