abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 6 maart 2002 @ 00:56:47 #1
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_3399909
Ik ben de laatste paar maanden nogal een paar kilootjes aangekomen (familietrekje ) en wil die nu wel eens kwijt en liefst een beetje snel, om nog deze zomer een beetje fatsoenlijk op het strand te kunnen liggen zonder het risico te lopen door Greenpeace in zee getrokken te worden.

Het probleem is alleen dat ik al nauwelijks snacks eet, geen suiker in de koffie doe en cola light drink. Wat kan ik nu verder nog doen om ff snel te scoren?

Ik ontbijt nooit, zou dat er mee te maken kunnen hebben? Ik kook trouwens ook zelden, maar dat is ook geen doen voor een één persoonshuishouden. Wat nu?

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 6 maart 2002 @ 01:03:30 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_3399978
Gewoon sporten, en volgens mij is een regelmatige (gezonde) maaltijd ook belangrijk (dus geen ontbijt overslaan).

Ik heb hetzelfde probleem, volgens mij zie ik er over 10 jaar uit als het Michellin-mannetje.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_3400011
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 00:56 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ontbijt nooit, zou dat er mee te maken kunnen hebben? Ik kook trouwens ook zelden, maar dat is ook geen doen voor een één persoonshuishouden. Wat nu?
Wel doen dus

Ontbijten, lunchen en avondeten maken. En meer niet. Gewone maaltijden niet overslaan en gezond koken, dus geen Mac/BK enzovoorts.
Ook de cola light wegdoen en geen biertjes ().

woensdag 6 maart 2002 @ 01:09:12 #4
15080 static
pi_3400035
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 01:07 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

geen biertjes ().

K*t.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 6 maart 2002 @ 01:12:01 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_3400066
Aangezien ik af en toe flinke vreetbuien kan hebben qua snoep enzo, zijn er andere dagen dat ik het even rustiger aan doe. Ontbijten doe ik eigenlijk nooit, maar ik drink wel altijd een glas vers vruchtensap 's ochtends, zodat ik toch een beetje het gevoel heb dat ik wat binnen heb. Op mijn rustig-aan-dagjes neem ik dan tussen-de-middag zo'n maaltijdreep (te verkrijgen bij supermarkt of drogist) met lekker veel water erbij. 's Avonds eet ik normaal, maar licht (Maaltijdsalades werken prima! ). Verder eet ik eigenlijk nooit aardappels, maar alleen rijst of pasta (dat schijnt ook te schelen, maar voor mij is het meer dat ik gewoon niet van aardappels houd )

Cynix, ik woon ook alleen en koken voor jezelf is prima te doen hoor! Koop een paar koelkastdozen en kook voor twee, waarbij je de helft invriest (als je geen zin hebt twee dagen achtereen hetzelfde te eten) of in de koelkast zet. Buiten de deur eten is inderdaad dé manier om veel meer te eten dan je eigenlijk nodig hebt.

Tjonge, wat klink is als een ontzettende health-freak nu, terwijl dat wel het laatste is dat ik ben!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  † In Memoriam † woensdag 6 maart 2002 @ 01:14:45 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_3400096
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 01:07 schreef Tinkerbell het volgende:
Ook de cola light wegdoen en geen biertjes ().
Bier drink ik doordeweeks nauwelijks, alleen als er bezoek is. Solo zit ik dus aan de cola light. Maar waarom moet die cola ook de deur uit?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_3400113
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 01:14 schreef Cynix ® het volgende:

Bier drink ik doordeweeks nauwelijks, alleen als er bezoek is. Solo zit ik dus aan de cola light. Maar waarom moet die cola ook de deur uit?

Geloof niet in light-produkten!

Ik ben ook geen health-freak, maar voor mezelf alleen koken doe ik alle avonden. Je kan het Cynix!

† In Memoriam † woensdag 6 maart 2002 @ 01:22:45 #8
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_3400157
Hmmm, je zult wel gelijk hebben. Laat ik maar eens met eenvoudige maaltijden beginnen dan. Dit gaat een lijdensweg worden, ik voel het.
  woensdag 6 maart 2002 @ 01:28:32 #9
15080 static
pi_3400201
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 01:22 schreef Cynix ® het volgende:
Hmmm, je zult wel gelijk hebben. Laat ik maar eens met eenvoudige maaltijden beginnen dan. Dit gaat een lijdensweg worden, ik voel het.
Welcome to the Real World.
  woensdag 6 maart 2002 @ 10:00:21 #10
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_3401347
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 01:16 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Geloof niet in light-produkten!

Wat is er nou eigenlijk mis met light-producten dan? Ik bedoel, meestal drink ik spa of water, maar als ik toch trek heb ik wat zoets is een cola light ook lekker.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 6 maart 2002 @ 10:02:55 #11
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3401368
quote:
om nog deze zomer een beetje fatsoenlijk op het strand te kunnen liggen zonder het risico te lopen door Greenpeace in zee getrokken te worden.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  † In Memoriam † woensdag 6 maart 2002 @ 10:39:30 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_3401623
Ik heb voor het eerst sinds jaren maar eens ontbeten, 2 stukkies brood met rouwkost. Het geeft wel een beetje een averechts gevoel om op dieet te gaan en dan te beginnen met een extra maaltijd. Afijn, afwachten maar.
  woensdag 6 maart 2002 @ 10:47:39 #13
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_3401709
quote:
Ik ben de laatste paar maanden nogal een paar kilootjes aangekomen (familietrekje ) en wil die nu wel eens kwijt en liefst een beetje snel, om nog deze zomer een beetje fatsoenlijk op het strand te kunnen liggen zonder het risico te lopen door Greenpeace in zee getrokken te worden.
ROFLOL!!!!
(ziet het zich helemaal voor me, komt ervan als je een levendige voorstellingsvermogen hebt)
The Internets, I needs it..
pi_3402101
Ja hoor ook ik probeer het ieder jaar weer afvallen alleen helpt niet meer, sporten waarschijnlijk wel maar daar ben ik te lui voor. Gevolg ik zie er beter uit met een paar kilo meer en strak in mijn vel dan met blubbervellen. Houd mezelf dan maar weer voor dat ik bijna 40 ben en geen 17 jarige gevolg ieder jaar een kilo of zo meer waar ik eerst problemen had met 63 kilo heb ik dat nu bij 67 waar houd het ooit op ?
  woensdag 6 maart 2002 @ 11:41:37 #15
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3402254
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 10:39 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb voor het eerst sinds jaren maar eens ontbeten, 2 stukkies brood met rouwkost. Het geeft wel een beetje een averechts gevoel om op dieet te gaan en dan te beginnen met een extra maaltijd. Afijn, afwachten maar.
goed zo, ontbijt is belangrijk, namelijk op het moment dat jij ontbijt zet je lichaam de stofwisseling weer in werking.. Dus altijd ontbijten al is het maar een beetje..

en natuurlijk ook meer bewegen

pi_3402404
quote:

Het probleem is alleen dat ik al nauwelijks snacks eet, geen suiker in de koffie doe en cola light drink. Wat kan ik nu verder nog doen om ff snel te scoren?

Gewoon iedere avond net doen alsof BB nog op de TV is...en dat half uurtje heen en weer blijven rennen...tussen de kamer en de studeerkamer...
Eneh....snoepen is ook niet goed voor je als je wilt afvallen..
( moet je horen wie het zegt

Suc6

woensdag 6 maart 2002 @ 12:31:30 #17
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_3402720
De truuk is om je stofwisseling opgang te houden. Aanjagen liever gezegd. Je lichaam heeft namelijk een soort aan/uit vertraging en daar kun je van profiteren.

Je begint je dag met het aanzetten van je stofwisseling, ontbijten dus. Maakt niet uit wat, maar denk er aan dat als je hoog volume eet je lichaam er ook langer overdoet om het te verteren. En dat wil je niet, je wilt namelijk gebruik maken van de vertraging in het afremmen van je stofwisseling. Je eet, je lichaam denkt 'mooi, we gaan weer aan de slag' en gaat aan het werk. Het eten is al snel op maar je lichaam denkt nog even dat het energie walhalla voorduurt je verbruikt dus meer calorien dan je binnen krijgt en dat is de bedoeling van het spelletje.
Op een gegeven moment denkt je lichaam 'ahh, de koek is weer op, nou we gaan weer op non actief dan maar' en je schakeld over op een laag energieverbruik. Je eet weer wat en het hele spel begint weer van voor af aan.

Door je stofwisseling dus op te jagen verbruik je meer energie dan je binnen krijgt omdat je lichaam denkt dat het die energie wel binnen krijgt en er dus niet zo zuinig mee omspringt. Het is dus ook zaak om je stofwisseling zo lang mogelijk aan te houden, dus vlaak voordat je gaat slapen, nog snel even een boterham met pindakaas ofzo.

Works for me anyway

woensdag 6 maart 2002 @ 13:34:08 #18
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_3403465
Ik heb een heel ellendig woord voor je: Regelmaat.
Zorg dat je regelmatig eet, dus dat je netjes je 3 maaltijden op een dag wegwerkt. En heel veel water drinken, min. 1.5 ltr per dag.
En ga regelmatig sporten. Pak de fiets eens vaker. Ga weer eens zaalvoetballen. Schrijf je in bij een sportschool (voor mij de bekende stok achter de deur) en laat je goed adviseren door een instructeur. Enz.
Gaat helemaal goed komen met je Cynix! Je kan het!
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 6 maart 2002 @ 17:25:28 #19
20398 Creator_DTH
Cést le ton qui fait la musiqu
pi_3406383
Vruchtensap als ontbijt?

Als je jus d'orange neemt op een lege maag is dat, net als aspirine, mega slecht. (Voor je maag dus)

Niet doen dus, eet gewoon eerst een paar bruine boterhammen met hartig beleg...

woensdag 6 maart 2002 @ 17:32:39 #20
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_3406449
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 17:25 schreef Creator_DTH het volgende:
Vruchtensap als ontbijt?

Als je jus d'orange neemt op een lege maag is dat, net als aspirine, mega slecht. (Voor je maag dus)

Niet doen dus, eet gewoon eerst een paar bruine boterhammen met hartig beleg...

Ik ben niet zo van de bruine boterhammen... Ik maak het zelfs nog erger dan sinaasappelsap, want meestal drink ik grapefruitsap! Maar ik vind het heerlijk en heb echt nooit last van m'n maag ofzo...
  woensdag 6 maart 2002 @ 17:39:48 #21
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_3406491
Veel water drinken liters water.........
To Know Me Is To Love Me
pi_3406647
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 01:14 schreef Cynix ® het volgende:

[..]
Solo zit ik dus aan de cola light. Maar waarom moet die cola ook de deur uit?

gewone cola bevat ongeveer 100 kilocaloriën per glas, cola-light ongeveer 40 Kcal. dat is nogal een verschil. er zit echter allebei veel te veel zoetstoffen in en dat is erg ongezond.
ik ken iemand en die denkt verstandig te drinken en drinkt iedere pauze een halve liter cola. en dan denk t ie dat ie gezond bezig is, maar dat is dus zeker niet waar, drink liever veel water.

geloof me als je er eenmaal aan gewend bent valt het best mee en is het ook lekker!
stoppen met de cola en andere koolzuurhoudende dranken en neem liever water of als je toch iets anders wil, rivella (15 kcal per glas) of (gewone) thee of druivesap.
karnemelk is trouwens ook erg gezond en werkt ook nog eens huidzuiverend.

woensdag 6 maart 2002 @ 18:17:48 #23
20439 Tyler_Durden
Mischief. Mayhem. Soap.
pi_3406804
wil je er goed uitzien ? dan geen gelul, maar:
-regelmatig eten
-GEZOND eten
-sporten !!!!

geloof me dit is de enige manier, en hou dit maar eens vol tot de zomer...wie mooi wil zijn moet pijn lijden !

Nb. mijn inziens is het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag, je hebt net namelijk 8 uur ofzo niets meer binnengehad !

It's only after you've lost everything that you're free to do anything..
  woensdag 6 maart 2002 @ 18:48:22 #24
6941 APK
Factual, I think.
pi_3407104
Heeft het ook niet iets met metabolisme te maken?

van een of andere belgische site:

quote:
Alcohol bevat 7 kilocalorieën per gram. Veertig gram alcohol (wat overeenkomt met vier glazen pilsbier) bevat evenveel calorieën als 70 g suiker. Ter vergelijking, vier glazen frisdrank (vb. cola) bevat evenveel calorieën als 132 g suiker, dat is dubbel zoveel als vier glazen pilsbier. Bieren met een hoger alcoholgehalte bevatten meer calorieën. Wijnen en sterke drank bevatten meer calorieën dan bier. Het caloriegehalte van bier wordt bepaald door de hoeveelheid gefermenteerde suikers en door de alcohol en varieert doorgaans van 30 tot 45 kcal per 100 ml. Dit is in vergelijking met andere dranken eerder weinig.
Ik drink zelf dagelijks bier en wijn, begin de dag met sinaasappelsap en fruit, (Daarna vaak wel een paar boterhammen met kaas.) eet over het algemeen 's avonds een magenetronmaaltijd met rauwkost of een pizza....
...en zit zowel tijdens mijn werk als thuis continue op m'n reet.
En ik ben al jaren op een 'normaal' gewicht voor mijn lengte.
Zelfs iets te mager waarschijnlijk.

Alleen als ik erg gespannen ben verlies ik gewicht.
Stressen dan maar?

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_3407353
Hmm...alleen bij mij is meestal het probleem dat ik het sporten en gezonde eten meestal nooit volhou
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')