Dan kom je automatisch voor de keuze te staan:
- een hals bestellen
- een hals laten maken
Volgens mij zijn losse Fender Jaguar halzen niet te bestellen en anders zijn ze vreselijk duur (import USA), en diverse gitaarbouwwinkels kunnen/willen geen halzen maken omdat ze het veel te druk hebben met complete gitaren bouwen. Heeft iemand een tip of idee om toch aan een nieuwe hals te komen? Ik wil natuurlijk wel een hals die vrijwel gelijk is aan de echte Jaguar hals, met de karakteristieke grotere kop (soort vergrote Stratocaster kop).
Offtopic: Hoe is die hals zo sgeef gekomen dan???
quote:de winkels die ik gecheckt heb hier in het noorden hebben het druk met gitaarbouwen dat ze geen losse halzen maken. Iemand btw. enig idee hoe duur dat is, een hals op maat laten maken? Indicatie?
Op zondag 28 april 2002 12:54 schreef LenL het volgende:
Weet je zeker dat gitaar bouwers geen hals voor je kunnen maken?Offtopic: Hoe is die hals zo sgeef gekomen dan???
Hoe de hals zo scheef gekomen is: geen idee, het was niet zo toen ik de gitaar kocht, toen speelde ie perfect... Ik heb echt geen idee, heeft nooit voor kachels gestaan of zonder snaren gestaan.
Ik zal Robbert's Guitars ff checken.
Een andere mogelijkheid is om eens langs een muziekbeurs te gaan en daar iets 2e hands te kopen.
Suc6
quote:ook jaguarhalzen? of alleen de standaardtypes stratocaster/telecaster ?
Op maandag 29 april 2002 10:11 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Ik kom weleens bij Rock Palace in Den Haag en daar hebben ze zo af en toe losse Fenderhalzen te koop.
Hun tel: 070 3643938
Je kan ook emailen: info@rockpalace.com
Suc6
Feedback is misschien ook nog een optie!
Succes!
Wat je ook nog kan proberen is Dick Dijkman in Rijssen. DD Guitars.
Helaas zul je merken dat de hals er de eerste 10 jaar 'te nieuw' uit zal zien, maar daar kun je weinig aan doen . Misschien eerst een tijdje onder een UV lamp leggen, dan wordt het houdt donkerder en de vernis/lak meer oranje. Maar je kunt daarmee ook de laklaag vern*ken, dus misschien toch niet zo'n goed idee.
Ik heb mijn basgitaar opnieuw laten fretten. Music Man Sabre uit 1979. Het is een volledig maple hals (zonder fingerboard dus), en de hele hals moest daarvoor geschuurd en opnieuw gelakt worden. Helaas dus ook een paar tinten minder oranje .
Muziekhandel Vox Humana
010-4346628
Waalstraat 72
3131CS VLAARDINGEN
Suc6
Hier vind je meer info voor je hals
Dank voor de overige adressen, mocht het niet lukken
Btw, dat de hals er te "nieuw" uit zou zien is niet zo'n probleem, de jaguar ziet er ook nog heel nieuw uit
Enne, LenL, de AmericanGuitarStore ken ik wel (heb er ooit nog eens een gitaartje gekocht) maar Strat halzen heb ik natuurlijk niks aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |