We zullen in 6 weken in ongeveer 40 plaatsen komen.We zullen bijna alles van Turkije zien. Zowel westerse als oosterse kenmerken van het land. Het cultuur, landschap, toeristische plaatsen, etc, etc.
Ik, woon in Nederland, ben 26. Ga met 3 andere vrienden, 1 uit Istanbul (24 jaar) en 2 uit Adana (22 en 23) dus op dit avontuur. We zoeken nog een aantal personen die met ons mee willen. Alle kosten worden door het aantal personen gedeeld. We zullen in elk stad in een pansion of hotel verblijven. De bus of auto's zullen we in Istanbul huren. Ik heb een beetje uitgerekend, ik kom tot ongeveer 2000 euro per persoon voor het hele avontuur. Dus huur bus, brandstofkosten, hotelkosten, uitgaan, eten, drinken, etc.
Ik heb hierover een website gemaakt. Er is uitgebreide informatie over het avontuur.
http://home.planet.nl/~bahce001/turkije/
Als je interesse hebt kun je mij mailen. Als jullie ideeen hebben om de kosten te verlagen dan hoor ik het hier graag.
quote:Lonely planet heeft een apart board voor "Seeking Travel-Companions": http://thorntree.lonelyplanet.com/thorn/topics.pl?Cat=&Start=comp
Op maandag 11 maart 2002 15:47 schreef delapoko het volgende:
Weet iemand mischien waar ik met dit idee terecht kan op het internet. Voor het vinden van mensen bedoel ik dan.
Alvast bedankt.
Natuurlijk kun je ook gewoon eens in hun branch voor het midden oosten kijken: http://thorntree.lonelyplanet.com/thorn/topics.pl?Cat=&Start=mea
Je zoekt dan niet meer alleen in Nederland, maar dat hoeft natuurlijk geen bezwaar te zijn (en er zitten ook een hoop Nederlanders op dat forum hoor!)
Verder kun je kijken in de reis-fora van de nederlandse kranten, maar mijn ervaring is dat die totaal niet up-to-date zijn en maar zéér zelden worden geraadpleegd.
Succes! Het is een leuke trip die jullie van plan zijn en het feit dat jullie er oorspronkelijk vandaan komen zal zeker een extra dimensie geven!
Zelf heb ik een paar jaar terug het rondje: Turkse westkust-Istanbul-Capadocia-Turkse zuidkust gedaan en het was fantastisch! Prachtige landschappen en zeer vriendelijke en gastvrije mensen...een land om trots op te zijn!
1. Waarom rijden jullie helemal terug van Sarkoy naar Adapazari ? Is dat omdat je zoveel mogelijk op de snelweg wil rijden? Je kunt net zo goed van Sarkoy doorrijden naar Gelibolu, en daar de pont nemen naar Lapseki. Kun je via de zuidkust en Bursa-Eskisehir richting Ankara rijden.
2. Ankara geen geschiedenis? Toch maar eens rond de Kale kijken en het museum van anatolische geschiedenis binnenlopen. Anitkabir is eigenlijk ook zo'n verplicht nummertje. Bolu is trouwens geen stop waard, het levert al genoeg vertraging op doordat de snelweg beschadigd is na de aardbeving.
3. Kapadokya; ik was een beetje verbaasd toen ik zag dat jullie van plan zijn om zonder te stoppen door Kapadokya te rijden. Ik ben een week of twee terug geweest, en de omgeving Göreme (bij Nevsehir) is absoluut een dag of twee de moeite waard, omdat het ook bij backpackers populair is kun je er makkelijk onderdak vinden en is het in de zomer een levendig plaatsje.
Verder in het algemeen, jullie zijn erg ambitieus met je reisplan. Veel van de wegen die je berijdt zijn geen snelwegen en je komt dus ook niet zo vlot vooruit als bijvoorbeeld tussen Istanbul en Ankara. Je loopt daardoor het risico dat jullie meer bezig zijn met rijden dan met je vermaken. Het lijkt mij slim als jullie nog eens kritisch kijken naar de route en in plaats van kilometers met schattingen van rijtijden gaan werken. Ik heb ooit een groepje Zweedse jongens meegemaakt die iets vergelijkbaars deden in Turkije en bij terugkomst in Istanbul bijna een week nodig hadden om weer een beetje op adem te komen.
Ik val ruimschoots buiten je doelgroep, maar wens jullie toch een prettige vakantie toe. Misschien zie ik jullie nog deze zomer, want ik was ook van plan om wat te gaan rondtrekken in Turkije met een huurauto Wel zwaaien dan he?
Hoe kom je aan 2000 euro de man, als je niet eens weet hoeveel man er uiteindelijk mee gaan?
quote:Het maakt niet uit of je met 4 personen of 40 personen een reis maakt. Het blijft 2000 euro persoon (voor 6 weken) (excl. retourtje vliegticket). Hierbij heb ik niet aan groepskortingen en dergelijke gekeken. Dat kan pas als we daar zijn. Het is namelijk geen reispakket van een tour of reisbureau, maar een gewone initiatief. Dus geen korting bij hotels, omdat we pas een hotel zoeken als we een bepaalde stad tegenkomen die ons aanstaat. Of een tentje opzetten als we weinig geld hebben. Die 2000 euro heb ik berekent op basis van de dagelijkse ontbijt, lunch en avondeten, uitgaan, brandstof, huur auto en hotel. En dit is geen reis om in luxe te leven voor 6 weken zoals je ziet.
Op zondag 19 mei 2002 01:01 schreef Porto het volgende:
"We zoeken nog een aantal personen die met ons mee willen. Alle kosten worden door het aantal personen gedeeld."
"Ik heb een beetje uitgerekend, ik kom tot ongeveer 2000 euro per persoon voor het hele avontuur."Hoe kom je aan 2000 euro de man, als je niet eens weet hoeveel man er uiteindelijk mee gaan?
Dus eeehmm...effe denken voordat je post.
En by the way: Ik heb de 5000 euro en al personen gevonden die mee gaan. Deze topic kan dicht.
quote:Nee de plannen zijn wat veranderd. De openingspost klopt dus niet meer. Maar je kan em wel op slot doen. Ik heb al een groep van 8 personen en de benodigde financiele middelen.
Op maandag 13 mei 2002 09:17 schreef dutchie het volgende:Je vraagt mensen mee te gaan, maar je kan de reis zelf niet eens betalen?
Bedankt voor de reakties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |