abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3409190
Oke, mijn paspoort verloopt over een paar dagen. Eergister gebeld voor een afspraak (dat kan in die fijne gemeente waar ik woon), gezegd dat mijn zoontje van 9 maanden er ook op moest: ja mevrouw, hij moet echt mee. Ja, hij moet ook op de pasfoto (ooit al eens geprobeerd om van een baby een pasfoto te maken? wat een idioot idee zeg )

Dus ik gisteren naar de gemeente. Samen met zoonlief dus.

- Heeft u pasfoto's bij u?
- Ja.

- Heeft u uw oude paspoort bij u?
- Ja.

- Heeft u het formulier mee dat uw partner toestemming geeft dat u uw zoon op uw paspoort wordt bijgeschreven?
- Huh? Hij staat toch al op mijn oude paspoort?
- Dat maakt niet uit mevrouw, elke keer als u een nieuw paspoort aanvraagt moet uw partner daar toestemming voor geven. Hier is het formulier, laat hem dat maar invullen, en neem dan ook even zijn paspoort mee.

Grrrrr, sta ik daar dus met mijn zoon (belachelijk gewoon, wie verzint er zoiets), kan ik weer terug naar huis, OM EEN HANDTEKENING VAN MIJN MAN TE HALEN! Ja zeg, wat is dit, middeleeuwen of zo? En hadden ze me dat niet even kunnen melden toen ik belde voor een afspraak? En had die fijne digitale gemeente van mij dat formuliertje niet op internet kunnen zetten of zo?

Dus vandaag weer terug. Met eigen paspoort, paspoort van mijn man, foto van mij, foto van zoon, toestemmingsformulier, en natuurlijk een zwik geld (bijschrijven van een kind kost verdorie ook nog eens 7 euro extra! Dieven!)

GRRRR

En nu moet ik ook een week wachten voordat dat ding klaar is. Terwijl de ingangsdatum van het paspoort dus wel vandaag is.

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 06-03-2002 21:50]

pi_3409253
haha

dit verhaal kon ik geschreven hebben...

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 maart 2002 @ 22:20:51 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_3409680
Tnx voor de info. Ik moet in augustus een nieuw paspoort. Komt er nu een foto van de kleine ook in jouw paspoort? Wat heeft dat voor nut? Over een paar jaar lijkt dat toch voor geen meter meer... Dat kost dus ook twee series pasfoto's, grrrrrrr!

Vorig jaar heb ik Christan bij laten schrijven, toen kostte het 11 gulden. Nu alweer 7 euro? (Nee, de prijzen stijgen niet hoor, door de euro... ja doei!) In welke gemeente was dat trouwens, Nausicaa?

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_3409764
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 22:20 schreef Rewimo het volgende:
Tnx voor de info. Ik moet in augustus een nieuw paspoort. Komt er nu een foto van de kleine ook in jouw paspoort? Wat heeft dat voor nut? Over een paar jaar lijkt dat toch voor geen meter meer... Dat kost dus ook twee series pasfoto's, grrrrrrr!
Ja, zijn foto komt dus ook in jouw paspoort. Ik ken iemand die een 5 weken oude baby heeft laten bijschrijven. Tjonge, dat zal veel zin hebben, om over 5 jaar zijn koppie met die foto te gaan vergelijken!
quote:
Vorig jaar heb ik Christan bij laten schrijven, toen kostte het 11 gulden. Nu alweer 7 euro? (Nee, de prijzen stijgen niet hoor, door de euro... ja doei!) In welke gemeente was dat trouwens, Nausicaa?
Tilburg.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 maart 2002 @ 22:55:55 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_3410097
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 22:26 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Tilburg.....

Ben benieuwd... Haarlem kan er ook wat van met die prijzen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_3410271
Dit valt nog mee, ik moest voor een nieuw NL paspoort helemaal naar de ambassade in Brussel (want ik woon in Belgie) om persoonlijk een formulier in te vullen en 1,5 week later aangetekend het paspoort thuisgestuurd te krijgen.

Btw: dat nieuwe (fraudebestendige) paspoort is spuuglelijk

woensdag 6 maart 2002 @ 23:07:51 #7
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_3410278
Thnx for the reminder, moet deze week eens een nieuwe paspoort gaan aanvragen en dat betekent dat ik met m'n smoelwerk weer op een pasfoto moet gaan staan. Pasfoto's die bij mij altijd mislukken door de snelle onprofessionele werkwijze van de fotograaf...

"Ja, gaat u maar zitten, gezicht recht voor de camera, kin *FLITS* iets hoger..."

Foto is meestal al gemaakt voordat ik voor mezelf een goed moment heb gekozen.

The Internets, I needs it..
  woensdag 6 maart 2002 @ 23:09:10 #8
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_3410302
Troost je Nausicaa. Ik ben vorig jaar 29 oktober begonnen mailtjes te sturen naar de ambassade met de vraag wat we nodig hebben voor een paspoort voor Irisje. Ik heb nog geen antwoord....

Maar.... na slechts drie maanden hebben ze wel kunnen vertellen wat we moeten doen om van Iris een Nederlandertje te maken. Dat valt weer mee

donderdag 7 maart 2002 @ 08:18:48 #9
2724 prodent
Wrong is Right!
pi_3412202
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 21:50 schreef lily het volgende:
haha

dit verhaal kon ik geschreven hebben...

haha, deze reactie kon ik geplaatst hebben
  Overall beste user 2022 donderdag 7 maart 2002 @ 10:53:16 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_3413166
Je bent gewoon illegaal hier.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_3494986
quote:
Op donderdag 07 maart 2002 08:18 schreef prodent het volgende:

[..]

haha, deze reactie kon ik geplaatst hebben

haha, prodent is back
wonnebie mot met een andere kijk
pi_3503257
Mijn paspoort was niet zo moeilijk. In mijn land kun je zo Nederlandse paspoorten kopen...
pi_3503287
In Iran ontmoette ik een vent die US$4000,- over had voor een (gestolen) Europees paspoort.
pi_3504944
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 21:45 schreef Nausicaa het volgende:
(ooit al eens geprobeerd om van een baby een pasfoto te maken? wat een idioot idee zeg )
Nee, nooit geprobeerd. Moet je ook geen kind nemen als zelfs dat te lastig blijkt...
quote:
- Heeft u het formulier mee dat uw partner toestemming geeft dat u uw zoon op uw paspoort wordt bijgeschreven?
- Huh? Hij staat toch al op mijn oude paspoort?
- Dat maakt niet uit mevrouw, elke keer als u een nieuw paspoort aanvraagt moet uw partner daar toestemming voor geven. Hier is het formulier, laat hem dat maar invullen, en neem dan ook even zijn paspoort mee.
Doen ze bij de gemeente eens wat om je kind te beschermen, is het nog niet goed he!!!
quote:
En hadden ze me dat niet even kunnen melden toen ik belde voor een afspraak? En had die fijne digitale gemeente van mij dat formuliertje niet op internet kunnen zetten of zo?
Niet netjes nee. Daarom altijd even standaard de vragen:
-Wat moet ik exact allemaal meenemen?
-Met wie heb ik gesproken?
Moet je ook geen kind nemen als zelfs dat te lastig blijkt...
quote:
(bijschrijven van een kind kost verdorie ook nog eens 7 euro extra! Dieven!)
7 euro maar? GOEDKOOP zeg! Is weer een landing werk om zo'n koter bijgeschreven te krijgen, valt me echt enorm mee. Een apart paspoort is toch wel wat duurder hoor! Moet je ook geen kind nemen als zelfs dat te lastig blijkt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')