Cornelissen had de Leefbaar Rotterdam-aanhangers eerder gevraagd te vertrekken. Ze bleven echter staan en deelden posters en folders uit. Volgens getuigen stapte Cornelissen daarop gewoon in de wagen en reed ermee weg. De politie ging achter de wagen aan en wist Cornelissen een eindje verder op de Coolsingel te achterhalen. De SP-voorman werd even meegenomen naar het politiebureau maar hij werd na een half uur al weer vrijgelaten. De geluidswagen keerde terug naar het stadhuis.
Op last van de politie moest de wagen na korte tijd toch weg. Toen de daklozen en verslaafden hoorden wat Cornelissen gedaan had, riepen zij op de trappen van het stadhuis om zijn onmiddellijke vrijlating.
Kijk dit noem ik nou een toffe aktie
quote:Krijgt Leefbaar Nederland nu geen boete voor "uitlokking tot diefstal" ? (zie topic over onzinnige boetes).
Op dinsdag 05 maart 2002 17:31 schreef hicham het volgende:
Belachelijk dat ie na een half uur weer vrij is
Het enige wat Cornelissen heeft gedaan is de auto een stukkie verderop gezet. (goed de politie was er eerder dan hij de auto stil kon zetten, maar wat is er mis mee?)
Ikzelf heb ook vaak deze neiging als ik weer eens iemand zn auto met draaiende motor ergens zie neerzetten (vooral bij banken om te pinnen). Dan ben je toch gewoon ontzettend stom!
quote:In Nederland zou dit niet eens onwaarschijnlijk zijn.
Op dinsdag 05 maart 2002 17:36 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Krijgt Leefbaar Nederland nu geen boete voor "uitlokking tot diefstal" ?
Ongelofelijk DOMME actie natuurlijk van die SP-er. Maar ja.
quote:enorm toffe aktie ja!!
Op dinsdag 05 maart 2002 17:27 schreef KomMaar het volgende:
Theo Cornelissen, fractievoorzitter van de SP in de Rotterdamse gemeenteraad, is er vanmiddag met een geluidswagen van Leefbaar Rotterdam vandoor gegaan. De geluidswagen stond met draaiende motor tegenover het stadhuis aan de Coolsingel waar verslaafden en daklozen demonstreerden tegen eerdere uitspraken van Leefbaar-aanvoerder Pim Fortuyn.Cornelissen had de Leefbaar Rotterdam-aanhangers eerder gevraagd te vertrekken. Ze bleven echter staan en deelden posters en folders uit. Volgens getuigen stapte Cornelissen daarop gewoon in de wagen en reed ermee weg. De politie ging achter de wagen aan en wist Cornelissen een eindje verder op de Coolsingel te achterhalen. De SP-voorman werd even meegenomen naar het politiebureau maar hij werd na een half uur al weer vrijgelaten. De geluidswagen keerde terug naar het stadhuis.
Op last van de politie moest de wagen na korte tijd toch weg. Toen de daklozen en verslaafden hoorden wat Cornelissen gedaan had, riepen zij op de trappen van het stadhuis om zijn onmiddellijke vrijlating.
Kijk dit noem ik nou een toffe aktie
quote:Je ziet meteen wat voor soort volk de SP aantrekt.
Op dinsdag 05 maart 2002 17:27 schreef KomMaar het volgende:
De geluidswagen stond met draaiende motor tegenover het stadhuis aan de Coolsingel waar verslaafden en daklozen demonstreerden tegen eerdere uitspraken van Leefbaar-aanvoerder Pim Fortuyn.
die media-hype heb ik dan zeker gemist
quote:Ja, we zouden maar in een respectabele maatschappij leven.
Op dinsdag 05 maart 2002 17:36 schreef Pjederdy het volgende:
Dan ben je toch gewoon ontzettend stom!
quote:Dat zal de SP er wel weer van gemaakt hebben. Ik denk niet dat daklozen en verslaafden toegang hebben tot de reguliere media.
Op dinsdag 05 maart 2002 18:04 schreef Slam het volgende:
ojeej, heeft Pim soms wat gezegd over daklozen en verslaafden?
Misbruik maken van de zwakken in de samenleving voor je eigen doeleinden noem ik dat.
quote:Voor SP is iedereen een mens
Op dinsdag 05 maart 2002 18:01 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Je ziet meteen wat voor soort volk de SP aantrekt.
Voor je het weet is hij omgekat en verkocht aan het CDA als campagnewagen.
quote:Ow? heb je een bron waar Fortyun zegt dat verslaafde en daklozen geen mensen zijn?
Op dinsdag 05 maart 2002 18:08 schreef KomMaar het volgende:
Voor SP is iedereen een menskun je van PimLul niet zeggen.
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 18:11 schreef abraham het volgende:
Voor je het weet is hij omgekat en verkocht aan het CDA als campagnewagen.
quote:Nee heb jij een bron waar hij beweert dat hij er wel om geeft?
Op dinsdag 05 maart 2002 18:11 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ow? heb je een bron waar Fortyun zegt dat verslaafde en daklozen geen mensen zijn?
GLG
Eigenlijk kan het dus niet..
Maar het is wel humor
quote:SP is helemaal niet diepgezonken, de enige partij die echt actie voert (ook in de wijken) en zich niet alleen rond verkiezingstijd laat zien.
Op dinsdag 05 maart 2002 23:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat de SP diep gezonken was wist ik wel, maar dat ze tegenwoordig het uitschot van de samenleving nodig hebben is wel heel triest...
Ik vind juist het beschouwen van daklozen als tweederangsburgers erg triest.
Door het geweldige sociale zekerheidsstelsel hier vallen veel mensen buiten de boot, die hoeven dan niet ook nog eens te hoeven worden gedegradeerd tot uitschot.
Gewoon mensen zoals jij en ik, alleen zij leven op straat.
quote:Heb je nog iets anders dan one-liners toe te voegen en kan je je mening ook nog onderbouwen?
Op woensdag 06 maart 2002 00:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
DAt hebben ze vaak wel aan hun eigen gezuip, gespuit of gesnuif te danken!
quote:En daar moeten ze de rest van hun leven maar voor boeten?
Op woensdag 06 maart 2002 00:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
DAt hebben ze vaak wel aan hun eigen gezuip, gespuit of gesnuif te danken!
quote:Als je het dan toch over bronnen hebt, heb je er dan zelf een voor deze constatering?
Op dinsdag 05 maart 2002 18:08 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dat zal de SP er wel weer van gemaakt hebben. Ik denk niet dat daklozen en verslaafden toegang hebben tot de reguliere media.
Misbruik maken van de zwakken in de samenleving voor je eigen doeleinden noem ik dat.
quote:Wat een kletskoek weer, Prolie. Vrijwel iedereen heeft zonder al te veel moeite toegang tot radio, krant of televisie.
Op dinsdag 05 maart 2002 18:08 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dat zal de SP er wel weer van gemaakt hebben. Ik denk niet dat daklozen en verslaafden toegang hebben tot de reguliere media.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |