abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3900244
Net gelezen op teletekst:

In seattle is in het huis van Layne Staley een stoffelijk overschot is gevonden.
vermoedelijk is het stoffelijk overschot van de 34 jarige zanger van Alice in Chains zelf.

Wie heeft dit ook gehoord of gelezen en weet of dit waar is....?

Zou verdomde jammer zijn!

Use & Abuse... Good & Bad Times
pi_3900258
Of het echt de zanger van AiC is, is nog niet bekend. Ook niet bij MTV.

http://www.mtv.com/news/articles/1453520/20020420/alice_in_chains.jhtml?headlines=true

pi_3900259
pagina?
bron?
pi_3900263
pagina 372 op teletekst!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 april 2002 @ 16:38:25 #6
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_3900463
A body was removed last night from the University District residence of Layne Staley, lead singer and guitarist for the Seattle grunge band ALICE IN CHAINS. KOMO-TV, citing an unidentified source, said the body was that of Staley, 34.

A King County medical-examiner's investigator said his office removed a body from the Staley address and planned an autopsy today, but he refused to confirm the identity of the person. He said it appeared the person had been dead for some time and would have to be identified scientifically.

Staley had a history of substance abuse, and in the early 1990s publicly acknowledged an addiction to heroin.

ALICE IN CHAINS, formed in Seattle in 1987, was part of the early '90s heyday of grunge. The band was mentioned in the same breath as NIRVANA and SOUNDGARDEN.

The band's debut album, "Facelift", was released in 1990, and the song "We Die Young" became a top-5 metal track.

In 1991, the band was nominated for an American Music Award for Favorite Heavy Metal Artist.

The band's last release was Nothing Safe — Best Of The Box in 1999.

Staley also fronted the side band MAD SEASON.

Fans last night were already mourning Staley's death on bulletin boards on music sites.

One wrote: "You were an amazing man Layne a tortured soul, but a loved one. Wherever you are, I hope you feel how much you and your music meant to your fans. Rest in peace."

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_3901833
"De politie van Seattle heeft in de woning van Layne Staley een stoffelijk overschot aangetroffen,vermoedelijk van de Alice in Chaines-zanger zelf.In de lokale media van Seattle wordt de dood van Staley (34) bevestigd.Hij zou al enkele dagen dood zijn geweest.Alice in Chains beleefde tegelijk met stadgenoot Nirvana zijn grootste successen.De bekendste cd van de grungeband is Dirt uit 1992. Op het muzikale vlak was het de laatste tijd stil rond Alice in Chains en Layne Staley.De zanger tobde al jaren met een heroineverslaving.Van gitarist Jerry Cantrell verschijnt in juni het tweede solo-album,Degradation Trip. "

.....

Moet nu net de meest invloedrijke rockzanger van de jaren negentig sterven???
......

But despite all the success, things were going wrong behind the scenes. Rumors that Staley had developed into a hardcore drug user began spreading by the mid-'90s, and the speculation only grew louder when the band refused to mount any substantial tours after an appearance on Lollapalooza 1993. By the late '90s, the group was on hiatus, as a best-of (Nothing Safe), a box set (Music Bank), and an in-concert set (Live) appeared, but no new album was planned. Staley has also appeared as part of the one-off Seattle supergroup Mad Season (1995's Above), as well as on the motion picture soundtrack for The Faculty (a cover of Pink Floyd's "Another Brick in the Wall Part 2"). Staley's influence can be easily detected on such late-'90s rock singers as Scott Stapp (Creed), Travis Meeks (Days of the New), and Sully Erna (Godsmack).

Ok Layne het ga je goed, Ik zal "Nutshell" nog eens voor je draaien.

pi_3903236
doodsoorzaak? zelfmoord?
pi_3908082
Het inmmiddels zeker het lichaam van Staley:

http://www.mtv.com/news/articles/1453520/20020420/alice_in_chains.jhtml?headlines=true

quote:
Alice in Chains' Layne Staley was found dead in his Seattle home on Friday evening.

The King County Medical Examiner positively identified Staley's body on Saturday (April 20), following an autopsy. Exact time and cause of death are pending, as laboratory results could take several weeks, a spokesperson said. Staley was 34.

pi_3908154
http://www.pollstar.com/news/viewnews.pl?NewsID=1760
quote:
Tests were required to establish the identity because the body, discovered Friday, had started to decompose.
ewh

Dan lag die er toch al een tijdje of was het erg warm...

zondag 21 april 2002 @ 14:14:10 #11
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_3908171
Dieptriest...Would? staat in mijn top 3 aller tijden en ik zet nog regelmatig Dirt of hun Unplugged cd op.
Vooral de nummers die hij samen met Jerry Cantrell zong spraken mijn aan.
a.k.a. Sikko
  zondag 21 april 2002 @ 14:20:57 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3908257
Sorry voor de dubbelpost

Echt een verlies dit zeg

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 21 april 2002 @ 15:37:38 #13
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_3908990
Inderdaad een verlies, ik luisterde al Alice in Chains vanaf het begin.
Niet dat ze nog veel CD's maakten de afgelopen tijd, maar toch.

Gelukkig leeft Jerry Cantrell nog.

Things to meat, people to do, places to kill.
  zondag 21 april 2002 @ 18:16:39 #14
21810 MouseLady
Black Magic Woman
pi_3910512
Vreselijk... Wat een shock, is ie toch opeens dood.

Ik heb gelijk m'n DVDtje van "unplugged" weer gekeken en geluisterd, daar zag ie d'r ook al niet best uit zeg.

Zonde hoor, een gemis voor iedereen.

Trouwste user 2022 zondag 21 april 2002 @ 18:19:15 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_3910547
Het was wel te verwachten natuurlijk.

Hoe vaak is ie niet opgenomen geweest in een afkick kliniek. Nieuwe albums kwamen er niet.

Hij heeft mooie muziek gemaakt, als troost.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 21 april 2002 @ 18:22:21 #16
21810 MouseLady
Black Magic Woman
pi_3910582
quote:
Op zondag 21 april 2002 15:37 schreef Penance het volgende:

Gelukkig leeft Jerry Cantrell nog.

Inderdaad
  zondag 21 april 2002 @ 19:12:25 #17
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_3911139
quote:
Op zondag 21 april 2002 18:16 schreef MouseLady het volgende:
Ik heb gelijk m'n DVDtje van "unplugged" weer gekeken en geluisterd, daar zag ie d'r ook al niet best uit zeg.
Nee, door de belichting leek het net of ie roze haar had.
  maandag 22 april 2002 @ 02:04:35 #18
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_3915621
Doe de groeten aan Shannon, Layne.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  maandag 22 april 2002 @ 10:52:33 #19
10405 Actif
I'm living my dreams.
pi_3917146
Born: Telegraaf

Layne Staley: 1967-2002

SEATTLE - Layne Staley, zanger en gitarist van de Amerikaanse grungeband Alice in Chains, is dood aangetroffen in zijn huis. Dat heeft de politie in Seattle bekendgemaakt. Staley was 34 jaar.

Het lichaam van Staley verkeerde toen het vrijdag werd gevonden al enigszins in staat van ontbinding. Volgens de politie kan Staley door een natuurlijke oorzaak zijn overleden, maar ook als gevolg van een overdosis drugs.

Grungescene
Met Nirvana, Pearl Jam en Soundgarden behoorde Alice in Chains aan het begin van de jaren '90 tot de belangrijkste bands uit de grungescene van Seattle. De groep had een kenmerkende donkere, dreigende sound, die een combinatie was van grunge en heavy metal. Veel liedjes van Alice in Chains gingen over heroïne.

"Hij was een lieve jongen, maar iemand met zeer veel problemen", zei Charles Cross, oud-redacteur van The Rocket, een inmiddels opgeheven muziektijdschrift uit Seattle. "Een paar jaar geleden overleed zijn vriendin aan de drugs. Mensen hoopten nog dat het weer goed zou komen met hem. Het is een trieste geschiedenis."

Inspiratiebron
Hoewel Alice in Chains niet kon tippen aan Nirvana, vormde ze volgens Cross wel een inspiratiebron voor "honderden, zo niet duizenden" andere bands. Layne's stem speelde een belangrijke rol in het succes van de groep, zegt Cross.

De groep bracht drie albums uit: 'Facelift', 'Dirt' en 'Alice in Chains', en had hits met de nummers 'Man in the Box', 'Them Bones', 'Rooster' en 'Would?'. Halverwege de jaren '90 stopte Alice in Chains, daartoe gedwongen door Layne's drugsprobleem, met touren.

Best Day Possible: Dawn patrol surf session/Killer windsurf session/ Early evening BBQ/Party Night!
  maandag 22 april 2002 @ 12:19:10 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3918161
NP: Alice in chains - Rain when I die
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_3949510
Ik vind het creepy:

(kijk naar de vergelijkingen die dikgedrukt zijn)

Kurt Cobain:
geboren: 1967
gestorven: begin april 1994
sterfplaats: Seattle
beroep: bekende GRUNGE-artiest

Layne Staley:
gestorven: begin april 2002

C'mon, da's mischien toch wel een heel klein beetje raar, vinden jullie dat nou niet?

pi_3950360
quote:
Op woensdag 24 april 2002 16:38 schreef webfreak het volgende:
Ik vind het creepy:

Kurt Cobain:

Layne Staley:

C'mon, da's mischien toch wel een heel klein beetje raar, vinden jullie dat nou niet?

Nog een overeenkomst: Het waren allebei junks.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_3950451
quote:
Op woensdag 24 april 2002 16:38 schreef webfreak het volgende:
Ik vind het creepy:

Kurt Cobain:

Layne Staley:

Who's next....?
  woensdag 24 april 2002 @ 21:17:50 #24
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_3952592
En ze waren allebei getrouwd met Courtney Love!!!
Whaaaah!

Get over it.

Echt puur toeval, straks horen we nog dat als je de sterfdatums van Kurt Cobain en Layne Staley via een obscuur algoritme, gebaseerd op de antecedenten, door elkaar husselt, je de sterfdata van Chris Cornell en Eddie Vedder krijgt. Gokje... begin april?

Zo kun je overal wel een patroon in ontdekken.

pi_3970471
quote:
Op woensdag 24 april 2002 21:17 schreef Penance het volgende:
En ze waren allebei getrouwd met Courtney Love!!!
Whaaaah!
Die bitch had ik liever dood dan layne of kurt
maar onkruid vergaat niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')