Dus ik gisteren naar de gemeente. Samen met zoonlief dus.
- Heeft u pasfoto's bij u?
- Ja.
- Heeft u uw oude paspoort bij u?
- Ja.
- Heeft u het formulier mee dat uw partner toestemming geeft dat u uw zoon op uw paspoort wordt bijgeschreven?
- Huh? Hij staat toch al op mijn oude paspoort?
- Dat maakt niet uit mevrouw, elke keer als u een nieuw paspoort aanvraagt moet uw partner daar toestemming voor geven. Hier is het formulier, laat hem dat maar invullen, en neem dan ook even zijn paspoort mee.
Grrrrr, sta ik daar dus met mijn zoon (belachelijk gewoon, wie verzint er zoiets), kan ik weer terug naar huis, OM EEN HANDTEKENING VAN MIJN MAN TE HALEN! Ja zeg, wat is dit, middeleeuwen of zo? En hadden ze me dat niet even kunnen melden toen ik belde voor een afspraak? En had die fijne digitale gemeente van mij dat formuliertje niet op internet kunnen zetten of zo?
Dus vandaag weer terug. Met eigen paspoort, paspoort van mijn man, foto van mij, foto van zoon, toestemmingsformulier, en natuurlijk een zwik geld (bijschrijven van een kind kost verdorie ook nog eens 7 euro extra! Dieven!)
GRRRR
En nu moet ik ook een week wachten voordat dat ding klaar is. Terwijl de ingangsdatum van het paspoort dus wel vandaag is.
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 06-03-2002 21:50]
Vorig jaar heb ik Christan bij laten schrijven, toen kostte het 11 gulden. Nu alweer 7 euro? (Nee, de prijzen stijgen niet hoor, door de euro... ja doei!) In welke gemeente was dat trouwens, Nausicaa?
quote:Ja, zijn foto komt dus ook in jouw paspoort. Ik ken iemand die een 5 weken oude baby heeft laten bijschrijven. Tjonge, dat zal veel zin hebben, om over 5 jaar zijn koppie met die foto te gaan vergelijken!
Op woensdag 06 maart 2002 22:20 schreef Rewimo het volgende:
Tnx voor de info. Ik moet in augustus een nieuw paspoort. Komt er nu een foto van de kleine ook in jouw paspoort? Wat heeft dat voor nut? Over een paar jaar lijkt dat toch voor geen meter meer... Dat kost dus ook twee series pasfoto's, grrrrrrr!
quote:Tilburg.....
Vorig jaar heb ik Christan bij laten schrijven, toen kostte het 11 gulden. Nu alweer 7 euro? (Nee, de prijzen stijgen niet hoor, door de euro... ja doei!) In welke gemeente was dat trouwens, Nausicaa?
quote:Ben benieuwd... Haarlem kan er ook wat van met die prijzen
Op woensdag 06 maart 2002 22:26 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Tilburg.....
Btw: dat nieuwe (fraudebestendige) paspoort is spuuglelijk
"Ja, gaat u maar zitten, gezicht recht voor de camera, kin *FLITS* iets hoger..."
Foto is meestal al gemaakt voordat ik voor mezelf een goed moment heb gekozen.
Maar.... na slechts drie maanden hebben ze wel kunnen vertellen wat we moeten doen om van Iris een Nederlandertje te maken. Dat valt weer mee
quote:haha, deze reactie kon ik geplaatst hebben
Op woensdag 06 maart 2002 21:50 schreef lily het volgende:
hahadit verhaal kon ik geschreven hebben...
quote:haha, prodent is back
Op donderdag 07 maart 2002 08:18 schreef prodent het volgende:[..]
haha, deze reactie kon ik geplaatst hebben
quote:Nee, nooit geprobeerd. Moet je ook geen kind nemen als zelfs dat te lastig blijkt...
Op woensdag 06 maart 2002 21:45 schreef Nausicaa het volgende:
(ooit al eens geprobeerd om van een baby een pasfoto te maken? wat een idioot idee zeg)
quote:Doen ze bij de gemeente eens wat om je kind te beschermen, is het nog niet goed he!!!
- Heeft u het formulier mee dat uw partner toestemming geeft dat u uw zoon op uw paspoort wordt bijgeschreven?
- Huh? Hij staat toch al op mijn oude paspoort?
- Dat maakt niet uit mevrouw, elke keer als u een nieuw paspoort aanvraagt moet uw partner daar toestemming voor geven. Hier is het formulier, laat hem dat maar invullen, en neem dan ook even zijn paspoort mee.
quote:Niet netjes nee. Daarom altijd even standaard de vragen:
En hadden ze me dat niet even kunnen melden toen ik belde voor een afspraak? En had die fijne digitale gemeente van mij dat formuliertje niet op internet kunnen zetten of zo?
quote:7 euro maar? GOEDKOOP zeg! Is weer een landing werk om zo'n koter bijgeschreven te krijgen, valt me echt enorm mee. Een apart paspoort is toch wel wat duurder hoor! Moet je ook geen kind nemen als zelfs dat te lastig blijkt...
(bijschrijven van een kind kost verdorie ook nog eens 7 euro extra! Dieven!)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |