Gisteren was ik op een lan-party, beetje pizza gegeten en een beetje wat biertjes achterover gegkiept. Ik ga maar eens mijn matrasje opzoeken........
3 uur later wordt ik wakker met een verschrikkellijke kramp in mijn rug... wat ik ook doe en hoe ik ook ga liggen niets helpt en de pijn wordt alleen erger.... steeds als je denkt dat het niet meer erger kan worden wordt het nog erger.
Ik houd het dus niet meer uit en vraag een vriend ofdat hij de huisarts in het dorp wil bellen.... maarjah konden we niet vinden dus dan maar naar de EHBO (in de tussentijd moest ik goed mijn best doen om bij mijn positieven te blijven want de pijn werd steeds erger en scherper)
In de tussentijd kwam er ook nog braken etc etc bij
Eenmaal bij de EHBO angekomen kregen we eerst gezever dat we maar naar de huisarts moesten........ 'ja daag 'ik was net blij dat ik eindelijk in het ziekenhuis was... gelukkig zagen ze wel dat ik het meende en begleide me naar een dokter toe. Deze keek waar de pijn zat en voelde welke spieren er gespannen waren en welke niet... hij kon niet echt veel vinden dus had al snel de diagnose klaar die ik zelfs niet verwacht had.... 'je hebt een niersteen'
EEN NIERSTEEN!! ik dacht dat dat alleen bij bejaarden voorkwam...... goed, na een dikke morphine spuit en wat gelegen te hebben op de EHBO kon ik weer naar huis toe. (bij deze mijn excuses voor het vol braken van het portier van een auto van een vriend)
na 3 uur wachten totdat de pijn eindelijk wegging kon ik gaan slapen.....
-------------
Hebben meerdere fokkers ooit een niersteen ervaring gehad? En is het bij ze terug gekomen.... ik maak dit liever NOOIT meer mee
*hengel*
Wat ik dus nooit geweten heb is dat je dat op je 25ste al kunt hebben.
De oplossing bestond uit de 3 B's:
-Bier (Medicijn )
-Baralchyn (Medicijn)
-B(..) (Antilliaanse dans die met B begint)
Sterkte !
quote:Geen idee hoe je het krijgt, maar ik dacht dat het heel simpel te voorkomen was door veel te drinken. Iemand die weet of dit klopt?
Op zondag 17 maart 2002 16:34 schreef choser het volgende:
Damn...maar wat ik me nou af vraag he , is hoe krijg je zoiets ? en hoe kun je et verkomen ?
Nierstenen (calculi) zijn een steenachtige afzetting in het nierbekken. Deze afzetting kan samenklonteren tot kleine 'steentjes' die in grootte varieren tussen Ŋ en 2 Ŋ cm. De meeste stenen bestaan uit een combinatie van veel calcium en wat magnesium, fosfor en oxalaat. Een verzameling kleine niersteentjes wordt gruis genoemd.
Nierstenen kunnen overal in de nieren of urineleiders voorkomen. Het ontstaan is een gevolg van kristallisatie van diverse stoffen in de urine. Kristallisatie of steenvorming treedt meestal op door te veel uitscheiding van kalk of andere kristallen en te weinig vocht uitscheiding als het lichaam is uitgedroogd wordt de urine geconcentreerder. Uitdroging alleen is niet genoeg om steenvorming te veroorzaken. Meestal is er een bijkomende kwaal zoals een nierziekte of -infectie. Ook bepaalde geneesmiddelen geven kans tot de vorming van niersteen. Bij mannen komt de aandoening ongeveer vier keer zo vaak voor als bij vrouwen. Vooral mannen tussen de 20 en 30 jaar lopen risico. Eet- en drink gewoontes zijn belangrijke factoren die het ontstaan van nierstenen beīnvloeden. De inname van veel vocht kan vaak problemen helpen voorkomen.
Vaak zit bij nierstenen bloed in de urine. Als een steen in de urineleider blijft steken kan dit zeerl pijnlijk zijn. Door spiersamentrekkingen in de urineleider wordt geprobeerd de steen uit te drijven. Dit proces gaat gepaard met hevige, krampende pijnen met onrustig bewegen. Een arts noemt dit koliekpijn. De pijn kan naar onderbuik en lies uitstralen. Als stenen de urinewegen blokkeren, kan dit de nieren en afvoerweg naar de blaas ernstig beschadigen.
Nierstenen kunnen operatief worden verwijderd, of kapot worden gemaakt door middel van een vergruis-apparaat. Meestal kan worden voorkomen dat stenen terugkomen door therapie die is gebaseerd op onderzoek van de stenen, urine en het bloed.
PIJNLIJK ZO'N AANVAL!
Verschrikkelijk zeg! Ik had in die tijd een grote aversie tegen medicijnen, maar op zo'n moment had ik alle chemicalien van de wereld wel willen slikken om die pijn iets draaglijker te maken
En ik heb weleens gehoord dat nierstenen NOG erger zijn....
quote:Ja, het deed mij ook aan mijn galsteenaanval denken
Op zondag 17 maart 2002 18:57 schreef Fogerty het volgende:
Heb ze (gelukkig!) nooit gehad, maar wel galstenen. Daar krijg je pijn van ofwel omdat er een grote steen in je galblaas zit en die galblaas daar niet blij mee is, ofwel omdat een kleiner steentje terechtkomt in de buis die loopt van je galblaas naar je darm. Dat laatste was bij mij regelmatig het geval (bij de operatie bleek ik honderden kleine steentjes te hebben, ze hebben toen dus maar die hele galblaas eruitgehaald)
PIJNLIJK ZO'N AANVAL!
Verschrikkelijk zeg! Ik had in die tijd een grote aversie tegen medicijnen, maar op zo'n moment had ik alle chemicalien van de wereld wel willen slikken om die pijn iets draaglijker te makenEn ik heb weleens gehoord dat nierstenen NOG erger zijn....
Gelukkig was Ben[dude] attent genoeg om te rijden onder de cannabinol en alcohol....
quote:n.a.v. mijn vraag in Morfine in ziekenhuis, is dat trippen?
Op zaterdag 16 maart 2002 23:43 schreef Vampier het volgende:
... goed, na een dikke morphine spuit en wat gelegen te hebben op de EHBO kon ik weer naar huis toe.
quote:Ja de pijn werd een stuk minder. (de enige keer dat ik ben gaan trippen was met lachgas... dat spul is goor!! maarjah dat was vroeger)
Op zondag 17 maart 2002 21:41 schreef Lurky het volgende:
Shit, wat naar voor je. Hoop dat het nu weer gaat en niet terug komt.
[..]n.a.v. mijn vraag in Morfine in ziekenhuis, is dat trippen?
Heb je nog iets gemerkt van de uitwerking van die morfine. Rare halucinerende gedachten ofzo?
......... ontopic weer.
Het is nu bijna 36 uur later... de pijn is nog maar 1x terug gekomen... maar een stuk minder (gelukkig) ik vraag me af ofdat de steen er al uit is gekomen of niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 17-03-2002 23:53]
Ik ben donderdag naar het ziekenhuis geweest voor een echo en een rontgen-foto. Uitslag hoor ik morgen...
Ik heb ook af en toe onwijze pijn aan mijn onderrug en het voelt alsof ik de hele dag wel naar de wc kan. Hoop eigenlijk dat het gewoon een niersteen is, want dan kunnen ze er wat aan doen
Gelukkig is de pijn na 7 uur week flink aan het zakken.
quote:Niet een niersteen, wel een galsteen gehad en mijn galblaas is dus verwijderd. Ik heb als herinnering die steen meegekregen. Net als een niersteen (of zijn die stenen hetzelfde? galsteen/niersteen) deed die galsteen verschrikkelijk veel pijn in de rug en erge buikpijnen. Schijnt dus dat die soort stenen een van de ergste pijnen veroorzaken en daarom werd ik al snel geopereerd. Dus bij mij kan een galsteen niet terugkomen daar ik geen galblaas meer heb.
Op zaterdag 16 maart 2002 23:43 schreef Vampier het volgende:
die een zwakke maag hebben dit stuk niet lezen!!EEN NIERSTEEN!! ik dacht dat dat alleen bij bejaarden voorkwam...... goed, na een dikke morphine spuit en wat gelegen te hebben op de EHBO kon ik weer naar huis toe. (bij deze mijn excuses voor het vol braken van het portier van een auto van een vriend)
na 3 uur wachten totdat de pijn eindelijk wegging kon ik gaan slapen.....
-------------
Hebben meerdere fokkers ooit een niersteen ervaring gehad? En is het bij ze terug gekomen.... ik maak dit liever NOOIT meer mee
De pijnen lijken wel heel erg op elkaar en ik hoop dat het niet meer terugkomt bij je. Ik ben blij van die pijn af te zijn...
Wat ik me nou afvraag... door goed te eten en drinken kan je dit dus voorkomen, of lieg ik nu??
quote:Mijn Oma heeft 't gehad en toen werd gezegt dat ze te weinig dronk. Genoeg drinken lijkt mij dus...
Op woensdag 26 juni 2002 22:15 schreef Freaky_pauwie het volgende:
aaahhh getsie!!
Ik hoop dat je snel beter wordt, en dat ie er snel uit is!!Wat ik me nou afvraag... door goed te eten en drinken kan je dit dus voorkomen, of lieg ik nu??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |