een luisersessie is eigenlijk een soort van discussie over een album dat op dat moment door alle deelnemende users wordt gedraaid. Doordat eenieder de cd (of mp3's ) tegelijk afspeelt en iedereen dus dezelfde muziek hoort geeft dit de discussie in veel gevallen een hele andere impuls. Het discussieren over overleggen gebeurd via het muziek chatkanaal, op de fokzine irc server. Een luistersessie is moeilijk te omschrijven, eigenlijk moet je er gewoon een meemaken. Vaak komen er leuke en grappige feiten boven water over een bepaalde band of nummer ide je nog niet wist.
Ik ben geintresseeerd, maar wanneer is het?
Zoals het topic titel al vermeldde: Maandag 1 April. De tijd zal rond 21:00 's avonds liggen.
En waar?
Dat is niet zo moeilijk. Het chatten gebeurd via IRC (Internet Relay Chat). Hiervoor heb je een programma nodig, bekenden zijn borgirc of mirc (deze zijn gratis en overal wel te downloaden). Als je het programa open hebt zorg je ervoor dat je via de volgende server verbinding maakt:
server: irc.fokzine.net port: 6667
Indien je dit gedaan hebt, en de verbinding is gemaakt typ je /join #muziek en je belandt vanzelf in het muziek-chatkanaal. Voor meer informatie en uitleg hierover kun je altijd iemand uit de crew aanspreken, of mij even mailen: vork@fokzine.net.
Naast luistersessie's kun je hier uiteraard ook gewoon chatten
Of zie de mooie IRC FAQ! Welke CD wordt er beluisterd?
De CD die geluisterd zal worden is "Savatage - Poets and Madmen", dit is het laatste Savatage album en dateert uit 2001.
Ik heb de CD niet, maar ik wil graag meedoen. Wat nu?
Via de welbekende wegen zou je nummers kunnen verkrijgen. Daarom post ik hier de playlist met tijden erbij:
1. Stay with me awhile (5:06)
2. There in the silence (4:57)
3. Commissar (5:36)
4. I seek power (6:03)
5. Drive (3:17)
6. Morphine Child (10:12)
7. The rumor (5:16)
8. Man in the mirror (5:56)
9. Surrender (6:40)
10. Awaken (3:23)
11. Back to a reason (6:10)
Waar kan ik verder terecht?
[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 28-03-2002 21:53]
quote:Dat was om te zorgen dat mensen dachten dat ik geen grapje maakte
Op donderdag 28 maart 2002 21:49 schreef lolletje het volgende:
Maandag is toch 1 April
Het was eindelijk ook weer eens ouderwets druk en gezellig in #muziek.. kortom, na het succes van deze luistersessie (maarliefst 7 deelnemers), zijn de luistersessies weer terug van weggeweest!
quote:kijk, gelukkig was er dus iemand die de cd niet kende en toch de moeite nam om 'm helemaal uit te zitten
Op maandag 01 april 2002 22:41 schreef Vork het volgende:
jah ik vond de cd eigenlijk wel aardig maar t heeft goeie en wat mindere kanten .. ik vond m niet van begin tot eind helemaal geweldig, maar al met al toch een prima schijfje..Het was eindelijk ook weer eens ouderwets druk en gezellig in #muziek.. kortom, na het succes van deze luistersessie (maarliefst 7 deelnemers), zijn de luistersessies weer terug van weggeweest!
quote:Gelukkig dat dit idee toch nog steeds leeft. Ik zou zelf ook wel weer eens mee willen doen, maar ik heb thuis geen internet en tsja.. op school is het al helemaal niet te doen
Op maandag 01 april 2002 22:41 schreef Vork het volgende:
Het was eindelijk ook weer eens ouderwets druk en gezellig in #muziek.. kortom, na het succes van deze luistersessie (maarliefst 7 deelnemers), zijn de luistersessies weer terug van weggeweest!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |