Er zijn boeken om van te smullen en er zijn er andere, dat zullen de lezers onder u ook wel weten. Wel lezers, juicht! Want er is reden tot vreugde, en mijn vreugde is groot: Donna Tartt is terug! De dame die me 10 jaar geleden deed smullen van haar debuutroman 'De verborgen geschiedenis' brengt binnenkort haar tweede boek uit.
'De verborgen geschiedenis' was een van de literaire sensaties van de jaren '90. Vertaald in 23 talen werd het boek een internationale bestseller. In het Nederlandse taalgebied werd Tartts debuut uitzonderlijk goed ontvangen: er werden tot nu toe meer dan 700.000 exemplaren van verkocht. Dit verkoopresultaat was voor Donna Tartt en haar Amerikaanse uitgever aanleiding haar Nederlandse vertegenwoordiger de première van haar nieuwe roman te gunnen. Dat wil dus zeggen dat uitgeverij De Bezige Bij het boek een maand eerder dan de rest van de wereld mag verkopen
(joepi!)
Naam van Donna's nieuwe boek: De kleine vriend.
Datum van release: 15 september.
Lees nu een boek dat op de achterflap werd omschreven als "in de stijl van Donna Tart- de Verborgen Geschiedenis" het heet "het meer van de meisjes"
Voorlopig maakt het die belofte helaas niet waar...
Nou ja, als het weer zo'n meesterwerk is wacht ik rustig af
Nog een klein half jaartje wachten dan maar en hopen dat Donna's nieuwe boek ook zo goed is.
quote:Ze heeft een goed boek geschreven, 10 jaar geleden. Dat boek was een bestseller, waardoor het door sommigen minder wordt gewaardeerd. Verder is er niet zo veel bijzonder aan haar.
Op vrijdag 12 april 2002 11:45 schreef DimeBag het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan Donna Tartt ?
quote:Oeh!
Op vrijdag 16 augustus 2002 10:57 schreef bad-eendje het volgende:
wat handig dat de engelse versie goedkoper is dan de nederlandse
Ik dacht dat het als eerste in Nederland uit zo komen.
Tien jaar geleden verscheen haar boek eerst als hard-cover, toen moest ik er al f41,50 voor betalen.
quote:What the fuck!
Op dinsdag 09 april 2002 14:10 schreef Peregrijn het volgende:
Ik weet dat hier veel mensen zijn die De Verborgen Geschiedenis niet leuk vinden, maar ik verheug me er nu al op.Ik kwam onderstaand artikel ergens op het net tegen. Ik had het trouwens ook al ergens in een krant gelezen volgens mij.
*Noteer datum nieuwe boek*
Nog een kleine twee weken en dan komt ie uit. Ik wacht met spanning.
quote:Dat is goed nieuws!!!
Op dinsdag 03 september 2002 11:08 schreef Peregrijn het volgende:
*sgopNog een kleine twee weken en dan komt ie uit. Ik wacht met spanning.
quote:Lief modje van me, je moest je diep en diep schamen dat zo'n meesterwerk nog niet gelezen hebt
Op dinsdag 03 september 2002 14:03 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet De Verborgen Geschiedenis eerst maar eens lezen. Iedereen is daar zo lyrisch over. Kijk ik daarna wel of haar nieuwe boek de moeite waard is.
quote:
In een kleine stad in Mississippi groeit Harriet Cleve Dusfresnes op, geplaagd door de moord op haar negen jaar oudere broertje, dat werd gevonden toen ze nog een baby was. Ze besluit in de zomer van haar twaalfde jaar zijn moordenaar te vinden en revanche te nemen.Geladen met dezelfde zinderende spanning als 'De verborgen geschiedenis' is 'De kleine vriend' een verhaal over een verloren jeugd; een ambitieuze, adembenemende roman die vlijmscherp de paradoxen in onze moraal én de menselijke zwakheden blootlegt.
quote:ik krij een recensie exemplaar thuisgestuurd. Omdat ik boekrecensie ga schrijven voor een magazine, wat uit wordt gebracht door journalistiek-faculteit. Ben benieuwd.......
Op dinsdag 09 april 2002 14:10 schreef Peregrijn het volgende:
Ik weet dat hier veel mensen zijn die De Verborgen Geschiedenis niet leuk vinden, maar ik verheug me er nu al op.Ik kwam onderstaand artikel ergens op het net tegen. Ik had het trouwens ook al ergens in een krant gelezen volgens mij.*quote
Er zijn boeken om van te smullen en er zijn er andere, dat zullen de lezers onder u ook wel weten. Wel lezers, juicht! Want er is reden tot vreugde, en mijn vreugde is groot: Donna Tartt is terug! De dame die me 10 jaar geleden deed smullen van haar debuutroman 'De verborgen geschiedenis' brengt binnenkort haar tweede boek uit.
'De verborgen geschiedenis' was een van de literaire sensaties van de jaren '90. Vertaald in 23 talen werd het boek een internationale bestseller. In het Nederlandse taalgebied werd Tartts debuut uitzonderlijk goed ontvangen: er werden tot nu toe meer dan 700.000 exemplaren van verkocht. Dit verkoopresultaat was voor Donna Tartt en haar Amerikaanse uitgever aanleiding haar Nederlandse vertegenwoordiger de première van haar nieuwe roman te gunnen. Dat wil dus zeggen dat uitgeverij De Bezige Bij het boek een maand eerder dan de rest van de wereld mag verkopen![]()
(joepi!)
Naam van Donna's nieuwe boek: De kleine vriend.
Datum van release: 15 september.*quote
quote:Omdat het boek het in Nederland zo goed gedaan heeft. IK meen dat er al meer dan 600.000 van verkocht zijn. Nederland heeft de primeur en daar komt het boek een maand eerder uit.
Op vrijdag 06 september 2002 15:06 schreef Ryan3 het volgende:
...ik heb alleen weinig zin om het boek in het Nederlands te lezen en velen met mij dus waarom een Nederlandse vertaling als eerste uitgave uitbrengen?
quote:Ik ook.
Op dinsdag 03 september 2002 14:09 schreef Poepoog het volgende:
Ja de verborgen geschiedenis was echt wel een goed boek. Maar heb het in engels gelezen. Echt een stuk beter dus dan de vertaling.
Waarom
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |