abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 april 2002 @ 12:14:43 #1
15223 roelio
lieffffffffffff!!!!!!!!!!!!!!
pi_3989932
De hals van mijn Fender Jaguar is flink misvormt, er zit een draaiing in (dus niet alleen naar voren of achteren gekromt, maar nog veel erger!). Twee gitaarzaken hebben geprobeerd het te verbeteren maar dat is niet gelukt, dus nu wil ik er eigenlijk een nieuwe hals op zetten.

Dan kom je automatisch voor de keuze te staan:
- een hals bestellen
- een hals laten maken

Volgens mij zijn losse Fender Jaguar halzen niet te bestellen en anders zijn ze vreselijk duur (import USA), en diverse gitaarbouwwinkels kunnen/willen geen halzen maken omdat ze het veel te druk hebben met complete gitaren bouwen. Heeft iemand een tip of idee om toch aan een nieuwe hals te komen? Ik wil natuurlijk wel een hals die vrijwel gelijk is aan de echte Jaguar hals, met de karakteristieke grotere kop (soort vergrote Stratocaster kop).

[url=http://www.qotsa.com]Queens Of The Stone Age[/url]
pi_3990138
Weet je zeker dat gitaar bouwers geen hals voor je kunnen maken?

Offtopic: Hoe is die hals zo sgeef gekomen dan???

zondag 28 april 2002 @ 13:02:24 #3
4210 Joe Gain
Is you, or is you ain't??
pi_3990174
De beste zaak op dit gebied is Robbert's Guitars in Hilversum. www.guitars.nl
*No animals were harmed during the posting of this post*
  maandag 29 april 2002 @ 08:21:20 #4
15223 roelio
pi_3999918
quote:
Op zondag 28 april 2002 12:54 schreef LenL het volgende:
Weet je zeker dat gitaar bouwers geen hals voor je kunnen maken?

Offtopic: Hoe is die hals zo sgeef gekomen dan???

de winkels die ik gecheckt heb hier in het noorden hebben het druk met gitaarbouwen dat ze geen losse halzen maken. Iemand btw. enig idee hoe duur dat is, een hals op maat laten maken? Indicatie?

Hoe de hals zo scheef gekomen is: geen idee, het was niet zo toen ik de gitaar kocht, toen speelde ie perfect... Ik heb echt geen idee, heeft nooit voor kachels gestaan of zonder snaren gestaan.

Ik zal Robbert's Guitars ff checken.

pi_4000217
Ik kom weleens bij Rock Palace in Den Haag en daar hebben ze zo af en toe losse Fenderhalzen te koop.
Wellicht is er een mogelijkheid om via een winkel een custom made hals te laten maken en bestellen.

Een andere mogelijkheid is om eens langs een muziekbeurs te gaan en daar iets 2e hands te kopen.

Suc6

Take no prisoners... take no shit!
  maandag 29 april 2002 @ 11:32:42 #6
15223 roelio
pi_4000931
quote:
Op maandag 29 april 2002 10:11 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Ik kom weleens bij Rock Palace in Den Haag en daar hebben ze zo af en toe losse Fenderhalzen te koop.
ook jaguarhalzen? of alleen de standaardtypes stratocaster/telecaster ?
pi_4001055
Ik heb ze voor je proberen te bellen, maar ze zijn op maandag gesloten. Ik zou zeggen probeer het zelf nog even.

Hun tel: 070 3643938

Je kan ook emailen: info@rockpalace.com

Suc6

Feedback is misschien ook nog een optie!

maandag 29 april 2002 @ 12:01:05 #8
22501 camaro
lekker warm
pi_4001233
Hier in Hilversum zit ook Bass Connections, een erg goede gitaarzaak. Die kunnen misschien iets voor je betekenen. Je kan ze vinden op de Hilvertsweg, een zijstraat van de Gijsbrecht van Amstelstraat.
Roberts is ook een hele goeie, die maken zelf gitaren (oa die van Countdown van vroeger...). Zit op de Koninginneweg, als je het station uitkomt rechtsaf.

Succes!

Sjaggo zijn is zonde van je dag
  maandag 29 april 2002 @ 14:04:06 #9
15223 roelio
pi_4002555
iedereen bedankt voor de tips ik ga de genoemde shops eens even checken!
pi_4022358
Ik zou je ook Robberts aanraden.

Wat je ook nog kan proberen is Dick Dijkman in Rijssen. DD Guitars.

Helaas zul je merken dat de hals er de eerste 10 jaar 'te nieuw' uit zal zien, maar daar kun je weinig aan doen . Misschien eerst een tijdje onder een UV lamp leggen, dan wordt het houdt donkerder en de vernis/lak meer oranje. Maar je kunt daarmee ook de laklaag vern*ken, dus misschien toch niet zo'n goed idee.

Ik heb mijn basgitaar opnieuw laten fretten. Music Man Sabre uit 1979. Het is een volledig maple hals (zonder fingerboard dus), en de hele hals moest daarvoor geschuurd en opnieuw gelakt worden. Helaas dus ook een paar tinten minder oranje .

woensdag 1 mei 2002 @ 12:03:00 #11
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_4022461
Of kijk eens op www.warmoth.com
"That's what Britney Spears said before he died.."
pi_4024477
Ik heb even voor je rondgebeld. Zowel Feedback als Rockpalace verkopen geen losse halzen. Dit adres hieronder daarentegen wel:

Muziekhandel Vox Humana

010-4346628
Waalstraat 72
3131CS VLAARDINGEN

Suc6

pi_4024588
http://www.voxhumana.nl/frameset1.html

Hier vind je meer info voor je hals

pi_4027554
De American guitar store heeft ook een bak met halzen staan... maar die waren volgens mij allemaal van strats... American Guitar Store uit Enschede dus
pi_4027881
Als je nog niet genoeg adressen hebt, kun je ook nog Stand-By in Utrecht op de Oude Gracht (vlakbij Cafe Belgie) proberen.
Unox, the worst operating system.
  donderdag 2 mei 2002 @ 13:22:01 #16
15223 roelio
pi_4038404
Het lijkt erop dat Robberts mij heel goed kan helpen, of aan een Fender hals of aan een nieuw gemaakte.

Dank voor de overige adressen, mocht het niet lukken

Btw, dat de hals er te "nieuw" uit zou zien is niet zo'n probleem, de jaguar ziet er ook nog heel nieuw uit

Enne, LenL, de AmericanGuitarStore ken ik wel (heb er ooit nog eens een gitaartje gekocht) maar Strat halzen heb ik natuurlijk niks aan

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')