MAART:
Za 30 maart - E3 prijs Harelbeke - catagorie 1.1
Zo 31 maart - Brabantse Pijl - catagorie 1.2
APRIL:
Ma 1 april - Rundum Koln - catagorie 1.3
Di 2 april - Parijs- Camembert - catagorie 1.2
Za 6 april - Hel van het Mergelland - catagorie 1.5
Zo 7 april - Ronde van Noord- Holland - catagorie 1.3
Zo 7 april - RONDE VAN VLAANDEREN - WERELDBEKER
Wo 10 april - Gent - Wevelgem - Buitencatagorie
Za 13 april - Ronde van Drenthe - catagorie 1.3
Zo 14 april - PARIJS - ROUBAIX - WERELDBEKER
Wo 17 april - Waalse Pijl - Buitencatagorie
Do 18 april - Veenendaal - Veenendaal - catagorie 1.2
Za 20 april - ZLM Tour Goes - catagorie 1.5
Zo 21 april - LUIK-BASTENAKEN-LUIK - WERELDBEKER
Wo 24 april - Schoten Scheldeprijs - catagorie 1.1
Zo 28 april - AMSTEL GOLD RACE - WERELDBEKER
MEI:
Wo 1 mei - Rund um den Hen. Turm - catagorie 1.1
Wo 1 mei - Ronde van de Apennijnen - catagorie 1.2
za 4 mei - Ronde van Overijssel - catagorie 1.5
Do 9 mei - GP Wallonie - catagorie 1.2
Zo 12 mei - Berner Rundfahrt - catagorie 1.3
Zo 12 mei - Omloop der Kempen - catagorie 1.5
Ma 20 mei - Rund die Hainlette Erfurt - catagorie 1.3
Ma 20 mei - GP de Villers Cotterets - catagorie 1.3
Wo 29 mei - Binche- Doornik - Binche - catagorie 1.3
JUNI:
Za 8 juni - Classique des Alpes - catagorie 1.1
Zo 16 juni - GP Kanton Aargau - Gippingen - catagorie 1.1
Zo 30 juni - Nationale Kampioenschappen
AUGUSTUS:
Zo 4 augustus - HEW CYCLASSIC HAMBURG - WERELDBEKER
Za 10 augustus - CLASICA SAN SEBASTIAN - WERELBEKER
Zo 18 augustus - KAMPIOENSCHAP ZURICH - WERELDBEKER
Zo 18 augustus - Dwars door Gendringen - catagorie 1.3
Di 20 augustus - Omloop drie valleien - catagorie 1.1
Zo 25 augustus - GP Schwarzwald - catagorie 1.3
Zo 25 augustus - GP Ouest- France Plouay - Buitencatagorie
SEPTEMBER:
Wo 11 september - GP RIk van Steenbergen - catagorie 1.2
Za 14 september - Parijs - Brussel - catagorie 1.1
Vrij 20 september - Kampioenschap van Vlaanderen - catagorie 1.3
Za 21 september - Ronde van Lazio - Buitencatagorie
OKTOBER:
Zo 6 oktober - GP Wieler Revue - catagorie 1.5
Zo 6 oktober - PARIJS - TOURS - WERELDBEKER
Do 10 oktober - WK TIJDRIJEN ELITE ZOLDER
Zo 13 oktober - WK OP DE WEG ELITE ZOLDER
Wo 16 oktober - Milaan - Turijn - catagorie 1.1
Za 19 oktober - RONDE VAN LOMBARIJE - WERELDBEKER
[Dit bericht is gewijzigd door Leatherface op 28-03-2002 17:22]
quote:Een echte klassieker. Ik kijk er nu al weer naar uit.
Op donderdag 28 maart 2002 13:10 schreef Leatherface het volgende:
Op verzoek, een centraal topic over de voorjaarsklassiekers van 2002, inclusief de data
Za 20 april - ZLM Tour Goes - catagorie 1.5
quote:
Op donderdag 28 maart 2002 13:52 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Een echte klassieker. Ik kijk er nu al weer naar uit.
Ik heb er zin in en ga deze week mijn eigen fiets maar eens uit de schuur halen want het weer wordt steeds beter.
Wat vinden jullie de mooiste voorjaarsklassieker? Mijn volgorde
1. Parijs - Roubaix hoogtepunt naast de tour de france van het seizoen
2. Ronde van Vlaanderen
3. Amstel Gold race
4. Luik - Bastenaken - Luik
5. Milaan - San Remo
1. Parijs- Roubaix
2. Ronde van Vlaanderen
3. Amstel Gold Race
4. Luik - Bastenaken - Luik
5. Clasica San Sebastian
quote:Daar zal ik ook even een aparte lijst van maken
Op donderdag 28 maart 2002 14:15 schreef Barthezz1 het volgende:
En hoe zit het met de etappewedstrijden???
rijdt er een Unisys Wielerploeg mee
Geinig zie ik collega's op de fiets
quote:Misschien kun je hier iets mee:
Op donderdag 28 maart 2002 16:05 schreef Joene het volgende:
Mergelland route!rijdt er een Unisys Wielerploeg mee
Geinig zie ik collega's op de fiets
http://www.google.nl/search?q=Hel+van+het+Mergelland&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr=
quote:U vraagt en wij draaien.
Op donderdag 28 maart 2002 16:43 schreef Leatherface het volgende:
Misschien kan de mod even de topictitel veranderen in "Centraal topic eendagskoersen". Dan zet ik alle andere eendagskoersen van dit jaar er bij
quote:OKay, bedankt
Op donderdag 28 maart 2002 16:45 schreef golfer het volgende:[..]
U vraagt en wij draaien.
quote:Inderdaad. Die Van Dijk is echt een heel goede sprinter aan het worden.
Op donderdag 28 maart 2002 18:59 schreef Barthezz1 het volgende:
En van dijk heeft vandaag de wase scheldeboorden gewonnen, een wedstrijd van derde categorie. Knap gedaan weer van die van dijk.
quote:Misschien kan ie z'n ploeggenoot Blijlevens even leren hoe het moet.
Op donderdag 28 maart 2002 19:54 schreef Leatherface het volgende:[..]
Inderdaad. Die Van Dijk is echt een heel goede sprinter aan het worden.
quote:
Op donderdag 28 maart 2002 19:56 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Misschien kan ie z'n ploeggenoot Blijlevens even leren hoe het moet.
quote:Ik denk dat de transfer van Jeroen Blijlevens van Lotto naar Domo Baboon even is ontschoten.
Op donderdag 28 maart 2002 19:59 schreef Barthezz1 het volgende:[..]
Blijlevens rijd bij domo.
Van dijk rijd bij lotto.
quote:De Alsemberg heet die bult. Wist ik al. Ik heb het op de BRT al eens gehoord. De Brabantse Pijl is inderdaad een erg mooie koers. Altijd heel spannend. Vind ik persoonlijk veel mooier dan bv. de E3- Prijs en de Omloop het Volk.
Op donderdag 28 maart 2002 20:08 schreef Barthezz1 het volgende:
Ik kijk trouwens wel uit naar zondag: de brabantse pijl. Ze hebben trouwens dit jaar de finish verlegd, die ligt nu 700 meter na de -ik weet niet hoe die heet- berg (waar ze normaal gesproken op de top finishen).
quote:Ah, alsemberg die bedoelde ik dus..
Op donderdag 28 maart 2002 20:43 schreef Leatherface het volgende:[..]
De Alsemberg heet die bult. Wist ik al. Ik heb het op de BRT al eens gehoord. De Brabantse Pijl is inderdaad een erg mooie koers. Altijd heel spannend. Vind ik persoonlijk veel mooier dan bv. de E3- Prijs en de Omloop het Volk.
brrrr wat een sport!
quote:Vlakke koersen kunnen wel degelijk erg mooi zijn. Maar er zijn maar weinig klassiekers die vrijwel geheel vlak zijn. Parijs- Tours, en dat is toch ook een mooie koers vind ik. zeker de editie van het afgelopen jaar was retespannend.
Op vrijdag 29 maart 2002 08:39 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
typisch dat iedereen de heuvelachtige klassiekers en koersen veel mooier vindt en dat alleen Parijs-Roubaix als "vlakke" koers wel ongeloofelijk populair is. Ik zit soms gewoon de renners een berg op te schreeuwen voor TV, zo geweldig vind ik het om naar te kijken en Parijs - Roubaix is zo keihard dat ik de hele koers op het puntje van mijn stoel zit.brrrr wat een sport!
In Gent - Wevelgem zitten ook niet zo veel heuvels. Vooral de finale is erg vlak.
[Dit bericht is gewijzigd door Leatherface op 30-03-2002 16:43]
quote:Niet in het Vlaamse werk, ben ik bang. Knaven zal wel weer een rol gaan spelen in de RVV en Parijs- Roubaix. Misschien Stefan van Dijk.
Op zaterdag 30 maart 2002 16:46 schreef CAZZO het volgende:
Een terechte overwinning en wat balen de Belgen dat ze weer niet winnen,niet getreurt morgen nieuwe kansen in de Brabantse pijl.
BTW wanneer krijgen we weer eens een landgenoot in de finale van een koers te zien?
Maar ik denk dat Van Petegem toch wel de te kloppen man is in de Ronde van Vlaanderen. Hij was bijna niet bij te sloffen bergop. Bettini, Planckaert en Museeuw zullen ook sterk zijn. Bettini was de enige die vandaag in het spoor van Van Petegem kon blijven, wanneer het bergop ging.
Volgens mij doet Michael Boogerd vandaag ook mee. Hij heeft immers zijn titel te verdedigen.
quote:Ik ook. Hierna zal Boogerd wel de Ronde van het Baskenland rijden, en dan het Ardense tweeluik en de Gold Race. Zo'n beetje hetzelfde voorjaarsprogramma als altijd.
Op zondag 31 maart 2002 12:59 schreef PortoPartito het volgende:
Ja hij doet zeker mee, de Brabantse Pijl is voor hem één van de eerste serieuze koersen waar hij er wil staan. Ben benieuwd...
Maar de Brabantse Pijl is wel een koers die Boogerd bijzonder goed ligt.
quote:Boogie smijt altijd met zijn krachten,zenuwpeesje kan niet stil blijven zitten,daarom lag die dus ook al op de grond.
Op zondag 31 maart 2002 15:27 schreef PortoPartito het volgende:
Tot nu toe maakt Boogerd een erg goeie indruk maar ik vraag me af of hij niet wat TE enthousiast met z'n krachten gooit...
Fabien Dewaele en Erwin Thijs hebben zich veel gedeisder gehouden, maar zij verdelen wel de prijzen.
Op deze manier zal 'Boogie' niet LBL of de Gold Race gaan winnen.
quote:Nu LIVE op de WDR te volgen
Op donderdag 28 maart 2002 13:10 schreef Leatherface het volgende:
APRIL:Ma 1 april - Rundum Koln - catagorie 1.3
quote:Thanx mate! Ik was me al aan het vervelen...
Op maandag 01 april 2002 12:42 schreef CAZZO het volgende:[..]
Nu LIVE op de WDR te volgen
quote:Bedankt, ik wist niet dat de Duitser het uitzond.
Op maandag 01 april 2002 12:42 schreef CAZZO het volgende:[..]
Nu LIVE op de WDR te volgen
quote:Goed dat je het zegt. Bedankt voor de tip.
Op maandag 01 april 2002 14:40 schreef Virenque het volgende:[..]
Deze week trouwens op de VRT elke avond om 22.20 'het groot verzet'. Een belgische wielertalkshow.
Nu op naar de Ronde van Vlaanderen!
quote:Ik ben het wel met je eens wat betreft Boogerd. Hij zou veel minder nerveus moeten zijn in de koers en tactischer moeten rijden. Want wat is het een nerveus ventje. Lijkt wel een Italiaan.
Op dinsdag 02 april 2002 09:51 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Jammer van Boogie die inderdaad veel teveel peper in zijn reet heeft. Misschien eens met Stefan "nog ff wachten" Rooks gaan pratenNu op naar de Ronde van Vlaanderen!
Op de BRT kun je overigens vanaf vandaag (uitzending begint vanmiddag om 14.30) tot donderdag de Driedaagse van De Panne live volgen.
En zondag de Ronde van Vlaanderen Ik hoop op een ronde met veel wind, regen en blubber. Dat is dan veel spectaculairder dan wannneer het in mooi weer wordt verreden. Het zou net zo gaaf moeten zijn als Parijs- Roubaix van vorig jaar.
quote:Markus Zberg. Adrie van Houwelingen is er van overtuigd dat Markus bij de eerste 3 gaat rijden.
Op woensdag 03 april 2002 15:29 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Zondag RVV ik hoop op een goede dag van Hoffman want verder zullen we een bijrol spelen.
Op welke kaart gaat Rabo zijn geld inzetten?
quote:Thanks, ik denk dat hij de uiteindelijke winnaar van de wereldbeker wordt.. hij Wint RVV en PR ! en kan ook leuk meedoen in de waalse klassiekers en de Gold Race!
Op woensdag 03 april 2002 15:23 schreef Leatherface het volgende:[..]
George Hincapie rijdt volgens mij wel mee. En Lance Armstrong als het goed is ook.
quote:Hmmm... Zberg kwam vandaag met afstand binnen bij de driedaagse van de panne. Ik twijfel een beetje over zijn vormpeil.
Op woensdag 03 april 2002 15:31 schreef Leatherface het volgende:[..]
Markus Zberg. Adrie van Houwelingen is er van overtuigd dat Markus bij de eerste 3 gaat rijden.
Maarten Den Bakker
Coen Boerman
Jan Boven
Mathew Hayman
Steven de Jongh
Karsten Kroon
Matthé Pronk
Marc Wauters
Markus Zberg
1 renner valt nog af
quote:Volgens die lijst start Dekker Zondag wel net zoals Tchmil.
Op donderdag 04 april 2002 19:20 schreef Barthezz1 het volgende:
http://www.rvv.be/nl/index.htmlHier is de deelnemerslijst.
Updaten graag
quote:En ze hebben hem er net opgezet.... Die Belgen ook.
Op donderdag 04 april 2002 19:24 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
Volgens die lijst start Dekker Zondag wel net zoals Tchmil.
Updaten graag
Maarten de Bakker, de vervanger voor Erik Dekker in de Ronde van Vlaanderen en bestemd om kanshebber Marcus Zberg naar een ideale finale-positie te loodsen, heeft griep en kan daarom niet starten in de Ronde van Vlaanderen. Coen Boerman wordt zijn vervanger.
Ook Addy Engels, niet geselecteerd voor Vlaanderen, maar voor het heuvelachtige Baskenland en de Waalse klassiekers is ziek. Hij heeft waterpokken. Wordt vervolgd...
Bron: http://www.wielerrevue.nl/index2.htm
Dat is een grote aderlating voor Rabo
Zoals verwacht ondervind Peers nog te veel hinder van zijn valpartij in de Driedaagse van De Panne. Naar alle waarschijnlijkheid kan Peers wel a.s. woensdag Gent- Wevelgem rijden.
Ik denk dat we een verrassende winnaar krijgen. En dat kunnen er natuurlijk heel veel zijn.
Maar ik denk dat Rolf Sorensen wel eens met de bloementuil aan de haal kan gaan. Rolf (al winnaar in 1997) reed vrij sterk in de Brabantse Pijl. En in de Ronde van Vlaanderen staat hij er altijd. Maar let ook op zijn geslepen ploegmaat Michel Vanhaecke. Dat is echt een linkebal.
BTW: wat is er aan de hand met Romans Vainsteins? Morgen doet hij weer niet mee. Is hij soms geblesseerd?
quote:Martin Hvastija is ook een gevaarlijke outsider.
Op zaterdag 06 april 2002 17:52 schreef barthezzz het volgende:
Ik denk Hvastija en anders Van Petegem
Van Petegem is in bloedvorm en is dan ook de te kloppen man. Maar ik denk dat zijn nadeel is dat ze hem geen meter speling zullen geven. Dat geld natuurlijk ook voor de andere favorieten. Maar als je er de kracht voor hebt kun je natuurlijk gewoon bij de rest weg rijden op de Muur. En zie Van Petegem dan maar eens terug te halen.
Landbouwkrediet is wel van de partij. Dus wel Sorensen en ook Vanhaecke.
quote:Sörensen winnaar
Op zaterdag 06 april 2002 17:46 schreef Leatherface het volgende:
Nou, wie voorspellen we als winnaar?Ik denk dat we een verrassende winnaar krijgen. En dat kunnen er natuurlijk heel veel zijn.
Maar ik denk dat Rolf Sorensen wel eens met de bloementuil aan de haal kan gaan. Rolf (al winnaar in 1997) reed vrij sterk in de Brabantse Pijl. En in de Ronde van Vlaanderen staat hij er altijd.
Nadat in de openingsfase de wedstrijd ontaard in een nerveus tactische steekspel zullen Armstrong en Boonen met Hincapie in hun kielzog op de Koppenberg orde op zaken stellen en daar op de top met een select groepje topfavorieten wegrijden van het verbrokkelde peloton.
Om dan met dit groepje de op de Kluisberg ontsnapte Dierckxens en Weseman te achterhalen.
En na wat onbetekende schermutselingen op de Taaienberg en Eikenberg zal Lance het tempo fiks opvoeren tot na de Berendries en dan is het de beurt aan Hincapie om alle Belgen/Italianen het achterwiel te laten zien op de Kapelmuur en zo de laatste kilometers solo naar Ninove af te leggen.
Kan natuurlijk ook heel anders lopen
quote:Ik vind Van Petegem en Museeuw toch niet bepaald suffe Belgen.
Op zaterdag 06 april 2002 23:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het zou wel ERRUG stoer zijn als Rolf kon winnen, maar dat zit er toch niet in denk ik. Ik denk dat het weer een of andere suffe belg wordt.
Wat denken jullie van Arvis Piziks? Vorig jaar heel sterk in de Ronde van Vlaanderen en Gent- Wevelgem. Maar dit jaar heeft hij nog weinig laten zien.
quote:
Op de eerste kasseistrook in Aarsele komen twee Rabobankers ten val: Steven de Jongh en Coen Boerman. De Jongh moet naar het ziekenhuis gebracht.
Tsja... de Belgen zullen er flink de pleuris in hebben. Maar Van Petegem en Museeuw wilden niet voor elkaar het gat dichtrijden en Hincapie kon het ook niet.
Maar Sorensen reed toch ook sterk. Ik had het voorspeld Op de Muur moest hij er dan af, maar toch kon hij lang met de besten mee.
en wat Rabobank betreft... een rampenseizoen dreigt toch wel boven de hoofden te hangen.. Ik ben benieuwd hoeveel er nog heel zijn voor de Tour..
quote:Dit vind ik wel zo stom! Hvastija en Pieri van Alessio zijn twee heel goede coureurs en die mogen niet eens starten.
Op zaterdag 06 april 2002 17:59 schreef Leatherface het volgende:
Alessio is niet uitgenodigd, lees ik nu pas. Dus geen Hvastija en ook geen Pieri.Landbouwkrediet is wel van de partij. Dus wel Sorensen en ook Vanhaecke.
Bonjour en Phonak die mogen wel starten maar die zie je heel de wedstrijd niet!
quote:Tsja.. dat is nou eenmaal een besluit van de wedstrijdleiding
Op zondag 07 april 2002 20:51 schreef barthezzz het volgende:[..]
Dit vind ik wel zo stom! Hvastija en Pieri van Alessio zijn twee heel goede coureurs en die mogen niet eens starten.
Bonjour en Phonak die mogen wel starten maar die zie je heel de wedstrijd niet!
A.s woensdag als aardig tussendoortje Gent- Wevelgem. Dit wordt overigens door zowel de NOS als door de BRT live uitgezonden. En komende zondag voor mij het absolute hoogtepunt van het klassieke voorjaar: "De hel van het Noorden". Dat wordt een leuk weekje.
quote:Hoop ik ook. ik vond het eik best wel jammer dat het vandaag zo'n mooi weer was in Vlaanderen, afgezien dan van een straffe wind (ik begin er gewoon Vlaams van te typen, door al dat BRT kijken
Op zondag 07 april 2002 21:25 schreef CAZZO het volgende:
Dan mag het wel eerst flink kutweer worden daar in Noord-Frankrijk want anders draait Parijs-Roubaix op een massasprint uit.
Ik hoopte eigenlijk op regen, wind en blubber.
quote:In Vlaamse kranten gelezen, waarschijnlijk.
Op zondag 07 april 2002 21:33 schreef Vork het volgende:
ze noemde het op de Nederlandse TV een 'zure wind'.. maar hoe ze daar nou op komen
Maar zelfs zonder blubber is Parijs- Roubaix een prachtige koers. Maar het mooiste is toch wel wanneer het in verschrikkelijk hondenweer wordt verreden.
quote:Die Smeets en Breukink hebben zich vast een slag in de rondte gekocht aan Vlaamse kranten, aangezien het wielrennen aldaar heel wat meer leeft in de media en onder de bevolking dan in Nederland. Paar kranten erbij, en hoppa weer stof voldoende voor 4 uurtjes nonstop slap gelul.
Op zondag 07 april 2002 21:34 schreef Leatherface het volgende:
In Vlaamse kranten gelezen, waarschijnlijk.
quote:Vorig jaar wassie erg mooi inderdaad. Maar hoe slechter het weer, hoe beter natuurlijk.
Op zondag 07 april 2002 21:50 schreef Leatherface het volgende:
Jammer...Maar zelfs zonder blubber is Parijs- Roubaix een prachtige koers. Maar het mooiste is toch wel wanneer het in verschrikkelijk hondenweer wordt verreden.
quote:Ik kan me niks herinneren van een spoorwegincident in Gent- Wevelgem. Wel dat een paard het parcours op kwam gestormt en Erik Zabel van zijn fiets af ramde.
Op dinsdag 09 april 2002 14:17 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Morgen Gent-Wevelgem, dat was toch die koers met het beroemde spoorweg-overgang incident! Het is in ieder geval een mooie semi-klassieker en opwarmer voor Parijs-Roubaix. Ik gok op een onbekende Belg die gaat winnen.
Gent - Wevelgem is best wel een mooie koers. Maar ik vind hem toch van een lagere orde dan Parijs - Roubaix en de Ronde van Vlaanderen. De finale is ook nagenoeg vlak.
quote:Volgens mij gingen de spoorbomen dicht en toen moesten de koplopers wachten, was een van de eerste keren dat dat in de finale van een koers gebeurde. Het incident Zabel is ook een mooie anekdote
Op dinsdag 09 april 2002 15:04 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik kan me niks herinneren van een spoorwegincident in Gent- Wevelgem. Wel dat een paard het parcours op kwam gestormt en Erik Zabel van zijn fiets af ramde.
Gent - Wevelgem is best wel een mooie koers. Maar ik vind hem toch van een lagere orde dan Parijs - Roubaix en de Ronde van Vlaanderen. De finale is ook nagenoeg vlak.
quote:Nog zo'n fraaie anekdote:
Op dinsdag 09 april 2002 15:11 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
Volgens mij gingen de spoorbomen dicht en toen moesten de koplopers wachten, was een van de eerste keren dat dat in de finale van een koers gebeurde. Het incident Zabel is ook een mooie anekdote
Henri Cornet
Over de Tourzege van Henri Cornet in 1904 is in de loop der jaren heel wat geschreven. Cornet is daarbij vaak afgespiegeld als een toevallige winnaar, die de zege in de schoot kreeg geworpen. De eindzege ging dat jaar immers in eerste instantie naar Maurice Garin, terwijl Henri Cornet pas op de vijfde plaats eindigde. Maar vier maanden na de laatste Tourrit werden de eerste vier renners van die Tour echter door de Franse wielerbond gediskwalificeerd en voor twee jaar geschorst. Deze renners werden namelijk ervan beschuldigd, dat ze het parcours niet geheel hadden afgelegd en een deel van de route per trein hadden gereisd. Dankzij dat besluit werd Henri Cornet alsnog uitgeroepen tot Tourwinnaar. Hij is trouwens nog steeds de jongste Tourwinnaar uit de geschiedenis, want de Fransman was op dat moment nog maar 19 jaar. Maar Henri Cornet was beslist geen eendagsvlieg. Weinigen weten, dat de op 4 augustus 1884 in Desvres geboren Cornet een sterk renner is geweest met een knappe erelijst. 'Rigolo' Cornet was als amateur al succesvol en won onder andere Parijs-Houfleur in 1903. Het jaar daarna werd hij beroepsrenner en zijn debuut in de Tour viel alleszins gunstig uit. In 1905 bewees hij met een derde plaats in Bordeaux-Parijs en in Parijs-Roubaix, dat hij heus wel wat in zijn mars had. Cornet zou nog zeven maal deelnemen aan de Tour de France, maar hij kwam niet verder meer dan een achtste plaats in 1908. Wél won hij in 1906 op indrukwekkende wijze Parijs-Roubaix, misschien wel zijn mooiste overwinning. Henri Cornet was een soepel renner, die gespecialiseerd was in de herhaalde kleine inspanningen. Met die capaciteiten behoorde hij tot de beste tandemrijders van de wereld. Henri Cornet had echter een zwakke gezondheid en al tijdens zijn loopbaan kreeg hij problemen met zijn hart. Die gezondheidstoestand heeft hem belet om zijn carrière verder uit te bouwen. Vlak voor de eerste wereldoorlog stopte hij daarom ook met koersen. Op 18 maart 1941 is hij aan de gevolgen van die hartkwaal
Bron: http://www.tourdefrance.nl/
Erg grappig Winnen omdat de complete top 4 grote delen van het parcours per trein heeft afgelegd en daarom werd gediskwalificeert.
Die goeie ouwe tijd
Op http://www.gent-wevelgem.be/home.html kun je alle denkbare informatie over de wedstrijd vinden.
quote:Ik denk dat Mario Cipollini vandaag gaat winnen. Ik hoop op Stefan van Dijk.
Op woensdag 10 april 2002 14:40 schreef SpankSpankeronie het volgende:
Ik vrees met grote vrezen dat de deelnemer met startnummer 28 vanmiddag gaat winnen,en omdat te voorkomen mogen die 2 paarden wel weer uitbreken.
Ik hoor net dat Ludo Dierckxsens heeft opgegeven. Zal die zich sparen voor zondag?
Fred Rodriguez zal er flink de pest in hebben, weer door Cipo geklopt. De hele Domo- ploeg zal enorm balen. Rodriguez in de Primavera 2e, Museeuw afgelopen zondag 2e, en nu Rodriguez opnieuw 2e. Maar niet getreurd, zij kunnen immers hun gram halen in Parijs - Roubaix.
George Hincapie zal ook zeer gedreven zijn om Parijs - Roubaix te winnen. Ik verwacht dus voor zondag een heel mooie strijd tussen Hincapie en het Domo- blok. Ik hoop ook dat de Rabo's zich goed voorin laten zien.
Misschien Tristan Hoffman die ook leuke dingen kan laten zien
Maar ik denk dat we komende zondag zo'beetje dezelfde mannen als vorig jaar vooraan zullen zien, met uitzondering dan van Romans Vainsteins. Wat is er toch met hem? Is Vainsteins geblesseerd?
quote:Romans zal dan wel zijn pijlen op de Tour de France richten, denk ik.
Op woensdag 10 april 2002 17:25 schreef SpankSpankeronie het volgende:
Romans was een beetje ziek,dus weinig conditie voor het zware wark
Maar ik denk dat hij daar in de massaspurts te kort gaat komen tegen Zabel, Cipollini, Freire of Kirsipuu. Hij heeft nog nooit een Tour- rit of wereldbekerklassieker gewonnen. Het WK is eigenlijk zijn enige grote hoofdprijs tot nu toe.
quote:Nee, dat was onze vrind O. Freire
Op donderdag 11 april 2002 10:22 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Ja, maar dat dan wel 2 keer....
quote:Vainsteins was een keer wereldkampioen. Oscar Freire heeft overigens ook nog nooit een wereldbekerwedstrijd gewonnen. En ook nog nooit een Tour- etappe.
Op donderdag 11 april 2002 10:22 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Ja, maar dat dan wel 2 keer....
ook grappig:
Flits!
Moeten wielrenners zich tijdens een wedstrijd aan de maximumsnelheid houden? Voor een snelheidflitser in Oostende wel. Tijdens de wielerwedstrijd Gent-Wevelgem werden enkele renners geflitst toen ze de maximumsnelheid van 50 kilometer per uur aan hun laars lapten. Het is nog onduidelijk of de Oostendse politie van de foto's een proces-verbaal maakt en ze doorstuurt naar justitie. (NU.nl)
quote:Lol
Op donderdag 11 april 2002 12:57 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Oh ja das waar ook, Freire, stom, ach ja, je hoort van beide nooit iets en dan winnen ze opeens het wegkampieonschap...ook grappig:
Flits!
Moeten wielrenners zich tijdens een wedstrijd aan de maximumsnelheid houden? Voor een snelheidflitser in Oostende wel. Tijdens de wielerwedstrijd Gent-Wevelgem werden enkele renners geflitst toen ze de maximumsnelheid van 50 kilometer per uur aan hun laars lapten. Het is nog onduidelijk of de Oostendse politie van de foto's een proces-verbaal maakt en ze doorstuurt naar justitie. (NU.nl)
Het zou een enorme blamamge zijn wanneer de politie van Oostende ze door zou sturen naar justitie. Wat een verspilling van tijd en geld zou dat zijn. Ga liever boeven vangen, zou ik zeggen.
quote:Ah goed dat je het zegt, vanavond namelijk niks te doen.
Op donderdag 11 april 2002 17:28 schreef Leatherface het volgende:
Vanavond een documentaire over Parijs - Roubaix, om 22.50 op Canvas.
Ik zou zo nog niet kunnen zeggen wie er gaat winnen. Maar het wordt denk ik een heel mooie strijd tussen het Domo- blok, Peter van Petegem, George Hincapie, Chris Peers en misschien Ludo Dierckxsens. Ik denk dus dat we zo'n beetje dezelfde namen als vorig jaar in de finale tegen zullen komen. Ik verwacht weinig Italianen. Misschien Stefano Zanini. Geen Tafi, denk ik. Het komt zelden voor dat iemand zowel Vlaanderen als Roubaix in hetzelfde jaar wint.
Vainsteins is er niet niet bij en Knaven heeft kneuzingen opgelopen. Dat is best wel een domper voor Lefevre en de Domo- ploeg. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Servais zijn stunt van vorig jaar gaat herhalen. Maar je weet maar nooit. Overigens verwacht ik ook nog wel wat van Tristan Hoffman. En wie weet kan Sven Nijs namens de Rabobank - ploeg ons positief verbazen.
quote:Nee, die boeren moeten voor zondag nog eens een paar keer met hun trekkers over de kasseien denderen.
Op vrijdag 12 april 2002 23:04 schreef CAZZO het volgende:
de afgelopen week geen druppeltje regen tussen Parijs en Roubaix,dat wordt dus flinkv stofhappen as Zondag.
Kunnen die Franse boeren daar niet ff de kasseien Zondagochtend nat sproeien?
...en rond een uur of 3 in het bos van Wallers Arenberg, dan begint de hel pas echt!
quote:In het Bos van Wallers breekt de hel pas echt los.
Op zondag 14 april 2002 12:38 schreef MuadDib het volgende:
Ik lees hier dat er een kopgroepje is met oa Jacky Durand... Waarom verbaast dat me eigenlijk niet?...en rond een uur of 3 in het bos van Wallers Arenberg, dan begint de hel pas echt!
Ik vind het super dat het alsnog is gaan regenen. Dat was helemaal niet verwacht.
quote:Inderdaad. De weersomstandigheden werken in ieder geval wel mee aan een prachtige wedstrijd.
Op zondag 14 april 2002 13:05 schreef MuadDib het volgende:
Dit wordt weer een echte Hel van het Noorden!!!
In Vlaanderen zijn de kasseien beschermd. Ze worden daar als natuurmonumenten beschouwd en ze mogen dus niet worden verwijderd.
quote:ik zal jou es over natte kasseien sturen, dan vind je het niet zo geweldig meer..
Op zondag 14 april 2002 13:02 schreef Leatherface het volgende:[..]
In het Bos van Wallers breekt de hel pas echt los.
Ik vind het super dat het alsnog is gaan regenen. Dat was helemaal niet verwacht.
quote:Hell yeah
Op zondag 14 april 2002 13:10 schreef Leatherface het volgende:
Het aantal kilometer kasseien neemt ieder jaar af. Er worden steeds meer kasseistroken geasfalteerd. Dat is wel jammer.In Vlaanderen zijn de kasseien beschermd. Ze worden daar als natuurmonumenten beschouwd en ze mogen dus niet worden verwijderd.
quote:Ik wel het wel eens proberen
Op zondag 14 april 2002 13:12 schreef BarBaar het volgende:[..]
ik zal jou es over natte kasseien sturen, dan vind je het niet zo geweldig meer..
Niet dat ik Parijs - Roubaix uit zal rijden, maar het lijkt mij een hele ervaring.
Ik vind het heel knap dat die renners dit kunnen. Wie er nu wint maakt mij verder niet zo veel uit. Ik vind het al een hele prestatie dat ze dit uberhaupt ondernemen.
quote:Inderdaad. De kasseienklassiekers zoals de Ronde van Vlaanderen en Parijs - Roubaix hebben de wielersport mede groot gemaakt.
Op zondag 14 april 2002 13:48 schreef Vork het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat ze in de wielerwereld eik niet zo blij zijn met het asfalteren.. ok. kasseien fietsen niet lekker, maar het is wel HET kenmerk van DE klasssieker onder de klasseiekers wat mij betreft. De diversiteit aan terrein is juist hetgene wat wielrennen extra leuk maakt.
Het is natuurlijk gruwelijk om over zo'n Bos van Wallers te rijden. Maar dit heeft deze klassieker natuurlijk zijn unieke karakter gegeven.
Aan de ene kant is dit tamelijk onmenselijk, en dat bedoeld BarBaar waarschijnlijk ook wel. Maar aan de andere kant is dit ook weer ontzettend heroisch. Ik vind het in ieder geval prachtig dat ze dit kunnen.
Ik denk dat Lance toch erg graag beide klassiekers nog eens wil winnen. Hij is zowel in Luik als in Maastricht 2 keer als 2e gefinisht. Maar zijn hoofddoel is natuurlijk dit jaar de Tour winnen.
Het Bos nadert....
Je weet dus dat het kan gebeuren, je weet ook dat je vaker onderuit gaat, dat het minder prettig is om over die steentjes te rijden, dat je band vaker lek gaat ,noem het maar op. Dat is voor alle wielrenners gelijk ,hoewel sommige hier natuurlijk weer beter uit de voeten kunnen dan anderen, het moet je net liggen, ligt het je niet, dan doe je niet mee. Ik denk niet dat die wielrenners daar veel problemen mee zullen hebben.
Aan de nadere kant, de strijd is vele malen hoger, spannender, de wedstrijden met kasseien zijn over het algemeen erg aantrekkelijk om te zien. Parijs-Roubaix is een wedstrijd waar je natuurlijk veel geluk moet hebben, maar waar het tactisch rijden (individueel en voor de ploeg)ook een grote rol speelt. De wedstrijd heeft dus mede dankzij de kasseien alle ingredienten voor een geweldige race, waar een massasprint zo goed als uit gesloten is en waarbij eigenlijk elke aflevering wel zo z'n verrassings elementen kent.
Het is weer eens wat anders dan zo'n vlakke koers of alpenrit, die volgepropt worden met gedoodverfde favorieten.
En nu ga ik tv kijken!
quote:Yep, dat zag je vorig jaar bij Wilfried Peeters. Die werd na zijn lange solo teruggegrepen en kon zich toch voorin handhaven. Sterker nog: hij zette zich meteen op kop. Totdat Knaven ging natuurlijk.
Op zondag 14 april 2002 14:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het leuke van P-R is dat vroeg van voren zitten een veel minder groot nadeel is dan bij een andere koers. Als Hoffman of van Heeswijk met zo'n 60 km te gaan wordt ingehaald door het voorste gedeelte van het (dan ongetwijfeld verbrokkelde) peleton kan zo'n renner nog redelijk meekomen.
Tot nu toe lijkt het allemaal nog goed te gaan. Maar dadelijk passeert het peloton
Ik begin eigenlijk steeds meer te geloven in de kansen van Max van Heeswijk. Maar Van Petegem sluit nu bij Museeuw en Hincapie aan.
Zij liggen al bijna 2 minuten achter het groepje Museeuw, Rodriguez, Hincapie, Knaven, Michaelsen etc.
Vandaag bleek maar weer eens wat voor een gigantisch slagveld Parijs - Roubaix is. Een meedogenloze wedstrijd.
Dit is zo ontzettend heroisch. Als je zag hoe bij Laslo Bodrogi het licht compleet uit ging en hoe George Hincapie verschrikkelijk zat af te zien in het wiel van Tom Boonen. En dan heb ik het nog niet over alle valpartijen en lekke banden.
Parijs - Roubaix is de mooiste klassieker van allemaal, vind ik. op de een of andere manier vind ik dit nog veel mooier dan de RVV.
quote:Man tegen man. Zo hoort wielrennen te zijn.
Op zondag 14 april 2002 18:10 schreef MuadDib het volgende:
En eindelijk eens geen machtsblok van Mapei of Domo. Gewoon de sterkste die gewonnen heeft.
Op de uitslag valt helemaal niets af te dingen. Museeuw was verreweg de sterkste.
quote:Maar dat is het helaas niet altijd. Zelfs niet in Parijs-Roubaix. Maar dit jaar dus gelukkig wel!
Op zondag 14 april 2002 18:14 schreef Leatherface het volgende:
Man tegen man. Zo hoort wielrennen te zijn.
quote:De laatste jaren was er te veel sprake van taktische steekspellen, als gevolg van de nivellering in het wielrennen.
Op zondag 14 april 2002 18:18 schreef MuadDib het volgende:[..]
Maar dat is het helaas niet altijd. Zelfs niet in Parijs-Roubaix. Maar dit jaar dus gelukkig wel!
Zelfs in Parijs - Roubaix was er de laatste jaren vaak sprake van ploegentaktiek. De editie van 1996 was een ware belediging van 'De Hel'. Maar vandaag was het weer eens wielrennen uit de oertijd. Gewoon een echt man tegen man - gevecht, zoals ik het graag zie.
Luik - Bastenaken - Luik wordt beschouwd als de zwaarste klassieker ter wereld, waar de sterkste altijd wint. Maar vaak is er in LBL toch sprake van taktiek. De sterkste wint daar niet altijd. Camenzind was vorig jaar niet de sterkste, vond ik
quote:Bodrogi heeft hem dus toch uitgereden, al is het buiten de tijdslimiet. Da's zeer knap, want de batterij was gewoon helemaal leeg bij de Hongaar. Je moet toch ontzettend veel karakter hebben om het dan toch nog uit te rijden.
Op zondag 14 april 2002 22:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zat de complete uitslag op de TT van de VRT te kijken, en dan vind ik dat Bodrogi toch heel knap werk heeft geleverd. Hij is buiten de tijd beland, maar toch nog aangekomen in Roubaix. Leon van Bon style dus. En ook Jans Koerts en Boerman zijn buiten de tijd alsnog gefinished.
Ik vind het ook zeer sterk dat George Hincapie ondanks zijn merkwaardige tuimeling in de sloot nog 6e is geworden. Hij verdient het om eens Parijs - Roubaix te winnen. Maar dan zal hij toch echt voor een andere ploeg moeten rijden. US Postal heeft te weinig kasseispecialisten. Alleen Hincapie en Boonen dus.
quote:maakt die er een paar uur later dit van
Op zondag 14 april 2002 18:14 schreef Leatherface het volgende:Man tegen man. Zo hoort wielrennen te zijn.
Op de uitslag valt helemaal niets af te dingen. Museeuw was verreweg de sterkste.
quote:Wat is het nou Leatherface?
Op zondag 14 april 2002 23:25 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind het ook zeer sterk dat George Hincapie ondanks zijn merkwaardige tuimeling in de sloot nog 6e is geworden. Hij verdient het om eens Parijs - Roubaix te winnen. Maar dan zal hij toch echt voor een andere ploeg moeten rijden. US Postal heeft te weinig kasseispecialisten. Alleen Hincapie en Boonen dus.
quote:Je zal het zelf moeten doen. Anderen kunnen niet jou fiets voortbewegen.
Op zondag 14 april 2002 23:45 schreef CAZZO het volgende:
Zegt die eerst
[..]maakt die er een paar uur later dit van
[..]Wat is het nou Leatherface?
Tis wel handig als je een sterke ploeg hebt maar je moet het toch altijd zelf doen in P-R,Hincapie kwam vandaag simpelweg tekort.
Maar een sterke ploeg om je heen kan wel degelijk helpen in Parijs - Roubaix. Dat heeft het verleden vaak genoeg bewezen. De ene editie is nu eenmaal anders dan de andere.
Vandaag was het dus wel man- tegen- man, en Museeuw was ook duidelijk veel sterker dan Hincapie.
Overigens ben ik wel een liefhebber van man- tegen- man duels. Maar in de praktijk zal het lang niet altijd daar op uitdraaien.
Woensdag de Waalse Pijl. Ik ben benieuwd wat Boogerd kan op de flanken van de Muur van Huy.
quote:de eerste 2 x zal MB er wel niet zoveel moeite mee hebben,maar of Boogie tijdens de laatste beklimming ook in de voorste gelederen is te bekenen is maar de vraag.
Op maandag 15 april 2002 00:08 schreef Leatherface het volgende:
Man- tegen- man of geen man- tegen- man...Woensdag de Waalse Pijl. Ik ben benieuwd wat Boogerd kan op de flanken van de Muur van Huy.
quote:Kasseien opzich zijn niet zo'n probleem. Eroverheen jakkeren is niet alleen leuk om te zien, het is ook leuk om te doen (naja, als je een van de sterkere bent dan, anders is het vooral erg pijnlijk).
Op zondag 14 april 2002 14:02 schreef Leatherface het volgende:[..]
Inderdaad. De kasseienklassiekers zoals de Ronde van Vlaanderen en Parijs - Roubaix hebben de wielersport mede groot gemaakt.
Het is natuurlijk gruwelijk om over zo'n Bos van Wallers te rijden. Maar dit heeft deze klassieker natuurlijk zijn unieke karakter gegeven.
Aan de ene kant is dit tamelijk onmenselijk, en dat bedoeld BarBaar waarschijnlijk ook wel. Maar aan de andere kant is dit ook weer ontzettend heroisch. Ik vind het in ieder geval prachtig dat ze dit kunnen.
Maar als ze nat zijn (zoals ze gister waren) is het een drama, je voelt je fiets alle kanten op glibberen, en er is helemaal niets dat je eraan kan doen. Je ziet (en voelt) jezelf al vallen, en daardoor ga je snel erg verkrampt fietsen. En dat is echt niet fijn!
P-R is een schitterende wedstrijd, maar het heeft nog maar weinig met echt wielrennen te doen, gelukt (weinig lekke banden, valpartijen e.d.) spelen een te grote rol. En juist daarom zijn wedstrijden als RVV en LBL zo geliefd, die zijn zwaar, en dat is echt koersen.
Boogerd gaat niet voluit woensdag denk ik, hij pakt ietwat rust voor L-B-L.
Die Boonen kan ook wel pedalen, maar moet een beetje oppassen. Branie is goed, maar ja, ik heb er al genoeg niet door zien breken na een beloftevolle start (VDB). Hincapie was gewoon op, dat zag je aan zijn tuimeling. Dan nog 6e wordne getuigd van klasse. Hoffman was top.
Wat MB betreft. Ik denk ook dat hij alles zet op LBL. Als hij nou eens slimmer leert rijden, dan gaat het hem lukken, op zeker!
quote:De RVV en LBL zijn in mijn ogen gewoon heel zware klassiekers. De RVV vanwege al die stijle hellingen en de kasseistroken, en LBL ook vanwege al die stijle Ardennen- hellingen.
Op maandag 15 april 2002 08:38 schreef BarBaar het volgende:[..]
Kasseien opzich zijn niet zo'n probleem. Eroverheen jakkeren is niet alleen leuk om te zien, het is ook leuk om te doen (naja, als je een van de sterkere bent dan, anders is het vooral erg pijnlijk).
Maar als ze nat zijn (zoals ze gister waren) is het een drama, je voelt je fiets alle kanten op glibberen, en er is helemaal niets dat je eraan kan doen. Je ziet (en voelt) jezelf al vallen, en daardoor ga je snel erg verkrampt fietsen. En dat is echt niet fijn!
P-R is een schitterende wedstrijd, maar het heeft nog maar weinig met echt wielrennen te doen, gelukt (weinig lekke banden, valpartijen e.d.) spelen een te grote rol. En juist daarom zijn wedstrijden als RVV en LBL zo geliefd, die zijn zwaar, en dat is echt koersen.
Maar Parijs - Roubaix is extremer. Er zijn meer kasseistroken en ze verkeren ook nog eens in een veel slechtere staat dan in Vlaanderen. In Vlaanderen worden de kasseien immers als natuurmonumenten beschouwd en ze worden dan ook onderhouden. Het is natuurijk helemaal erg als het weer heel slecht is. Parijs- Roubaix is een unieke wedstrijd, die nergens mee te vergelijken is. Het is ook een uitermate spectaculaire wedstrijd voor de TV - kijker.
Om Parijs - Roubaix te winnen zul je toch wel heel veel kracht moeten hebben. Al speelt geluk ook wel een tamelijk grote rol.
Het klinkt natuurlijk erg tegenstrijdig dat ik zeg dat Hincapie bij een andere ploeg misschien beter af is. Bij Lotto zou hij een prima opvolger van Tchmile kunnen zijn.
In P-R kan het wel degelijk een groot voordeel zijn als je een goede ploeg voor deze wedstrijd om je heen hebt. Gisteren was Museeuw met afstand de beste. Al had Hincapie een sterkere ploeg om zich heen, dan zou hij nog niet hebben gewonnen. Maar er zijn edities van De Hel geweest (dat kan je niet ontkennen, Cazzo) waarin de ploegentaktiek wel degelijk een rol speelde.
Knaven had zijn overwinning in P - R absoluut niet gestolen. Zeer fraaie en verdiende overwinning. Maar als Museeuw niet op de Carrefour lek reed, had Knaven waarschijnlijk nooit gewonnen. Dan was Museeuw zelf gegaan en dan kon Servais in de verdediging rijden. Je kan dus Museeuw beter voor je hebben dan tegen je.
Kortom, in zo'n wedstrijd kan van alles gebeuren.
quote:Slim rijden alleen is niet genoeg om LBL te winnen
Op maandag 15 april 2002 09:47 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Wat MB betreft. Ik denk ook dat hij alles zet op LBL. Als hij nou eens slimmer leert rijden, dan gaat het hem lukken, op zeker!
Hopelijk is Boogerd in topvorm, meestal probeert hij in de periode van de Waalse Pijl, LBL en de AGR te pieken. Dat hij dan eindelijk maar eens in Luik mag winnen.
quote:
Op maandag 15 april 2002 11:53 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Ja maar Leatherface. Jij weet net zo goed als ik dat LBL een droom is van Michael. De vrom zal wel goed zitten, dat hebben we ook al eerder kunnen zien bij hem. Hij moet alleen wat geduldiger rijden en natuurlijk moeten er wat ploegmaatjes zijn om zo nu en dan te gangmaken gaten dicht te rijden.
quote:tijden....
Op maandag 15 april 2002 11:55 schreef Wicky-de-Viking het volgende:[..]
zeker maandag.... niet vrom (das voor ambtenaren) maar VORM en natuurlijk gangmaken EN gaten dicht tijden!
quote:Het is inderdaad een droom van Boogerd om in Luik te winnen. Hij rijdt ook altijd erg goed in LBL. Maar het is wel ontzettend moeilijk om deze klassieker te winnen. De concurrentie zal erg hevig zijn. Boogerd heeft ook een heel goede ploeg voor deze wedstrijd om zich heen. Het is wel te hopen dat Maarten den Bakker op tijd fit raakt.
Op maandag 15 april 2002 11:53 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Ja maar Leatherface. Jij weet net zo goed als ik dat LBL een droom is van Michael. De vrom zal wel goed zitten, dat hebben we ook al eerder kunnen zien bij hem. Hij moet alleen wat geduldiger rijden en natuurlijk moeten er wat ploegmaatjes zijn om zo nu en dan te gangmaken gaten dicht te rijden.
Het probleem van Boogerd is eigenlijk dat hij niet sterk is in de sprint. Als hij wil winnen, moet hij solo aankomen. En daar moet je heel sterk voor zijn. Die Amstel Gold Race was dan een uitzondering, omdat hij toen Armstrong in de spurt versloeg.
Maar achteraf bekeken zou je misschien kunnen zeggen dat hij in 1999 best wel is genaaid door VDB. Misschien dat Frank toen wel clean reed. Maar ik heb er toch wel mijn twijfels over.
Tijdens een race tegen de concurrentie; "Overnemen, overnemen?? Rot op, ik eet eerst jouw bordje leeg, dan pas het mijne!!"
Briljante opmerking die ik altijd in mijn achterhoofd hou!
quote:Jan Raas kan het ook zijn geweest
Op maandag 15 april 2002 12:55 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Tsja, das achteraf gepraat met die VDB, maar deel uiteraard je twijfels. Feit si dat Boogerd niet ene hele sterke sprint in de benen heeft, maar hij moet even goed luisteren naar, shit, wie was het ook alweer, ik geloof Zoetmelk, kan ook 'de Kneet' geweets zijn.Tijdens een race tegen de concurrentie; "Overnemen, overnemen?? Rot op, ik eet eerst jouw bordje leeg, dan pas het mijne!!"
Briljante opmerking die ik altijd in mijn achterhoofd hou!
Het was maar goed dat Boogie toen toch voor Rabo de overwinning uit het vuur sleepte. Anders was hij de schlemiel.
quote:Hm dat jaar heeft Boogie ook extra hard getrained op het snel-op-de-finish-afstormen
Op maandag 15 april 2002 12:27 schreef Leatherface het volgende:
Die Amstel Gold Race was dan een uitzondering, omdat hij toen Armstrong in de spurt versloeg.
quote:Explosiviteit heb je wel nodig in LBL, maar in mindere mate dan in de RVV en de Waalse Pijl. De Waalse Pijl is qua afstand korter dan LBL. En in Vlaanderen zijn de heuveltjes veel korter dan in Wallonie.
Op maandag 15 april 2002 16:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Boogerd wint LBL niet, hij mist de explosie om op een heuveltje het verschil te kunnen maken, hij is te traag in de sprint, maar het belangrijkste van alles: hij is tactisch heel erg slecht.
Met andere woorden: in LBL gaat het niet alleen om explosiviteit uit. Je moet vanwege de lange afstand ook een enorm duurvermogen hebben. Dit is echt een koers voor de mannen van de lange adem. Maar dan moet de koers wel meteen hard worden gemaakt. Vorig jaar zag je dat er tot het binnenrijden van Luik nog een heel grote groep over bleef.
Ik heb Boogerd vorig jaar wel zeer explosief zien wegrijden op de Alsemberg in de Brabanste Pijl. Maar de Brabanste Pijl is dus veel korter dan LBL. Ik hoop dat Boogie ook na 250 kilometer op de Cote de Saint- Nicolas nog overschot heeft. Dan kan hij daar misschien wel het verschil maken. Ik gun hem iig de overwinning van harte.
De scherprechter in LBL is zoals bijna iedereen wel weet La Redoute. Als je na La Redoute nog wat over hebt, zit je in principe wel goed.
Bron: http://www.letour.fr/stf/fleche/2002/us/index.html
Op maandag 15 april 2002 17:08 schreef Leatherface het volgende:[..]
Explosiviteit heb je wel nodig in LBL, maar in mindere mate dan in de RVV en de Waalse Pijl. De Waalse Pijl is qua afstand korter dan LBL. En in Vlaanderen zijn de heuveltjes veel korter dan in Wallonie.
Met andere woorden: in LBL gaat het niet alleen om explosiviteit uit. Je moet vanwege de lange afstand ook een enorm duurvermogen hebben. Dit is echt een koers voor de mannen van de lange adem. Maar dan moet de koers wel meteen hard worden gemaakt. Vorig jaar zag je dat er tot het binnenrijden van Luik nog een heel grote groep over bleef.
Ik heb Boogerd vorig jaar wel zeer explosief zien wegrijden op de Alsemberg in de Brabanste Pijl. Maar de Brabanste Pijl is dus veel korter dan LBL. Ik hoop dat Boogie ook na 250 kilometer op de Cote de Saint- Nicolas nog overschot heeft. Dan kan hij daar misschien wel het verschil maken. Ik gun hem iig de overwinning van harte.
De scherprechter in LBL is zoals bijna iedereen wel weet La Redoute. Als je na La Redoute nog wat over hebt, zit je in principe wel goed.
Waarschijnlijk ga ik op de redoute staan
En dan als een gek naar Luik om (misschien) nog op tijd voor de Finish te zijn
Daarna weer terug naar huis om daar aangekomen mijn teller te bekijken en hopelijk +200 km te zien
Mooie training lijkt me, alleen de conditie is nog niet je-van-het
quote:Ik gok op Etxebarria, hij is goed in vorm en de Waalse Pijl ligt hem. Nadeel is dat hij weinig steun zal krijgen in de finale van zijn ploeggenoten.
Op maandag 15 april 2002 20:55 schreef Barthezz1 het volgende:
Ik tip voor de waalse pijl op David Extebarria en Danilo di Luca. Ook Cadel Evans en Mario Aerts mogen als outsider beschouwd worden. Ik denk dat Boogerd niet zal winnen maar zeker wel in de top 5 kan eindigen.
Hier trouwens de startlijst (Die weer eens niet klopt want Dekker staat er nog op):
http://www.letour.fr/stf/fleche/2002/fr/engages.html
quote:Volgens die lijst doet Sanchez ook mee. Dat is iemand die Extebarria in de finale kan bijstaan. Maar voor de rest denk ik dat ie niet veel hulp van ploeggenoten zal krijgen. Die Euskaltel ploeg zal wel de hele dag door gaan demareren.
Op maandag 15 april 2002 20:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ik gok op Etxebarria, hij is goed in vorm en de Waalse Pijl ligt hem. Nadeel is dat hij weinig steun zal krijgen in de finale van zijn ploeggenoten.
Boogerd zal wel weer als een blind paard rondrijden en ergens in de top-10 eindigen...
quote:kan de Rabobank weer de hele dag de gaten weer dichtrijden.
Op maandag 15 april 2002 21:03 schreef Barthezz1 het volgende:[..]
Volgens die lijst doet Sanchez ook mee. Dat is iemand die Extebarria in de finale kan bijstaan. Maar voor de rest denk ik dat ie niet veel hulp van ploeggenoten zal krijgen. Die Euskaltel ploeg zal wel de hele dag door gaan demareren.
quote:Verbrugghe en Bartoli zijn niet echt 100% in vorm en Casagrande is met en blessure uit de ronde van het baskenland gestapt en ik denk dat je toch echt 100% moet zijn om op de muur van huy iedereen uit de wielen te rijden. Ik denk dat je vooral de renners die in het baskenland goed waren vooraan zult zien.
Op maandag 15 april 2002 21:13 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
kan de Rabobank weer de hele dag de gaten weer dichtrijden.
Die ploeg rijd toch al sinds de val van Dekker als een blind paard rond
Maar ik ga niet weer gokken op Extebarria,ging in de tour ook al mis met hem,heb hem wel in het Baskenland vooraan zien fietsen net zoals Boogerd maar Spank zet liever zijn geld in op Verbrugghe,Bartoli of Casagrande.
Als je die startlijst zo bekijkt is het wel een aardig sterk deelnemersveld
[Dit bericht is gewijzigd door Barthezz1 op 15-04-2002 21:22]
quote:Op Verbrugghe en Casagrande zou ik ook mijn geld inzetten. Maar van Michele Bartoli verwacht ik eigenlijk niet veel.
Op maandag 15 april 2002 21:13 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
kan de Rabobank weer de hele dag de gaten weer dichtrijden.
Die ploeg rijd toch al sinds de val van Dekker als een blind paard rond
Maar ik ga niet weer gokken op Extebarria,ging in de tour ook al mis met hem,heb hem wel in het Baskenland vooraan zien fietsen net zoals Boogerd maar Spank zet liever zijn geld in op Verbrugghe,Bartoli of Casagrande.
Als je die startlijst zo bekijkt is het wel een aardig sterk deelnemersveld
Die is volgens mij echt 10% minder sinds zijn ernstige valpartij in '99. Hij heeft niet meer de explosiviteit waarmee hij grote klassiekers won.
Voila.
003 - BAGUET Serge BEL
004 - BRANDT Christophe BEL
005 - DETILLOUX Christophe BEL
006 - MIKHAILOV Guennadi RUS
007 - VAN DE WOUWER Kurt BEL
008 - VAN LANCKER Kurt BEL
MAPEI - QUICK STEP
011 - FREIRE Oscar ESP
012 - BETTINI Paolo ITA
013 - CIONI Dario ITA
014 - DE WAELE Fabien BEL
015 - EVANS Cadel AUS
016 - NOE Andrea ITA
017 - PAOLINI Luca ITA
018 - SCINTO Luca ITA
COFIDIS CREDIT PAR TELEPHONE
021 - KIVILEV Andrei KAZ
022 - CUESTA Inigo ESP
023 - FARAZIJN Peter BEL
024 - FOFONOV Dimitri KAZ
025 - LAMOUR Claude FRA
026 - LOPEBOSSELLI Angelo ITA
027 - TRENTIN Guido ITA
028 - VASSEUR C dric FRA
FASSA BORTOLO
031 - BARTOLI Michele ITA
032 - BASSO Ivan ITA
033 - BELLI Wladimir ITA
034 - CASAGRANDE Francesco ITA
035 - GUSTOV Volodomir UKR
036 - POZZI Oscar ITA
037 - STANGELJ Gorazd SLO
038 - VELO Marco ITA
RABOBANK
041 - BOOGERD Michaël NED
042 - DEKKER Erik NED
043 - ENGELS Addy NED
044 - LEIPHEIMER Levy USA
045 - LOTZ Marc NED
046 - NIERMANN Grischa GER
047 - ZBERG Beat SUI
048 - ZBERG Markus SUI
TEAM TELEKOM
051 - VINOKOUROV Alexandre KAZ
052 - B LTS Udo GER
053 - HEPPNER Jens GER
054 - HIEKMANN Torsten GER
055 - JULICH Bobby USA
056 - KESSLER Matthias GER
057 - KL DEN Andr as GER
058 - YAKOVLEV Serguei KAZ
DOMO - FARM FRITES
061 - MERCKX Axel BEL
062 - BRUYLANDTS Dave BEL
063 - DE WOLF Steve BEL
064 - HOSTE Leif BEL
065 - KASHECHKIN Andrey KAZ
066 - KONECNY Tomas CZE
067 - TANKINK Bram NED
068 - VAN GOOLEN Jurgen BEL
TEAM COAST
071 - ZUELLE Alex SUI
072 - AEBERSOLD Niki SUI
073 - CHRISTENSEN Bekim DEN
074 - GIANETTI Mauro SUI
075 - HENRIX Sacha GER
076 - HUSER Rolf SUI
077 - KORFF André GER
078 - LARA Francisco ESP
IBANESTO.COM
081 - MENCHOV Denis RUS
082 - BARANOWSKI Dariusz POL
083 - BROZYNA Thomasz POL
084 - FLECHA Juan Antonio ESP
085 - GIL PEREZ Koldo ESP
086 - JIMENEZ SANCHEZ Eladio ESP
087 - MANCEBO Francisco ESP
088 - OSA Unai ESP
SAECO - LONGONI SPORT
091 - DI LUCA Danilo ITA
092 - ASTARLOA Igor ESP
093 - CELESTINO Mirko ITA
094 - CUNEGO Damiano ITA
095 - GLOMSER Gerrit AUT
096 - PEPOLI Christian ITA
097 - SACCHI Fabio ITA
098 - SPEZIALETTI Alessandro ITA
US POSTAL SERVICE
101 - LANDIS Floyd USA
102 - BARRY Micha l CAN
103 - CLINGER David USA
104 - KJAERGAARD Steffen NOR
105 - MC RAE Chann USA
106 - RUBIERA José Luis ESP
107 - VANDEVELDE Christian USA
108 - ZABRISKIE David USA
KELME - COSTA BLANCA
111 - GUTIERREZ Ignacio ESP
112 - MUNOZ David ESP
113 - NAVARETTE Leandro ESP
114 - PEREZ Santiago ESP
115 - RODRIGUEZ Alexis ESP
116 - USANO Julian ESP
117 - VICIOSO Angel ESP
118 - ZABALLA Constantino ESP
PHONAK HEARING SYSTEMS
121 - SCHNIDER Daniel SUI
122 - BEUCHAT Roger SUI
123 - BUXHOFER Matthias AUT
124 - DEREPAS David FRA
125 - ELMIGER Martin SUI
126 - GRABSCH Bert GER
127 - MOOS Alexandre SUI
128 - ZUMSTEG Lukas SUI
ONCE - EROSKI
131 - GONZALEZ GALDEANO Igor ESP
132 - AZEVEDO José POR
133 - CARUSO Giampaolo ITA
134 - JAKSCHE Jorg GER
135 - PRADERA Mikel ESP
136 - RODRIGUEZ Joaquim ESP
137 - SERRANO Marcos ESP
138 - ZARRABEITIA Mikel ESP
BONJOUR
141 - ROUS Didier FRA
142 - BENETEAU Walter FRA
143 - BOUYER Franck FRA
144 - CHAVANEL Sylvain FRA
145 - GUILBERT Charles FRA
146 - PINEAU J rôme FRA
147 - SALANSON Fabrice FRA
148 - SIMON François FRA
TACCONI SPORT
151 - FRIGO Dario ITA
152 - CALCAGNI Patrick SUI
153 - DONATI Massimo ITA
154 - LUTTENBERGER Peter AUT
155 - MAZZOLENI Eddy ITA
156 - SZMYD Sylvester POL
157 - ZAMPIERI Steve SUI
158 - ZUCCONI Pietro SUI
TEAM CSC TISCALI
161 - GARCIA ALONSO Marcelino ESP
162 - ASMAKER Olivier FRA
163 - BLAUDZUN Michaël DEN
164 - HAMILTON Tyler USA
165 - PERON Andrea ITA
166 - PIIL Jakob DEN
167 - RASMUSSEN Mickael DEN
168 - SORENSEN Nicki DEN
GEROLSTEINER
171 - REBELLIN Davide ITA
172 - CONTRINI Daniele ITA
173 - FARESIN Gianni ITA
174 - LANG Sebastian GER
175 - RASTELLI Ellis ITA
176 - SCHMIDT Torsten GER
177 - STRAUSS Marcel SUI
178 - WROLICH Peter AUT
EUSKALTEL - EUSKADI
181 - ETXEBARRIA David ESP
182 - ETXEBARRIA Unai VEN
183 - FLORES Igor ESP
184 - ISASI Inaki ESP
185 - MARTINEZ Alberto ESP
186 - SANCHEZ Samuel ESP
187 - SOLAUN César ESP
LAMPRE - DAIKIN
191 - TONKOV Pavel RUS
192 - BARBERO Sergio ITA
193 - CODOL Massimo ITA
194 - CORTINOVIS Alessandro ITA
195 - GARATE Juan Manuel ESP
196 - KADLEC Milan CZE
197 - MISSAGLIA Gabriele ITA
198 - RUMSAS Raimondas LTU
CREDIT AGRICOLE
201 - MOREAU Christophe FRA
202 - BESSY Frédéric FRA
203 - HERVE C dric FRA
204 - LE MEVEL Christophe FRA
205 - MARTIN Ludovic FRA
206 - MORIN Anthony FRA
207 - POILVET Benoit FRA
208 - TOURNIER Yan FRA
JEAN DELATOUR
211 - BROCHARD Laurent FRA
212 - BOUVARD Gilles FRA
213 - DESSEL Cyril FRA
214 - EDALEINE Christophe FRA
215 - HALGAND Patrice FRA
216 - LAUKKA Joona FIN
217 - LEFEVRE Laurent FRA
218 - THIBOUT Bruno FRA
MERCATONE UNO
221 - PANTANI Marco ITA
222 - BRIGNOLI Ermanno ITA
223 - CLAVERO Daniel ESP
224 - FORCONI Riccardo ITA
225 - MAZZANTI Luca ITA
226 - MORI Massimiliano ITA
227 - ORTENZI Giammario ITA
228 - SECCHIARI Francesco ITA
VLAANDEREN - T INTERIM
231 - DEMEYERE Geoffrey BEL
232 - DEVOLDER Stijn BEL
233 - SCHOONACKER Jehudi BEL
234 - SIJMENS Nico BEL
235 - VAN CAPELLEN Danny BEL
236 - VAN DE WALLE Jurgen BEL
237 - VAN HUFFEL Wim BEL
238 - WENTZEL Rudolf RSA
MARLUX - VILLE DE CHARLEROI
241 - CAPPELLE Andy BEL
242 - CHANOINE Marc BEL
243 - COENEN Johan BEL
244 - DEBREMAEKER David BEL
245 - DEKKERS Johan BEL
246 - INGEBY Kristoffer SWE
247 - POOS Christian LUX
248 - VANACKER Marc LUX
Op maandag 15 april 2002 21:28 schreef Vork het volgende:
Die Leipheimer van de Rabo-ploeg .. is dat een beetje wat?
Hij is in ieder geval de grote aankoop van Rabo.
quote:In elk geval iemand om Boogerd bij te kunnen staan tot vlak voor het eind... Als er dan ook nog twee Zberg's mee gaan en een Niermann misschien, dan kan het aan z'n team al haast nietmeer liggen.. het laatste stuk zaldie toch echt zelf moeten doen. Vorig jaar gingie daar ook al op stuk, maar toen wastie ook zwaar favoriet..
Op maandag 15 april 2002 21:30 schreef Leatherface het volgende:
Vorig jaar 3e in de Vuelta. Kan aardig tijdrijden en ook goed klimmen.Hij is in ieder geval de grote aankoop van Rabo.
Rabobank kan best wel een goede prestatie gebruiken..
quote:Verwacht ik niet veel van. In ieder geval niet zo goed als vorig jaar. Rebellin en Vinokourov zie ik ook nog wel winnen.
Op maandag 15 april 2002 21:22 schreef Leatherface het volgende:
En what about Ivan Basso?
quote:Vinokourov was de man van Parijs - Nice. Maar zou hij zijn vorm vast hebben weten te houden?
Op maandag 15 april 2002 21:40 schreef Barthezz1 het volgende:[..]
Verwacht ik niet veel van. In ieder geval niet zo goed als vorig jaar. Rebellin en Vinokourov zie ik ook nog wel winnen.
Rebellin zie ik ook als een serieuze kanshebber.
quote:Rebellin wordt toch altijd tweede
Op maandag 15 april 2002 21:46 schreef Leatherface het volgende:[..]
Vinokourov was de man van Parijs - Nice. Maar zou hij zijn vorm vast hebben weten te houden?
Rebellin zie ik ook als een serieuze kanshebber.
quote:Dan is een ding in elk geval al van tevoren zeker
Op maandag 15 april 2002 21:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Rebellin wordt toch altijd tweede
Maar voor mij blijven de grote kanshebbers toch Extbarria en Di Luca.
[Dit bericht is gewijzigd door Barthezz1 op 15-04-2002 21:52]
quote:Wel vaak. Ik geloof dat hij eens de Clasica San Sebastian heeft gewonnen. Maar verder weinig grote klassiekers.
Op maandag 15 april 2002 21:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Rebellin wordt toch altijd tweede
[Dit bericht is gewijzigd door Leatherface op 15-04-2002 21:52]
quote:Humor
Op maandag 15 april 2002 21:52 schreef CAZZO het volgende:
Hou maar op met al dat gespeculeer,Pantani gaat winnen.
quote:Di Luca zie ik niet winnen, Extbarria zou misschien nogwel kunnen.. Boogerd bij de eerste 10, maar niet bij de eerste drie...
Op maandag 15 april 2002 21:51 schreef Barthezz1 het volgende:
Dan is een ding in elk geval al van tevoren zekerMaar voor mij blijven de grote kanshebbers toch Extbarria en Di Luca.
Rebellin dus zowieso tweede.. sjah...
Jammer dat ik moet werken dan, had het wel graag willen zien.
quote:S avonds zal er waarschijnlijk wel een uitgebreide herhaling komen.
Op maandag 15 april 2002 21:59 schreef Vork het volgende:
Diegene die gaat winnen moet iig explosioef een stuk muur op kunnen rijden, dus een verschrikkelijk goeie dag hebben.. Het kunnen wat mij betreft 10tallen mensen zijn... ik denk ook niet dat ik niet snel erg raar zal opkijken van een hoop mogelijke namen.Jammer dat ik moet werken dan, had het wel graag willen zien.
quote:als ik dan al thuis ben... Noujah, daar moet ik het maar mee doen, of anders over 'n paar maanden op eurosport
Op maandag 15 april 2002 22:01 schreef Leatherface het volgende:
S avonds zal er waarschijnlijk wel een uitgebreide herhaling komen.
quote:Cazzo neemt er een halve atv-dag voor op,mooi om 13:40 voor de TV.
Op maandag 15 april 2002 21:59 schreef Vork het volgende:Jammer dat ik moet werken dan, had het wel graag willen zien.
Boogerd gaat dus echt wel goed rijden in LBL he...
Trouwens de La Redoute heeft iemand van jullie die wel eens gedaan? Man ik heb vorig jaar LBL gereden, de toerversie. Kom je daar onder dat viaductje door, lichte helling naar rechts, bochtje naar links en dan....hatsaaaaaa sta je geparkeerd. Niet lang wel echt venijnig.
Eniewee..... GO BOOGIE!
Ik ben wel een aantal keren in Zuid - Limburg wezen fietsen, en heb daar zo'n beetje alle steile beklimmingen wel eens gedaan: de Cauberg, de Keutenberg, de Vaalserberg, de Gulpenerberg, het Eyserbos, de Camerig, de Loorberg.
Dat zijn pittige beklimmingen. Ik ben niet zo'n geweldige fietser, en al helemaal niet als het bergop gaat. Maar ik ben overal fietsend omhoog gekomen. Gewoon op het lichte verzet en op je eigen tempo omhoog, en dan kom je er toch wel. Je moet je niet opblazen.
De Keutenberg is echt loei- en loeisteil. Wat een kuitenbijter is dat.
De Camerig, ligt tussen Epen en Vaals, vind ik ook erg zwaar. Dat is een hele lange en verraderlijke klim. Het beginstuk is het steilst. Dan krijg je vervolgens een stukje dat tamelijk vlak is. Je denk dat je er dan bent, maar dan heb je het flink mis. Je krijgt dan nog een heel lang bochterig stuk omhoog, tussen de bossen. Dat 2e deel van de klim is weliswaar minder steil dan het eerste, maar toch erg moeilijk omdat er maar geen eind aan lijkt te komen.
Eigenlijk vind ik de Cauberg tamelijk mee vallen. Hij is best wel steil, maar het is een vrij geleidelijke klim.
De Gulpenerberg is kort maar ook zeer steil.
Het Eyserbos begint tamelijk vlak. Maar hoe hoger je komt, hoe lastiger hij wordt.
De Vaalserberg heeft een erg lange aanloop, die toch ook vrij lastig is. Maar de Vaalserberg op zich is niet zo heel lang. Wel erg steil.
Maar ja, das wel een beetje off-topic....
quote:Geraardsbergen of Huy?
Op dinsdag 16 april 2002 11:48 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
De 'Muur' tijdens de Claude Criquelion vind ik ook zo'n gemene. Roostertje over, haakse bocht en dan vol omhoog. Verdrop nog een gemenere, om de hoek bij het kerkje, je ziet hem neit aankomen en dan 4 stages omhoog, oei!Maar ja, das wel een beetje off-topic....
11 64 Côte de Gohette 1 11,3%
Côte du Parc à gibier 0,3 15,2%
Col de Haussire 1,3 11 %
12 Col de Samrée 3,7 4 %
Komt geen eind aan en dat terwijl iedereen het heeft over de 'Cote du Beffe'.
19 Côte de Beffe 1,4 10,3%
Maar die is veel makkelijker, omdat hij heel lang en geleidelijk is. Nee, die Velomediane is een leuke tocht. Dit jaar een skijken of ik in de buurt van Goud kan komen....
quote:Domme vraag misschien, maar is dit allemaal in Wallonie of in Frankrijk?
Op dinsdag 16 april 2002 15:49 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Hmmm, neen, deze:11 64 Côte de Gohette 1 11,3%
Côte du Parc à gibier 0,3 15,2%
Col de Haussire 1,3 11 %
12 Col de Samrée 3,7 4 %
Komt geen eind aan en dat terwijl iedereen het heeft over de 'Cote du Beffe'.19 Côte de Beffe 1,4 10,3%
Maar die is veel makkelijker, omdat hij heel lang en geleidelijk is. Nee, die Velomediane is een leuke tocht. Dit jaar een skijken of ik in de buurt van Goud kan komen....
Rijd je vaker cyclo- sportieven?
Doel is de Marmotte. 4 Tourcols incl. Alpe d'Huez en de Galibier.
Jij, ik kan me herinneren van niet, maar wellicht zit ik er naast.
De Velomediane is inderdaad in Belgie, Den Ardennekes he...
quote:Nou, die Marmotte zal een heel zware kluif worden. Ik ben zowel op de Galibier en L'Alpe d'Huez geweest. Weliswaar niet fietsend omhoog (zwak, ik weet het), maar met de auto is het al lastig bergop rijden.
Op dinsdag 16 april 2002 16:52 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Hmmm, niet vaak nee. Vorig jaar begonnen, wil het wel veel meer gaan doen. Eerder geen tijd wegens 'andere' sportieve bezigheden.Doel is de Marmotte. 4 Tourcols incl. Alpe d'Huez en de Galibier.
Oscar Camenzind, de winnaar van Luik-Bastenaken-Luik 2001 rijdt dit jaar deze wedstrijd niet. De Zwitser werd ziek in Tirreno-Adriatico en heeft een soort klierkoorts. De kopman van Phonak probeert klaar te zijn voor de Amstel Gold Race.
Tchmil niet in Amstel Gold Race
Andrei Tchmil zal niet op tijd klaar zijn voor de Amstel Gold Race. Zijn revalidatie verloopt niet zo snel als verwacht. De Belg hoopt half mei aan de Vierdaagse van Duinkerke te kunnen meedoen.
(c) 2002 de Wielersite
Link: http://www.teleware.net/wielersite/index.html
Op maandag 15 april 2002 21:27 schreef Leatherface het volgende:
Ik had beloofd de startlijst hierna te copy & Pasten.Voila.
043 - ENGELS Addy NED
044 - LEIPHEIMER Levy USA
045 - LOTZ Marc NED
046 - NIERMANN Grischa GER
047 - ZBERG Beat SUI
048 - ZBERG Markus SUI ____________________________________________________________
quote:Ik heb vrijdag al vrij genomen, omdat ik verwacht dat t concert wat ik donderdag ga zien erg gaat uitlopen.. bovnedien is het opt moment vrij druk, oftewel om op korte termijn nog een vrije middag los te peuteren.. dat gaat niet lukken ben ik bang.
Op maandag 15 april 2002 22:11 schreef CAZZO het volgende:[..]
Cazzo neemt er een halve atv-dag voor op,mooi om 13:40 voor de TV.
Is dat geen optie?
Helaas, maar ik kijk af en toe stiekum nog wel even op Fok! dan... houden jullie me dan wel op de hoogte?
quote:Dat heb ik ook gelezen ja. Dat is inderdaad vrij opvallend.
Op dinsdag 16 april 2002 22:24 schreef CAZZO het volgende:
Heb je het ook meegekregen Leatherface,geen dopingcontrole na P-R.
Vreemde zaak,normaal wordt je door 3 verschillende organisaties gecontroleerd en Zondag helemaal nix,als de renners dat van te voren hadden gewteten dan......
quote:Das goed Vorkie
Op dinsdag 16 april 2002 22:25 schreef Vork het volgende:[..]
Ik heb vrijdag al vrij genomen, omdat ik verwacht dat t concert wat ik donderdag ga zien erg gaat uitlopen.. bovnedien is het opt moment vrij druk, oftewel om op korte termijn nog een vrije middag los te peuteren.. dat gaat niet lukken ben ik bang.
Helaas, maar ik kijk af en toe stiekum nog wel even op Fok! dan... houden jullie me dan wel op de hoogte?
quote:Da's inderdaad een erg goede site.
Op dinsdag 16 april 2002 22:37 schreef CAZZO het volgende:[..]
Das goed Vorkie
Je kunt het ook via deze link live volgen in tekstvorm http://www.sport24.be/wielrennen/2002/index.html
quote:Wielrennen is in Belgie volkssport nummer 1. Vandaar dat er in Belgie ontzettend veel aandacht aan wordt besteed.
Op dinsdag 16 april 2002 22:39 schreef Vork het volgende:
Die belgen hebben het weer veel beter voormekaar, niet alleen betere muziek, maar ook nog eens meer aandacht voor wielrennen.
Zo is dat in Nederland met voetbal.
En ik vind inderdaad dat Belgie betere bands heeft dan Nederland.
quote:Er zullen in Belgie vast wel een heleboel mensen een hekel aan wielrennen hebben. Maar het is daar zonder twijfel de meest populaire sport.
Op dinsdag 16 april 2002 22:46 schreef Vork het volgende:
En terecht, wielrennen is een een hele leuke sport, heowel ik me wel kan voorstellen dat er mensen zijn die er geen donder aan vinden, maar da's net zoals met Formule 1 en een zooi andere sporten, als je het niet volgt, dan snap je er geen kloot van.
Formule 1 vind ik nou helemaal niets aan. Terwijl er bij mij in de familie een aantal zeer fanatieke racefans rondlopen.
En voetbal kijk ik ook steeds minder, omdat we er tegenwoordig werkelijk mee worden doodgegooid. Europacup wil ik nog wel kijken, maar die hele Nederlandse competitie zal mij een biet wezen.
Het irriteert mij mateloos dat Studio Sport veel te weinig aandacht besteed aan andere sporten dan voetbal. Niet bepaald een gevarieerd aanbod bij de NOS. En het vervelende is dat er geen Eurosport bij mij op de kabel zit. Bij Europsort wordt je weliswaar doodgegooid met herhalingen (mijn zus kan wel Eurosport ontvangen, dus wanneer ik daar op visite ben zie ik het graag) maar ze hebben nog tenminste een gevarieerd aanbod.
quote:In Nederland doet de jeugd liever aan voetbal. Cultuurverschil.
Op dinsdag 16 april 2002 22:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wielrennen leeft in Nederland niet echt, en dat begint al met de jeugd.
Waar er in Belgie zo'n 15 wedstrijden in een weekend zijn voor nieuwelingen/junioren is het in Nederland echt zoeken naar een wedstrijd. En dan is het vaak een paar uur reistijd voor een lullig kutcriterium.
Logisch dat er in Belgie veel meer jongeren aan wielrennen doen, doordaat er ook veel amateurkoersen zijn blijven oudere renners wielrennen (in Nederland stoppen er veel na hun 25ste), op die manier blijft het niveau hoog en moeten de jongeren op zien te boksen tegen die oudere kermiscoureurs, en daar kunnen ze nog best wel wat van leren.
quote:of schaatsen
Op dinsdag 16 april 2002 23:04 schreef Leatherface het volgende:[..]
In Nederland doet de jeugd liever aan voetbal. Cultuurverschil.
In Belgie heb je al een hele reeks klassiekers en semiklassiekers:
De Ronde van Vlaanderen, Luik - Bastenaken - Luik, Omloop het Volk, Kuurne - Brussel - Kuurne, Gent - Wevelgem, Waalse Pijl, Grand Prix Wallone, E3- Prijs, Dwars door Vlaanderen (voorheen Dwars door Belgie) Brabantse Pijl, Brussel - Izegem, Schoten Scheldeprijs, Sluitingsprijs Putte - Kapellen, GP Rik van Steenbergen, GP Eddy Merckx (koppeltijdrit) en ga zo maar door.
En dan heb je nog een hele zooi kermiskoersen en veldritten.
En als rittenkoersen heb je ook nog De Driedaagse van De Panne, de Ronde der Waalse Gewesten en de Ronde van Belgie is opnieuw ingevoerd. Die Ronde van Belgie gaat ook een feest worden.
Goed, Italie, Spanje en Frankrijk hebben nog meer wedstrijden, maar dat zijn ook grote landen.
Dan komen wij er in Nederland bekaaid vanaf met onze Amstel Gold Race, Ronde van Nederland, Veenendaal - Veenendaal, Ronde van Noord - Holland, Ronde van Drenthe, Ronde van Limburg, Hel van het Mergelland, Dokkumer Woudenomloop en Ster van Zwolle. En nog wat Na- Tour de France criteria.
quote:Schaatsen dan ook nog. Veel meer sporten willen ze niet uitzenden bij de NOS.
Op dinsdag 16 april 2002 23:09 schreef CAZZO het volgende:[..]
of schaatsen
Het is alleen jammer dat de Ronde van Lombardije helemaal aan het eind van het seizoen is. Hierdoor geven veel toppers forfait en ook veel renners zijn totaal uitgeblust in die periode.
Wel willen veel renners die op het WK tegenvielen zich hier revancheren, en het is natuurlijk ook de laatste en vaak beslissende wedstrijd in de wereldbekercyclus.
Maar het is dus een traditie die zo gegroeid is. Lombardije is van oudsher een najaarsklassieker.
Ik was zondag niet in de gelegenheid om P-R live te zien, dus zetelde me om 19:00 voor de pit. Eertse uur alleen maar voetbal, tot aan een pot RKC tegen Schubberkutterveen aan toe. Echt, daar poep ik enorm van. Vervolgens na het Journaal eerst nog een herhaling van de doelpunten van voor het journaal. Dan nog ALLE andere doelpunten en kansen en vervolgens om 20:30 P-R in 5 minuten...AAAAARGGGGGGGGGGGGGHHH......VOETBAL SUCKS!!!
...he, dat lucht op!
quote:Volgens mij zend BRT 1 of 2 (dat weet ik niet zeker) op zondagavond om ik geloof ook 19.00 hun variant van Studio Sport uit. Als je dat had gekeken, had je gegarandeerd een zeer uitgebreide samenvatting van Parijs - Roubaix gezien. Dan weet je dat ook voor de volgende keer
Op woensdag 17 april 2002 09:28 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Ben het roerend met Leatherface eens wat betreft het magere aanbod op studio sport.Ik was zondag niet in de gelegenheid om P-R live te zien, dus zetelde me om 19:00 voor de pit. Eertse uur alleen maar voetbal, tot aan een pot RKC tegen Schubberkutterveen aan toe. Echt, daar poep ik enorm van. Vervolgens na het Journaal eerst nog een herhaling van de doelpunten van voor het journaal. Dan nog ALLE andere doelpunten en kansen en vervolgens om 20:30 P-R in 5 minuten...AAAAARGGGGGGGGGGGGGHHH......VOETBAL SUCKS!!!
...he, dat lucht op!
Maar ik ben het met je eens. Toen Knaven vorig jaar won deelde Studio Sport zijn complete 2e blok, na het 20.00 uur journaal, in met de samenvatting van Parijs - Roubaix. Dat vind ik dan zo ongelofelijk hypocriet.
Als een Belg of Italiaan wint, moet je het doen met een samenvatting van amper 5 minuten. Maar als eens een keer een Nederlander wint, zenden ze een zeer uitgebreide samenvatting van circa 3 kwartier uit. Als je toch alleen maar op voetbal geilt, moet je ook niet je halve zendtijd aan wielrennen besteden, omdat er toevallig eens een keer een Nederlander wint.
Als je wint....heb je vrienden, rijen dik ECHTE vrienden....
Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo zijn. Voorbeelden te over lijkt me. Dekker, Knaven, Brentjes, van Barneveld, De Holland acht, Verstappen, etc, etc. In Nederland tel je alleen mee als je op het hoogste podium staat. Dat is in andere landen gelukkig wel anders.
quote:Nederland heeft IMO wel heel veel goede sporters, maar geen echte sportcultuur.
Op woensdag 17 april 2002 12:28 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Leatherface bedankt voor de BRT tip, nu kan ik inzake Nederlandse sporters en de aandacht die ze krijgen wanneer ze winnen alleen nog maar refereren aan een eerdere uitspraak in dit topic:Als je wint....heb je vrienden, rijen dik ECHTE vrienden....
Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo zijn. Voorbeelden te over lijkt me. Dekker, Knaven, Brentjes, van Barneveld, De Holland acht, Verstappen, etc, etc. In Nederland tel je alleen mee als je op het hoogste podium staat. Dat is in andere landen gelukkig wel anders.
Landen als Australie, Groot - Brittannie, Duitsland en Amerika hebben die sportcultuur wel. Daar koestert men ten alle tijden hun sporthelden. Ook wanneer ze niet winnen. In Nederland ben je een held als je wint. Maar presteer je een tijdje wat minder, dan laten ze je als een baksteen vallen. Daar zijn genoeg voorbeelden van.
Maar als het zover is, en je hebt wat steun nodig (denk aan een dagje vrij om een wedstrijd te doen, eerder naar huis om te kunnen trainen enz enz) an blijkt 90% van die mensen sport oppeens niet zo leuk meer te vinden.
Bij bijvoorbeeld inze zuiderburen sta je als sporten op een voetstuk, en kijken mensen tegen je op. En dat maakt een hoop meer mogelijk dan in nederland..
quote:Precies. Wat was Krajicek een held toen hij Wimbledon won. Nu weten veel mensen misschien niet eens meer wie hij is.
Op woensdag 17 april 2002 12:55 schreef BarBaar het volgende:
In nederland heerst er iid totaal geen sportcultuur. Iedereen zegt hier sport prachtig te vinden, en zegt dat hij/zij eindeloos veel respect voor jouw, als sporter, heeft.Maar als het zover is, en je hebt wat steun nodig (denk aan een dagje vrij om een wedstrijd te doen, eerder naar huis om te kunnen trainen enz enz) an blijkt 90% van die mensen sport oppeens niet zo leuk meer te vinden.
Bij bijvoorbeeld inze zuiderburen sta je als sporten op een voetstuk, en kijken mensen tegen je op. En dat maakt een hoop meer mogelijk dan in nederland..
In Australie worden de sporthelden vereert. Rod Laver is al lang gestopt met tennis. Maar nu is hij nog enorm populair daar, heb ik eens gehoord. Hij kreeg onlangs zelfs een standbeeld. Het zegt ook wel voldoende dat Pieter van den Hoogenband een staande ovatie kreeg, toen hij hun eigen Ian Thorpe in Sydney versloeg.
Het zou kunnen dat Hoogie in Australie misschien wel even populair is als Thorpe en Klim, terwijl hij in Nederland als hij gestopt is weer snel genoeg is vergeten. Zo is men daar met sport bezig, en zo veel respect heeft men daar voor sporters.
quote:Bij de Belgen staan ook alleen maar de wielrenners en toppers uit andere sporten(waar ze er verrekte weinig van hebben,2 tennismutsen en dat was het wel) op een voetstuk.Toen die Belgische sporters in Sydney geen fuck ene presteerden werden ze ook ongenadig hard afgebrand door diezelfde Belgische voetstukaanbidders.
Op woensdag 17 april 2002 12:55 schreef BarBaar het volgende:Bij bijvoorbeeld inze zuiderburen sta je als sporten op een voetstuk, en kijken mensen tegen je op. En dat maakt een hoop meer mogelijk dan in nederland..
quote:Gelul,De Kraaj is echt nog niet vergeten.
Op woensdag 17 april 2002 13:06 schreef Leatherface het volgende:[..]
Precies. Wat was Krajicek een held toen hij Wimbledon won. Nu weten veel mensen misschien niet eens meer wie hij is.
quote:Fanny Blankers Koen heeft toch ook haar eigen stadion gekregen en wordt nog overal herkent.Zelfde geld voor onze schaatsers.
In Australie worden de sporthelden vereert. Rod Laver is al lang gestopt met tennis. Maar nu is hij nog enorm populair daar, heb ik eens gehoord. Hij kreeg onlangs zelfs een standbeeld. Het zegt ook wel voldoende dat Pieter van den Hoogenband een staande ovatie kreeg, toen hij hun eigen Ian Thorpe in Sydney versloeg.Het zou kunnen dat Hoogie in Australie misschien wel even populair is als Thorpe en Klim, terwijl hij in Nederland als hij gestopt is weer snel genoeg is vergeten. Zo is men daar met sport bezig, en zo veel respect heeft men daar voor sporters.
quote:OK, dat is allemaal waar. Maar toch heerst er in Nederland geen echte sportcultuur. Alleen voetbal en schaatsen.
Op woensdag 17 april 2002 13:17 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
Gelul,De Kraaj is echt nog niet vergeten.
[..]Fanny Blankers Koen heeft toch ook haar eigen stadion gekregen en wordt nog overal herkent.Zelfde geld voor onze schaatsers.
En Rod Laver kijk dan heb je het wel over een toptenniser,die won 11 Grandslamtoernooien.
In Nederland laten ze inderdaad alleenmaar sport zien waar Nederlanders aan mee doen. Zolang er nog een Rabo-ploeg rondrijdt is Wielrennen hier nog te zien. Zonder Rabo-ploeg (wat los van alle chauvenistische gevoelens die de gemiddelde Nederlander, en ik dus ook, met zich mee draagt mijn favoriete ploeg blijft), zien we waarschijnlijk alleen nogmaar de Tour en het WK op Tv, zo erg leeft het Wielrennen in Nederland...
Opvallend is, als er ineens Nederlanders meedoen aan watvoor sport dan ook, die het nog vrij aardig doen, dan moet zelfs het journaal wijken voor beelden van de sportprestaties van onze landgenoten. Dan is er ALTIJD weer een tribune, waar een paar 100 van die oranje carnavalsvierders met hun eigen 'kleine pils' wat vreselijk veel kabaal loopt te maken.
Ook is ineens half Nederland sportliefhebber en als het even kan nog sportkenner ook. En als het even wat minder gaat, verdwijnt de sport weer volledig uit beeld, om plaats te maken voor een andere sport waar toevallig een paar landgenoten aan mee doen, of als dat er niet is, voetbal.
Zoveel aandacht hebben wij in Nederland voor sport in het algemeen. Het leeft niet, het leeft alleen als we kans maken, en anders blijven de Oranje toeters en bellen netjes in de kast, te wachten tot een volgende uitbraak van Oranjekoorts. Raar volk.
Ow, trouwens, hoe staat het met de koers van vandaag?
quote:Zo is het toch bij ieder volk,alleen als eigen mensen wat presteren komt er een groot publiek op af.De Duitsers zenden toch ook alleen maar Damesschaatsen uit,die heren die zijn niet interessant om ook maar een paar minuten aandacht aan te besteden.
Op woensdag 17 april 2002 13:28 schreef Vork het volgende:
Raar volk.
quote:Inderdaad die belachelijke Holland Houserige Luidruchtige "Biertje" Carnavalscultuur. En dan komt er weer zo'n belachelijke blaaskapel voorbij gewandeld. En het gelal en het gebral van de bespottelijke Oranje- indianen en mafkezen met klompen op hun kop. Ze hadden het zelfs over Gerard van der Velden en Jochem Uytdehaggert.
Op woensdag 17 april 2002 13:28 schreef Vork het volgende:
Ow er is zowaar een hele discussie ontstaan![]()
In Nederland laten ze inderdaad alleenmaar sport zien waar Nederlanders aan mee doen. Zolang er nog een Rabo-ploeg rondrijdt is Wielrennen hier nog te zien. Zonder Rabo-ploeg (wat los van alle chauvenistische gevoelens die de gemiddelde Nederlander, en ik dus ook, met zich mee draagt mijn favoriete ploeg blijft), zien we waarschijnlijk alleen nogmaar de Tour en het WK op Tv, zo erg leeft het Wielrennen in Nederland...
Opvallend is, als er ineens Nederlanders meedoen aan watvoor sport dan ook, die het nog vrij aardig doen, dan moet zelfs het journaal wijken voor beelden van de sportprestaties van onze landgenoten. Dan is er ALTIJD weer een tribune, waar een paar 100 van die oranje carnavalsvierders met hun eigen 'kleine pils' wat vreselijk veel kabaal loopt te maken.
Ook is ineens half Nederland sportliefhebber en als het even kan nog sportkenner ook. En als het even wat minder gaat, verdwijnt de sport weer volledig uit beeld, om plaats te maken voor een andere sport waar toevallig een paar landgenoten aan mee doen, of als dat er niet is, voetbal.
Zoveel aandacht hebben wij in Nederland voor sport in het algemeen. Het leeft niet, het leeft alleen als we kans maken, en anders blijven de Oranje toeters en bellen netjes in de kast, te wachten tot een volgende uitbraak van Oranjekoorts. Raar volk.
Ow, trouwens, hoe staat het met de koers van vandaag?
"Wie is Jan Ykema ook alweer? Ow ja, toen was ik dronken de polonaise aan het lopen. Want WE wonnen zilver "
Nou terug on- topic:
Vanaf 13.45 wordt er op http://www.sport24.be/wielrennen/2002/index.html live schriftelijk verslag gedaan.
Ah, kijk da's zo al.. ik ga weer even wat werkzaamheden verricht.. moet ook gebeuren.
quote:Ik hoef niet te verhuizen, want ik voel mij prima thuis in Nederland. Maar Belgie lijkt mij helemaal nog geen onprettig land om in te wonen.
Op woensdag 17 april 2002 13:47 schreef SpankSpankeronie het volgende:
LF mijn advies is verhuis naar onze zuiderburen.
Wordt alleen wel nog veel meer bier gedronken.
quote:ja dat verbaast me niks,je bent volgens mij wel een echte Nederlander,ook overal op zeiken,zijn we goed in
Op woensdag 17 april 2002 13:50 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik hoef niet te verhuizen, want ik voel mij prima thuis in Nederland. Maar Belgie lijkt mij helemaal nog geen onprettig land om in te wonen.
quote:Ik loop ook altijd met een oranje- klomp op mijn harses te lallen en de polonaise te lopen
Op woensdag 17 april 2002 13:54 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
ja dat verbaast me niks,je bent volgens mij wel een echte Nederlander,ook overal op zeiken,zijn we goed in
quote:Spank had Casa al getipt maar daar was LF het niet mee eens.
Op woensdag 17 april 2002 13:52 schreef Vork het volgende:
Hadden we Casagrande als een van de mogelijke kanshebbers al genoemd? Bij deze dan.
quote:Nee, Bartoli. Maar je weet maar nooit.
Op woensdag 17 april 2002 13:56 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
Spank had Casa al getipt maar daar was LF het niet mee eens.
quote:klopt,het was Barthezz1 die dat niet zo'n slimme gok vond
Op woensdag 17 april 2002 13:58 schreef Leatherface het volgende:[..]
Nee, Bartoli. Maar je weet maar nooit.
quote:Op wat en wie heb ik de afgelopen tijd volgens jou dan lopen te zeiken?
Op woensdag 17 april 2002 13:54 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
ja dat verbaast me niks,je bent volgens mij wel een echte Nederlander,ook overal op zeiken,zijn we goed in
quote:ja hallo je zit net onze hele sportcultuur af te branden,das al erg genoeg.
Op woensdag 17 april 2002 14:01 schreef Leatherface het volgende:[..]
Op wat en wie heb ik de afgelopen tijd volgens jou dan lopen te zeiken?
Ik gok dat Bartoli te kort gaat komen op de muur, of hij moet in gigantisch goeie doen zijn, Of genoeg voorsprong krijgen, maar dat laatste zullen de andere ploegen 'm wrs niet gaan geven.
Van Casa weet ik eigenlijk niet hoe sterk die de laatste tijd is, maar ik acht 'm zeker niet kansloos.
quote:<<Off- topic>>
Op woensdag 17 april 2002 14:05 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
ja hallo je zit net onze hele sportcultuur af te branden,das al erg genoeg.
en laats was je ook ergens aan het klagen dat je bijna werd platgereden dooor een vrachtwagen omdat de weg te smal was.
Okay, maar als je bijna door een vrachtwagen word aangereden, mag je best wel even je gal spuwen? Daar is de Klaagbaak immers voor. En het was pas mijn 2e klaagbaak- topic.
En die sportcultuur van ons is ook best wel om te lachen. Jij met je Duitser- hekel. Waarom mogen van jou de Duitsers nooit winnen in welke sport dan ook?
<<On- topic>>
Laat de Rabo's Fassa Bortolo maar rijden.
quote:Ja, het is zo zonde om je met de hele ploeg uit de naat te gaan fietsen, als je toch weet dat je kopman te kort zal komen om er met de overwinning vandoor te gaan
Op woensdag 17 april 2002 14:12 schreef Leatherface het volgende:
Laat de Rabo's Fassa Bortolo maar rijden.
quote:Ik hoop dat Boogie ons vandaag positief gaat verbazen. Maar ik heb liever dat hij vandaag geen pepernoot rijdt en zondag wint.
Op woensdag 17 april 2002 14:13 schreef Vork het volgende:[..]
Ja, het is zo zonde om je met de hele ploeg uit de naat te gaan fietsen, als je toch weet dat je kopman te kort zal komen om er met de overwinning vandoor te gaan
Dat hondje. Dat scheelde weinig.
Hoe dan ook, ik hou het op Boogerd.
Een konijn onthoofd? Kan knap veel rotzooi geven....
quote:Paarden nog net niet. Eerder andersom. Vraag maar aan Erik Zabel.
Op woensdag 17 april 2002 14:19 schreef Vork het volgende:
Wat die renners al allemaal niet overhoop rijdens, konijnen, scholieren, politieagenten...
quote:De Belgen zien ons Nederlanders toch ook graag verliezen,zelfde heb ik dus met de Duitsers,moet je ook eens sport volgen op de Duitse TV,als er dan een Duitser gaat winnen dan gaan ze compleet uit hun dak,maar als er eentje verliest dan is de teleurstelling altijd zo enorm groot,daar kan ik zo van genieten.
Op woensdag 17 april 2002 14:12 schreef Leatherface het volgende:[..]
<<Off- topic>>
En die sportcultuur van ons is ook best wel om te lachen. Jij met je Duitser- hekel. Waarom mogen van jou de Duitsers nooit winnen in welke sport dan ook?
<<On- topic>>
Hmz.. nu is die Leipheimer opnieuw weg met een groepje met o.a. ook 'n Zberg, Rabobank in de aanval dus
quote:Dat konijn werd 2 jaar geleden in Gent - Wevelgem onthoofd. Zojuist werd bijna een hondje overhoop gereden, maar het diertje kon net op tijd ontsnappen.
Op woensdag 17 april 2002 14:20 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
He LF, jij wist toch waar de deelname lijst op internet te vinden is voor LBL? Google laat me ff in de steek.Hoe dan ook, ik hou het op Boogerd.
Een konijn onthoofd? Kan knap veel rotzooi geven....
Je kunt hier http://www.letour.fr/stf/liege/2002/us/infos.html kijken. Maar er is nog geen deelnemerslijst beschikbaar.
quote:
Op woensdag 17 april 2002 14:23 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Wooooooooooooooooow...en paard onthoofden met je voorwiel...gers!
Er werd geen paard onthoofd. Maar er liep in dezelfde Gent - Wevelgem een paard Erik Zabel van zijn fiets af.
quote:Yep, maar vroeger was de aankomst gewoon in het centrum van Luik.
Op woensdag 17 april 2002 14:29 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
eigenlijk is het Luik-Bastenaken-Ans
Parijs - Tours heette overigens een aantal jaren de Grand Prix d'Automne, en het parcours werd verschillende malen gewijzigd.
Zie dit:
Categorie 1.1
ed. jaar naam land
95e 2001 Richard Virenque Fra
94e 2000 Andrea Tafi Ita
93e 1999 Marc Wauters Bel
92e 1998 Jacky Durand Fra
91e 1997 Andrei Tchmil Mda
90e 1996 Nicola Minali Ita
89e 1995 Nicola Minali Ita
88e 1994 Erik Zabel Ita
87e 1993 Johan Museeuw Bel
86e 1992 Hendrik Redant Bel
85e 1991 Johan Capiot Bel
84e 1990 Rolf Sorensen Den
83e 1989 Jelle Nijdam Ned
82e 1988 Peter Pieters Ned
CRETEIL-CHAVILLE (Grand Prix d'Automne)
81e 1987 Adri Van Der Poel Ned
80e 1986 Phil Anderson Aus
79e 1985 Ludo Peeters Bel
BLOIS-CHAVILLE (Grand Prix d'Automne)
78e 1984 Sean Kelly Irl
77e 1983 Ludo Peeters Bel
76e 1982 Luc Vandenbroucke Bel
75e 1981 Jan Raas Ned
74e 1980 Daniel Willems Bel
73e 1979 Joop Zoetemelk Ned
BLOIS-MONTLHERY (Grand Prix d'Automne)
72e 1978 Jan Raas Ned
Grand Prix d'Automne
71e 1977 Joop Zoetemelk Ned
70e 1976 Ronald de Witte Bel
TOURS-VERSAILLES
69e 1975 Freddy Maertens Bel
68e 1974 Francesco Moser Ita
Parijs-Tours
67e 1973 Rik Van Linden Bel
66e 1972 Noel Vantyghem Bel
65e 1971 Rik Van Linden Bel
64e 1970 Jurgen Tschan Ger
63e 1969 Herman Vanspringel Bel
62e 1968 Guido Reybroeck Bel
61e 1967 Rik Van Looy Bel
60e 1966 Guido Reybroeck Bel
59e 1965 Gerben Karstens Ned
58e 1964 Guido Reybroeck Bel
57e 1963 Jo De Roo Ned
56e 1962 Jo De Roo Ned
55e 1961 Jos Wouters Ned
54e 1960 Jo De Haan Ned
53e 1959 Rik Van Looy Bel
52e 1958 Gilbert De Smet Bel
51e 1957 Alfred De Bruyne Be;
50e 1956 Albert Bouvet Fra
49e 1955 Jacques Dupont Fra
48e 1954 Gilbert Scodeller Fra
47e 1953 Jozef Schils Bel
46e 1952 Raymond Guegan Fra
45e 1951 Jacques Dupont Fra
44e 1950 Andre Mahe Fra
43e 1949 Albert Ramon Bel
42e 1948 Louis Caput Fra
41e 1947 Brik Schotte Bel
40e 1946 Brik Schotte Bel
39e 1945 Paul Maye Fra
38e 1944 Lucien Teisseire Fra
37e 1943 Gaby Gaudin Fra
36e 1942 Paul Maye Fra
35e 1941 Paul Maye Fra
34e 1939 Frans Bonduel Bel
33e 1938 Jules Rossi Ita
32e 1937 Gustave Danneels Bel
31e 1936 Gustave Danneels Bel
30e 1935 Rene Le Greves Fra
29e 1934 Gustave Danneels Bel
28e 1933 Jules Merviel Fra
27e 1932 Julien Moineau Fra
26e 1931 Andre Leducq Fra
25e 1930 Jean Marechal Fra
24e 1929 Nicolas Frantz Lux
23e 1928 Den. Verschueren Bel
22e 1927 Henri Suter Sui
21e 1926 Henri Suter Sui
20e 1925 Den. Verschueren Bel
19e 1924 Louis Mottiat Fra
18e 1923 Paul Deman Bel
17e 1922 Henri Pelissier Fra
16e 1921 Francis Pelissier Fra
15e 1920 Eugene Christophe Fra
14e 1919 Hector Thiberghien Bel
13e 1918 Charles Mantelet Fra
12e 1917 Philippe Thys Bel
11e 1914 Oscar Egg Sui
10e 1913 Charles Crupelandt Fra
9e 1912 Louis Heusghem Bel
8e 1911 Octave Lapize Fra
7e 1910 Francois Faber Lux
6e 1909 Francois Faber Lux
5e 1908 Omer Beaugendre Fra
4e 1907 Georges Passerieu Fra
3e 1906 Lucien Petit-Breton Fra
2e 1905 Jean Fischer Fra
1e 1896 E. Prevost Fra
(c) de Wielersite
2001: Richard Virenque
quote:Laat maar
Op woensdag 17 april 2002 14:45 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
[jaloers] erm...LF, ik durf het bijna niet te vragen, maar wat doe jij overdag, dat je hier tijd voor hebt [/jaloers]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |