abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 29 maart 2002 @ 04:40:38 #1
10813 Gboy27
*Stripfiguur*
pi_3654776
Ik ben zelf een slachtoffer van incest (door de 2e man van mijn moeder op 10 jarige leeftijd)
Ik zou graag eens willen praten met andere incest-slachtoffers!!! Vooral met jongens/mannen, MAAR vrouwelijke slachtoffers zijn ook "welkom"
Ik heb eigenlijk nooit met mede-slachtoffers gesproken; misschien lucht het op!
Het lijkt me niet echt een goed idee het hier op FOK! te doen, mail me AUB. Mijn adres is: pmfrank@home.nl
pi_3654858
Ja, gboy dat is in eens een zwaar onderwerp. Persoonlijk heb ik (gelukkig) geen ervaring met incest en misbruik. Ik weet niet of de gemiddelde Fokker hiermee te maken heeft gehad maar ik raad je aan om hulp te zoeken. Ik weet niet of het je zal helpen maar het zal je helpen om lotgenoten te zoeken en hopelijk te vinden.

Je mag altijd met mij praten, FOK heeft mijn mailadres maar ik denk als je iets kwijt wil en het wil verwerken het het beste kunt vertellen aan lot genoten omdat zij weten wat je hebt doorgemaakt en zo.

En dat kan juist het meeste helpen. Ik wens je veel sterkte.

to climb or not to climb, thats the question
  † In Memoriam † vrijdag 29 maart 2002 @ 06:56:43 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3654862
Ik had ook al zullen reageren, maar heb het zelf niet meegemaakt. Mijn zus wel (jarenlang door mijn opa misbruikt) dus 'weet' hoeveel impact het kan hebben.

Of je ooit hulp gehad hebt in de vorm van therapie of iets dergelijks weet ik niet, meestal is het wel goed. Bepaalde dingen zijn moeilijk op je uppie uit te komen, dus waarom het jezelf niet wat gemakkelijker maken dan?

Wat zo jammer is, is dat dergelijke onderwerpen zo extra beladen zijn. Het is je overkomen en dat is al rot genoeg, worden de meesten er ook nog eens ongemakkelijk bij als er over gesproken wordt. Vooral als jongen gaat. Nou ja, niet iedereen gelukkig.

Daarom vind ik het heel goed van je dat je een oproepje doet!

pi_3655083
mijn vriendin is misbruikt op haar 10e door een gozertje van 13 jaar. Ze is nu 17 en ze zit er nog mee. Ik probeer haar op zon goed mogelijke manier bij de staan. Ik vind het errug triest dat er zulke mensen op deze wereld zijn. Ik heb zelf persoonlijk geen ervaringen met dit soort idioterij.
  vrijdag 29 maart 2002 @ 09:20:37 #5
21608 Red-Ace
iNSANE fuckedup
pi_3655188
Ja... ik ben ook een slachtoffer van meerdere personen die niet met hun vuile gore poten van me af konden blijven.

ik moet je wel zeggen dat ik er inmiddels mee heb leren leven maar tis nog steeds zwaar kl*te want er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk!

men beweerd altijd wel dat praten er over helpt maar het heeft mij tot de dag van vandaag nog nergens gebracht waar geen pijn, verdriet, eenzaamheid, onbegrip, wraakgevoelens, enz enz waren omtrent dit zwarte en niet te vergeten (17 jaar) gedeelte uit mijn 33 jarig bestaan!

ondanks dat ik dit nu beweer wil ik je aanbieden om me te mailen als je het ffuh te zwaar hebt en als je denkt dat ik je misschien van dienst kan zijn met enigerlei advies, want misschien werkt "praten er over" bij jou wel!

mijn email is p.e.visser@chello.nl

sterkte met alles en de verwerking (leren omgaan met) van dit alles!

* Red-Ace still feels the pain

[b]each time i thought i was free... i discoverd a bigger cage![br][url=http://www.kwakkie.com][i]Red-Ace[/i][/url][/b] <<< My Site.
  vrijdag 29 maart 2002 @ 11:17:06 #6
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_3656060
Hm ik heb er zelf geen ervaring mee maar toch sterkte
  vrijdag 29 maart 2002 @ 13:19:26 #7
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_3657499
dacht dat niet zoveel voorkwam in Nederland en nu zijn hier al twee mensen...
sjees, das effe schrikken, veel sterkte ermee iig
pi_3659004
Ik werd zelf misbruik toen ik heel jong was.Ik ben nu alles aan het verwerken. Ik heb nu zelf een zoon en zal alles doen in mijn macht om hem een betere jeugd te geven.
pi_3659113
Ik heb zelf gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt. Heb dus eigenlijk niet zoveel te zoeken in dit topic, maar wil wel even zeggen dat ik bewondering heb dat er hier zo open over gesproken wordt.
Ik hoop dat het een uitnodiging is voor anderen met hetzelfde probleem om hier ook over te praten (want dit laatste gebeurt denk ik veel te weinig)

Sterkte !

vrijdag 29 maart 2002 @ 18:52:59 #10
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_3661620
Bij ons in het vrienden kringetje zat ook zo'n meisje (naam laat ik ff weg). Die altijd maar wat zei om aandacht te krijgen..dus ook het incest verhaal...We geloofden er nix van, tot ze op een avond buiten adem naar ons toe was gerent.

Ze was bont en blauw! Toen ik dit zag, liepen de tranen over mn wangen, hoe kan iemand dit in godsnaam bij zn bloed eigen dochter doen!? Dit was 3 jaar geleden en ik zat in een clubje dat nooit iets deed wat niet door de beugel kon.

Na de kinderbescherming ingeschakeld te hebben, gingen ze op onderzoek uit, maar de vader ontkende in alle tonen.

T ging een tijdje goed..totdat ik haar met blauwe plekken en een FUCKIN vaginale bloeding naar t ziekenhuis moest brengen!

Dit was voor t clubbie de druppel, ze ging bij haar tante wonen en we hebben haar vader totaal in elkaar getrapt.

Waarom lopen er dit soort mensen vrij rond!?

Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
pi_3661700
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 13:19 schreef Fliepke het volgende:
Het komt veel vaker voor dan je denkt omdat heel veel mensen er niet over praten. Een vriendin van mij is door haar opa misbruikt. Ze heeft een rechtzaak tegen die gast aangespant en hij heeft wel 40 (!) uur werkstraf gekregen omdat hij te oud was voor celstraf
Eenzaam zijn met zijn 2en is soms erger dan in je eentje....
pi_3661831
Er bestaat nog een andere catagorie incest slachtoffers, namelijk die vals beschuldigd worden door een familielid die een verkrachtings/ misbruik verhaal verzint om interessant te doen.
Zelf zien gebeuren in m'n directe omgeving. Die jongen wordt nog steeds nagewezen om iets wat hij niet heeft gedaan.
  vrijdag 29 maart 2002 @ 19:28:38 #13
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_3661959
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 13:19 schreef Fliepke het volgende:
Het komt echt heel vaak voor, alleen uit angst voor familie, vrienden, etc wordt het vaak angstvallig verzwegen en weg gedrukt.
  vrijdag 29 maart 2002 @ 19:29:13 #14
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_3661967
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 19:14 schreef Aernout het volgende:
Er bestaat nog een andere catagorie incest slachtoffers, namelijk die vals beschuldigd worden door een familielid die een verkrachtings/ misbruik verhaal verzint om interessant te doen.
Zelf zien gebeuren in m'n directe omgeving. Die jongen wordt nog steeds nagewezen om iets wat hij niet heeft gedaan.
Dat is idd erg laag.
  † In Memoriam † vrijdag 29 maart 2002 @ 21:05:02 #15
10813 Gboy27
*Stripfiguur*
pi_3662748
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 09:20 schreef Red-Ace het volgende:
Ja... ik ben ook een slachtoffer van meerdere personen die niet met hun vuile gore poten van me af konden blijven.

ik moet je wel zeggen dat ik er inmiddels mee heb leren leven maar tis nog steeds zwaar kl*te want er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk!

men beweerd altijd wel dat praten er over helpt maar het heeft mij tot de dag van vandaag nog nergens gebracht waar geen pijn, verdriet, eenzaamheid, onbegrip, wraakgevoelens, enz enz waren omtrent dit zwarte en niet te vergeten (17 jaar) gedeelte uit mijn 33 jarig bestaan!

ondanks dat ik dit nu beweer wil ik je aanbieden om me te mailen als je het ffuh te zwaar hebt en als je denkt dat ik je misschien van dienst kan zijn met enigerlei advies, want misschien werkt "praten er over" bij jou wel!

mijn email is p.e.visser@chello.nl

sterkte met alles en de verwerking (leren omgaan met) van dit alles!

* Red-Ace still feels the pain

Ten eerste bedankt allemaal voor de reacties!!!

Ik ben er vanaf mijn 16e over gaan praten oa. met de GGZ (wat later RIAGG werdt) en bij mij heeft het ook niet echt geholpen... Tis precies zoals je zegt: "de pijn, verdriet, eenzaamheid, onbegrip en wraakgevoelens gaan maar niet weg".
Tis niet dat ik er nog elke dag aan denk, maar wel redelijk vaak (zoals afgelopen nacht). Bij mij komen die gedachtes vooral naar boven rondt feestdagen... Dagen die je met je familie zou willen doorbrengen, maar dat is gewoon niet meer mogelijk!

Ik wil hierbij alle incest-slachtoffers het beste toewensen, het is fijn om te weten dat de maatschappij dit soort gedrag ten zeerste afkeurd en er nu al stukken openlijker over gepraat kan worden dan zeg 15 jaar geleden!

Ps. Ik heb mijn wraak al een beetje gehad; de moeder van die man is enige tijd geleden op mijn verjaardag gestorven... en dat vindt ik best een mooie straf!

zaterdag 30 maart 2002 @ 13:26:14 #16
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_3667913
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 19:14 schreef Aernout het volgende:
En dat kun je nooit zeker weten tenzij je er bij was....

prrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
  zaterdag 30 maart 2002 @ 13:34:05 #17
13217 HH
(HeftigHaar)
pi_3667947
quote:
Op zaterdag 30 maart 2002 13:26 schreef Pridemeid het volgende:

[..]

En dat kun je nooit zeker weten tenzij je er bij was....

prrrrr

Dat is toch precies het probleem? Het slachtoffer krijgt in dat geval het voordeel van de twijfel.
"Ooit hoop ik over haar iets te zeggen wat nog nooit over een vrouw gezegd is."
pi_3668003
quote:
Op zaterdag 30 maart 2002 13:34 schreef HH het volgende:

[..]

Dat is toch precies het probleem? Het slachtoffer krijgt in dat geval het voordeel van de twijfel.

Dat kan dus juist wel het probleem zijn. Diegene die beschuldigd wordt wordt alvast gekruisigd door z'n omgeving voordat zijn schuld vaststaat.

Zelfs als het 'slachtoffer' zelf al heeft toegegeven dat alles was verzonnen en bijvoorbeeld blauwe plekken etc met make-up had getekend (ik praat hier over een waargebeurd verhaal in mijn omgeving) zal de omgeving altijd blijven denken: 'waar rook is is vuur..., dus er zal toch wel iets van waar zijn'.

Een zogenaamd 'slachtoffer' krijgt altijd het voordeel van de twijfel, ook als er niks meer is na te gaan, terwijl de beschuldigde bij voorbaat wordt veroordeeld door zijn omgeving.

pi_3668035
Btw: de schade die ik heb zien aanrichten door amateur-hulpverleners is ook met geen pen te beschrijven.
  zaterdag 30 maart 2002 @ 13:55:33 #20
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_3668046
quote:
Op zaterdag 30 maart 2002 13:46 schreef Aernout het volgende:

[..]

Een zogenaamd 'slachtoffer' krijgt altijd het voordeel van de twijfel.....
[..]

Nou nee

prrrrr

zaterdag 30 maart 2002 @ 13:58:36 #21
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_3668072
quote:
Op zaterdag 30 maart 2002 13:52 schreef Aernout het volgende:
Btw: de schade die ik heb zien aanrichten door amateur-hulpverleners is ook met geen pen te beschrijven.
Daar ben ik het wél 100% mee eens... geen hulpverlening is nog minder schadelijk dan slechte hulpverlening

prrrrr

zondag 31 maart 2002 @ 17:16:50 #22
13217 HH
(HeftigHaar)
pi_3678037
quote:
Op zaterdag 30 maart 2002 13:46 schreef Aernout het volgende:

[..]

Dat kan dus juist wel het probleem zijn. Diegene die beschuldigd wordt wordt alvast gekruisigd door z'n omgeving voordat zijn schuld vaststaat.

Dat zeg ik toch?

Maar laten we ontopic blijven. Ik neem aan dat Gboy27 niet zit te wachten op een discussie over de bescherming van vals beschuldigden.

"Ooit hoop ik over haar iets te zeggen wat nog nooit over een vrouw gezegd is."
  zondag 31 maart 2002 @ 17:21:57 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3678090
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 18:52 schreef Robhimself het volgende:

Dit was voor t clubbie de druppel, ze ging bij haar tante wonen en we hebben haar vader totaal in elkaar getrapt.

Dat had ik bij de eerste X al gedaan denk ik...

Ook om persoonlijke redenen

The truth was in here.
  maandag 8 april 2002 @ 16:07:58 #24
21608 Red-Ace
iNSANE fuckedup
pi_3762383
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 18:59 schreef Mmmadelon het volgende:

[..]

Het komt veel vaker voor dan je denkt omdat heel veel mensen er niet over praten. Een vriendin van mij is door haar opa misbruikt. Ze heeft een rechtzaak tegen die gast aangespant en hij heeft wel 40 (!) uur werkstraf gekregen omdat hij te oud was voor celstraf

DEH!!!... WEL 40 UUR?

Hoeveel uur heeft die lul dan wel niet met haar door gebracht en hoeveel uur denkt een rechter dan wel niet dat het meisje in kwestie nodig zal hebben om hier boven op te komen als dit al mogelijk is! Ik denk dat het meisje in kwestie zelfs nog wel langer dan 40 uur onder de douche zal willen blijven staan in de hoop dat ze zich ooit weer schoon en on-aangetast zal voelen! Niet dat dat zo is maar toch!

met het huidige rechts-systeem in nederland kan je alles doen wat je maar wilt! nou ja, niet helemaal alles want stel je voor dat je 2 of 3 keer een fiets jat, dan krijg je zeker wel een een paar maanden cel!

maar ja, iemand sexueel misbruiken, geestelijk mishandelen, lichamelijk mishandelen enz enz enz... daar zet Vrouwe Justitia dan ffuh lekker 40 uur tegen over!

wat een kutwijf is die Vrouwe Justitia eigenlijk!

Het zou die rechters allemaal zelf eens moeten overkomen (niet dat ik hoop dat het wie dan ook overkomt hoor maar bij wijze van)

dan zouden ze echt wel anders piepen!

ik ben zelf 17 jaar sexueel, geestelijk en lichamelijk misbruikt en mishandeld en toen ik er mee naar de rechter wilde stappen bleek dat die klootzakken niet meer te vervolgen waren omdat het verjaard was!

lekker rechts-systeem huh!

@!#$$%%^$&^*^&*()(*&^!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Red-Ace op 08-04-2002 16:13]

[b]each time i thought i was free... i discoverd a bigger cage![br][url=http://www.kwakkie.com][i]Red-Ace[/i][/url][/b] <<< My Site.
pi_3762539
Is wel eens iets gebeurd.. maar is niet tot lichamelijk contact gekomen gelukkig, bleef bij sexuele handelingen Ik was toen 12 ofzo.

Er is een rechtszaak geweest, maar kweet eigenlijk niet eens de uitspraak. Aangezien mn moeder hem binnen een half jaar weer een keer zag zal het wel zijn meegevallen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')