quote:
Huishoudbeurs 'U heeft schimmel, wist u dat niet?'
door Wim Boevink
2002-03-18AMSTERDAM - Wandel over de huishoudbeurs en je begrijpt meteen waarom huishouden in onze samenleving zo weinig status heeft. De 57ste editie van dit jaarlijks terugkerende debiliseringsevenement [/[b]een afsluitdop tegen menstruatie.
Na dertig jaar emancipatie schuifelen in zeven hallen van de Rai in zo'n tien dagen tijd 300000 vrouwen gedwee langs de sjofele uitstalling van de middenstand. Het is onbegrijpelijk dat er niet meer maatschappelijk protest bestaat tegen deze door de commercie opgestookte onttakeling van de huisvrouw.Met een gerust hart kun je er niet rondlopen. Elk moment kun je besprongen worden door een demonstratrice, die is uitgerust met een in het hoofd geïmplanteerde microfoon waarlangs haar stem via luidsprekers de wijde omgeving bereikt. Een vrouw van middelbare leeftijd is in handen gevallen van een pedicure met zo'n ingebouwde microfoon en rondom klinkt het verwijtend: 'U heeft schimmel, wist u dat niet? U moet naar uw huisarts, want die schimmel tast alles aan.' Welkom in de 'cosmetica en gezondheid'-hal. Er zijn ergere vernederingen. Op de afdeling 'culinair en koken' (een voorname benaming voor de enorme verzameling troep) treffen we bij de Milka-stand een glazen hokje: daarin staat een huisvrouw pogingen te doen van onder af omhooggeblazen Milka-wikkels te vangen. Beloning: vier gratis repen en veel medelijden. Deze afdeling is een van de dieptepunten. De hal is bezaaid met zwerfvuil. 'Bij Honig slaan ze elkaar de schedel in', beweert iemand. De soepfirma heeft, ingeklemd tussen verkooppunten van De Telegraaf en Prenza, een grote oranje stand ingericht om drie producten te promoten: een pakje Thaise Mie, een pakje Nasi Saté en een pakje Kip Hawaï, 'nu in onze beursaanbieding voor 1 euro 50!' Ze delen er kleine hapjes uit en de vrouwen verdringen zich tussen de grote plastic Icova-containers. Meer prut is er bij C1000, de supermarkt zonder fratsen, waar je twee gratis wasmiddeltabletten in je zak kan steken. Het is stuitend om te zien hoe cynisch de voedselfabrikanten met hun koopvee omgaan. Een nieuw zoutje met barbecue smaak wordt aangeprezen met: 'weinig vet, weinig calorieën' en -nog juist hoorbaar- 'weinig smaak'. Iets verderop biedt men een gratis vetmeting aan. De vrouw is een object van sulligheid. 'Weg met tampons en maandverband: nu is er de softcup'. Op een televisiescherm vertelt zo'n hersenloos Amerikaans wezen dat het afgelopen is met het geklieder. Gewoon zo'n cupje inbrengen en om de baarmoedermond sluiten: 'En mijn man merkt er niets van'. Een bezoek aan de huishoudbeurs is een lange martelgang door een Tell-Sell-reclame, langs elektrische vliegenmeppers, microvezelwonderdoekjes, strijkzolen en plaatsbesparende kleerhangers met tien jaar garantie. Voor twaalf euro entreegeld sjouwt de meute met Unox-, Remia- en Maggi-aanbiedingen terug naar de bus naar Winterswijk en Eindhoven. En als om hun infantilisering te bezegelen, voeren ze ballonnen mee met een knuffel erin. Is er dan helemaal geen Verlichting? Voor de ingang van de Rai zit een lelijke, manshoge, plastic Boeddha op een rode band met cijfers. Het is een kookwekker van Conimex
( )
Een cupje tegen menstruatie
al die (achterlijke) huisvrouwen in de trein
quote:Gaan die dan niet met zo'n busje?
Op maandag 18 maart 2002 01:22 schreef Vision het volgende:
ik niet, maar had er wel enorme last van.al die (achterlijke) huisvrouwen in de trein
quote:Nou vreselijk, ze maken je wakker ook nog, en zeggen dat ze je kennen
Op maandag 18 maart 2002 01:22 schreef Vision het volgende:
ik niet, maar had er wel enorme last van.al die (achterlijke) huisvrouwen in de trein
quote:was het maar waar
Op maandag 18 maart 2002 01:32 schreef Quenda® het volgende:
Gaan die dan niet met zo'n busje?
quote:nope, en volgens mij wil ik dat ook zo houden
Op maandag 18 maart 2002 01:43 schreef Quenda® het volgende:
maar jullie weten dus ook nix onzinnigs over dat cupje (C?) tegen de menstruatie
quote:Tjah..
Op maandag 18 maart 2002 01:53 schreef Vision het volgende:[..]
nope, en volgens mij wil ik dat ook zo houden
quote:
'Weg met tampons en maandverband: nu is er de softcup'. Op een televisiescherm vertelt zo'n hersenloos Amerikaans wezen dat het afgelopen is met het geklieder. Gewoon zo'n cupje inbrengen en om de baarmoedermond sluiten: 'En mijn man merkt er niets van'.
quote:http://www.xs4all.nl/~hhayes/ongesteld/keeper2.htm
Op maandag 18 maart 2002 01:18 schreef Quenda® het volgende:
Lees net iets op de site van Trouw..
.Een cupje tegen menstruatie
quote:
Op maandag 18 maart 2002 01:43 schreef Quenda® het volgende:
maar jullie weten dus ook nix onzinnigs over dat cupje (C?) tegen de menstruatie
Dat heet een keeper!
quote:Heb ze gezien.... Ben gisteren naar de huishoudbeurs geweest. Lijkt mij echt een hele hoop geklieder.
Op maandag 18 maart 2002 01:18 schreef Quenda® het volgende:
Lees net iets op de site van Trouw..
[..]
![]()
(
)
Een cupje tegen menstruatie
En je kon ook plastuiten kopen voor een vrouw, zodat je ook tengen een boom aam kan staan pissen En iemand stond die nog uitgebreid te demonstreren.. hahahaha
Voor de rest was het wel grappig
Merel... zo zagen ze er niet uit... Deze heb ik ook wel eens gezien, maar dit leek echt op een opgerold condoom. hahahaha
quote:Ieuwwwwww, de man merkt er nix van maar WIJ DAN???
Op maandag 18 maart 2002 08:17 schreef Merel het volgende:
[afbeelding]
Ieuwwwww
quote:Die zijn alweer antiek volgens mij.
Op maandag 18 maart 2002 08:19 schreef LadyS het volgende:
En je kon ook plastuiten kopen voor een vrouw, zodat je ook tengen een boom aam kan staan pissenEn iemand stond die nog uitgebreid te demonstreren.. hahahaha
quote:Uhuh
Op maandag 18 maart 2002 08:31 schreef Quenda® het volgende:[..]
Ieuwwwwww, de man merkt er nix van maar WIJ DAN???
(schat, ff wachten, moet m'n gootsteenontstoppertje nog even inbrengen?? En als je um eruit haalt zuigt de boel vacuum en sleur je je baarmoeder mee naar buiten??)Ieuwwwww
quote:PP als naspel
Op maandag 18 maart 2002 08:34 schreef Merel het volgende:[..]
Uhuh
En dat moet je het ding nog omspoelen ook daarna. Liefst met je eigen urine, das het meest hygienisch
Blegh!
Maar ik denk niet dat ik ga. De huishoudbeurs staat al vol van die hysterische wijven en dan moeten ze ook nog eens van die zwangerschapshormonen hebben
brrr eng
en ik heb ze zelf ook nog dus dat zou nooit goed gaan....
quote:ik heb zelf een paar keer achter een stand gestaan op de negenmaanden-beurs en het viel me op dat het allemaal graaien, graaien en nog een keertje graaien was. Bij veel mensen was de lol er gauw af als bleek dat ze voor bijvoorbeeld folders moesten betalen.
Op maandag 18 maart 2002 13:15 schreef moussy het volgende:
Eigenlijk wil ik wel naar de 9 maandenbeurs die er 4 dagen bij hoort.....
zo erg is het nu ook weer niet met me.
quote:Ik betaal liever voor een folder waar ik wat aan heb dan dat ik een wazige folder mee naar huis neem.
Op maandag 18 maart 2002 13:22 schreef just me het volgende:[..]
ik heb zelf een paar keer achter een stand gestaan op de negenmaanden-beurs en het viel me op dat het allemaal graaien, graaien en nog een keertje graaien was. Bij veel mensen was de lol er gauw af als bleek dat ze voor bijvoorbeeld folders moesten betalen.
Wat wel lachen was is het commentaar wat je hoorde als mensen langs een stand liepen
Dit jaar sta ik er niet omdat ik het niet met mijn werk kon combineren anders had ik het zeker weer gedaan!
Ik hou dus niet van dat gegraai dus ik denk niet dat het wat voor me is die 9 maanden beurs.
quote:www.softcup.nl
Softcup is echt uniek omdat het cupje je menstruatie vloeiing opvangt.Softcup is gemaakt van een irritatievrij, niet absorberend thermoplastisch materiaal dat zacht wordt door je lichaamstemperatuur. Hierdoor zal Softcup zich schikken naar je inwendige bouw en ontstaat een persoonlijke pasvorm wat lekkage en geurtjes helpt voorkomen.
Softcup is echt onzichtbaar en werkt zeker 2x langer dan tampons en maandverband tot wel een maximum van 12 uur.
Softcup breng je in je vagina door de rand samen te knijpen en deze naar achteren en naar beneden te duwen. Softcup glijdt dan op de juiste plek open, namelijk achter je baarmoedermond en schaambeen. (Denk aan het pessarium principe.)Softcup is gemaakt van speciaal kunststof wat ook wordt gebruikt voor katheters en baby fopspenen. Softcup bevat geen latex of rubber en veroorzaakt geen allergische reactie.
Softcup biedt U maximaal comfort.
Sport - Sex - Sauna - Zwemmen - Slapen
Softcup lijkt groot maar als je de rand samenknijpt voor het inbrengen is Softcup niet groter dan een tampon.Het is nu eindelijk mogelijk om schoon en comfortabel de liefde te bedrijven tijdens je menstruatie. Jij en je partner zullen Softcup niet voelen tijdens het vrijen.
Softcup kan net zoals bij elke nieuwe ervaring - leren fietsen, lenzen inzetten of tampon gebruik - in het begin wat lastig zijn maar de voordelen zijn de moeite waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |