abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3696397
In Frankrijk is in de afgelopen dagen een boek uitverkocht geraakt, twintig duizend exemplaren waren binnen de kortste keren de winkel uit. Het gaat om het boek van Thiery Meyssan, die beweert dat op 11 september 2001 er helemaal geen vliegtuig is neergestort op het Pentagon. Hij baseert zijn theorie op het feit dat de instorting van het aangevallen deel van het Pentagon te lang op zich liet wachten en dat de inzittenden van vlucht 77 verdwenen waren.

De theorie is ondertussen aan flarden gescheurd door Liberation, die met foto's en interviews met nabestaanden heeft aangetoond dat het gewoon een hersenspinsel zonder goede basis.

Ook Le monde is die mening toegedaan, maar voegt daaraan toe dat dit soort theorie vooral makkelijk kan ontstaan als de overheid informatie probeert af te schermen, wat waarschijnlijk bij de aanval op het Pentagon logischerwijs ook is gebeurd; vanwege redenen volledig niet verbonden met de aanval was het wat lastiger om informatie over deze aanval te verkrijgen, waardoor er een aantal grijze gebieden in zitten die bedenkers van samenzweringstheorien maar al te graag opvullen.

http://www.guardian.co.uk/september11/story/0,11209,677112,00.html

Ik vond dit een leuk voorbeeld weer van hoe gek mensen zijn die in samenzweringstheorien geloven. Alleen weet ik niet wie er gekker is, de bedenker of de gelovige.

pi_3696472
And for all we know he's right!
Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_3696542
Aan de ene kant zijn sommige beweringen dat er geen vliegtuig was best overtuigend. Aan de andere kant, er is een vliegtuig vermist. Er zijn een paar honderd mensen vermist. Waar zijn die dan gebleven???
  dinsdag 2 april 2002 @ 15:31:00 #5
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_3696713
Tja, nou je het zegt. Ik heb de beelden van het pentagon met een gat erin ofwel ingestort deel erin ook gezien (wie niet), maaaar... ik zag er geen vliegtuig op, naast of voor liggen

Toch maar ff die theorie lezen

pi_3696726
Zie je wel... dat heet de machtige wapen lobie...

Die creeeren gewoon een oorlog.. makkelijk zat

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_3696765
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 15:31 schreef Lopat het volgende:
Zie je wel... dat heet de machtige wapen lobie...

Die creeeren gewoon een oorlog.. makkelijk zat

Misschien bestaat Bin Laden niet, misschien waren die vliegtuigen gekaapt door de FBI
pi_3696836
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 15:34 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Misschien bestaat Bin Laden niet, misschien waren die vliegtuigen gekaapt door de FBI

Laat dat misschien maar achterwege ik ben overtuigt
  dinsdag 2 april 2002 @ 15:40:15 #9
18159 Dlocks
pi_3696875
Na het lezen van http://www.asile.org/citoyens/numero13/pentagone/erreurs_en.htm en het bekijken van de bijbehorende foto's komt die theorie toch wel geloofwaardig over

Waar was/is dat vliegtuig

Niet dat ik het geloof, maar toch...

pi_3697093
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 15:40 schreef Dlocks het volgende:
Na het lezen van http://www.asile.org/citoyens/numero13/pentagone/erreurs_en.htm en het bekijken van de bijbehorende foto's komt die theorie toch wel geloofwaardig over

Waar was/is dat vliegtuig

Niet dat ik het geloof, maar toch...

http://www.snopes.com/rumors/pentagon.htm

Goeie ontzenuwing van het hele Pentagon verhaal.

dinsdag 2 april 2002 @ 16:34:06 #11
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
  dinsdag 2 april 2002 @ 16:34:17 #12
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3697594
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 15:37 schreef Lopat het volgende:

[..]

Laat dat misschien maar achterwege ik ben overtuigt

Hitler schijnt in een bunker onder de Zuidpool te wonen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 2 april 2002 @ 16:57:17 #13
18159 Dlocks
pi_3697909
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 16:34 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Samen met Superman?
pi_3698011
quote:
Ja, inderdaad... Samen met de eerste Arische afgezanten en de kopstukken van de Thule Gesellschaft, die het eeuwige leven hebben.
  dinsdag 2 april 2002 @ 17:06:15 #15
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_3698051
Er is helemaal niets gebeurt de twin towers staan er ook nog(flight simulator 98)
sing a song and dance along the boulevard of broken dreams
  dinsdag 2 april 2002 @ 17:16:52 #16
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3698245
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 17:03 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Ja, inderdaad... Samen met de eerste Arische afgezanten en de kopstukken van de Thule Gesellschaft, die het eeuwige leven hebben.

Correct.
De Reptillians hebben er ook een vinger in de pap.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3698258
quote:

[..]

In de bunker naast hem resideert Tupac Shakur.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_3698295
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 17:16 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Correct.
De Reptillians hebben er ook een vinger in de pap.

Je weet teveel...

psst.. Thought Helmet

pi_3698387
Hij was vorige week op een TV programma op France 2.

En hij zei dus inderdaad dat alles in scene was gezet. Dat vliegtuig was helemaal niet op het Pentagon neegestort maar in zee.

Ik zal nog ff de precieze details navragen.

dinsdag 2 april 2002 @ 17:29:09 #20
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3698415
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 17:20 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Je weet teveel...

Dan zal ik binnenkort wel verdwijnen.
Of mijn identiteit wordt ingenomen door iemand anders.... een puppet.
quote:
psst.. Thought Helmet
Magneto's helm van de X-Men is er niks bij
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3698470
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 17:29 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dan zal ik binnenkort wel verdwijnen.
Of mijn identiteit wordt ingenomen door iemand anders.... een puppet.

Ik denk in jouw geval een muppet... ;]
pi_3707513
Vandaag op Nu.nl:

LONDEN - Het Franse publiek is in de ban van een boek waarin de auteur beweert dat het Pentagon op 11 september niet getroffen is door een gekaapt vliegtuig. Binnen tien dagen zijn er al 20.000 exemplaren verkocht van L'Effroyable Imposture (Verbijsterend Bedrog) van Thierry Meyssan.

De Fransman zegt dat er geen enkel bewijs is dat het Amerikaanse ministerie van Defensie door een vliegtuig werd getroffen. Volgens Meyssan spreken de ooggetuigen elkaar tegen en is er op foto's van het Pentagon na de aanslag geen spoor te zien van de resten van een vliegtuig. Ook zou de schade die aan het gebouw is aangericht niet overeenkomen met die van een vliegtuigcrash, zo meldt de BBC.

Het boek verwijst naar een website, Hunt the Boeing, waarop foto's staan die de stelling van Meyssan zouden moeten onderbouwen. Op de afbeeldingen zijn geen sporen van de Boeing te zien. De plaatjes zouden de allereerste theorie onderbouwen, volgens welke het Pentagon getroffen werd door een aanslag met een zware autobom, Die veronderstelling werd door de autoriteiten al op 11 september direct van tafel zijn geveegd.

Het boek van Meyssan gaat niet in op de vraag waarom er gelogen zou zijn over de aard van de aanslag op het Pentagon. Ook blijft in het midden hoe de 68 mensen die zich op 'vlucht 77' bevonden, om het leven zijn gekomen

Zie hier de website met de foto's:

http://www.asile.org/citoyens/numero13/pentagone/erreurs_en.htm

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_3707595
Ja dat is wel makkelijk scoren, zo een boek schrijven. Jammer dat die wel aangeeft waarom het geen vliegtuig is geweest, maar niet aangeeft waar dat vliegtuig en de inzittenden dan wel gebleven zijn.
Ik vind het ook vreemd dat je nergens op die foto's brokstukken van een vliegtuig ziet, maar ik vind het nog vreemder dat er dan ergens een vliegtuig met inzittenden compleet verdwenen zou moeten zijn.
  Moderator woensdag 3 april 2002 @ 12:01:13 #24
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_3707625
quote:
Op woensdag 03 april 2002 11:58 schreef calvobbes het volgende:
maar ik vind het nog vreemder dat er dan ergens een vliegtuig met inzittenden compleet verdwenen zou moeten zijn.
Bermuda driehoek?

Sorry, maar sommige complottheorieën gaan me gewoon veel te ver...

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_3707637
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 15:12 schreef HiZ het volgende:
In Frankrijk is in de afgelopen dagen een boek uitverkocht geraakt, twintig duizend exemplaren waren binnen de kortste keren de winkel uit. Het gaat om het boek van Thiery Meyssan, die beweert dat op 11 september 2001 er helemaal geen vliegtuig is neergestort op het Pentagon. Hij baseert zijn theorie op het feit dat de instorting van het aangevallen deel van het Pentagon te lang op zich liet wachten en dat de inzittenden van vlucht 77 verdwenen waren.

De theorie is ondertussen aan flarden gescheurd door L

Ik vond dit een leuk voorbeeld weer van hoe gek mensen zijn die in samenzweringstheorien geloven. Alleen weet ik niet wie er gekker is, de bedenker of de gelovige.

HiZ, je hebt vast de website van Meyssan bekeken (Hunt de boeing), ik vertrouw erop dat je tevens de ontkrachtende verklaringen hebt gelezen, dus zeg mij waar jij het vliegtuig hebt ontdekt op de foto's, hoe je wilt verklaren dat een vallend vliegtuig alleen de onderste verdieping van het Pentagon heeft geraakt, en tevens waar de vleugels van dit vliegtuig zijn gebleven.

Ik vind deze Meyssen nl helemaal niet zo gek, en zie zelfs geen echte complottheorie, vlucht 77 is imo net zoals die vlucht 93 met de heldendaad passagiers uit de lucht gehaald door een F16 (en dat vind ik niet zo vreemd), en mogelijk is het Pentagon zelf geraakt door ee zware autobom, echter doordat de VS het niet makkelijk vindt toe te geven zijn eigen burgers uit de lucht te hebben geschoten hebben beide neergehaalde vliegtuigen hun eigen verhaal gekregen.

Maar goed, ik sta open voor degenen die het verhaal van Meyssen onderuit halen, ik wacht het even af.

pi_3707687
quote:
Op woensdag 03 april 2002 11:58 schreef calvobbes het volgende:
Ja dat is wel makkelijk scoren, zo een boek schrijven. Jammer dat die wel aangeeft waarom het geen vliegtuig is geweest, maar niet aangeeft waar dat vliegtuig en de inzittenden dan wel gebleven zijn.
Ik vind het ook vreemd dat je nergens op die foto's brokstukken van een vliegtuig ziet, maar ik vind het nog vreemder dat er dan ergens een vliegtuig met inzittenden compleet verdwenen zou moeten zijn.
Ik vind het helemaal niet vreemd.
Vlucht 77 en 93 zijn door F-16's uit de lucht geschoten, niet verdwenen.
Zoals je misschien weet was er van vlucht 93 niks over behalve hele kleine stukjes.
Dat zal met de andere ook gebeurd zijn, dat wij er geen beelden van hebben gezien betekend niet dat ze verdwenen zijn.

De VS zag zich mogelijk genoodzaakt er 2 verhalen bij te bedenken en wil niet toegeven dat die vliegtuigen uit de lucht geschoten zijn, terwijl ik denk dat iedereen daar begrip voor heeft.

Het was sowieso ongeloofwaardig dat ze niet op tijd die vliegtuigen konden neerhalen, dus ik geloof dat ze wel zijn neergehaald, maar omdat zoiets toch vrij pijnlijk is, dat er 2 verhaal versies voor bedacht zijn; de passagiers die een vliegtuig doen crashen boven bebost gebied en een vliegtuig dat zich al neerstortende in de onderste verdieping van het Pentagon boort, voor wie het geloven wil prachtig.

pi_3707712
quote:
Op woensdag 03 april 2002 12:01 schreef Mike het volgende:

[..]

Bermuda driehoek?

Sorry, maar sommige complottheorieën gaan me gewoon veel te ver...

Dit is geen complottheorie Mike, Meyssan beweerd niet dat het vliegtuig is verdwenen op mysterieuze wijze, maar dat het niet bij het Pentagon ligt (dat is duidelijk te zien op de foto's), het vliegtuig ligt gewoon in hele kleine brokstukken elders op bebost gebied.
pi_3707746
Tja, ik blijf het vergezocht vinden... Lijkt me trouwens ook raar dat ze voor het pentagon een vrachtwagen zouden hebben gebruikt. Blijkbaar was het voor de daders niet zo'n moeite om vliegtuigen te kapen, dus waarom zouden ze dan het risico nemen om met een vrachtwagen het Pentagon aan te vallen? Ze moesten immers door een ochtendspits en ik neem aan toch wel iets van een beveiligd gebied in.
Een vliegtuig vol met kerosine heeft ongetwijfeld een grotere impact, zowel aan schade als indruk bij de amerikanen!
  woensdag 3 april 2002 @ 12:19:30 #29
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3707779
Goed, als die vlucht 77 is neergeschoten, waar zijn volgens jou die brokstukken dan terecht gekomen Cosma? In een stad als Washington verstop je niet zomaar een paar miljoen stukjes vliegtuig, laat staan dat je de explosie in de lucht kunt verhullen.
pi_3707791
Op deze site worden de bevindingen van de 'hunt the Boeing'-site onderuit gehaald. De basis van het nu verschenen boek komt zo op erg losse schroeven te staan.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_3707796
quote:
Op woensdag 03 april 2002 12:12 schreef Cosma-Shiva het volgende:

het vliegtuig ligt gewoon in hele kleine brokstukken elders op bebost gebied.

Dan kan dat nog altijd ontdekt worden. Er zijn vast niet zoveel plekken in Amerika waar niemand komt.
  woensdag 3 april 2002 @ 12:21:29 #32
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_3707805
Ook al is het waar, die mensen zijn nog steeds dood.

En wat heb je dan in vredesnaam aangetoond? De Amerikaanse regering heeft gelogen! ojee, dat wisten we nog niet, hoor! Al die complottheories leiden nergens toe, ook al zijn ze waar. Wat willen ze doen als sommige theorieen volgens hun aangetoond zijn? Helemaal niks, mensen blijven toch gezellig naar de MacDonalds gaan en de rondleiding in het Witte Huis gaat ook gewoon door.

Het is echt zo'n werklozenbezigheid, een beetje zinloze complottheorietjes verzinnen en dan proberen aan te tonen, ze wanen zich allemaal een Fox Mulder en hopen op martelaarschap.

I wasn't supposed to BE here today!
pi_3707814
Zoals de meeste complot theorieen volgt die Franse schrijver een vast patroon:

1. Gebeurtenis X komt niet overeen met mijn verwachtingen, en een aantal zaken snap ik niet.
2. Ik ben alwetend en onfeilbaar en dus moet die gebeurtenis niet zo zijn gelopen als algemeen wordt verondersteld.
3. Ik zoek een nieuwe verklaring voor de gebeurtenis die overeenstemt met mijn ideeen en kennis van zaken.
4. Alles wat nog steeds niet overeenkomt is bewijs van een grote samenzwering. Gebrek aan bewijs of tegenbewijs kan zo keurig worden aangevoerd als bewijs voor mijn theorie. Dat ik geen idee heb dat je voor zware machines je grasveldje moet verstevigen met grint wordt nu bewijs van een sinistere cover-up.
5. Schrijf boek/begin website.

woensdag 3 april 2002 @ 12:23:03 #34
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_3707821
quote:
Op woensdag 03 april 2002 12:20 schreef calvobbes het volgende:
Er zijn vast niet zoveel plekken in Amerika waar niemand komt.
Nee, vast niet.

I wasn't supposed to BE here today!
  woensdag 3 april 2002 @ 12:24:09 #35
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3707835
quote:

[..]

Dit is geen complottheorie Mike, Meyssan beweerd niet dat het vliegtuig is verdwenen op mysterieuze wijze, maar dat het niet bij het Pentagon ligt (dat is duidelijk te zien op de foto's), het vliegtuig ligt gewoon in hele kleine brokstukken elders op bebost gebied.

Op deze site http://www.snopes.com/rumors/pentagon.htm word het hele verhaal uitgebreid ontkracht.

Waarom zou men doen alsof er een vliegtuig is gecrasht op het Pentagon terwijl dat een stuk verderop is neergestort?
En hoe kreeg men ALLE aanwezige media zo ver dat verhaal te verspreiden?

Het gaat helemaal nergens over.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 3 april 2002 @ 12:25:08 #36
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3707846
quote:
Op woensdag 03 april 2002 12:21 schreef zodiaque het volgende:
Het is echt zo'n werklozenbezigheid, een beetje zinloze complottheorietjes verzinnen en dan proberen aan te tonen, ze wanen zich allemaal een Fox Mulder en hopen op martelaarschap.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3707921
quote:

[..]

Tuurlijk. Denk nou eens na. Wanneer zou je overwegen om een passagiersvliegtuig neer te halen? Volgens mij slechts dan wanneer het een direct gevaar oplevert voor veel andere mensen. Dus je hebt hier een gekaapt toestel, op weg naar een plek, die belangrijk genoeg is om te beschermen door dat vliegtuig neer te halen.

Dat ding zal dan dus echt ergens op die route neerkomen. Vliegtuigen die je neerhaalt verplaatsen zich over het algemeen niet enkele honderden kilometers om ergens ver afgelegen in de bush neer te komen.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_3707952
quote:
Op woensdag 03 april 2002 12:23 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Nee, vast niet.

owh sorry, ben ik vergeten erbij te zetten "onderweg naar het pentagon". Wat naief van mij om te denken dat anderen dat er zelf wel bij kunnen denken.
pi_3707956
quote:
Op woensdag 03 april 2002 12:24 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Op deze site http://www.snopes.com/rumors/pentagon.htm word het hele verhaal uitgebreid ontkracht.

Waarom zou men doen alsof er een vliegtuig is gecrasht op het Pentagon terwijl dat een stuk verderop is neergestort?

Om dezelfde reden waarom men doet alsof de moedige passagiers de kapers overmeesteren en een vliegtuig doen crashen boven bebost gebied X-Ray.
quote:
En hoe kreeg men ALLE aanwezige media zo ver dat verhaal te verspreiden?
Op dezelfde manier waarop men ALLE aanwezige media zo ver kreeg het verhaal van de moedige passagiers te verspreiden X-Ray (het heldendaad-verhaal).
  woensdag 3 april 2002 @ 12:39:54 #40
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3708021
quote:
Op woensdag 03 april 2002 12:35 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Om dezelfde reden waarom men doet alsof de moedige passagiers de kapers overmeesteren en een vliegtuig doen crashen boven bebost gebied X-Ray.
Neerhalen boven bebost gebied gaat wat moeilijker in de omgeving van Washington voor zover ik weet en al helemaal buiten het zicht van enig publiek.
pi_3708055
quote:
Op woensdag 03 april 2002 12:19 schreef Lithion het volgende:
Goed, als die vlucht 77 is neergeschoten, waar zijn volgens jou die brokstukken dan terecht gekomen Cosma? In een stad als Washington verstop je niet zomaar een paar miljoen stukjes vliegtuig, laat staan dat je de explosie in de lucht kunt verhullen.
Dat lijkt me niet zo moeilijk Lithion, op en na 9-11 zal de binnenlandse veiligheid zonder enige moeite bepaalde stukken grond (mogelijk bebost gebied) hebben kunnen afzetten om en nabij het Pentagon zonder argwaan te wekken, het vliegtuig zal daar (of mogelijk elders) boven onbewoond gebied zijn neergehaald (net als vlucht 93) door een F 16, en er zal niet meer van over zijn als hele kleine brokstukjes, er zal nergens een vliegtuig hebben gelegen iig.
Immers, van vlucht 93 hebben wij ook niet meer gezien als een gapend gat, en wij vinden toch ook niet dat dat vliegtuig "verdwenen" is?

De VS zag zich genoodzaakt deze 2 vliegtuigen neer te halen, en terecht, de versie van de heldendaad geloofde ik al niet vanaf dag 1; men vond het pijnlijk toe te moeten geven dat het zijn eigen burgers uit de lucht heeft geschoten.
Uit diverse papieren was immers gebleken dat vlucht 77 en 93 respectievelijk bestemd waren voor het Witte Huis en het Vrijheidbeeld, merkwaardig dat beide vliegtuigen die worden bestuurd door zeer getrainde kapers op onverklaarbare wijze zijn neergestort.
Ook zeer merkwaardig dat de VS geen kans heeft gezien die vliegtuigen neer te halen (volgens de officiële lezing), maar dat hebben ze gewoon wel gedaan.

pi_3708062
quote:

Op dezelfde manier waarop men ALLE aanwezige media zo ver kreeg het verhaal van de moedige passagiers te verspreiden X-Ray (het heldendaad-verhaal).

maar dat is ook een verhaal wat de amerikanen als zoete koek slikken. Amerikaanse burgers die in opstand komen tegen barbaren. Daar heeft een krant niet veel overtuiging voor nodig om dat breed uit te meten op de voorpagina's.
En daarbij kwam dat verhaal pas na een dag of twee. Iedereen ging er vanaf het begin af aan vanuit dat het pentagon ook was geraakt door een vliegtuig.
  woensdag 3 april 2002 @ 12:47:05 #43
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3708120
quote:
Op woensdag 03 april 2002 12:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Dat lijkt me niet zo moeilijk Lithion, op en na 9-11 zal de binnenlandse veiligheid zonder enige moeite bepaalde stukken grond (mogelijk bebost gebied) hebben kunnen afzetten om en nabij het Pentagon zonder argwaan te wekken, het vliegtuig zal daar (of mogelijk elders) boven onbewoond gebied zijn neergehaald (net als vlucht 93) door een F 16, en er zal niet meer van over zijn als hele kleine brokstukjes, er zal nergens een vliegtuig hebben gelegen iig.
En jij denkt dat een stel waanzinnige kapers, die er geen moeite mee hebben om zich in een gebouw te boren, wel direct luisteren naar een straaljagerpiloot omdat ze anders neergehaald worden?
quote:
Immers, van vlucht 93 hebben wij ook niet meer gezien als een gapend gat, en wij vinden toch ook niet dat dat vliegtuig "verdwenen" is?
Omdat die volgens het vluchtplan ook daadwerkelijk over onbevolkt (of slechts zeer dun bevolkt) gebied vloog, dat die neer is gehaald wil ik nog wel geloven, maar hoe wil je kapers, die geen enkele moeite hebben om te sterven door zich in een gebouw te boren, zover krijgen dat ze van hun koers afwijken?
  woensdag 3 april 2002 @ 12:51:59 #44
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3708180
quote:

[..]

[..]

Zucht.... Cosma.... dat vliegtuig is neergestord op het Pentagon. Er is GEEN reden dat de FBI op de dag van het neerhalen van het WTC iets laat ontploffen bij het Pentagon en dan net doen alsof het een vliegtuig was.

Ik geloof ook dat een hoop mensen zich vergissen in het formaat van het Pentagon, want men denkt dat een vliegtuig er aan de andere kant weer uit had moeten komen of het gehele Pentagon had moeten vernietigen: dan vergissen jullie je schromelijk: het Pentagon is het grootste kantoorgebouw ter wereld (op volume gemeten) en is echt HEEL groot en fors. Ook al lijkt dat niet zo door de omvang in de breedte en de verhouding met de hoogte: de zijden meten ruim 300 meter in lengte. Een eifeltoren op z'n zij dus.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3708535
quote:
Op woensdag 03 april 2002 12:32 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Tuurlijk. Denk nou eens na. Wanneer zou je overwegen om een passagiersvliegtuig neer te halen? Volgens mij slechts dan wanneer het een direct gevaar oplevert voor veel andere mensen. Dus je hebt hier een gekaapt toestel, op weg naar een plek, die belangrijk genoeg is om te beschermen door dat vliegtuig neer te halen.

Helemaal mee eens.(afgezien van het " denk nou eens na")
quote:
Dat ding zal dan dus echt ergens op die route neerkomen. Vliegtuigen die je neerhaalt verplaatsen zich over het algemeen niet enkele honderden kilometers om ergens ver afgelegen in de bush neer te komen.
Wij weten toch niet waar het vliegtuig zich precies bevond toen het werd neergehaald?

Ik heb nergens beweerd dat het vliegtuig honderden kilometers verplaatst is, ik zeg alleen dat ik vermoed dat het werd neergehaald.
Er is ons verteld dat het vliegtuig op weg was naar het Pentagon, volgens een andere lezing was het overigens op weg naar het Witte Huis, maar wij weten toch niet waar het vliegtuig zich precies bevond toen het werd neergehaald?

Over vlucht 77 is weinig bekend, de passagiers hebben niet naar huis gebeld, dus for all we know is het kort na het opstijgen en nadat het contact met de verkeerstoren uitviel naar benenden gehaald boven onbewoond gebied.

pi_3708584
quote:
Op woensdag 03 april 2002 12:39 schreef Lithion het volgende:

[..]

Neerhalen boven bebost gebied gaat wat moeilijker in de omgeving van Washington voor zover ik weet en al helemaal buiten het zicht van enig publiek.

Zijn er beelden vertoond dan dat het vliegtuig reeds boven Washington vloog?
Zover ik weet niet.

Denk je werkelijk dat na wat er gebeurd was in New York, en de autotiteiten al snel na het opstijgen van dit vliegtuig wisten dat het gekaapt was (dat was nl live te horen) zij dat vliegtuig de gelegenheid geven boven Washington te gaan vliegen?
Is het niet logischer aan te nemen dat na New York F16's alle volgende gekaapte toestellen zonder verdere afwegingen uit de lucht te halen?

woensdag 3 april 2002 @ 13:29:07 #47
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3708626
quote:
Op woensdag 03 april 2002 13:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Wij weten toch niet waar het vliegtuig zich precies bevond toen het werd neergehaald?
Je gaat hier al de fout in door er op voorhand al van uit te gaan dát het vliegtuig is neergehaald waardoor je andere mogelijkheden uitsluit.
quote:
Ik heb nergens beweerd dat het vliegtuig honderden kilometers verplaatst is, ik zeg alleen dat ik vermoed dat het werd neergehaald.
Er is ons verteld dat het vliegtuig op weg was naar het Pentagon, volgens een andere lezing was het overigens op weg naar het Witte Huis, maar wij weten toch niet waar het vliegtuig zich precies bevond toen het werd neergehaald?
Dat vliegtuig is opgestegen van Washington Dulles Airport, onderweg heeft het niet boven onbewoond gebied gevlogen, dus waar moet dat vliegtuig dan neergehaald zijn?
Bovendien is heel goed te verklaren waarom dat vliegtuig niet is neergehaald. De theorie dat de Amerikaanse Defensie alle tijd heeft gehad om de vliegtuigen is alleen gestoeld op de aanname dat de kapingen allemaal op hetzelfde moment hun aanvang hadden en dat dus het contact met de vluchtleidingen op hetzelfde tijdstip onderbroken werd. Dat hoeft dus absoluut niet het geval te zijn. In het geval van vlucht 77 zouden de kapers slechts enkele minuten voordat ze hun doel zouden bereiken, de controle overgenomen kunnen hebben. Dat laat weinig (zoniet geen) ruimte voor het neerhalen van dat vliegtuig.
pi_3708677
quote:
Op woensdag 03 april 2002 12:47 schreef Lithion het volgende:

[..]

En jij denkt dat een stel waanzinnige kapers, die er geen moeite mee hebben om zich in een gebouw te boren, wel direct luisteren naar een straaljagerpiloot omdat ze anders neergehaald worden?

Nee dat denk ik niet, ik heb al een paar keer gezegd dat ik denk dat ze zonder pardon uit de lucht geschoten zijn.
quote:
Omdat die volgens het vluchtplan ook daadwerkelijk over onbevolkt (of slechts zeer dun bevolkt) gebied vloog, dat die neer is gehaald wil ik nog wel geloven, maar hoe wil je kapers, die geen enkele moeite hebben om te sterven door zich in een gebouw te boren, zover krijgen dat ze van hun koers afwijken?
Wie zegt dat ze van hun vluchtplan zijn afgeweken?
Wij weten immers niet wat hun vluchtplan precies was, we weten dat het toestel gekaapt was, maar niet met zekerheid wat het doelwit van de kapers was.

Het vliegtuig was gekaapt en langere tijd in de lucht; vrij onaannemelijk.

Is het niet logisch te denken dat het helemaal niet lang heeft mogen rondvliegen, maar dat het zodra bekend werd dat het gekaapt was uit de lucht is gehaald,
Zonder dat wij weten waar precies?

(Van vlucht 77 was van bekend dat het gekaapt was kort na de 2e inslag in het WTC, al die tijd geen actie ondernomen? Ik heb moeite dat te geloven, ookal is dat vliegtuig later gekaapt als de 2 voorgaande het is lange tijd in de lucht geweest zonder dat er verdere actie is ondernomen).

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 03-04-2002 13:39]

woensdag 3 april 2002 @ 13:35:05 #49
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3708689
quote:
Op woensdag 03 april 2002 13:25 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Zijn er beelden vertoond dan dat het vliegtuig reeds boven Washington vloog?
Zover ik weet niet.
Waarom is dat relevant? In New York hád men een reden om te filmen nadat de eerste toren in brand stond, in Washington had niemand een reden om de hemel af te gaan turen op zoek naar een vliegtuig.
quote:
Denk je werkelijk dat na wat er gebeurd was in New York, en de autotiteiten al snel na het opstijgen van dit vliegtuig wisten dat het gekaapt was (dat was nl live te horen) zij dat vliegtuig de gelegenheid geven boven Washington te gaan vliegen?
Het vliegtuig vloog al over Washington, daar hadden ze dus weinig keuze in.
quote:
Is het niet logischer aan te nemen dat na New York F16's alle volgende gekaapte toestellen zonder verdere afwegingen uit de lucht te halen?
Nee, simpelweg omdat de gevolgen op de grond gigantisch zouden zijn (zie vlucht 93), de gevolgen indien er onterecht een toestel neergeschoten wordt enorm zijn, omdat het toentertijd bij de Amerikaanse overheid en defensie een enorme crisissituatie was en gezien NIEMAND ook maar durfde te vermoeden dat het met die aanslag in New York nog niet afgelopen was.
  woensdag 3 april 2002 @ 13:39:12 #50
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3708725
quote:
Op woensdag 03 april 2002 13:34 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Nee dat denk ik niet, ik heb al een paar keer gezegd dat ik denk dat ze zonder pardon uit de lucht geschoten zijn.
Dit was nog gestoeld op hetgeen je zei over het neerschieten boven onbewoond gebied, wat simpelweg niet mogelijk is in Washington. Als je dat vliegtuig dan boven onbewoond gebied wilt neerhalen, zul je die daar dus eerst eens moeten zien te krijgen.
quote:
Wie zegt dat ze van hun vluchtplan zijn afgeweken?
Wij weten immers niet wat hun vluchtplan precies was, we weten dat het toestel gekaapt was, maar niet met zekerheid wat het doelwit van de kapers was.
quote:
American Airlines Flight 77: About an hour after takeoff from Washington's Dulles International Airport on Tuesday morning, the Boeing 757 headed for Los Angeles became a massive missile aimed at the nation's capital.

By 9:45 a.m., when the diving plane carved out a massive chunk of the Pentagon, its passengers had experienced unspeakable terror.

Barbara Olson, the former federal prosecutor who became a prominent TV commentator during the impeachment of President Clinton, called her husband twice in the final minutes. Her last words to him were "What do I tell the pilot to do?"

On the ground, air traffic controllers watching Flight 77's progress westward suddenly lost touch with the plane, which disappeared from radar screens and cut off radio contact.

Controllers had time to warn the White House that the jet was aimed directly at the president's mansion and was traveling at full throttle. But the unidentified pilot then executed a tight pivot and the jet fell below radar level, sources said.

Flight 77 then dove into the Pentagon, carving a hole in the nation's defense headquarters six stories high and 200 feet wide.

quote:
Is het niet logisch te denken dat het helemaal geen anderhalf uur heeft mogen rondvliegen, maar dat het zodra bekend werd dat het gekaapt was uit de lucht is gehaald,
Zonder dat wij weten waar precies?
Goed, wáár in de omgeving van Washington zou jij dat dan gedaan hebben zonder dat iemand dat gezien heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')