Ik ben nogal idolaat van het origineel (het boek EN de film) en hoofdpersoon Patrick Bateman is dan ook een beetje mijn ''held''
Wat doen die geldwolven in Hollywood ? Gaan ze een vervolg maken, ik heb het script gelezen, en de hele ''legende'' wordt teniet gedaan, Patrick wordt vermoord door een 12-jarig meisje, en die gaat 6 jaar later omdat ze percee naar de FBI-opleiding wil haar concurrenten in de klas 1 voor 1 uitmoorden a la Patrick Bateman....
Maar goed, 't slaat dus eigenlijk nergens op want wat heeft dit met het omstreden boek te maken ?
Schrijver Bret Easton Ellis is er ook niet blij mee, en ik ook absoluut niet...
American Psycho II : All American Girl
[communisme-modus]
Kapitalistische zwijnen!
[/communisme-modus]
Ik viel van schrik echter van mijn stoel toen ik zag dat er een deel 2 van de film kwam. Dit draait om een meisje die 1 van zijn "aanslagen" overleefd heeft. En wat dan voor al die mensen die de theorie aanhangen dat alles wat gebeurd is (in het boek/deel 1 van de film) zich alleen in het hoofd van Bateman afspeelt ?? Echt achterlijk !!
Bret Easton Ellis heeft zich trouwens gedistantieerd van de film, wil niet op de titelrol vermeld worden en heeft iedereen die aan het originele deel van de film heeft meegewerkt gevraagd zich niet met het tweede deel in te laten. Helaas niet voor 100% gelukt ....
Samenvatting:
quote:Zelfs BEE hield dat in het midden, idd. Ze hadden toch gewoon deze film kunnen maken zonder te refereren aan AP?
Op zondag 02 juni 2002 15:02 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
En wat dan voor al die mensen die de theorie aanhangen dat alles wat gebeurd is (in het boek/deel 1 van de film) zich alleen in het hoofd van Bateman afspeelt ??
quote:Dus een kutfilm maken die ook nog eens een keer geen naamsbekendheid is??
Op zondag 02 juni 2002 15:04 schreef SunChaser het volgende:[..]
Zelfs BEE hield dat in het midden, idd. Ze hadden toch gewoon deze film kunnen maken zonder te refereren aan AP?
Is niet echt marketing achter gedacht van je!
quote:Die stond al in de planning, voorbereidingen waren al getroffen. Toen was het 11 september 2001 .... en aangezien de helft van het boek over een gewelddadige terroristenorganisatie gaat die belangrijke gebouwen in de VS opblaast, hebben ze het toen maar ff opgeschoven voor onbepaalde tijd!
Op zondag 02 juni 2002 15:19 schreef Argento het volgende:
Hadden ze beter Glamorama kunnen gaan verfilmen.
Ze zijn nu wel bezig aan The Rules Of Attraction. Een heel goed boek (minder bekend), maar wat ik er tot nu toe van gezien heb (teaser, trailer) zag het er goed uit!
Echt niks nieuws onder de zon, en een hele irritante stem als ''narrator''...
Enige pluspuntje is de hoofdrolspeelster Mila Kunis, wat een lekker ding !!!!
quote:Ik zou zeggen, zet maar wat foto's in B&H
Op maandag 03 juni 2002 09:29 schreef PBateman1978 het volgende:
Enige pluspuntje is de hoofdrolspeelster Mila Kunis, wat een lekker ding !!!!
Deze komt wat mij betreft net boven nivootje Scream.
quote:Ja, maar die hadden toch al geen gelijk
Op zondag 02 juni 2002 15:02 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
En wat dan voor al die mensen die de theorie aanhangen dat alles wat gebeurd is (in het boek/deel 1 van de film) zich alleen in het hoofd van Bateman afspeelt ?? Echt achterlijk !!
quote:Bret Easton Ellis heeft zelf in een interview onlangs door laten schemeren dat die fans best wel eens gelijk zouden kunnen hebben (het hele idee erachter zal hij nooit bloot geven, hij vindt dat er iets te gissen over moet blijven).
Op maandag 19 augustus 2002 17:53 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ja, maar die hadden toch al geen gelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |