De Spelregels
blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
quote:nuja kweenie hoe 'vaak' maar dat in de Beethovenstraat voornamelijk Joden wonen is inderdaad lariekoek, ik kan het weten want kheb er jaren gewoon en woon ern al jaren vlakbij...
Op zondag 07 april 2002 16:15 schreef schatje het volgende:[..]
Dan is dat ook weer duidelijk!!
BAZZA praat weer onzin!!
GLG
quote:Dat heb ik nooit gezegt,
Op zondag 07 april 2002 16:43 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
nuja kweenie hoe 'vaak' maar dat in de Beethovenstraat voornamelijk Joden wonen is inderdaad lariekoek, ik kan het weten want kheb er jaren gewoon en woon ern al jaren vlakbij...GLG
lees eens goed knul:
quote:En ja dat klopt dat wel zo'n beetje.
de Beethoven straat is zeg maar 1 van de straten met de meeste Joden in Amsterdam, beetje smakeloos om daar dan te gaan demonstreren..
quote:Ja als Sharon elk vorm van onderhandeling weigerd dan hebben we daar inderdaad weinig te zoeken. Wie niet luisteren wil moet maar voelen, boycots als het aan mij ligt.
Melkert: EU-ambassadeurs terugtrekken uit Israël.
PvdA-leider Melkert wil dat de lidstaten van de Europese Unie hun ambassadeurs terugtrekken uit Israël. Hij vindt dat Europa 'volledig op zijn gezicht is gegaan' door de mislukte bemiddelingspoging van vorige week.
EU-gezant Solana mocht de Palestijnse leider Arafat toen niet bezoeken van de Israëlische premier Sharon. De EU moet weer een rol spelen bij het conflict tussen Israël en de Palestijnen en moet daarom iets doen en niet meer stilzitten, zei Melkert zondag tijdens het lijsttrekkersdebat in het televisieprogramma Buitenhof.Ook D66-leider De Graaf vindt dat 'Europa wordt geschoffeerd'. Een bemiddelingsrol van de EU is volgens hem onontbeerlijk, omdat de opvattingen van de Verenigde Staten te eenzijdig in het straatje van Israël zouden passen. De Graaf wil een wapenembargo tegen de Israëliërs. Net als SP-voorman Marijnissen wil hij het zogenaamde associatieverdrag van de unie met Israël opschorten.
Het lijsttrekkersdebat, dat werd gevoerd zonder Pim Fortuyn, leverde weinig nieuws op. De leiders van de vijf grootste Tweede-Kamerfracties (PvdA, VVD, CDA, D66 en GroenLinks) en SP-leider Marijnissen wisselden vooral hun bekende argumenten over infrastructuur, zorg, veiligheid en de multiculturele samenleving.
Wanneer maakt EU nu eens een vuist?
GLG
quote:Ik lees goed, maar zelfs dat klopt voor geen meter zelfs. Alleen in de apollolaan leven wat Joodse families maar de Beethovenstraat zelf vormen ze bij lange na niet de grootste gemeendschap. En dat suggereerde je zonet, en nu wederom terwijl dat onjuist is.
Op zondag 07 april 2002 16:50 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat heb ik nooit gezegt,
lees eens goed knul:
[..]En ja dat klopt dat wel zo'n beetje.
GLG
quote:edit:
Weet iemand hier trouwens of er nog bronnen beschikbaar zijn die de huidige nuclear capibility van Israel in kaart brengen? Waar hebben ze bijvoorbeeld hun missile silo's staan enzo?
Daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar. Israel zal dat hoogstwaarschijnlijk als zwaar geheim beschouwen, maar wie weet dat het ergens toch gelekt is.Voor de duidelijkheid: ik zou dus willen weten wat de huidige situatie anno 2002 is wat dat betreft.
Iemand?
alle info kun je op http://www.fas.org/nuke/guide/israel/index.html vinden met foto's etc etc
[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 07-04-2002 17:03]
quote:Dat heb ik ook nooit gezegt
Op zondag 07 april 2002 16:53 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Ik lees goed, maar zelfs dat klopt voor geen meter zelfs. Alleen in de apollolaan leven wat Joodse families maar de Beethovenstraat zelf vormen ze bij lange na niet de grootste gemeendschap. En dat suggereerde je zonet, en nu wederom terwijl dat onjuist is.GLG
waar ik op op doelde was dat van alle straten in Amsterdam in de Beethovenstraat en omgeving nog wel de grootste gemeenschap Joden woont, nooit gezegt dat ze een meerderheid vormen of iets dergelijks.
en onder rijke winkeliers en berdrijfsdirecteuren zitten ook Joden hoor alleen kun je die niet altijd herkennen aangezien de meeste geen kepeltje etc dragen
ik ken een flink aantal mensen die toevallig Joods zijn in die omgeving, maar als jij een straat weet met meer Joden in Amsterdam procentueel gezien dan mag je dat zeggen
DEMONSTREER MEE AANSTAANDE ZATERDAG TEGEN ISRAEL TE AMSTERDAM
Fuck Arafat en zijn veertig rovers...
quote:Absoluut.
Op zondag 07 april 2002 17:38 schreef Koos Voos het volgende:
Israel heeft het recht en de plicht zich te verdedigen tegen terroristen, en dat doen ze eindelijk eens goed.Fuck Arafat en zijn veertig rovers...
Wellicht kan die demonstratie zonder stenen gooien (lokale gewoonte) verlopen. Schijnt in Brussel mislukt te zijn. Hopelijk treedt de Nederlandse politie dan wel bikkelhard op. *kuch* Laat ook maar.
Detainees are being held at a number of IDF military camps and settlements, but the IDF will not reveal the names of those they have arrested and where they are located. In violation of international human rights treaties, such the International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR) and the Convention against Torture or Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment, to which Israel is a State party, detainees have been held in conditions which constitute cruel, inhuman or degrading treatment or punishment. Those arrested and released have also reported being threatened and beaten by members of the IDF who detained them. They have been handcuffed for extended periods of time, and sometimes denied food, water and permission to use the toilet. Despite the cold nights, many detainees and sleeping on cold slabs and most spent the first night without being provided with a blanket.
Under international standards, any person who is arrested, detained or imprisoned has the right to inform, or have the authorities notify, their family or friends. The information must include the fact of their arrest or detention and the place where they are being kept in custody. The families of the detainees, have not received such information and do not know whether their relatives are dead or alive, following unconfirmed reports that some Palestinians taken by the IDF were extrajudicially executed.
BACKGROUND INFORMATION
Since 29 March, the IDF reoccupied the town of Ramallah and other towns, including Qalqiliya, Tulkarem and Jenin. Tanks and snipers have been used in clashes between the IDF and Palestinian armed groups. Civilians have been unlawfully killed and there have been reports of extrajudicial executions. The destruction of communications systems, curfews on residents and the closure of centres to journalists and other external observers, has meant that the truth or falsity of such reports cannot be investigated.
Ambulances have been shot at and medical workers and journalists targeted. Many residents fear leaving their homes at any time, even when curfews are not in force as shots have also been fired at people in the street. The IDF has occupied houses, forcing the occupants to stay for days in one or two rooms. The IDF have wantonly damaged houses, cars and buildings, including apartments they have occupied and there have been reports of looting. The offices of human rights organizations have been forcibly entered by the IDF, who have ransacked filing cabinets and smashed computers.
quote:Het zal wel een multicul happening worden met vooral veel vervelende marokkanen.. die voelen zich immers zo 'lotsverbonden'
Op zondag 07 april 2002 17:54 schreef Sniper het volgende:[..]
Absoluut.
Wellicht kan die demonstratie zonder stenen gooien (lokale gewoonte) verlopen. Schijnt in Brussel mislukt te zijn. Hopelijk treedt de Nederlandse politie dan wel bikkelhard op. *kuch* Laat ook maar.
De achtergrond maakt het plaatje echter volslagen onduidelijk: Israel heeft door middel van politiek en militair overwicht de Palestijen consequent benadeeld, en zich onbereid getoond om zich aan de door de VN overeengekomen resoluties te houden. Integendeel, er zijn steeds meer en meer nederzettingen gebouwd in Palestijns grondgebied. Wettelijk (per UN resolutie), politiek en moreel beschouwd hebben ook de Palestijnen recht op verdediging, maar dit recht is hun alleen op papier toegekend, er is niemand die de moeite neemt de het recht (VN resolutie 242) van de Palestijnse proleten in daad te verdedigen. De Palestijnen staan dus machteloos en zien hun rechten steeds verder worden geschonden, want bij gebrek aan weerstand kan en zal rechts Israel vrijblijvend blijven expanderen.
Als we zo nodig een schuldige aan moeten wijzen, dan denk ik dat we allereerst eens naar onszelf moeten kijken. Met name de Verenigde Naties is tekortgeschoten in het afdwingen van haar oordeel. Als iets in dit conflict namelijk duidelijk wordt gemaakt dan is het hoe weinig rechten waard zijn wanneer deze niet worden afgedwongen en wat het resultaat hiervan kan zijn. Resoluties die niet in daad worden bekrachtigd dienen alleen als een moreel excuus. Wat we vandaag zien is de oogst van onze (VN) zwakheid.
quote:Nou, ehm.. als je nederzettingen gaat bouwen op het land van een ander ben je niet slim bezig.. dan lok je dit soort dingen uit... ik keur het niet goed.. maar als israel niet wil luisteren, moeten ze maar voelen..
Op zondag 07 april 2002 17:38 schreef Koos Voos het volgende:
Israel heeft het recht en de plicht zich te verdedigen tegen terroristen, en dat doen ze eindelijk eens goed.Fuck Arafat en zijn veertig rovers...
dat land is niet eens van hun...
quote:Omdat de EU hypocriet is ?
Op zondag 07 april 2002 18:40 schreef Aernout het volgende:
Als de EU ambassadeurs uit Israel terugtrekt, waarom dan niet uit de VS? (vanwege Afghanistan)
Bin Laden daar mogen Britse commando's opjagen maar Arafat mag bij Blair op visite etc etc
quote:Wel, sommige vragen kun je beter zelf beantwoorden dan je te verlaten op de antwoorden van anderen.
Als de EU ambassadeurs uit Israel terugtrekt, waarom dan niet uit de VS? (vanwege Afghanistan)
Als je op deze wereld helden wilt zien, kijk dan eens in de spiegel en stel jezelf de vraag of je er een ziet.
Ik zal vallen, lachend en zingend.Herdenkt u mij deze lente alstublieft in de Yasukuni Tempel.Samen met mijn collega's zal ik daar een glimlachende kersenbloesem zijn. Ik stierf lachend, dus lacht u alstublieft ook. Huilt u alstublieft niet.Probeer alleen de zin van mijn dood in te zien.' (Japanse zelfmoordpiloot)
Ik geloof dat we serieus onvrede met terrorisme beginnen te krijgen wanneer er burgers worden beschadigd. De Jappen zaten dus goed, het Nederlands Verzet niet. Moeten we al die lintjes maar weer innemen, nietwaar?
quote:Met dit grote verschil dat het verzet geen onschuldige Nederlanse burgers opblies maar aanslagen pleegde tegen collaborateurs en Nazi's.
Op zondag 07 april 2002 19:50 schreef JoanCollins het volgende:
Ik denk niet dat wij Nederlanders een probleem hadden toen tijdens de Duitse bezetting in 40-45, het Nederlandse verzet onschuldige burgers opblies.
quote:Dat zou je denken maar is niet waar. Er zijn wel degelijk onschuldige burgers opgeblazen, hoewel ze voor zover ik weet geen primair doel waren.
Met dit grote verschil dat het verzet geen onschuldige Nederlanse burgers opblies maar aanslagen pleegde tegen collaborateurs en Nazi's.
quote:Duidelijk verschil dus met het bewust aanslagen plegen op onschuldige bewoners van een land.
Op zondag 07 april 2002 20:13 schreef Ghola het volgende:
Dat zou je denken maar is niet waar. Er zijn wel degelijk onschuldige burgers opgeblazen, hoewel ze voor zover ik weet geen primair doel waren.
Die Palestijnen leren het anders toch nooit en hun manier van terroristische acties plegen kan niet op een andere manier opgelost worden dan met de taal van geweld. Die verstaan en spreken ze immers het best.
Dat Melkert nu ineens moeilijk gaat doen, en over ambassadeurs terughalen gaat zeiken, zal 'm hopelijk nog opbreken, nu of bij de verkiezingen.
Sharon heeft puur zijn eigen zin doorgedreven. De regering werd (volslagen ondemocratisch) pas later met de aktie geconfronteerd. Nogal een belangrijk puntje want je staat dus achter Sharon, niet achter Israel.
(edit: link naar Ha'Aretz artikel)
quote:De huidige Israelische regering is een dodelijke mengeling van extreem rechts, religieus fundamentalisme en ongebreideld militarisme.Het lijkt er niet op Sharon inmiddels geleerd heeft dat brutaliteit en wreedheid niet volstaan om de wil van een volk te breken.Sharon wil meer nederzettingen precies volgens de lijn van de kolonisten.De Palestijnen een perspectief op een rechtvaardige oplossing zou beter zijn.Ik ben bang dat dikke vette Sharon
Op zondag 07 april 2002 20:24 schreef Ghola het volgende:Sharon heeft puur zijn eigen zin doorgedreven. De regering werd (volslagen ondemocratisch)
quote:En dit zijn alleen nog maar de zwaarste aanslagen met de meeste doden en gewonden.
Eén dode en twee gewonden bij autobomaanslag in Jeruzalem.
Maandag 1 april 2002.
Er zijn één dode en twee gewonden gevallen bij een autobomaanslag in Jeruzalem, op de hoek van de Nevi'im en Shivtei Yisrael straat. De explosie vond rond 20.45 uur plaats toen een auto bij een wegversperring arriveerde en de politie de chauffeur naar zijn identiteitspapieren vroeg. De agent die de auto tot stoppen had gebracht kwam om het leven. De terrorist werd ook door de explosie gedood.Vier gewonden bij zelfmoordaanslag in Efrat.
Zondag 31 maart 2002.
Bij een zelfmoordaanslag om 17.00 uur, in de nederzetting Efrat op de West Bank ten zuiden van Bethlehem, zijn vier gewonden gevallen. Eén zwaar, één ernstig en twee licht. De aanslag vond plaats vlakbij een post van Magen David Adom.
Zestien doden bij zelfmoordaanslag in Haifa.
Zondag 31 maart 2002.
Er zijn zeker 16 mensen gedood en 30 gewond bij een zelfmoordaanslag in Haifa. Een zelfmoordenaar blies zichzelf op in de "Matza" restaurant rond 14.40 uur in de Neve Sha'anan buurt van Haifa. Hamas heeft de verantwoordelijkheid opgeëist.
29 gewonden bij zelfmoordaanslag in Tel Aviv.
Zaterdag 30 maart 2002.
Bij een zelfmoordaanslag in Tel Aviv rond 19.30 uur, op de hoek van de Allenby en Bialik straat, zijn 29 gewonden gevallen. De aanslag vond plaats in "My Coffee Shop". De eigenaar, Eli Dana, zei, dat op het moment van de explosie het vol zat. De Al Aqsa Martelaren Brigade, een tak van Arafats Fatah beweging, heeft de verantwoordelijkheid opgeëist.
Twee doden en 22 gewonden bij explosie in supermarkt bij Jeruzalem.
Vrijdag 29 maart 2002.
Bij een zelfmoordaanslag door een Palestijnse in een supermarkt in de Uruquay straat in Kriyat Yuvel bij Jeruzalem zijn twee personen gedood en zijn 22 gewond. De El Aqsa Martelaren Brigade, die banden heeft met Arafat's Fatah beweging, heeft de verantwoordelijkheid opgeëst.
Twee Israëlisch gedood door een Palestijn in Neztarim in de Gaza strook.
Vrijdag 29 maart 2002.
Een Palestijn wist de nederzetting Neztarim in de Gaza strook binnen te dringen en heeft twee Israëliërs doodgestoken. De twee slachtoffers, Michael Orlanski, 70 jaar en Tuvia Wisner 79 jaar, waren op bezoek vanwege het paasfeest.
Kolonisten doodgeschoten in nederzetting Elon Moreh.
Donderdag 28 maart 2002.
Een Palestijn is de Israëlische nederzetting Elon Moreh vlakbij Nabloes binnengedrongen en heeft vier kolonisten, allen behorend tot dezelfde Gavish familie, doodgeschoten. Het betrof Rachel en David Gavish, hun zoon Abraham en de grootvader Yitzhak Kaner. Veiligheids troepen omsingelden het huis waar de schutter zich ophield en na middernacht hebben ze het huis bestormd en de dader doodgeschoten.
22 doden bij zelfmoordaanslag in Netanya hotel.
Woensdag 27 maart 2002, 15 nissan 5762.
Er vielen 22 doden en 100 gewonden, waarvan nog 17 ernstig, bij aanslag door een Palestijnse zelfmoordenaar. Hij blies zichzelf op in het Park hotel in de kustplaats Netanya rond 19.30 uur. De terrorist liep de eetzaal van het hotel binnen, in het centrum van de stad, waar een groot aantal mensen deelnamen aan een Pascha maaltijd. Hamas heeft de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëst.
Zelfmoordaanslag in centrum Jeruzalem.
Donderdag 21 maart 2002.
Bij een terroristische aanslag voor een restaurant in de drukke King George winkelstraat in Jeruzalem zijn drie mensen omgekomen, waaronder een echtpaar. De horecagelegenheid ligt dichtbij het kruispunt met de Jaffa-straat. De al-Aqsa Martelaren Brigades, een groep die banden heeft met Fatah, de organisatie van de Palestijnse leider Arafat, heeft de verantwoordelijkheid opgeëist. De Palestijnse zelfmoordenaar is Mohammed Hasheisha.
Zelfmoordaanslag op bus nabij Israëlisch-Arabische stad Umm al-Fahn.
Woensdag, 20 maart 2002.
Er vielen zeven doden en tientallen gewonden toen een Palestijn zichzelf opblies in een volle bus, bij Umm al-Fahm, in de regio Afula.De bus van de Israëlische maatschappij Egged was onderweg van Tel Aviv naar Nazareth. De meeste inzittenden waren Israëlische Arabieren die naar hun werk gingen. In Afula zijn al meer aanslagen gepleegd.De Islamitische Jihad heeft de verantwoordelijkheid voor de actie opgeëist.
Drie Israëliërs gedood en vijftien gewond in Tel Aviv.
Dinsdag 5 maart 2002.
Om ongeveer 02.15 uur schoot een schutter met een 16-M automatische geweer vanaf de Ma'ariv brug op de Seafood Market restaurant en de Mifgash Hasteak steakhouse gelegen aan de Derekh Menachem Begin. Drie Israëliërs werden hierbij gedood en vijftien anderen gewond, waarvan één ernstig. De Al Aqsa brigade, behorend tot de militaire tak van Arafats Fatah partij, heeft de verantwoordelijkheid opgeëst. De Palestijn die de aanslag pleegde is door de politie doodgeschoten.
Twee Israëliërs gedood nabij Afula.
Dinsdag 5 maart 2002.
Een vrouw, Devora Fireman, 46 jaar, werd doodgeschoten en haar man werd licht gewond toen een schutter hun auto onder vuur nam nabij Al Khader, ten westen van Bethlehem.
Een zelfmoordenaar blies zichzelf op in een bijna lege bus in Afula waarbij één dode viel.
Zeker negen doden bij zelfmoordaanslag in Jeruzalem.
Zaterdag 2 maart 2002.
Er zijn tenminste negen doden, waaronder twee kinderen en een één jaar oude baby (een meisje), en meer dan 40 gewonden gevallen toen een zelfmoordenaar zichzelf opblies in de ultra orthodoxe Beit Yisrael wijk in Jeruzalem, op zaterdagavond om ongeveer 19.15 uur.
Vijf mensen zijn er slecht aan toe, onder hen een zevenjarige jongen. De aanslag vond plaats vlakbij een yeshiva aan de Haim Ozer straat, in de buurt van Mea Shearim, toen honderden bezoekers de synagoges in het gebied verlieten.
De Al Aqsa Martelaren Brigade, een militaire tak van de beweging van Arafat's Fatah beweging heeft de verantwoordlijheid opgeëist.
Drie doden bij zelfmoordaanslag in Karnei Shomron.
Zaterdag 16 februari 2002.
Bij een zelfmoordaanslag in een winkel centrum van de op de West Bank gelegen nederzetting Karnei Shomron, zijn drie mensen gedood en 23 gewond. Eén van de drie gedoden wordt verondersteld de dader van de zelfmoordaanslag te zijn. Drie gewonden zijn er slecht aan toe. De explosie vond plaats op een plek waar banken staan om te zitten, vlakbij een pizzeria in de nederzetting die gelegen is tussen de door Palestijnen bestuurde steden Qalqilya en Nabloes. (het bijbelse Sichem) De gewonden zijn naar het Meir ziekenhuis gebracht in Kfar Sava en anderen naar het Beilinson ziekenhuis in Petah Tikva. De politie onderzoekt of de zelfmoordenaar tot de Arabische werknemers van het winkelcentrum behoorde. Sommige van de winkels behoren toe aan Palestijnen. Een woordvoerder van de regering, Avi Pazner, zei dat de aanslag een continuering van de campagne van dood en verderf is van Yasser Arafat en zijn Palestijnse gezag.
Zelfmoordaanslag in Jeruzalem : Twee doden en honderd gewonden.
Zondag 27 januari 2002.
Een Palestijnse vrouw heeft zichzelf opgeblazen in buurt van de Jaffa straat hoek King George straat.
Waarschijnlijk was er ook een Palestijnse man bij de aanslag betrokken.
Het is onbegrijpelijk dat tot nog toe er geen scherpe veroordeling van de EU en ook Nederland is,
laat staan een oproep aan de Palestijnen met sancties om aan dit soort laffe moordaanslagen
een einde te maken.
De EU en ook Nederland betreuren het dat, de met geld van de EU en Nederland gefinancierde projecten,
worden beschadigd.
Kennelijk is dat van groter belang dan de levens van mensen.
Zelfmoordbomaanslag in Tel Aviv.
Vrijdag 25 januari 2002.
Bij een bomaanslag in Tel Aviv zijn 26 personen gewond geraakt.
De zelfmoordenaar blies zichzelf op bij een drukke kruising van Neve Sha'anan en Bnei Brak straat
in Zuid Tel Aviv, nabij de oude centrale busstation.
De politie heeft twee Palestijnen gearresteerd die mogelijk mede bij de aanslag betrokken waren.
Bovendien vond de Politie een Kalashnikov geweer met zes cartridges munitie.die mogelijk bedoeld waren
om tegelijkertijd met de bomaanslag gebruikt te worden.
Palestijn opent vuur in centrum Jeruzalem.
Dinsdag 22 januari 2002.
Een gewapende Palestijn heeft vanmiddag het vuur geopend op omstanders in het centrum
van Jeruzalem op de hoek van de drukke Jaffastraat en de Rov Kochstraat.
De Palestijn schoot vooral op mensen die bij een bushalte stonden te wachten.
Er zijn zeker 40 gewonden, 16 verblijven nog in het ziekenhuis, zes zijn er slecht aan toe.
De schutter is door de veiligheid politie doodgeschoten.
De Palestijn was een lid van de Al-Aqsa brigades, de militaire tak van de Tanzim.
Opnieuw blijkt dat Arafat niets doet om terroristische organisatie aan te pakken en ook blijkt
dat het Westen, ook Nederland, telkens terughoudend is of het zwijgen er toe doet.
Kennelijk moeten we eerst zelf door terroristen worden getroffen voordat we gaan inzien hoe
verderfelijk dit soort organisaties zijn.
Premier Kok sprak ferme taal toen hij de aanslag op de twin towers veroordeelde, maar dezelfde
premier Kok behandelde Arafat als een bevriende staatshoofd.
De Verenigde Staten hebben de aanslag veroordeeld bij monde van Richard Bucher en hebben
Arafat opnieuw opgeroepen om de terreurorganisaties te ontmantelen.
Burgemeester Ehud Olmert zei: "We zijn in oorlog."
Aanslag in feestzaal in Israël.
Donderdag 17 januari 2002.
In de Israëlische plaats Hadera zijn zeker vijf doden gevallen door een aanslag in een feestzaal.
Er raakten zeker 20 mensen gewond.
De Palestijnse Al-Aqsa Martelaren Brigade, een gewapende vleugel binnen de Fatah-beweging
van Arafat heeft de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëst.
De terrorist schoot met een automatisch geweer op de gasten, die net de zaal verlieten, waar ze
een "bat mitzva" - viering hadden bijgewoond.
quote:Wat had dat mens te melden dan??
Op zondag 07 april 2002 21:13 schreef Chadi het volgende:
Ik zag me net toch een moedig israelisch vrouwtje (Journaliste) op Belgie2. Man die had ballen.
quote:Zo'n lijstje is ook wel te maken met Palestijnse doden en gewonden.
Op zondag 07 april 2002 21:21 schreef logisnack het volgende:
Als je zo even de zwaarste aanslagen van 2002 tot nu toe in Israel in een lijstje plaatst kan ik me goed voorstellen dat Israel het zat was en de aanval is begonnen.
[..]En dit zijn alleen nog maar de zwaarste aanslagen met de meeste doden en gewonden.
HAMAS heeft al bekend gemaakt dat ze nog harder zullen toe slaan in de toekomst.Ze zouden ergens aan het trainen zijn.
quote:Als er nog Hamas in Palestijnse gebieden over is.
Op zondag 07 april 2002 21:28 schreef schatje het volgende:[..]
Zo'n lijstje is ook wel te maken met Palestijnse doden en gewonden.
HAMAS heeft al bekend gemaakt dat ze nog harder zullen toe slaan in de toekomst.Ze zouden ergens aan het trainen zijn.
quote:De paralel die jij steeds probeert te trekken is feitelijk onjuist.
Op zondag 07 april 2002 20:19 schreef Ghola het volgende:
Ik zie ook een verschil en de gemiddelde Nederlandse burger in de jaren '40 ook wel geloof ik. Geen idee wat de Duitse burgers ervan dachten, maar ja die hadden hier niets te zoeken, nietwaar?
Ik ben van mening dat Israel zich per direct moet terugtrekken uit de Palestijnse gebieden, omdat er anders alleen maar meer doden en gewonden gaan vallen. En ja Israel mag zich best verdedigen tegen terroristen, maar niet op deze manier. Niet door middel van martelingen en de bedreiging van de Palestijnse burgers.
En ik ben geheel geen fan van meneer Melkert (wat een ei is dat), maar ik vind dat-ie met dit voorstel toch goed raak schiet. De VN, de EU en vooral de VS (want hier willen de Israeli's nog wel eens naar luisteren) eindelijk iets 'echts' moeten doen. Ze moeten de Israeli's desnoods zelf uit de Palestijnse gebieden komen gooien. (beetje een overdrijving maar jullie snappen wat ik bedoel).
quote:Ik sta achter Sharon en achter het deel van Israël dat achter de acties staat. Ik hoop dat als de nood ooit aan de man mocht komen, wij ook zo'n leider hebben, in plaats van zo'n Haagse polderproleet.
Op zondag 07 april 2002 20:24 schreef Ghola het volgende:
Cynix, gelukkig dat ze jou nog hebben, nu een steeds groter deel van Israel niet achter de akties staat.Sharon heeft puur zijn eigen zin doorgedreven. De regering werd (volslagen ondemocratisch) pas later met de aktie geconfronteerd. Nogal een belangrijk puntje want je staat dus achter Sharon, niet achter Israel.
Provocatie of niet, de Palestijnen wíllen helemaal geen vrede, ze rusten niet voordat de joden de zee in gedreven zijn. Dat lijkt me nu wel genoeg bewezen.
quote:Dus wat stel je voor? De weg van Sharon lijkt niet te helpen tegen de terreuracties
Op zondag 07 april 2002 21:51 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Provocatie of niet, de Palestijnen wíllen helemaal geen vrede, ze rusten niet voordat de joden de zee in gedreven zijn. Dat lijkt me nu wel genoeg bewezen.
quote:Topwijf!
Op zondag 07 april 2002 21:13 schreef Chadi het volgende:
Ik zag me net toch een moedig israelisch vrouwtje (Journaliste) op Belgie2. Man die had ballen. Ze moeten die vrouw in de regering zetten en Sharon en Arafat eruit pleuren en naar een tribunaal sturen. Amira heet ze .. en wauw ben echt weg van dat vrouwtje.
Dapper en niet op haar mondje gevallen. Deze zelfde documentaire was overigens recentelijk ook op Discovery Channel te zien:
quote:Dat Israel zich verdedigd heeft (in 1967) tegen die aanvallen is natuurlijk terecht! dat ze 25 jaar na dato nog steeds die bezette (die noemen ze niet zomaar zo) gebieden vasthoudt, is natuurlijk zeer onterecht. ow ja, en de ongoing kolonisatie is ook niet erg subtiel te noemen.
Op zondag 07 april 2002 21:43 schreef clarify het volgende:[..]
De paralel die jij steeds probeert te trekken is feitelijk onjuist.
Nazi duitsland voerde een oorlog gebaseerd op expansie het vestigen van het derde rijk. Israel heeft zich alleen verdedigd tegen aanvallen van buiten af.
Enne, er is hier niet al te veel ruchtbaarheid aangegeven in Nederland, maar In Duitsland, waar mijn vriend nou zit ietsje meer: het foutje van Sharon die, niet wetende dat de microfoon aanstond, iets zei als "en nu gaan ze er allemaal aan".
Nee, Israel is the good guy in deze, dat is duidelijk...
[Dit bericht is gewijzigd door miss_sly op 07-04-2002 22:05]
quote:Je kunt blijven quoten wat je wil, maar feit blijft dat veel meer onschuldige Palestijnen door Israeliers zijn vermoord dan omgekeerd.
Als je zo even de zwaarste aanslagen van 2002 tot nu toe in Israel in een lijstje plaatst kan ik me goed voorstellen dat Israel het zat was en de aanval is begonnen.
[..]En dit zijn alleen nog maar de zwaarste aanslagen met de meeste doden en gewonden.
quote:Tot nu toe helpt het wel, en "de weg van Sharon" ? als hij zijn "weg" zou hebben was er nooit meer een palestijnse aanslag in Israel..
Op zondag 07 april 2002 21:55 schreef Kennyman het volgende:
Dus wat stel je voor? De weg van Sharon lijkt niet te helpen tegen de terreuracties
met de dag begin ik meer en meer voor de ideeen van Ze'evi te voelen
quote:Vertel eens eerder, Cynix? Heb jij ooit eens een Palestijn in levende lijve gezien, laat staan gesproken?
Op zondag 07 april 2002 21:51 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Ik sta achter Sharon en achter het deel van Israël dat achter de acties staat. Ik hoop dat als de nood ooit aan de man mocht komen, wij ook zo'n leider hebben, in plaats van zo'n Haagse polderproleet.
Het zal je verbazen dat het ook mensen zijn van vlees en bloed net als jij en ik.
Ik kan niet geloven dat er hier in Nederland nog mensen zijn die achter Sharon staan, die het geen probleem vinden dat ze land bezetten die hen niet toekomt en daarbinnen ook nog de hele bevolking onderdrukken, intimideren, martelen, verkrachten, uithongeren en vermoorden.
Ik zie dat je een moderator bent? Godzijdank dat jij niet verantwoordelijk bent voor dit forum. Je kunt nog een hele hoop leren van golfer, qua pragmatisme en openmindedness.
quote:De aanslagen tegen de Israeli's zijn niet afgenomen, dat bedoelde ik. Dat er terroristen sterven zal niemand ontkennen. Maar voor iedere terrorist die doodgaat, staan er 10 op?
Op zondag 07 april 2002 22:09 schreef BAZZA het volgende:[..]
Tot nu toe helpt het wel, en "de weg van Sharon" ? als hij zijn "weg" zou hebben was er nooit meer een palestijnse aanslag in Israel..
En wat is volgens jou dan de echte weg van Sharon, als die ervoor zorgt dat alle aanslagen gestopt worden?
quote:Soms sta ik te kijken van mezelf. Ik ben van nature geen gewelddadig persoon, maar als ik aan Sharon denk, dan zit ik met de meest gewelddadigste fantasieen in mijn hoofd over hoe ik hem eens op een lange en pijnlijke manier naar een andere wereld kan helpen.
Op zondag 07 april 2002 22:09 schreef BAZZA het volgende:[..]
Tot nu toe helpt het wel, en "de weg van Sharon" ? als hij zijn "weg" zou hebben was er nooit meer een palestijnse aanslag in Israel..
Maar dan is er gelukkig ook mijn intellectuele kant die zegt: "Nee. Die man moet blijven leven, opdat hij in de toekomst ooit voor een internationaal tribunaal terecht zal staan voor de vele misdaden tegen de menselijkheid die hij op zijn geweten heeft."
Ik verlang naar de dag dat die man evenveel vernederd zal worden als Milosevic op dit moment.
Ik kan me die grijns op zijn smoel nog goed herinneren toen hij begeleid door een grote groep beveiligingspersoneel de tempelberg in Jeruzalem bezocht, daarmee de huidige intifadah ontketende, om er achteraf nog voor beloond te worden ook. Ooit zal die grijns op zijn gezicht hem vergaan. En dat zal de dag zijn waarop de Palestijnen eens voor de verandering kunnen lachen.
Hoor je me, Sharon? Ooit zul je boeten voor je daden!
Ariel Sharon, may you rot in Hell!
quote:Als dat werkelijk zo is, dan heb zelfs ik je nog overschat. Bah.
met de dag begin ik meer en meer voor de ideeen van Ze'evi te voelen
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 07-04-2002 22:25]
quote:Stel, de gebieden waren in '68 weer teruggegeven aan Jordanië en Egypte. Wat had dat gedaan met de de Palestijnse aanspraken op die gebieden???
Op zondag 07 april 2002 22:03 schreef miss_sly het volgende:[..]
Dat Israel zich verdedigd heeft (in 1967) tegen die aanvallen is natuurlijk terecht! dat ze 25 jaar na dato nog steeds die bezette (die noemen ze niet zomaar zo) gebieden vasthoudt, is natuurlijk zeer onterecht. ow ja, en de ongoing kolonisatie is ook niet erg subtiel te noemen.
quote:Da's dan jammer, het is wel duidelijk dat er geen oplossing komt als er niet 1 van de 2 vertrekt, de Arabieren hebben gewoon geprobeert de Joden de zee in te drijven,
Op zondag 07 april 2002 22:23 schreef motown het volgende:
Als dat werkelijk zo is, dan heb zelfs ik je nog overschat. Bah.Jammer.
Ze'evi stelde voor om de palestijnen te compenseren financieel en ze te helpen hun leven ergens anders op te bouwen, klinkt hard maar van alle oplossingen zou dit misschien nog wel de beste zijn..
quote:Wie zal kunnen zeggen hoe het in die hypothetische situatie allemaal zou zijn verlopen? Niemand, en dat doet er ook niet toe.
Op zondag 07 april 2002 22:24 schreef clarify het volgende:[..]
Stel, de gebieden waren in '68 weer teruggegeven aan Jordanië en Egypte. Wat had dat gedaan met de de Palestijnse aanspraken op die gebieden???
We kijken naar de situatie zoals die nu is, en zoals die de afgelopen tientallen jaren is geweest.
En daarin is het duidelijk dat de Palestijnen gewoonweg evenveel recht op hun eigen land hebben als de zionisten!
quote:Hetzelfde als Ze'evi alleen dan misschien wat hardhandiger..
Op zondag 07 april 2002 22:22 schreef Kennyman het volgende:En wat is volgens jou dan de echte weg van Sharon, als die ervoor zorgt dat alle aanslagen gestopt worden?
quote:Gewoon ter info, hoeveel had hij beschikbaar voor ze gesteld?
Op zondag 07 april 2002 22:26 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ze'evi stelde voor om de palestijnen te compenseren financieel en ze te helpen hun leven ergens anders op te bouwen, klinkt hard maar van alle oplossingen zou dit misschien nog wel de beste zijn..
quote:Ik denk dat het er wel degelijk toe doet. Immers het recht op een eigen staat kon simpel weg door de arabische broeders worden ingevuld. Die hebben er echter voor gekozen de palestijnen aan hun eigen lot over te laten.
Op zondag 07 april 2002 22:27 schreef motown het volgende:[..]
Wie zal kunnen zeggen hoe het in die hypothetische situatie allemaal zou zijn verlopen? Niemand, en dat doet er ook niet toe.
We kijken naar de situatie zoals die nu is, en zoals die de afgelopen tientallen jaren is geweest.
En daarin is het duidelijk dat de Palestijnen gewoonweg evenveel recht op hun eigen land hebben als de zionisten!
Die schoft verdiende het te sterven en door hem te doden hebben de Palestijnen de Israelische maatschappij juist een dienst bewezen!
Nog even over degenen die hem hebben doodgeschoten: de daders handelden in opdracht van het seculiere en democratische PFLP, die de aanslag had gelast als vergeldingsactie voor de moord op hun leider Abu Ali Mustafa, die eerder was gepleegd door het Israelische leger.
Het PFLP is niet eens een terroristische organisatie. Ze zitten niet achter zelfmoordaanslagen, beperken hun aanslagen tot kolonisten en militaire en politieke doelwitten en zijn voor een seculier en democratisch Palestina.
* motown steekt niet onder stoelen of banken dat hij een vervent PFLP sympathisant is
quote:Ik ben het ermee eens dat de Arabische buurlanden historisch gezien de Palestijnen zwaar in de steek hebben gelaten, maar dat neemt absoluut niet weg dat Israel direct verantwoordelijk is voor het huidige lijden van het Palestijnse volk. Het is toch immers Israel die de Palestijnse gebieden bezet houdt, in strijd met VN resoluties?
Op zondag 07 april 2002 22:38 schreef clarify het volgende:[..]
Ik denk dat het er wel degelijk toe doet. Immers het recht op een eigen staat kon simpel weg door de arabische broeders worden ingevuld. Die hebben er echter voor gekozen de palestijnen aan hun eigen lot over te laten.
Naar mijn mening zijn de buurlanden van Israël de grootste oorzaak van de ellendige situatie waarin de palestijnen zich nu bevinden.
quote:ach jongen dat zijn misschien de bestuurders maar nooit de bevolking.
Op zondag 07 april 2002 22:48 schreef motown het volgende:[..]
Ik ben het ermee eens dat de Arabische buurlanden historisch gezien de Palestijnen zwaar in de steek hebben gelaten
quote:Motown, ik weet niet waar jij je info vandaan haalt. Het DFLP is vanaf 1970 actief als terroristische organisatie (bron: Patterns of Global Terrorism, 2000). Het is een Marxistisch-Leninistische organisatie welke niet als democratisch te boek staat.
Op zondag 07 april 2002 22:45 schreef motown het volgende:Het PFLP is niet eens een terroristische organisatie. Ze zitten niet achter zelfmoordaanslagen, beperken hun aanslagen tot kolonisten en militaire en politieke doelwitten en zijn voor een seculier en democratisch Palestina.
* motown steekt niet onder stoelen of banken dat hij een vervent PFLP sympathisant is
quote:Dat lijden was dus te voorkomen geweest. Immers als de dreiging vanuit Jordanië, Egypte en Syrië er niet was geweest, was er geen noodzaak tot het bezet houden van die gebieden. Simpel gezegd geen dreiging, geen bezetting, wel palestijnse staat.
Op zondag 07 april 2002 22:48 schreef motown het volgende:[..]
Ik ben het ermee eens dat de Arabische buurlanden historisch gezien de Palestijnen zwaar in de steek hebben gelaten, maar dat neemt absoluut niet weg dat Israel direct verantwoordelijk is voor het huidige lijden van het Palestijnse volk. Het is toch immers Israel die de Palestijnse gebieden bezet houdt, in strijd met VN resoluties?
quote:ben ik niet mee eens. Hoe verklaar je de nederzettingen?
Op zondag 07 april 2002 23:00 schreef clarify het volgende:[..]
Dat lijden was dus te voorkomen geweest. Immers als de dreiging vanuit Jordanië, Egypte en Syrië er niet was geweest, was er geen noodzaak tot het bezet houden van die gebieden. Simpel gezegd geen dreiging, geen bezetting, wel palestijnse staat.
quote:Als dat dan de reden is, kan Israel de bezetting nu staken en ophouden met zich als arm aangevallen landje opstellen, want een recent voorstel van de arabische wereld houdt zenning van de staat Israel door de Arabische wereld in!! Als dat geen grote stap is op de goede weg...nu een handreiking van Israel door deze oorlog te stoppen en de Palestijnse staat erkennen, en dan de puntjes op de 'i' zetten...
Op zondag 07 april 2002 23:00 schreef clarify het volgende:[..]
Dat lijden was dus te voorkomen geweest. Immers als de dreiging vanuit Jordanië, Egypte en Syrië er niet was geweest, was er geen noodzaak tot het bezet houden van die gebieden. Simpel gezegd geen dreiging, geen bezetting, wel palestijnse staat.
quote:"Welke niet als democratisch te boek staat"? Waarom niet? In hun handvest staat dat ze voor een vrij "democratisch" Palestina strijden. Dat kun je van Hamas, Jihad e.d. niet zeggen.
Op zondag 07 april 2002 22:52 schreef clarify het volgende:[..]
Motown, ik weet niet waar jij je info vandaan haalt. Het DFLP is vanaf 1970 actief als terroristische organisatie (bron: Patterns of Global Terrorism, 2000). Het is een Marxistisch-Leninistische organisatie welke niet als democratisch te boek staat.
quote:
Op zondag 07 april 2002 23:02 schreef Chadi het volgende:[..]
ben ik niet mee eens. Hoe verklaar je de nederzettingen?
quote:Inderdaad! De excuus van het bezetten "om veiligheidsredenen ivm bedreiging door de buurlanden" gaat inmiddels allang niet meer op! Dat het bouwen van nederzettingen in die gebieden overminderd doorgaat is het overduidelijke teken dat het Israel in feite puur om onrechtmatige annexatie te doen is.
Op zondag 07 april 2002 23:03 schreef miss_sly het volgende:[..]
Als dat dan de reden is, kan Israel de bezetting nu staken en ophouden met zich als arm aangevallen landje opstellen, want een recent voorstel van de arabische wereld houdt zenning van de staat Israel door de Arabische wereld in!! Als dat geen grote stap is op de goede weg...nu een handreiking van Israel door deze oorlog te stoppen en de Palestijnse staat erkennen, en dan de puntjes op de 'i' zetten...
quote:Stond er ook niet zoiets in de beginselen van de NSDAP ?
Op zondag 07 april 2002 23:03 schreef motown het volgende:
"Welke niet als democratisch te boek staat"? Waarom niet? In hun handvest staat dat ze voor een vrij "democratisch" Palestina strijden. Dat kun je van Hamas, Jihad e.d. niet zeggen.
zoiets zegt natuurlijk niet altijd veel..
quote:Nee, maar in het handvest van de NSDAP was al wel duidelijk te zien wat voor foute denkbeelden de leden van die club hadden.
Op zondag 07 april 2002 23:08 schreef BAZZA het volgende:[..]
Stond er ook niet zoiets in de beginselen van de NSDAP ?
zoiets zegt natuurlijk niet altijd veel..
quote:In de grondwetten van de zogenaamde democratisch regeerde landen in Afrika staan ook de grondbeginselen van democratie. En daar geen foute denkbeelden alla NSDAP
Op zondag 07 april 2002 23:12 schreef motown het volgende:[..]
Nee, maar in het handvest van de NSDAP was al wel duidelijk te zien wat voor foute denkbeelden de leden van die club hadden.
quote:Omdat het zo is. Het PFLP zijn gewoon terroristen. Ondanks wat er in hun handvest staat.
Op zondag 07 april 2002 23:03 schreef motown het volgende:[..]
"Welke niet als democratisch te boek staat"? Waarom niet? In hun handvest staat dat ze voor een vrij "democratisch" Palestina strijden. Dat kun je van Hamas, Jihad e.d. niet zeggen.
quote:Dat klopt, maar toen men begon met het bouwen van die nederzettingen was het wel degelijk valide. Maar omdat de dreiging vanuit de buurlanden inmiddels een stuk minder is en er vredes akkoorden worden gesloten, kunnen de nederzettingen worden opgedoekt.
Op zondag 07 april 2002 23:05 schreef motown het volgende:[..]
[..]Inderdaad! De excuus van het bezetten "om veiligheidsredenen ivm bedreiging door de buurlanden" gaat inmiddels allang niet meer op! Dat het bouwen van nederzettingen in die gebieden overminderd doorgaat is het overduidelijke teken dat het Israel in feite puur om onrechtmatige annexatie te doen is.
Daarom wilde Barak er ook een zeer groot gedeelte van opgeven.
quote:Beetje goedkope redenering tegen iemand die een andere mening heeft dan de jouwe. Over openmindedness gesproken...
Op zondag 07 april 2002 22:12 schreef motown het volgende:
Ik zie dat je een moderator bent? Godzijdank dat jij niet verantwoordelijk bent voor dit forum. Je kunt nog een hele hoop leren van golfer, qua pragmatisme en openmindedness.
Goed, dan weer over Sharon. Ik ben geen fan van Sharon, maar ik begrijp hem wel een beetje. Er zijn nu eenmaal situaties waarin praten niet meer helpt. Zoals wanneer je landgenoten zich niet meer zonder gevaar voor eigen leven op straat kunnen vertonen, bijvoorbeeld. In hun eigen land nota bene.
De uitdrukking 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden', kent u die?
quote:En daarom maar het mes in alle Palestijnen ofzo?
Op zondag 07 april 2002 23:19 schreef Cynix ® het volgende:[..]
De uitdrukking 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden', kent u die?
quote:Zet eens een objectief brilletje op. Kolonisten zijn mensen, Jan soldaat is een mens en een politicus is een mens. Elke aanslag is of moord, of politiek gestoeld een daad van terrorisme.
Op zondag 07 april 2002 22:45 schreef motown het volgende:
Het PFLP is niet eens een terroristische organisatie. Ze zitten niet achter zelfmoordaanslagen, beperken hun aanslagen tot kolonisten en militaire en politieke doelwitten en zijn voor een seculier en democratisch Palestina.* motown steekt niet onder stoelen of banken dat hij een vervent PFLP sympathisant is
Wie nu anti-israel is, zou zijn Nederlands paspoort kwijt moeten raken.
quote:Sorry, Motown, maar je sympathie voor deze terroristische groepering valt me tegen, vooral omdat je eerder altijd schreef tegen elke vorm van terrorisme te zijn.
Op zondag 07 april 2002 22:45 schreef motown het volgende:
Het PFLP is niet eens een terroristische organisatie. Ze zitten niet achter zelfmoordaanslagen, beperken hun aanslagen tot kolonisten en militaire en politieke doelwitten en zijn voor een seculier en democratisch Palestina.* motown steekt niet onder stoelen of banken dat hij een vervent PFLP sympathisant is
Even nog wat info voor je:
quote:
Description
Marxist-Leninist group founded in 1967 by George Habash as a member of the PLO. Joined the Alliance of Palestinian Forces (APF) to oppose the Declaration of Principles signed in 1993 and suspended participation in the PLO. Broke away from the APF, along with the DFLP, in 1996 over ideological differences. Took part in meetings with Arafat's Fatah party and PLO representatives in 1999 to discuss national unity and the reinvigoration of the PLO but continues to oppose current negotiations with Israel.Activities
Committed numerous international terrorist attacks during the 1970s. Since 1978 has conducted attacks against Israeli or moderate Arab targets, including killing a settler and her son in December 1996.Strength
Some 800.Location/Area of Operation
Syria, Lebanon, Israel, and the occupied territories.External Aid
Receives safehaven and some logistic assistance from Syria.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 07-04-2002 23:33]
quote:Waar slaat dat nou weer op?
Op zondag 07 april 2002 23:28 schreef Netanjahu het volgende:
Wie nu anti-israel is, zou zijn Nederlands paspoort kwijt moeten raken.
Of is dat jouw oplossing voor het 'probleem' dat Nederland vol is?
quote:Dat iemand zijn paspoort kwijtraakt wel dan
Op zondag 07 april 2002 23:35 schreef Netanjahu het volgende:
Dat van naar Nederland halen bedoel ik natuurlijk NIET serieus
Hoeveel van de pro-palestijnse Nederlanders gaan meedoen met rotzooi schoppen als Israel vol blijft houden, ondanks de druk uit de EU en Arabische wereld.
Amerika staat toch wel achter Israel als het er ECHT op aan komt.
Maar dat zullen we zien na de betogingen die gepland staan.
Ik heb echter wel een idee met wat voor plaatjes Koos Voos straks thuis gaat komen.
(Mits hij niet beroofd is van zijn camera)
quote:Zou het niet aan te bevelen zijn om eerst de stinkende wond die Sharon heet , op te ruimen ?
Op zondag 07 april 2002 23:19 schreef Cynix ® het volgende:De uitdrukking 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden', kent u die?
quote:Moeten ze ook doen met supporters van een appatheidstaat als Israel. een staat die zich aan geen enkel verdrag houdt.
Op zondag 07 april 2002 23:42 schreef Netanjahu het volgende:
Het kwijtraken van rechten lijkt me logisch na het steunen van terroristische organisaties.Hoeveel van de pro-palestijnse Nederlanders gaan meedoen met rotzooi schoppen als Israel vol blijft houden, ondanks de druk uit de EU en Arabische wereld.
Amerika staat toch wel achter Israel als het er ECHT op aan komt.Maar dat zullen we zien na de betogingen die gepland staan.
Ik heb echter wel een idee met wat voor plaatjes Koos Voos straks thuis gaat komen.
(Mits hij niet beroofd is van zijn camera)
quote:Ik ben Half Nederlands, Half Palestijns en trots op beide helften. En ik laat me niet door jou in twee stukjes hakken!
Op zondag 07 april 2002 23:28 schreef Netanjahu het volgende:
Ze kunnen altijd nog naar Nederland komen hae.
Opvangen in de regio is m.i. beter.Wie nu anti-israel is, zou zijn Nederlands paspoort kwijt moeten raken.
De strijd tegen Israelische ondedrukking is gerechtvaardigd en van mijn paspoort blijf je af!
Degenen wiens paspoort echt zou moeten worden afgenomen zijn die Nederlandse jongeren die zich aanmelden bij het Israelische leger.
quote:Ik heb al eens bewezen dat Israel een appartheid staat is. moet ik het nog een keer beargumenteren. Vraag Golfer maar
Op zondag 07 april 2002 23:48 schreef Boosoog het volgende:
Chadi, wat me opvalt is dat Israël supporters de meest
walgelijke onzin uitkramen ,als argumenten te kort schieten.
quote:Ik heb geeneens een mes.
Op zondag 07 april 2002 23:46 schreef motown het volgende:[..]
Ik ben Half Nederlands, Half Palestijns en trots op beide helften. En ik laat me niet door jou in twee stukjes hakken!
quote:Die huidige strijd is mi terecht.
De strijd tegen Israelische ondedrukking is gerechtvaardigd en van mijn paspoort blijf je af!
quote:Het is dat ik geen jongere meer ben :p
Degenen wiens paspoort echt zou moeten worden afgenomen zijn die Nederlandse jongeren die zich aanmelden bij het Israelische leger.
quote:Als je verder niets inhoudelijks hebt toe te voegen, blijf dan weg uit dit topic.
Op zondag 07 april 2002 23:52 schreef Boosoog het volgende:
ff een avatartest
quote:de palestijnen hebben niet eens een eigen land en kunnen daar ook al vervolgens niet veilig over straat, de volledige infrastructuur, landbouw en primaire levensbehoeften zijn daar moedwillig vernietigd door de Israeliers ... en dat al 55 jaar lang... dan zou ik inderdaad ook niet meer praten maar lekker mijn kop in het zand steken...
Op zondag 07 april 2002 23:19 schreef Cynix ® het volgende:[..]
...
Goed, dan weer over Sharon. Ik ben geen fan van Sharon, maar ik begrijp hem wel een beetje. Er zijn nu eenmaal situaties waarin praten niet meer helpt. Zoals wanneer je landgenoten zich niet meer zonder gevaar voor eigen leven op straat kunnen vertonen, bijvoorbeeld. In hun eigen land nota bene....
quote:De kolonisten daar wonen bewust in land dat niet van hen is. Ze zijn dan ook dieven en bovendien vrijwillige menselijke schilden. Ze eisen verreweg het meeste water in dat gebied op, terwijl ze slechts met enkele honderden zijn tussen tientallen duizenden Palestijnen. Ze zijn bewapend en gebruiken vaak geweld tegen hun Palestijnse "buren". Het Israelische leger bezet de Palestijnse gebieden, bemoeilijkt of verbiedt vrije doorgang van Palestijnen binnen Palestijns gebied, vernedert hen, intimideert hen en neemt hen vaak gevangen zonder hen een eerlijk proces te geven.
Op zondag 07 april 2002 23:26 schreef SelfKicker het volgende:[..]
Zet eens een objectief brilletje op. Kolonisten zijn mensen, Jan soldaat is een mens en een politicus is een mens. Elke aanslag is of moord, of politiek gestoeld een daad van terrorisme.
Geweld is altijd betreurenswaardig, maar als je onderdrukt wordt door een bezetter, dan heb je als volk het recht om jezelf te verdedigen. Geweld tegen precies diegenen die je het leed bezorgen (en niemand anders) is dus gerechtvaardigd. Voor de duidelijkheid: aanslagen tegen burgerdoelen keur ik onvoorwaardelijk af. Maar ik blijf de daders van ook die aanslagen als mensen zien, die ernstig zijn getraumatiseerd door de Israelische bezetter.
Zijn zelfmoordterroristen monsters? Ja, ze zijn monsters... Monsters gecreeerd door Israel.
"If you constantly refuse to treat someone as a human being, eventually he wil cease to act like one."
Mijn voorkeur gaat wel degelijk uit naar diplomatieke oplossingen, maar Israel heeft vaker laten weten geen betrouwbare onderhandelingspartner te zijn en met Sharon is de situatie nu al helemaal hopeloos.
quote:Ik heb je argumentatie niet gelezen (linkje?). Ben wel benieuwd.
Op zondag 07 april 2002 23:50 schreef Chadi het volgende:[..]
Ik heb al eens bewezen dat Israel een appartheid staat is. moet ik het nog een keer beargumenteren. Vraag Golfer maar
is trouwens een waardeloze toevoeging gezien de aard van dit topic.
quote:Dat maak ik nog altijd zelf uit , Maatje....
Op zondag 07 april 2002 23:54 schreef golfer het volgende:[..]
Als je verder niets inhoudelijks hebt toe te voegen, blijf dan weg uit dit topic.
quote:Hahah, humor...
Op zondag 07 april 2002 23:51 schreef Netanjahu het volgende:Het is dat ik geen jongere meer ben :p
Hoeveel paspoorten heb je ?
quote:Ouch... Verkeerde opmerking tegen de verkeerde persoon, vrees ik...
Op zondag 07 april 2002 23:59 schreef Boosoog het volgende:[..]
Dat maak ik nog altijd zelf uit , Maatje....
quote:dacht het niet, kijk even naar mijn kleurtje en "functie"...
Op zondag 07 april 2002 23:59 schreef Boosoog het volgende:Dat maak ik nog altijd zelf uit , Maatje....
en vanaf nu dus ook door jou inhoudelijk en ontopic.
quote:Wat voor documenten hebben Palestijnen dan ?
Op maandag 08 april 2002 00:00 schreef motown het volgende:[..]
Hahah, humor...
Alleen een Nederlands paspoort. De Palestijnen hebben nog geen eigen staat, wist je nog?
quote:Sorry dat ik dit moet zeggen maar ik vind jouw opmerkingen niet bepaald goed vallen. En ik denk niet dat er hier ook maar iemand is die op zulke opmerkingen zit te wachten. Als je wat te zeggen hebt waar we wat van kunnen opsteken moet je het zeggen maar ga niet zo flauw doen man.
Op maandag 08 april 2002 00:21 schreef Boosoog het volgende:
De palestijnen hebben een ster op hun borst.
quote:Laatste waarschuwing om ontopic en inhoudelijk te reageren, anders volgt AN&M ban.
Op maandag 08 april 2002 00:21 schreef Boosoog het volgende:
De palestijnen hebben een ster op hun borst.
quote:Goed, je hebt mijn post gequoot, maar geen antwoord gegeven. Waarom sympathiseer jij met een terroristische organisatie?
Op zondag 07 april 2002 23:57 schreef motown het volgende:[..]
De kolonisten daar wonen bewust in land dat niet van hen is. Ze zijn dan ook dieven en bovendien vrijwillige menselijke schilden. Ze eisen verreweg het meeste water in dat gebied op, terwijl ze slechts met enkele honderden zijn tussen tientallen duizenden Palestijnen. Ze zijn bewapend en gebruiken vaak geweld tegen hun Palestijnse "buren". Het Israelische leger bezet de Palestijnse gebieden, bemoeilijkt of verbiedt vrije doorgang van Palestijnen binnen Palestijns gebied, vernedert hen, intimideert hen en neemt hen vaak gevangen zonder hen een eerlijk proces te geven.
Wat ik begrepen heb (correct me if I'm wrong) dat er o.a. ook vele kolonisten zijn, die in Palestijnse gebieden gaan wonen om religieuze redenen. Ik denk zelfs dat kolonisten zeer goed samen kunnen leven met de Palestijnen of onder Palestijns bestuur of onder Israëlisch bestuur. Dat kon vroeger ook (< 1948). Nu regeert de angst en de achterdocht. Dat is nog nooit een goede voedingsbodem geweest voor samenwerking. Tevens scheer jij alle kolonisten over één kam. Dat is niet juist.
Geweld is altijd betreurenswaardig, maar als je onderdrukt wordt door een bezetter, dan heb je als volk het recht om jezelf te verdedigen. Geweld tegen precies diegenen die je het leed bezorgen (en niemand anders) is dus gerechtvaardigd. Voor de duidelijkheid: aanslagen tegen burgerdoelen keur ik onvoorwaardelijk af. Maar ik blijf de daders van ook die aanslagen als mensen zien, die ernstig zijn getraumatiseerd door de Israelische bezetter.
Zijn kolonisten geen burgers? Geweld is m.i. nooit gerechtvaardigd. Teken van zwakte. De dialoog heeft dan namelijk verloren.
Ik kan niet in de harten en zielen kijken van de zelfmoord "martelaren". Maar ik keur de daden af, humaan gezien kun je dit namelijk niet verdedigen, zelfs niet met een traumatisch oorlogslachtoffer theorie. Die gaat niet op, gezien de doelen niet militaristisch zijn. Hersenspoeling is ook een trauma.
Zijn zelfmoordterroristen monsters? Ja, ze zijn monsters... Monsters gecreeerd door Israel.Ja ze zijn monsters, en ze zijn met name slachtoffers. En dan mag de Palestijnse overheid zijn hand ook in eigen boezem steken.
"If you constantly refuse to treat someone as a human being, eventually he wil cease to act like one."
Sorry, slachtofferretoriek.. Is geen excuus
Mijn voorkeur gaat wel degelijk uit naar diplomatieke oplossingen, maar Israel heeft vaker laten weten geen betrouwbare onderhandelingspartner te zijn en met Sharon is de situatie nu al helemaal hopeloos.
It takes two to tango. Niets meer. Onder vier verschillende Israëlische premiers was er geen dialoog met Arafat mogelijk, tenminste een dialoog met oplossingen. Lag trouwens niet altijd aan Arafat. Again, it takes two.
Hoe agressiever de "tegenpartij" schrijft, hoe agressiever ik wordt in mijn replies...
Verdorie, ik wil geen oorlog, ik wil geen geweld. Maar ik wordt gewoon zo strontziek van die onrechtvaardigheid die het Palestijnse volk wordt aangedaan.
Denken jullie echt dat ik sta te juichen om die aanslagen tegen burgerdoelen? Natuurlijk niet! Het Palestijnse volk heeft er ook geen baat bij.
Maar hoezeer veel anderen verontwaardigden hier het ook ontkennen: zelfs die zelfmoordterroristen zijn mensen van vlees en bloed. Ook zij zijn ooit onschuldige kinderen geweest. De meesten van hen zijn geen psychopaten. Wat ze wel zijn is ersntig getraumatiseerd door Israelische agressie, wat hen gevoelig heeft gemaakt voor misbruik door een stel fundamentalisten die werkelijk niets geeft om mensenlevens. Dat soort lafaards zijn een bedreiging voor zowel Palestijnse als Israelische burgers. Echter, die lafaards zijn juist niet degenen die zichzelf opblazen, die kijken wel uit. Nee, liever manipuleren ze jongeren die hun hele leven hebben doorgebracht in een hopeloze en bedrukkende situatie zonder uitzicht op verbetering. Veel is niet nodig om die arme zielen over te halen: ze zijn zo vol van haat en uitzichtlooshied dat ze er niet alleen een eind aan willen maken, maar het liefst nog een paar van die "schoften" met zich mee willen nemen als ze gaan. Het punt is dat de enige Israeliers die ze kennen precies die soldaten zijn die hun leven altijd een hel hebben gemaakt. Met name de jongeren zijn waarschijnlijk nooit in Israel zelf geweest en kunnen zich geen voorstelling maken van de mogelijkheid dat er ook gewone vredelievende Israelische burgers bestaan. Ze bekijken het niet individueel meer: wat hen betreft is heel Israel een groot monster, die je zoveel mogelijk moet bestrijden, bij voorkeur waar het het meeste pijn doet...
Waarom moet ik ook die zelfmoordaanslagen steeds nuanceren? Waarom kunnen we het nie eens hebben over de meerderheid van de Palestijnen, de "gemiddelde Palestijn op straat" die dagelijks gebukt gaat onder de bezetting en continu met die shit van Israel wordt opgescheept? Ik moet continu aanslagen tegen burgerdoelen goed praten, maar dat hoef ik helemaal niet te doen, want die aanslagen zijn helemaal niet goed te praten! Mijn kritiek op Israel is vanwege wat ze de gehele Palestijnse bevolking aandoen. Dat is niet goed te praten en is vragen om problemen.
Ik ben ook voor besprekingen, ik heb honderdmaal liever een diplomatieke oplossing dan een militaire. Sterker nog, ik ben van overtuiging dat het uiteindelijk allemaal niets zal uithalen... Maar als je zo'n slager als Sharon aan de macht hebt in een land met een van de machtigste legers in de wereld, en hij valt je als heel volk aan, dan heb je toch geen keus om je te verweren? Het enige wat je kunt proberen te doen is om een eervolle strijd te voeren, maar dat gaat nou eenmaal moeilijk tegen een goedgetrained leger. De verleiding om ze dan "te raken waar het pijn doet" is dan groot...
Moge de bliksem morgen alle radicale elementen aan beide kanten in klap zonder pardon van de aardbodem wegvagen, zodat we alleen wakker worden en eindelijk weer eens aan tafel aanschuiven... En dan wel als gelijke onderhandelingspartners die uitzijn op een vreedzame oplossing die rechtvaardig zal zijn voor beiden.
quote:Amen, shalom.
Op maandag 08 april 2002 00:30 schreef Chadi het volgende:
ik denk dat er ook maar 1 weg is vrede en rechtvaardigheid voor iedereen. En ik vind dat de leiders daar te weinig voor doen.
quote:Amen motown.
Op maandag 08 april 2002 00:28 schreef motown het volgende:Moge de bliksem morgen alle radicale elementen aan beide kanten in klap zonder pardon van de aardbodem wegvagen, zodat we alleen wakker worden en eindelijk weer eens aan tafel aanschuiven... En dan wel als gelijke onderhandelingspartners die uitzijn op een vreedzame oplossing die rechtvaardig zal zijn voor beiden.
Spijker op de kop!
Het eerste deel van je post heb ik even weggelaten (er wordt te veel gequote hier ).
Maar ik heb een serieuze vraag.
Kan jij je voorstellen dat een Israëlish burger precies een dergelijk emotioneel verhaal hier kan posten? Kan je dat? Kan jij je ook inleven in het leed van de andere partij en daarmee het vooroordeel tegen de andere partij? Kan je dat?
quote:Haantjesgedrag doe je maar in het Onzin-forum.
Op maandag 08 april 2002 00:26 schreef Boosoog het volgende:
Beste Chadi, ik kan het niet helpen maar ik heb sympathie voor de palestijse zaak.
En als sommige figuren hier zoals Netanjahu, er een lachertje van proberen te maken, kan ik dat nog veel beter.
Dit is niet de plaats.
quote:Ik weet het, te subjectief, geen goede bron blablabla dus dat hoef ik niet in een quote te lezen ofzo.
Wat is eigenlijk de identiteit van de Palestijnen?
De Palestijnen dragen de naam van de Filistijnen.
Hebben ze geen eigen identeit of willen ze zich identificeren met de Filistijnen?
Ze hebben in elk geval de naam overgenomen.De naam Palestina.
De naam Palestina wordt als streeknaam zevenmaal in het Oude Testament genoemd.
Hiermee wordt de westkust van Kanaän aangeduid, van de rivier van Egypte of
de beek Besor tot aan Joppe. (zie Jesaja 14:29,31 en Joël 3:4)
In de Statenvertaling vertaald als Palestina en in de NBG-vertaling als Filistea.
(Exodus 15:14, Psalm 60:10, 83:8, 108:10, Jesaja 14:29, 31 en Joël 3:4.)
De Filistijnen.
De naam van de bewoners van de streek, Filistijnen, komt vele malen meer
voor in het Oude Testament.
Ze zijn geen semieten, maar Indogermanen.
1 Kronieken 1:12 noemt Cham als de stamvader van de Filistijnen.
De Filistijnen drongen in de 12 eeuw dit gebied binnen.
Over hun oorsprong bestaat geen volledige zekerheid.
Het Oude Testament noemt meerdere malen een eiland Kaftor, waarmee Creta bedoeld zal zijn,
als de herkomst van de Filistijnen. (Deuteronomium 2:31, Amos 9:7, Jeremia 47:4)
Op andere plaatsen worden ze ook Kerethieten of Kretenzen genoemd.
(1 Samuël 30:14, Ezechiël 25:16, Sefanla 2:5)
Daar de Filistijnen zich deels vanuit in Egypte in de kuststreek vestigden en deels
rechstreeks vanuit Creta, maakt Genesis 10:14 onderscheid tussen Filistijnen en Kaftorieten.
Waarschijnlijk is Creta niet hun vaderland maar slechts een tijdelijke verblijfsplaats
geweest als onderdeel van een noordelijker begonnen volksverhuizing.
Het Oude Testament noemt de Filistijnen "vreemdelingen".
Bedreiging voor Israël.
Vanuit de kuststreek trachtten de Filistijnen het gehele gebied ten westen
van de Jordaan te veroveren. (b.v. 1 Samuël 7.)
Koning David wist de Filistijnen terug te dringen naar hun gebied langs de kust.
(1 Kronieken 14 en 18:1)
De Filistijnen bleven echter een bedreiging voor Israël vormen.
Evenals de Isaëlieten kwamen ook de Filistijnen onder de macht van de
Syriërs, Babyloniërs en rijk van de Meden en Perzen.
In de tijd van de Makkabeeën sluiten ze een verbond met de Syriërs.
(1 Makkabeeën 5:6)
In de tijd van de Romeinen bleven steden als Askelon vrijhandelssteden.
Na de Bar Kochba opstand (132-135 n. Chr.) veranderde Keizer Hadrianus de naam
Judea in Palestina, om daarmee duidelijk te maken dat het opstandige Joodse volk
het recht op een thuisland had verspeeld, waarmee de naam "Judea" werd uitgewist.
De uitdrukking "Palestina ten tijde van de Here Jezus" is dus niet juist.
Palestina werd de aanduiding van de hele Joodse gebied, wat door het Joods volk
Israël werd genoemd. (Handelingen 1:7)
De kruisvaders namen de Romeinse aanduiding "Palestina" over.
Onder de Turkse overheersing was het land deel van de provincie Syrië.
Dit was de situatie tot 1922!
Toen de Britten (van de Volkenbond) het mandaad over Palestina verkregen
werd de naam Palestina beperkt tot het gebied ten westen van de Jordaan.
Het gebied ten oosten van de Jordaan werd Trans-Jordanië genoemd, dat in
1946 onder Abdulah het koninkrijk Jordanië werd.
Het land ten westen van de Jordaan kreeg met het uitroepen van de staat Israël
weer zijn oorspronkelijk naam Israël terug.
De huidige Filistijnen.
De Palestijnen noemen zichzelf Filistijnen.
De Palestijnen zijn geen voortzetting van de oorspronkelijke Filistijnen.
Toch spreekt de Bijbel dat er Filistijnen in de eindtijd zullen zijn,
geen echte, maar bastaards.
(In het Hebreeuws "mamzer", Deut.23:3 en Zach. 9:6)
In overdrachtelijke zin kan het ook "vreemdeling" betekenen.
Het is dus een volk zonder een echte identiteit.
Wie zijn deze Filistijnen dan?
Waar komen zij vandaan?
Tot welk volk behoren zij?
Ze behoren tot geen enkel volk, of tot allerlei volken.
"Dan zal een bastaardvolk in Asdod wonen,
en Ik zal de trots der Filistijnen uitroeien."
Zacharia 9:6.
Filistijnen worden in de eindtijd "bastaards filistijnen" genoemd.
En God zal hun trots uitroeien.
Sommige uitleggers menen dat hun trots, de "Dom van de Rots" is.
De Filistijnen waren aanbidders en vereerders van afgoden.Richteren 10:6)
Het is opmerkelijk dat de zich noemende Filistijnen een postzegel hebben
uitgegeven met daarop een Baäl beeld, de god van de oorlog.
Aan de Baäl werden ook kinderen geofferd.
Dit gebeurd ook nu weer.
Met "grote vreugde" offeren de Filistijnen hun kinderen op voor de "heilige oorlog"
tegen Israël.
Of wil je dat juist?
Arafat, de Uitvinder van het Terrorisme.
En nog steeds actief.
Moet toegeven dat hij vasthoudend is
quote:Nee dat wil ik zeker niet.
Op maandag 08 april 2002 00:52 schreef SelfKicker het volgende:
Heb het gelezen, delete het maar. Draagt namelijk niets bij tot deze discussie en lokt alleen maar reacties uit van heetgebakerde posters.Of wil je dat juist?
weltrusten
quote:Wacht even. Dat van vroeger was van voor de tweede wereldoorlog. Toen leefden in dat gebied zowel Joden als Arabieren in vrede met elkaar... Totdat de zionisten misbruik maakten de verschrikkingen van de holocaust om de Joden op te roepen tot een massale exodus naar Israel (waarmee ze de nazi's triest genoeg uiteindelijk juist hun zin gaven). Sindsdien is het allemaal uit de hand gelopen in dat gebied. Al jaren gaat de VN uit van de grenslijnen van voor 1967 om dat gebied op te delen in Israel (voor de zionisten) en Palestina (voor de Palestijnen). De kolonisten gaan nu opzettelijk in nederzettingen wonen in wat volgens die grenslijnen valt onder Palestijns gebied. Ze hoeven van de Isrealische regering geen belasting te betalen, krijgen zware subsidies om daar te wonen, en worden ondanks dat ze zelf ontheven zijn van dienstplicht heel luxueus voorzien van persoonlijke bescherming door het Israelische leger. Dan eigenen ze (ondanks dat ze een fractie van de totale bevolking in dat gebied uitmaken) verreweg het meeste van het daar beschikbare water toegekend. De kolonisten zijn bewapend en mogen met bewaking van de soldaten zowel in de Palestijnse gebieden als in Israel gaan en staan waar ze willen, terwijl de Palestijnen in hun eigen land langs allerlei Israelische grensposten moeten en vaak de toegang wordt geweigerd, zodat ze niet op visite kunnen bij familie, werken, of zelfs naar het ziekenhuis. Het is zelfs al vaak gebeurd dat er kinderen in de armen van hun moeders zijn gestorven bij grensposten terwijl de soldaten daar ijskoud de toegang bleven weigeren. Over monsters gesproken, zeg. Mensenrechten kun je dus ook passief schenden. Hoewel, "passief"... Die mensen houd je als grenswacht wel degelijk actief tegen... Maar ik dwaal een beetje af. Volgens mij verwar je "kolonisten" met alle Israeliers. Dat is dus niet juist, met "kolonisten" worden extreem-zionisten bedoeld die opzettelijk in Palestijns gebied land gaan toe-eigenen. Als ze zo graag in Israel willen wonen, waarom gaan ze dan ook niet in Israel wonen? In of bij Tel Aviv, Eilat, Haifa, of Nazareth... Plaats genoeg in het Israel volgens de '67 grenzen. Want volgens die grenzen heeft Israel al meer dan de helft toegewezen gekregen.
Op maandag 08 april 2002 00:26 schreef SelfKicker het volgende:[..]
Wat ik begrepen heb (correct me if I'm wrong) dat er o.a. ook vele kolonisten zijn, die in Palestijnse gebieden gaan wonen om religieuze redenen. Ik denk zelfs dat kolonisten zeer goed samen kunnen leven met de Palestijnen of onder Palestijns bestuur of onder Israëlisch bestuur. Dat kon vroeger ook (< 1948). Nu regeert de angst en de achterdocht. Dat is nog nooit een goede voedingsbodem geweest voor samenwerking. Tevens scheer jij alle kolonisten over één kam. Dat is niet juist.
quote:Die kolonisten zijn onvoorwaardelijk fout bezig met hun aanwezigheid. Dat land is van de Palestijnen. Er is al een Israel en die wordt (hoezeer sommigen hier dat ook niet geloven) allang erkend door de Palestijnse authoriteit. Ga dan niet ook nog eens de rest van het gebied dat aan de Palestijnen is toegewezen inpikken!
Zijn kolonisten geen burgers? Geweld is m.i. nooit gerechtvaardigd. Teken van zwakte. De dialoog heeft dan namelijk verloren.
quote:En toch is het excessieve aantal zelfmoordaanslagen de schuld van Israel vanwege haar bezettings- en annexatiepolitiek. Fout zijn die aanslagen inderdaad, maar als zelfs meisjes van 18 dit soort aanslagen gaan plegen, dan is er toch echt wel wat meer aan de hand dan slechts het phenomeen extremisme. Die blinde haat en drang tot vernietiging en zelfvernietiging moet toch echt een oorzaak hebben. Sluit je ogen daarvoor niet, want zolang je de oorzaken niet aanpakt, zullen de gevolgen ook niet uitblijven. Zelfmoordaanslagen tegen burgerdoelen zijn onvoorwaardelijk fout, maar wel degelijk symptonen.
Ik kan niet in de harten en zielen kijken van de zelfmoord "martelaren". Maar ik keur de daden af, humaan gezien kun je dit namelijk niet verdedigen, zelfs niet met een traumatisch oorlogslachtoffer theorie. Die gaat niet op, gezien de doelen niet militaristisch zijn. Hersenspoeling is ook een trauma.
quote:Jij slikt Israel's (of specifieker gezegd Sharon's) beschuldiging dat de PLO direct achter de zelfmoordaanslagen zit voor zoete koek? Sharon heeft dat al zovaak gezegd en elke zelfmoordaanslag gewroken op de Palestijnse Authoriteit, dat mensen het ook massaal onvoorwaardelijk zijn gaan geloven. Hij heeft helemaal geen bewijs dat Arafat en de PLO er werkelijk achter zitten. En laat me niet lachen van die documenten die het leger in zijn hoofdkwartier zou hebben "gevonden", dat leger is wel het laatste die ik geloof. Die hebben al weken volledige toegang tot dat gebouw, hoe kunnen ze mij ervan overtuigen dat ze die documenten niet zelf uit hun hoge hoed hebben getoverd? Dat kunnen ze niet.
Ja ze zijn monsters, en ze zijn met name slachtoffers. En dan mag de Palestijnse overheid zijn hand ook in eigen boezem steken.
quote:Ik heb het helemaal niet over excuses, het gaat over oorzaken.
Sorry, slachtofferretoriek.. Is geen excuus
quote:Tijdens Rabin werd er gepraat... En Rabin werd doodgeschoten... Netanyahu verdomde het (is al een evengrote klookzak als Sharon), Barak is overschat. Dat "genereuze aanbod" van hem die Arafat afsloeg met verontwaardiging alom als gevolg hield in dat veel nederzettingen nog gehandhaafd zouden blijven, waarbij de Palestijnse staat dus gatenkaas zou worden waarin zelfs vrije toegang voor de Palestijnen zelf niet gegarandeerd zou zijn. Bovendien zou het vluchtenlingenprobleem niet opgelost worden. Ook al een farce dus. Arafat krijgt de laatste tijd continu de zwarte piet toegespeeld. Sharon geeft hem overal de schuld van en de wereld praat hem wat dat betreft na. De waarheid is Isreal nooit bereid is geweest de Palestijnen te geven waar ze recht op hebben volgens VN resoluties.
It takes two to tango. Niets meer. Onder vier verschillende Israëlische premiers was er geen dialoog met Arafat mogelijk, tenminste een dialoog met oplossingen. Lag trouwens niet altijd aan Arafat. Again, it takes two.
quote:Ik sympathiseer met de PFLP omdat ze een seculiere en onafhankelijke democratische Palestijnse samenleving nastreven in tegenstelling tot de fundamentalistische organisaties. Bovendien applaudiseer ik het feit dat tenminste het lef hebben om een van de verantwoordelijke politici van het huidige Israelische beleid van agressie zelf aanpakken i.p.v. onschuldige burgers.
Goed, je hebt mijn post gequoot, maar geen antwoord gegeven. Waarom sympathiseer jij met een terroristische organisatie?
Okay, "Gandhi"... Je hebt nu je kritiek geuit t.o.v. de Palestijnen. Als je werkelijk neutraal bent, dan zou ik nu graag je onverbloemde kritiek op Israel willen horen. Zoals je al zei: "it takes two to tango".
I'm listening.
quote:Bah
Op maandag 08 april 2002 00:49 schreef logisnack het volgende:
Kom ik ook weer aan met me quotes.
WIE ZIJN PALESTIJNEN?
[..]Ik weet het, te subjectief, geen goede bron blablabla dus dat hoef ik niet in een quote te lezen ofzo.
just read it.
Die koe van een Golemeir kwam ook al met zo'n arrogante opmerking: "Palestijnen, wie zijn dat?"
Wat weet die achterlijke nijlpaard nou...
Weer typisch, hoor. Zionisten die hun gelijk ondersteunen met informatie uit het oude testament (alsof mensen die andere geloven of geen geloof aanhangen ook zomaar geacht worden er een boodschap aan te hebben).
Ten eerste: zelfs men daarmee gelijk heeft, dan dient nog altijd gezegd te worden dat de Israelieten het op hun beurt weer hebben afgepakt van de kananieten. Voordat het Israel was, was het dus Kanaan.
Wat de Philistijnen betreft: David heeft hun hulp op een gegeven moment nodig gehad, de Philistijnen besloten David te helpen, op voorwaarde dat hij hen daarna niet meer zou aanvallen. Hij verbrak zijn belofte: opgehitst door een profeet (ik meen Natan) viel hij later alsnog de Philistijnen aan... Stank voor dank.
Maar goed, even afgezien de (ver) historische achtergrond, het beestje moet een naam hebben, het gebied is uiteindelijk (voor het stichten van het hedendaagse Israel) Palestina genoemd, en de Arabieren die daar toen reeds woonden zijn dus Palestijnen genoemd. Ongeacht de naam: ook zij zijn daar geboren en hebben derhalve evenveel recht om er te wonen. Zelfs meer recht dan de zionistische immigranten die daar aanvankelijk in grote getalen binnenkwamen.
Maar goed, dat zal wel de reden zijn waarom veel Israeliers de Palestijnen "Arabieren" noemen. We zijn weliswaar Arabieren, maar noem ze gewoon wat ze tegenwoordig zijn: Palestijnen!
quote:Nou ja, als Sharon doorgaat met zijn huidige politiek, dan kan ik hem bijna verzekeren dat Israel zo inderdaad "naar de Filistijnen" zal gaan... Letterlijk en figuurlijk dan dus.
Op maandag 08 april 2002 00:59 schreef Netanjahu het volgende:
Nou snap ik "Naar de Filistijnen gaan"
En ik zal er in elk geval niet om rouwen.
quote:Daar heb je een punt, dat is mijn grote bezwaar ook tegen de Hamas. Ik ben 'zeer' tegen de huidige situatie die Israel veroorzaakt. Sharon is in mijn visie gewoon een hufter net als Arafat overgens. Maar dat terzijde. Mijn tante heeft nog veel verteld over het verzet tijdens de duitse bezetting in Nederland, en doelen waren vooral Duitsers, veraders, maar ook het opblazen van treinsporen etc. De Hamas keer zich letterlijk tegen de 'burgerbevolking' en zo'n schrikbewind is wel degelijk 'terrorisme' het veroorzaken van 'terror' onder de bevolking zelf en niet letterlijk tegen de politici of het leger zelf.
Op zondag 07 april 2002 20:08 schreef golfer het volgende:[..]
Met dit grote verschil dat het verzet geen onschuldige Nederlanse burgers opblies maar aanslagen pleegde tegen collaborateurs en Nazi's.
Ondanks dat ik op zulke bomaanslagen en dat niet kan plaatsen voor strijd voor onafhankelijkheid vind ik Sharon wel de grootste, correctie, de kleinste piemel op deze aardbol, men en met name de VS blijkbaar niet, hebben flauw benul wat deze situatie 'kan' veroorzaken als deze onderdrukking en oorlog tegen de palestijnen op deze wijze door zal blijven gaan.
2 oude senielen aan het roer, ik vind mijn 4 jarige neefje nog intelligenter maar bovenal nog wijzer en meer volwassen dan deze twee kleuters en dan met name Sharon aangezien hij de enige van de twee is die dit kan stoppen.
Daarbij maak ik me ook ernstige zorgen wat er gebeurd met gevangegenomen (volgens het Rode Kruis voornamelijk onschuldige zeer jonge palestijnen) Palestijnen.
Niemand, geen enkel journalist, of leden van het Rode kruis krijgt toestemming de gevange te controleren op hun gezondheid. Dat is een erstige zaak, en dat is nog een understatement ook.
GLG
quote:bla bla doe neit zo idioot, ja sorry hoor een waslijst van Israelische slachtoffers... duh... er zijn dus ook waslijsten met palestijnse slachtoffers daar schieten we dus geen f*ck mee op.
Het gaat om toenadering nu, en niet om wie de meeste doden op hun/haar naam heeft staan.
GLG
quote:Er is wel iets van een paspoort... Van de Palestijnse Authoriteit. Een goede vriend van mijn tante en wijlen mijn oom was een keer op doorreis bij ons op bezoek (handig als je vlakbij Schiphol woont
Op maandag 08 april 2002 01:19 schreef Netanjahu het volgende:
Wat voor documenten hebben Palestijnen dan ?
Weet ik het nog niet.
Die "Palestijnse Authoriteit" is uiteindelijk ook maar een vertoning. Een werkelijk internationaal erkende onafhankelijke staat moet er komen!
quote:Terrorisme is gemaakt door Izrael, je kunt er niet om heen "tes harde ware FEIT !!
Op maandag 08 april 2002 00:55 schreef Netanjahu het volgende:
Arafat, de Uitvinder van het Terrorisme.
En nog steeds actief.
quote:doe niet zo naief man
Op zondag 07 april 2002 21:37 schreef logisnack het volgende:[..]
Als er nog Hamas in Palestijnse gebieden over is.
GLG
Ik ben overigens blij dat jij meegaat zaterdag. Misschien wel leuk als alle fokkers die hier meegaan (zover ik weet tot dusver in elk geval Chadi, jij en ik) eens afspreken daar of zo... Aan de andere kant, men gaat wellicht allemaal met vrienden en familie, dus maakt dat niet zoveel uit. Het gaat erom dat we gaan en zo een statement maken!
En wat mij betreft houden we het vreedzaam! We moeten ze daar nu juist eens het goede voorbeeld geven!
quote:je meent het
Op maandag 08 april 2002 00:30 schreef Chadi het volgende:
ik denk dat er ook maar 1 weg is vrede en rechtvaardigheid voor iedereen. En ik vind dat de leiders daar te weinig voor doen.
quote:Arafat uitvinder van het Terrorisme...
Op maandag 08 april 2002 00:55 schreef Netanjahu het volgende:
De hele discussie is ZINLOOS.
Het is tijd om het uit te vechten.
En dat is wat nu gebeurt.
En daar gaat Europa helemaal nix aan doen.Arafat, de Uitvinder van het Terrorisme.
En nog steeds actief.
Net zo krom...
GLG
quote:sure dude
Op maandag 08 april 2002 01:28 schreef motown het volgende:
Ik ben blij dat ik op jouw input in dit topic kan rekenen, GLG. Zelf wordt ik hier af en toe toch wel een tikje te emotioneel, als het je niet al was opgevallen.
quote:precies, ik ronzel ook wat mensen op
Ik ben overigens blij dat jij meegaat zaterdag. Misschien wel leuk als alle fokkers die hier meegaan (zover ik weet tot dusver in elk geval Chadi, jij en ik) eens afspreken daar of zo... Aan de andere kant, men gaat wellicht allemaal met vrienden en familie, dus maakt dat niet zoveel uit. Het gaat erom dat we gaan en zo een statement maken!
Daarbij wil ik ook een statement ermee maken. Sharon acht ik momenteel gevaarlijker dan Bin Laden want zolang hij doorgaat met deze acties des te groter wordt de spanning in de regio met als rampzalig conflict mogelijk als gevolg.
Daarbij maak ik me ernstig boos over al die Palestijnen die gevangen genomen zijn zonder dat het Rode Kruis toezicht krijgen om te controleren of ze wel goed behandeld worden.
Ernstige zaak, vooral omdat merendeel hele jonge mensen zijn.
quote:Natuurlijk, ik ben een braaf burgermannetje hoor
En wat mij betreft houden we het vreedzaam! We moeten ze daar nu juist eens het goede voorbeeld geven!
GLG
quote:
Op maandag 08 april 2002 01:00 schreef motown het volgende:[..]
Wacht even. Dat van vroeger was van voor de tweede wereldoorlog. Toen leefden in dat gebied zowel Joden als Arabieren in vrede met elkaar... Totdat de zionisten misbruik maakten de verschrikkingen van de holocaust om de Joden op te roepen tot een massale exodus naar Israel (waarmee ze de nazi's triest genoeg uiteindelijk juist hun zin gaven). Sindsdien is het allemaal uit de hand gelopen in dat gebied. Al jaren gaat de VN uit van de grenslijnen van voor 1967 om dat gebied op te delen in Israel (voor de zionisten) en Palestina (voor de Palestijnen). De kolonisten gaan nu opzettelijk in nederzettingen wonen in wat volgens die grenslijnen valt onder Palestijns gebied. Ze hoeven van de Isrealische regering geen belasting te betalen, krijgen zware subsidies om daar te wonen, en worden ondanks dat ze zelf ontheven zijn van dienstplicht heel luxueus voorzien van persoonlijke bescherming door het Israelische leger. Dan eigenen ze (ondanks dat ze een fractie van de totale bevolking in dat gebied uitmaken) verreweg het meeste van het daar beschikbare water toegekend. De kolonisten zijn bewapend en mogen met bewaking van de soldaten zowel in de Palestijnse gebieden als in Israel gaan en staan waar ze willen, terwijl de Palestijnen in hun eigen land langs allerlei Israelische grensposten moeten en vaak de toegang wordt geweigerd, zodat ze niet op visite kunnen bij familie, werken, of zelfs naar het ziekenhuis. Het is zelfs al vaak gebeurd dat er kinderen in de armen van hun moeders zijn gestorven bij grensposten terwijl de soldaten daar ijskoud de toegang bleven weigeren. Over monsters gesproken, zeg. Mensenrechten kun je dus ook passief schenden. Hoewel, "passief"... Die mensen houd je als grenswacht wel degelijk actief tegen... Maar ik dwaal een beetje af. Volgens mij verwar je "kolonisten" met alle Israeliers. Dat is dus niet juist, met "kolonisten" worden extreem-zionisten bedoeld die opzettelijk in Palestijns gebied land gaan toe-eigenen. Als ze zo graag in Israel willen wonen, waarom gaan ze dan ook niet in Israel wonen? In of bij Tel Aviv, Eilat, Haifa, of Nazareth... Plaats genoeg in het Israel volgens de '67 grenzen. Want volgens die grenzen heeft Israel al meer dan de helft toegewezen gekregen.
[..]H'mm historische les. Ik erken dat de gevolgen van de holocaust een vruchtbaar platform opleverde destijds tijdens de stemming van 1948. Om alle calamiteiten daarna toe te schrijven aan het zionisme vind ik kort door de bocht. Ik verwerp het zionisme.
Gezien de situatie toen, gezien de geschiedenis, gezien Balfour, gezien het Britse mandaat, gezien de israëlische-arabische verhoudingen was dit gebied wel het gebied voor een onafhankelijke Israëlische en Palestijnse staat. De oorlogen vanaf 1948 hebben slechts één verliezer gekend : De Palestijnen.
In voorgaand stukje richt op wat er mis is in de verhoudingen. Maar wederom vanuit je eigen sympathie. Vraag je eens af waarom doen de Israëisch dat?
Die kolonisten zijn onvoorwaardelijk fout bezig met hun aanwezigheid. Dat land is van de Palestijnen. Er is al een Israel en die wordt (hoezeer sommigen hier dat ook niet geloven) allang erkend door de Palestijnse authoriteit. Ga dan niet ook nog eens de rest van het gebied dat aan de Palestijnen is toegewezen inpikken!Ik ben het niet eens met het nederzettingenbeleid van Israël. In politiek gevoelig gebied moet je niet uitdagen. De schuld daarvoor moet je echter niet bij de kolonisten leggen, maar bij de Israëlische overheid.
Maar motown, stel (als Allah & Jaweh het wil(len)). Als de nu "bezette gebieden" defintief onder een Palestijnse staat/bestuur vallen, moeten dan alle niet-palestijnse inwoners dan zonder pardon terug naar land van oorsprong? Of mogen ze blijven?[..]
En toch is het excessieve aantal zelfmoordaanslagen de schuld van Israel vanwege haar bezettings- en annexatiepolitiek. Fout zijn die aanslagen inderdaad, maar als zelfs meisjes van 18 dit soort aanslagen gaan plegen, dan is er toch echt wel wat meer aan de hand dan slechts het phenomeen extremisme. Die blinde haat en drang tot vernietiging en zelfvernietiging moet toch echt een oorzaak hebben. Sluit je ogen daarvoor niet, want zolang je de oorzaken niet aanpakt, zullen de gevolgen ook niet uitblijven. Zelfmoordaanslagen tegen burgerdoelen zijn onvoorwaardelijk fout, maar wel degelijk symptonen.
Het spijt me, hier kan ik niet mee instemmen. De mytische status van het martelaarschap in de Islamitische cultuur is volgens mij het grootste debet hieraan. Daarnaast invloed van de directe omgeving. Het spijt me wel, gezien de leeftijd van de aanslagplegers, hun politieke boodschap in de afscheid-videos, kan ik niets anders concluderen dat deze acties geprogrammeerd zijn.
[..]
Jij slikt Israel's (of specifieker gezegd Sharon's) beschuldiging dat de PLO direct achter de zelfmoordaanslagen zit voor zoete koek? Sharon heeft dat al zovaak gezegd en elke zelfmoordaanslag gewroken op de Palestijnse Authoriteit, dat mensen het ook massaal onvoorwaardelijk zijn gaan geloven. Hij heeft helemaal geen bewijs dat Arafat en de PLO er werkelijk achter zitten. En laat me niet lachen van die documenten die het leger in zijn hoofdkwartier zou hebben "gevonden", dat leger is wel het laatste die ik geloof. Die hebben al weken volledige toegang tot dat gebouw, hoe kunnen ze mij ervan overtuigen dat ze die documenten niet zelf uit hun hoge hoed hebben getoverd? Dat kunnen ze niet.
Ik vind Sharon (pardon my Hebrew
) een eikel. Ik weet eerlijk gezegd niet of de PLO invloed heeft op de zelfmoordaanslagen. Ik hoop zelfs van niet, want anders is enige toekomstige dialoog bij deze begraven. Feit blijft dan dat de Hamas zich geen zak meer aantrekt van Arafat.. Wat eveneens een kwalijke zaak is.
Over die documenten maak ik geen woord vuil. Lijkt mij oorlogspropaganda. Iets waar beide partijen erg goed in zijn. Alleen feiten tellen, niet iets wat je graag wil horen of lezen wat je bevalt.[..]
Ik heb het helemaal niet over excuses, het gaat over oorzaken.
Te kort door de bocht, zie eeerde posts over matelaarschap
[..]
Tijdens Rabin werd er gepraat... En Rabin werd doodgeschoten... Netanyahu verdomde het (is al een evengrote klookzak als Sharon), Barak is overschat. Dat "genereuze aanbod" van hem die Arafat afsloeg met verontwaardiging alom als gevolg hield in dat veel nederzettingen nog gehandhaafd zouden blijven, waarbij de Palestijnse staat dus gatenkaas zou worden waarin zelfs vrije toegang voor de Palestijnen zelf niet gegarandeerd zou zijn. Bovendien zou het vluchtenlingenprobleem niet opgelost worden. Ook al een farce dus. Arafat krijgt de laatste tijd continu de zwarte piet toegespeeld. Sharon geeft hem overal de schuld van en de wereld praat hem wat dat betreft na. De waarheid is Isreal nooit bereid is geweest de Palestijnen te geven waar ze recht op hebben volgens VN resoluties.
Volgens een VN-resolutie is de staat Israël ook gesticht.
Ok, is flauw.
Arafat is fout, Sharon is fout. Beide zijn dus klootzakken. Vergeet dat niet. Vingertje wijzen is misschien een aardige manier om stoom af te blazen, mar het lost niets op. Beide heren moeten verdwijnen.
Vraagje dan : zijn er gematigde opvolgers in beide kampen?Is er kans op vrede dan? Dat is een hamvraag.
[..]
Ik sympathiseer met de PFLP omdat ze een seculiere en onafhankelijke democratische Palestijnse samenleving nastreven in tegenstelling tot de fundamentalistische organisaties. Bovendien applaudiseer ik het feit dat tenminste het lef hebben om een van de verantwoordelijke politici van het huidige Israelische beleid van agressie zelf aanpakken i.p.v. onschuldige burgers.
Als hun middel aanslagen zijn, dan kan ik ze niet democratisch noemen., en dus niet vertegenwoordigend.
Okay, "Gandhi"... Je hebt nu je kritiek geuit t.o.v. de Palestijnen. Als je werkelijk neutraal bent, dan zou ik nu graag je onverbloemde kritiek op Israel willen horen. Zoals je al zei: "it takes two to tango".
I'm listening.Geen probleem:
Trouwens mijn kritiek was niet beperkt tot Palestina, maar ook gericht naar Israël
1. Israël, dient zich terug te trekken uit de "bezette gebieden".
2. Israël dient ten aller tijden mensenrechten te respecteren binnen haar landsgrenzen, als daarbuiten.
3. Israël dient open te staan voor een oplossing in het Midden-Oosten conflict.
4. Israël dient vrede zien te bewerkstelligen onder het motto van "gebied voor vrede". 1967 grenzen. Jeruzalem wordt wel een apart discussiepunt gezien de belangen en een reele kans op vrede.
, maar wederom, it takes two...
quote:Zou je hier antwoord op willen geven?
Op maandag 08 april 2002 00:42 schreef SelfKicker het volgende:[..]
Kan jij je voorstellen dat een Israëlish burger precies een dergelijk emotioneel verhaal hier kan posten? Kan je dat? Kan jij je ook inleven in het leed van de andere partij en daarmee het vooroordeel tegen de andere partij? Kan je dat?
quote:Stumper.
Op maandag 08 april 2002 01:24 schreef KomMaar het volgende:[..]
Terrorisme is gemaakt door Izrael, je kunt er niet om heen "tes harde ware FEIT !!
quote:Ik kan me hier eigenlijk prima mee aansluiten
Op maandag 08 april 2002 02:01 schreef SelfKicker het volgende:
Geen probleem:Trouwens mijn kritiek was niet beperkt tot Palestina, maar ook gericht naar Israël
1. Israël, dient zich terug te trekken uit de "bezette gebieden".
2. Israël dient ten aller tijden mensenrechten te respecteren binnen haar landsgrenzen, als daarbuiten.
3. Israël dient open te staan voor een oplossing in het Midden-Oosten conflict.
4. Israël dient vrede zien te bewerkstelligen onder het motto van "gebied voor vrede". 1967 grenzen. Jeruzalem wordt wel een apart discussiepunt gezien de belangen en een reele kans op vrede.
, maar wederom, it takes two...Zou je hier antwoord op willen geven?
1. Israël, dient zich terug te trekken uit de "bezette gebieden", en wel direct 'ZONDER' politieke garanties te eisen!
2. Israël dient ten aller tijden mensenrechten te respecteren binnen haar landsgrenzen, als daarbuiten.Geheel mee eens...
3. Israël dient open te staan voor een oplossing in het Midden-Oosten conflict. Mee eens, maar acht ik niet reeel zolang Arafat EN Sharon aan de macht zijn.
Vooral Sharon (gezien zijn oppermachtige positie) vindt ik bij deze de grootste paardenlul.
4. Israël dient vrede zien te bewerkstelligen onder het motto van "gebied voor vrede". 1967 grenzen. Jeruzalem wordt wel een apart discussiepunt gezien de belangen en een reele kans op vrede. Mee eens
GLG
quote:
Op maandag 08 april 2002 02:12 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
1. Israël, dient zich terug te trekken uit de "bezette gebieden", en wel direct 'ZONDER' politieke garanties te eisen!
Mee eens, maar garanties voor het stoppen van geweld vind ik wel een voorwaarde
3. Israël dient open te staan voor een oplossing in het Midden-Oosten conflict. Mee eens, maar acht ik niet reeel zolang Arafat EN Sharon aan de macht zijn.
Vooral Sharon (gezien zijn oppermachtige positie) vindt ik bij deze de grootste paardenlul.Nou niet met schuttingwoorden gaan smijten GLG, dat maakt een dialoog ietwat moeilijk
. Waar twee strijden etc. etc. zijn twee paardenlullen.
GLG
Dedecker ,,geschokt'' terug uit Israël
(jmb)
08/04/2002
BRUSSEL -- ,,Ik denk dat ik na twee weken ook terrorist zou worden na het zien van zoveel ellende. De Palestijnen worden vernederd zoals ik het nooit had vermoed. Ik ben werkelijk geschokt,'' zegt senator Jean-Marie Dedecker (VLD). Hij keerde samen met Vincent Van Quickenborne (Spirit) gistermiddag terug van een kort bezoek aan Israël.
,,De douane in Tel Aviv heeft ons urenlang gepest voor wij in het vliegtuig naar München konden stappen. Onze aanwezigheid werd duidelijk niet op prijs gesteld,'' zegt Dedecker. Beide politici zijn niet tot bij Yasser Arafat geraakt.
,,Ik reisde ook uit persoonlijke overtuiging naar Israël. Wat daar gebeurt, is hemeltergend'', zegt Dedecker. ,,De klokkenluider van Bethlehem, een oude man, werd doodgeschoten. In een woning lag een dode Palestijnse zwangere vrouw met haar dode kinderen. Zwaargewonde mensen sterven omdat de ziekenwagens van het Rode Kruis hen niet mogen ophalen. Ik ben niet pro of contra de Palestijnen of de Israëli's, maar de troepen van Sharon lokken agressie uit. Als Sharon zegt dat een ruime meerderheid van Israël achter het bloedige treffen staat, dan spreekt hij dezelfde taal als destijds Milosevic.''
Volgens de VLD-senator zal het bloedvergieten nog toenemen als er niet snel een oplossing komt voor het conflict. ,,Palestijnse leiders zeggen dat ze ook Israëlische kinderen zullen treffen. Als het moet, sturen wij ook zelfmoordcommando's naar de scholen'', werd mij verteld. Het geweld wordt er een straatje zonder eind.''
©Copyright De Standaard
Martelaren
DIt zijn dus de mensen die dit soort dingen doen...
Ow, ik weet niet of deze al een keer is langs gekomen (WORD)
quote:Damn.
Op maandag 08 april 2002 08:02 schreef Youssef het volgende:
Ow, ik weet niet of deze al een keer is langs gekomen (WORD)
quote:Nee hij bedoelt IRGUN die vele aanslagen pleegde voor de oprichting van Israel. Waarbij de bekendtse die op het King David Hotel 22 Juli 1946,Jarusalem, 92 Doden en 50 gewonden.
Op maandag 08 april 2002 02:09 schreef SelfKicker het volgende:[..]
Stumper.
quote:En die wil je maar al te graag uitroeien niet?... flikker een eind op met je dom gelul
Op maandag 08 april 2002 11:25 schreef Netanjahu het volgende:
Het is gewoon een ziekte, Palestijn zijn.
quote:ja erg he.
Ik mis namelijk de foto van dat robotkarretje die explosieven ontmantelt..die heb ik namelijk in de Volkskrant wel gezien...
het is zo moeilijk oordelen... vanaf hier... hoe je zelf zou reageren in bepaalde situaties... ik denk aan Srebrenica..wie valt wat te verwijten....
Het is vreselijk allemaal,zoveel leed,zoveel verdriet.. en waarvoor? Tot nu toe voor niets....
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 08-04-2002 12:17]
quote:geeft aan dat ze het niet doen voor de maagden zoals sommige hier maar al te graag iedereen willen wijs maken.
Op maandag 08 april 2002 12:43 schreef PantaRei het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag:
die mannen krijgen 77 ? maagden in de islam-hemel als ze tijdens hun heilige oorlog sterven.
Maar dat meisje, wat wordt háár als beloning wijs gemaakt?
quote:Zoek hulp
quote:Dit slaat natuurlijk nergens op.
GLG
quote:okay 2 paardenlullen dan
Op maandag 08 april 2002 02:18 schreef SelfKicker het volgende:[..]
Maar wat je zei dat het 'een voorwaarde moest zijn of komen dat er geen geweld meer komt dat Israel zich dan kan pas kan terugtrekken lijkt me volkomen onmogelijk. Zeker na deze 'vernedering'. De haat zit zo diep, dat zodra Israel zich terugtrekt zeker een aanslag zal plaatsvinden, en dan de bespreking weer stopzetten en weer gaan bezetten?!
Er moet onderhandeld worden en dat moet ten koste van alles goed verlopen en niet verpest kunnen worden door een idioot die zichzelf wil opblazen!
Wel kan Israel eisen dat Arafat echt ALLES in werk zal zetten om aanslagen te minimaliseren. Dat is volkomen redelijk.
Maar als je het mij vraagt is de allerbeste oplossing het volgende :
- Arafat treed af, Sharon treed ook af, want die twee zijn in staat denk ik om een oplossing te creeren.
-Nieuwe leiders treden aan een een gigantisch VN leger zal voor een schild zorgen tussen de gebieden in.
- besprekingen vinden plaats tot een overeenkomst is bereikt.
GLG
quote:slechte zaak wat vinden jullie hiervan?
'Persvrijheid Israël verslechtert ongekend'
8 april 2002
- AFPDe internationale organisatie Reporters zonder Grenzen (RPF) heeft gisteren gewaarschuwd voor een 'ongekende verslechtering van de persvrijheid' in Israël. In de geschiedenis van Israël is het niet eerder zo slecht gesteld geweest met de persvrijheid , aldus de organisatie.
De RPF beschuldigt Israël ervan een 'bewuste politiek van intimidatie' te voeren tegen journalisten.
Sinds het Israëlische offensief tien dagen geleden tegen Palestijnse steden zijn er veertig gevallen gemeld waarin journalisten het werken onmogelijk werd gemaakt. Het leger richt zich bewust op journalisten en behandelt velen van hen als vijand. Op twintig journalisten is geschoten en tenminste vijf zijn gewond geraakt , aldus RPF.
Verder zijn tenminste acht Palestijnse journalisten gearresteerd. Twee van hen zitten nog gevangen. Sommigen zijn geïntimideerd. Een fotograaf voor de Israëlische krant Yediot Aharonot moest na zijn arrestatie urenlang op zijn knieën, met het hoofd voorover en de handen op de rug gebonden in de regen zitten. Twee cameramensen van Reuters zijn bij een veiligheidscontrole in Ramallah onder bedreiging met een geweer gedwongen zich midden op straat uit te kleden .
Het Israëlische leger heeft gebieden waar wordt gevochten tot 'gesloten militaire zones' verklaard en ze afgesloten voor de pers. Israël heeft de Internationale Conventie over Burger- en Politieke Rechten getekend waarvan artikel 19 de vrijheid garandeert om 'informatie te zoeken, te ontvangen en te verstrekken'.
Als het Israel echt gaat om het 'opakken' van enkel 'terroristen' vanwaar die enorme tegenwerking voor 'onafhankelijke' journelastiek?!
GLG
quote:Ik snap het ook niet helemaal meer. Ben altijd behoorlijk pro-israelisch geweest maar dit soort acties zet me wel aan het twijfelen. Laten we hopen dat ze iig terroristen oppakken. Hoewel, voor degenen die opgepakt worden staan er weer 10 anderen klaar dus dat heeft ook niet veel zin. Ben benieuwd waar Israel met de huidige politiek op aanstuurt.
Op maandag 08 april 2002 13:42 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Bron : Volkskrant
http://www.volkskrant.nl/nieuws/internationaal/1018155108209.html
[..]slechte zaak wat vinden jullie hiervan?
Als het Israel echt gaat om het 'opakken' van enkel 'terroristen' vanwaar die enorme tegenwerking voor 'onafhankelijke' journelastiek?!
GLG
quote:Terroristen.
Op maandag 08 april 2002 08:02 schreef Youssef het volgende:
(heb een nieuwe scanner, even testen: De VolksKrant)Martelaren
quote:En wat dacht je van de VN dan? Die hebben nu geloof ik tot vier keer toe hetzelfde besloten: Israel moet zich terugtrekken! Ze zijn daar in een lus van impotentie geraakt geloof ik. Heeft iemand een debugger bij de hand?
Nou ja, laten we maar hopen dat de EU besluit tot het instellen van sancties tegen Israel. Er wordt al over gepraaat, wat al een hele hoop is, maar ze moeten nu ook eens een keer tot actie durven overgaan.
quote:Jij kent het begrip martelaren zeker nog niet.
Op maandag 08 april 2002 16:21 schreef Sniper het volgende:[..]
Terroristen.
Vooral als je ziet om welke mensen het gaat begrijp jij waarschijnlijk ook nog niet wat echte terroristen zijn.
quote:Mensen die moedwillig burgers opblazen en verminken lijkt me een aardige definitie.
Op maandag 08 april 2002 16:29 schreef Youssef het volgende:[..]
Vooral als je ziet om welke mensen het gaat begrijp jij waarschijnlijk ook nog niet wat echte terroristen zijn.
quote:Ja, de een zegt 40, de ander 77... ik snap niet waarom jullie dat dan meteen geloven wanneer er zoveel verschillende berichtjes over het forum rond gaan over maagden in de islam-hemel. De Koran geloven jullie allemaal niet, maar het maagden verhaal waar overal een ander aantal maagden wordt opgeneomd geloven jullie liever meteen.
Op maandag 08 april 2002 12:43 schreef PantaRei het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag:
die mannen krijgen 77 ? maagden in de islam-hemel als ze tijdens hun heilige oorlog sterven.
Maar dat meisje, wat wordt háár als beloning wijs gemaakt?
quote:edit-niet inhoudelijk-edit
Op maandag 08 april 2002 16:30 schreef Sniper het volgende:[..]
Mensen die moedwillig burgers opblazen en verminken lijkt me een aardige definitie.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 08-04-2002 16:41]
1 iem. die voor een goede zaak veel lijdt of zelfs sterft, en daarmee tot symbool wordt van de strijd voor die zaak => bloedgetuige
Onderstreept = Beslis zelf maar of het zo is of niet.
Op 28 maart 2001 schreef Nelson Mandela, voormalig president van Zuid- Afrika, een memo aan Thomas Friedman, columnist van de New York Times, waarin hij oproept duidelijk stelling te nemen tegen racisme. Mandela stelt dat apartheid een misdaad tegen de menselijkheid is en veroordeelt het beleid van Israel dat het mogelijk maakt miljoenen Palestijnen hun vrijheid en bezit te ontnemen.
Door Nelson Mandela
Beste Thomas,
Ik weet dat jij en ik naar vrede in het Midden-Oosten verlangen, maar voordat je verder gaat met praten over noodzakelijke voorwaarden, gezien vanuit Israelisch perspectief, wil ik je laten weten wat ik op mijn lever heb. Waar zal ik beginnen? 1964, waarom niet. Laat ik mijn eigen woorden citeren, gesproken tijdens mijn proces. Die woorden zijn vandaag nog net zo waar als toen:
'Ik heb tegen blanke overheersing gevochten en ik heb tegen zwarte overheersing gevochten. Ik heb het ideaal gekoesterd van een vrije en democratische samenleving, waarin alle mensen in harmonie samenleven en waarin iedereen gelijke kansen heeft. Het is een ideaal waarvoor ik hoop te leven en dat ik hoop te bereiken. Maar als het niet anders kan, is het ook een ideaal waarvoor ik bereid ben te sterven.'
Vandaag erkent de wereld, blank en zwart, dat apartheid geen toekomst heeft. In Zuid-Afrika is er een einde aan gekomen door beslissende, massale acties, gericht op het creëren van vrede en veiligheid. Die massacampagne van verzet en andere acties konden uiteindelijk nergens anders toe leiden dan tot de vestiging van democratie.
Misschien is het vreemd voor jou om de situatie in Palestina, of meer specifiek, de structuur van de politieke en culturele relaties tussen Israeli's en Palestijnen, te beschouwen als een apartheidssysteem. Dat is het gevolg van het feit dat jij ten onrechte denkt dat het Palestijnse probleem in 1967 begon (dat begon vanaf 1948 en eigenlijk nog eerder, red.). Dat bleek uit jouw recente column 'De eerste memo van Bush' in de New York Times van 27 maart 2001.
Je schijnt verbaasd te zijn om te horen dat er nog steeds problemen uit 1967 moeten worden opgelost, waarvan de belangrijkste component het recht op terugkeer van Palestijnse vluchtelingen is. Het Palestijns-Israelische conflict draait niet alleen maar om de kwestie van militaire bezetting, en Israel is geen land dat op 'normale' wijze werd gevestigd en zich bijna toevallig in 1967 in de situatie bevond een ander land te hebben bezet. De Palestijnen strijden niet voor een 'staat' (dat doen ze wel, red.), maar voor vrijheid, bevrijding en gelijkberechtiging, zoals wij destijds voor vrijheid in Zuid-Afrika streden.
In de afgelopen paar jaar, en met name tijdens de regering van de Arbeidspartij, toonde Israel dat het zelfs niet bereid was om terug te geven wat het in 1967 had bezet; dat nederzettingen zouden blijven waar ze zijn, Jeruzalem onder exclusief Israelische soevereiniteit zou blijven vallen, en dat de Palestijnen geen onafhankelijke staat zouden krijgen, maar onder Israelische economische dominantie zouden moeten leven, terwijl Israel de controle zou behouden over grenzen, land, lucht, water en zee.
Israel dacht niet aan een 'staat', maar aan 'scheiding'. De waarde van de scheiding werd gemeten in termen van het vermogen van Israel om de Joodse staat Joods te houden, zonder een Palestijnse minderheid die de potentie had om ergens in de toekomst een meerderheid te vormen. Als dat zou gebeuren, zou Israel gedwongen worden om of een seculiere democratische of binationale staat te worden, of om zichzelf te transformeren tot een apartheidsstaat, niet alleen de facto, maar ook de jure.
Thomas, als je de opiniepeilingen van de laatste 30 of 40 jaar bekijkt zul je onmiskenbaar stuiten op een vulgair racisme, dat ongeveer een derde deel van de bevolking omvat, een deel dat openlijk verklaart racist te zijn. Het gaat om racisme van het soort 'ik haat Arabieren' en 'ik wou dat Arabieren dood waren.' Als je het rechtsstelsel in Israel bekijkt zul je zien dat er sprake is van discriminatie van Palestijnen, en als je daarbij de in 1967 bezette gebieden betrekt zul je moeten constateren dat er in feite al twee rechtsstelsels in werking zijn die twee verschillende benaderingen van menselijk leven representeren: één voor Palestijns leven en één voor Joods leven. Daarnaast zijn er ook twee benaderingen van eigendom en van land. Palestijns bezit wordt niet erkend als privé-bezit omdat het geconfisqueerd kan worden.
Wat de Israelische bezetting van de Westoever en de Gazastrook betreft is er een bijkomende factor. De zogeheten 'Palestijnse autonome gebieden' zijn Bantoestans. Dat zijn restrictieve entiteiten binnen de machtsstructuur van het Israelische apartheidssysteem.
De Palestijnse staat kan geen bijproduct zijn van de Joodse staat, enkel en alleen om de Joodse zuiverheid van Israel te bewaren. Israels etnische discriminatie is deel van het dagelijks leven van de meeste Palestijnen. Omdat Israel een Joodse staat is vallen Israelische Joden speciale rechten ten deel die niet-Joden niet ten deel vallen. Palestijnse Arabieren hebben geen plaats in een 'Joodse' staat.
Apartheid is een misdaad tegen de menselijkheid. Israel heeft miljoenen Palestijnen hun vrijheid en bezit ontnomen. Het heeft een systeem van brute etnische discriminatie en ongelijkheid bestendigd. Het heeft systematisch duizenden Palestijnen gevangen gezet en gemarteld, in strijd met de regels van het internationale recht. En vooral: het heeft een oorlog gevoerd tegen een burgerbevolking, en met name tegen kinderen.
De reacties van Zuid-Afrika op de schendingen van mensenrechten die voortkwamen uit het beleid van verwijdering en apartheid werpen enig licht op wat de Israelische samenleving noodzakelijkerwijze zal moeten ondergaan voordat er sprake kan zijn van een rechtvaardige en duurzame vrede in het Midden-Oosten, en van het einde van het Israelische apartheidsbeleid.
Thomas, het is niet zo dat ik afstand zou willen doen van diplomatie in het Midden-Oosten. Maar ik ben niet van plan om je op dezelfde manier tegemoet te komen als jouw medestanders doen. Als je vrede of democratie wilt, zal ik je steunen. Als je formele apartheid wilt, zullen we je niet steunen. Als je etnische discriminatie en etnische zuivering wilt ondersteunen, zullen we je bestrijden. Wanneer je hebt bedacht waar je nu eigenlijk staat, laat me het dan weten.
Bron: http://www.xs4all.nl/~sivmo/
Vertaling: Max Hirsch
quote:Sleutelwoord is "goede".
Op maandag 08 april 2002 17:01 schreef Youssef het volgende:
mar·te·laar (de ~ (m.))1 iem. die voor een goede zaak veel lijdt of zelfs sterft, en daarmee tot symbool wordt van de strijd voor die zaak => bloedgetuige
Israel vindt zelf dat zij voor de goede zaak vechten. En zien de Palestijnse zelfmoordenaars als terroristen. Ik ook.
quote:Ik vind mensen die zichzelf opblazen in een cafe met jonge israelische burgers erin ook terroristen maar wat Israel nu aan het doen zijn is ook vorm van 'staats'terreur, het random oppakken van Palestijnen waar de Rode Kruis niet bij mag komen om te controleren of ze wel menswaardig behandeld worden.
Op maandag 08 april 2002 17:16 schreef Sniper het volgende:[..]
Sleutelwoord is "goede".
Israel vindt zelf dat zij voor de goede zaak vechten. En zien de Palestijnse zelfmoordenaars als terroristen. Ik ook.
Die angst, die "terror" wat onder de Palestijnse bevolking momenteel leeft, is niet alleen reeel maar valt ook onder 'terror''istische acties.
GLG
quote:Ok, dan mag jij dat zo vinden, maar dat jonge meiden nu zelfs zelfmoord plegen bewijst maar weer eens hoe ver het is gekomen daar. Was laatst nog een artikeltje in de Volkskrant over...
Op maandag 08 april 2002 17:16 schreef Sniper het volgende:[..]
Sleutelwoord is "goede".
Wat is jouw realatie tot een jood eigenlijk?
quote:Je verbeeld je wel wat , hè Selfkicker, hoe zou je jouw eigen forumgedrag willen benoemen ? Denk je met je vooringenomen eenzijdige mening de wijsheid in pacht te hebben ?
Op maandag 08 april 2002 00:46 schreef SelfKicker het volgende:
Haantjesgedrag doe je maar in het Onzin-forum.Dit is niet de plaats.
De Spelregels:
blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
quote:
Op maandag 08 april 2002 18:24 schreef Youssef het volgende:[..]
Wat is jouw relatie tot een jood eigenlijk?
quote:Ik wil gewoon weten of ie zelf een joodse achergrond heeft, of of hij zelf een ander geloof heeft... Misschien heeft hij vrienden die joods zijn...
Op maandag 08 april 2002 19:11 schreef milagro het volgende:[..]
Of mag ik zoiets niet vragen?
quote:ja, maar ik vraag me af waarom dat belangrijk zou zijn? als je vrienden hebt die joods zijn of familie?
Op maandag 08 april 2002 19:15 schreef Youssef het volgende:[..]
Ik wil gewoon weten of ie zelf een joodse achergrond heeft, of of hij zelf een ander geloof heeft... Misschien heeft hij vrienden die joods zijn...
Of mag ik zoiets niet vragen?
quote:Youssef bedoelt w.s. dat hij vindt dat een Jood automatisch pro-Israel zal zijn zoals hij, als Islamiet, denkt dat hij automatisch anti-Israel en pro-Palestijn en pro-terrorist moet zijn
Op maandag 08 april 2002 19:18 schreef milagro het volgende:[..]
ja, maar ik vraag me af waarom dat belangrijk zou zijn? als je vrienden hebt die joods zijn of familie?
quote:dat vermoeden had ik ook al.
Op maandag 08 april 2002 19:26 schreef golfer het volgende:[..]
Youssef bedoelt w.s. dat hij vindt dat een Jood automatisch pro-Israel zal zijn zoals hij, als Islamiet, denkt dat hij automatisch anti-Israel en pro-Palestijn en pro-terrorist moet zijn
Nou, Youssef, mijn familie is joods en ik ben niet persé pro Israel maar ook niet pro Palestijnen.... Sharon en Arafat mogen wat mij betreft beiden opdonderen..voor beide partijen kan ik om verschillende redenen en tot op zekere hoogte begrip op brengen.
quote:Is toch mooi dat ze niet zo achter de VS aan lopen... daar houden we toch niet van dat de VS dicteren wat er elders op de wereld moet gebeuren.
Op maandag 08 april 2002 19:34 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Ik zag zonet op het nieuws van 18:00 (via internet) dat Israel vrolijk doorgaat ondanks de 'eis' van nota bene Amerika om zich onmiddelijk terug te trekken.
Ach ...misschien zeggen de VS achter de schermen heel wat anders.
quote:Duidelijk en de waarheid, en nog wel uit de mond van Nelson Mandela zelf!!
Op maandag 08 april 2002 17:03 schreef KomMaar het volgende:
Nelson Mandela: "Israel is een racistische apartheidsstaat"Op 28 maart 2001 schreef Nelson Mandela, voormalig president van Zuid- Afrika, een memo aan Thomas Friedman, columnist van de New York Times, waarin hij oproept duidelijk stelling te nemen tegen racisme. Mandela stelt dat apartheid een misdaad tegen de menselijkheid is en veroordeelt het beleid van Israel dat het mogelijk maakt miljoenen Palestijnen hun vrijheid en bezit te ontnemen./knip
De nazi's waren ook overtuigd van de eigen superioriteit.En die waren ook uit op deportatie en uitroeiing van mensen die zij minderwaardig vonden.
Ik zie Israel hetzelfde doen!!
VS: "ONMIDDELLIJKE TERUGTREKKING"
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Powell heeft in Marokko verklaard dat Israël zich "nu" moet terugtrekken.Eerder heeft ook de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties opnieuw de onmiddellijke terugtrekking van Israël uit de bezette autonome Palestijnse gebieden geëist.Het Israëlische leger gaat onverminderd door: helikopters hebben een vluchtelingenkamp bij Jenin bestookt nadat de bewoners aangemaand waren zich op een centrale plaats te verzamelen.Er is ook geschoten nabij de Geboortekerk in Bethlehem en in Nabloes.
145 tt-TV1 145 ma 08 apr 18:09:06 buitenland
quote:Ja, dat bedoelde ik. Dat wil ik gewoon weten. Misschien dat daar dan de anti-Palestijnse houding ligt... dat is alles.
Op maandag 08 april 2002 19:32 schreef milagro het volgende:[..]
dat vermoeden had ik ook al.
Nou, Youssef, mijn familie is joods en ik ben niet persé pro Israel maar ook niet pro Palestijnen.... Sharon en Arafat mogen wat mij betreft beiden opdonderen..voor beide partijen kan ik om verschillende redenen en tot op zekere hoogte begrip op brengen.
quote:Zoals jouw pro-Palestijnse en anti-Israëlische houding vanuit jouw Islamitisch zijn wordt verklaard?
Op maandag 08 april 2002 19:58 schreef Youssef het volgende:
Ja, dat bedoelde ik. Dat wil ik gewoon weten. Misschien dat daar dan de anti-Palestijnse houding ligt... dat is alles.
Gelukkig ken ik heel veel weldenkende Islamieten die het Palestijnse terrorisme wel afkeuren.
quote:wat is een anti-palestijnse houding dan..iemand die geen begrip kan opbrengen voor aanslagen is anti-palestijns?
Op maandag 08 april 2002 19:58 schreef Youssef het volgende:[..]
Ja, dat bedoelde ik. Dat wil ik gewoon weten. Misschien dat daar dan de anti-Palestijnse houding ligt... dat is alles.
quote:Daar ga ik wel van uit. Ze kunnen Israël tenslotte moeilijk verbieden te doen wat ze zelf net met Afghanistan hebben gedaan.
Op maandag 08 april 2002 19:38 schreef milagro het volgende:
...Ach ...misschien zeggen de VS achter de schermen heel wat anders.
FORMER Israeli prime minister Benjamin Netanyahu yesterday likened the murder of Israels citizens by Palestinian suicide bombers to Hitlers holocaust six decades ago.
In a BBC interview, Mr Netanyahu said both involved the "slaughter of the Jews" and claimed the Israeli people had the right to fight back.
He also claimed repeatedly that the Israeli incursions into Palestinian settlements were little different to the international campaign against terrorism being spearheaded by the US.
Mr Netanyahu, a hawk who is tipped as a possible successor to Israeli Prime Minister Ariel Sharon, made the point that more Israeli people had died in Palestinian suicide bombings over a period of time than had perished in the devastating attacks of 11 September.
He told Breakfast With Frost: "You have to be clear about winning the war against terrorism. Israel has been subjected to the most unprecedented, continuous terror attacks in history.
"Not as ferocious as a one-shot such as the one meted on Manhattan, but in cumulative terms, actually eight times greater in per capita casualties.
"Ninety per cent of the people of Israel have said to themselves, enough is enough. We are not going to be slaughtered."
Mr Netanyahu, who served as Israels Prime Minister between 1996 and 1999 when he was beaten by Ehud Barak, added: "Sixty years ago on the soil of Europe Jews were slaughtered and Europe lifted not a finger.
"Now Jews are being slaughtered, by deliberate targeting of civilians, that is what terrorism is, the deliberate targeting of civilians.
"And we are taking action, careful action, for seven days, not seven months as you are still doing in Afghanistan and rightly so, but for seven days to clear out with tank fire, with careful precision action, that is claiming, yes, dozens of civilian casualties without a doubt, not thousands as in Afghanistan.
"And Im not blaming you for doing it because the terrorists not only deliberately target civilians, they deliberately hide behind civilians.
"And dictators do that, that is what [Yasser] Arafat, a dictator like him, is doing.
"But you dont stop in Afghanistan, you have cleared out the terrorist nests, you have booted out the Taleban, and that is precisely what we should do here."
Mr Netanyahu said Israel was not defying the US, but had a job to complete in the West Bank.
He added: "We should complete [this] as soon as possible, with minimal casualties, and then boot out Arafat.
"We are not defying him [President Bush], we are just doing what we need to."
quote:Uuuuhm, jij zegt nu dingen waarvan je nog niet eens weet of het mijn standpunten zijn.
Op maandag 08 april 2002 20:01 schreef golfer het volgende:[..]
Zoals jouw pro-Palestijnse en anti-Israëlische houding vanuit jouw Islamitisch zijn wordt verklaard?
Gelukkig ken ik heel veel weldenkende Islamieten die het Palestijnse terrorisme wel afkeuren.
quote:Ok, ik bedoel dat hij martelaren terroristen noemt.
Op maandag 08 april 2002 20:07 schreef milagro het volgende:[..]
wat is een anti-palestijnse houding dan..iemand die geen begrip kan opbrengen voor aanslagen is anti-palestijns?
quote:Als jij terroristen martelaren blijft noemen is je standpunt meer dan duidelijk.
Op maandag 08 april 2002 20:35 schreef Youssef het volgende:Uuuuhm, jij zegt nu dingen waarvan je nog niet eens weet of het mijn standpunten zijn.
quote:Ook lekker genunaceerd weer....
Op maandag 08 april 2002 20:53 schreef Koos Voos het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die lafaards die zich verschuilen in een christelijke kerk ?
Komen ze nog eens naar buiten of wachten ze op een amerikaan die ze een vrijgeleide geeft..
toen er brand uitbrak in een bijgebouw en een Palestijnse politieagent probeerde die te blussen, werd hij direct doodgeschoten door een Isrealische sluipschutter...dus een eventuele vrijgeleide lijkt me erg hard nodig
quote:Ieder mens heeft een keus, ze kiezen er zelf voor om zichzelf op te blazen of worden ze door Hamas gedwongen om met springstof om het middel zichzelf en onschuldige burgers op te blazen?
Op maandag 08 april 2002 20:53 schreef Youssef het volgende:
Ik blijf erbij dat dat soort mensen die je op de foto's zag helemaal geen terroristen kunt noemen. Zij hebben geen keus.
quote:lafaards? Ben jij zo'n held dan als je in een gebouw verschanst en er staan tiental tanks op je gericht?!
Op maandag 08 april 2002 20:53 schreef Koos Voos het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die lafaards die zich verschuilen in een christelijke kerk ?
Komen ze nog eens naar buiten of wachten ze op een amerikaan die ze een vrijgeleide geeft..
GLG
quote:Wat hebben zij voor andere middelen? Wat doet het Israëlische leger? Jah, jij hebt makkelijk praten met zo een prachttoekomst.
Op maandag 08 april 2002 21:00 schreef golfer het volgende:[..]
Ieder mens heeft een keus, ze kiezen er zelf voor om zichzelf op te blazen of worden ze door Hamas gedwongen om met springstof om het middel zichzelf en onschuldige burgers op te blazen?
quote:Zich niet opblazen.
Op maandag 08 april 2002 21:07 schreef Youssef het volgende:Wat hebben zij voor andere middelen?
quote:Dat is natuurlijk geen antwoord op de vraag. Natuurlijk kiezen ze hun doelen absoluut niet goed, maar veel anders dan verzet bieden/vechten met bommen en simpele vuurwapens kunnen ze natuurlijk niet, dus in zoverre heeft Youssef wel gelijk dat het ze ontbreekt aan de militaire middelen.
Op maandag 08 april 2002 21:11 schreef golfer het volgende:
Zich niet opblazen.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat militaire middelen de manier zijn om tot vrede te komen, maar het is op zich vrij vanzelfsprekend dat (mede daardoor) de huidige onderhandelingspositie van de Palestijnen van een dusdanig zwakke aard is, dat een eerlijke oplossing zonder interventie of bemiddeling van (westerse) buitenstaanders geheel ondenkbaar is.
Voeg daar nog de (bijna onvoorwaardelijke) steun van het machtigste land ter wereld aan Israël aan toe en je ziet dat de positie van de Palestijnen met betrekking tot een eigen grondgebied zo enorm zwak is dat je je oprecht af kunt vragen of ze inderdaad wel een keuze hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 08-04-2002 21:20]
quote:Iemand opblazen keur ik per definitie af, maar wat er nu gebeurd is wel zo ernstig, Sharon haalt zelfs bij mij bloed onder de nagels vandaan.....
Op maandag 08 april 2002 21:07 schreef Youssef het volgende:[..]
Wat hebben zij voor andere middelen? Wat doet het Israëlische leger? Jah, jij hebt makkelijk praten met zo een prachttoekomst.
Het is allemaal extreem vernederend....
Maar de Palestijnen krijgen hun staat! trust me!
GLG
quote:Je kunt overigens wel goed merken dat de steun van de VS aan Israel ook zijn grenzen kent; Bush heeft nadrukkelijk gezegd dat Israel uit de pas-bezette gebieden moet terugtrekken en heeft dat vandaag nog herhaald.
Op maandag 08 april 2002 21:19 schreef Lithion het volgende:Voeg daar nog de (bijna onvoorwaardelijke) steun van het machtigste land ter wereld aan Israël aan toe en je ziet dat de positie van de Palestijnen met betrekking tot een eigen grondgebied zo enorm zwak is dat je je oprecht af kunt vragen of ze inderdaad wel een keuze hebben.
quote:Uiteraard, vandaar ook de bijna onvoorwaardelijke steun. Overigens denk ik dan weer niet dat ze dat eisen om humanitaire redenen, maar om het simpele feit dat een destabilisatie in die regio verregaande gevolgen kan hebben voor de olieprijs (en vandaag de dag een mogelijke actie tegen Irak behoorlijk in de weg staat).
Op maandag 08 april 2002 21:23 schreef Kennyman het volgende:
Je kunt overigens wel goed merken dat de steun van de VS aan Israel ook zijn grenzen kent; Bush heeft nadrukkelijk gezegd dat Israel uit de pas-bezette gebieden moet terugtrekken en heeft dat vandaag nog herhaald.
quote:Het verschil tussen de EU en de VN is dat de EU een voor Israel gevaarlijk wapen in de hand heeft; de associatieverdragen opschorten kost Israel per direct vele miljarden euros die ze niet kunnen missen. Maar dan moeten ze wel een beslissing gaan nemen. Tot nu toe zijn ze een beetje halfslachtig bezig geweest.
Op maandag 08 april 2002 16:26 schreef Ghola het volgende:[..]
En wat dacht je van de VN dan? Die hebben nu geloof ik tot vier keer toe hetzelfde besloten: Israel moet zich terugtrekken! Ze zijn daar in een lus van impotentie geraakt geloof ik. Heeft iemand een debugger bij de hand?
quote:owh?!?! wat zijn die associatieverdragen dan?!!?
Op maandag 08 april 2002 21:54 schreef HiZ het volgende:[..]
Het verschil tussen de EU en de VN is dat de EU een voor Israel gevaarlijk wapen in de hand heeft; de associatieverdragen opschorten kost Israel per direct vele miljarden euros die ze niet kunnen missen. Maar dan moeten ze wel een beslissing gaan nemen. Tot nu toe zijn ze een beetje halfslachtig bezig geweest.
GLG
quote:Het is altijd ernstig geweest!!
Op maandag 08 april 2002 21:20 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Iemand opblazen keur ik per definitie af, maar wat er nu gebeurd is wel zo ernstig, Sharon haalt zelfs bij mij bloed onder de nagels vandaan.....
quote:Ik deel die mening ook dat haat gekweekt wordt door het beleid van Israel.De Israelische bezetting, de onderdrukking en de vernedering zijn de hoofdoorzaken.En met Sharon aan de macht wordt dit alleen nog maar erger!!
The Israeli government, in its policies of Occupation, has turned the Territories into a greenhouse for growing terror!!!"
We have sown the seeds, grown them, nurtured them.
You know what? When you treat millions of people like sub-humans for so long, some of them will find inhuman strategies to fight back.Having them under our rule, we've allowed ourselves to trample them like dirt, like dogs.(Israelische dienstweigeraar)
quote:Ik zie het somber in als ik eerlijk ben.
Maar de Palestijnen krijgen hun staat! trust me!
Duitsers zijn ook met een vredesplan gekomen.Dat zal Israel ook naast zich neerleggen denk ik.
BERLIJN De Duitse minister Fischer van
Buitenlandse Zaken heeft een voorstel
voor vrede in het Midden-Oosten
geformuleerd.Dat bericht de Berlijnse
krant Der Tagesspiegel morgen.
Volgens Fischers zevenpuntenvoorstel
trekt Israel zich terug uit de bezette
gebieden,waarna de democratische staat
Palestina wordt uitgeroepen.Een kwartet
bestaande uit Rusland,de VS,de VN en de
EU moet het vredesproces garanderen.
Binnen twee jaar zouden de betrekkingen
tussen de Palestijnen en Israel moeten
zijn genormaliseerd.Kanselier Schröder
sprak zich vandaag uit voor door de VN
goedgekeurd militair ingrijpen.
NOS-TT 125 ma 08 apr
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 08-04-2002 23:23]
dus misschien wel een tipje voor de herhaling vannacht voor eventuele geintresseerden
(niet voor jou dus terror hugging Hunny)
heb maar weer 100USD overgemaakt naar de IDF dus
[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 08-04-2002 23:33]
quote:Die zet er nog wat inhoudelijke tekst bij, hetgeen ik bij jou niet kon ontdekken.
Op maandag 08 april 2002 23:26 schreef Boosoog het volgende:
Geldt dat dan alleen voor mij, en niet voor schatje ?
quote:Wat is IDF en waarvoor is het, en vertel ons...
Op maandag 08 april 2002 23:31 schreef BAZZA het volgende:
In NOVA was zojuist een interview met Bibi Nethanyau en ik moet zeggen dat hij precies onder woorden bracht wat het probleem isdus misschien wel een tipje voor de herhaling vannacht voor eventuele geintresseerden
quote:Ik heb het journaal om 8 uur gezien hoe Bethlehem geheel aan puin is geschoten waarbij razias worden gehouden onder de mannelijke bevolking. Waarbij het leger de palestijnen 5 minuten tijd geeft om boodschappen te doen om vervolgens iedereen met geweerschoten op te jagen. De mededeling dat 1500 terroristen zijn opgepakt, 1500, als je je klauwen niet in de lucht steekt wordt je dood geschoten. Gelukkig hebben de Israeliers zand in hun ogen door te denken dat als dit voorbij is dat het terrorisme is uitgebannen. Ik zou daar in mijn broek schijten als ik Israelier was, of is iedereen daar zo naief en denken ze daadwerkelijk dat ze tot in de verre toekomst niet zelf worden opgeblazen? Ik zou zeggen... slaap lekker
In NOVA was zojuist een interview met Bibi Nethanyau en ik moet zeggen dat hij precies onder woorden bracht wat het probleem isdus misschien wel een tipje voor de herhaling vannacht voor eventuele geintresseerden
ranzig
quote:Oftewel de Israelische Razzia troepen aka terroristen.
Op maandag 08 april 2002 23:47 schreef Boosoog het volgende:
Youssef, IDF staat voor Israel Defence Forces
hoemepage http://www.idf.il/
Was net op het nieuws.
quote:Sharon zegt ook dat hij geen moorden op zijn geweten heeft.
Op maandag 08 april 2002 23:50 schreef Rica het volgende:
Sharon beweert dat er een document is gevonden waarin Arafat persoonlijk opdracht geeft en betaald voor zelfmoordaanslagen.Was net op het nieuws.
quote:Dat kan hij zeggen want hij heeft geen geweten!
Op maandag 08 april 2002 23:59 schreef Chadi het volgende:[..]
Sharon zegt ook dat hij geen moorden op zijn geweten heeft.
quote:Ik pluk behalve de troep die jij hier boven post ook wat positieve berichten uit je post:
Op maandag 08 april 2002 23:41 schreef Re het volgende:[..]
Ik heb het journaal om 8 uur gezien hoe Bethlehem geheel aan puin is geschoten waarbij razias worden gehouden onder de mannelijke bevolking. Waarbij het leger de palestijnen 5 minuten tijd geeft om boodschappen te doen om vervolgens iedereen met geweerschoten op te jagen. De mededeling dat 1500 terroristen zijn opgepakt, 1500, als je je klauwen niet in de lucht steekt wordt je dood geschoten. Gelukkig hebben de Israeliers zand in hun ogen door te denken dat als dit voorbij is dat het terrorisme is uitgebannen. Ik zou daar in mijn broek schijten als ik Israelier was, of is iedereen daar zo naief en denken ze daadwerkelijk dat ze tot in de verre toekomst niet zelf worden opgeblazen? Ik zou zeggen... slaap lekker
ranzig
Israel geeft Palestijnen nog tijd om boodschappen te doen, zodat ze niet hoeven te verhongeren.
Dat terweil ze het al lang hadden zien kunnen aankomen en dus al jaren van te voren proviand in hadden kunnen slaan.
Ten tweede, Israel heeft zoals je zegt 1500 terroristen gepakt.
Netjes, dat scheelt weer 1500 zelfmoord aanslagen...
Nog even dit..
Waarom zit iedereen altijd zo met cijfers tegen Israel te praten?
Zo van: "er zijn al ruim duizend Palestijnse doden en pas 400 Israelisch.."
Het verschil is dat de meeste Palestijnse doden Terroristen zijn die zichzelf opbliezen of opgeblazen werden door Israel voordat ze het zelf deden.
En de 400 ISraelisch zijn bijna allemaal burgers die lekker een piza of een bord patat aan het eten waren of mensen die uitgingen.
Of mensen die na hun sabath naar huis liepen.
Dat er soms een onschuldige Palestijn word getroffen is ook heel erg, maar de pro-Palestijnen en Palestijnen halen dat zo naar voren.
Als er een Palestijns kind in de vuurlinie terecht komt staat de hele wereld op zijn kop, maar blaast een Pallestijn zich samen met 20 kinderen op, dan staat er in de headlines. "weer een aanslag in Israel" en is het binnen een paar uur weer weg gezakt.
Het is allemaal zo krom...
Dat meisje die zich vorrige week opblies..
Was gisteren een reportage vanuit haar ouderlijk huis.
Moeder zit te huilen en word gecondoleerd.
Word er gevraagd: "Wat vind u van de actie van uw dochter"
Antwoord: "Israel heeft haar vermoord, door de Joden is mijn dochter nu dood"
Zie je buiten mensen aankomen om te condoleren, kinderen staan met ongeladen pistolen een Israelische vlag te verbranden.
Opeens iedereen in rep en roer...
Er komen Israelische tanks aan.
Direct loopt er een man met een staafbom naar buiten...
Hoe kan er in vredesnaam gezegd worden dat Palestijnen allemaal zulke onschuldige lieve wezens zijn?????
De wereld staat compleet op zijn kop, alle feiten worden verdraaid.
Hoe dom kan de wereld wezen
God bless America Europa Palestina ISRAEL
quote:Niemand een reactie?
Op maandag 08 april 2002 21:19 schreef Lithion het volgende:
Dat is natuurlijk geen antwoord op de vraag. Natuurlijk kiezen ze hun doelen absoluut niet goed, maar veel anders dan verzet bieden/vechten met bommen en simpele vuurwapens kunnen ze natuurlijk niet, dus in zoverre heeft Youssef wel gelijk dat het ze ontbreekt aan de militaire middelen.Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat militaire middelen de manier zijn om tot vrede te komen, maar het is op zich vrij vanzelfsprekend dat (mede daardoor) de huidige onderhandelingspositie van de Palestijnen van een dusdanig zwakke aard is, dat een eerlijke oplossing zonder interventie of bemiddeling van (westerse) buitenstaanders geheel ondenkbaar is.
Voeg daar nog de (bijna onvoorwaardelijke) steun van het machtigste land ter wereld aan Israël aan toe en je ziet dat de positie van de Palestijnen met betrekking tot een eigen grondgebied zo enorm zwak is dat je je oprecht af kunt vragen of ze inderdaad wel een keuze hebben.
quote:grappig dat ik dat 3 dagen geleden al gepost heb.
Op dinsdag 09 april 2002 00:01 schreef Rica het volgende:[..]
Dat kan hij zeggen want hij heeft geen geweten!
quote:Golfer, ik ben door dit individu racistisch bejegend. Ik verzoek je vriendelijk om hem ofwel een waarschuwing ofwel direct een ban te geven. Namens zowel mijzelf alsmede alle anderen die zich door hem aangesproken voelen.
quote:Als je dit als een teken van nobelheid wil bestempelen is het erger gesteld dan ik al dacht.
Op dinsdag 09 april 2002 00:04 schreef logisnack het volgende:
Israel geeft Palestijnen nog tijd om boodschappen te doen, zodat ze niet hoeven te verhongeren.
quote:Ja, die mensen hebben vooral ook geld om voor jaren aan proviand in te slaan, laat staan dat de winkels die vraag überhaupt ooit aan zouden kunnen. Het is gewoon zinloze intimidatie en onderdrukking, niets meer en niets minder.
Dat terweil ze het al lang hadden zien kunnen aankomen en dus al jaren van te voren proviand in hadden kunnen slaan.
quote:Waaraan herkennen ze die terroristen dan? Het lijkt me sterk dat een terrorist 24/7 met een stel bommen om z'n lichaam loopt, dus dan wil ik wel eens weten hoe zij iemand identificeren als zijnde terrorist.
quote:Tevens schaam ik me hedendaags een Nederlander te zijn. Ik kon mezelf wel opvreten toen ik van de TV zender Euronews vernam dat uitgerekend de enige twee lidstaten die tegen het herzien van de handelsovereenkomst met Israel zijn Duitsland en Nederland zijn!
The International Herald Tribune April 5, 2002The World Just Watches
By Neta Golan
For the international peace observers currently holed up within
Yasser Arafat's presidential compound - myself among them - it is not
Israeli actions but the inaction of the international community that has most shocked us.Inside the pock-marked building surrounded by Israeli tanks and
snipers, there is one question on everyone's minds: How many international laws does Israel need to break before the United Nations demands a full and immediate Israeli withdrawal from the West Bank?The list of violations is reaching unprecedented levels, even for a
conflict with a long history of ugly behavior on both sides. Collective
punishment is illegal under international law, but Israel has now escalated from interrupting food shipments to shutting off water to the
Palestinian city of Ramallah, endangering the lives of 120,000 people. The shelling of Palestinian civilian structures such as power plants, schools and sewage facilities is occurring at an alarming rate. Unarmed civilians are being killed daily.There are also growing reports of Israeli troops raiding hospitals
and firing on ambulances and journalists. These are grave breaches of
international conventions.Anthony Shadid, a correspondent for The Boston Globe, was shot on
Sunday as he walked away from an interview in our building. The area, under full Israeli control, was quiet and there was no crossfire. Shadid was wearing the required signs on his back and front indicating that he was with the official press. Soon after he arrived at a hospital, Israeli troops raided it with machine guns drawn. When he was subsequently transferred for further medical treatment, his ambulance came under fire from Israeli soldiers manning a checkpoint.Israel is making a mockery of the Fourth Geneva Convention, the
founding document of international human rights law, and by its tacit
acceptance, the United Nations is severely eroding its credibility in the region and beyond.Those of us inside the presidential compound need help desperately
but not half as much as those on the outside who are facing the full brunt of the mass round-ups and house-to-house raids. The situation cannot deteriorate much further. Medical supplies have run out. Food is scarce.Pressure from abroad is essential. The presence of international
"human shields" throughout the occupied territories has been very
important in limiting the indiscriminate nature of Israeli military actions.Nothing short of a UN demand for a full withdrawal to the 1967 UN
recognized borders, however, will succeed in restoring calm and opening the way for peace negotiations. Simply pulling the troops out of the recently invaded regions will not suffice. In the compound we are left wondering, not without fear, whether the international community will allow the permanent expansion of the already illegal occupation and the exile if not assassination of the Palestinian leader.Neta Golan, an Israeli, is among the 40 international peace
observers occupying Yasser Arafat's besieged office. This comment, which she wrote with Ian Urbina, an associate editor of the Washington-based magazine Middle East Report, was contributed to the International Herald Tribune.
Van Duitsland is het enigzins begrijpelijk: ze zijn ivm hun verleden bang bij het minste greintje kritiek al beschuldigingen als "antisemieten" en "help, de Nazi's zijn terug" tegen zich aangeslingerd te zijn. Maar wat voor excuus heeft Nederland om dat land door dik en dun te blijven verdedigen, ook al gaat dat land nog zo de fout in? Zijn dan zelfs de betrekkingen met de EU-bondgenoten nog minder waard dan die met Israel? Hoe zat het dan met Melkert, die nog opperde de ambassadeurs van de EU terug te laten roepen en Tom de Graaf, die zelf waarempel nog voor economische sancties pleitte? Sprak minister van BuZa van Aartsen dan exclusief namens zijn eigen VVD?
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 09-04-2002 00:15]
quote:Hier geef ik je "eerlijk" wel gelijk in.
Op dinsdag 09 april 2002 00:06 schreef motown het volgende:[..]
Golfer, ik ben door dit individu racistisch bejegend. Ik verzoek je vriendelijk om hem ofwel een waarschuwing ofwel direct een ban te geven. Namens zowel mijzelf alsmede alle anderen die zich door hem aangesproken voelen.
niet dat jij er nooit 1 verdient
quote:Gezien het feit dat er geen posts meer van hem verschenen zijn kun je er vanuit gaan dat dat inmiddels al gebeurd is.
Op dinsdag 09 april 2002 00:06 schreef motown het volgende:
Golfer, ik ben door dit individu racistisch bejegend. Ik verzoek je vriendelijk om hem ofwel een waarschuwing ofwel direct een ban te geven. Namens zowel mijzelf alsmede alle anderen die zich door hem aangesproken voelen.
quote:Misschien had ik ook wel op hem gestemd als ik Israeli was.
Op dinsdag 09 april 2002 00:03 schreef Chadi het volgende:
Maar ja hij is wel de Israelische leider en 72% steunt hem volgens een Poll. Alleen weten ze niet dat hij net heeft gezaaid voor de volgende periode van aanslagen.
Kan me voorstellen dat er weinig genuanceerd denken meer bestaat daar.
En als ik palestein was dan was elke dooie jood een goede jood.
Ik denk dat je het de bevolking niet kwalijk kan nemen en dat geldt voor beide partijen.
quote:Hoe noem jij iemand met een machine geweer onder zijn arm, een ratten vanger
Op dinsdag 09 april 2002 00:07 schreef Lithion het volgende:Waaraan herkennen ze die terroristen dan? Het lijkt me sterk dat een terrorist 24/7 met een stel bommen om z'n lichaam loopt, dus dan wil ik wel eens weten hoe zij iemand identificeren als zijnde terrorist.
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 00:09 schreef logisnack het volgende:[..]
Hoe noem jij iemand met een machine geweer onder zijn arm, een ratten vanger
En als er dan een haven wordt gebouwd met nota bene ONS belastinggeld , wordt die zaak weer platgebombardeerd.
I`ts a bloody shame, om het maar eens met de woorden van Israël-fanaat Pim te zeggen.
quote:In Israël lopen ultra-orthodoxe joden en zionisten ook nogal eens met machinegeweren (Uzi's) onder hun arm. Zouden de Palestijnse Authoriteiten die dan ook op mogen pakken als zijnde terroristen?
Op dinsdag 09 april 2002 00:09 schreef logisnack het volgende:
Hoe noem jij iemand met een machine geweer onder zijn arm, een ratten vanger
Het bezitten of dragen van een vuurwapen maakt je niet per definitie een terrorist.
quote:Boosoog, je hebt tot nu toe lang niet altijd de slimste posts geplaatst, maar bij deze sluit ik me 100% aan!
Op dinsdag 09 april 2002 00:13 schreef Boosoog het volgende:
Ondanks dat er van beide kanten rottigheden plaatsvinden, blijft overeind dat Israël de bezetter is en de Palestijnen in alles systematisch heeft belemmerd om een menswaardig bestaan op te bouwen.En als er dan een haven wordt gebouwd met nota bene ONS belastinggeld , wordt die zaak weer platgebombardeerd.
I`ts a bloody shame, om het maar eens met de woorden van Israël-fanaat Pim te zeggen.
quote:Excellent. Ik had ook niets anders van golfer verwacht. En wat betreft het "niet netjes zijn om een ban te vragen", had hij in de eerste instantie maar niet zo'n smerige post moeten plaatsen.
Op dinsdag 09 april 2002 00:08 schreef Lithion het volgende:[..]
Gezien het feit dat er geen posts meer van hem verschenen zijn kun je er vanuit gaan dat dat inmiddels al gebeurd is.
Bovendien is het niet echt netjes om een ban te vragen, maar dat terzijde.
Laat ik voor de zekerheid zelf overigens duidelijk zijn: mijn kritiek op en haat voor Israel is puur om politieke redenen, en absoluut niet om etnische redenen! Ik ben me er dan ook terdege van bewust dat er ook veel Joden zijn die evengoed afkeuren wat Israel het Palestijnse volk aandoet, alsmede dat er ook veel niet-Joden zijn die ondanks alles blindelings achter Israel blijven staan. Een etnische scheidslijn kun je nou eenmaal totaal niet trekken (Godzijdank).
quote:Die geven Israelische bedrijven bijvoorbeeld het recht om zonder speciale heffingen naar de EU te exporteren. Opschorting ervan gooit effectief de Europese deur dicht voor Israelische producten en diensten.
Op maandag 08 april 2002 22:23 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
owh?!?! wat zijn die associatieverdragen dan?!!?
GLG
quote:Kijk dat vredesvoorstel van Barak aan Arafat deed was onacceptabel voor de palesteinen en met goede reden. Ze zouden dan alleen grenzen met Israel hebben en hun 'staat' zou dan bestaan uit een aantal enclaves.
Op dinsdag 09 april 2002 00:18 schreef Chadi het volgende:
Eergister was er zo'n rapportage van een Israelische gezin die niet naar buiten durfde doordat ze bang waren voor aanslagen.. dat is de andere kant van het verhaal en het gevolg van de aanslagen. De Palestijnen hebben niet door dat ze hiermee de gematigde Israeliers ook in een hoek drijven. En de acties van Israel drijven de Palestijnen in een andere.
Die steunt Hamas en die Sharon en de kloof wordt er niet kleiner op. Terwijl het leed groter wordt voor beide kampen die toch naar hetzelfde streven in het algemeen.
Gevolg: Arafat moest het wel afwijzen omdat hij anders zijn aanhang zou verliezen en Israel koos promt deze oorlogsmaniak Sharon. Daarop roept Arafat een nieuwe intifada uit.
Als je het mij vraagt had de VS destijds beide partijen nooit voor dit blok mogen zetten (door de onderhandelingen op deze wijze te doen en met dit plan te komen).
Door dat vredesvoorstel als het 'ultieme' voorstel te benoemen (en er dus impliciet geen mogelijkheden meer waren als dit niet zou lukken) heeft men de huidige impasse gecreeerd.
[Dit bericht is gewijzigd door Rica op 09-04-2002 00:31]
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 00:18 schreef Chadi het volgende:
Eergister was er zo'n rapportage van een Israelische gezin die niet naar buiten durfde doordat ze bang waren voor aanslagen.. dat is de andere kant van het verhaal en het gevolg van de aanslagen. De Palestijnen hebben niet door dat ze hiermee de gematigde Israeliers ook in een hoek drijven. En de acties van Israel drijven de Palestijnen in een andere.
Die steunt Hamas en die Sharon en de kloof wordt er niet kleiner op. Terwijl het leed groter wordt voor beide kampen die toch naar hetzelfde streven in het algemeen.
quote:Is echt heel aardig van ze!!
Op dinsdag 09 april 2002 00:04 schreef logisnack het volgende:[..]
quote:Vermeende terroristen!!
quote:Dat bevalt nog te zien!!
quote:Wie dan??
Nog even dit..
Waarom zit iedereen altijd zo met cijfers tegen Israel te praten?
quote:Dat is zo volgens diverse mensenrechtenorganisatie's.
Zo van: "er zijn al ruim duizend Palestijnse doden en pas 400 Israelisch.."
quote:Je weet intussen ook dat iik niet blindelinks achter de Israëlische politiek aanloop, maar wel blijf volharden in het bestaansrecht van de staat Israël, evenzeer als het bestaansrecht van een Palestijnse staat.
Op dinsdag 09 april 2002 00:21 schreef motown het volgende:Laat ik voor de zekerheid zelf overigens duidelijk zijn: mijn kritiek op en haat voor Israel is puur om politieke redenen, en absoluut niet om etnische redenen! Ik ben me er dan ook terdege van bewust dat er ook veel Joden zijn die evengoed afkeuren wat Israel het Palestijnse volk aandoet, alsmede dat er ook veel niet-Joden zijn die ondanks alles blindelings achter Israel blijven staan. Een etnische scheidslijn kun je nou eenmaal totaal niet trekken (Godzijdank).
Verder ben ik heel erg sympathisant van dit clubje, hetgeen ik meer mensen aanraad:
quote:Ik ben ook voor een Israelische staat en een Palestijnse staat... maar ik wil wel 2 staten zien waarin beide groepen respect hebben voor de ander. Heb niks aan twee staten waar volop gediscrimineerd wordt omdat de een in dit gelooft en de ander in dat.
Op dinsdag 09 april 2002 01:04 schreef golfer het volgende:[..]
Je weet intussen ook dat iik niet blindelinks achter de Israëlische politiek aanloop, maar wel blijf volharden in het bestaansrecht van de staat Israël, evenzeer als het bestaansrecht van een Palestijnse staat.
Verder ben ik heel erg sympathisant van dit clubje, hetgeen ik meer mensen aanraad:
En dat groepje een "ander joods geluid" daar was ik al een hele tijd naar op zoek. THx
quote:Ok, en nu nog ingaan op de rest van mijn post waarin ik zeg dat Palestijnse doden vooral terroristen zijn.
Op dinsdag 09 april 2002 00:34 schreef schatje het volgende:[..]
Is echt heel aardig van ze!!
Ze geven zeker ook de plantjes water enzo!!
[..]Vermeende terroristen!!
[..]Dat bevalt nog te zien!!
Sharon heeft de zaak meer kwaad dan goed gedaan.
[..]Wie dan??
[..]Dat is zo volgens diverse mensenrechtenorganisatie's.
En het IDF stelt zich wel verdacht op door al die geheimzinnigheid.
Geef nu ook daar eens een redelijke reactie op A.U.B.
quote:Euh moet ik hier serieus op ingaan? Wil je echt een rapport hebben? Heb ik klaar liggen voor je als je dat wil hoor.
Op dinsdag 09 april 2002 01:26 schreef logisnack het volgende:[..]
Ok, en nu nog ingaan op de rest van mijn post waarin ik zeg dat Palestijnse doden vooral terroristen zijn.
En dat Israelische doden vooral burgers zijn.
Je hebt toch zeker wel een rapportje van de VN klaarliggen ofzo?Geef nu ook daar eens een redelijke reactie op A.U.B.
Weltruste!
quote:De Palestijnen hebben ondervonden dat het zogenaamde vredesproces van Oslo door Israel werd gemanipuleerd om zijn beleid van expansie, etnische zuivering, kolonialisme en onderdrukking van de zwaksten met kracht voort te zetten.Het diende bovendien om de scheiding van een volk van zijn land te rationaliseren en zowel land als volk op te splitsen in geisoleerde reservaten of bantustans, en tegelijkertijd de illegale Israelische kolonies te legitimeren.
Op dinsdag 09 april 2002 00:29 schreef Rica het volgende:[..]
Kijk dat vredesvoorstel van Barak aan Arafat deed was onacceptabel voor de palesteinen en met goede reden. Ze zouden dan alleen grenzen met Israel hebben en hun 'staat' zou dan bestaan uit een aantal enclaves.
Israel moet zich beseffen dat ook hun expansionistisch politiek de veiligheid van hun burgers in gevaar brengt.Of weten ze dat dondersgoed??
De stroom Joodse immigranten moet immers altijd gewaarborgd kunnen blijven.
Arafat zal nooit voldoende, laat staan afdoende, actie van zijn volk tegen zelfmoordenaars kunnen mobiliseren, zolang elk perspectief op een rechtvaardige oplossing ontbreekt. En wat voor Sjaron, de massa moordenaar, als rechtvaardig geldt, wordt niet als zodanig gezien door de Palestijnen.
De kanker is de bezetting en de longontsteking wat het gevolg is van de kanker is Hamas en dergelijke.
Hij zou de volgende verkiezingen ook nog eens gaan halen misschien en dat zegt niks goeds voor de toekomst van de vrede of het conflict.
En wat mij het meeste verbaast is dat een groot deel van de Israeliers vindt dat het conflict met geweld opgelost kan worden.
en over de terugtrekking tot de 67 lijn wat dus resolutie 242 is en wat inhoudt einde bezetting is meer dan de helft tegen.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 09-04-2002 13:00]
quote:ONS belasting geld ?
En als er dan een haven wordt gebouwd met nota bene ONS belastinggeld , wordt die zaak weer platgebombardeerd.
En die haven had nooit gebouwd mogen worden.
Aan de andere kant kan er nu 2x geld aan verdiend worden.
http://www.jpost.com/Editions/2002/04/09/LatestNews/LatestNews.46578.html
Waarom durft hij zijn mond niet open te doen voor het Israelische volk. En het volk te vertellen wat daar echt gaande is.
---------
U en ik vinden dat misschien van een vreemde smaak getuigen, maar die 'vredesactivisten' hebben zichzelf ook niet gemaakt. Zij vormen een wrang bijprodukt van tientallen jaren Europese Midden-Oosten politiek. In de zucht naar eenwording moest er vooral, hoe gekunsteld vaak ook, een eigen Europese buitenlandpolitiek worden ontwikkeld. Uiteraard het liefst wat afwijkend van het Amerikaanse beleid om zo de eigen identiteit te markeren. Dus werd het pro-Palestijns.
Jarenlang hebben Europese leiders Arafat letterlijk en figuurlijk geknuffeld. Bij hun ontmoetingen vonden zij het geven van een hand te kil en dus werden er naar Oost-Europees gebruik twee pakkerds gegeven. Die begroetingswijze stamt uit de dagen van de Koude Oorlog, toen Arafat zijn vrienden voornamelijk in de landen van het Warschau-pact moest zoeken.
De pro-Irakese houding van Arafat en zijn mensen tijdens de Golfoorlog vormde een teleurstelling die maar gauw moest worden vergeten.
bron : www.likud.nl
quote:Israël is een land, met een regering. Daar kun je tegen protesteren. Als een land -onschuldige- burgers vermoord dan is dat niet normaal, wanneer personen zelf dat doen (en er dus eigenlijk geen oplossing voor is) dan is dat sprek je over een crimineel of een terrorist of martelaar... Dat is een heel andere situatie.
Op dinsdag 09 april 2002 13:56 schreef Koos Voos het volgende:
Tijdens de aanslagen in Israel hoorde je die niet, die vonden zij blijkbaar gerechtvaardigd, maar Arafat betuigen zij thans gaarne hun sympathie.
quote:
Shimon Peres: Israël richt slachting aan Jenin
Gepost door Tijmen (tyme) - dinsdag 9 april 2002 @ 14:35 - Bron: Ha'aretz
Het lijkt goed mis te zijn gegaan in het vluchtelingenkamp Jenin op de Westelijke Jordaanoever. De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Shimon Peres spreekt in verband met de aanval op het kamp over een 'slachting'. Het is de eerste keer dat de Nobelprijs voor de Vrede-winnaar zo openlijk beschuldigingen uit in verband met acties waar hij zelf, als minister, medeverantwoordelijk voor is. Verschillende officieren van het Israëlische leger zeggen bang te zijn voor de internationale reacties op de acties.De Israëlische officieren zeggen tegen de Israëlische krant Ha'aretz dat in de stad gigantische verwoestingen zijn aangericht met bulldozers. "Vanwege de gevaren, verplaatsen de soldaten zich vrijwel niet te voet. De bulldozers vegen simpelweg de huizen weg en richten verschrikkelijke verwoestingen aan. Als de wereld die beelden ziet, zal het ons immense schade berokkenen. Het maakt niet uit hoeveel gezochte mannen we hebben gedood, en hoeveel van de teroristische infrastructuur we hebben blootgelegd: er is nog steeds geen rechtvaardiging voor het veroorzaken van zulke grootse vernietiging."
Volgens opgaven van het leger zijn er in Jenin in totaal honderd Palestijnen gedood. Vandaag alleen al zouden er twaalf Israëliërs zijn omgekomen. Gisteren nog, beval het leger alle 11.000 bewoners van het kamp hun huizen te verlaten, en dreigde met luchtaanvallen als ze dit niet zouden doen. Later vuurde Apache's van de Israëlische luchtmacht zeker dertig raketten af op plekken waar Palestijnse strijders zich zouden ophouden.
Minister Peres komt steeds geïsoleerder te staan in het kabinet. Gisteren zijn er weer drie nieuwe rechtse hardliners ingezworen in het kabinet. Peres overweegt om uit de regering te stappen, maar wil eerst de plannen van de Amerikaanse minister Colin Powell afwachten. Als die goed zijn wil hij daarvoor vechten in het kabinet.
Met dank aan Wildhagen voor de tip via de newssubmit.
quote:Omdat ie niet de kloten heeft om zich tegenover Sharon en zijn right-wingers te stellen.
Op dinsdag 09 april 2002 12:54 schreef Chadi het volgende:
Waarom durft hij zijn mond niet open te doen voor het Israelische volk. En het volk te vertellen wat daar echt gaande is.
En getuige de toch vrij zorgwekkende tabellen die je hierboven geeft lijkt me het gegeven dat ie zich tegen de meerderheid van de bevolking en de regerig zou keren met een dergelijke actie, ook wel meespelen. Het is echter tenminste al wat dat ie het woord 'slachtpartijen' gebruikt en daarmee Sharon toch wel aanvalt.
Verderest kan ik alleen maar weer zeggen: ontieglijk kortzichtig dat de meerderheid deze actie ondersteunt en dat men hiermee denkt de echte terroristen te dwarbomen. Nadat honderden wapens en personen opgepakt danwel vermoord zijn zullen straks als Israel zich terugtrekt nog hardere wraakacties van personen die zich helemaal niet in die gebieden bevinden volgen. Meer dan ooit halen ze de toorn zichzelf op hun hals, want diegene die hiermee het leven verloren hebben ook weer vrienden en familie waar ongetwijfeld mensen weer van door het lint gaan. Men creert juist nieuwe terroristen die het nu nog niet zijn, zeker in de steeds meer nijpende situatie van onderdrukking zonder hoop.
Uiteraard komt de groep die nu het hardste schreeuwt dat deze harde acties de juiste beslissing zijn straks ook weer het hardste met jank-verhalen als het weer aanslagen regent.
Maar zoals ik gisteren die Netanyahoe op TV zag orakelen, de vleesgeworden arrogantie die meent dat iedereen zich maar hier buiten moet houden en dat de EU hun mond moet houden, denk ik dat daarmee wel samenvattend het gedachtengoed zoals dat tegenwoordig in Israel heerst samengevat is. Ik zou haast zeggen, nou goed, zoek het dan maar uit, ware het niet dat er nu keihard moet worden opgetreden tegen Israel vanuit de Internationale gemeenschap.
Ze rekken het nu qua tijd maximaal met de razzia's, en pakken hier en daar zoveel mogelijk boze Palestijnen met wapens op, maar structureel iets doen aan het probleem, ho maar. De illusie dat men nu dichterbij de oplossing van het probleem is, is eigenlijk nog geen discussie waard, zo dom.
De meerderheid van de Israeliers die allemaal vergenoegzaamd in hun huisjes naar dit moord-schouwspel zitten te kijken: Mijn symphatie hebben jullie inmiddels verloren. S c h a n d a l i g disrespect voor levens en gebrek aan medeleven. Iets wat toch duidelijk in al die Heilige boekjes staat beschreven. Maarja, het zijn immers allemaal terroristen, die Palestijnen.
quote:Voor de onschuldige slachtoffers maakt het geen eene ruk uit of ze door regeringstroepen of door rebellen worden vermoordt. Duh...
Op dinsdag 09 april 2002 14:43 schreef Youssef het volgende:[..]
Israël is een land, met een regering. Daar kun je tegen protesteren. Als een land -onschuldige- burgers vermoord dan is dat niet normaal, wanneer personen zelf dat doen (en er dus eigenlijk geen oplossing voor is) dan is dat sprek je over een crimineel of een terrorist of martelaar... Dat is een heel andere situatie.
quote:Het zijn meerdere terroristen en het land van herkomst weigert er iets tegen te doen. Er is meerdere malen aan Arafat gevraagd om iets tegen deze gekken te ondernemen, maar hij doet niets.
Op dinsdag 09 april 2002 14:43 schreef Youssef het volgende:[..]
Israël is een land, met een regering. Daar kun je tegen protesteren. Als een land -onschuldige- burgers vermoord dan is dat niet normaal, wanneer personen zelf dat doen (en er dus eigenlijk geen oplossing voor is) dan is dat sprek je over een crimineel of een terrorist of martelaar... Dat is een heel andere situatie.
Dus slaat Israel terug en terecht. Telkens als Israel blijken geeft van welwillendheid en zich terugtrekt, komt er weer zo'n idioot of idiote (emancipatie?) die zichzelf en tientallen onschuldigen opblaast.
Als een Nederlander zichzelf in bijvoorbeeld Belgie opblaast dan doet Nederland er alles aan om herhaling van zoiets te voorkomen.
Maar Arafat doet helemaal niets. Volgens mij betreurt hij die acties niet eens.
quote:Vergelijking gaat mank en mist de kern van de zaak. Belgie onderdrukt Nederland niet. En als logisch gevolg zie je dat hier nauwelijks terroristen gekweekt worden. Simpel.
Op dinsdag 09 april 2002 15:10 schreef Gia het volgende:
Als een Nederlander zichzelf in bijvoorbeeld Belgie opblaast dan doet Nederland er alles aan om herhaling van zoiets te voorkomen.
Duitsland echter kreeg, als onderdrukker en bezetter 60 jaar geleden, wel te maken met wat tegengas van onze kant. Al was die erg gering omdat we niet veel in de melk te brokkelen hadden. Ik heb toen weinig mensen het zien betreuren dat hier en daar Duitsers gelynched werden. En ik heb al zeker niet van onze vluchtende regering maatregelen daarvoor gezien.
Jezus zou zich doodschamen...
quote:Duitsers die destijds gelynched werden, waren over het algemeen wel soldaten.
Op dinsdag 09 april 2002 15:20 schreef michelos het volgende:
Duitsland echter kreeg, als onderdrukker en bezetter 60 jaar geleden, wel te maken met wat tegengas van onze kant. Al was die erg gering omdat we niet veel in de melk te brokkelen hadden. Ik heb toen weinig mensen het zien betreuren dat hier en daar Duitsers gelynched werden. En ik heb al zeker niet van onze vluchtende regering maatregelen daarvoor gezien.
quote:mee eens
Op dinsdag 09 april 2002 13:56 schreef Koos Voos het volgende:
Na een eindeloze reeks van zelfmoordaanslagen op willekeurige, onschuldige Israelische burgers kon zelfs een blinde zien aankomen dat er een harde reactie moest volgen. Als een verwend kind bleef Arafat om een pak slaag jengelen. Nu hij het terecht krijgt, protesteren meteen tientallen verontruste 'vredesactivisten' van veelal Europese origine.
Tijdens de aanslagen in Israel hoorde je die niet, die vonden zij blijkbaar gerechtvaardigd, maar Arafat betuigen zij thans gaarne hun sympathie.U en ik vinden dat misschien van een vreemde smaak getuigen, maar die 'vredesactivisten' hebben zichzelf ook niet gemaakt. Zij vormen een wrang bijprodukt van tientallen jaren Europese Midden-Oosten politiek. In de zucht naar eenwording moest er vooral, hoe gekunsteld vaak ook, een eigen Europese buitenlandpolitiek worden ontwikkeld. Uiteraard het liefst wat afwijkend van het Amerikaanse beleid om zo de eigen identiteit te markeren. Dus werd het pro-Palestijns.
quote:Domme koe, daar had ik het toch ook niet over. Het ging toch om de protesten.
Op dinsdag 09 april 2002 15:00 schreef X-Ray het volgende:[..]
Voor de onschuldige slachtoffers maakt het geen eene ruk uit of ze door regeringstroepen of door rebellen worden vermoordt. Duh...
quote:Als een regering dat doet ja, dan wordt er veel feller tegen geprotesteerd. Zo is het nu eenmaal, want die kunnen het nou eenmaal niet maken.
Op dinsdag 09 april 2002 15:10 schreef Gia het volgende:[..]
Het zijn meerdere terroristen en het land van herkomst weigert er iets tegen te doen. Er is meerdere malen aan Arafat gevraagd om iets tegen deze gekken te ondernemen, maar hij doet niets.
Dus slaat Israel terug en terecht. Telkens als Israel blijken geeft van welwillendheid en zich terugtrekt, komt er weer zo'n idioot of idiote (emancipatie?) die zichzelf en tientallen onschuldigen opblaast.
Bovendien lijkt het me zowiezo onmogelijk om als Arafat zijnde hen te stoppen.
quote:Punt 1 maakt dat niet uit, want een soldaat is ook een mens en punt 2 waren er ook genoeg normale niet-militairen Duitsers de klos, vooral in de grens-streken. En daar was maar bar weinig medeleven mee, integendeel zelfs. Elke dode is er een teveel, zeker als dat onschuldigen zijn, maakt niet uit van welke kant of in welk uniform.
Op dinsdag 09 april 2002 15:47 schreef Gia het volgende:Duitsers die destijds gelynched werden, waren over het algemeen wel soldaten.
The issue is dat blijkbaar veel meer gerechtvaardigd is als het basis beginsel van vrijheid ondermijnt wordt en dat zich dan alle verdedigingsmechanismen in een mens mobiliseren om de vrijheid terug te winnen ten koste van de bezetter. In die strijdt is schijnbaar veel geoorloofd en dat geldt dus voor alle volken, leert de geschiedenis. Kortzichtig als je daarbij de Palestijnen nu in een ander hokje wil plaatsen en ze wil gescheiden houden van anderen door te zeggen dat zij dingen doen die wij nooit zouden doen. Als de Duitsers heden ten dage ons zouden binnenvallen en dat zou voor pakweg 20 jaar lang doorgaan, dan staan hier op den duur vanzelf Nederlandse versies van Hamas op.
quote:Nogmaals, appels en peren en ontwijken waar het om gaat. Sinds de Nazi's verslagen zijn is er geen grote drijfveer meer voor Nederlanders of welk volk dan ook om zich te bezigen aan dit soort van terrorisme zoals jij die schetst jegens de Duitsers.
Ik heb nog nooit gehoord dat Nederlandse terroristen Duitse burgers vermoorden die in een restaurantje een kopje koffie zaten te drinken.
Vanaf het moment dat de Israel volwassen genoeg is om per direct de Palestijnse staat uit te roepen in een gelijkwaardige vorm, dus niet het plan zoals Barak trachtte erdoor te drukken, zal het ook daar afgelopen zijn met de excessen.
quote:edit-offtopic-edit
Op dinsdag 09 april 2002 16:04 schreef Youssef het volgende:
Domme koe
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 09-04-2002 16:22]
quote:edit-offtopic-edit
Op dinsdag 09 april 2002 16:20 schreef X-Ray het volgende:edit-offtopic-edit
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 09-04-2002 16:41]
quote:Overigens om er alsnog op te reageren... waar slaat het op om militairen geld te geven. Geef dan wat aan een arme. Een beetje investeren in kogels, of een wapen.
quote:Oh, Dear Lord In Heaven, please let it be so!
Op dinsdag 09 april 2002 00:23 schreef HiZ het volgende:[..]
Die geven Israelische bedrijven bijvoorbeeld het recht om zonder speciale heffingen naar de EU te exporteren. Opschorting ervan gooit effectief de Europese deur dicht voor Israelische producten en diensten.
quote:Daar ben ik het absoluut niet mee eens, absolutelyarrogant. Ik heb zeer veel waardering voor de bijdrage die Chadi tot nu toe aan deze discussie heeft geleverd, en dat mag ook gezegd worden!
Op dinsdag 09 april 2002 00:29 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
en dat is nou het allerintelligentste dat ik jou in deze discussie heb zien zeggen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |