abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5700109
quote:
Op maandag 02 september 2002 15:12 schreef Hiroller het volgende:

[..]

Ons album is ook alleen eigen werk, zonder decks dus maar meer met MPC en SU700 plus fx en zonder 909 dit keer ;-). Maar wel een groovende liveset dus. Tracklist is nu eindelijk compleet, livecd moet opgenomen zijn voor begin november van dit jaar. Hebben dus nog een aantal maanden om te oefenen en te tweaken en dan uiteindelijk op te nemen. Het moet gewoon een perfecte set worden als we het opnemen, zal wel meerdere takes worden en dan de beste eruit vissen.
Daarna gaan we losse tracks uitwerken voor een eventuele release op 12-inch als we geinteresseerde labels kunnen vinden, kwestie van gelijkgestemden vinden...

Mjah maar DE9 zijn losse cuts van diverse tracks in ACID gegooid, dus daar is niets live aan! Maar wel cool, ik ben al een tijd bezig met voorbereiden van een label, samen met een vriend van mij en Geom (een producer die een paar maanden terug ook op Earth heeft gedraaid, http://www.geom.nl) om wat te releases op een eigen label, word voornamelijk prog en tech house (als het allemaal lukt dan..)
pi_5700969
Daar gaan we weer:
James Ruskin - Conspiracy EP (12" Blueprint)
Drie tracks met evenzovele gezichten, After dark is
in de lijn zoals we van James mogen verwachten,
donkere kale techno met fijne acidklanken, maar zeker
geen makkelijk herhalen van een bekend kunstje. Fader is
een soundscape en Take control gaat weer een heel
andere richting uit; een moeilijk te plaatsen ritme en
dat gecombineerd met ongewone klanken (tabla??).

Nico Awtsventin - Fracturhythms 2 EP (12" Bio records) 3 technotracks, met wat steviger ritmes dan zijn eerdere Tranquility EP, waarbij Aurelon de uitschieter is, dit nummer ontwikkelt een geweldige drive en in combinatie met de uplifting synthlijnen is dit nummer wat je bijblijft.

Gregory Shiff - Exit & entrance EP (12" Persona records) 4 Luistertechnotracks van hoog niveau.

A guy called Gerald - Voodoo ray (US remixes) (12" Warlock) Waar ze deze klassieker vandaan hebben gehaald is mij onduidelijk, herpersing, oude voorraad gevonden, wie het weet mag het zeggen.
Dit zijn remixen van een acid track uit 1988 van Gerald Simpson, beter bekend als 1 van de drum 'n bass pioniers. Opvallend aan het orgineel was het lage tempo en de subtiliteit t.o.v. de gemiddelde acid-track uit die tijd en deze remixen (ook uit 1988!) door Frankie Knuckles en Dave Morales voegden daar nog een dimensie aan toe. De Paradise ballroom mix is de versie waar het om draait: Deze versie begint met een "golvende" baslijn en een subtiel ritme waaraan steeds meer percussie toe wordt gevoegd en halverwege (nep)piano, pas tegen het eind komen de oorspronkelijke elementen erbij, een geweldige trip.
Twijfel niet wanneer je deze 12" tegenkomt, kopen!

JB3 - The selected dubplates (2x12" Bush records)
JB3=Joey Beltram, die hier (maar) 5 tracks aflevert.
Zeer functionele techhouse tracks.

Bando - Monoid 32 (12" Monoid)
4 Stevige percussieve technotracks.

pi_5708166
Ik ben weer aan de beurt, bijna een topic vol mensen!

Members of Mayday - Sonic empire (Deviant)
Al een tijdje uit, maar ik kwam hem tegen, de Oliver Klein remix is waar het me om gaat, hele lekkere trance/progressive/beetje techno, en het Sonic Empire thema blijft erg vet natuurlijk

Fabio MC - Prisma EP (BXR)
Een van de recente BXR releases, 3 harde (als altijd, naar hardtrance neigende) techno tracks waarvan titeltrack 'Prisma' het beste is..

Livio Tracks - Julya EP (Underground)
Ook Fabio MC dit, 4-tracks techno EP, stevige beats, lekkere thema'tjes. Niet erg vernieuwend, wel goed uitgevoerd.. Ook niet zo nieuw, maar was moeilijk te krijgen, en kwam ook deze bij toeval tegen

Hooligan - System overload EP (Silly Spider)
Nieuwe plaat van DJ Hooligan.. Hangt tussen trance en techno in, de A-kant 'System overload' is vooral erg lekker, lekkere drive met een melodie die goed blijft hangen.

Monika Kruse @ Voodooamt - Abseits (Terminal M)
Eerste plaat van Monika Kruse die ik koop.. de a-kant 'Abseits' bouwt wel erg lang op, maar wel heel lekker, spacy, steivge techno. Ook de B2 'Cycle bunch' is erg lekker, heerlijke beat en drive is dat.

Multitude - Four seasons (Toneman)
Stevige technoplaat, geproduceerd door Garry Trace & Mike Tales, met ook een Ian Void remix erop. Goeie beats, een vrij subtiel thema erin, goeie toegankelijke techno, alleen wel een beetje veel bass erin

Pascal F.E.O.S. - Subsonic progression (PV)
Geweldige plaat, A-kant met een erg vetta basslijn, met een heerlijke beat.. Begint goed, blijft daarna wel wat hangen, komt weinig verandering in. De B-kant 'Can dance' is ook erg lekker, zeer de moeite waard!

Tim Xavier - Fall out EP (Default)
Technoplaat uit Canada (bleek uit de hoes).. De A1-track 'Time to fall out' is degene waar ik hem voor heb gekocht, geen melodie hier maar hele fijne technobeats met een geweldige drive in dit nummer. Voor de rest net wat te vage dingen op deze EP, maar deze track doet het hem wel

Zo, dat was de techno!
Ook nog drie hardtrance platen..

Rave Allstars - Oder braucht ihr mehr? (Dropout)
Heel, heel erg cheesy samples (Break in het nummer, stem die vraagt of het publiek meer wil, plaat gaat los), maar het is toch wel een lekker nummer. Lekkere rave melodie erin

Soulfighter - Brainbow (Massive)
Plaat van eind vorig jaar, na 2 maanden eindelijk voor mij opgedoken door Deejay.de.. Ben ik erg blij mee, dit is een hele goede hardtrance plaat van Andreas Kraemer en Thomas Pogadl. Qua beat vrij standaard, maar een heel goeie melodie erin, absoluut een must-have dus.. En moeilijk te krijgen, blij dat ik hem nu heb!

Trancecore Project - Jump (Vision Soundcarriers)
Ook nogal cheesy, maar wel heel lekker. DJ Ufuk - R2D2 in een harder jasje gestoken door Pulsedriver. Niet erg verheffend dus, maar hier krijg je genoeg mensen mee aan het springen, dat mag ook wel

Zo, dat was het, platen van de afgelopen twee weken... Veel goeie techno, een paar meer cheesy dingen, maar erg goed allemaal!

pi_5708251
Laatst Richard F - Down & Dirty gekocht...stoere plaat met vet snerpende acid geluiden

Andere plaat ben ik de naam ff van vegeten...iets met Samson. Derrick L Carter mix is heerlijk. Lekker funky house.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_5710419
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 21:26 schreef drexciya het volgende:
Daar gaan we weer:

A guy called Gerald - Voodoo ray (US remixes)

Waar heb je die gehaald?? En hadden ze er nog meer?

Wat ik de laatste tijd gekocht heb:

Rude 66 - De Machine Des Duivels - Leuke EP met zowel catchy als wat meer piep/knor elektro. Ik kende de eerste track al maar wist niet van wie hij was en toen ik die hoorde móest ik m hebben!

Hashim - Al Naafyish - Een van de beste elektro tracks ooit! Net als bij Voodoo Ray geldt: mocht je m tegenkomen -> kopen! Hier ga je spontaan als een gek van breaken

Mr. Scruff - Shrimp! - Super funky house achtige muziek op Ninja Tune. Heerlijke zomerse plaat!

en ik post straks nog wel wat platen, heb nu ff geen tijd meer

pi_5710450
En vol.....toch leuk dat ik de eer heb om een topic geopend te hebben waar een deel 2 van komt
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
pi_5710545
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')