abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3772936
Ik weet dat hier veel mensen zijn die De Verborgen Geschiedenis niet leuk vinden, maar ik verheug me er nu al op.Ik kwam onderstaand artikel ergens op het net tegen. Ik had het trouwens ook al ergens in een krant gelezen volgens mij.

Er zijn boeken om van te smullen en er zijn er andere, dat zullen de lezers onder u ook wel weten. Wel lezers, juicht! Want er is reden tot vreugde, en mijn vreugde is groot: Donna Tartt is terug! De dame die me 10 jaar geleden deed smullen van haar debuutroman 'De verborgen geschiedenis' brengt binnenkort haar tweede boek uit.
'De verborgen geschiedenis' was een van de literaire sensaties van de jaren '90. Vertaald in 23 talen werd het boek een internationale bestseller. In het Nederlandse taalgebied werd Tartts debuut uitzonderlijk goed ontvangen: er werden tot nu toe meer dan 700.000 exemplaren van verkocht. Dit verkoopresultaat was voor Donna Tartt en haar Amerikaanse uitgever aanleiding haar Nederlandse vertegenwoordiger de première van haar nieuwe roman te gunnen. Dat wil dus zeggen dat uitgeverij De Bezige Bij het boek een maand eerder dan de rest van de wereld mag verkopen
(joepi!)
Naam van Donna's nieuwe boek: De kleine vriend.
Datum van release: 15 september.

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_3778510
OEEEEEEEEEEH
GAAF!!!
Heb ook genoten van de verborgen geschiedenis!!
Ga zeker haar nieuwe boek ook lezen

Lees nu een boek dat op de achterflap werd omschreven als "in de stijl van Donna Tart- de Verborgen Geschiedenis" het heet "het meer van de meisjes"

Voorlopig maakt het die belofte helaas niet waar...

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_3797274

leuk! heb er nu al zin in!!!

[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
  Admin donderdag 11 april 2002 @ 14:36:25 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_3797286
15 sept

Nou ja, als het weer zo'n meesterwerk is wacht ik rustig af

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_3797426
Heel toevallig heb ik een paar weken geleden De Verborgen Geschiedenis na bijna 10 jaar weer eens gelezen. Het blijft een mooi boek.

Nog een klein half jaartje wachten dan maar en hopen dat Donna's nieuwe boek ook zo goed is.

keyboard error - press any key to continue
pi_3806586
Heerlijk boek, de Verborgen geschiedenis! Hoop dat deze niet tegenvalt!
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_3806706
Wat is er zo bijzonder aan Donna Tartt ?
  vrijdag 12 april 2002 @ 15:35:00 #8
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_3810271
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 11:45 schreef DimeBag het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan Donna Tartt ?
Ze heeft een goed boek geschreven, 10 jaar geleden. Dat boek was een bestseller, waardoor het door sommigen minder wordt gewaardeerd. Verder is er niet zo veel bijzonder aan haar.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_5401451
wat handig dat de engelse versie goedkoper is dan de nederlandse
dat is nog eens zonde van je tijd
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 14:00:45 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_5403602
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 10:57 schreef bad-eendje het volgende:
wat handig dat de engelse versie goedkoper is dan de nederlandse
Oeh!
Is dat zo?

Ik dacht dat het als eerste in Nederland uit zo komen.
Tien jaar geleden verscheen haar boek eerst als hard-cover, toen moest ik er al f41,50 voor betalen.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_5422860
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 14:10 schreef Peregrijn het volgende:
Ik weet dat hier veel mensen zijn die De Verborgen Geschiedenis niet leuk vinden, maar ik verheug me er nu al op.Ik kwam onderstaand artikel ergens op het net tegen. Ik had het trouwens ook al ergens in een krant gelezen volgens mij.
What the fuck!
"Verborgen geschiedenis" was echt een superverhaal

*Noteer datum nieuwe boek*

pi_5422864
Ik ben nu bezig in De Verborgen Geschiedenis (niet de afloop vertellen hè ) en zoals het er nu uitziet, ga ik haar nieuwe boek ook maar eens proberen
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 00:30:23 #13
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_5467911
yes, besteld bij bol, 14-9 ligt het op de deurmat!
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_5635328
*sgop

Nog een kleine twee weken en dan komt ie uit. Ik wacht met spanning.

pi_5635905
shit, ik dacht dat ie er gister al was, had me er al op verheugd om straks naar de boekenwinkel te gaan...
"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
  Admin dinsdag 3 september 2002 @ 12:04:38 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5635918
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 11:08 schreef Peregrijn het volgende:
*sgop

Nog een kleine twee weken en dan komt ie uit. Ik wacht met spanning.

Dat is goed nieuws!!!
Hopelijk was het het wachten waard!!!
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_5637426
Ik moet De Verborgen Geschiedenis eerst maar eens lezen. Iedereen is daar zo lyrisch over. Kijk ik daarna wel of haar nieuwe boek de moeite waard is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Admin dinsdag 3 september 2002 @ 14:06:57 #18
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5637477
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 14:03 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet De Verborgen Geschiedenis eerst maar eens lezen. Iedereen is daar zo lyrisch over. Kijk ik daarna wel of haar nieuwe boek de moeite waard is.
Lief modje van me, je moest je diep en diep schamen dat zo'n meesterwerk nog niet gelezen hebt
Kom maar weereens boeken ruilen hier

pi_5637492
Inderdaad schamen!

ik kan niet wachten!

pi_5637516
Ja de verborgen geschiedenis was echt wel een goed boek. Maar heb het in engels gelezen. Echt een stuk beter dus dan de vertaling.
pi_5649359
Het verhaal beloofd spannend te zijn en weer zo'n mooie sfeertekening te worden!!!
quote:
In een kleine stad in Mississippi groeit Harriet Cleve Dusfresnes op, geplaagd door de moord op haar negen jaar oudere broertje, dat werd gevonden toen ze nog een baby was. Ze besluit in de zomer van haar twaalfde jaar zijn moordenaar te vinden en revanche te nemen.

Geladen met dezelfde zinderende spanning als 'De verborgen geschiedenis' is 'De kleine vriend' een verhaal over een verloren jeugd; een ambitieuze, adembenemende roman die vlijmscherp de paradoxen in onze moraal én de menselijke zwakheden blootlegt.

pi_5683977
...ik heb alleen weinig zin om het boek in het Nederlands te lezen en velen met mij dus waarom een Nederlandse vertaling als eerste uitgave uitbrengen?
I´m back.
pi_5691323
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 14:10 schreef Peregrijn het volgende:

Er zijn boeken om van te smullen en er zijn er andere, dat zullen de lezers onder u ook wel weten. Wel lezers, juicht! Want er is reden tot vreugde, en mijn vreugde is groot: Donna Tartt is terug! De dame die me 10 jaar geleden deed smullen van haar debuutroman 'De verborgen geschiedenis' brengt binnenkort haar tweede boek uit.
'De verborgen geschiedenis' was een van de literaire sensaties van de jaren '90. Vertaald in 23 talen werd het boek een internationale bestseller. In het Nederlandse taalgebied werd Tartts debuut uitzonderlijk goed ontvangen: er werden tot nu toe meer dan 700.000 exemplaren van verkocht. Dit verkoopresultaat was voor Donna Tartt en haar Amerikaanse uitgever aanleiding haar Nederlandse vertegenwoordiger de première van haar nieuwe roman te gunnen. Dat wil dus zeggen dat uitgeverij De Bezige Bij het boek een maand eerder dan de rest van de wereld mag verkopen
(joepi!)
Naam van Donna's nieuwe boek: De kleine vriend.
Datum van release: 15 september.

ik krij een recensie exemplaar thuisgestuurd. Omdat ik boekrecensie ga schrijven voor een magazine, wat uit wordt gebracht door journalistiek-faculteit. Ben benieuwd.......
pi_5696202
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 15:06 schreef Ryan3 het volgende:
...ik heb alleen weinig zin om het boek in het Nederlands te lezen en velen met mij dus waarom een Nederlandse vertaling als eerste uitgave uitbrengen?
Omdat het boek het in Nederland zo goed gedaan heeft. IK meen dat er al meer dan 600.000 van verkocht zijn. Nederland heeft de primeur en daar komt het boek een maand eerder uit.
  maandag 9 september 2002 @ 03:15:23 #25
6941 APK
Factual, I think.
pi_5717420
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 14:09 schreef Poepoog het volgende:
Ja de verborgen geschiedenis was echt wel een goed boek. Maar heb het in engels gelezen. Echt een stuk beter dus dan de vertaling.
Ik ook.
En dan ga je het daarna ook in het nederlands lezen?

Waarom

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')