quote:Klopt.
Op donderdag 11 april 2002 16:16 schreef X-Ray het volgende:[..]
Niet volgens de definitie van de immigratiedienst.
quote:
En het halen van een huwelijkspartner uit het buitenland wordt volgens X-rays ongefundeerde en uiterst speculatieve boreelpraatstatistieken voor minimaal 80% veroorzaakt door allochtonen.
quote:Driekwart van de Turkse en Marokkaanse mannen in Nederland (en dat zijn er honderdduizenden) haalt een partner uit het land van herkomst, zoals je net hebt kunnen lezen uit de cijfers van de immigratiedienst en het NRC.
Op donderdag 11 april 2002 16:19 schreef kopernikov het volgende:[..]
Klopt.
[..]
Lees dit ook eens onwetende
http://www.nidi.nl/public/demos/dm01012.html
http://www.wrr.nl/TEXT-NL/nais/samenvatting.pdf
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 11-04-2002 16:30]
quote:Lees nog eens rustig door wat er in het door jou gequote artikel staat.
Op donderdag 11 april 2002 16:21 schreef X-Ray het volgende:[..]
Driekwart van de Turkse en Marokkaanse mannen in Nederland (en dat zijn er honderdduizenden) haalt een partner uit het land van herkomst, zoals je net hebt kunnen lezen uit de cijfers van de immigratiedienst en het NRC.
Als er 40.000 per jaar op die manier binnenkomen, reken dan eens uit hoeveel er door niet-allochtonen ingehuwelijkd worden?
De berekening mag je me verder voordoen.
quote:Lees eens wat verder dan je neus lang is.
Op donderdag 11 april 2002 16:38 schreef kopernikov het volgende:[..]
Lees nog eens rustig door wat er in het door jou gequote artikel staat.
Er komen geen 40.000 mensen door gezinshereniging naar Nederland. Er komen 45% van 40.000 mensen door gezinshereniging (en vorming) naar Nederland. Dat zijn er dus al weer 22.000 minder.De berekening mag je me verder voordoen.
quote:
De VVD wil de regels om een partner uit het buitenland te halen een stuk moeilijker maken. Ook een kind over laten komen moet moeilijker worden. Vandaag zullen ze in de Tweede Kamer een aantal voorstellen doen.Veel mensen halen een partner of hun kind uit het buitenland. Jaarlijks komen er op die manier meer dan 40.000 mensen naar Nederland (veelal laag tot niet opgeleide, geen Nederlands sprekende mensen uit achterstandsgebieden). De VVD wil de regels flink aanscherpen om hun integratie beter te laten verlopen.
Wie een partner uit het buitenland wil halen moet een inkomen hebben dat minimaal 30% boven bijstandsniveau ligt, in tegenstelling tot nu waar mensen met een bijstandsuitkering mensen kunnen laten overkomen (die dan veelal eveneens een bijstandsuitkering aanvragen). De leeftijd wordt ook verhoogd van 18 naar 21 jaar, en kinderen boven de 12 mogen ook niet meer overkomen.
Verder vindt de partij dat de mensen zelf mee moeten betalen aan hun inburgeringscursus.
RTL Nieuws
quote:Ik kan in mijn onwetendheid kan ook wat random artikelen over migranten en prognoses ophoesten.
Op donderdag 11 april 2002 16:21 schreef X-Ray het volgende:Lees dit ook eens onwetende
http://www.nidi.nl/public/demos/dm01012.htmlhttp://www.wrr.nl/TEXT-NL/nais/samenvatting.pdf
Voor de duidelijkheid: dit is een deel van de eerste link die betrekking heeft op huwelijken:
quote:Ik wacht nog altijd op enige vorm van onderbouwing van jouw beweringen.
In de jaren tachtig en negentig nam de huwelijksmigratie toe. Jonge Turken en Marokkanen die als kind naar Nederland waren gekomen, trouwden vaak met een partner uit het land van herkomst. Ook veel jongeren van de tweede generatie, die dus in Nederland zijn geboren, zoeken nog vaak een partner in het geboorteland van hun ouders. Deze gezinsvormende migratie blijkt sterker te zijn dan in de vorige prognose werd verondersteld. Om deze reden is de immigratie uit Turkije en Marokko in de nieuwe prognose licht omhoog bijgesteld. In 2000 kwamen uit beide landen vijfduizend immigranten. In de nieuwe prognose wordt verwacht dat dit aantal niet meer zal dalen, zoals in de vorige prognose nog werd verondersteld.
quote:Net gedaan, en al tig maal op Fok. Kijk maar even rond in SCH en hier. Ik blijf niet 1000 maal hetzelfde per dag posten.
Op donderdag 11 april 2002 16:49 schreef kopernikov het volgende:[..]
Ik kan in mijn onwetendheid kan ook wat random artikelen over migranten en prognoses ophoesten.
Helaas staat er nergens dat "80% van de immigratie door huwelijk" allochtonen betreft.
Sterker, er staat zelfs niks dat er op lijkt...Voor de duidelijkheid: dit is een deel van de eerste link die betrekking heeft op huwelijken:
[..]Ik wacht nog altijd op enige vorm van onderbouwing van jouw beweringen.
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/algemeen/index/2001/04/immigratiemotieven.pdf
Het zou je sieren als jij op een verglijkbare manier gewoon toegaf dat die 80% volkomen uit de lucht gegrepen is. Dat is beter dan lukraak met links en getallen te gaan strooien.
Een paar willekeurige tegenargumenten:
- er zijn ongeveer een miljoen 'westerse' allochtonen in Nederland.
- gezinshereniging (jouw 40.000) bevat ook alle 23 kinderen die allochtenen gemiddeld in naar Nederland halen.
- Uit zomaar een CBS-rapport: "Zo bestaat traditioneel een belangrijk deel van de immigratie van Duitsers en Belgen uit huwelijksmigratie"
- Kijk naar het verhaal hier boven, iedereen kent autochtonen met een buitenlandse partner.
quote:Je hebt er anders weinig moeite mee 1000 maal dezelfde soort niet-relevante blabla te posten.
Op donderdag 11 april 2002 16:53 schreef X-Ray het volgende:Net gedaan, en al tig maal op Fok. Kijk maar even rond in SCH en hier. Ik blijf niet 1000 maal hetzelfde per dag posten.
En allemaal omdat het zo moeilijk is toe te geven dat jouw opmerking mbt 80% pure speculatie is?
quote:Idd.
Op donderdag 11 april 2002 17:00 schreef kopernikov het volgende:
X-ray, je hebt volkomen gelijk dat er 40.000 mensen per jaar door gezinshereniging / huwelijksvorming naar NL komen. Heb ik niet goed gelezen. Sowwie.
quote:Ik zal vanavond wel even exact gaan zoeken, maar je weet gewoon net zo goed als ik, dat de immigratie door het huwen van partners uit het buitenland, voor meer 80% door allochtonen veroorzaakt wordt.
Het zou je sieren als jij op een verglijkbare manier gewoon toegaf dat die 80% volkomen uit de lucht gegrepen is. Dat is beter dan lukraak met links en getallen te gaan strooien.
quote:Ik wou dat het al vanavond was...
Op donderdag 11 april 2002 17:07 schreef X-Ray het volgende:Ik zal vanavond wel even exact gaan zoeken, maar je weet gewoon net zo goed als ik, dat de immigratie door het huwen van partners uit het buitenland, voor meer 80% door allochtonen veroorzaakt wordt.
Een kenteken is al dat driekwart van de Turkse en Marokkaanse mannen EN vrouwen hun partner uit het land van herkomst haalt. Autochtone Nederlanders halen (zoals je best weet) NIET in grote mate hun partner uit het buitenland.
Over je laatste argument: het ging om 80% van het totaal aantal bruiden/bruidegommen dat uit het buitenland naar Nederland komt.
Er zijn in dit land nog altijd meer autochtonen dan allochtonen, daardoor kun je met jouw huidige argumenten met geen mogelijkheid een uitspraak doen over dat percentage.
Succes vanavond!
quote:Maar die halen niet massaal een huwelijkspartner uit het buitenland.
Op donderdag 11 april 2002 17:34 schreef kopernikov het volgende:Er zijn in dit land nog altijd meer autochtonen dan allochtonen, daardoor kun je met jouw huidige argumenten met geen mogelijkheid een uitspraak doen over dat percentage.
quote:Dat had je inderdaad al gezegd... Maar bedankt dat je het nog eens herhaalt.
Op donderdag 11 april 2002 17:39 schreef X-Ray het volgende:[..]
Maar die halen niet massaal een huwelijkspartner uit het buitenland.
Nu in Jip&Janneke versie:
Nederland:
Veel autochtonen
Minder allochtonen
Autochtonen halen weinig bruiden uit buitenland
Allochtonen halen oooooooontzettend veel bruiden uit het buitenland.
Vraag: Hoeveel procent van de uit het buitenland afkomstige bruiden trouwen met een allochtoon?
(bruiden = bruiden + bruidegommen)
Antwoord:
Daar kun je op basis van het feit 'allochtonen halen veel bruiden naar Nederland' geen absolute uitspraak over doen.
X-ray moet voorlopig nog maar eens flink op zoek gaan naar getallen... Tot nu toe is het vooral veel wol en weinig kebab.
I rest my case.
quote:en daar kom je nu pas achter?
Op vrijdag 12 april 2002 18:30 schreef kopernikov het volgende:
Beetje flauw misschien om er op terug te komen...
Maar inmiddels lijkt het me wel duidelijk dat niet alleen het vreemdelingenbeleid, maar ook X-rays borreltafelpercentages van 95 resp. 80 procent niet op realiteit gestoeld zijn.I rest my case.
![]()
quote:off topic : haha lol, deze zin ga ik gebruiken in mijn signature!
Op donderdag 11 april 2002 17:55 schreef kopernikov het volgende:
Tot nu toe is het vooral veel wol en weinig kebab.[/b]
GLG
quote:Ach, ik was het eerlijk gezegd even vergeten, maar vooruit dan maar.
Op vrijdag 12 april 2002 18:30 schreef kopernikov het volgende:
Beetje flauw misschien om er op terug te komen...
Maar inmiddels lijkt het me wel duidelijk dat niet alleen het vreemdelingenbeleid, maar ook X-rays borreltafelpercentages van 95 resp. 80 procent niet op realiteit gestoeld zijn.I rest my case.
![]()
In Nederland zijn er vorig jaar 83.000 huwelijken afgesloten.
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/persberichten/2002/pb02n026.pdf
In Nederland zijn vorig jaar 40.000 allochtonen binnen gekomen door huwen.
Nederland telt momenteel 1.400.000 allochtonen van niet-Westere afkomst.
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/persberichten/2001/pb01n067.pdf
Nu. De verhouding autochtoon-allochtoon is dus ongeveer 1 staat tot 10.
Als de helft van de huwelijken in Nederland veroorzaakt wordt door 1/10e van de bewoners, wat zegt dat dan over het aantal allochtonen dat huwt met partners uit het buitenland? Juist, dat moet enorm hoog liggen, anders is er immers geen aantal van 40.000 te halen.
quote:Hier heb je volkomen gelijk in. Het zou zelfs betekenen dat allochtonen 60 % van alle huwelijken voor hun rekening nemen. Reken maar mee: met de veronderstelling dat 80 % hun partner uit het buitenland haalt (dus die 80 % is 40.000, 100 % is dan 50.000. En 50.000 is 60 % van 83.000). En hoe lager je het percentage (nu op 80%) veronderstelt, hoe hoger het aandeel huwelijken van allochtonen op het totaal. Is natuurlijk ook heel vreemd, zo'n groot aandeel. Het is waar dat veel autochtonen kiezen voor samenwonen ipv trouwen, maar toch.
Op maandag 15 april 2002 09:43 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ach, ik was het eerlijk gezegd even vergeten, maar vooruit dan maar.
In Nederland zijn er vorig jaar 83.000 huwelijken afgesloten.
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/persberichten/2002/pb02n026.pdfIn Nederland zijn vorig jaar 40.000 allochtonen binnen gekomen door huwen.
Nederland telt momenteel 1.400.000 allochtonen van niet-Westere afkomst.
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/persberichten/2001/pb01n067.pdfNu. De verhouding autochtoon-allochtoon is dus ongeveer 1 staat tot 10.
Als de helft van de huwelijken in Nederland veroorzaakt wordt door 1/10e van de bewoners, wat zegt dat dan over het aantal allochtonen dat huwt met partners uit het buitenland? Juist, dat moet enorm hoog liggen, anders is er immers geen aantal van 40.000 te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |