abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3943296
Wat denken jullie ervan? Zijn Herman Du Bois en Wilco Viets schuldig of onschuldig?
E-?
pi_3943299
Geen idee, was er niet bij, sorry
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_3943306
Ik weet het echt niet. Maar als je het voor elkaar krijgt om zo'n strafzaak weer te laten lopen en het opnieuw voor de rechter te laten komen, dan zal er genoeg reden zijn voor twijfel.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † woensdag 24 april 2002 @ 08:57:12 #4
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3943325
Ik zou zeggen van niet. Het enige wat nog blijft 'wringen' is die schaamhaar die wel enigzins in de richting van 1 van hen wijst.
pi_3943336
Het is al zo lang bezig, moet je is kijken hoe het leven is geschaad van die mensen. Maar ja twijfel zal er zeker zijn, er schijnt pas weer iets van een schaamhaar gevonden zijn, van 1 van de 2, maar die had net zo goed van iemand anders kunnne zijn. We zullen het wel zien wat ze ervan zeggen, anders gaat er een aardige schadeclaim aankomen!
E-?
  woensdag 24 april 2002 @ 09:07:04 #6
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3943400
Schuldig.

(maar misschien vrijspraak bij gebrek aan voldoende bewijs)

Koranfascisme bedankt Islam
pi_3943426
quote:
Op woensdag 24 april 2002 09:07 schreef machteld het volgende:

Schuldig.

Want?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 24 april 2002 @ 09:10:24 #8
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_3943433
onschuldig (als ik Peter R mag geloven)
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
  woensdag 24 april 2002 @ 09:26:05 #9
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_3943548
Zonder ook maar enige onderbouwing zegt mijn gevoel dat die ene met dat schaamhaar schuldig is en die ander niet. Dit is ook de reden waarom het allemaal zo onduidelijk is. Nogmaals het is een gevoel, meer niet
Hard, gemeen en snel
  woensdag 24 april 2002 @ 09:39:34 #10
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_3943695
Ik kan me niet voorstellen dat ze schuldig zijn. Er zijn zoveel omstandigheden die tegen hun schuld spreken. Tenminste als je al de afleveringen van Peter R de Vries mag geloven. En dat doe ik dus.

Straks de uitspraak !

LEEUWARDEN - Het gerechtshof in Leeuwarden doet woensdag uitspraak in het herzieningsproces in de zogeheten Puttense moordzaak. Het hof heeft de zaak rond de verkrachting en gewelddadige dood van de 23-jarige Christel Ambrosius de afgelopen maanden in opdracht van de Hoge Raad opnieuw onderzocht en gewogen.

Het hof zal uitsluitsel moeten geven over de vraag of de twee hoofdrolspelers in het proces, de Puttenaren Herman Du Bois en Wilco Viets, halverwege de jaren negentig terecht zijn veroordeeld tot ieder tien jaar celstraf.

Beide mannen bekenden destijds hun aandeel in de misdrijven, maar trokken deze verklaringen later weer in. Christel Ambrosius werd in januari 1994 gedood in het huis van haar oma in Putten.

Advocaat Knoops

Aanklager J. van der Neut eiste twee weken geleden bevestiging van de eerdere veroordelingen. Advocaat G.J. Knoops vindt dat Du Bois en Viets moeten worden vrijgesproken. De zitting rond de uitspraak begint om half tien

Amsterdam + Boekel = werelds...
  woensdag 24 april 2002 @ 09:46:47 #11
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_3943766
quote:
Op woensdag 24 april 2002 09:39 schreef -Schorpioen- het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ze schuldig zijn. Er zijn zoveel omstandigheden die tegen hun schuld spreken. Tenminste als je al de afleveringen van Peter R de Vries mag geloven. En dat doe ik dus.
Op een of andere manier wordt mijn gevoel van schuldighied juist bevestigt door die afleveringen van Peter R de Vries. Nogmaals puur gevoel!
Hard, gemeen en snel
  woensdag 24 april 2002 @ 09:57:39 #12
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3943893
quote:
Op woensdag 24 april 2002 09:26 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Zonder ook maar enige onderbouwing zegt mijn gevoel dat die ene met dat schaamhaar schuldig is en die ander niet. Dit is ook de reden waarom het allemaal zo onduidelijk is. Nogmaals het is een gevoel, meer niet
Mijn guts feeling zegt mij dat ze beiden heel erg schuldig zijn, maar als rechter zou ik hen misschien vrijspreken.
Koranfascisme bedankt Islam
pi_3944006
Ik denk ook schuldig!!!
Het schijnt dat familieleden onder druk zijn gezet door de verdachten hun en partners.Dat heb ik gelezen in de Panaroma.Naast Peter R. De Vries is er ook nog een andere misdaadverslaggever bezig met de zaak en die kwam met dat verhaal.Die had contact dus contact gehad met diverse familieleden die voor eerste hun verhaal kwijt wilden.De doorslaggevende getuige is onder druk gezet door een van de vrouwen aldus schoonzuster van een van de verdachte's.Vanavond in ieder geval extra aflevering van Peter R. De Vries.
pi_3944007
We zullen het wel horen, naar mij mening onschuldig, maar als ze schuldig zijn, dan hebben ze het heel goed gedaan (klinkt lullig), maar om zoiets dan zo te laten doen!

In ieder geval de rechtzaak zal iets uitwijzen, maar of we daarmee dit topic beantwoord hebben! Wie zal het weten!

E-?
pi_3945282
Vrijspraak...
quote:
Verdachten Puttense moordzaak vrijgesproken

Uitgegeven: 24-4-2002 6:51
Laatst gewijzigd: 24-4-2002 11:46

LEEUWARDEN - Het gerechtshof in Leeuwarden heeft woensdag de twee verdachten in het herzieningsproces in de zogeheten Puttense moordzaak vrijgesproken van het verkrachten en doden van de 23-jarige Christel Ambrosius. Het hof had de zaak de afgelopen maanden in opdracht van de Hoge Raad opnieuw onderzocht en gewogen.

Daarmee heeft het hof geconcludeerd dat de twee hoofdrolspelers in het proces, de Puttenaren Herman Du Bois en Wilco Viets, halverwege de jaren negentig ten onrechte zijn veroordeeld tot ieder tien jaar celstraf.

Beide mannen bekenden destijds hun aandeel in de misdrijven, maar trokken deze verklaringen later weer in. Zij hebben hun celstraffen uitgezeten. Vorig jaar gaf de Hoge Raad opdracht aan het Leeuwarder hof het proces over te doen, wegens nieuw gerezen twijfels. De vrijspraak opent de deur naar een forse schadeclaim aan het adres van de staat.

Christel Ambrosius werd in januari 1994 gedood in het huis van haar oma in Putten.

http://nu.nl/document?n=55674

woensdag 24 april 2002 @ 12:02:59 #16
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_3945363
quote:
Op woensdag 24 april 2002 11:55 schreef QBZZ het volgende:
Vrijspraak...
[..]
Tja, de feiten wijzen deze kant op, en dus lijkt de uitspraak de enige juiste. Maar ik blijf met dat knagende gevoel zitten.
Hard, gemeen en snel
pi_3945371
zullen wel een flinke schadevergoeding gaan eisen nu denk ik zo
vosss is de naam,
  woensdag 24 april 2002 @ 12:05:12 #18
10617 Modderman
* heeft het vast niet begrepen
pi_3945391
quote:
Op woensdag 24 april 2002 09:10 schreef Magic666 het volgende:
onschuldig (als ik Peter R mag geloven)
Vertrouw nooit een Robot!
Zolang ik wakend nu maar oppas en niets laat gebeuren
Mag zich diezelfde droom nog vaak herhalen in mijn slaap
Slaap kent geen ooggetuigen, maar schenkt wel gedroomde lusten!
[Ovidius, Metamorphosen IX; vers 479-481]
pi_3945399
Ik neem aan dat beide verdachten nu de standaard vergoeding krijgen, omdat ze onterecht vast hebben gezeten? Dat zal zo'n ¤ 80,- per dag zijn. Hopelijk komt er nog wel een extra compensatie bovenop vanwege deze blunder van Justitie.
I intend to live forever, or die trying.
pi_3945409
toch ruim zo'n 2 ton dan
vosss is de naam,
  woensdag 24 april 2002 @ 12:07:04 #21
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_3945422
Vrijspraak in Puttense moordzaak

LEEUWARDEN Het hof in Leeuwarden heeft de twee verdachten in de Puttense moordzaak vrijgesproken.Volgens het hof zijn de eerdere bekentenissen van Wilco Viets en Herman Du Bois vals. Het tweetal werd in 1995 veroordeeld tot tien jaar voor het verkrachten en vermoorden van Christel Ambrosius.De Hoge Raad gaf het hof in Leeuwarden vorig jaar vanwege de gerezen twijfel opdracht de zaak over te doen. Viets en Du Bois,die zeven jaar hebben uitgezeten,zullen waarschijnlijk in een civiele zaak schadevergoeding eisen.Het is niet bekend of opnieuw gezocht gaat worden naar de dader.
Teletekst

Tja, het zat er wel een beetje aan te komen. Een vervelende 'dwaling', maar het recht heeft gezegevierd (of..?)

Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_3945441
Onschuldig dus:
http://nu.nl/document?n=55674
quote:
Verdachten Puttense moordzaak vrijgesproken

LEEUWARDEN - Het gerechtshof in Leeuwarden heeft woensdag de twee verdachten in het herzieningsproces in de zogeheten Puttense moordzaak vrijgesproken van het verkrachten en doden van de 23-jarige Christel Ambrosius. Het hof had de zaak de afgelopen maanden in opdracht van de Hoge Raad opnieuw onderzocht en gewogen.

Daarmee heeft het hof geconcludeerd dat de twee hoofdrolspelers in het proces, de Puttenaren Herman Du Bois en Wilco Viets, halverwege de jaren negentig ten onrechte zijn veroordeeld tot ieder tien jaar celstraf.

Beide mannen bekenden destijds hun aandeel in de misdrijven, maar trokken deze verklaringen later weer in. Zij hebben hun celstraffen uitgezeten. Vorig jaar gaf de Hoge Raad opdracht aan het Leeuwarder hof het proces over te doen, wegens nieuw gerezen twijfels. De vrijspraak opent de deur naar een forse schadeclaim aan het adres van de staat.

De rechter heeft al het bewijsmateriaal in twijfel getrokken. Zelfs de bekentenis. 10 jaar van je leven verspild plus nog eens alle ellende. Ik hoop dat diegene die daar schuldig aan zijn persoonlijk een fikse schadevergoeding moeten betalen.
pi_3945458
quote:
Ik hoop dat diegene die daar schuldig aan zijn persoonlijk een fikse schadevergoeding moeten betalen.
Zou eik wel eerlijk zijn, maar denk dat gewoon de staat betaald
vosss is de naam,
pi_3945470
quote:
Op woensdag 24 april 2002 12:08 schreef calvobbes het volgende:
10 jaar van je leven verspild plus nog eens alle ellende.
Mierenneukmode: 7 jaar. Maar ik kan me voorstellen dat het voelt als twintig jaar.
I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 24 april 2002 @ 12:15:08 #25
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_3945534
quote:
Op woensdag 24 april 2002 12:10 schreef dwerg het volgende:
[..]
Mierenneukmode: 7 jaar. Maar ik kan me voorstellen dat het voelt als twintig jaar.
In de Volkskrant van vorige week stond een mooi interview met beide heren. Stukje ge-copy/paste van de Krantenbank:

Ieder ander mens zou er wanhopig van worden. Maar Wilco Viets vindt dat hij in zijn voordeel is veranderd na bijna zeven jaar in de gevangenis te hebben gezeten. Let wel, na bijna zeven jaar volgens eigen zeggen onschúldig in de gevangenis te hebben gezeten. 'Dat ik een vent ben geworden wil ik niet zeggen. Maar ik ben volwassener geworden, minder naïef. Ik was nog zo piep toen dit allemaal begon.'

Herman du Bois kijkt minder positief terug op zijn zeven jaar achter de tralies, afgesloten van vrouw en kinderen en de buitenlucht. 'Ik ben echt een buitenmens.' Toch, ook hij ziet niet om in grote wrok. 'Naar omstandigheden heb ik het best goed gehad.'

Dat komt, zeggen beiden, omdat ze overtuigd zijn van hun eigen gelijk en altijd hoop hebben gehouden dat er op een dag een rechter zou komen die hen zou geloven. Anders had hij het niet gehaald, zegt Herman. 'Als ze in het begin tegen me hadden gezegd: jij gaat voor zeven jaar vast, dan had ik nu hier niet gezeten.'

Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')