(Nee, Verbal, er was voor de rest alleen een Babylon 5 versus Star Trek topic te vinden, niet een specifieke topic als deze.)
Voor de duidelijkheid: in de context van deze topic staat LOTR dus voor "Legend Of The Rangers" (nieuwe Babylon5-film van de Sci-Fi Channel) en dus niet "Lord Of The Rings".
Okay, laat ik de discussie maar eens beginnen met de mededeling dat ik voor (relatief) weinig de eerste Babylon 5 DVD "In The Beginning" op de kop heb getikt bij FRS. Laat echter uitgerekend nu mijn DVD-ROM speler het niet doen. Grrrr...
Maar B5 is wel de beste SF serie ooit, IMO. Goed, het begint wat traag, maar vooral seizoen 2 t/m 4 is echt ijzersterk.
Als ze nou nog eens seizoen 5 helemaal op tv uitzenden, en dan niet weer halfverwege ermee kappen, dan zou ik ook weer blij worden daarvan. En liefst ook niet weer bij seizoen 1 beginnen, want 1, 2 en 3 zijn al zovaak uitgezonden.
Oh, en B5 heeft tenminste niet van die aliens die alleen een iets andere neus hebben...
quote:Farscape ook niet..
Op woensdag 24 april 2002 09:25 schreef Tokus het volgende:
Oh, en B5 heeft tenminste niet van die aliens die alleen een iets andere neus hebben...
Ik heb B5 nog nooit gezien, maar ik zit eigenlijk te wachten totdat ze het eindelijk helemaal op dvd uitbrengen of dat een zender het gaat herhalen vanaf het begin. Lijkt me een toffe serie in ieder geval...
Die nieuwe film LotR blijkt niet zo heel erg goed te zijn en volgens mij is het nu al duidelijk dat ze er geen nieuwe serie van gaan maken.
quote:EUR 17,99. (EUR 16,09 met CJP korting
Op woensdag 24 april 2002 09:25 schreef Tokus het volgende:
ik zag In The Beginning gister ook liggen, bij de Mediamarkt. Niet gekocht, ik was even op zoek naar wat anders. wat kost ie bij de FRS?
Dus als je toevallig een studenten-pinpas van de ABM-AMRO hebt, vergeet dan bij het afrekenen bij de FRS niet het CJP-logootje op de achterkant van de pas te tonen. Korting is bij FRS van toepassing op alles, behalve singles.
quote:Zeker, leek aanvankelijk op een slap aftreksel van Star Trek, maar toen het eenmaal op gang kwam, met al die intriges, alle geheimpjes en personal agenda's die de individuele personen hebben... Smullen.
Maar B5 is wel de beste SF serie ooit, IMO. Goed, het begint wat traag, maar vooral seizoen 2 t/m 4 is echt ijzersterk.
quote:Ja, maar die seizoen 5 was er toch aangeplakt? De voorgeschreven arc van 5 jaar omspande toch 4 seizoenen?
Als ze nou nog eens seizoen 5 helemaal op tv uitzenden, en dan niet weer halfverwege ermee kappen, dan zou ik ook weer blij worden daarvan. En liefst ook niet weer bij seizoen 1 beginnen, want 1, 2 en 3 zijn al zovaak uitgezonden.
quote:Zien er inderdaad origineel uit. En veel van hen hebben nog accenten ook!
quote:Nee, zeker niet. Farscape heeft misschien wel de coolste aliens van allemaal. Ik bedoel, toen ik die Scarrans voor het eerst zag dacht ik: damn!
Op woensdag 24 april 2002 12:45 schreef Xhorder het volgende:Farscape ook niet..
quote:Dan moet je zeker In The Beginning kopen, om twee redenen:
Ik heb B5 nog nooit gezien, maar ik zit eigenlijk te wachten totdat ze het eindelijk helemaal op dvd uitbrengen of dat een zender het gaat herhalen vanaf het begin. Lijkt me een toffe serie in ieder geval...
1) de film is bedoeld als prequel van de serie en is daarom wellicht handig voor B5-n00bs (no offence) om met de B5-universe kennis te maken
2) na lang gezeur van de fans heeft Warner eindelijk besloten om in elk geval de TV-film In The Beginning op DVD uit te brengen, bij wijze van trial: als daarvan genoeg verkocht worden, dan zal Warner het wellicht interessant genoeg gaan vinden om ook de hele serie op DVD uit te brengen
quote:Ik dacht dat het wel meeviel met die film, hoor. Er was alleen wel wat kritiek op het feit dat de film niet zoveel diepgang heeft als Babylon 5 en Crusade. Daar heeft men wellicht voor gekozen om een breder publiek te bereiken. Mar daar moet je inderdaad wel voorzichtig meezijn, want die diepgang dat is juist wat Babylon 5 bijzonder maakt. I
Die nieuwe film LotR blijkt niet zo heel erg goed te zijn en volgens mij is het nu al duidelijk dat ze er geen nieuwe serie van gaan maken.
Ik had inderdaad gelezen dat men het te duur/riskant vond om er een serie van te maken (hoewel ze het wel open hebben gelaten) en dat is jammer, want Crusade is ook midden in het eerste seizoen gecancelled. Ik heb daarvan nog maar 1 aflevering gezien (vraag me hier niet hoe ik eraan kwam ), en het zag er zeker interessant uit. Goede sfeer, goed acteerwerk, en duidelijk een groter budget dan in de originele B5 serie.
quote:Lijkt me ook een goed idee. Ik heb B5 een paar keer proberen te kijken maar ik snapte er niet echt iets van, maar het zag er wel veelbelovend uit. Als ze het vanaf het begin uitzenden ga ik zeker kijken. Heb ik toen ook met Star Trek gedaan toen ze dat vanaf het begin uitzonden en dat was ideaal. Gewoon de videorecorder op dagelijks programma zetten en je hebt altijd iets te kijken
Op woensdag 24 april 2002 12:45 schreef Xhorder het volgende:Ik heb B5 nog nooit gezien, maar ik zit eigenlijk te wachten totdat ze het eindelijk helemaal op dvd uitbrengen of dat een zender het gaat herhalen vanaf het begin. Lijkt me een toffe serie in ieder geval...
quote:ok heb een cocacola pas, dus ook 10% korting
Op woensdag 24 april 2002 18:19 schreef motown het volgende:[..]
EUR 17,99. (EUR 16,09 met CJP korting
)
Dus als je toevallig een studenten-pinpas van de ABM-AMRO hebt, vergeet dan bij het afrekenen bij de FRS niet het CJP-logootje op de achterkant van de pas te tonen. Korting is bij FRS van toepassing op alles, behalve singles.
quote:Eigenlijk was de planning 5 seizoenen, maar na seizoen 3 was het nog niet zeker of ze er nog wel 2 zouden maken, dus is alles van seizoen 4 en 5 in 1 seizoen gepropt. Toen dat ook nog succesvol genoeg bleef kwam er alsnog een seizoen 5, waarvoor Straczynski dus nog wat andere verhalen bedacht.
Ja, maar die seizoen 5 was er toch aangeplakt? De voorgeschreven arc van 5 jaar omspande toch 4 seizoenen?
quote:Okay, ik zal hem eens gaan kopen dan. Eén ding. Die film is in Amerika samen uitgebracht met de pilot van B5, op 1 DVD. Waarom doen ze dat nou weer niet in Europa, moeten we dus 2 aparte DVD's gaan kopen... lekker is dat, en ik zag hem liggen bij de FRS laatst, krijg je hem in zo'n gammel dun plastic doosje. Erg jammer... Nou ja, hij is gelukkig niet zo heel erg duur.
Op woensdag 24 april 2002 18:26 schreef motown het volgende:Dan moet je zeker In The Beginning kopen, om twee redenen:
1) de film is bedoeld als prequel van de serie en is daarom wellicht handig voor B5-n00bs (no offence) om met de B5-universe kennis te maken
2) na lang gezeur van de fans heeft Warner eindelijk besloten om in elk geval de TV-film In The Beginning op DVD uit te brengen, bij wijze van trial: als daarvan genoeg verkocht worden, dan zal Warner het wellicht interessant genoeg gaan vinden om ook de hele serie op DVD uit te brengen
quote:Ja, joh? Shit, dat zul je weer zien met die k*t-regio's. Maar bedoelde je met "pilot" nou de eerste TV film (voor de serie) of de eerste aflevering? Ja, het is echt heel verwarrend allemaal met Babylon 5.
Op woensdag 24 april 2002 19:48 schreef Xhorder het volgende:[..]
Okay, ik zal hem eens gaan kopen dan. Eén ding. Die film is in Amerika samen uitgebracht met de pilot van B5, op 1 DVD. Waarom doen ze dat nou weer niet in Europa, moeten we dus 2 aparte DVD's gaan kopen... lekker is dat, en ik zag hem liggen bij de FRS laatst, krijg je hem in zo'n gammel dun plastic doosje. Erg jammer... Nou ja, hij is gelukkig niet zo heel erg duur.
Maar goed, ik dwaal af. Overigens heb ik net de pilot-episode van Crusade gezien. Vond hem eerlijk gezegd tegenvallen. Die pilot sloot overigens aan op de Babylon 5 TV film "A Call To Arms". Die heb ik overigens nog niet gezien.
quote:De aflevering heet The Gathering en is volgens play.com de pilot van B5. Die staat samen met In the Beginning op 1 DVD, R1.
Op woensdag 24 april 2002 21:11 schreef motown het volgende:
Ja, joh? Shit, dat zul je weer zien met die k*t-regio's. Maar bedoelde je met "pilot" nou de eerste TV film (voor de serie) of de eerste aflevering? Ja, het is echt heel verwarrend allemaal met Babylon 5.![]()
Hier is The Gathering ook uitgebracht blijkbaar, heb hem alleen nog niet in de winkel gezien, maar dit issum.
In the Beginning, R2
Dat gezeik met regio's mogen ze van mij ook afschaffen. Europa krijgt meestal minder extra's, voor een hogere prijs. En nu dus 2 DVD's die we apart moeten kopen, in plaats van 1...
quote:Duitsers kunnen toch ook Engels.. Pff, lekker cheap gedaan dus... En er zitten zeker ook geen extras op de DVD?
Op donderdag 25 april 2002 14:08 schreef motown het volgende:
En met alle respect voor de Duitsers: ik denk dat ik niet de enige niet-Duitstalige Europeaan ben die zich stoort aan het feit dat ze bedrukking van de DVD zelf in twee hebben gedeeld met een Duitse helft en een Engelse helft. Ik weet dat de taal op de DVD zelf instelbaar is, alsmede de ondertiteling (en indien gewenst die laatste zelfs helemaal uit te schakelen), maar toch.
quote:als je alles maar 1x hoeft te zien zijn dvds geldverspilling. Als je meerdere keren van een aflevering of film kan genieten dan zou ik ze zeker aanschaffen.
Op donderdag 25 april 2002 15:09 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik heb toendertijd alle afleveringen op TV gezien, en ik ben ook al een tijd geneigd om de DVD's van de seizoenen te kopen. Maar ik ben bang dat het geldverspilling is omdat ik ze allemaal heb gezien. Mijzelf kennende zit dan binnen 5 minuten de fast-forward knop onder een van mijn duimen
Ik weet niet zo goed wat een screener is, maar dit was echt genieten.
quote:verkeerde topic denk ik hoor
Op zaterdag 11 mei 2002 23:30 schreef Thanos het volgende:
Ik heb zonet Lord Of The Rings bekeken.
Het is de 2 cd DVL screener. Wat een goede kwaliteit!
Super geluid, super beeld. Met subs erbij.Ik weet niet zo goed wat een screener is, maar dit was echt genieten.
LotR staat hier voor Legend Of The Rangers, een Babylon 5 spinoff.
Ik heb die Babylon 5 crusade serie en Legend of the rangers trouwens ook hoor. Heel mooi spul.
Nou stargate nog even compleet maken (nog 44 eps te gaan)
quote:Duitsers kunnen juist niet goed Engels, omdat ze bijna alle (bios)films en series nagesynchroniseerd voor geschoteld krijgen. Daarom heb ik ook een hekel aan nagesynchroniseerde programma's...
Op donderdag 25 april 2002 14:55 schreef Xhorder het volgende:[..]
Duitsers kunnen toch ook Engels.. Pff, lekker cheap gedaan dus... En er zitten zeker ook geen extras op de DVD?
Maarja ff ontopic
Ik heb de DVD nu ook in het bezit, en ik heb ook alle videobanden (van de films dan, niet de serie ik wacht liever op de DVD versie liefst in season boxes )
[Dit bericht is gewijzigd door MaxiTitan op 12-05-2002 15:13]
Ik heb al op Amazon UK gekeken, maar dan betaal je +/- 20 Pond; beetje veel voor 2 afleveringen.
Iemand suggesties?
quote:Bol.com heeft ze nog.
Op woensdag 22 mei 2002 17:06 schreef Seraphin het volgende:
Iemand suggesties?
Ik zie in de programmagids dat RTL5 vanavond om 20:30 uur In The Beginning uitzendt.
Voor de DVD bezitters onder ons maakt dat dus niet uit (hoogstens een tikje frustrerend ), maar voor nieuwkomers is deze prequel van de TV film wellicht de gelegenheid om kennis te maken met deze uitstekende serie.
quote:Da's ongeveer nu. Alleen jammer van die reclame.
Op donderdag 23 mei 2002 16:21 schreef motown het volgende:
Ik zie in de programmagids dat RTL5 vanavond om 20:30 uur In The Beginning uitzendt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |