abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3474519
Bhoorlijk vaag probleem.

Ik heb bijv 2 avi bestanden van 700 meg ( raad maar eens wat het zijn ) maar die heb ik dus al gebrandt en nu wil ik ze verwijderen. Geeft XP vrolijk aan dat dat niet mag.
Eigenschappen van het bestand geeft aan dat het gewoon een archive is. Heb alles daar al geprobeert ( aanvinken , uitvinken etc ) maar mag het nog steeds niet verwijderen.
Veilige modus heb ik nog niet geprobeert maar ik dacht maybe kan het ook anders.
Windows geeft aan dat het bestand al in gebruik is.
Behoorlijk vreemd als je je bedenkt dat ik me pc aanzet.
Gelijk naar Windows explorer ga en dan het bestand niet mag verwijderen. Heeft iemand een tip of is echt booten naar veilige modus de enige oplossing ??

Thnx alvast !

woensdag 13 maart 2002 @ 15:24:00 #2
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_3474534
Druk even CTRL ALT DEL in en kijk welke programma's er staan te draaien.
Misschien kan je zo uitvogelen welk proggie die avi's gebruikt
We're on an express elevator to hell, going down!
  woensdag 13 maart 2002 @ 15:37:14 #3
23038 RoTju
Entrepreneur
pi_3474653
Klopt.... als je ze niet kan verwijderen dan betekend dit dat ze nog in gebruik zijn door een ander proggie...

Als je bijvoorbeeld die bestanden hebt gedownload met een filesharingproggie (zoals Kazaa, edonkey,morpheus enz.) en je hebt dat proggie aanstaan dan zijn die bestanden nog in gebruik door dat proggie...

Heb je alle mogelijke proggies die de bestanden gebruikt afgesloten en het kan nog steeds niet.. dan ff met mediaspeler openen en weer afsluiten en dan verwijderen...

suc6

pi_3474668
Ik heb/had dat probleem ook wel eens met van die vervelende divxjes bestanden die dan niet kwijt te krijgen zijn.

Mijn oplossing: rename ze naar een makkelijke naam (film.avi ofzo) ga naar Safe Mode met command-prompt en probeer daar het bestandje te deleten.
Het nut van het renamen is dat je niet zo'n lange naam hoeft in te voeren, aangezien WinXP geen DOS-tags als mijndo~1 meer kent.

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_3474697
Dan is XP waarschijnlijk misschien de thumbnails nog aan het inladen van die AVI files.

Probeer ze een aan te klikken en vervolgens te wachten tot de thumbnails ingeladen zijn en ze dan vervolgens te verwijderen.

pi_3474763
Je kunt ze ook naar een andere map verplaatsen en dan die hele map wegsmijten, werkt meestal ook wel omdat je dan idd die files niet aanklikt waardoor ie een preview oid gaat laden, ken het probleem. Heel erg irriant.
pi_3474788
Heeft te maken met rechten, ga naar de desbetreffende directory en klik op de RECHTER muis knop, en kies "Sharing & Security", kies dan tabblad "Security" en vink "Full Control" aan
  woensdag 13 maart 2002 @ 16:07:36 #8
13949 spauw
hans und heidi haben spass
pi_3474913
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 15:37 schreef RoTju het volgende:
Klopt.... als je ze niet kan verwijderen dan betekend dit dat ze nog in gebruik zijn door een ander proggie...

Als je bijvoorbeeld die bestanden hebt gedownload met een filesharingproggie (zoals Kazaa, edonkey,morpheus enz.) en je hebt dat proggie aanstaan dan zijn die bestanden nog in gebruik door dat proggie...

Heb je alle mogelijke proggies die de bestanden gebruikt afgesloten en het kan nog steeds niet.. dan ff met mediaspeler openen en weer afsluiten en dan verwijderen...

suc6

idd.....het kan zijn dat als je morpheus of kazaa gebruikt dat die bestanden in gebruik zijn. Iemand is ze dan aan het downloaden van je pc. Moet je ff kazaa/morpheus uitzetten....

hoop dat het is voor je...

suc6

LowLands 2002......here i come
pi_3475848
Helaas mensen.

Bedankt voor jullie tips maaaarr,,

Zoals jullie lazen start ik mijn pc op en probeer het dan gelijk te verwijderen.
Kazaa en al die andere troep gebruik ik nie !
er staat nix open en ik heb me dir view op detail staan en dus niet op thumbnail.
Ook kan ik ze niet renamen of verplaatsen met Cut / Paste

Dus een behoorlijk vaag probleem !

woensdag 20 maart 2002 @ 10:48:23 #10
19410 ezras_revenge
hmm.......juist ja......
pi_3549975
is toch echt een preview probleempje en inderdaad knap irritant, 2 oplossingen, zet er een onbeduidend txt bestandje naast, selecteer beide en zorg dat je het txt bestandje als laatste selecteerd en verwijder ze, op deze manier gaatie geen preview genereren
oplossing 2 ff een command prompt en weg keilen die handel
met hubba bubba meer mans! :)
pi_3550055
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 18:07 schreef realbase het volgende:
Helaas mensen.

Bedankt voor jullie tips maaaarr,,

Zoals jullie lazen start ik mijn pc op en probeer het dan gelijk te verwijderen.
Kazaa en al die andere troep gebruik ik nie !
er staat nix open en ik heb me dir view op detail staan en dus niet op thumbnail.
Ook kan ik ze niet renamen of verplaatsen met Cut / Paste

Dus een behoorlijk vaag probleem !

Heb ik ook wel eens last van. Gewoon opzoeken via DOS en dan daarvandaan deleten.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_3550078
ik heb 't ook regelmatig met grote bestanden.

meestal helpt 't als ik ze via de prullebak verwijder (meestal doe ik shift+del)

en als dat niet werkt, wil het nog wel 'ns helpen als ik de naam aanpas.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 maart 2002 @ 10:58:30 #13
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_3550095
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 15:38 schreef keeper het volgende:
Ik heb/had dat probleem ook wel eens met van die vervelende divxjes bestanden die dan niet kwijt te krijgen zijn.

Mijn oplossing: rename ze naar een makkelijke naam (film.avi ofzo) ga naar Safe Mode met command-prompt en probeer daar het bestandje te deleten.
Het nut van het renamen is dat je niet zo'n lange naam hoeft in te voeren, aangezien WinXP geen DOS-tags als mijndo~1 meer kent.

WinXP heeft wel een namecompleter, als je op de tab-toets drukt.

ik heb het probleem ook regelmatig, als ik 'm echt gelijk wil verwijderen. Als ik 'm eerst naar de thrashcan zet werkt het overigens wel, om daarna dus de thrashcan leeg te flikkeren.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_3550103
ik heb trouwens gemerkt dat het verwijderen soms problemen geeft als er naast mij (admin) ook nog iemand anders is aangemeld (de rest zijn gewone gebruikers).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_3550266
Hoi,

ik heb 100% exact hetzelfde probleem gehad!!!
en alles geprobeerd en niks van de hier gemelde reacties
vormde een oplossing (dus het was geen security, geen preview probleem, omdat ook via elke andere tool bijvoorbeeld windows commander het niet verwijderd kon worden, etc.)

Een Dos prompt in XP maakt van exact dezelfde file rechten gebruik als zonder prompt (dit itt WINtendo 9x os-en)

Volgens mij is het de file associatie die gelegd is met .AVI bestanden bijvoorbeeld voor het gebruik van AviSynth scripts bij video conversie

Want het is ALLEEN bij AVI en niet bij .MPG bestanden, niet dan???

Uh maar ik heb het opgelost door mijn complete XP partitie (van een laatste backup) terug te zetten mbv Ghost van Norton (dit duurt bij mij 'slechts' 4 minuten voor 1.6 Gig aan data dus dat valt mee)

Maar dat van via de command prompt lukt niet he?

gr,

Chunkie

pi_3550281
hmmm...

kan het dan niet opgelost worden door de extensie aan te passen?

pi_3550306
Nopez!

in ieder geval niet voor het probleem wat Realbase meld

gr,

Chunkie

pi_3550372
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 11:22 schreef Chunkie het volgende:
Nopez!

in ieder geval niet voor het probleem wat Realbase meld

gr,

Chunkie

Klopt...je kan een bestand pas renamen als het bestand niet gebruikt wordt door proces.
  woensdag 20 maart 2002 @ 11:34:00 #19
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_3550408
er is hier al een topic over geweest. Beste oplossing is in een dos prompt de bestanden te verwijderen. Je kunt hier bijvoorbeeld volkov commander (voor het gemak) voor gebruiken.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_3550569
Dat is allemaal hartsikke leuk
Via dos prompt verwijderen.
Maar renamen mag dus ook niet.
Dus als ik een bestndsnaam heb van
Film Naam Realesgroup dvdrip DivX.avi
Dus met spaties etc..
Moet ikdanmet %20 gaandeleten onder dos of kan ik gewoon spaties tikken ( del Film Naam Realesgroup dvdrip DivX.avi )

???

Dat van die txt bestanden ernaast zetten ga ik vanavond ff proberen !

pi_3550611
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 11:51 schreef realbase het volgende:
Dat is allemaal hartsikke leuk
Via dos prompt verwijderen.
Maar renamen mag dus ook niet.
Dus als ik een bestndsnaam heb van
Film Naam Realesgroup dvdrip DivX.avi
Dus met spaties etc..
Moet ikdanmet %20 gaandeleten onder dos of kan ik gewoon spaties tikken ( del Film Naam Realesgroup dvdrip DivX.avi )

???

Dat van die txt bestanden ernaast zetten ga ik vanavond ff proberen !

Del *.avi??
Of gewoon deltree <directory waar bestanden in staan>??
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_5741179
Goed... nou heb ik al jullie tips opgevolgd.. zoveel verschillende adviesen maar zo weinig resultaat.

effe alles op een rijtje:

- Alle programmas die het zouden kunnen gebruiken afgesloten.. DUH en ook gelijk na opstarten proberen die file te wissen.

- Shift + del.. dus niet via prullenbak werkte ook niet..

- In safe mode opstarten levert nix op, geprobeert, zelfde als in normale mode.

- Een textfiletje even erbij zetten en dan samen deleten werkt nie. Ook hele directory weggooien werkt niet.

- File renamen of moven kan niet dus dat werkt ook niet.

- Dos-mode heb ik nog niet geprobeert.. hoe moet je daar precies in als je met een xp systeem zit?

I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_5741286
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 18:47 schreef spooky1234 het volgende:
Goed... nou heb ik al jullie tips opgevolgd.. zoveel verschillende adviesen maar zo weinig resultaat.

effe alles op een rijtje:

- Alle programmas die het zouden kunnen gebruiken afgesloten.. DUH en ook gelijk na opstarten proberen die file te wissen.

- Shift + del.. dus niet via prullenbak werkte ook niet..

- In safe mode opstarten levert nix op, geprobeert, zelfde als in normale mode.

- Een textfiletje even erbij zetten en dan samen deleten werkt nie. Ook hele directory weggooien werkt niet.

- File renamen of moven kan niet dus dat werkt ook niet.

- Dos-mode heb ik nog niet geprobeert.. hoe moet je daar precies in als je met een xp systeem zit?

TIP
Gebruik een boot-dos cd zoals Win98 SE ,had hetzelfde.
Was een plaatje met 15 woorden erin en NIET te wissen(volgens XP een .bmp maar dat was het niet)maar via boot-dos kreeg ik het weg.
Prompt in XP werkt niet(probeer bijv. format daar.)
Als je die cd niet hebt ,dl. hem dan (fuck die lic. tis 98 maar)
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_5741343
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 18:57 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

TIP
Gebruik een boot-dos cd zoals Win98 SE ,had hetzelfde.
Was een plaatje met 15 woorden erin en NIET te wissen(volgens XP een .bmp maar dat was het niet)maar via boot-dos kreeg ik het weg.
Prompt in XP werkt niet(probeer bijv. format daar.)
Als je die cd niet hebt ,dl. hem dan (fuck die lic. tis 98 maar)

Leuke tip, maar als je je hard disk met NTFS hebt geformatteerd kom je nerver nooit niet met een Win98 boot bij je hard disk, hij ziet simpelweg geen partities.
pi_5741417
hm.. good point Raven.. Any more good ideas? ;-)

Zou zo een MEGA bug niet bekend zijn bij Microsoft.. ik bedoel kunnen ze een oplossing niet integreren in al die windowsupdates die ik telkens download?

I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')