Het probleem is alleen dat ik al nauwelijks snacks eet, geen suiker in de koffie doe en cola light drink. Wat kan ik nu verder nog doen om ff snel te scoren?
Ik ontbijt nooit, zou dat er mee te maken kunnen hebben? Ik kook trouwens ook zelden, maar dat is ook geen doen voor een één persoonshuishouden. Wat nu?
Ik heb hetzelfde probleem, volgens mij zie ik er over 10 jaar uit als het Michellin-mannetje.
quote:Wel doen dus
Op woensdag 06 maart 2002 00:56 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ontbijt nooit, zou dat er mee te maken kunnen hebben? Ik kook trouwens ook zelden, maar dat is ook geen doen voor een één persoonshuishouden. Wat nu?
Ontbijten, lunchen en avondeten maken. En meer niet. Gewone maaltijden niet overslaan en gezond koken, dus geen Mac/BK enzovoorts.
Ook de cola light wegdoen en geen biertjes ().
quote:K*t.
Op woensdag 06 maart 2002 01:07 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
geen biertjes (
).
Cynix, ik woon ook alleen en koken voor jezelf is prima te doen hoor! Koop een paar koelkastdozen en kook voor twee, waarbij je de helft invriest (als je geen zin hebt twee dagen achtereen hetzelfde te eten) of in de koelkast zet. Buiten de deur eten is inderdaad dé manier om veel meer te eten dan je eigenlijk nodig hebt.
Tjonge, wat klink is als een ontzettende health-freak nu, terwijl dat wel het laatste is dat ik ben!
quote:Bier drink ik doordeweeks nauwelijks, alleen als er bezoek is. Solo zit ik dus aan de cola light. Maar waarom moet die cola ook de deur uit?
Op woensdag 06 maart 2002 01:07 schreef Tinkerbell het volgende:
Ook de cola light wegdoen en geen biertjes ().
quote:Geloof niet in light-produkten!
Op woensdag 06 maart 2002 01:14 schreef Cynix ® het volgende:Bier drink ik doordeweeks nauwelijks, alleen als er bezoek is. Solo zit ik dus aan de cola light. Maar waarom moet die cola ook de deur uit?
Ik ben ook geen health-freak, maar voor mezelf alleen koken doe ik alle avonden. Je kan het Cynix!
quote:Welcome to the Real World.
Op woensdag 06 maart 2002 01:22 schreef Cynix ® het volgende:
Hmmm, je zult wel gelijk hebben. Laat ik maar eens met eenvoudige maaltijden beginnen dan. Dit gaat een lijdensweg worden, ik voel het.
quote:Wat is er nou eigenlijk mis met light-producten dan? Ik bedoel, meestal drink ik spa of water, maar als ik toch trek heb ik wat zoets is een cola light ook lekker.
Op woensdag 06 maart 2002 01:16 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
Geloof niet in light-produkten!
quote:
om nog deze zomer een beetje fatsoenlijk op het strand te kunnen liggen zonder het risico te lopen door Greenpeace in zee getrokken te worden.
quote:ROFLOL!!!!
Ik ben de laatste paar maanden nogal een paar kilootjes aangekomen (familietrekje) en wil die nu wel eens kwijt en liefst een beetje snel, om nog deze zomer een beetje fatsoenlijk op het strand te kunnen liggen zonder het risico te lopen door Greenpeace in zee getrokken te worden.
quote:goed zo, ontbijt is belangrijk, namelijk op het moment dat jij ontbijt zet je lichaam de stofwisseling weer in werking.. Dus altijd ontbijten al is het maar een beetje..
Op woensdag 06 maart 2002 10:39 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb voor het eerst sinds jaren maar eens ontbeten, 2 stukkies brood met rouwkost. Het geeft wel een beetje een averechts gevoel om op dieet te gaan en dan te beginnen met een extra maaltijd. Afijn, afwachten maar.
en natuurlijk ook meer bewegen
quote:Gewoon iedere avond net doen alsof BB nog op de TV is...en dat half uurtje heen en weer blijven rennen...tussen de kamer en de studeerkamer...
Ik ben de laatste paar maanden nogal een paar kilootjes aangekomen (familietrekje) en wil die nu wel eens kwijt en liefst een beetje snel, om nog deze zomer een beetje fatsoenlijk op het strand te kunnen liggen zonder het risico te lopen door Greenpeace in zee getrokken te worden.
Het probleem is alleen dat ik al nauwelijks snacks eet, geen suiker in de koffie doe en cola light drink. Wat kan ik nu verder nog doen om ff snel te scoren?
Suc6
Je begint je dag met het aanzetten van je stofwisseling, ontbijten dus. Maakt niet uit wat, maar denk er aan dat als je hoog volume eet je lichaam er ook langer overdoet om het te verteren. En dat wil je niet, je wilt namelijk gebruik maken van de vertraging in het afremmen van je stofwisseling. Je eet, je lichaam denkt 'mooi, we gaan weer aan de slag' en gaat aan het werk. Het eten is al snel op maar je lichaam denkt nog even dat het energie walhalla voorduurt je verbruikt dus meer calorien dan je binnen krijgt en dat is de bedoeling van het spelletje.
Op een gegeven moment denkt je lichaam 'ahh, de koek is weer op, nou we gaan weer op non actief dan maar' en je schakeld over op een laag energieverbruik. Je eet weer wat en het hele spel begint weer van voor af aan.
Door je stofwisseling dus op te jagen verbruik je meer energie dan je binnen krijgt omdat je lichaam denkt dat het die energie wel binnen krijgt en er dus niet zo zuinig mee omspringt. Het is dus ook zaak om je stofwisseling zo lang mogelijk aan te houden, dus vlaak voordat je gaat slapen, nog snel even een boterham met pindakaas ofzo.
Works for me anyway
Als je jus d'orange neemt op een lege maag is dat, net als aspirine, mega slecht. (Voor je maag dus)
Niet doen dus, eet gewoon eerst een paar bruine boterhammen met hartig beleg...
quote:Ik ben niet zo van de bruine boterhammen...
Op woensdag 06 maart 2002 17:25 schreef Creator_DTH het volgende:
Vruchtensap als ontbijt?Als je jus d'orange neemt op een lege maag is dat, net als aspirine, mega slecht. (Voor je maag dus)
Niet doen dus, eet gewoon eerst een paar bruine boterhammen met hartig beleg...
quote:gewone cola bevat ongeveer 100 kilocaloriën per glas, cola-light ongeveer 40 Kcal. dat is nogal een verschil. er zit echter allebei veel te veel zoetstoffen in en dat is erg ongezond.
Op woensdag 06 maart 2002 01:14 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Solo zit ik dus aan de cola light. Maar waarom moet die cola ook de deur uit?
geloof me als je er eenmaal aan gewend bent valt het best mee en is het ook lekker!
stoppen met de cola en andere koolzuurhoudende dranken en neem liever water of als je toch iets anders wil, rivella (15 kcal per glas) of (gewone) thee of druivesap.
karnemelk is trouwens ook erg gezond en werkt ook nog eens huidzuiverend.
geloof me dit is de enige manier, en hou dit maar eens vol tot de zomer...wie mooi wil zijn moet pijn lijden !
Nb. mijn inziens is het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag, je hebt net namelijk 8 uur ofzo niets meer binnengehad !
van een of andere belgische site:
quote:Ik drink zelf dagelijks bier en wijn, begin de dag met sinaasappelsap en fruit, (Daarna vaak wel een paar boterhammen met kaas.) eet over het algemeen 's avonds een magenetronmaaltijd met rauwkost of een pizza....
Alcohol bevat 7 kilocalorieën per gram. Veertig gram alcohol (wat overeenkomt met vier glazen pilsbier) bevat evenveel calorieën als 70 g suiker. Ter vergelijking, vier glazen frisdrank (vb. cola) bevat evenveel calorieën als 132 g suiker, dat is dubbel zoveel als vier glazen pilsbier. Bieren met een hoger alcoholgehalte bevatten meer calorieën. Wijnen en sterke drank bevatten meer calorieën dan bier. Het caloriegehalte van bier wordt bepaald door de hoeveelheid gefermenteerde suikers en door de alcohol en varieert doorgaans van 30 tot 45 kcal per 100 ml. Dit is in vergelijking met andere dranken eerder weinig.
Alleen als ik erg gespannen ben verlies ik gewicht.
Stressen dan maar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |