Wanneer deze trend niet gekeerd wordt overweeg ik uit 'Klein Marokko' te verhuizen.
quote:doei
Op zondag 21 april 2002 20:49 schreef machteld het volgende:
Bolkestein begrijpt dat dit niet kan, maar heeft het misschien toch nog onderschat 10 jaar geleden.
Pim Fortuyn heeft het in grotere mate bespeekbaar gemaakt.
Maar ook Thom de Graaff neemt nu eindelijk duidelijk stelling in deze en andere soortgelijke kwesties (zie Netwerk)
Al heb ik van die laatste (en zijn partij) weinig hoop op krachtdadig optreden.Wanneer deze trend niet gekeerd wordt overweeg ik uit 'Klein Marokko' te verhuizen.
doei, stuur je een kaartje?
quote:Gelijk heb je!
Bolkestein begrijpt dat dit niet kan, maar heeft het misschien toch nog onderschat 10 jaar geleden.
Maar ook Thom de Graaff neemt nu eindelijk duidelijk stelling in deze en andere soortgelijke kwesties (zie Netwerk)
Al heb ik van die laatste (en zijn partij) weinig hoop op krachtdadig optreden.Wanneer deze trend niet gekeerd wordt overweeg ik uit 'Klein Marokko' te verhuizen.
quote:Wanneer je niet normaal kunt reageren, reageer dan liever niet.
Op zondag 21 april 2002 20:56 schreef hicham het volgende:
LaterzIk blij
BTW:Als je in ogenschouw neemt dat er ook "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas!" werd gezongen bij de demonstratie lijkt me de uitleg nog slechter, dan hij lijkt.
quote:Gegroet.
Eem van de punten daar was de mogelijkheid het Nederladerschap te verwerven. Als Marokko niet toestaat dat Marrokanen een andere nationaliteit aannemen dan vindt ik dat Nederland daar de consequentie uit moet trekken en niet moet toestaan dat burgers van zo'n land de Nederlandse nationaliteit ooit krijgen.
Ze blijven Marokaan, zoals de Marokaanse overheid stelt, hun Marokaanse rechten kunne ze alleen in Marokko uitoefenen en hier hebben ze zich gewon aan onze wetten te houden en verder geen gezeur.
Er gelden voor buitenlanders trouwens strengere wetten wbt bv demonstraties, je mag als buitenlander geen politieke kwesties hier aankaarten via demonstraties die niets met Nederland te maken hebben.
Dat geld dus ook voor die kut-marokanen met hun kut-demonstratie pro moordenaar arafat.
[edit]
Ik vind dat de overheid de moe dmoet hebben om gezien het marokkanse standpuytn dat te respecteren en alle marokanen vervolgens het nederlanderschap te ontnemen.
als ze zich misdragen, of blijken hun kinderen niet te willen opvoeden kan daarna het hele gezin uitgezet worden.
Moet je eens opletten hoe principieel Marokko dan wordt.
dat is het laatste wat ze willen, het is gewoon een pokerspel waar Nederland steeds weer intrapt. Als Marokko een standpunt inneemt gaat Nederland op zijn rug om de goede vrede te bewaren.
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door otaku-san op 21-04-2002 21:56]
quote:Polder model:
Op zondag 21 april 2002 21:03 schreef Kaalhei het volgende:
Ja het is echt om te huilen dat dit getolereerd wordt. Ik heb trouwens begrepen dat men ook al een uitleg heeft gegeven waarom Moslims een vlag met een Swatiska wel mogen gebruiken bij demonstraties en extreem-rechts niet. De uitleg die gegeven werd is dat de Moslims de vlag negatief gebruiken als in:"Sharon is slecht want hij doet hetzelfde als de Nazi's deden" en de extreem-rechtse hoek de vlag "positief" gebruikt. Ja op deze manier breien we overal een gunstig (geitenwollen) einde aan.BTW:Als je in ogenschouw neemt dat er ook "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas!" werd gezongen bij de demonstratie lijkt me de uitleg nog slechter, dan hij lijkt.
quote:Leuk dat je alleen op Hicham reageerd, trut.
Op zondag 21 april 2002 21:02 schreef machteld het volgende:[..]
Wanneer je niet normaal kunt reageren, reageer dan liever niet.
Ik heb hier nog een leuk citaatje van je liggen.
Ik zal de link ff voor je opzoeken.
quote:Doei.
Wanneer deze trend niet gekeerd wordt overweeg ik uit 'Klein Marokko' te verhuizen.
quote:Ik word zo moe van mensen die dat soort dingen echt zo uitproberen te leggen. Het mag of het mag niet. Zelf heb ik geen probleem met de uitingen, maar dan wel voor alle partijen en niet alleen maar voor het soort wat in het straatje van de huidige normen en waarden past.
Op zondag 21 april 2002 21:03 schreef Kaalhei het volgende:
Ja het is echt om te huilen dat dit getolereerd wordt. Ik heb trouwens begrepen dat men ook al een uitleg heeft gegeven waarom Moslims een vlag met een Swatiska wel mogen gebruiken bij demonstraties en extreem-rechts niet. De uitleg die gegeven werd is dat de Moslims de vlag negatief gebruiken als in:"Sharon is slecht want hij doet hetzelfde als de Nazi's deden" en de extreem-rechtse hoek de vlag "positief" gebruikt. Ja op deze manier breien we overal een gunstig (geitenwollen) einde aan.BTW:Als je in ogenschouw neemt dat er ook "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas!" werd gezongen bij de demonstratie lijkt me de uitleg nog slechter, dan hij lijkt.
Kabouter Plop in buitenhof sloeg de plank weer heerlijk mis. Deden er nog wel een paar in een "debatje".
quote:He allahverdomme, is het weer discriminatie Youssef?
Op zondag 21 april 2002 22:03 schreef Youssef het volgende:[..]
Leuk dat je alleen op Hicham reageerd,
quote:Zeg dat maar tegen je moeder.
trut.
quote:Nee hoor, ik voel me helemaal niet gediscrimineerd, maar jij wilt zeggen dat jij het helemaal niet bijzonder vind?
Op zondag 21 april 2002 22:50 schreef X-Ray het volgende:[..]
He allahverdomme, is het weer discriminatie Youssef?
Voel je je weer achtergesteld? Snik...
[..]Zeg dat maar tegen je moeder.
Evengoed vind ik dat dergelijke taferelen met vlagverbrandingen absoluut niet op z'n plaats zijn in een modern Westers land en ik vind het dan ook erg jammer dat dit kennelijk goedgepraat wordt door (toch) een prominente vertegenwoordiger van de Islamitische Nederlanders.
Ik heb niet gezien of gehoord in welke context Haselhoef deze uitspraak heeft gedaan, maar het is betreurenswaardig dat hij niet keihard afstand heeft genomen van dit soort wangedrag. Dit is natuurlijk weer koren op de molen van degenen die sowieso al vinden dat de integratie is mislukt. Sowieso zouden dit soort acties eens vanuit de eigen moslim-kringen scherp bekritiseerd moeten worden, maar in plaats daarvan krijgen we nu nog een vergoeielijkend praatje ook. Erg jammer.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 21-04-2002 23:01]
quote:Mijn sympathie voor Haselhoef's gedachten is nooit groot geweest.
Op zondag 21 april 2002 22:47 schreef X-Ray het volgende:
Tot zover mijn ietwat groeiende sympathie voor Haselhoef.
Maar ik heb dan ook nogal wat ongefundeerde stukken van zijn hand gelezen op internet.
quote:
Op zondag 21 april 2002 21:02 schreef machteld het volgende:[..]
Wanneer je niet normaal kunt reageren, reageer dan liever niet.
Ik heb hier nog een leuk citaatje van je liggen.
Ik zal de link ff voor je opzoeken.
quote:
Op zondag 21 april 2002 20:52 schreef Re het volgende:[..]
doei
quote:Je mist er twee
Op zondag 21 april 2002 20:54 schreef markjacoo het volgende:
dat is het mooie van een vrij land he, je kunt gaan en staan waar je wilt en zo maar vertrekken als het je niet zint.doei, stuur je een kaartje?
quote:Nee, Palestijnse vlaggen hebben we vorige week totaal niet gezien. Gelukkig maar, want die zouden enkel in de weg hangen bij het vertoon van plastic wapens, het scanderen van racistische leuzen en het gooien van molotov-cocktails. Bah, zo'n vreedzame pro-Israel demonstratie, om van te walgen!
Op zondag 21 april 2002 21:34 schreef Slam het volgende:
Vanmiddag was er weer zo'n pro-Israel demonstratie, wat me bijzonder irriteerde was dat massale vlaggenvertoon, dat nationalistische gedoe, echt verschrikkelijk. Dat doen ze maar in Israel.
quote:Welke twee citaten zou ik missen?
Op zondag 21 april 2002 23:02 schreef hicham het volgende:[..]
[..]
[..]Je mist er twee
Dat ene citaat van je broertje kan ik in ieder geval missen als kiespijn, zie ook mijn ondertitel.
quote:En bij deze T-shirts
Op zondag 21 april 2002 23:15 schreef Berserker het volgende:[..]
Nee, Palestijnse vlaggen hebben we vorige week totaal niet gezien. Gelukkig maar, want die zouden enkel in de weg hangen bij het vertoon van plastic wapens, het scanderen van racistische leuzen en het gooien van molotov-cocktails.
quote:Kap nu eens met dit soort geneuzel, en reageer of inhoudelijk, of niet.
Op zondag 21 april 2002 23:39 schreef machteld het volgende:
Welke twee citaten zou ik missen?Dat ene citaat van je broertje kan ik in ieder geval missen als kiespijn, zie ook mijn ondertitel.
quote:Amsterdam, let op uw saeck!
Op zondag 21 april 2002 23:45 schreef R@b het volgende:[..]
En bij deze T-shirts
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |