abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16671711
Goede film: interessant verhaal en natuurlijk Edwart Norton
Minpuntje: Zeer vertekend beeld van de werkelijkheid, je hebt in de film alleen maar politie, nazi's en 'zwarte' bende's

Dat is jammer, en geeft aan die neo nazi's pubertjes een zeer verkeerd beeld...

pi_16672058
Waar was de stoeprandscéne?
Ik haat het als er in een film geknipt wordt .
pi_16672802
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:44 schreef Lexie het volgende:
Waar was de stoeprandscéne?
Ik haat het als er in een film geknipt wordt .
dat was de stoeprandscene
pi_16672890
de scene waarom het gros van de radicale pubers deze film geweldig vindt.
pi_16672925
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 23:07 schreef Toad het volgende:

[..]

dat was de stoeprandscene

ik vond het niet echt een leuke scene om te zien...en dan die grijns op z'n kop als ie wordt gearresteerd (wel goed geacteerd moet ik zeggen)
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  woensdag 28 januari 2004 @ 23:14:29 #181
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_16672990
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 23:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
de scene waarom het gros van de radicale pubers deze film geweldig vindt.
Radicale neo-nazistische pubers begrijpen deze film niet. Als ze dat wel deden, gingen ze wel eens een keer normaal doen. Laatste zinnen in de film van Norton zeggen genoeg
pi_16673075
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 23:14 schreef Douwe het volgende:

[..]

Radicale neo-nazistische pubers begrijpen deze film niet. Als ze dat wel deden, gingen ze wel eens een keer normaal doen. Laatste zinnen in de film van Norton zeggen genoeg

Idd, het gaat net om het tegenovergestelde. Maar ja, sommige mensen zien toch alleen maar wat ze willen zien.
pi_16673146
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 23:17 schreef Lexie het volgende:

[..]

Idd, het gaat net om het tegenovergestelde. Maar ja, sommige mensen zien toch alleen maar wat ze willen zien.

mooie uitspraak
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_16673426
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:20 schreef Massive het volgende:

[..]

Het klopt inderdaad dat als er over een film veel werdt gepraat toen ik VMBO deed, het deze film was . Waarschijnlijk de aantrekkelijke kwestie blank tegen zwart en het duidelijke geweld.

Ik dacht dat het hier ook redelijk uitgestorven was, maar toen ik een paar week geleden bij een of andere techno/thunderdome-achtig feestje terecht kwam (vraag me niet hoe..) stond er weer zo'n groep. 20 man allemaal kale koppen, donkere broeken, witte veters/sokken en van die witte londsdale bloesjes (korte mouwen, helemaal tot de nek dicht geknoopt...)

quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:20 schreef lexie het volgende:

Precies ja!

[Dit bericht is gewijzigd door -Jay-20- op 29-01-2004 00:08]

"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  woensdag 28 januari 2004 @ 23:28:12 #185
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_16673466
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 23:12 schreef Famas het volgende:

[..]

ik vond het niet echt een leuke scene om te zien...en dan die grijns op z'n kop als ie wordt gearresteerd (wel goed geacteerd moet ik zeggen)

Alleen al op basis hiervan is Edward Norton veel in mijn achting gestegen. De woede en haat die hij weet weer te geven is echt fantastisch (in al de absurditeit waarin de scène zich afspeelt), en als je dan het verdere verloop van de film ermee vergelijkt, toont het des te meer aan dat Norton zich zo goed weet in te leven in twee compleet verschillende werelden en ze toch allebei ook even overtuigend neer kan zetten. Ik denk dat hij voor het overgrote deel van de film in zijn eentje draagt, alhoewel Edward Furlong ook zeer goed tegenspel biedt. De stoeprand-scène had er wat mij betreft niet in gehoeven, alhoewel ik ook wel besef dat het een belangrijke gebeurtenis is in de verhaallijn. Het is alleen een beetje over-the-top, een 'gewone' liquidatie had wel hetzelfde effect gehad lijkt me. Maar dan had er sowieso veel minder ophef geweest over de film en, zoals eerder al opgemerkt werd, zou American History X door minder mensen herinnerd worden. Desalniettemin blijft het een geweldig goede film, met een fascinerend - en helaas realistisch - verhaal, en fantastische acteerprestaties.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_16674364
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 23:28 schreef InTrePidIvity het volgende:

De stoeprand-scène had er wat mij betreft niet in gehoeven, alhoewel ik ook wel besef dat het een belangrijke gebeurtenis is in de verhaallijn. Het is alleen een beetje over-the-top, een 'gewone' liquidatie had wel hetzelfde effect gehad lijkt me. Maar dan had er sowieso veel minder ophef geweest over de film en, zoals eerder al opgemerkt werd, zou American History X door minder mensen herinnerd worden.

ik las dat deze manier van doden IRL wel vaker gebruikt wordt. Lijkt me heel erg onprettig, eerlijk waar... als ik er alleen al aan denk Ik vind dat deze scene gewoon echt haat laat zien... eerst de stoeprandscene en dan de blik van Norton...
pi_16674442
Ik moet zeggen, het enige wat ik wist van de film voordat ik hem voor de eerste keer zag, was dat hij over rassenhaat en een stoeprand ging...
  donderdag 29 januari 2004 @ 00:03:11 #188
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_16674479
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 23:17 schreef Lexie het volgende:

[..]

Juist . ik vind het een topfilm, echt goed gespeelt, jammer dat er elke keer als ie op tv komt weer zo'n ophef over is. de stoeprandscene is geniaal door die blik in die ogen en het einde van de film is erg bruut
verder zit er ook een interessante verhaallijn in .wanneer komt ie weer? dan kijk ik hem nog wel een keer

[Dit bericht is gewijzigd door Tiemie op 29-01-2004 00:03]

pi_16674485
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 23:58 schreef Retarded het volgende:

[..]

ik las dat deze manier van doden IRL wel vaker gebruikt wordt. Lijkt me heel erg onprettig, eerlijk waar... als ik er alleen al aan denk Ik vind dat deze scene gewoon echt haat laat zien... eerst de stoeprandscene en dan de blik van Norton...

Zeker, je kunt gewoon de haat en waanzin in zijn ogen lezen, ik snap niet hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft. Het was de eerste film met Norton die ik zag, en sinds dien heb ik al zijn films gezien. Echt een van de beste acteurs van zijn generatie.
  donderdag 29 januari 2004 @ 00:08:20 #190
27454 InTrePidIvity
pi_16674622
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:03 schreef Tiemie het volgende:

[..]

en het einde van de film is erg bruut

Het einde kwam voor mij de eerste keer dat ik de film zag erg onverwacht... 'Bruut' vind ik nou niet echt de juiste benaming, ontroerend vind ik meer op de plaats. Het zou overigens een mooi uitgangspunt kunnen zijn voor een vervolg (God verhoede), omdat het een perfect motief geeft voor Edward Norton om weer terug te vallen in zijn oude gewoontes. Ik vind het nog steeds onrechtvaardig wat er gebeurt, iets wat ik niet vaak ervaar tijdens het kijken van een film...
pi_16674658
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 23:27 schreef -Jay-20- het volgende:
20 man allemaal kale koppen, donkere broeken en van die witte londsdale bloesjes (korte mouwen, helemaal tot de nek dicht geknoopt...)

Dus? Wat wil je hiermee zeggen?
Dat je de rascist aan zijn/haar kleren herkent?
  donderdag 29 januari 2004 @ 00:11:43 #192
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_16674711
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:08 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Het einde kwam voor mij de eerste keer dat ik de film zag erg onverwacht...

Ja, dat bedoel ik ermee
quote:
'Bruut' vind ik nou niet echt de juiste benaming, ontroerend vind ik meer op de plaats. Het zou overigens een mooi uitgangspunt kunnen zijn voor een vervolg (God verhoede), omdat het een perfect motief geeft voor Edward Norton om weer terug te vallen in zijn oude gewoontes.
quote:
Ik vind het nog steeds onrechtvaardig wat er gebeurt, iets wat ik niet vaak ervaar tijdens het kijken van een film...
deze film heb ik toen voor het eest gezien op canal+ , dat was voordat hij te huur was bij de videotheek, al een behoorlijke tijd geleden, toch ben ik de film eigelijk nooit meer vergeten.
  donderdag 29 januari 2004 @ 00:13:07 #193
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_16674744
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:09 schreef Joppe het volgende:

[..]

Ja, bullshit idd , niet meer op ingaan anders zit je weer 6 topics verder. been there, done that , zoek maar eens in GC op lonsdale, dan snap je wat ik bedoel
  donderdag 29 januari 2004 @ 00:14:03 #194
44906 merino
World of Sleepers
pi_16674755
shit, heb hem opgenomen en net blind op stop gezet en er uit laten gooien en nu ik hem in mijn eigen videorecorder stop zie ik dat ik net wat te vroeg ben geweest :|

Zou iemand neer kunnen zetten (in spoiler tags) wat er nog voor belangrijks gebeurt nadat Norton aan het eind een of andere koffieshop binnen loopt..

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_16674808
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:09 schreef Joppe het volgende:

[..]

Nee Natuurlijk niet! Ik ken genoeg mensen die londale kleding e.d. dragen die echt niks met rascisme te maken willen hebben, Maar dit lag er gewoon echt dik boven op...
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:13 schreef Tiemie het volgende:

[..]

niet meer op ingaan anders zit je weer 6 topics verder. been there, done that , zoek maar eens in GC op lonsdale, dan snap je wat ik bedoel

...
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:20 schreef Joppe het volgende:

[..]

Ja, weet ik wel. Maar vooral in het licht van de film waar het hier over gaat, vind ik dit een vreemde opmerking. Iedereen is vol lof over deze film die discriminatie zo scherp veroordeelt, maar ondertussen pikt men op basis van een onnozel t-shirtje de rascisten uit de menigte. Dat vind ik nogal dubieus. Maar goed, wie ben ik? Laat ik maar snel ophouden

Nee, niet alleen op een shirtje/merkje! Maar wanneer er een groep staat met:

witte veters/sokken/bruttels
kisten
kale koppen
"die dichtgeknoopte londsdale shirtjes"

Is het overduidelijk lijkt me!

Maar goed ik zou er over op houden..

[Dit bericht is gewijzigd door -Jay-20- op 29-01-2004 00:45]

"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_16674867
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:13 schreef Tiemie het volgende:
Ja, bullshit idd , niet meer op ingaan anders zit je weer 6 topics verder. been there, done that , zoek maar eens in GC op lonsdale, dan snap je wat ik bedoel
Ja, weet ik wel. Maar vooral in het licht van de film waar het hier over gaat, vind ik dit een vreemde opmerking. Iedereen is vol lof over deze film die discriminatie zo scherp veroordeelt, maar ondertussen pikt men op basis van een onnozel t-shirtje de rascisten uit de menigte. Dat vind ik nogal dubieus. Maar goed, wie ben ik? Laat ik maar snel ophouden
  donderdag 29 januari 2004 @ 00:20:37 #197
27454 InTrePidIvity
pi_16674877
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:14 schreef merino het volgende:
shit, heb hem opgenomen en net blind op stop gezet en er uit laten gooien en nu ik hem in mijn eigen videorecorder stop zie ik dat ik net wat te vroeg ben geweest :|

Zou iemand neer kunnen zetten (in spoiler tags) wat er nog voor belangrijks gebeurt nadat Norton aan het eind een of andere koffieshop binnen loopt..

Als je de film nog niet gezien hebt, raad ik je aan om dit toch wel te doen. Het einde is iets wat de hele film compleet maakt, en jou als kijker toch ook weer in de war brengt. Mocht iemand toch het einde posten, verpakt in een spoiler-tag, lees het dan niet, maar kijk de film zelf helemaal af.
pi_16674941
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:14 schreef merino het volgende:

Godver, ik krijg altijd een brok in mijn keel bij het einde..

spoiler:

Sweeney komt met een politieagent binnen, en zegt dat Cammeron en Seth op de Intensive Care liggen, ze zijn gewond geraakt bij een overval. Ze vragen Derek of hij "de groep" wil kalmeren, de neonazi's). Hij stemt toe, en brengt Danny naar school. Danny gaat naar binnen, en Derek loopt weg. Derek ziet een auto langskomen, en hij voelt zich bedreigd, hij denkt namelijk dat hij neergeschoten gaat worden, wat niet gebeurd. In plaats daarvan switched de camera naar Danny, die naar de w.c. gaat. Als hij staat te pissen, komt hij de zwarte jongen tegen die hij aan het begin rook in het gezicht blies. Deze trekt een pistool, en schiet Danny neer. Derek komt later binnengestormd, als de politie en zo er al is, en neemt Danny in zijn armen, die dood is.

donderdag 29 januari 2004 @ 00:25:36 #199
44906 merino
World of Sleepers
pi_16674968
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:20 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Als je de film nog niet gezien hebt, raad ik je aan om dit toch wel te doen. Het einde is iets wat de hele film compleet maakt, en jou als kijker toch ook weer in de war brengt. Mocht iemand toch het einde posten, verpakt in een spoiler-tag, lees het dan niet, maar kijk de film zelf helemaal af.

heb de film overigens al eens gezien dus de ultra impact heb ik al een keer gehad

[Dit bericht is gewijzigd door merino op 29-01-2004 00:27]

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_16675002
hele aparte maar goede film zeg vooral het einde krijg je wel ff een brok in je keel van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')