abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3722097
Dit topic slechts voor constructieve discussies en onderhandelingen AUB. Voor emotionele uitbarstingen, retoriek, galspuwerij e.d. zie het andere centrale topic:

Palestina/Israel *uitlaatklep* topic deel 1

Moge de discussies hier pragmatisch en hoopvol zijn.

Ars longa, vita brevis
pi_3722365
hier onderhandelen.. op dit forum ?

dream on

pi_3722420
quote:
Op donderdag 04 april 2002 14:39 schreef absolutelyarrogant het volgende:

[..]

Voor mij houdt discussieren nu eenmaal in dat je soms ook je eigen standpunt wijzigt, en dat probeer ik ook te doen ( ik heb veel meer begrip en compassie voorde palestijnse zaak gekregen in de afgelopen tijd, onder andere door deze discussie).

Ik moet inderdaad zeggen dat als je met "de andere kant" praat, dat beiden er dan opeens aan worden herinnerd dat we allemaal mensen zijn. Dat besef draagt op zich al bij aan een betere sfeer tijdens besprekingen en onderhandelingen.

Maar uiteindelijk komt het dus neer op het nader tot elkaar komen van de partijen. Dat is het doel van discussies en onderhandelingen. Je staat aanvankelijk lijnrecht tegenover elkaar, maar om de ander consessies aan jou te laten doen ben je zelf ook gedwongen om zelf een stap verder te zetten met een consessie aan jouw zijde... En zo ligt de oplossing uiteindelijk in het midden. Er moet ergens een oplossing zijn die voor beide partijen acceptabel is. We zijn geen aparte diersoorten of zo, we zijn beiden mensen, dus zover uit elkaar zullen onze eisen en wensen uiteindelijk toch niet liggen?

quote:
Het frustreert me gewoon een beetje dat de mensen die hier de palestijnse zaak verdedigen nooit verder komen dan roepen waarom ze die verdedigen.
Tja, ik blijf zelf van mening dat de schuld momenteel bij Israel ligt. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet bereid ben om erover te praten. Nog altijd honderdmaal beter dan elkaar de hersens in te slaan, dood te schieten of op te blazen, toch?
Ars longa, vita brevis
  donderdag 4 april 2002 @ 15:06:31 #4
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_3722454
quote:
Op donderdag 04 april 2002 15:04 schreef motown het volgende:

Tja, ik blijf zelf van mening dat de schuld momenteel bij Israel ligt. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet bereid ben om erover te praten. Nog altijd honderdmaal beter dan elkaar de hersens in te slaan, dood te schieten of op te blazen, toch?

Zou je dat ook zeggen als de palestijnen betere bewapening hadden als Israel ?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_3722523
quote:
Op donderdag 04 april 2002 15:06 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Zou je dat ook zeggen als de palestijnen betere bewapening hadden als Israel ?

Volgens mij kun je met die opmerkingen beter terecht in het andere topic:

Palestina/Israel *uitlaatklep* topic deel 1

Ars longa, vita brevis
pi_3722599
SLOTJE !!

anders krijg je weer van die mod wannabee reakties zoals hierboven...

'Als Arafat sterft van ellende hang ik de vlag uit. '..

donderdag 4 april 2002 @ 15:18:01 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3722614
Wat is er mis met dit topic dat nog steeds open is?
Israėl/Palestina, dialoog deel 2. Oplossingen?

Daarin kan je prima de dialoog en de constructieve oplossingen nog kwijt.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')